- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 418
Kai ne tänään pitäis laitella.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kai ne tänään pitäis laitella.
Kyllä siinä renkaan kyljessä yleensä on joko "inside/outside" tai "Rotation ->", jos sillä asennuksella on jotain väliä.Eilen molempiin autoihin tuli kanssa vaihdettua. Uudemman kanssa ihmetytti renkaiden kuviointi. Kaikki neljä rengasta (Continental) olivat kuvioinniltaan identtiset. Onko rengasliikkeellä käynyt moka vanteille laitossa, vai eikö noissa kaikissa renkaissa ole niin pyörimissuunnan väliä? Toisen puolen renkaitten kuvio nimittäin pyörii väkisin "väärin" päin, kun kaikki renkaat ovat 1:1.
Continentaleissa ei ole pyörimissuuntaa. Tosin sitä pyörimissuuntaa ei saisi vaihtaa eli aina samalle puolelle kuin oli edellisellä kerralla. Muuten se on nastoille nopeasti moro, jos nastat.Eilen molempiin autoihin tuli kanssa vaihdettua. Uudemman kanssa ihmetytti renkaiden kuviointi. Kaikki neljä rengasta (Continental) olivat kuvioinniltaan identtiset. Onko rengasliikkeellä käynyt moka vanteille laitossa, vai eikö noissa kaikissa renkaissa ole niin pyörimissuunnan väliä? Toisen puolen renkaitten kuvio nimittäin pyörii väkisin "väärin" päin, kun kaikki renkaat ovat 1:1.
Kiitos. No se on arpomisen varassa nyt, kun noita renkaita ei oltu merkattu millään (n. vuoden vanha auto, joten yksi talvi noilla on keretty ajamaan). Täytyy toivoa, ettei tule nastakatoa.Continentaleissa ei ole pyörimissuuntaa. Tosin sitä pyörimissuuntaa ei saisi vaihtaa eli aina samalle puolelle kuin oli edellisellä kerralla. Muuten se on nastoille nopeasti moro, jos nastat.
Ei se nyt onnistu. 16" kumi pysyy huonosti 15" vanteella.Mitenkäs kun vanhoissa renkaissa olisi merkinnät 195/65/R15 ja mulla olisi vanhan koslan uudet n. 2kk ajetut 205/55/R16 nastat saisko nuo hyödynnettyä tuohon autoon samalle vanteelle..? Ei huvittas ostaa uusia kun löytys tuollasetkin vielä varastosta.
Ei varmaan yhtään liian aikaisin. Pk-seudulla kuulemma tien pinnat kimalteli jo eilen illalla. Hyvä, että tuli vaihdettua sunnuntaina emännän ja oman auton renkaatkin.Tänään vaihdettiin talvirenkaat (nastat) alle sekä omaan että äidin autoon. Huomennahan vissiin pitäisi tulla lunta kunnolla, saa nähdä
Eilen kävin päivällä liikkeessä tutustumassa hintoihin ja tarjontaan. Valitsin Continentalin IceContact2 näköjään joku testivoittaja (hakka8 lueskelin että meluisa ja maksoikin 40e enemmän per satsi). Sain illaksi klo 19 vielä allelaitto ajankin.
Ihan suht hiljaiset ovat.. lötköt on kesärenkaisiin verrattuna
Omalla kylällä tuntui liikkeissä olevan vaan kiinalaisia kingkongeja (linglong?) ja muita vastaavia "laatu" renkaita. Vissiin muut ei mene kaupaksi, kun kiinalaiset renkaat saa alle 400 eurolla ja GoodYearit, Pirellit, Continentalit, Nokiat ym. vastaavat maksaa melkein tuplat. Onneksi löysin kuitenkin GoodYearit yhdestä paikasta hyllystä.
Sinänsä huvittavaa, että ostellaan kalliita autoja ja sitten alle pitää saada ne halvimmat mahdolliset lumiluistimet...
Renkaanvaihtoon jonottaneet aiheuttivat ruuhkan Espoossa:
Lähde:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/a...toilijat-aiheuttivat-ruuhkan-espoossa/6144592
Itselläni on GT-Radialin nastat, ei mitään hajua minkä hintaiset kun tulivat auton mukana. Halparenkaat kuitenkin. Oikein hyvin noilla on pysynyt tiellä oikeassa talvikelissäkin. Jotain vanhaa Hakkapeliittaa muistuttava kuvio noissa kuulemma on.
Lähinnä ihmettelin sitä, että miten jotkut viitsii pihtailla renkaissa (jotka lienee se halvin
henkivakuutus) ja samalla ajaa 30-40ke autoa.
Näinköhän sieltä hotellista saa hakea omat nakit jonon ohi mukaan?
Näinköhän sieltä hotellista saa hakea omat nakit jonon ohi mukaan?
Tänään. Yritin ensin itse kulmasta, jonka arvasin haastavimmaksi (=ei pölykapselia) ja yritykseksi jäi! Pultit kyllä irtosi, mutta vanne ei lähtenyt irti millään. Joskun ennenkin tuota tehnyt, mutta nyt oli niin &%#"¤% tiukassa, joten eikun nöyrästi jonottamaan vaihtoa. Vantaalla kehä-3 nurkilla reilu tunti jonossa 16 nurkilla. Sorkkarautaa joutui ammattilainenkin aikansa käyttämään, ennenkuin sai tuo yhden jumiutuneen irti :/
Pultit vähän auti, pikku kiihdytys ja liinat kiinni ja varmasti lähtee irti.Tuohon auttaa muuten hyvin se, että avaa pultit ja sitten laskee hiljakseen alas tunkilla niin yleensä irtoaa aika helposti kun vähän tulee painoa päälle. Kerran joutui oikein kunnolla taistelemaan noiden kanssa ja tuli testattua monta eri niksiä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pultit vähän auti, pikku kiihdytys ja liinat kiinni ja varmasti lähtee irti.
Tänään meni itellä nastat alle, huomiseksi onki luvattu sitten kivat ajokelit.
Pitääpä pitää mielessä!Tuohon auttaa muuten hyvin se, että avaa pultit ja sitten laskee hiljakseen alas tunkilla niin yleensä irtoaa aika helposti kun vähän tulee painoa päälle. Kerran joutui oikein kunnolla taistelemaan noiden kanssa ja tuli testattua monta eri niksiä.
Monottelemalla olen myös aikaisemmin saanut irrotettua, mutta nyt kenkiessä ei meinanut hoppa pysyä enään rimpulan tunkin päällä, joten päätin luovuttaaPotkimalla puolelta toiselle on tähän asti kaikki lähtenyt. Hetken voi joutua potkimaan mutta kyllä ne pikkuhiljaa irtoaa.
Tänään. Yritin ensin itse kulmasta, jonka arvasin haastavimmaksi (=ei pölykapselia) ja yritykseksi jäi! Pultit kyllä irtosi, mutta vanne ei lähtenyt irti millään. Joskun ennenkin tuota tehnyt, mutta nyt oli niin &%#"¤% tiukassa, joten eikun nöyrästi jonottamaan vaihtoa. Vantaalla kehä-3 nurkilla reilu tunti jonossa 16 nurkilla. Sorkkarautaa joutui ammattilainenkin aikansa käyttämään, ennenkuin sai tuo yhden jumiutuneen irti :/
Parasta tavaraa tähän on alumiinitahna. Tuota saa esim. Biltemasta spray pullossa 6€ hintaan. Suihkaus putsauksen jälkeen ja ei vanne enää navasta juutu.Todella tiukassa olevat lähtee lekalla. Lyö renkaan sisäpuolelle. Tosin ihan rimpulan tunkin kanssa en lähtisi koittamaan. Jatkoa ajatellen puhdistaa navan ja laittaa jotain sinne vanteen ja navan väliin, vaikka kuparirasvaa, niin lähtee jatkossa helpommin.
Näytti sitä tosiaan jokunen kuski kesärenkailla liukastelevan. En oikein jaksa tuota ymmärtää, jos niitä renkaita ei ole saanut tälle kelille vaihdettua, niin olisiko parasta mennä julkisilla, tai taksilla.http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001944844.html
Pelti rytissyt etelässä jo 70 onnettomuuden verran
Näytti sitä tosiaan jokunen kuski kesärenkailla liukastelevan. En oikein jaksa tuota ymmärtää, jos niitä renkaita ei ole saanut tälle kelille vaihdettua, niin olisiko parasta mennä julkisilla, tai taksilla.
Parasta tavaraa tähän on alumiinitahna. Tuota saa esim. Biltemasta spray pullossa 6€ hintaan. Suihkaus putsauksen jälkeen ja ei vanne enää navasta juutu.
Eiku hyvinhän niillä kesärenkaillakin pärjää vaikka koko talven, ja jos on just pakasta vedetty niin nehän on jopa paremmat kuin viime vuotiset talvinakit.
https://goo.gl/1XBTQR
Niin, ite laitatin alle maanantaina.. ei ollut mitään ajanvarauksia eikä yhtään jonoa vaikken itse vaihtanutkaan. Jotkut kärsivälliset pk-seudulla ilmeisesti jonotteli 'bout koko päivän...
Huoltoritareiden nettisivulta: "Rengashotellin asiakkas ja renkaiden ostaja pääsee jonon ohi"Näinköhän sieltä hotellista saa hakea omat nakit jonon ohi mukaan?
Eilen tuli koitettua miten kesärenkailla pärjää ensilumilla ja täytyy todeta, että todella liukkaat ne on ja varovasti saa ajella.