Kotiautomaatio

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Onko kellään ollut ongelmana, että Xiaomin Mi Home sovellus loggaa ulos päivittäin? Mitä tuolle voisi tehdä? Käytössä kameraa, pistorasiaa ja imuri.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
338
Onko olemassa jotain langatonta pistorasiaa jonka kaukosäätimen kantama olisi n. 100 metriä ulkona ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
80
110m2 paritalon pätkään pitäisi pikkuhiljaa rakennella älyä. Keittiössä ja olohuoneessa on ledispotteja katon täydeltä, muissa huoneissa ihan perus kattolamppuja. Autotalli on talon päässä, toinen asunto välissä.

Tarkoitus olisi saada aluksi ainakin autolle lämmitys niin että sen voi napata luurilla päälle tarvittaessa ja aamuisin se lämpiää kello ohjauksen mukaan, eli joku pistorasia liitettävä äly. valoille jotain ohjausta jossakin vaiheessa.

Jossain vaiheeessa varmaan laajenetaan kattamaan palovaroittimiin ja oviantureihin jne.

Asuntoon tulee mesh verkko ja tämän yksi tukari autotalliin.

Mietinnässä ollut Cozify tähän tarkoitukseen, mutta onko ehdottaa jotain muuta? Perusteluita olisi aina hyvä kuulla. Eniten kiinnostaa tietysti että tuotteella olisi jatkumaa ja päivitykset kulkisivat jotenkin ajallaan uusien laitteiden tuen osalta.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 865
110m2 paritalon pätkään pitäisi pikkuhiljaa rakennella älyä. Keittiössä ja olohuoneessa on ledispotteja katon täydeltä, muissa huoneissa ihan perus kattolamppuja. Autotalli on talon päässä, toinen asunto välissä.

Tarkoitus olisi saada aluksi ainakin autolle lämmitys niin että sen voi napata luurilla päälle tarvittaessa ja aamuisin se lämpiää kello ohjauksen mukaan, eli joku pistorasia liitettävä äly. valoille jotain ohjausta jossakin vaiheessa.

Jossain vaiheeessa varmaan laajenetaan kattamaan palovaroittimiin ja oviantureihin jne.

Asuntoon tulee mesh verkko ja tämän yksi tukari autotalliin.

Mietinnässä ollut Cozify tähän tarkoitukseen, mutta onko ehdottaa jotain muuta? Perusteluita olisi aina hyvä kuulla. Eniten kiinnostaa tietysti että tuotteella olisi jatkumaa ja päivitykset kulkisivat jotenkin ajallaan uusien laitteiden tuen osalta.
Itse tässä odotellut smartthings wifi EU mallia, joka on mesh ja sisältää ST hubin ominaisuudet. Pitäisi tulla q1 Samsungin edustajien mukaan.
 
Liittynyt
19.12.2019
Viestejä
10
Sain toimimaan oman testisysteemin ilman uutta hubia, kuvassa.

Valokytkimenä ABB smart switch (Friends of Hue, paristoton, zigbee) ja releenä Iluminize Zigbee 3.0 dimmer. Kumpikin linkittyy hyvin Philips Hue:n ja sen kautta myös HomeKitiin. Tällä kombolla saan "normaalit" valokytkimet toimimaan hellasärön minimoimiseksi ja itselle mahdollisuuden leikkiä Home-appin kautta automaatioilla.

Tällä mentäneen, sikäli kun tulevatkin tarvittavat laitteet on joko HomeKit-yhteensopivia suoraan tai sitten Huen kautta. Jos tulee tarvetta eksoottisemmille, niin sitten ehkä Huen rinnalle myös Homey, jonka kautta saisin nekin HomeKitiin.

