Korjaamon mokia & huonoja kokemuksia

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Ne joiden ajaminen ei tarvitse olla "pirun hauskaa leikkiä" pärjäävät vanhoillakin renkailla aivan hyvin, omat kumetkin yli 10-vuotiaat.
Paitsi kunnes edellä oleva jarruttaa esim jäisessä ei kovin jyrkässä alamäessä jossa 40kmh rajoitus. Jouduin itse viime talvena vetämään reilusti toiselle kaistalle koska auto ei vain pysähtynyt vaikka oli uudet testivoittajat alla. 10v tai edes 5v vanhoilla kumeilla olisin ollut edellä menneen kontissa vaikka olisi kuinka vakautukset ja abs:t yrittäneet parhaansa. Edellä olleet tuntuivat olleen oudon hyvin ajantasalle ja ajoivat tarkoituksella kanttariin että saivat autonsa pysähtymään. Tämä siis kylmällä vielä moottorin ja akuston lämpöjä odottelevalla autolla jolla ajelin varsin varovasti havaittuani jäisen asfaltin.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Huonoista kokemuksista tulee juttua mieleen.
Pääosin pyrin korjaamaan itse koska autot ovat olleet 15-20v vanhoja, ja korjaaminen on ihan hauskaa hommaa jos kaikki sujuu. Rahaakin menee murto-osa korjaamon hinnasta.
Noh, joskus ekan auton kohdalla pyysin korjaamon kiinnittämään akun takakonttiin. Työ oli tehty kahdella poraruuvilla ja reikänauhalla, sekä jollain heppoisella taljavirityksellä.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka oletit korjaamon tässä toimivan?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
498
Vaimoyksikön auton takapäästä kuului ääntä ja paikallistin sen pyöränlaakeriin kuskin puolelle.
Sanoin, että vie pajalle kun olen itse peukalo keskellä kämmentä.

Vaimo vei auton pajalle ja sanoi, että vaihtakaa kuskin puoleinen takapyörän laakeri.
No pojat pajalla olivat päätelleet että eihän naiset mistään mitään tiedä ja vaihtoivat repsikan takalaakerin.

Koeajolle ja infernaalinen meteli jatkui, nöyrtyivät myöntämään virheensä että se on se toinen puoli.

No loppu hyvin kaikki hyvin, pojat vaihtoivat samaan rahaan molemmat puolet. Eli eivät laskuttaneet toisesta laakerista mitään
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Vaimoyksikön auton takapäästä kuului ääntä ja paikallistin sen pyöränlaakeriin kuskin puolelle.
Sanoin, että vie pajalle kun olen itse peukalo keskellä kämmentä.

Vaimo vei auton pajalle ja sanoi, että vaihtakaa kuskin puoleinen takapyörän laakeri.
No pojat pajalla olivat päätelleet että eihän naiset mistään mitään tiedä ja vaihtoivat repsikan takalaakerin.

Koeajolle ja infernaalinen meteli jatkui, nöyrtyivät myöntämään virheensä että se on se toinen puoli.

No loppu hyvin kaikki hyvin, pojat vaihtoivat samaan rahaan molemmat puolet. Eli eivät laskuttaneet toisesta laakerista mitään
Melko koomista, kun laakerivika on sinänsä yleensä aika helppo paikallistaa. Ajaa vaan suoralla maantiellä ja kun jurnutus kuuluu, niin tekee hieman napakamman ohjausliikkeen jompaan kumpaan suuntaan ja jos ääni lakkaa, niin vika on sillä puolella, missä akselimassa sillä hetkellä keveni (esim. vasemmalle kaartaessa vasen laakeri). En toki missään nimessä kehota ketään vaarantamaan liikennettä, mutta oikein tehtynä varsin pienillä ohjausliikkeillä tuon laakerivian kyllä paikallistaa.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
147
Melko koomista, kun laakerivika on sinänsä yleensä aika helppo paikallistaa. Ajaa vaan suoralla maantiellä ja kun jurnutus kuuluu, niin tekee hieman napakamman ohjausliikkeen jompaan kumpaan suuntaan ja jos ääni lakkaa, niin vika on sillä puolella, missä akselimassa sillä hetkellä keveni (esim. vasemmalle kaartaessa vasen laakeri). En toki missään nimessä kehota ketään vaarantamaan liikennettä, mutta oikein tehtynä varsin pienillä ohjausliikkeillä tuon laakerivian kyllä paikallistaa.
Jos on noin pahaksi päässyt niin kyllä sen laakerivian paikallistaa ihan renkaan ylösnostamalla ja itse rengasta heiluttelemalla ;)
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Parikymmentä vuotta vanha auto ja jarruputki poikki. Yleensä teen kaiken itse tuohon autoon, koska kiinnostaa ja on ihan mukavaa puuhaa. Nyt kuitenkin kylmä marraskuu, ei tiloja taikka välineitä noiden putkien tekemiseen joten auto pajalle josta ennen ok kokemus toisen auton remontista.

Tilasin huoltoajan ja sanottiin että ens viikolla kun tuot niin siinä samana päivänä katotaan ja vaihdetaan se jarruputki. Vein auton ja silloin kerrottiin että viimeistään huomenna saat auton takaisin. Menee päivä ja sieltä soitetaan myöhään illalla et alettiin nyt kattomaan tätä autoa ja näyttää sille että yhen päivän (8h) homma sen putken vaihtaminen on kun pitää tankkia jne ottaa pois edestä. Olin vähän että jaahas sen autonhan piti olla tänään jo valmis mutta tehkää se nyt valmiiksi tässä parin päivän aikana ja tuo hinta-arvio on ok (tämä siis suullisena) eli saa alottaa työskentelyn. Menee se pari päivää ja soittelen et missä mennään kun autoa nyt tarviis niin sitten selviää että auto on vasta purettu ja 5 tuntia on saatu siihen menemään aikaa ja tänään sille autolle ei kukaan kerkeä mitään tekemään. Sitten seuraavana päivänä aletaankin kyselemään kirjallisen työmääräyksen perään jossa tuntiarviona 16h ja lasku sen mukainen. Ja että työ aloitetaan vasta sitten kun työmääräys on allekirjoitettu. Ja ainiin henkilötiedotkin väärin. Kyseenalaistin tottakai että mitäs perseilyä se tämmönen nyt on ja tuota en ole allekirjoittamassa ennenkuin se korjataan sekä henkilötiedoiltaan ja tunneiltaan oikeaksi, olin jopa valmis tulemaan vastaan noissa tunneissa noin 11h työtuntiin. Menee seuraavan päivän aamuun kun soittelen sinne perään että missä se päivitetty työmääräys on ja sieltä joku sihteeri venkoili ettei hän voi päättää noista tunneista mitä siellä lukee... Olisin tässä vaiheessa hakenut sen auton helvettiin sieltä, jos sillä vois eteenpäin liikkua mutta sehän on siellä purettuna ilman bensatankkia jne ja heidän mukaansa meillä ei ole minkäänlaista työmääräystä olemassa(näin kirjoittivat spostiin), mutta ovat sen auton kuitenkin purkaneet osiin. Halusin myös aikataulun sen auton palauttamisesta siihen työmääräykseen. Noh illalla se uusi työmääräys tuli, mutta ei halaistua sanaa aikataulusta eikä korjattuja tunteja koska heidän mukaansa ei oo sovittu mistään 8h hinnasta. Kyselin aikataulun perään ja saan vastauksena vittuilua kuinka reilu viikko korjaamolla ei ole maailmanloppu ja AUNE ehdotkin sanovat että kaksi viikkoa on kohtuullinen korjausaika. Ainut vaan, että alkuperäsesti mulle oli luvattu kahden päivän huolto kun piti mennä 8h töihin. Ja tämän autokorjaamon hidastelun vuoksi kun eivät heti mun pyydettyä toimittaneet sitä uutta työmääräystä oli jo mennyt taas kaksi työpäivää lisää aikaa heidän oman vitkuttelunsa takia.

Tuli käytyä silloin siellä korjaamolla kun se oli purettu osiin (2 päivää huoltoon viemisen jälkeen) ja napattua kuvat siitä autosta osissa. Sen jälkeen siis vajaa viikko vierähtänyt ja autolle ei oo tehty mitään koska "meillä ei oo työmääräystä tehdä tälle autolle mitään". Sanoin sitten että tehkää se auto nyt valmiiksi kun teiltä kerran päivän verran siihen vielä menee niin huomennahan se on luovutettavissa, johon sain vastauksen että lopetanpa tän auton tekemisen tähän näin et ota sitten yhteyttä kun haluut autos saada takasin kun ei olla samaa mieltä auton valmistumisajasta ja muista asioista. Ja että on kohtuutonta vaatia huomiseksi autoa takaisin ja pitää antaa heille kohtuullinen lisäaika auton korjaamiseen.
Vastasin tähän vielä, että ei mun puolesta nyt oo mitään syytä lopettaa sen auton korjaamista ja halusin saada edes alustavan aikatauluarvion kun sellaista ei oo missään vaiheessa annettu sen jälkeen kun se suullisesti kahteen päivään luvattiin. Siltä puolen radiohiljaisuus tuosta lähtien ja ei mitään hajua tehdäänkö sille autolle nyt yhtään mitään eikä tuosta aikataulustakaan oo tietoa. Kohta tulee tuo kaks viikkoa täyteen niin ehkä se siitä sitten.

Maksaahan tuo nyt ihan liikaa siihen nähden mistä alkuun oli puhetta mutta tyhmänä kun en sitä kirjallisena pyytänyt (tosin se on heidän kirjoittamanaan sähköpostissa että "vähintään 8h töitä") ja autoa ei ilman lavettia tuolta pois saa niin pakko se on nyt tuolla loppuun teettää. Mutta joo ei tarvii enää asioida tuolla liikkeessä, vaikka se autojerryn mukaan onkin 4/5 tähden liike :D

Osaako joku muuten sanoa, että kannattaakohan tämmösestä lähteä KKV:n suuntaan olemaan yhteydessä jos ei saa soviteltua tuon korjaamon kanssa sitä loppulaskua? Onhan toi kusisesti tehty kuluttajaa kohtaan että sovitaan suullisesti 8h töistä ja 2 päivän huollosta, joka sitten muuttuu auton ollessa purettuna ja ajokelvottomana 16h töihin ja määrittelemättömään huoltoaikaan kun ei siihen sieltä suunnasta saa mitään vastausta. Jo pelkästään korjaamon oman viivyttelyn vuoksi (kun eivät lähettäneet uutta oikeilla henkilötiedoilla olevaa työmääräystä) meni kolme työpäivää huoltoaikaa. Ja tosiaan heidän mukaansa ovat purkaneet sen auton ilman työmääräystä (koska auto ollut purettuna kun työmääräystä alettiin kyselemään ja heidän mukaansa työ voidaan _aloittaa_ kun työmääräys on hyväksytty), onkohan sekään ihan laillista työskennellä ilman työmääräystä?

Katotaan nyt mihin tää johtaa ja koska sen auton saa takaisin, toivottavasti ei hajoa mitään ettei tarvii viedä takuuhuoltoon tuonne :D

Lopuksi sori varmasti vaikealukusesta tekstistä.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Osaako joku muuten sanoa, että kannattaakohan tämmösestä lähteä KKV:n suuntaan olemaan yhteydessä jos ei saa soviteltua tuon korjaamon kanssa sitä loppulaskua? Onhan toi kusisesti tehty kuluttajaa kohtaan että sovitaan suullisesti 8h töistä ja 2 päivän huollosta, joka sitten muuttuu auton ollessa purettuna ja ajokelvottomana 16h töihin ja määrittelemättömään huoltoaikaan kun ei siihen sieltä suunnasta saa mitään vastausta.
Kannattaahan toi nyt tietenkin kyseenalaistaa. Mutta pakko kysyä että mihin hiton pirssiin menee jarruputken askarteluun 16 tuntia? Onhan ne paskoja hommia ja melkosen aikaavieviäkin näprättäviä, mutta alun kolmatta päivää tehokasta peliaikaa.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Kannattaahan toi nyt tietenkin kyseenalaistaa. Mutta pakko kysyä että mihin hiton pirssiin menee jarruputken askarteluun 16 tuntia? Onhan ne paskoja hommia ja melkosen aikaavieviäkin näprättäviä, mutta alun kolmatta päivää tehokasta peliaikaa.
Vaikeapääsyinen konehuone. Apurungon alta menevät. Ilmausventtiilit satuloissa kiinni ruostuneet. Onhan noita. Ja jos vaikeaksi asiakas vielä alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Vaikeapääsyinen konehuone. Apurungon alta menevät. Ilmausventtiilit satuloisss kiinni ruostuneet. Onhan noita. Ja jos vaikeaksi asiakas vielä alkaa.
Tähän on kyllä pakko kommentoida, että saako tosta semmoisen kuvan, että minä olen asiakkaana vaikea? Minä olen kuitenkin maksimissaan tunnin viiveellä vastannut jokaiseen sähköpostiin kun taas korjaamolla itsellään kestää toista päivää laittaa uutta työmääräystä minulle päin, eivätkä informoi mitään aikataulullisia asioita vaan vittuilevat minkä kerkiävät.

Ja mitä autoon tulee, niin en nyt pitäis E46 bemarin konehuonetta vaikeapääsyisenä tuon abs yksikön osalta ja jarrusatulat on vaihdettu uusiin 2v sitten niin tuskin ne ilmausnipat nyt on ruostuneet kiinni.. toki ne putket menee sen bensatankin päältä, mutta apurunkoa ei tarvii irroittaa
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Tähän on kyllä pakko kommentoida, että saako tosta semmoisen kuvan, että minä olen asiakkaana vaikea? Minä olen kuitenkin maksimissaan tunnin viiveellä vastannut jokaiseen sähköpostiin kun taas korjaamolla itsellään kestää toista päivää laittaa uutta työmääräystä minulle päin, eivätkä informoi mitään aikataulullisia asioita vaan vittuilevat minkä kerkiävät.

Ja mitä autoon tulee, niin en nyt pitäis E46 bemarin konehuonetta vaikeapääsyisenä tuon abs yksikön osalta ja jarrusatulat on vaihdettu uusiin 2v sitten niin tuskin ne ilmausnipat nyt on ruostuneet kiinni.. toki ne putket menee sen bensatankin päältä, mutta apurunkoa ei tarvii irroittaa
Ulkopuolisena alan ukkona kun katson tuota ulos antiasi tuossa yllä olevassa kirjoituksessa. Voi olla peiliinkatsomisen paikka.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Ulkopuolisena alan ukkona kun katson tuota ulos antiasi tuossa yllä olevassa kirjoituksessa. Voi olla peiliinkatsomisen paikka.
Kerrohan nyt sitten "asiantuntijana" mitä minä olen asiakkaana väärin tehnyt ja menetellyt? Jos minulle jotain luvataan, vaikka ihan suullisesti, niin eikö siitä nyt pitäis kiinni pitää eikä alkaa keksimään kaikenmaailman tekosyitä ja vittuilemaan kun yrittää asioita asiallisesti selvittää. Sitäpaitsi miten helvetissä se auto on ensin purettu ja sitten vasta aletaan vaatimaan työmääräystä? Jos olisin saanut tuollaisen työmääräyksen alun alkaen nenäni eteen olisin kyllä vaihtanut samantien korjaamoa mutta nythän se maksaisi miljoonia kun pitäisi tilata lavetti hakemaan autoa.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Kerrohan nyt sitten "asiantuntijana" mitä minä olen asiakkaana väärin tehnyt ja menetellyt? Jos minulle jotain luvataan, vaikka ihan suullisesti, niin eikö siitä nyt pitäis kiinni pitää eikä alkaa keksimään kaikenmaailman tekosyitä ja vittuilemaan kun yrittää asioita asiallisesti selvittää. Sitäpaitsi miten helvetissä se auto on ensin purettu ja sitten vasta aletaan vaatimaan työmääräystä? Jos olisin saanut tuollaisen työmääräyksen alun alkaen nenäni eteen olisin kyllä vaihtanut samantien korjaamoa mutta nythän se maksaisi miljoonia kun pitäisi tilata lavetti hakemaan autoa.
Olisit pyytänyt esim kiinteän hinnan vaihdettuna, vaikka tarjouksia pyytäen. Ja ne tehdään pelipaikalla naamatusten. Ja jos rahasta puute niin tarjouksen yhteydessä ehdotat seteliraha nimistä maksutapaa.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Olisit pyytänyt esim kiinteän hinnan vaihdettuna, vaikka tarjouksia pyytäen. Ja ne tehdään pelipaikalla naamatusten. Ja jos rahasta puute niin tarjouksen yhteydessä ehdotat seteliraha nimistä maksutapaa.
Jaa, että täällä sitä vaan autoalan ihmiset suosittelee harmaan talouden tukemista. Ei jumalauta nyt taas.

Ja tuo korjaaja ei suostunut mihinkään kiinteähintaiseen, koska se on niin huonoa bisnestä jos meneekin tunnit yli sen mitä hän on laskeskellu

Edit. Kyllä tässä taas vahvistuu kuva siitä, että kaikki pitäs tehä ite ja kunnollisia korjaamoja on ehkä pari tusinassa. Onkohan se joku trendi tuolla alalla yrittää kusettaa asiakkaita?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Ja mitä autoon tulee, niin en nyt pitäis E46 bemarin konehuonetta vaikeapääsyisenä tuon abs yksikön osalta ja jarrusatulat on vaihdettu uusiin 2v sitten niin tuskin ne ilmausnipat nyt on ruostuneet kiinni.. toki ne putket menee sen bensatankin päältä, mutta apurunkoa ei tarvii irroittaa
Osittain OT: Tein kerran olosuhteiden pakosta E46een taakse molemmat jarruputket lattialla. Muistaakseni tuohon meni aikaa karkeasti "puoli päivää". En nyt tiedä onko kyseessä joku helmi tai tuleva museoauto, mutta muistaakseni nuo putket sai vedettyä ihan fiksusti uudestaan reitittämällä ilman tankin irrotusta. Ja ne vanhat putkenpätkät ei oikeasti siellä haittaa mitään jos niitä ei saa sieltä revittyä pois.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Jaa, että täällä sitä vaan autoalan ihmiset suosittelee harmaan talouden tukemista. Ei jumalauta nyt taas.

Ja tuo korjaaja ei suostunut mihinkään kiinteähintaiseen, koska se on niin huonoa bisnestä jos meneekin tunnit yli sen mitä hän on laskeskellu

Edit. Kyllä tässä taas vahvistuu kuva siitä, että kaikki pitäs tehä ite ja kunnollisia korjaamoja on ehkä pari tusinassa. Onkohan se joku trendi tuolla alalla yrittää kusettaa asiakkaita?
Setelirahalla maksaminen ihan virallinen maksutapa Suomessa toistaiseksi.
Auto hommiin lähivuosina periytynyt härskit kusetukset, juurikin näissä tuntihommissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Tähän on kyllä pakko kommentoida, että saako tosta semmoisen kuvan, että minä olen asiakkaana vaikea? Minä olen kuitenkin maksimissaan tunnin viiveellä vastannut jokaiseen sähköpostiin kun taas korjaamolla itsellään kestää toista päivää laittaa uutta työmääräystä minulle päin, eivätkä informoi mitään aikataulullisia asioita vaan vittuilevat minkä kerkiävät.

Ja mitä autoon tulee, niin en nyt pitäis E46 bemarin konehuonetta vaikeapääsyisenä tuon abs yksikön osalta ja jarrusatulat on vaihdettu uusiin 2v sitten niin tuskin ne ilmausnipat nyt on ruostuneet kiinni.. toki ne putket menee sen bensatankin päältä, mutta apurunkoa ei tarvii irroittaa
Omaan e46:een vaihdoin jarruputket taakse kaverini kanssa. Kahden ehtoon homma, n. 10-12 tuntia meni aikaa. Nosturi oli käytössä, mutta muuten ei mitään ammattitason vehkeitä, sekä olemme ihan harrastelijoita.

Takapenkki irti, jotta saa tankin alas. Kardaani piti myös irroittaa. Konehuoneessa ei kyllä muistaakseni ollut mitään ongelmia.

Kyllä tuon homman ammattikorjaamossa luulisi päivässä tekevän.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Vein auton ja silloin kerrottiin että viimeistään huomenna saat auton takaisin. Menee päivä ja sieltä soitetaan myöhään illalla et alettiin nyt kattomaan tätä autoa ja näyttää sille että yhen päivän (8h) homma sen putken vaihtaminen on kun pitää tankkia jne ottaa pois edestä.

Sitten seuraavana päivänä aletaankin kyselemään kirjallisen työmääräyksen perään jossa tuntiarviona 16h ja lasku sen mukainen. Ja että työ aloitetaan vasta sitten kun työmääräys on allekirjoitettu. Ja ainiin henkilötiedotkin väärin.

Noh illalla se uusi työmääräys tuli, mutta ei halaistua sanaa aikataulusta eikä korjattuja tunteja koska heidän mukaansa ei oo sovittu mistään 8h hinnasta. Kyselin aikataulun perään ja saan vastauksena vittuilua kuinka reilu viikko korjaamolla ei ole maailmanloppu ja AUNE ehdotkin sanovat että kaksi viikkoa on kohtuullinen korjausaika. Ainut vaan, että alkuperäsesti mulle oli luvattu kahden päivän huolto kun piti mennä 8h töihin. Ja tämän autokorjaamon hidastelun vuoksi kun eivät heti mun pyydettyä toimittaneet sitä uutta työmääräystä oli jo mennyt taas kaksi työpäivää lisää aikaa heidän oman vitkuttelunsa takia.
Kannattaa korjausta teettäessään pyytää aina hinta-arvio. En tiedä miten juridisesti sitovia kyseiset AUNE-ehdot ovat kuluttajansuojakysymyksissä, mutta niiden mukaan hinta-arvio saa ylittyä enintään 15%, eikä mulla ole koskaan edes ylittynyt. Mun autossa on vähän niiku tyyppivikana jarruputkien ruostuminen, hinta-arvio oli 400 euroa ja toteutunut veloitus alle sen. En ole vielä edes katsonut auton alle, mutta hintaan nähden yllättyisin jos olisivat irroittaneet tankin kuten kuuluu, vaikka arvostetusta merkkispesialistista kyse.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Osittain OT: Tein kerran olosuhteiden pakosta E46een taakse molemmat jarruputket lattialla. Muistaakseni tuohon meni aikaa karkeasti "puoli päivää". En nyt tiedä onko kyseessä joku helmi tai tuleva museoauto, mutta muistaakseni nuo putket sai vedettyä ihan fiksusti uudestaan reitittämällä ilman tankin irrotusta. Ja ne vanhat putkenpätkät ei oikeasti siellä haittaa mitään jos niitä ei saa sieltä revittyä pois.
Ihan käyttöauton virkaa tuo hoitelee ja näin mäkin olen ymmärtäny et ne ois saanu vedettyä muualtakin mutta tuon korjaajan mukaan ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin purkaa koko auto siihen nosturille :D Ois tosiaan kiva tietää juridisesti miten tuollainen ilman työmääräystä auton purkaminen menee ja sen jälkeen käytännössä pakottamalla (autoa ei ilman lavettia saa pois sieltä ja puolet osista varmaan häviäis siinä rytäkässä jos auton hakis pois) pakottavat kirjottamaan tommosen ihan älyttömän työmääräyksen.

Ja tosiaan puhelimessa uhkasivat laskuttaa niiltä tunneilta mitä auto on nosturilla tyhjänpanttina ennenkuin allekirjoitan tuon työmääräyksen. Mä haluan vaan sen auton pois sieltä ajokunnossa :D

Kannattaa korjausta teettäessään pyytää aina hinta-arvio. En tiedä miten juridisesti sitovia kyseiset AUNE-ehdot ovat kuluttajansuojakysymyksissä, mutta niiden mukaan hinta-arvio saa ylittyä enintään 15%, eikä mulla ole koskaan edes ylittynyt. Mun autossa on vähän niiku tyyppivikana jarruputkien ruostuminen, hinta-arvio oli 400 euroa ja toteutunut veloitus alle sen. En ole vielä edes katsonut auton alle, mutta hintaan nähden yllättyisin jos olisivat irroittaneet tankin kuten kuuluu, vaikka arvostetusta merkkispesialistista kyse.
Sainhan mä sen hinta-arvion että 8h työt ja osat päälle, mutta vaan suullisena. Toki se suullinenkin pitäs olla ihan yhtä pätevä kuin kirjallinen.. mutta sen todistaminen onkin vähän hankalaa. Oishan se toki pitäny jo silloin arvata että kusetetaan mikä keritään. Ihan rehellisesti sanottuna monttu loksahti auki kun kuulin että ne on sen 5h sitä autoa purkaneet. Olivat muuten joutuneet purkamaan käsijarrun jarrukenkiä myöden pois kun oli kuulemma tiellä. Noh kokonaisuudessaan melkonen kusetushan tässä on käynnissä ja siitä nyt ite joutuu jollain tavalla maksumieheks.
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
E46 nyt ois varmaan kannattanut korjauttaa Schmiedmannilla, antavat hinta-arvion mikä pysyy ja on kohtuullisen edullinen, epäilen että Autojerryn halvin tuolla työmäärällä oli vähintään tuplahintainen
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
E46 nyt ois varmaan kannattanut korjauttaa Schmiedmannilla, antavat hinta-arvion mikä pysyy ja on kohtuullisen edullinen, epäilen että Autojerryn halvin tuolla työmäärällä oli vähintään tuplahintainen
Varmasti näin, jos asuis pk-seudulla. Mutta täältä keskisuomesta on vähän nihkeä lähteä vantaalle jarruvikasta autoa kiikuttamaan
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
48
Omaan e46:een vaihdoin jarruputket taakse kaverini kanssa. Kahden ehtoon homma, n. 10-12 tuntia meni aikaa. Nosturi oli käytössä, mutta muuten ei mitään ammattitason vehkeitä, sekä olemme ihan harrastelijoita.

Takapenkki irti, jotta saa tankin alas. Kardaani piti myös irroittaa. Konehuoneessa ei kyllä muistaakseni ollut mitään ongelmia.

Kyllä tuon homman ammattikorjaamossa luulisi päivässä tekevän.
Näin se on, harrastelija tekee tuon homman noin kymmeneen tuntiin hitaasti tehden. Tympeä homma se on kyllä tehdä, mutta kyllä korjaamolla se pitäisi pystyä työpäivässä tehdä.

Oikeastaan ainoat pultit, mitkä saattaa olla jumissa, ovat pakoputkiston pakosarjaan kiinnittävät pultit (näin ainakin 6-syl bensakoneissa). Tietysti satuloiden ilmausruuvit, mutta jos kerta satulat ovat uudehkot, niin ne tuskin ovat jumissa. Kardaanin ja pohjamuovien irroituksessa ei kauaa mene. Bensatankkia ei tartte kokonaan laskea, vaan riittää sen pantojen avaaminen, jolloin sen yläpuolelta mahtuu pujottamaan uuden putken (itse käytin alkuperäisiä putkia, jolloin ne olivat valmiiksi oikeassa mitassa ja liittimet päissä). Mihinkään käsijarruihin ei tossa hommassa tartte koskea lainkaan.
 
Liittynyt
02.02.2019
Viestejä
86
Ihan mielenkiinnosta, kuinka oletit korjaamon tässä toimivan?
Tekemään sen verran kestävämmän kiinnityksen, ettei akku pääse auton liikkeestä johtuen repimään niitä poraruuveja irti jolloin reikäpanta olisi ollut oikosulkuriski akulle. Ei sen akun tarvinnut olla irroitettavissakaan helposti, vaan paremmin kiinni. Se kiristyspanta/talja olis riittänyt jos olisivat tehneet sen kunnolla.
 
Liittynyt
17.07.2022
Viestejä
68
Olisit pyytänyt esim kiinteän hinnan vaihdettuna, vaikka tarjouksia pyytäen. Ja ne tehdään pelipaikalla naamatusten. Ja jos rahasta puute niin tarjouksen yhteydessä ehdotat seteliraha nimistä maksutapaa.
Seteliraha on kyllä ihan virallinen maksutapa, mutta itsekkin jonkun alan ukkona en ymmärrä miten rahan puutteessa olevaa kaveria auttaisi maksaminen seteleillä. Mihin edullisempi hinta perustuu ellei harmaaseen talouteen?

Käteisrahan käsittelykustannukset pankissa vs korttiveloituskustannukset on ainakin hyvin lähellä toisiaan.

Tässä tapauksessa kyse ylipäätään ei tainnut olla rahan puutteesta, vaan suullisen sopimuksen rikkomisesta.
Kun löytyy hyvä korjaamo, niin ei siellä tarvitse mitään kirjallisia sopimuksia etukäteen tehdä.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Seteliraha on kyllä ihan virallinen maksutapa, mutta itsekkin jonkun alan ukkona en ymmärrä miten rahan puutteessa olevaa kaveria auttaisi maksaminen seteleillä. Mihin edullisempi hinta perustuu ellei harmaaseen talouteen?

Käteisrahan käsittelykustannukset pankissa vs korttiveloituskustannukset on ainakin hyvin lähellä toisiaan.

Tässä tapauksessa kyse ylipäätään ei tainnut olla rahan puutteesta, vaan suullisen sopimuksen rikkomisesta.
Kun löytyy hyvä korjaamo, niin ei siellä tarvitse mitään kirjallisia sopimuksia etukäteen tehdä.
Jaa, kyllä sain tuosta vuodatuksesta sen käsityksen asiakkaasta että kyseenalainen maksuvalmius. Siihen auttaa juurikin setelirahalla tehty maksu jopa etukäteen.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
298
Jaa, kyllä sain tuosta vuodatuksesta sen käsityksen asiakkaasta että kyseenalainen maksuvalmius. Siihen auttaa juurikin setelirahalla tehty maksu jopa etukäteen.
Ei se ollut mikään vuodatus, vaan hän vaan kertoi kokemuksistaan. Miksi menee noin tunteisiin?

Toisekseen, ei tuosta kyllä järkevällä logiikalla saa sellaista käsitystä, että olisi ongelmia maksuvalmiudessa, vaan valmiudessa maksaa huijareille ylihintaa, joka on aivan eri juttu

Taitaa jo jokin laki/säädös tms määrätä, että korjauksesta pitää antaa luotettava hinta-arvio ennen työn aloitusta. Itse olen aina saanut arvion ennen korjausta, ja se on aina pitänyt paikkaansa, usein jopa ollut halvempikin.

Olettaen, että tarina pitää paikkansa, niin eipä tuosta kukaan puolueeton voi muuta käsitystä saada, kuin että korjaamo hoitaa asian ala-arvoisesti ja koittaa suorastaan huijata.

Itsellä ainut huono kokemus on, kun merkkiliikkeessä käytin vuosihuollossa ja moottorin päälle oli valunut noro öljyä täyttökorkin kohdalta. Mutta totesin että virheitä sattuu ja pyyhin sen itse, kun sattui lähtemään. Parilla kaverilla on ollut likaisen kengän jälki kojelaudassa korjaamon jälkeen, mikä olisi jo voinut vituttaa :D

Ps. Itse arvostan ammattitaitoisia korjaamoja, ja palvelu on ollut lähes aina asiallista.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Jaa, kyllä sain tuosta vuodatuksesta sen käsityksen asiakkaasta että kyseenalainen maksuvalmius. Siihen auttaa juurikin setelirahalla tehty maksu jopa etukäteen.
Onhan se hyvä, että teet olettamuksia toisen varallisuudesta kun tuossa missään kohti en oo väittäny etteikö mulla olis varaa maksaa tuota huoltoa. Ja mitä tuolla setelirahalla _etukäteen_ maksamiseen tulee niin milläs sitten todistat että maksettu on kun koijari alkaa pyytämään rahoja korjauksen valmistuttua? Epäilen ettei kuittia ois kirjoteltu vaikka pyydettäs tommosessa paikassa.

Mutta kerran sä nyt olet korjaamoalan asiantuntija, niin kerrohan maallikolle mitä lakipykälät sanovat työskentelystä auton parissa ja sen ajokelvottomaksi saattamisesta ilman työmääräystä? Sen korjaamon mukaan meillä ei oo ollu mitään työmääräystä voimassa ennen kuin auto on ollu purettuna sinne pajan lattialle.
 
Liittynyt
17.07.2022
Viestejä
68
Jaa, kyllä sain tuosta vuodatuksesta sen käsityksen asiakkaasta että kyseenalainen maksuvalmius. Siihen auttaa juurikin setelirahalla tehty maksu jopa etukäteen.
Minä en nyt vieläkään ymmärrä miksi setelirahalla tehty maksu etukäteen auttaisi verrattuna kortilla tehtyyn etukäteismaksuun. Tai miten se tulisi vähävaraiselle edullisemmaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
En nyt tiedä onko moka vai mikä. Ford kävi jossain perushuollossa, öljyt tms mitä siihen nyt kuuluu. Jostain syystä akku oli ilmeisesti ollut irti, omistaja huomasi kyllä lähtiessään että radiokanavat hävinneet ja bt ei toiminut. Kanavat löytyi kyllä, bt:n sain itse askarrella toimimaan kun satuin paikalle vahingossa eikä kaksi muuta osanneet. Ei siis mun auto.

Omaan autoon kun vaihdatin akun vuosi, pari sitten - laittoivat siellä ensin jonkun varavirran ettei tarvi soitinta viritellä uudestaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
17
Moottoripyörään vaihdatin molemmat renkaat. Vähän vanhempaa vuosimallia ja takana on vielä rumpujarru. Eka polkaisulla takana kävi rusahdus. Vipu ei ollut booreillaan ja tuntumaa ei ollut ollenkaan. Onneksi etujarru toimi ja sillä pääsin kotitallille. Myöskään boorit ei korkanneet kerrasta. Aikamoista huolimattomuutta kuitenkin. Onneksi sentään etujarrua oli paineltu ja välykset oli kohdillaan.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Ne joiden ajaminen ei tarvitse olla "pirun hauskaa leikkiä" pärjäävät vanhoillakin renkailla aivan hyvin, omat kumetkin yli 10-vuotiaat.
Ei olekkaan kivaa ajella tuollaisilla. Itsellä edellisessä autossa oli jotain 13v Nokian Hakkapeliitat, niin pari kertaa heitti aika pahasti perä hitaassa nopeudessa ja kerran äkkijarrutuksessa auto vaan ei pysähtynyt vaan meni eteenpäin.
Onneksi ketään ei ollut edessä. Oli vielä nastoja jäljellä sekä pintaa. Mutta todella kovettuneet renkaat.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
En nyt tiedä onko moka vai mikä. Ford kävi jossain perushuollossa, öljyt tms mitä siihen nyt kuuluu. Jostain syystä akku oli ilmeisesti ollut irti, omistaja huomasi kyllä lähtiessään että radiokanavat hävinneet ja bt ei toiminut. Kanavat löytyi kyllä, bt:n sain itse askarrella toimimaan kun satuin paikalle vahingossa eikä kaksi muuta osanneet. Ei siis mun auto.

Omaan autoon kun vaihdatin akun vuosi, pari sitten - laittoivat siellä ensin jonkun varavirran ettei tarvi soitinta viritellä uudestaan.
Ei ainakaan ennen yleisesti laiteltu varavirtoja. Sitten lopulta alkoi tulla autoja jotka sekosivat varsin mukavasti jos repi akun äkkiä irti joten piti antaa se varavirta ettei joku en muista mikä nollaudu ja aiheuta ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Ei ainakaan ennen yleisesti laiteltu varavirtoja. Sitten lopulta alkoi tulla autoja jotka sekosivat varsin mukavasti jos repi akun äkkiä irti joten piti antaa se varavirta ettei joku en muista mikä nollaudu ja aiheuta ongelmaa.
Jep, tuo nyt ihan perus Transit missä ei mitään kovin kummoista luulisi olevan. Enpä tullut kysyneeksi oliko merkkiliikkeessä vai muualla käyttänyt. Tuskin tuliterä, muttei mikään kovin vanhakaan paku kyseessä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Onhan se hyvä, että teet olettamuksia toisen varallisuudesta kun tuossa missään kohti en oo väittäny etteikö mulla olis varaa maksaa tuota huoltoa. Ja mitä tuolla setelirahalla _etukäteen_ maksamiseen tulee niin milläs sitten todistat että maksettu on kun koijari alkaa pyytämään rahoja korjauksen valmistuttua? Epäilen ettei kuittia ois kirjoteltu vaikka pyydettäs tommosessa paikassa.

Mutta kerran sä nyt olet korjaamoalan asiantuntija, niin kerrohan maallikolle mitä lakipykälät sanovat työskentelystä auton parissa ja sen ajokelvottomaksi saattamisesta ilman työmääräystä? Sen korjaamon mukaan meillä ei oo ollu mitään työmääräystä voimassa ennen kuin auto on ollu purettuna sinne pajan lattialle.
Ei mun käsittääkseni laki vaadi mitään työmääräystä.on ihan korjaamon oma sisäinen systeemi.

Toki en puutu muuhun toimintaan.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
4
Enemmän on ollut rengasfirmojen kanssa ongelmia kuin korjaamon, vaikka mitä nyt tämä kreikkalaisena aakkosena tunnettu firma tuntuu olevan aika 50/50 sen suhteen muistavatko ilmottaa että auto on huollettu, mitä nyt kerran istuin paikanpäällä odottamassa perus vuosihuollon ja jakopääntarkastuksen ajan... Meni sitten 3h huoltoonjättämisen jälkeen kyselemään et onkohan se auto kohta valmiina, oli kuulemma ollut jo melkein 1.5h valmis, en sitä tietenkään nähnyt kun huoltohalli ja mihin huolletut autot jättävät ei näkynyt siihen "odotusaulaan". Tuli sanottua pari valittua sanaa siinä vaiheessa palvelun tasosta.

Mutta eniten vitutti se kun vein renkaat vaihdettavaks kohtuu isoon ja paljon mainostavaan valtakunnalliseen rengasliikkeeseen. Talvi ja kesävanteet kun on eri muttereilla niin sanoin siinä tiskilläkin, että kesävanteiden mutterit on repsikan penkillä, se luki työmääräyksessäkin. Olivat sitten vetäneet hallissa ne talvimuttereilla kiinni jonka huomasin vasta siinä vaiheessa kun olin viemässä talvirenkaita varastoon. Ei muutakun takasin ja vaatia laittamaan oikeilla muttereilla saatesanoin että käytän vanteet toisessa liikkeessä tutkittavana etteivät ole paskoneet niitä. Toinen liike suostui lähettämään laskun tähän ensimmäiseen eikä ainakaan takaisin ole kuulunut siitä laskusta, eli ilmeisesti maksoivat mukisematta. Kumminkin kun vetää kartiomuttereilla vanteen mitä ei ole suunniteltu niille kiinni niin voi tehä aika hallaa, varsinkin kun ajavat mutterimopolla niitä kiinni.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Tähän on kyllä pakko kommentoida, että saako tosta semmoisen kuvan, että minä olen asiakkaana vaikea? Minä olen kuitenkin maksimissaan tunnin viiveellä vastannut jokaiseen sähköpostiin kun taas korjaamolla itsellään kestää toista päivää laittaa uutta työmääräystä minulle päin, eivätkä informoi mitään aikataulullisia asioita vaan vittuilevat minkä kerkiävät.

Ja mitä autoon tulee, niin en nyt pitäis E46 bemarin konehuonetta vaikeapääsyisenä tuon abs yksikön osalta ja jarrusatulat on vaihdettu uusiin 2v sitten niin tuskin ne ilmausnipat nyt on ruostuneet kiinni.. toki ne putket menee sen bensatankin päältä, mutta apurunkoa ei tarvii irroittaa
Omaan E46 farkkuun luottohuolto vaihtoi jarruputket taakse abs-pumpulta sylintereille. Nettikaupan sivustolla osille työajaksi oli arvioitu 4-7 tuntia kaikille putkille, korjaus kesti takapäälle todellisuudessa 4 tuntia, apurunkoa ei tarvitse irrottaa eikä tankkia tiputeta irralleen. Jarruputki-setti (eteen+taakse yht. 4 putkea) Ø4,75MM
Ensikertalainenkin asentaja tekee tuon 8 tuntiin kunhan on autonosturi käytössä.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Enemmän on ollut rengasfirmojen kanssa ongelmia kuin korjaamon, vaikka mitä nyt tämä kreikkalaisena aakkosena tunnettu firma tuntuu olevan aika 50/50 sen suhteen muistavatko ilmottaa että auto on huollettu, mitä nyt kerran istuin paikanpäällä odottamassa perus vuosihuollon ja jakopääntarkastuksen ajan... Meni sitten 3h huoltoonjättämisen jälkeen kyselemään et onkohan se auto kohta valmiina, oli kuulemma ollut jo melkein 1.5h valmis, en sitä tietenkään nähnyt kun huoltohalli ja mihin huolletut autot jättävät ei näkynyt siihen "odotusaulaan". Tuli sanottua pari valittua sanaa siinä vaiheessa palvelun tasosta.

Mutta eniten vitutti se kun vein renkaat vaihdettavaks kohtuu isoon ja paljon mainostavaan valtakunnalliseen rengasliikkeeseen. Talvi ja kesävanteet kun on eri muttereilla niin sanoin siinä tiskilläkin, että kesävanteiden mutterit on repsikan penkillä, se luki työmääräyksessäkin. Olivat sitten vetäneet hallissa ne talvimuttereilla kiinni jonka huomasin vasta siinä vaiheessa kun olin viemässä talvirenkaita varastoon. Ei muutakun takasin ja vaatia laittamaan oikeilla muttereilla saatesanoin että käytän vanteet toisessa liikkeessä tutkittavana etteivät ole paskoneet niitä. Toinen liike suostui lähettämään laskun tähän ensimmäiseen eikä ainakaan takaisin ole kuulunut siitä laskusta, eli ilmeisesti maksoivat mukisematta. Kumminkin kun vetää kartiomuttereilla vanteen mitä ei ole suunniteltu niille kiinni niin voi tehä aika hallaa, varsinkin kun ajavat mutterimopolla niitä kiinni.
Perusmeininkiä rengasliikkeissä.
Itsellä meni reisille kun vein vanteet liikkeeseen (iso valtakunnallinen V alkuinen). Tarkoituksena asentaa talvirenkaat vanteille ja uuteen autoon alle eli luovutuskuntoon autoliikkeelle.
Oli väärät mutterit ja väärät soviterenkaat alla. Onneksi ei sattunut mitään haaveria kun talven yli niillä ajelin.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Omaan E46 farkkuun luottohuolto vaihtoi jarruputket taakse abs-pumpulta sylintereille. Nettikaupan sivustolla osille työajaksi oli arvioitu 4-7 tuntia kaikille putkille, korjaus kesti takapäälle todellisuudessa 4 tuntia, apurunkoa ei tarvitse irrottaa eikä tankkia tiputeta irralleen. Jarruputki-setti (eteen+taakse yht. 4 putkea) Ø4,75MM
Ensikertalainenkin asentaja tekee tuon 8 tuntiin kunhan on autonosturi käytössä.
Joo, no nyt on saatu auto takasin. Reilu kuukauden se siellä korjaamolla loppuviimein oli ja 16h töitä ne nyt lopulta sitten laskutti :D Oli muuten vajaa puol tankkia bensaakin hävinny kun auton takasin hain, mutta kilsoja nyt ei tullu kun reilu kilometri. Eli olivat ottaneet omaan käyttöön nuo meikäläisen tankissa olleet bensat... Eivätkä muuten suostuneet antamaan mitään alennusta kun vähän kyselin että mitenkäs se nyt kun kahen päivän huoltoon meneekin kuukaus ja tuplatunnit mistä alunperin oli sovittu. Ja ensimmäisen aikatauluarvion sain kolme viikkoa sen kyselemisen jälkeen... Ainiin, oli kuulemma helpotus kun saivat auton valmiiksi vihdoin ja viimein. Onkohan mitään mahollisuuksia lähteä KKV:n kautta hakemaan kohtuullistamista tuohon kun on kuitenkin alussa sovittu se 8h töillä hinta ja se käytännössä tuplaantui :D No mutta se nyt on varmaa etten tonne ole viemässä autoa ees pissapojan täyttöön, renkaatkin vaihdoin siihen autoon alle ennemmin siinä firman parkkiksella kuin annoin heille vaihettavaksi
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Joo, no nyt on saatu auto takasin. Reilu kuukauden se siellä korjaamolla loppuviimein oli ja 16h töitä ne nyt lopulta sitten laskutti :D Oli muuten vajaa puol tankkia bensaakin hävinny kun auton takasin hain, mutta kilsoja nyt ei tullu kun reilu kilometri. Eli olivat ottaneet omaan käyttöön nuo meikäläisen tankissa olleet bensat... Eivätkä muuten suostuneet antamaan mitään alennusta kun vähän kyselin että mitenkäs se nyt kun kahen päivän huoltoon meneekin kuukaus ja tuplatunnit mistä alunperin oli sovittu. Ja ensimmäisen aikatauluarvion sain kolme viikkoa sen kyselemisen jälkeen... Ainiin, oli kuulemma helpotus kun saivat auton valmiiksi vihdoin ja viimein. Onkohan mitään mahollisuuksia lähteä KKV:n kautta hakemaan kohtuullistamista tuohon kun on kuitenkin alussa sovittu se 8h töillä hinta ja se käytännössä tuplaantui :D No mutta se nyt on varmaa etten tonne ole viemässä autoa ees pissapojan täyttöön, renkaatkin vaihdoin siihen autoon alle ennemmin siinä firman parkkiksella kuin annoin heille vaihettavaksi
Jos sulle on annettu hinta-arvio tuosta, niin ei saisi käsittääkseni ylittää kuin max 10 -15%.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Jos on joku autojerryn kautta kilpailutettu "korjaamo" niin aivan turhaan alat tappelemaan. Ottaa nuo oppirahojen kannalta ja seuraavalla kertaa vie vaikka merkkiliikkeeseen niin vaikka tulos olisi paskaa, niin ainakin rekkulat pääsääntöisesti hoidetaan asiallisesti.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
187
Jos on joku autojerryn kautta kilpailutettu "korjaamo" niin aivan turhaan alat tappelemaan. Ottaa nuo oppirahojen kannalta ja seuraavalla kertaa vie vaikka merkkiliikkeeseen niin vaikka tulos olisi paskaa, niin ainakin rekkulat pääsääntöisesti hoidetaan asiallisesti.
Täh? Samahan se on mikä korjaamo on kyseessä, niin samat säännökset ja lait ne niitä autojerrynkin korjaamoja koskee. Ihan mielenkiinnosta, miten siellä mahdollisessa merkkihuollossa ne rekkulat hoidetaan asiallisemmin?
Seuraavalla kertaa vuokraan vaikka hallin x ajaksi jostain ja teen itte niin tulee ainakin valmista ja halvemmalla :D
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Jos sulle on annettu hinta-arvio tuosta, niin ei saisi käsittääkseni ylittää kuin max 10 -15%.
20% ylityksestä olen yleensä kuullut, sen isommat pitää vahvistaa omistajalta. Jotkut korjaamot toki vahvistavat pienetkin hinnan ylitykset soittamalla.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Kyllä omien korvakuulemisien mukaan halpojen nyrkkipajojen tekemisistä tulee enemmän sanomista, näin se vaan on. Parhaillaan on ajokuntoinen auto mennyt lunastukseen normaalien huoltotoimenpiteiden jälkeen, kun on kourallinen kädettömiä korjaamassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Täh? Samahan se on mikä korjaamo on kyseessä, niin samat säännökset ja lait ne niitä autojerrynkin korjaamoja koskee. Ihan mielenkiinnosta, miten siellä mahdollisessa merkkihuollossa ne rekkulat hoidetaan asiallisemmin?
Seuraavalla kertaa vuokraan vaikka hallin x ajaksi jostain ja teen itte niin tulee ainakin valmista ja halvemmalla :D
No mitäpä veikkaat. Ne halvimmat on aina jotain petosmiesten pitämiä tai ählämien touhuja. Monissa tapauksissa vielä niin että pyöritetään firmaa jokunen vuosi, kun tarpeeksi tulee paskaa tuulettimeen niin vedetään kupit nurin, joku bulvaani ostaa taas saman korjaamon työkalut ja kohta samassa paikkaa on taas jollain toisella nimellä samat kaverit painamassa duunia. Arvaapa paljonko niitä kiinnostaa vaikka mahdollinen mainehaitta. Se, että joudut ottamaan lain avuksi, ei yleensä ole se helpoin tie. Ihan maalaisjärjelläkin tämä asia on hyvin perusteltavissa.

Hyvä vertauskuva voisi olla vaikka että ostat bensaa nesteen asemalta ja seassa sattuu olemaan jotain sinne kuulumatonta. Veikkaan että Neste hoitaa rekkulan pienemmällä tappelemisella kuin vaikka joku random kaveri jolta ostat kanisterista tien vierestä sen bensan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Joo, no nyt on saatu auto takasin. Reilu kuukauden se siellä korjaamolla loppuviimein oli ja 16h töitä ne nyt lopulta sitten laskutti :D Oli muuten vajaa puol tankkia bensaakin hävinny kun auton takasin hain, mutta kilsoja nyt ei tullu kun reilu kilometri. Eli olivat ottaneet omaan käyttöön nuo meikäläisen tankissa olleet bensat... Eivätkä muuten suostuneet antamaan mitään alennusta kun vähän kyselin että mitenkäs se nyt kun kahen päivän huoltoon meneekin kuukaus ja tuplatunnit mistä alunperin oli sovittu. Ja ensimmäisen aikatauluarvion sain kolme viikkoa sen kyselemisen jälkeen... Ainiin, oli kuulemma helpotus kun saivat auton valmiiksi vihdoin ja viimein. Onkohan mitään mahollisuuksia lähteä KKV:n kautta hakemaan kohtuullistamista tuohon kun on kuitenkin alussa sovittu se 8h töillä hinta ja se käytännössä tuplaantui :D No mutta se nyt on varmaa etten tonne ole viemässä autoa ees pissapojan täyttöön, renkaatkin vaihdoin siihen autoon alle ennemmin siinä firman parkkiksella kuin annoin heille vaihettavaksi
Kuulostaa yhden autourheiluharrastajan korjaamolta, tiedä sitten.. Kaverin portteri oli konevian takia siellä puoli vuotta. Välillä motti matkaili virossa korjattavana (!), siinä kohtaa hävisi osiakin ja lopulta kun sai takaisin niin hyytyi kyseisen korjaamon edustalle kun startti oli asennettu jotenkin päin vittua. Oli siisi lopulta vaihdettu ns. tehdaskorjattu motti kun ei muuten onnistunut. Lähti kyllä hinurilla toiselle korjaamolle missä löytyi pikkuhiljaa lisää päin helvettiä tehtyjä asennuksia.

Yrittäjä ei enää lopulta edes vastannut puhelimeen, vaan piti soittaa jonkun muun puhelimesta tai käydä paikanpäällä kyselemässä että mikä mättää.
Suurin asiakasryhmä tuolla kuulemma on paikalliset jobbarit, ja voi vaan kuvitella miten mutkat vedetään suoriksi että halvalla saa.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
No mitäpä veikkaat. Ne halvimmat on aina jotain petosmiesten pitämiä tai ählämien touhuja. Monissa tapauksissa vielä niin että pyöritetään firmaa jokunen vuosi, kun tarpeeksi tulee paskaa tuulettimeen niin vedetään kupit nurin, joku bulvaani ostaa taas saman korjaamon työkalut ja kohta samassa paikkaa on taas jollain toisella nimellä samat kaverit painamassa duunia. Arvaapa paljonko niitä kiinnostaa vaikka mahdollinen mainehaitta. Se, että joudut ottamaan lain avuksi, ei yleensä ole se helpoin tie. Ihan maalaisjärjelläkin tämä asia on hyvin perusteltavissa.

Hyvä vertauskuva voisi olla vaikka että ostat bensaa nesteen asemalta ja seassa sattuu olemaan jotain sinne kuulumatonta. Veikkaan että Neste hoitaa rekkulan pienemmällä tappelemisella kuin vaikka joku random kaveri jolta ostat kanisterista tien vierestä sen bensan.
Usein hyvän korjaamon tunnistaa, samalla ukolla omistuksessa tontti,firma ja rakennus. Jos vielä vanhempi paikka. Ja päätoimenaan autojen korjaus, ei lentävien mattojen tai autojen pesu.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Juuri tuolla kombinaatiolla työkaverin auto päätyi huollossa ajokunnosta lunastukseen. Välillä oli muistaakseni jopa auto hukassa hetkellisesti, kun yrittivät käyttää muualla korjattavana.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 415
Carglassilla liimasivat etulasin huonosti ja autoa pestessä vesi tihkui kuskinpuolen A-pilarista sisään. Hoitivat kyllä tarvittavalla vakavuudella asian(uusi lasi + kaupan päälle vinkkarit) ja tarkistivat ettei mitään vahinkoa tai kosteutta ollut kertynyt listojen alle.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
58
Carglassilla liimasivat etulasin huonosti ja autoa pestessä vesi tihkui kuskinpuolen A-pilarista sisään. Hoitivat kyllä tarvittavalla vakavuudella asian(uusi lasi + kaupan päälle vinkkarit) ja tarkistivat ettei mitään vahinkoa tai kosteutta ollut kertynyt listojen alle.
Eikö tämä ole enemmänkin hyvä kokemus loppupeleissä, virheitä sattuu kun ihmiset tekee mutta miten niihin suhtaudutaan ja jälkihoidetaan on se isompi osa.

Itsellä samaten pari "neutraalia" kokemusta korjaamoista samalla logiikalla, kerran vaihdatin kaikki jarrut ja menin parin viikon sisällä katsastukseen jossa todettiin että toinen puoli käsijarrusta ei ota lainkaan. Takaisin korjaamolle ja todettiin että käsijarrun jousi irti koska mennyt poikki. Ei oltu laitettu sitä 10e hintaista asennussarjaa 700e rempassa joka aiheutti itselleni lisäjumppaa yhden korjaamopäivän ja lisäkatsastuksen takia vaikka korjaus menikin korjaamon piikkiin mukisematta. Vähän jäi sellainen säästöfiilis ja paska maku tuollaisesta kun maksaa juuri siitä että tulisi homma kerrasta kuntoon
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom