Mulla ollut samanlaisia fiiliksiä että olisi halu vaihtaa nykyiset sähköisen lattialämmityksen älytermostaattit johonkin vähän älyllisempään. Saattaisi tulla myös samalla jonkin verran säästöä sähkökuluissa ja pörssisähkön avulla ajastaa niitä päälle halvemmille tunneille. Eniten ehkä itsellä ollut mielessä että kuinka vaikeata / helppoa on rakentaa tuollaista automaatio oikeasta.Tämmöinen kyssäri heräsi että mitä sähköisen lattialämmityksen älytermostaatteja teillä on käytössä? Täydellinen olisi zigbeetä puhuva, kun olen pyrkinyt rakentamaan kaikki HA:n alle zigbeelle, mutta myös muut standardit kelpaa toki. En oikein äkkiseltään googlettamalla löytänyt mitä kannattaisi lähteä tilailemaan/ostamaan että voi ohjata HA:n kautta lämmitystä, siis ainakaan zigbeellä![]()
Tässä muutamia tuotteita jota itselle olen miettinyt, jotka noussut kanssa eri keskusteluissa esille. Kiinastahan varmaan saa vaikka mitä ja millä hinnalla, mutta mä olen niitä jotenkin vierastanut.
Buy Smart thermostat for electric underfloor heating - Zigbee (SR-ZG9092A) for 71.9 € at en.m.nu
Smart thermostat for electric underfloor heating - Zigbee (SR-ZG9092A) for 71.9 € - Finally, a thermostat with Zigbee!- For electric underfloor heating- Can handle 16A- Child lock and overheating protection- 4 functional modes and open window detection
Meross Smart Wi-Fi Homekit -lattialämmitystermostaatti
Meross Smart Wi-Fi -termostaatti sähköiseen lattialämmitysjärjestelmään, toimii Apple HomeKitin, Sirin, Amazon Alexan ja Google Assistantin kanssa
www.kotiautomaatiokauppa.fi
ÄLYTERMOSTAATTI ETH-PRO-WIFI - PureWarm Oy
ETH PRO WIFI älytermostaatti on ohjelmoitava yhdistelmätermostaatti. Se optimoi halutessasi pörssisähkön hinnan ja ulkolämpötilan mukaan. Tilaa nyt!
purewarm.fi
Yhdistelmätermostaatti Ebeco EB-THERM 500, Wifi ready
EB-Therm 500 on täysin uusi termostaatti, jossa on WiFi-valmius, ja se antaa asentajalle ainutlaatuisen mahdollisuuden tarjota asiakkailleen joustavia ratkaisuja. Uudella WiFi-konseptillamme annamme nimittäin asiakkaalle valinnanvapauden. Yksi termostaatti – useita mahdollisuuksia.
Yhtenä vaihtoehtona olet kanssa miettinyt tähä: Themo-älytermostaatti sähköiseen lattialämmitykseen, jossa on sisäänrakennettu äly/koneoppiva algoritmi lämmitykseen ja sen säästöön. Näin ollen ei tarvitsi HA:n yrittää tuota rakentaa.

Paljon piti puukottaa ja muokata tuota mutta toiminta / idea on nyt juuri se mitä haettiin. Pientä hienosäätöä vielä ni hyvä tulee