Picture 1.jpg
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
1
Nexa toimii ja ei toimi. Omassa Raspberry projektissani olen päässyt niin pitkälle, että Raspberyllä pyörivä komentojen vastaanotto-ohjelma osaa tulkita vanhemman Nexa kapulan lähettämiä koodeja (Type: TMT-502 Date code 1006), mutta uudemman (TMT-918 Date code 1802) komentoihin ei tule mitään reaktiota. Tavoitteena on ensin opetella lukemaan talosta löytyvien kapuloiden lähettämät koodit ja sitten tehdä ohjelma, joka osaa lähetellä samat Raspberryn toimesta. Onko vastaavia kokemuksia ja kikkaa jolla nuo uudemmat kapulat saadaan ohjelmallisesti luettaviksi.
(Radioliikenne RF 433 MHZ Raspberry Pi palikoilla)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
80
110m2 paritalon pätkään pitäisi pikkuhiljaa rakennella älyä. Keittiössä ja olohuoneessa on ledispotteja katon täydeltä, muissa huoneissa ihan perus kattolamppuja. Autotalli on talon päässä, toinen asunto välissä.

Tarkoitus olisi saada aluksi ainakin autolle lämmitys niin että sen voi napata luurilla päälle tarvittaessa ja aamuisin se lämpiää kello ohjauksen mukaan, eli joku pistorasia liitettävä äly. valoille jotain ohjausta jossakin vaiheessa.

Jossain vaiheeessa varmaan laajenetaan kattamaan palovaroittimiin ja oviantureihin jne.

Asuntoon tulee mesh verkko ja tämän yksi tukari autotalliin.

Mietinnässä ollut Cozify tähän tarkoitukseen, mutta onko ehdottaa jotain muuta? Perusteluita olisi aina hyvä kuulla. Eniten kiinnostaa tietysti että tuotteella olisi jatkumaa ja päivitykset kulkisivat jotenkin ajallaan uusien laitteiden tuen osalta.
Tuli Cozify tilattua kun sai uutiskirjeen tilaajana 199,- aloituspaketin.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
22
Tuli Cozify tilattua kun sai uutiskirjeen tilaajana 199,- aloituspaketin.
Mulla on melko lailla samanlainen kokoonpano ja Cozify käytössä. Auton lämmitystä on ohjaamassa Ledvance Smart+ Outdoor Plug-pistorasia. Pikkuhiljaa oon ostellut lisää antureita (Xiaomi Aqara) , joilla laajentaa kokoonpanoa. Ihan hyvin on pelittänyt. Ainut vitutuksen aihe on kuukausimaksullisuus, joka siis tuli Tapiolan Älykoti-paketin mukana ja josta ei pääse eroon. Toi sun ostama paketti on kuukausimaksuton toki. Vähän on ollut hiljaista Cozifyn suunnasta koskien päivityksiä, mutta ainakin Cozifyn tukifoorumilla kovasti vakuuttelevat että homma jatkuu.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
Tuli kokeiltua uudestaan Home Assistantia, tällä kertaa Dockerissa Synologyssä ja raspi radiona ZigBee kannen kanssa. Muistikortti lahosi uudelleen imagoidessa, joten se selittänee aikaisempia haasteita. Nyt vaikuttaisi toimivan luotettavasti, ulkovaloissa trådfri mitkä menee päälle ja pois auringon mukaan. Ainoa typeryys on DeConz softaa mitä pitää ajaa raspissa työpöydällä, tosin tarvitseeko tuon koko ajan pyöriä?

Home Assistentin mobiilisofta jostain syystä jämähtää kirjautumisessa, säädin oman CA ja sertin minkä latasin puhelimeen, selain toimii ilman herjoja mutta mikähän tuota HA omaa appia voisi vaivata?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 039
Tuli kokeiltua uudestaan Home Assistantia, tällä kertaa Dockerissa Synologyssä ja raspi radiona ZigBee kannen kanssa. Muistikortti lahosi uudelleen imagoidessa, joten se selittänee aikaisempia haasteita. Nyt vaikuttaisi toimivan luotettavasti, ulkovaloissa trådfri mitkä menee päälle ja pois auringon mukaan. Ainoa typeryys on DeConz softaa mitä pitää ajaa raspissa työpöydällä, tosin tarvitseeko tuon koko ajan pyöriä?
Miksi DeConz pyörimässä raspissa eikä Home Assistant addonina?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Ainoa typeryys on DeConz softaa mitä pitää ajaa raspissa työpöydällä, tosin tarvitseeko tuon koko ajan pyöriä?
Ei kai. Se servicehän siellä taustalla hoitaa asioita.
Mulla on raspin perässä SSD, jossa Hassio pyörii omassa dockerissaan. Samoin deconz omassa dockerissa (tikkuna Conbee). Se mitä deconzin kanssa pitää säätää (paritukset) on hoituneet web-ui:n kautta. Raspissa on ihan minimiasennus, eli ilman työpöytää tai muuta turhaa - kaiken voi hoitaa ssh:n kautta.

Automaatioita päätin vääntää Node REDillä (Hassio add on), koska se nyt vaan on noin 100 kertaa fiksumman oloinen systeemi kuin tuo HA:n älyvammainen yaml-"koodaus".

Vielä ei ole valoja ja muutamia lämpötila-antureita kummempaa, mutta tästä se pikkuhiljaa laajenee. Uusin viritys on Signal-integraatio, jolla saan HA:sta ilmoituksia kännykkään paikasta riippumatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Miksi DeConz pyörimässä raspissa eikä Home Assistant addonina?
Et minulta kysynyt, mutta vastaanpa kuitenkin...
Ei välttämättä kovin helppoa saada toimimaan, jos HA pyörii dockerissa. Ja muutenkin fiksumpaa pitää palvelut toisistaan riippumattomina.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 039
Et minulta kysynyt, mutta vastaanpa kuitenkin...
Ei välttämättä kovin helppoa saada toimimaan, jos HA pyörii dockerissa. Ja muutenkin fiksumpaa pitää palvelut toisistaan riippumattomina.
On helppo saada toimimaan koska minulla pyörii tuo Hassio dockerissa DeConz lisäosalla. Eikä palvelut ole toisistaan riippuvaisia vaan Deconz lisäosa pyörii omana dockerinaan rinnalla, kuten muutkin Home Assistant lisäosat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
On helppo saada toimimaan koska minulla pyörii tuo Hassio dockerissa DeConz lisäosalla. Eikä palvelut ole toisistaan riippuvaisia vaan Deconz lisäosa pyörii omana dockerinaan rinnalla, kuten muutkin Home Assistant lisäosat.
Itse en sitä saanut toimimaan - varmaan siksi kun kontti ei pääse hostin usb:hen kiinni ilman että polkua on dockerin konffissa kerrottu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 039
Itse en sitä saanut toimimaan - varmaan siksi kun kontti ei pääse hostin usb:hen kiinni ilman että polkua on dockerin konffissa kerrottu.
Jos avaa DeConz lisäosan ja lukee ohjeita niin siellä pyydetään laittamaan polku. Tässä oma konffi Deconz lisäosalle (käytössä siis Conbee II):


{
"device": "/dev/ttyACM0",
"vnc_password": "xxx"
}
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Jos avaa DeConz lisäosan ja lukee ohjeita niin siellä pyydetään laittamaan polku. Tässä oma konffi Deconz lisäosalle (käytössä siis Conbee II):


{
"device": "/dev/ttyACM0",
"vnc_password": "xxx"
}
Tein toki ohjeiden mukaan. Eipä tällä nyt ole enää mitään väliä kun toisellakin tavalla se toimii ja itselleni tämä sopii paremmin.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
Miksi DeConz pyörimässä raspissa eikä Home Assistant addonina?
Ymmärsin että se pitää olla siinä laitteessa missä pyörii se ZigBee laite? Mulla toi Dresden Elektronik Rasbee shieldi: RaspBee Overview

Näin Synology voi olla räkkikaapissa peltien takana ja Raspberry paremmassa paikassa kuuluvuuden kannalta. Voiko ZigBee tukiasemia olla kaksi vikasietoisesti?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 039
Ymmärsin että se pitää olla siinä laitteessa missä pyörii se ZigBee laite? Mulla toi Dresden Elektronik Rasbee shieldi: RaspBee Overview

Näin Synology voi olla räkkikaapissa peltien takana ja Raspberry paremmassa paikassa kuuluvuuden kannalta. Voiko ZigBee tukiasemia olla kaksi vikasietoisesti?
OK. Tuo selittää.

Zigbee standardiin kuuluu yksi koordinaattori per verkko.
 
Liittynyt
04.01.2020
Viestejä
6
Mitsubishin ilmalämpöpumpun (MSZ-FH25VE2) yhdistäminen Home assistanttiin.
Mitsubishillähän on oma Melcloud etäohjaus ja senkin kai saisi jotenkin yhdistettyä tuohon, mutta törmäsin tällaiseen
Hacking A Mitsubishi Heat Pump Part 1
Onko kellään kokemuksia tästä tai jostain muusta systeemistä?
Tämä hass.io custom component on toiminut hyvin itselläni.
o0Zz/ha-melcloud
Täällä keskustelua tuosta:
Mitsubishi MELCLOUD integration with Home Assistant
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Olipas positiivinen yllätys, että kaikki käytössä olleet Raspberry Pi laitteet oli ssh:lla saatavilla kuukausien jälkeenkin, mutta sitten Orange Pi laitteet eivät olleet. Toinen toki buutin jälkeen oli saatavilla, mutta toisen kanssa sai säätää melkoisesti. Veikkaisin jonkinlaista "rautavikaa" ja en oikein usko, että armbian olisi syypää, kun huomattavasti enemmän tullut päivityksiä kuin raspbianiin.

Ekaksi mainitut siis sopii selvästi paremmin kotiautomaatioon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Mitsubishin ilmalämpöpumpun (MSZ-FH25VE2) yhdistäminen Home assistanttiin.
Mitsubishillähän on oma Melcloud etäohjaus ja senkin kai saisi jotenkin yhdistettyä tuohon, mutta törmäsin tällaiseen
Hacking A Mitsubishi Heat Pump Part 1
Onko kellään kokemuksia tästä tai jostain muusta systeemistä?
Italiasta saa edullisesti tuon virallisen palikan:
MITSUBISHI ELECTRIC MAC-567IF-E Wi-Fi Card for Indoor Units Series M / S / P

mm. Sensiboon löytyy myös suora integraatio
Sensibo A/C controller
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Eikös tuossa melcloudissa toimi paremmin noi jutut kun sensibo tms. Koska eikös tuossa omassa tule myös tieto onko se käsky menny perille? Sensibo tms käskyttää mutta ei voi tietää esim toimiko se käskytys?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Kyllä vain. Sensibo lähettää vain IR komennot tietämättä mistään mitään. Muutaman vuoden(?) tuo on ollut itselläni käytössä, suora näköyhteys on ilppiin niin kyllä ne komennot aina menee perille, siitä ei ole ollut huolta.
Melcloudin ja Sensibon pienoisena ongelmana pidän pilveä, joka tarvitaan. Itse tehden ei sitä ´ongelmaa´ olisi.

Yksi kotimainen vaihtoehto, mutta tämäkin IR komennoilla
ToniA/arduino-heatpumpir
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Eikös tuossa melcloudissa toimi paremmin noi jutut kun sensibo tms. Koska eikös tuossa omassa tule myös tieto onko se käsky menny perille? Sensibo tms käskyttää mutta ei voi tietää esim toimiko se käskytys?
Tähän liittyen.

Onko joku saanut MELCloudia linkattua Alexaan? Mitsubishi omilla sivuilla mainitaan, että toimii vain Jenkeissä ja Austaliassa.

Mulla on tuo LN35-malli, eikä sen ja Alexan yhdistämiseen löytynyt Googlesta oikein mitään neuvoa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Terve

Tuli ostettua paritalon puolikas ~140m2 ja sinne pitäisi saada vähän älyä. Aion käyttää Raspi + home assistant komboa, mutta laitteiden ja protokollan valinta mietityttää.

Ohjattavia laitteita (ainakin aluksi) olisi Mitsun ILP (joka tossa ylempänä jo automatisoitiinkin), Roborock S6, muutama lämpötila-anturi, muutama vuotovahti, muutama liiketunnistin (+ näppis, sireeni, ovimagneetti (3kpl)). Autonlämmitys pistorasiaa ohjataan tällä hetkellä ihan valokytkimellä joka voi olla ihan fine, mutta ehkä jossain vaiheessa keskukseen asennettava rele tms (olen itse sähkäri).

Asunnon pohjaleiska on aikalailla neliän muotoinen, mutta keskellä on pesutilat joissa on tiiliseinä ja myös ulkoseinät ovat tiiltä. Muut väliseinät ovat kipsilevyä.

Aikaisempaa kokemusta kotiautomaatiosta ei juurikaan ole... Zigbee oli ensin mietinnässä, mutta kuuluuko se esim noiden kiviseinien läpi...?
Ja ainoastaan ILP ja S6 löytyy tällä hetkellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
Terve

Tuli ostettua paritalon puolikas ~140m2 ja sinne pitäisi saada vähän älyä. Aion käyttää Raspi + home assistant komboa, mutta laitteiden ja protokollan valinta mietityttää.

Ohjattavia laitteita (ainakin aluksi) olisi Mitsun ILP (joka tossa ylempänä jo automatisoitiinkin), Roborock S6, muutama lämpötila-anturi, muutama vuotovahti, muutama liiketunnistin (+ näppis, sireeni, ovimagneetti (3kpl)). Autonlämmitys pistorasiaa ohjataan tällä hetkellä ihan valokytkimellä joka voi olla ihan fine, mutta ehkä jossain vaiheessa keskukseen asennettava rele tms (olen itse sähkäri).

Asunnon pohjaleiska on aikalailla neliän muotoinen, mutta keskellä on pesutilat joissa on tiiliseinä ja myös ulkoseinät ovat tiiltä. Muut väliseinät ovat kipsilevyä.

Aikaisempaa kokemusta kotiautomaatiosta ei juurikaan ole... Zigbee oli ensin mietinnässä, mutta kuuluuko se esim noiden kiviseinien läpi...?
Ja ainoastaan ILP ja S6 löytyy tällä hetkellä.
ZigBeehän käyttää samaa taajuuskaistaa kuin tavan wifi, eli jos 2.4GHz wifi kuuluu on Zigbeelläkin edellytykset kuulua, mutta toisin kuin wifillä ZigBeellä voi rakentaa mesh-verkon verkkovirta laitteista (lamput etc), jossa sallitaan max 6 hyppyä kontrollerista eteenpäin, eli kuuluvuutta on helppo parantaa.

Vaihtoehtojahan ZigBeelle ei oikein enää ole, Zwave laitteita on, mutta niiden hinnat ovat monin kertaiset ZigBee vehkeisiin verrattuna ja Wifin tehonkulutus on liikaa monille paristokäyttöisille laitteille. Bluetoothille taas ei hirveästi löydy laitteita Ruuvitagin lisäksi.

Minusta tuntuu jo, että ZigBee on voittanut tämän teknologiakisan, se on halpa ja se toimii hyvin.
 
Liittynyt
04.01.2020
Viestejä
6
Tähän liittyen.

Onko joku saanut MELCloudia linkattua Alexaan? Mitsubishi omilla sivuilla mainitaan, että toimii vain Jenkeissä ja Austaliassa.

Mulla on tuo LN35-malli, eikä sen ja Alexan yhdistämiseen löytynyt Googlesta oikein mitään neuvoa.
Kiva jos tulisi natiivi-integraatio Alexaan ja Google Assistanttiin, mutta MELCloud sovelluksessa ei ole ainakaan vielä näkynyt noita mahdollisuuksia. Olisiko jotenkin region lukitettu (mutta onhan noita ennenkin kierretty). Itsellä ajatuksena mahdollisesti hankkia Home Assistant cloud (Nabu Casa). Tuon kautta saisi kaikki Home Assistanttiin kytketyt laitteet Google Assistantin piiriin (tai Alexa). Maksaa tosin vitosen kuussa, mutta ei sinänsä paha koska raha menee kuitenkin Home Assistantin kehitykseen. GA/Alexa integraation taitaa saada viriteltyä ilmankin tuota cloudia, mutta vaatii enemmän säätämistä. Pitää vielä tutkia tarkemmin.

Itsellä tällä hetkellä älylamppujen kanssa Hue Bridge käytössä, mutta korvaan tuon lähiaikoina Deconz/conbee:lla. Tuossa yhteydessä taitaa mennä lamppujen ohjaus Google Assistantilla "rikki" eli lienee pakko muutenkin säätää tuo Google Assistant Home Assistanttiin tavalla tai toisella.

Miten muut HA käyttäjät, oletteko avanneet home asssistanttianne internetistä saataville? Hieman mietityttää tietoturvapuoli tuossa. Cloudin kautta tuntuu ehkä hieman turvallisemmalta (ei vaadi porttien avaamista).
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
206
Miten muut HA käyttäjät, oletteko avanneet home asssistanttianne internetistä saataville? Hieman mietityttää tietoturvapuoli tuossa. Cloudin kautta tuntuu ehkä hieman turvallisemmalta (ei vaadi porttien avaamista).
Sen ilmaisen kuukauden käytin ja pidin sen verran, että pistin taaloja tiskiin tilauksen merkeissä. Olisihan sen halvemmallakin virittänyt itse netin kautta toimimaan, mutta päätin luottaa Nabu Casan ukkeleihin. Päätökseen ohjasi myös parin vanhan puhelimen käyttö pihakameroina, luulen että itse viriteltynä jäisi ainakin jonkun löydettäväksi ":-D"
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Vaihtoehtojahan ZigBeelle ei oikein enää ole, Zwave laitteita on, mutta niiden hinnat ovat monin kertaiset ZigBee vehkeisiin verrattuna ja Wifin tehonkulutus on liikaa monille paristokäyttöisille laitteille. Bluetoothille taas ei hirveästi löydy laitteita Ruuvitagin lisäksi.
Aijaa. Käsittääkseni kuitenkin laitteiden määrä Z-Wavella on isompi kuin ZigBeellä.

Verkkokaupa.comista kun hintoja katsoo, niin en noita nyt moninkertaisiksi väittäisi. ZigBeellä tosin etuna se, että Ikeasta saa halpoja lamppuja ja härpäkkeitä.
Z-Wave - Kaikki tuotteet
Zigbee

Minulla on molemmat, joten laitteita on helppo ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. ZigBeelle on todella halpa controlleri tässä: What do I need?
Lisäksi Z-Wave tikku maksaa joku 40-50e.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
149
Aijaa. Käsittääkseni kuitenkin laitteiden määrä Z-Wavella on isompi kuin ZigBeellä.

Verkkokaupa.comista kun hintoja katsoo, niin en noita nyt moninkertaisiksi väittäisi. ZigBeellä tosin etuna se, että Ikeasta saa halpoja lamppuja ja härpäkkeitä.
Z-Wave - Kaikki tuotteet
Zigbee

Minulla on molemmat, joten laitteita on helppo ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. ZigBeelle on todella halpa controlleri tässä: What do I need?
Lisäksi Z-Wave tikku maksaa joku 40-50e.

Jeps. Itsellä Z-Wavea kaikki koska silloin aokoinaan ZigBeellä ei oikein ollut kuin valoja tarjolla. Viimeaikoina sinne tullut muutakin, mutta edelleen mielestäni Z-Wavella laajemmin. Hinta tosiaan korkeampi, mutta elämä on. Hyvin ovat toimineet, eikä mitään ongelmia.

Miettinyt myös pitäisikö ottaa ZigBeetä rinnalle, mutta häviää vähän tuo mesh-verkon idea. Joten toistaiseksi pysyttelen Z-Wavessa.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
Pitäisikö Airamin himmentimen pariutua DeConz kanssa? Lamput ainakin näyttäisi tunnistuvan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Miten muut HA käyttäjät, oletteko avanneet home asssistanttianne internetistä saataville?
En, enkä aiokaan avata. Etähallinta onnistuu helposti VPN:n kautta ja tarvittavat hälytykset ja ilmoitukset tuuppaan Signalin avulla puhelimeen.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Mistähän tuon cn105 kaapelin sais mitsuun. Jenkkilästä kaapeli 1$ mutta kuljetus 50$ :D

upload_2020-1-7_11-49-37.png
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Just tuolta katoin. Ja tuolta digikeystä tilaa nuo niin tulee hinta ~20e..
 

snw

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
312
Minulla on liitinrunkoja ja noita metallipinnejä ylimääräisenä jos haluaa itse askarrella johdot. 5e kirjeposteineen 2 liitinrunkoa ja 10 metallipinniä.
 
Liittynyt
04.01.2020
Viestejä
6
En, enkä aiokaan avata. Etähallinta onnistuu helposti VPN:n kautta ja tarvittavat hälytykset ja ilmoitukset tuuppaan Signalin avulla puhelimeen.
Tämä on kyllä ihan hyvä tapa ja itselläkin oli yhdessä vaiheessa käytössä. Ei ainakaan toistaiseksi ole kauheasti tarvetta hallita kodin juttuja etänä, mutta varmaan jossain vaiheessa. Telegramiin itselläkin konffattu tärkeimmät ilmoitukset/hälyt ym. Tosin muutamiin juttuihin taitaa tarvita suoran pääsyn internetistä (Google Assistant nyt ainakin).
 
Liittynyt
16.12.2018
Viestejä
138
Tarve olis löytää ulkokäyttöön soveltuva wifi pistorasia jolla hanskata auton lämmitys (lohko+sisätilanlämmitin 2000W) Täytyy siis kestää mielellään yli 3kw ja kestää paukkupakkaset ja pienet veden roiskeet. Ostin semmoisia Flic buttoneita niin jos vaikka toimii sellaisen kanssa niin olis oikein kiva. Toinen vaihtoehto on Apple Homekit yhteensopiva tuota. Löytyykö suosituksia?
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
255
Tarve olis löytää ulkokäyttöön soveltuva wifi pistorasia jolla hanskata auton lämmitys (lohko+sisätilanlämmitin 2000W) Täytyy siis kestää mielellään yli 3kw ja kestää paukkupakkaset ja pienet veden roiskeet. Ostin semmoisia Flic buttoneita niin jos vaikka toimii sellaisen kanssa niin olis oikein kiva. Toinen vaihtoehto on Apple Homekit yhteensopiva tuota. Löytyykö suosituksia?
Ei tule muita mieleen kuin tämä Zigbeellä ohjattava:

Ledvance Smart+ Outdoor Plug -etäohjattava pistorasia ulkokäyttöön, IP44 39,90
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
792
Tee lyhyt jatkojohto johon laitat väliin Shelly 1 tai Shelly 1 PM kytkimen. Homebridgen avulla saat ohjattua sitä myös ilman Shellyn pilvipalvelua.

Home - Shelly Cloud
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
228
Varmaan toimiva idea tämäkin. Arvostan kuitenkin valmista plug&play ratkaisua.
Tuo Ledvancen pistorasia toimii Philips Hue-sillan kanssa ihan hyvin, itsellä on sama pistorasia Osramin nimellä. Hue-silta taitaa lähteä kaupoista ~50 e hintaan, aloituspakkauksissa tulee sillan lisäksi lamppuja vaihteleva määrä mukaan.

Jos vain haluaa napilla sisätiloista manuaalisesti etäohjattavan, niin sitten parinkympin Nexan ulkopistorasia LGDR-3500 toimii tuossa ok ja sen mukana tulee oma kaukosäädin. Jos haluaa kännyllä ohjata, niin tuonkin saa esim. Tellduksen Tellstick-gatewaylla integroitua, vaan se gateway taas kustantaa satkun tienoilla. Varmaankin jokin muukin 433 MHz -laitetuen tarjoava gateway toiminee, mutta jos niitä laitteita ei muuten ole, niin ei välttämättä nykyjään kannata laajemmin sijoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2018
Viestejä
138
Hoksasin, että minullahan tuli ruohonleikkurin mukana tuo Gardenan smart aparaatti ja Gardenalla on oikein passeli Gardena Smart Power Adapter joka soveltuu tähän tarkoitukseen oikein hyvin. Hinta pikkasen suolaisempi kuin ihan edillisimmat vaihtoehdot on, mut tässä on Apple homekitit ja muut vermeet joten erittäin hyvä. Ainut mikä vähän huolettaa niin on tuo pakkasen kesto -20c. Aika näyttää paskooko kovilla pakkasilla.
 

Kamsi

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Sattuuko jollain olemaan tietoa miten Sonoffin 555 pistorasia ohjelmoidaan uudelleen? Tuo olisi kätevä vaikka integroida Telegrammiin kunhan tietäisi miten tuonne saa oman softan sisälle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 433
Viestejä
4 161 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom