Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Sinun viesteissä tuot esille jatkuvasti sitä, että rokotteen haittavaikutuksista pitäisi kertoa enemmän, tai että haittavaikutuksista ei ole kerrottu siellä tai täällä, kun todellisuudessa niistä on kerrottu ja kerrotaan edelleen paljon, ottaen huomioon kuinka vähän haittavaikutuksia on tullut.
Ehkäpä niistä haittavaikutuksista on kerrottu juuri sillä painolla, jonka verran haittavaikutuksia on tullut.
Haittavaikutuksista ei ole paljoa kerrottu varmaankaan sen takia kun niitä ei vielä tiedetä. Monenlaista on raportoitu ja ehkä joissain alkaa jo olemaan jonkin asteista yhteyttä todettavissa, mutta menee varmaan pitkään ennenkuin saadaan varmuus mitkä aiheutuu oikeasti rokotteesta ja mistä niistä mitäkin.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Tänään oli iltasanomissa juttua koronapassista ja eräs nainen ei saanut toista rokotetta THL:n suosituksen mukaan,koska oli aiemmin sairastanut koronan. Ja ei saa koronapassia vain yhden rokotuksen takia.

Outoa ,olen itse alkuvuodesta sairastanut koronan ja tän viikon maanantaina sain toisen rokotuksen ilman mitään kitinöitä. Rokottaja kehus vielä,että parin viikon päästä sulla on paras mahdollinen suoja koronaa vastaan ,kun on luonnollisia suoja-aineita jäljellä + tuplarokotus sen päälle. edit: näköjään mun kotikaupungissa turussa ja esim. espoossa käytäntö on eri,kuin helsingissä.
Samoja kokemuksia lähipiiristä. Sisko sai toisen rokotuksen myös vaikka sairasti koronan siinä välissä. Ja stadissa näin, olivat myös hyvin tietoisia tuosta sairastumisesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 718
Koronapassin kriteerit on nimenomaan kaksi rokotusta. Muita vaihtoehtoja ei ole tällä hetkellä.
Ootko sä tästä varma? Onko sulla heittää joku virallinen lähde, jossa kerrotaan että koronapassiin käy vain 2 rokotusta? Ei mitään sitaattia vaan kunnon lähde. Ihmettelen, kun näissä puhutaan vain EU:n koronatodistuksen käyttämistä koronapassina - ilman mitään kavennuksia kriteereihin:




Kaikki kolme todistusta toimivat myös koronapassina.
Mä sanoisin, että olet väärässä näiden perusteella. Kuten on haastateltu henkilö. Hänellä pitäisi olla voimassa oleva passi koska on sairastanut. Ja toinen piikki EI ole vaatimus passille, jos täyttää muut ehdot. Vai onko nää kaikki linkit väärässä?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Aaa, ok. Mä olen ollut koko ajan siinä käsityksessä että passi olisi voimassa myös testillä tai sairastetulla koronalla. Ehkä vähän outoa, että passiin kelpaa vain rokote.
"Todistuksen korkeintaan 6 kuukautta vanhasta sairastetusta koronavirusinfektiosta"

Tällä Ilta-Sanomien Sarilla oli sairastumisesta yli 6 kk ja sen takia koronapassi näyttää punaista. Jos olisi ollut alle 6 kk, niin passi näyttää vihreää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 718
"Todistuksen korkeintaan 6 kuukautta vanhasta sairastetusta koronavirusinfektiosta"

Tällä Ilta-Sanomien Sarilla oli sairastumisesta yli 6 kk ja sen takia koronapassi näyttää punaista. Jos olisi ollut alle 6 kk, niin passsi näyttää vihreää.
Ok, tämä selvensi. Eli passi on todellakin identtinen koronatodistuksen kanssa. Ja pelkkä rokotus ei ole ainoa kriteeri saada se passi. Eli tuo sitaatti "toinen rokote on tällä hetkellä vaatimus niin sanotun koronapassin saamiselle." on yksiselitteisesti väärin.

Tässä ongelma on se, että 6kk jälkeen passi/todistus ei enää ole voimassa, mutta rokotusta et saa ainakaan Helsingissä. Toi on kyllä asia, mikä pitäisi fiksata. Eli antaa se toinen piikki.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Ootko sä tästä varma? Onko sulla heittää joku virallinen lähde, jossa kerrotaan että koronapassiin käy vain 2 rokotusta? Ei mitään sitaattia vaan kunnon lähde. Ihmettelen, kun näissä puhutaan vain EU:n koronatodistuksen käyttämistä koronapassina - ilman mitään kavennuksia kriteereihin:






Mä sanoisin, että olet väärässä näiden perusteella. Kuten on haastateltu henkilö. Hänellä pitäisi olla voimassa oleva passi koska on sairastanut. Ja toinen piikki EI ole vaatimus passille, jos täyttää muut ehdot. Vai onko nää kaikki linkit väärässä?
Hmm, miksi mun pitäis lähde antaa kun minä nimenomaan kysyin, että pitääkö tuo paikkaansa vain kaksi rokotetta kelpaa ja rokotetta ei saa jos on sairastanut? Kautium vastasi ja en nyt lähtenyt sitä lähdettä kyseenalaistamaan. Kannattaa vaikka lukea pari aiempaa viestiä ennenkuin alat huutelemaan turhaan.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Kyllä siihen koronapassiin kelpaa myös tuore virallinen testitulos tai puolen vuoden sisään sairastettu korona. Eli noi OmaKannasta löytyvät lipareet.
Artikkelissa mainittu ongelma syntyy siis siitä, että joissain kaupungeissa ei anneta toista rokotusta taudin sairastaneille edes kun 6kk on kulunut sairastamisesta, vaikka todistus sairastetusta koronasta on voimassa vain 6kk.

Tosin juuri pari viikkoa sitten törmäsin kaveriin, joka valitteli toisen rokotuksen jälkeistä kipua käsivarressa, ja kyseinen kaveri sairasti koronan joskus alkukeväällä. Ja asuu siis Helsingissä, jossa artikkelin mukaan ei anneta toisia rokotteita sairastaneille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 718
Hmm, miksi mun pitäis lähde antaa kun minä nimenomaan kysyin, että pitääkö tuo paikkaansa vain kaksi rokotetta kelpaa ja rokotetta ei saa jos ei ole sairastanut? Kautium vastasi ja en nyt lähtenyt sitä lähdettä kyseenalaistamaan. Kannattaa vaikka lukea pari aiempaa viestiä ennenkuin alat huutelemaan turhaan.
Hmm, sä vastasit mulle näin: "Koronapassin kriteerit on nimenomaan kaksi rokotusta. Muita vaihtoehtoja ei ole tällä hetkellä.".

Tuo on siis väärin. Passiin käy myös testitulos tai sairastettu korona (aikarajoituksin).
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Hmm, sä vastasit mulle näin: "Koronapassin kriteerit on nimenomaan kaksi rokotusta. Muita vaihtoehtoja ei ole tällä hetkellä.".

Tuo on siis väärin. Passiin käy myös testitulos tai sairastettu korona (aikarajoituksin).
Voi olla, sitten tuo Kautiumin lähde sisälsi väärää tietoa. Kannattaa osoittaa sitten syyttelyt sinne.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Hmm, miksi mun pitäis lähde antaa kun minä nimenomaan kysyin, että pitääkö tuo paikkaansa vain kaksi rokotetta kelpaa ja rokotetta ei saa jos on sairastanut? Kautium vastasi ja en nyt lähtenyt sitä lähdettä kyseenalaistamaan. Kannattaa vaikka lukea pari aiempaa viestiä ennenkuin alat huutelemaan turhaan.
Ei tämä nyt näin vaikeaa voi olla - oikeasti ihmiset. Koronapassi näyttää vihreää, jos joku seuraavista ehdoista täyttyy.

1. Todistus täydestä rokotussarjasta
2. Todistus korkeintaan 72 tuntia vanhasta negatiivisesta koronatestituloksesta
3. Todistus korkeintaan 6 kuukautta vanhasta sairastetusta koronavirusinfektiosta

Eli tuo sinun väite, että "Koronapassin kriteerit on nimenomaan kaksi rokotusta. Muita vaihtoehtoja ei ole tällä hetkellä. " on ihan roskaa.

On tietty hieman kafkamainen tilanne, että jos olet sairastanut koronan, niin et saa toista piikkiä. Ja sitten kun sairastumisesta on kulunut yli 6 kk, niin koronapassi näyttää punaista, mutta et vieläkään saa toista piikkiä. Paitsi jos satut asumaan jossain sellaisessa kaupungissa, joka sellaisen antaa, koska THL ei ole sitä suoraan myöskään kieltänyt. Ei se näisi saisi tietenkään mennä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 718
Voi olla, sitten tuo Kautiumin lähde sisälsi väärää tietoa. Kannattaa osoittaa sitten syyttelyt sinne.
Sä mulle vastasit, eikä kirjoittamaasi lainausta ollut aiemmin kirjoitettu. Eli tietenkin kohdistan "syyttävän sormen" sun viestiisi kun sä sen faktana annoit ja mulle vastasit. Mutta siis, se sitaatti oli virheellinen ja passi <=== >todistus. Ei siitä sen enempää.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Sä mulle vastasit, eikä kirjoittamaasi lainausta ollut aiemmin kirjoitettu. Eli tietenkin kohdistan "syyttävän sormen" sun viestiisi kun sä sen faktana annoit ja mulle vastasit. Mutta siis, se sitaatti oli virheellinen ja passi <=== >todistus. Ei siitä sen enempää.
Ihan selvästi siinä luki mistä tieto oli peräisin.
Ei tämä nyt näin vaikeaa voi olla - oikeasti ihmiset. Koronapassi näyttää vihreää, jos joku seuraavista ehdoista täyttyy.

1. Todistus täydestä rokotussarjasta
2. Todistus korkeintaan 72 tuntia vanhasta negatiivisesta koronatestituloksesta
3. Todistus korkeintaan 6 kuukautta vanhasta sairastetusta koronavirusinfektiosta

Eli tuo sinun väite, että "Koronapassin kriteerit on nimenomaan kaksi rokotusta. Muita vaihtoehtoja ei ole tällä hetkellä. " on ihan roskaa.

On tietty hieman kafkamainen tilanne, että jos olet sairastanut koronan, niin et saa toista piikkiä. Ja sitten kun sairastumisesta on kulunut yli 6 kk, niin koronapassi näyttää punaista, mutta et vieläkään saa toista piikkiä. Paitsi jos satut asumaan jossain sellaisessa kaupungissa, joka sellaisen antaa, koska THL ei ole sitä suoraan myöskään kieltänyt. Ei se näisi saisi tietenkään mennä.
Ei se vaikeaa ole, mutta ärsyttää vaan kun kysyy jotain, saa vastauksen, sitten kun lainaa vastauksesta saatua tietoa niin täällä aletaan syyttelemään väärän tiedon levittämisestä ja penäämään jotain lähdettä vaikka se lähde oli ihan just siinä paria postausta ylempänä ja selvästi siihen viittasin. Ja kun siellä lähteessä vielä oli THL:n edustaja sanomassa, niin en sitä nyt heti alkanut kyseenalaistamaan edes. Toki tuo hieman vanha uutinen jo, että ilmeisesti asia on sittemmin muuttunut.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 702
Voi olla, sitten tuo Kautiumin lähde sisälsi väärää tietoa. Kannattaa osoittaa sitten syyttelyt sinne.
Se oli kuukauden vanha artikkeli, kuten viestissäni mainitsin. Siinä oli kyllä ihan THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek kommentoimassa, eli paljon sitä varmempaa tietoa ei asiasta voi olla, mutta on toki mahdollista, että jotain on muuttunut jutun kirjoittamisen jälkeen.

Minun on hieman vaikea uskoa noita paria viimeisintä uutista siitä, etteikö toista rokotetta saisi halutessaan vaikka olisikin sairastanut koronan välissä, mutta ehkä jollakin alueella joku porukka noudattaa suosituksia vähän liiankin kirjaimellisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 718
täällä aletaan syyttelemään väärän tiedon levittämisestä
Nyt sä otat turhaan itseesi. Tuli väärää infoa ketjuun ja se korjattiin. Ihan sama oliko joku sen aiemmin postannut, mä vastaan loogisesti sille, joka mulle sen tiedon totena esitti. Tässä tapauksessa sitä sitaattia ei aiemmin ollut tänne postattu. Ja tietenkin kysyn uutta/parempaa lähdettä kun tuo faktana esitetty tuntui täysin väärältä.

Eteenpäin.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Nyt sä otat turhaan itseesi. Tuli väärää infoa ketjuun ja se korjattiin. Ihan sama oliko joku sen aiemmin postannut, mä vastaan loogisesti sille, joka mulle sen tiedon totena esitti. Tässä tapauksessa sitä sitaattia ei aiemmin ollut tänne postattu. Ja tietenkin kysyn uutta/parempaa lähdettä kun tuo faktana esitetty tuntui täysin väärältä.

Eteenpäin.
Korjata saa toki, mutta on tuo sun ulosanti turhan syyttelevää ilman mitään syytä. Itsehän vielä laitoit noita hyviä lähteitä, niin en tiedä miksi edes aloit minulta pyytämään lähteitä? Varsinkin kun pari postausta ylempää sulle olis selvinnyt että minä nimenomaan halusin lisää tietoa tästä asiasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 718
Korjata saa toki, mutta on tuo sun ulosanti turhan syyttelevää ilman mitään syytä. Itsehän vielä laitoit noita hyviä lähteitä, niin en tiedä miksi edes aloit minulta pyytämään lähteitä? Varsinkin kun pari postausta ylempää sulle olis selvinnyt että minä nimenomaan halusin lisää tietoa tästä asiasta.
Ok, se sun ensimmäinen viesti mulle kuulosti siltä, että pidit asiaa faktana. Vastasit siis mielestäni faktana, mutta näköjään et pitänyt faktana. Asia kunnossa. Eiköhän tää oo taputeltu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 702
Rokotekriittisten lähteitä kun miettii niin faktat ovat monella tätä luokkaa.. Ja niitä levitetään sitten facessa yms entisajan ketjukirjeiden tapaan..
Tää on juuri tätä, kun internet ja varsinkin some antaa äänen niillekin, jotka eivät sitä ansaitsisi ja sitten vielä muut yhtä terävät mielet kuuntelevat ja jakavat jorinoita eteenpäin. Ennen nämä kylähullut höpöttivät toisilleen vain paikallisesti ja vahinko oli vähäisempi.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 311
Rokotekriittisten lähteitä kun miettii niin faktat ovat monella tätä luokkaa.. Ja niitä levitetään sitten facessa yms entisajan ketjukirjeiden tapaan..
Olen itse kotoisin Lieksasta ja olen about samaa ikäluokkaa, en ole kyllä kuullut että kukaan parikymppinen siellä olisi kuollut.
Mutta noh, se on aina se kahvilanpitäjä tai kaverin kaverin koira joka noita uutisia kertoo.

Mätäsvaarassa on kai yksi kahvila, joten jos joku lähettyvillä asuu voinee käydä asiasta kysymässä :D
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Olen itse kotoisin Lieksasta ja olen about samaa ikäluokkaa, en ole kyllä kuullut että kukaan parikymppinen siellä olisi kuollut.
Mutta noh, se on aina se kahvilanpitäjä tai kaverin kaverin koira joka noita uutisia kertoo.

Mätäsvaarassa on kai yksi kahvila, joten jos joku lähettyvillä asuu voinee käydä asiasta kysymässä :D
Jos noin olisi käynyt, niin iltapulut oli kyllä tehneet isot lööpit.

Nythän se nähdään saako tuo koronapassi meillä ihmiset hakemaan lisää rokotuksia. Toivottavaa toki olisi, että ne joita ei asia ole kiinnostanut tai vielä empivät hakisivat sen rokotteen.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Onko Italiassa todelliset perusteet näin rajulle linjalle?


Yli 12-vuotiaita rokotettu yli 80% ja tartuntamäärät, sekä sairaala kuormitus laskussa

"Hospitalisations for COVID in Italy have been steadily declining since early summer. "
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Onko Italiassa todelliset perusteet näin rajulle linjalle?


Yli 12-vuotiaita rokotettu yli 80% ja tartuntamäärät, sekä sairaala kuormitus laskussa

"Hospitalisations for COVID in Italy have been steadily declining since early summer. "
No ei tuossa ole kyllä mitään tolkkua.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ilmoittaisivat vaan, että rokotetut priorisoidaan hoitoon ja paikkoja ei lisätä ennen kuin alkaa olla rokotetuilla vaikeuksia mahtua osastolle.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
74
Ettei nyt vaan kävisi niin että kun passi tulee voimaan rajoituksia kiristetään alueittain . Passilla pääsee tapahtumiin ilman sitä jää ulkopuolelle
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Ettei nyt vaan kävisi niin että kun passi tulee voimaan rajoituksia kiristetään alueittain . Passilla pääsee tapahtumiin ilman sitä jää ulkopuolelle
Suomen koronatilanne on pahenemassa, joten rajoituksia jouduttaneen kiristämään joka tapauksessa. Sairaaloissa alkaa olla turhan paljon jo ruuhkaa.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
74
No eihän se haittaa jos rajoituksia kiristetään jos ne eivät koske niitä joiden passi näyttää vihreää
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Onko Italiassa todelliset perusteet näin rajulle linjalle?


Yli 12-vuotiaita rokotettu yli 80% ja tartuntamäärät, sekä sairaala kuormitus laskussa

"Hospitalisations for COVID in Italy have been steadily declining since early summer. "
En aiemmin ollut lainkaan rokotevastainen, mutta (henkistä) väkivaltaa käyttämällä rokotteiden "suositteleminen" kyllä saa minut miettimään tarkasti muidenkin kuin koronarokotteiden kohtalla, mitä minun tai lasteni kehoon laitetaan. Aikaisemmin olen luottanut järjestelmän toimivuuteen, mutta viime aikaiset tapahtumat ja yleinen yhden äänen narratiivi ovat saaneet minut kyseenalaistamaan koko lääketieteellisen järjestelmän rehellisyyden. Foliota saa tarjota ihan vapaasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
2021 on täällä, kun samaa pitää jankata uudestaan ja uudestaan, kun ei haluta uskoa kerrasta eikä kahdesta. Sinä olet jauhanut tuota mantraasi mukamas liian heikosti kerrotuista haittavaikutuksista niin paljon, että eikö se vähitellen jo ala riittämään, kun selvästi kaikki sanottava on jo sanottu? Se että sinä haluat sulkea silmät kaikelta sanotulta ja nähdä asian eri tavalla, ei tarkoita, että niin kuitenkaan todellisuudessa olisi.
Ihan yhtä lailla sinunkin näkemystäsi voidaan pitää mantrana, mutta en silti yritä pitää sinua hiljaisena.

Jos tosiaan olet sanonut kaiken oleellisen, voit vapaasti olla jatkamatta keskustelua.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Koronan sairastaneita koskien STM:n Taneli Puumalainen sanoi, että THL on luvannut että ohjeistusta selvennetään niin, että kaikilla on mahdollisuus saada kaksi rokoteannosta.

Ensi viikolla olen hakemassa toista piikkiä, niin vähän tässä jänskättänyt että saanko sen hihaan vai jättävätkö antamatta, kun kuulemma täällä Helsingissä on linja toisen piikin suhteen ollut aika nihkeä meitä sairastaneita kohtaan...
 
  • Tykkää
Reactions: KtK
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 140
Ihan yhtä lailla sinunkin näkemystäsi voidaan pitää mantrana, mutta en silti yritä pitää sinua hiljaisena.

Jos tosiaan olet sanonut kaiken oleellisen, voit vapaasti olla jatkamatta keskustelua.
Turha myös sinun jatkaa mantraa rokotteen "turvattomuudesta". Siitä kun ei ole edes faktaa. Kaikki oleellinen on kerrottu julkusuudessa ja täällä. Kohta jo vuoden verran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 140
En aiemmin ollut lainkaan rokotevastainen, mutta (henkistä) väkivaltaa käyttämällä rokotteiden "suositteleminen" kyllä saa minut miettimään tarkasti muidenkin kuin koronarokotteiden kohtalla, mitä minun tai lasteni kehoon laitetaan. Aikaisemmin olen luottanut järjestelmän toimivuuteen, mutta viime aikaiset tapahtumat ja yleinen yhden äänen narratiivi ovat saaneet minut kyseenalaistamaan koko lääketieteellisen järjestelmän rehellisyyden. Foliota saa tarjota ihan vapaasti.
Mitkä tapahtumat, onko jotain tapahtunut jotain jossain..? Kerro ihmeessä meille kaikille näistä viime tapahtumista. Ota se folihattu pois päästäsi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
74
Kyllä vähän herättää ihmetystä myöskin lääketieteen ja tutkimuksen kysenalaiataminen. Eiköhän kaikkien etu olisi se että tähän virukseen kehitetään rokote/lääke
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 140
Kyllä vähän herättää ihmetystä myöskin lääketieteen ja tutkimuksen kysenalaiataminen. Eiköhän kaikkien etu olisi se että tähän virukseen kehitetään rokote/lääke
Osa keskustelijoista ei ole huomannut että se rokote on jo kehitetty ja on ollut pitkään käytössä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Ilmoittaisivat vaan, että rokotetut priorisoidaan hoitoon ja paikkoja ei lisätä ennen kuin alkaa olla rokotetuilla vaikeuksia mahtua osastolle.
Hihamerkit saatiin jo. Ei nyt aleta hekumoida joukkotuhonnalla. Pandemia oli ja melkein jo meni, nyt on aika palata normaaleihin äänenpainoihin 30-luvun tunnelmista.

Ettei nyt vaan kävisi niin että kun passi tulee voimaan rajoituksia kiristetään alueittain . Passilla pääsee tapahtumiin ilman sitä jää ulkopuolelle
Ettei tämä olisi etukäteen päätetty juttu aivan epidemian kehityksestä riippumatta. Tätä ei mistään hinnasta jätetä käyttämättä isosti.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
En aiemmin ollut lainkaan rokotevastainen, mutta (henkistä) väkivaltaa käyttämällä rokotteiden "suositteleminen" kyllä saa minut miettimään tarkasti muidenkin kuin koronarokotteiden kohtalla, mitä minun tai lasteni kehoon laitetaan. Aikaisemmin olen luottanut järjestelmän toimivuuteen, mutta viime aikaiset tapahtumat ja yleinen yhden äänen narratiivi ovat saaneet minut kyseenalaistamaan koko lääketieteellisen järjestelmän rehellisyyden. Foliota saa tarjota ihan vapaasti.
Jokseenkin samoja ajatuksia. En ymmärrä miten joku voi kokea tuollaiset toimet oikeutettuina. Onhan tämä melkoista hullunmyllyä ollut. Media saa sen vielä valitettavan usein näyttämään todellisuutta hullummalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 140
Jokseenkin samoja ajatuksia. En ymmärrä miten joku voi kokea tuollaiset toimet oikeutettuina. Onhan tämä melkoista hullunmyllyä ollut. Media saa sen vielä valitettavan usein näyttämään todellisuutta hullummalta.
Mitkä toimet eivät ole oikeutettuja. Täällä huudellaan paljon jotain ja jostain mutta mitään faktaa ei ole mistään. Menee luokkaan tuuleen huutelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 718
En aiemmin ollut lainkaan rokotevastainen, mutta (henkistä) väkivaltaa käyttämällä rokotteiden "suositteleminen" kyllä saa minut miettimään tarkasti muidenkin kuin koronarokotteiden kohtalla, mitä minun tai lasteni kehoon laitetaan. Aikaisemmin olen luottanut järjestelmän toimivuuteen, mutta viime aikaiset tapahtumat ja yleinen yhden äänen narratiivi ovat saaneet minut kyseenalaistamaan koko lääketieteellisen järjestelmän rehellisyyden. Foliota saa tarjota ihan vapaasti.
Avaatko vähän tota ajattelutapaasi. Eli jos kaikki lääketieteen ammattilaiset ovat yhtä mieltä jostain asiasta, niin sä alat epäillä sitä? Ja jos eivät ole, niin sitten se on sulle turvallinen? Jos kaikki lekurit ehdottavat samaa hoitoa sulle johonkin sairauteen, niin kyseenalaistatko suosituksen/kieltäydyt hoidosta vain siksi, ettei kukaan ollut eri mieltä? Ja jos puolet pitää hoitoa vaarallisena, niin sitten?

Eihän tossa ole mitään järkeä, joten varmaan ymmärsin täysin väärin. Mutta en varmaan kuitenkaan, sillä et ole ensimmäinen joka nostaa tuon käsittämättömän argumentin "yhden äänen narratiivista".
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Mitkä toimet eivät ole oikeutettuja. Täällä huudellaan paljon jotain ja jostain mutta mitään faktaa ei ole mistään. Menee luokkaan tuuleen huutelua.
Miten vaikka tämä passiasia sopii yhteen Euroopan neuvoston alkuvuoden päätöslauselman kanssa:
7.3.1 ensure that citizens are informed that the vaccination is NOT mandatory and that no one is politically, socially, or otherwise pressured to get themselves vaccinated, if they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

Minusta kun näyttää siltä, että rokotetut ovat kyllästyneet rokottamattomien oikeuteen olla rokottamattomia ja päättäneet vähän näyttää ryhmysauvaa tottelemattomille.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Koronan sairastaneita koskien STM:n Taneli Puumalainen sanoi, että THL on luvannut että ohjeistusta selvennetään niin, että kaikilla on mahdollisuus saada kaksi rokoteannosta.

Ensi viikolla olen hakemassa toista piikkiä, niin vähän tässä jänskättänyt että saanko sen hihaan vai jättävätkö antamatta, kun kuulemma täällä Helsingissä on linja toisen piikin suhteen ollut aika nihkeä meitä sairastaneita kohtaan...
Mä olin tällä viikolla hakemassa toista piikkiä Porvoossa ja kun olin sairastanut koronan keväällä niin eipäs antanutkaan. Soitin ja varrmistin seuraavana päivänä tämän vielä joistain korona puhelimesta ja tilanne on tosiaan toi. THL on ilmeisesti antanut keskiviikkona 13.10, jonkun suosituksen, että koronan sairasteneilla ei suositella toista piikkiä ja ainakin täällä terveydenhuolto ei anna tuota piikki tuon suosituksen takia. Paska homma kun näillä tiedoilla ei tuota koronapassia saa vaikka suoja löytyisi..

Tyttöystävä sai toisen piikin ilman ongelmia viikon aikaisemmin, joten eiköhän toikin suositus muuta jo ensiviikolla.. Hoitajan mukaan myös menossa joku suunnitelma miten tuon passin saisi käyttöön jos on sairastanut koronan ja saanut 1. piikin, mutta sen aikataulusta ei mitään hajua varmaan kellään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Miten vaikka tämä passiasia sopii yhteen Euroopan neuvoston alkuvuoden päätöslauselman kanssa:
7.3.1 ensure that citizens are informed that the vaccination is NOT mandatory and that no one is politically, socially, or otherwise pressured to get themselves vaccinated, if they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

Minusta kun näyttää siltä, että rokotetut ovat kyllästyneet rokottamattomien oikeuteen olla rokottamattomia ja päättäneet vähän näyttää ryhmysauvaa tottelemattomille.
Kyllä tämä hyökkäys kohdistuu myös - ja oikeastaan nykytilanteessa enimmäkseen - rokotettuihin. Olen koronarokotteeni hankkinut heti sen ollessa mahdollista ja silti vastustan tätä hihamerkkitouhua erittäin vahvasti. En usko, että koko kansa on niin yksinkertaista sakkia, etteikö rokotettuja hihamerkkivastaisia olisi varsin paljon.

Tietenkin itsenäiseen ajatteluun kykenemättömiä on aina enemmistö, mutta ei enemmistön tyrannia ole hyväksyttävä tapa järjestää yhteiskunta. Ei salkkareitakaan saa pakottaa katsomaan, vaikka suosio onkin laaja.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Kyllä tämä hyökkäys kohdistuu myös - ja oikeastaan nykytilanteessa enimmäkseen - rokotettuihin. Olen koronarokotteeni hankkinut heti sen ollessa mahdollista ja silti vastustan tätä hihamerkkitouhua erittäin vahvasti. En usko, että koko kansa on niin yksinkertaista sakkia, etteikö rokotettuja hihamerkkivastaisia olisi varsin paljon.

Tietenkin itsenäiseen ajatteluun kykenemättömiä on aina enemmistö, mutta ei enemmistön tyrannia ole hyväksyttävä tapa järjestää yhteiskunta. Ei salkkareitakaan saa pakottaa katsomaan, vaikka suosio onkin laaja.
Ei suakaan onneksi kukaan pakota näyttämään mitään qr-koodeja kellekään. Sitten et vaan pääse niihin baareihin, jotka haluavat rajoitusalueilla anniskella alkoholijuomia puolenyön jälkeen tai olla auki yli yhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 140
Kyllä tämä hyökkäys kohdistuu myös - ja oikeastaan nykytilanteessa enimmäkseen - rokotettuihin. Olen koronarokotteeni hankkinut heti sen ollessa mahdollista ja silti vastustan tätä hihamerkkitouhua erittäin vahvasti. En usko, että koko kansa on niin yksinkertaista sakkia, etteikö rokotettuja hihamerkkivastaisia olisi varsin paljon.
Hihamerkki. Missä..? Yökerho ei ole hihamerkkitouhu. Se on yrittäjän etu että otetaan sisään tappiin asti.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Ei suakaan onneksi kukaan pakota näyttämään mitään qr-koodeja kellekään. Sitten et vaan pääse niihin baareihin, jotka haluavat rajoitusalueilla anniskella alkoholijuomia puolenyön jälkeen tai olla auki yli yhteen.
Just just:
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

Ollaan juuri syrjinnän ytimessä, kun tottelemattomat käännytetään ovelta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 505
Viestejä
4 201 633
Jäsenet
70 914
Uusin jäsen
higvlad

Hinta.fi

Ylös Bottom