Komplett.fi kokemuksia (verkkokauppa sulkeutui 5.12.2018)

Onko kukaan joutunut palauttamaan prossua, jos tuleekin parempi tarjous tms. Onko sinettien aukaisu ongelma?
 
Hyvät kokemukset komplett ja postnord. Paketti parissa päivässä Turussa ja sai valita kellonajan kotiinkuljetukselle.
 
Onko kellään kokemusta miten asiakaspalautukset skulaa komplettille?

Toistaiseksi todella hyvin ainekin ASPA:n puolesta, tosi hyvää ja helppoa palvelua. Itellä menossa näyttis RMA-palautukseen coilwhinen takia ja kerkesin jo tilaamaan ja saamaan uuden tilalle, Komplett lupasi laittaa alkuperäisestä rahat takaisin heti kun saavat sen käsiinsä.
Vaihtoehtona oli uusi vastaava tilalle / rahat takaisin, mutta PostNordilla palautus Suomesta Ruotsiin tuntuu kestävän niin pitkään että tilasin tosiaan jo uuden (2vko ollut jo näyttis matkalla...).
Ja laitanpa tähän samaan, että Komplett:lla on sitten elektronisesti hoidettu varastotilanne eli verkkosivuilla näkyy realiaikainen tuotesaatavuus. Uus näyttis tuli 3vrk perille :tup:
 
Mistähän komplett saa uuden salasanan? Oon joko sokea tai jottain
 
Komplett saa täältä 5/5
Kuulokkeet tuli parissa päivässä.
Edellisellä kerralla tilasin näppiksen joka sekin saapui nopsaan, mutta en pitänyt mallista joten palautukseen joka oli erittäin sujuvaa. Suosittelen siis.
 
Tilasin vkl tarjouksessa olleen G810-näppiksen ihan ilman ongelmia tuli muutamissa päivissä postnordin lähipisteeseen(simpparin kmarket).
 
En löytäny niin tein toiselle sähköpostille tilin, mutta tulkaa ihmeessä joku kertoo silti :)

Täällä pohdittiin samaa, mutta Suomi-aspan ollessa kiinni sai komplett.se -chatin kautta passun resetoitua. Sivuhuomiona, tämä kävi tietoturvaa ajatellen ehkä vähän turhankin helposti :rolleyes:.

EDIT: Ja nyt saivat näköjään tuon reset-napinkin näkyviin
 
Viimeksi muokattu:
Kompletille peukut, tuli viime Black Friday tarjouksista hommattua Samsung 850 evo ssd nopeasti perille
 
Pari kertaa tilannut Kompletista ja voin vain suositella.

Nyt tilasin tuotteen myöhään perjantai iltana, lauantai aamusta tuli tilaksi, että lähetetty ja tänään sunnuntai aamulla on PostNordin seuranta muuttunut: "lähetys on noudettu jatkokuljetukseen".

Suomessa Posti olisi pitänyt huolen, että ennen tiistaita tuskin olisi liikkunut metriäkään :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Onko täälä kuulunut joulukuun 1070 ti toimituksista kellekkää mitään? Maaliskuun loppupuolelle arvio, ja pahalle näyttää.
 
Olen tilannut paljonkin ja nopeimmin lähetys on tullut kahdessa päivässä. Yksi näytönohjain oli DOA, joten tulee koeteltua myös takuuprosessi.
 
Onko täälä kuulunut joulukuun 1070 ti toimituksista kellekkää mitään? Maaliskuun loppupuolelle arvio, ja pahalle näyttää.

Tarjous meni itseltäni ohi mutta olen seurannut mielenkiinnosta sivusta tätä. En muista, että kukaan olisi kertonut saaneensa tuota vielä.. Toimitusaikoja on ilmeisesti kokoajan viivytetty kuitenkin eteenpäin. Mikä sulla oli alkuperäinen toimitusaika? Jos monta kertaa on siirretty niin luulisi, että pikkuhiljaa kohtuullinen toimitusaika alkaa menemään ohitse ja voisi kysellä korvaavaa tuotetta (jos siis on jotain vastaavaa 1070Ti varastossa). Vähän tosin epäilen, että eivät siihen hintaan toista vastaavaa toimita.
 
Tarjous meni itseltäni ohi mutta olen seurannut mielenkiinnosta sivusta tätä. En muista, että kukaan olisi kertonut saaneensa tuota vielä.. Toimitusaikoja on ilmeisesti kokoajan viivytetty kuitenkin eteenpäin. Mikä sulla oli alkuperäinen toimitusaika? Jos monta kertaa on siirretty niin luulisi, että pikkuhiljaa kohtuullinen toimitusaika alkaa menemään ohitse ja voisi kysellä korvaavaa tuotetta (jos siis on jotain vastaavaa 1070Ti varastossa). Vähän tosin epäilen, että eivät siihen hintaan toista vastaavaa toimita.
Alkuperäinen taisi olla tammikuun alulle, 2vk välein vaihtunut eri aikaa. Ongelmana kun tuola ti ole mitään 1070 ti saatavilla :)

Uusi kone tuossa nyt joulusta odottanut näytönohjainta, niin ei tuollaiset toimitusajat tokein terveitä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen taisi olla tammikuun alulle, 2vk välein vaihtunut eri aikaa. Ongelmana kun tuola ti ole mitään 1070 ti saatavilla :)

Uusi kone tuossa nyt joulusta odottanut näytönohjainta, niin ei tuollaiset toimitusajat tokein terveitä ole.
Ompa tuota ongelmaa kaikissa kaupoissa nyt. Saa varmaan ainakin sen kuukauden vielä odottaa, niin voi ehkä saada jostain kaupasta kortin ostettua.
Saa nähdä mikä tilanne 2-3kk päästä olisko silloin sitten vähän paremmin näitä saatavilla.
 
Tuli tilattua täältä 02.02 virtalähde ja kotelo, kun olivat vissiin poistomyynneissä hinnoista päätellen (+ samoja tuotteita ei enää löydy listalta). Kyseessä oli siis tämä Cooler Master MasterCase 3 Pro. Itselle taisi käydä oikein paska mäihä, kun tilauksen tiedoissa lukenut jo pari viikkoa, että tilaustuote, odotetaan varastoon 11.2.2018 1kpl ja tuotteita olen odotellut nyt 20 päivää. Laitoin eilen kyselyä Kompletille, että missä mennään koska voin odottaa tuota koteloa itelleni, kun tässä olen kasannut konetta kaverille ja ainoastaan enää tämä kotelo+virtalähde (samassa tilauksessa) uupuu. Noh vastaukseksi saan ensin, että:
"Hei xxxxx!

Valitettavasti näyttää siltä, että valmistaja ei tulekkaan toimittamaan meille tätä tuotetta jälkitilauksena. :( Olen todella pahoillani, että olet joutunut odottamaan tilauksesi kanssa.

Voit peruuttaa kotelon tilauksestasi, niin virtalähde lähtee samana päivänän matkaan!"

Noh jatkoin sitten ja kyselin, että olisiko mahdollista saada jotain korvaavaa tuotetta tilalle, kun varastosta löytyy esimerkiksi noita mastercasen uudempia malleja? Vastaus oli tällä kertaa tällainen:
"Hei!

Valitettavasti tuohon samaan tilaukseen ei ole mahdollista vaihtaa toista tuotetta, eli tuotteita ei pysty vaihtamaan keskenään.

Voisimme tehdä poikkeuksen, koska olet odottanut tätä tuotetta niin kauan. Ja voisin laittaa sinulle ilmaisena tämän tuotteen tulemaan: Fractal Design Focus G Mini Mid Tower - Mini/Micro/Nano tower

Kerrothan, miellyttäisikö tämä ratkaisu tilanteessasi! :) "

Ikinä ei ole tällaisiä vääntöjä minkään kanssa tullut, niin en osaa sanoa minkälainen vastuu verkkokaupalla on tuo minun tilaamani tuote toimittaa? Kannattaako minun nyt vain tyytyä tähän Fractal Design Focus G Miniin, vaikka mielummin tuon MasterCase 3:n olisin ilman muuta ottanut ja se kaikille muillekin toimitettiin.

Aikaisemmin on ollut vain positiivisia kokemuksia Kompletista, kellään vinkkejä miten toimia? (Enkä nyt välttämättä maailman tappiin jaksaisi vääntää, kun tosiaan enää tuo kotelo + virtalähde uupuu, jota sitten eivät vissiin laita eteenpäin ennenkuin olen tuon kotelon tilauksesta perunut :D).

Edit: Update keissiin, sain neuvoteltua itselleni sopivan kotelon, täydet propsit Kompletille mahtavasta asiakaspalvelusta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Itse tilasin joulukuussa alle 20e tuotteen, jossa saatavuus oli helmikuulle. Odotellessa kerkesi katevaraus hävitä kuin myös itse pankkikortti. Tuote saapui eikä uutta veloitusta koskaan tehty (eikä kyllä pystynyt tekemäänkään). Eiköhän ne kysele joku päivä tuon perään? :dead:
 
Tämähän oli tammikuussa tarjouksessa 199€ jolloin itse tilasin.
Ihan tyytyväinen olen ollut näyttöön, peleissä pientä häntimistä.
Jep, oli silloin hyvässä tarjouksessa mutta valitettavasti meni itseltä täysin ohi:facepalm: Pelailtua tulee jonkun verran mutta pääsääntöistä käyttöä se ei ole, arvostelujen perusteella on enemmän kuin riittävä omaan käyttöön ja pahimmat häntimiset saa pois säätämällä asetuksia, eipä ole silti nykyiselläkään halppis VA paneelilla tuo haitannut eli en usko edes huomaavani tuota:D
 
Ensimmäistä kertaa tuli tilattua.
Maanantaina about 15:30 tilasin, ja tänään oli aamupäivällä noudettavissa K-Marketista. Ihan hyvin kyllä kun Norjasta asti tulee tavara.
 
No voi pers...us sentään.

Webhallenin sivuilla ilmoitus, että Webhallen Suomi ja Komplett yhdistyvät joten Webhallen lopettaa Suomessa toimimisen. Eipä siinä muuta, mutta Komplettin tuotevalikoima (tietotekniikka pois lukien) on ehkä sadasosa Webhallenin valikoimasta, puhumattakaan maksuvaihtoehdoista yms. Paljon tuli tilattua Webhallenista, kai ne rahat täytyy siirtää jatkossa takaisin UK suuntaan (ainakin brexitiin asti). Varsinkin lautapelien osalta Webhallenista sai uudet pelit muun Euroopan tahtiin ja järkevään (ovh) hintaan, Suomessa tähän yhdistelmään (saatavuus&hinta) ei ole mikään firma jaksanut panostaa.
 
Komplett.fi, 3-5 päivän toimitusaika, kesti 4 päivää eli hyvin pysytty luvatussa ajassa. "MyPack Collect" toimitustapa, tekstiviestillä tuli ilmoitus että noudettavissa, noutopaikka oli lähikaupassa (tilauksen aikana sai valita noutopaikan), samassa paikassa käytän myös postin palveluja tai haen muut paketit.
 
Täälä kivenalla olevan 1070 ti tilalle saatiin eri valmistajan näyttis jonoon, ei tuossakaa saatavuutta, Toivotaan että saa jonkun :)

Edit huhtikuulle muuttu toimitusaika, tosiaan vaihtoivat ton zotacin -asuksen halvimpaan malliin. Nyt on halvee asus ku zotac
 
Viimeksi muokattu:
En jaksanut koko ketjua lukea läpi, onko tämä tullut jo ilmi täällä, mutta tiedoksi kaikille, jotka meinaa Komplett-PC:n tilata:
kovasti mainostavat 45 päivän palautusoikeutta ja ilmaista palautusta, mutta todellisuudessa perivät palautuksessa asennuskustannukset (100-200€). Tätä eivät mainosta kyllä missään, löytyy kyllä kun etsii palautusoikeuden syövereistä. Sinänsä vaan ärsyttävää, että jos mieli muuttuu, niin kalliiksi tulee. Vaikka koko lähetyslaatikkoa ei kerkeisi avaamaan, niin tämä tulee maksettavaksi jos takasin joutuu lähettämään.

Muuten olen kyseisen puljun toimintaan tyytyväinen. Todella nopea vaste asiakaspalvelussa (illalla jos kysyt jotain, seuraavana päivänä klo 12 tulee yleensä vastaus) ja muutenkin ystävällistä toimintaa. Tuon asennuksista koituvan maksunkin kyllä ymmärrän, mutta silti mielestäni voisi olla jossain selvemmin maininta tuohon. Jää helposti kuva, että kun on tekstit "ilmainen palautusoikeus" "45 päivän palautusoikeus", että tosiaan ei olisi mitään tämmöistä summaa, mitä sitten ei saakkaan palautuksen yhteydessä takasin. Voi olla muillakin firmoilla sama juttu, en ole aiemmin näitä valmiiksi kasattuja tilannut.

Niin ja sekin vähän ärsytti, että kun yritin tämän saman tekstin laittaa Kompletin suomenkielisille facebook-sivuille, sitä ei julkaistu siellä. Sivuilla näkyy kyllä, että 1 kommentti on jätetty, mutta kun siitä painaa, tulee teksti: "Osuvimmat kommentit on valittu, joten osa kommenteista on ehkä suodatettu pois."
 
Viimeksi muokattu:
En jaksanut koko ketjua lukea läpi, onko tämä tullut jo ilmi täällä, mutta tiedoksi kaikille, jotka meinaa Komplett-PC:n tilata:
kovasti mainostavat 45 päivän palautusoikeutta ja ilmaista palautusta, mutta todellisuudessa perivät palautuksessa asennuskustannukset (100-200€). Tätä eivät mainosta kyllä missään, löytyy kyllä kun etsii palautusoikeuden syövereistä. Sinänsä vaan ärsyttävää, että jos mieli muuttuu, niin kalliiksi tulee. Vaikka koko lähetyslaatikkoa ei kerkeisi avaamaan, niin tämä tulee maksettavaksi jos takasin joutuu lähettämään.

Muuten olen kyseisen puljun toimintaan tyytyväinen. Todella nopea vaste asiakaspalvelussa (illalla jos kysyt jotain, seuraavana päivänä klo 12 tulee yleensä vastaus) ja muutenkin ystävällistä toimintaa. Tuon asennuksista koituvan maksunkin kyllä ymmärrän, mutta silti mielestäni voisi olla jossain selvemmin maininta tuohon. Jää helposti kuva, että kun on tekstit "ilmainen palautusoikeus" "45 päivän palautusoikeus", että tosiaan ei olisi mitään tämmöistä summaa, mitä sitten ei saakkaan palautuksen yhteydessä takasin. Voi olla muillakin firmoilla sama juttu, en ole aiemmin näitä valmiiksi kasattuja tilannut.

Niin ja sekin vähän ärsytti, että kun yritin tämän saman tekstin laittaa Kompletin suomenkielisille facebook-sivuille, sitä ei julkaistu siellä. Sivuilla näkyy kyllä, että 1 kommentti on jätetty, mutta kun siitä painaa, tulee teksti: "Osuvimmat kommentit on valittu, joten osa kommenteista on ehkä suodatettu pois."

Jos tilaisit koneen osina, niin tämmöisiä kustannuksia ei tulisi..

Aika selvä tilanne, että voivat vedota siihen, että sinulle on tehty custom-tuote ja siksi palautusoikeutta on rajoitettu.
 
Jos tilaisit koneen osina, niin tämmöisiä kustannuksia ei tulisi..

Aika selvä tilanne, että voivat vedota siihen, että sinulle on tehty custom-tuote ja siksi palautusoikeutta on rajoitettu.

En siis tarkoita, että he tekisivät tuossa jotain väärin, oma vikahan se oli, kun en lukenut tarkasti ehtoja, mutta ajattelin vaan ihmiselle tämän tiedoksi tuoda, jotta osaavat varautua. Eikös täällä nimenomaan kokemuksia haluttu tuotavan esille. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BOT
Kyse tässä taisi kuitenkin olla siitä, että esim. tässä: Komplett Gamer Premium i135 - Komplett Gamer Premium ihan mainostamalla mainostetaan "ILMAINEN PALAUTUS ja 45 PÄIVÄN PALAUTUSOIKEUS", kun taas esim. Jimmssin koneissa: Jimm's LanTrek 2018, pelitietokone - 1 439,00€ ei mainintoja palautusoikeuksista tai muista ehdoista ole. Kyllä minunkin mielestäni on itsestäänselvää, että palveluna tehty tuote ei ole palvelun osuuden osalta palautuskelpoinen. (Niinhän @olpek sanoi myös, että ei ihmettele tuota palveluiden veloitusta. Takerrutte siis ihan väärään kohtaan hänen tekstistään.) Enpä silti hirveämmin kehuisi Komplettin tapaa tuoda esiin tuota palautusoikeutta. IMO joko nuo ilmaisen palautuksen ja 45pv palautusoikeuden mainokset voisi ottaa pois noista custom koneista tai sitten niihin voisi lisätä tarkennuksen siitä, että palvelun hinta veloitetaan palautuksessa. Nyt tuo on hieman harhaanjohtavaa, kun ajattelematon kuluttaja näkee vain mainokset suurista lupauksista palautusoikeudelle.

Täällä palautusehdoissaan mainitsevat vielä: "45 päivän palautusoikeus koskee kaikkia yksityishenkilöitä, seuraavin poikkeuksin: Komplett PC (luokitellaan tilaustuotteeksi)..." Joten miksi he edes mainostavat palautusoikeutta noissa kyseisissä tuotteissa? Sehän on ihan perätön ja harhaanjohtava tieto.
 
Viimeksi muokattu:
Luulisi olevan itsestäänselvyys että omaan käyttöön räätälöidylle tuotteelle ei päde samat palautusehdot, aivan sama mistä tilaa.

Esimerkiksi Jimms mainitsee seuraavasti:
Peruuttamisoikeus ei lisäksi koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi (esim. asiakasta varten kokoonpannut tietokoneet tai jäähdytyskokonaisuudet)


Kyse tässä taisi kuitenkin olla siitä, että esim. tässä: Komplett Gamer Premium i135 - Komplett Gamer Premium ihan mainostamalla mainostetaan "ILMAINEN PALAUTUS ja 45 PÄIVÄN PALAUTUSOIKEUS", kun taas esim. Jimmssin koneissa: Jimm's LanTrek 2018, pelitietokone - 1 439,00€ ei mainintoja palautusoikeuksista tai ehdoista ole. Kyllä minunkin mielestäni on itsestäänselvää, että palveluna tehty tuote ei ole palvelun osuuden osalta palautuskelpoinen. Enpä silti hirveämmin kehuisi Komplettin tapaa tuoda esiin tuota palautusoikeutta. IMO joko nuo ilmaisen palautuksen ja 45pv palautusoikeuden mainokset voisi ottaa pois noista custom koneista tai sitten niihin voisi lisätä tarkennuksen siitä, että palvelun hinta veloitetaan palautuksessa.

Täällä palautusehdoissaan mainitsevat vielä: "45 päivän palautusoikeus koskee kaikkia yksityishenkilöitä, seuraavin poikkeuksin: Komplett PC (luokitellaan tilaustuotteeksi)..." Joten miksi he edes mainostavat palautusoikeutta noissa kyseisissä tuotteissa?

Nimenomaan, tätä itsekin hain! Hyvä, että joku sai kiinni.
 
AOC 31,5" LED FreeSync Q3279VWF - Näytöt tuon näytön tilasin tarjouksesta posteineen joku 185€ olikohan. Pirun tyytyväinen laitteeseen ja nopeasti kyllä tuli tännekkin pohjois suomeen. Viikko sitte sunnuntaina tilaus sisään ja puolen päivän aikaan torstaina oli paketti jo valmis noudettavaksi. Perus suomi kaupasta harvoin yhtä nopeasti tänne syrjäseudulle paketit tulee.
 
Joulukuun 27 tilattua näyttistä odotellaan, eivät tiedä vieläkään koska saavat...
 
Täytyy vielä tulla antamaan positiivista palautetta: asiakaspalvelu on ollut todella ystävällistä ja reilua ainakin minua kohtaan. Muutenkin yleiskuva on sellainen yrityksestä, että huolimatta siitä, että tavara tulee ulkomailta, niin uskaltaa kyllä jatkossakin tilailla. Vaste asiakaspalvelussa myös erittäin pieni.

Laitoin palautetta tuosta palautusoikeudesta ja he ottivat sen kohteliaasti kiitellen vastaan kehitysehdotuksena.
 
Hyvin ja nopeasti on toiminut itselläkin. Nyt pääsiäisviikon tiistaina laitoin tilauksen sisään ja torstai-iltana olisi ollut jo ensimmäinen kotiinkuljetusaika. Otin sitten kuitenkin vasta tämän viikon tiistaille, ja PostNordilla ei sitten 4,5 tunnin aikahaarukka riittänyt vaan myöhästyivät siitäkin vielä puoli tuntia. Mutta tämä toki PostNordin vika, ei Komplett.fi:n.
 
Eka tilaus ja toimitus kestänee ainakin 9 vrk, joten tulen tilaamaan jatkossa muualta jos hinnat on ees lähelle toisiaan. Tuotetta oli varastossa tilattaessa.
 
Jättipeukku Kompletille,vaikka kesti(tilattu 1.1 ja tänään tuli) mutta laitoivat kuitenkin tulemaan tarjoushinnalla 389,91€
 
Jatketaan tätä virallisessa ketjussa, jossa myös yhtiön edustajat vastailevat kysymyksiin:

Komplett.fi
 
Mahtoivatko aika huonosti mainostaa olemassaoloaan muualla kuin täällä ja Murossa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom