Laitetaan nyt vähän tuosta Growattista juttua sehän on mulla ollut asennuksesta reilun kuukauden käyttämättä, kun olen odotellut et Growatt ajaisi netin yli akku käyttöä ajatellen toimivat firmispäivitykset sisään vissiin vähän jonoa teknisessä tuessa. No mulla alkoi se vituttaa ja aloin tutkia muita ratkaisuja ongelmaan ja näytti sille, että OSS-tilillä voisi olla mahdollista ajaa itse päivitykset sisään. Vähän oli et viittiikö, kun tarvii y-tunnukset yms. no siellä on kolme vaihtoehtoa sähkömies, asentaja sekä tavarantoimittaja. No mä sitten ajattelin et tuskin siitä suurta riskiä on, jos laitan asentajatilin vireille tuskin tullaan ammattipätevyyksiä kyselemään. No tilia tehdessä tosiaan tarvii sen y-tunnuksen kansainvälisessä muodossa käytin kylmästi tuota metsätilan y-tunnusta, kun se on vielä tuolla alvirekisterissä, sitten piti laittaa tavaran toimittaja laitoin sen saksalaisen kaupan josta ostin akut sen jälkeen tuli, että hakemus vastaanotettu käsitellään joskus pari puhelua tuli jostain saksalaisesta numerosta en tiedä liittyikö aiheeseen en jaksanut vastata noin parin viikon jälkeen tuli hyväksytty tili.
No, mitä tästä opin, jos oot esimerkiksi Shinephoneen rekiströidessä käyttänyt jotain randomia netistä löytyvää installer koodia se koodin omistaja voi etänä vaihtaa teidän invertterin asetuksia ja näkee kaikki tiedot eli vaihdoin omaan koodin oman invertterin tietoihin, kun itsellä oli juuri random koodia käytetty. Nettipalvelusta ei sinällään ollut hyötyä suunnilleen samat asetukset kuin loppukäyttäjän nettipalvelussa. Mutta Shinetool olikin kiva paljon enemmän asetuksia ja rekistereitäkin voi halutessaan muokata, mutta se tärkein sieltä kautta voi ajaa kaikkiin Growattin laitteisiin viimeisimmät firmikset. Mulla tuli kaikkiin bugikorjauksia sekä invertteriin paljon lisää ominaisuuksia, jonka jälkeen sain sen vihdoin käyttöön ja se taitaa jopa toimia kuten sen kuuluukin. Tuli myös ns. VPP ominaisuus, jolla se on mahdollista myöhemmin liittää reserviakkujärjestelmiin tai liittää Modbus väylän kautta ulkoiseen ohjaukseen.
Mikäli Growattin on asentanut joku virallinen asentaja sen kautta saanee helpoiten nuo uudet firmikset, mutta sen on tultava paikanpäälle asentamaan, koska ne tuli ainakin mun tapauksessa Bluetoothin yli Growatt voi toki asentaa netin yli.