Komplett.fi kokemuksia (verkkokauppa sulkeutui 5.12.2018)

Ettei nyt vaan ois ollut sitten kuluttajariitalautakunnan päätös niistä perkeleen soundbareista, ja heti on lappu luukulla.

Ei vaan, eihän se bisnes nyt varmaan kukoista kun tavarat ei ole hinnoiltaan kilpailukykyisiä, tai jos ovat niin niitä ei ole varastossa tai ovat "hintavirheitä"/hintavirheitä. Siihen päälle toimitustapojen vähyys, kotimaan ja Saksan vaihtoehtojen paljous ja helppo hintavertailtavuus. Ja viimeiseksi niitiksi Komplettin oma sekoilu kaikenlaisten kuponkitarjousten ym. kanssa millä porukka on saanut käytännössä ilmaista pikkurojua, niin lopputulos ei kauheasti yllätä.
 
Komplett, ihan saakelin hyvää palvelua mulle ainakin! Sain ainakin ihan helvetin hyvän koneen!
 
Jättipeukku Kompletille,vaikka kesti(tilattu 1.1 ja tänään tuli) mutta laitoivat kuitenkin tulemaan tarjoushinnalla 389,91€
Eihän siinä montaa kuukautta mennytkään, jos tammikuussa tilasit. :D

Komplett, ihan saakelin hyvää palvelua mulle ainakin! Sain ainakin ihan helvetin hyvän koneen!
Minullakin on vain positiivista sanottavaa, tosin heiltä olen tilannut vain kaksi tuotetta, joista toisen palautin kun se jäikin tarpeettomaksi. Harmillista, että laittoivat lapun luukulle.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri hain paketin, jonka tilasin Komplettilta mustana perjantaina. 400 euron päivityssetti: 2600X, 16GB Kingstonin hitaan puoleista muistia, sekä viimeisenä asuksen B450-E. Harmillisesti emolevyn paketista puuttui langattoman ulkoinen antenni. Yllätys oli melkoinen, kun yritin asiakaspalvelun tietoja etsiä, ja olikin verkkokauppa sulkeutunut juuri tänään.

Noh, ei muuta kuin soittoa naapurimaan numeroon, ja pienen odottelun jälkeen sainkin asiaani apua. Ilmeisesti Asus oli lähettänyt heille kokonaisen erän emoja ilman kyseisiä antenneja (emolle tuleva lisäkortti, sekä takapaneelin antennipistokkeet kuitenkin tulivat matkassa.

Aspassa sitä hetken pohtivat, ja ehdottivat, että käyn ostamassa täkäläisestä putiikista jonkun vastaavan pci-e kortin tms. Komplett hyvittää kuittia vastaan täyden summan suoraan tilille. Esimerkiksi lähetti sähköpostiin vielä linkin heidän mallistossaan n. 80 euroa maksavaan asuksen korttiin, eli hinnan ei pitäisi ahdistaa.

Ihan tyytyväisenä lopetin puhelun. Viestissä luki vielä tämä sama lupaus, niin tuskinpa ainakaan perääntyvät. Asiallista asiakaspalvelua, joskin säästän isommat hehkutukset siihen, että rahat näkyvät tilillä.



Nyt kun löytäisin jonkun kikkareen, jossa tulee ulkoinen antenni samoilla liitännöillä. Se Asuksen oma rog-antenni olikin niin karsean näköinen stealth-dildo, että parempi kun jäi tulematta.
 
Viimeksi muokattu:
Ettei nyt vaan ois ollut sitten kuluttajariitalautakunnan päätös niistä perkeleen soundbareista, ja heti on lappu luukulla.

Ei vaan, eihän se bisnes nyt varmaan kukoista kun tavarat ei ole hinnoiltaan kilpailukykyisiä, tai jos ovat niin niitä ei ole varastossa tai ovat "hintavirheitä"/hintavirheitä. Siihen päälle toimitustapojen vähyys, kotimaan ja Saksan vaihtoehtojen paljous ja helppo hintavertailtavuus. Ja viimeiseksi niitiksi Komplettin oma sekoilu kaikenlaisten kuponkitarjousten ym. kanssa millä porukka on saanut käytännössä ilmaista pikkurojua, niin lopputulos ei kauheasti yllätä.
Laitekauppahan on muutenkin vaikeutumassa, kun kilpailu on kovaa ja katteet minimaalisia. Miltei jokainen kauppa on tuomittu mikäli volyymit eivät ole riittävällä tasolla.

Amazonin rantautuminen Pohjoismaihin ja/tai Suomeen tarkoittaisi alan kilpailun vaikeutumista entisestään.

Esim valtakunnallisia kodinkoneketjuja on luultavasti enää Gigantti ja Power. Verkkokauppa.com, Euronics, Veikon Kone ja jokunen muu eivät kuitenkaan löydy ihan jokaisesta kaupungista.
 
Ei vaan, eihän se bisnes nyt varmaan kukoista kun tavarat ei ole hinnoiltaan kilpailukykyisiä, tai jos ovat niin niitä ei ole varastossa tai ovat "hintavirheitä"/hintavirheitä. Siihen päälle toimitustapojen vähyys, kotimaan ja Saksan vaihtoehtojen paljous ja helppo hintavertailtavuus. Ja viimeiseksi niitiksi Komplettin oma sekoilu kaikenlaisten kuponkitarjousten ym. kanssa millä porukka on saanut käytännössä ilmaista pikkurojua, niin lopputulos ei kauheasti yllätä.

En koskaan oikein itse ymmärtänyt tätä Komplettin toimintaa. Eikä näin asiakkaana ollut oikein mitään syytä vaihtaa tuttua ja turvallista Jimmssiä, Giganttia jne. tähän Komplettiin. Näin kuluttajanakin näki jo niin paljon ongelmia tuossa toiminnassa, että lopputulos ei oikein ihmetytä.
- Komplettin hintataso ei loppupeleissä ollut edes kovin erityinen, pl. tarjoustuotteet. Jimms ja Gigantti myivät monia tuotteita samaan hintaan tai halvemmalla.
- Toki pakko silti sanoa, että Komplett tarjosi ehkä vuoden 2017 parhaat tarjoukset tietotekniikan saralla. Vaan eipä se ole kannattavaa bisnestä, jos asiakkaat ostavat vain niitä yksittäisiä älyhalpoja tarjoustuotteita.
- Silloin kun Komplett oli halvempi niin postikulut melkein poikkeuksetta pilasivat tuonkin. Ei tuolta Kompletilta kannattanut ostaa jotain yksittäisiä oheistarvikkeita, esim. hiiriä tai näppäimistöjä, kalliiden postikulujen takia. Eikös nuo postit jossain vaiheessa olleet luokkaa 7-8€?
- Sitten nuo mainitsemasi hintavirheet. Älytön määrä kaikkea sekoilua. Nuo tilanteeseen nähden ylihalvat 1070Ti näyttikset, ne lähes ilmaiset powerit ja kotelot, se soundbar -homma, ne 20€ alekoodit yli 20€ tuotteista jne..
- Ja loppusinettinä vielä nuo maksuvaihtoehdot. Pelkkä korttimaksu vaikka laskun perään kyseltiin jo alusta alkaen.

Kyllä minäkin parit tilaukset tein tuolta Komplettista mutta nekin oli taas näitä "ylihalpoja tarjouksia". Kaikki nyt sinänsä toimi noissa tilauksissa ihan hyvin mutta en nyt silti näe, että miksi ostaisin tuolta Komplettista, jos Jimms ja Gigantti tarjoavat samaan hintaan. Jimmssillä kuitenkin toimii aspa yleensä hyvin ja nopeasti sekä Gigantissa puolestaan on hyvä palautusoikeus ja nettitilaukset voi palauttaa vaikka myymälään. Komplettilta tilaamiseen ei jäänyt oikein muuta syytä kuin hinta ja katteen polkemisella ei pitkälle pötkitä. Etenkin kun siinä hintakilpailussa on vielä osittain Amazon.de mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin emon ja powerin 27.11 ja silloin arvioitu päivämäärä varastoon tulevalle tavaralle oli 3.12.

Mitenhän tässä käy? Tuleeko rojut vai rahat takaisin?
 
Tilasin emon ja powerin 27.11 ja silloin arvioitu päivämäärä varastoon tulevalle tavaralle oli 3.12.

Mitenhän tässä käy? Tuleeko rojut vai rahat takaisin?

Tuli tilattua lähes samoihin aikoihin ja varastoon tulevalle oli laitettu 6. pv. Tänää kävin katsomassa tilauksen tilannetta ja näyttää tulleen tänään varastoon ja tilaksi päivitetty käsittelyssä. Laittoivat seurantakoodin, mutta ei ole vielä lähetetty eteenpäin. Rahat on vielä katevarauksessa ja nyt toivotaan parasta.
 
Toivottavasti Webhallen tekee paluun Suomeen kun se Komplettin edestä laitettiin kiinni, vaikka turha toivo taitaa olla.
 
Pidin itse paljon webhallenista jonka komplett korvasi Suomessa, toivottavasti Webhallenista palaisi takaisin (tosin en tähän kyllä usko).
 
Pidin itse paljon webhallenista jonka komplett korvasi Suomessa, toivottavasti Webhallenista palaisi takaisin (tosin en tähän kyllä usko).
 
Sinänsä sääli että lopettivat, tuli kuitenkin prosessori, emolevy ja 20000mah powerbankki ostettua todella halvalla tuolta. No nyt kävi näin.
 
Lähti sähköpostia Komplettille, enpä usko että näen prosessoria vähiin aikoihin jonka toimitusaika muissa kaupoissa menee ens vuoden puolelle.
 
Harmi että meni kiinni, itsellä vain positiivistä sanottavaa. Nopeat toimitukset ja ne pari kamaa mitä tilasin oli hyviä diilejä.
Itsellä oli sen postnordin kanssa ongelmia.Tuntuu että kaikki on jotain tuolta tilannut joten tuntuu vähän oudolta että menivät lopettamaan.Ilmeisesti siellä on pistetty korkealle ne odotukset suomen kohdalla.
 
Juuri hain paketin, jonka tilasin Komplettilta mustana perjantaina. 400 euron päivityssetti: 2600X, 16GB Kingstonin hitaan puoleista muistia, sekä viimeisenä asuksen B450-E. Harmillisesti emolevyn paketista puuttui langattoman ulkoinen antenni. Yllätys oli melkoinen, kun yritin asiakaspalvelun tietoja etsiä, ja olikin verkkokauppa sulkeutunut juuri tänään.

Noh, ei muuta kuin soittoa naapurimaan numeroon, ja pienen odottelun jälkeen sainkin asiaani apua. Ilmeisesti Asus oli lähettänyt heille kokonaisen erän emoja ilman kyseisiä antenneja (emolle tuleva lisäkortti, sekä takapaneelin antennipistokkeet kuitenkin tulivat matkassa.

Aspassa sitä hetken pohtivat, ja ehdottivat, että käyn ostamassa täkäläisestä putiikista jonkun vastaavan pci-e kortin tms. Komplett hyvittää kuittia vastaan täyden summan suoraan tilille. Esimerkiksi lähetti sähköpostiin vielä linkin heidän mallistossaan n. 80 euroa maksavaan asuksen korttiin, eli hinnan ei pitäisi ahdistaa.

Ihan tyytyväisenä lopetin puhelun. Viestissä luki vielä tämä sama lupaus, niin tuskinpa ainakaan perääntyvät. Asiallista asiakaspalvelua, joskin säästän isommat hehkutukset siihen, että rahat näkyvät tilillä.



Nyt kun löytäisin jonkun kikkareen, jossa tulee ulkoinen antenni samoilla liitännöillä. Se Asuksen oma rog-antenni olikin niin karsean näköinen stealth-dildo, että parempi kun jäi tulematta.
Tilasin saman paketin ja alkuviikosta lupasivat palata asiaan että mitä tehdään tuon puuttuvan antennin tapauksessa kun saavat valmistajalta vastauksen, mutta taitaa jäädä vastaus tulematta.
Pystytkö laittaan vaikka YV:llä viestin minkä sait niin laitan itsekkin tonne komplett.se viestiä?
 
Tilasin kanssa blackfridayna Corsairin virtalähteen Komplettilta. Eilen tuli ja asennettuani huomasin, että ihan mykkä koko virtalähde. Ilmoittivat asiakaspalvelussa, että laittavat uuden tulemaan (2-3 viikon toimitusaika). Illalla olikin sitten jo mennyt sivut kiinni. Saa nähdä tuleeko sieltä ikinä mitään...
 
Ylivoimaisesti parhaat hinnat oli tietokoneissa, sai uusia samalla hinnalla kun suomessa menee käytetyt. Todella harmillista että meni kiinni, olisin juuri konetta sieltä tilaillut :D Noh saksasta varmaan sitten!
 
Miten nyt sitten kun tarttisin takuu kuitit pariin aiemmin kompletistatilaamaani osaan?
 
Tykkäsin kanssa hyvistä tarjouksista. Pari tuotettta tuli tilattua mihin ei mikään muu kauppa pystynyt siihen hintaan. Asus Strix B350-F emo oli 72,50€ ja sitten AOC 32" 1440p 75Hz freesync näyttö oli kyllä sikahalpa hintaan 179€ muistaakseni
 
Jahas oli yksi takuukeissi auki ja paketti vielä eteisessä odottamassa. Täytyypä näköjään kysellä ruotsin aspasta, että täytyykö muuttaa jotain. Harmi, että ei pärjännyt. Mielestäni Komplettilla oli hyviä tarjouksi ja asiakaspalvelu oli priimaa.
 
Onko kukaan ehtinyt kysellä (ja saada komplett.se:ltä vastausta) avoinna olevien tilausten kohtalosta? Itsellä Asuksen X470-F Strix maksettuna ja ensi viikolla olisi pitänyt tavaran lähteä liikkeelle.
 
Onko kukaan ehtinyt kysellä (ja saada komplett.se:ltä vastausta) avoinna olevien tilausten kohtalosta? Itsellä Asuksen X470-F Strix maksettuna ja ensi viikolla olisi pitänyt tavaran lähteä liikkeelle.

Tuli tilattua sama emo 23.11 ja Komplett lähetti 5.12 eteenpäin, joten eiköhän lähetä loput tavarat mitkä ovat saaneet myytyä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hcL
Tuli tilattua sama emo 23.11 ja Komplett lähetti 5.12 eteenpäin, joten eiköhän lähetä loput tavarat mitkä ovat saaneet myytyä.

Okei, kiitoksia tiedosta. Tilasin itse myös 23. päivä, mutta myöhään illalla, joten taisi mennä oma tohon seuraavaan erään. Toivottavasti saisivat myös minun tilaukseni perille, koska tohon ~160€ hintaan ei ole vastaavaa emolevyä tietääkseni saatavilla, enkä ole oikein varteenotettavia vaihtoehtojakaan löytänyt. Ja tietysti saattaa joutua tappelemaan rahojen palautuksen kanssa pahimmassa tapauksessa.

Uudet komponentit odottelisivat nyt enää tätä kovan onnen emolevyä...
 
Onko kukaan ehtinyt kysellä (ja saada komplett.se:ltä vastausta) avoinna olevien tilausten kohtalosta? Itsellä Asuksen X470-F Strix maksettuna ja ensi viikolla olisi pitänyt tavaran lähteä liikkeelle.

Minulla oli tilaus päällä i7-8700K prossusta, ollut jo 27.10 lähtien. Useampaan kertaan olivat vaihtaneet mahdollista toimituspäivämäärää, viimeisenä 5.12. Pistin eilen sähköpostia että jos ei nyt löydy varastosta niin ottaisin rahat takaisin.

Mitään ei ole vielä kuulunut, veikkaisin että muutama muukin kyselee tavaroiden/rahojen perään.
 
No perhana, itselläni oli Komplettista ainoastaan hyviä kokemuksia. Tuli tuolta tilattua emo, prossu ja muistit, joista emo meni n. puolen vuoden käytön jälkeen takuuvaihtoon. Ei ollut enää Komplettilla hyllyssä B350 emoa, joten laittoivat tilalle B450 emon ja tähän vaihtokauppaan olin enemmän kuin tyytyväinen. Koko takuuvaihto oli erittäin hyvä prosessi asiakaspalvelua myöten ja kohtuullisen nopeatakin; emon saavuttua Komplettille lähti uusi jo seuraavana päivänä matkaan. Ainoa hidaste oli tosiaan tuo PostNord välissä, jolla tuntui vähän kestävän.

Miten nyt sitten kun tarttisin takuu kuitit pariin aiemmin kompletistatilaamaani osaan?
Itse ainakin pystyn vielä kirjautumaan tuonne sisään ja näen oman tilaushistorian + kuitit. Liekö myös sähköpostistasi löytyisi kuitti ajoilta, jolloin osat olet tilannut?
 
Laittoivat sitten sähköpostia että peruvat näytön tilauksen koska heillä ei ole sitä varastossa ja että tilauksen "loput tavarat pääsisivät lähtemään". Mitään muuta tilauksessa ei ollu kuin näyttö. Pitää vissiin kattoa toinen tarjous. Tuonki näytön toimitusaikaa ovat kokoajan siirtäneet.

Katevarauksen tehneet luottokortilta tuosta näytöstä. Tottapa tuo peruuntuu.
 
Tilasin emon ja powerin 27.11 ja silloin arvioitu päivämäärä varastoon tulevalle tavaralle oli 3.12.

Mitenhän tässä käy? Tuleeko rojut vai rahat takaisin?

Noh, poweri tulee ja asuksen x470-f:n jättivät pois. Syy: Ei ole varastossa.

Olihan se 159e liian hyvä hinta.
 
Juuri hain paketin, jonka tilasin Komplettilta mustana perjantaina. 400 euron päivityssetti: 2600X, 16GB Kingstonin hitaan puoleista muistia, sekä viimeisenä asuksen B450-E. Harmillisesti emolevyn paketista puuttui langattoman ulkoinen antenni. Yllätys oli melkoinen, kun yritin asiakaspalvelun tietoja etsiä, ja olikin verkkokauppa sulkeutunut juuri tänään.

Noh, ei muuta kuin soittoa naapurimaan numeroon, ja pienen odottelun jälkeen sainkin asiaani apua. Ilmeisesti Asus oli lähettänyt heille kokonaisen erän emoja ilman kyseisiä antenneja (emolle tuleva lisäkortti, sekä takapaneelin antennipistokkeet kuitenkin tulivat matkassa.

Aspassa sitä hetken pohtivat, ja ehdottivat, että käyn ostamassa täkäläisestä putiikista jonkun vastaavan pci-e kortin tms. Komplett hyvittää kuittia vastaan täyden summan suoraan tilille. Esimerkiksi lähetti sähköpostiin vielä linkin heidän mallistossaan n. 80 euroa maksavaan asuksen korttiin, eli hinnan ei pitäisi ahdistaa.

Ihan tyytyväisenä lopetin puhelun. Viestissä luki vielä tämä sama lupaus, niin tuskinpa ainakaan perääntyvät. Asiallista asiakaspalvelua, joskin säästän isommat hehkutukset siihen, että rahat näkyvät tilillä.



Nyt kun löytäisin jonkun kikkareen, jossa tulee ulkoinen antenni samoilla liitännöillä. Se Asuksen oma rog-antenni olikin niin karsean näköinen stealth-dildo, että parempi kun jäi tulematta.
Itsella sama tilanne, antenni puuttuu paketista. Itselle periaatteessa niin kriittistä kun kone pysyy seinässä joka tapauksessa kaapelilla, mutta pitää laittaa viestiä aspaan, oishan se kiva saada kaikki osat mistä maksettu.
 
Ei kyllä pahaa sanottavaa ko. paikasta. Nopeat toimitukset, asiallinen asiakaspalvelu ja niiden osien kohdalta, joita tilasin niin erinomainen hintataso.
 
Ensimmäinen, mutta onneksi viimeinen tilaus puljusta. Tilasin hiirimaton ja valkokankaan. Tilaus sinänsä helppoa ja ilmoittivat lähettäneensä tilauksen 30.11.2018. Vajaa viikkoa myöhemmin ihmettelen, kun toinen seurantakoodeista ilmoittaa edelleen, että sähköinen ilmoitus lähetyksestä vastaanotettu, mutta tuotetta ei ole vielä saatu toimitukseen. Ensimmäinen paketti ilmestyy lopulta ovelle 11.12.2018. Tässä vaiheessa olen jo ollut yhteydessä asiakaspalveluun ja tiedustellut, että missä osa tilauksesta on, kun edelleen seurantakoodi ei päivity. 7.12.2018 ilmoittavat, että tilaus on edelleen tulossa. Epäilen suuresti, joten olen yhteydessä yritykseen chat-palvelun kautta. Jonotus kestää helposti puolisen tuntia ja asiakaspalvelijan jokainen vastaus viitisen minuuttia. Kun lopulta pyydän selvittämään, että missä toisen tilauskoodin paketti on, niin vastauksen saamiseen menee 20-30 minuuttia ja vastaus on "joudun olemaan uudelleen yhteydessä".

Seuraavana päivänä saan sähköpostia, että tilaukseni on peruttu. Mukana ohjeet, miten palauttaa valkokangas, jota en ole koskaan saanut. Hiirimatosta peruutus ei puhu mitään. Olen jälleen yhteydessä chat-palvelun kautta asiakaspalveluun. Jonotus ei kestä enää puolta tuntia, mutta edelleen jokainen vastaus kestää helposti viitisen minuuttia. Nyt epäilevät, että valehtelen, kun väitän heidän laskuttaneen luottokorttiani molemmista tuotteista, vaikka valkokangas ei ole vielä edes lähtenyt. Tunnin keskustelun jälkeen en ole yhtään viisaampi, asiakaspalvelija ei tunnu ymmärtävän, että missä on ongelma.

Laitoin sähköpostitse reklamaation, jossa selitän mitä on tapahtunut. Haluan palauttaa myös hiirimaton, koska en halua maksaa siitä 10 EUR postikuluja. Valkokangasta en voi palauttaa, koska en ole sitä koskaan saanut. Olen keskustellut asiasta PostNordin kanssa, joka toimittaa kaikki lähetykset. Minulle ei ole tulossa valkokangasta. Jos sähköpostitse tehty reklamaatio ei pelasta tilannetta, niin seuraavaksi on pakko sotkea mukaan luottokortin myöntäjä. Ehkä viimeistään siinä vaiheessa yritystä kiinnostaa selvittää, että mikä meni pieleen tilauksessani ja nyt myöhemmin sen peruutuksessa.

Mainitsin myös, että olen valmis ostamaan hiirimaton, mutta en maksamaan siitä 10 EUR toimituskuluja. Vaihtoehtoisesti palautan koko paketin, joka on edelleen avaamatta hyllyssä. Valkokangasta en enää halua, koska se ei kerkiä jouluksi. Tilaus tehty 23.11, joten aikaa heillä kyllä on ollut toimittaa tilaus.

Ei koskaan enää tilausta tästä kaupasta. Edes anteeksi ei ole kukaan kertaakaan pyytänyt.
 
Ostin hyvään hintaan komplett.fistä huhtikuussa 10-teraisen kovalevyn. Yritin nyt aspan kautta saada takuuseen vaihdettua tuota, niin sanoivat, että suostuvat vain palauttamaan rahat. Ko. kovo maksaa nyt about satasen enemmän, joten osaako joku sanoa suoralta kädeltä, että olisiko Komplettilla edelleen velvollisuus vaihtaa tuote takuuseen?
 
Ostin hyvään hintaan komplett.fistä huhtikuussa 10-teraisen kovalevyn. Yritin nyt aspan kautta saada takuuseen vaihdettua tuota, niin sanoivat, että suostuvat vain palauttamaan rahat. Ko. kovo maksaa nyt about satasen enemmän, joten osaako joku sanoa suoralta kädeltä, että olisiko Komplettilla edelleen velvollisuus vaihtaa tuote takuuseen?

Eipä kannata Komplettin kanssa ryhtyä riitelemään tässä vaiheessa, kun voivat hetkenä minä hyvänsä lyödä lapun luukulle ja sanoa "se oli nyt tässä".
 
Eipä kannata Komplettin kanssa ryhtyä riitelemään tässä vaiheessa, kun voivat hetkenä minä hyvänsä lyödä lapun luukulle ja sanoa "se oli nyt tässä".

Aika epätodennäköistä että koko puljun pistäisivät kiinni, he vain sulkivat suomen verkkokauppansa. Edelleen pohjoismaiden suurin verkkokauppa.
 
Ostin hyvään hintaan komplett.fistä huhtikuussa 10-teraisen kovalevyn. Yritin nyt aspan kautta saada takuuseen vaihdettua tuota, niin sanoivat, että suostuvat vain palauttamaan rahat. Ko. kovo maksaa nyt about satasen enemmän, joten osaako joku sanoa suoralta kädeltä, että olisiko Komplettilla edelleen velvollisuus vaihtaa tuote takuuseen?
Voi sen takuun yrittää hoitaa muutakin kautta, esim:

Ostajalla on oikeus kohdistaa virheeseen perustuva vaatimuksensa myyjän ohella myös valmistajaan, maahantuojaan tai muuhun aikaisemman myyntiportaan elinkeinonharjoittajaan.

Jos Kompletilla ei ole "mahdollisuutta" toimittaa korvaavaa tuotetta, tai tässä tapauksessa edes hoitaa hommaa normaaliin tapaan (liikkellä ei ole suomessa enää esim. takuukäsittelijöitä testaamassa laitteita, jne), niin kaupan purku on ihan mahdollinen ja luultavasti heidän kannaltaan ainoa tapa toimia tässä tilanteessa.

Teoriassa voit esittää heille esim. että lähetät tuotteen valmistajalle takuuseen ja he korvaavat sinulle siitä aiheutuneet kulut mikäli valmistaja ei niitä korvaa (esim. ulkomaille postitusta) - mikä voi olla aika nihkeää vaikka ihan sääntöjen mukaan periaatteessa menisikin...

Ostajalle on korvattava korjauksen tai vaihdon aiheuttamat kustannukset. Jos ostaja on esimerkiksi omalla kustannuksellaan toimittanut virheellisen tavaran myyjälle, myyjän pitää korvata ostajalle aiheutuneet kulut. Kohtuullista oikaisuaikaa ja ostajalle aiheutuvaa haittaa arvioitaessa otetaan huomioon muun muassa tavaran laatu ja tarkoitus, jota varten ostaja on tavaran hankkinut. Esimerkiksi lapsiperheessä käytettävän pesukoneen kohtuullinen korjausaika voi olla vain muutamia päiviä. Sohvapöydän korjausaika saattaa vastaavasti olla selvästi pidempi.

Myyjällä ei kuitenkaan ole velvollisuutta oikaista virhettä, jos se on mahdotonta tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia. Kustannusten kohtuuttomuutta arvioitaessa otetaan erityisesti huomioon virheen merkitys ja tavaran arvo, jos se olisi sopimuksen mukainen. Lisäksi katsotaan, voiko oikaisun tehdä jollain vaihtoehtoisella tavalla aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.
 
Ostin näyttiksen käytettynä tori.fi:stä ja huomasin pienen käytön jälkeen että tuulettimet alkaa ääntämään jos kierrokset menee liian isolle. Noh ei muutaku ilmotusta Komplettiin mistä näyttis oli alunperin ostettu.

Suomen aspasta sain palautusohjeet ja lähetyslapun paketin päälle. Ennenku ehin paketin lähettää ehti Suomen osasto lopettaa, niin ei muutaku Ruotsin aspasta sama homma. Tällä kertaa tunnin juttelun jälkeen sain lopulta palautusilmoituksen tehtyä, aspan tyyppi sano et pakettilappu tulee päivän mittaan sähköpostiin. Parin päivän odottelun jälkeen uudestaan aspaan yhteyttä ja kyselemään lähetelappusta, tällä kertaa oli osaavampi tyyppi linjan päässä ja sähköposti tuli samantien.

20.12. vien paketin Postnordin toimipisteelle, 27.12. paketti lähtee lopulta matkaan ja 2.1. tuli sähköpostia Suomen Komplettin puolelta että palautuksesi on vastaanotettu. Suomen tai Ruotsin Komplettin tililtä ei löydy mainintaa palautetusta näyttiksestä.

Tänään sitten taas aspaan yhteyttä, jos en aivan väärin muista nimeä niin sama tyyppi oli vastassa kuin ekalla kerralla. Hän sitten ilmoittaa, että sulle on laitettu mailia jossa kysytään tilitiedot rahojen palautusta varten. Kyseistä sähköpostia en kuitenkaan ole koskaan saanut. Kysyin voiko hän lähettää sen sähköpostin uudestaan minulle ja että onko juuri niin että näyttistä ei huolleta ollenkaan. Vastasi sitten, että on aika vaivalloista kaivaa sitä sähköpostia esille ja lähettää sulle se uudestaan, "aha, no olkoot sitten" ja että ilmeisesti näyttistä ei huolleta(varastosta ei löytynyt kyseistä tuotetta ku sivua selas, ei kyllä tarjonnu mahdollisuutta vaihtaa johonki toiseen). Annoit tilitiedot ja hän aiko laittaa ne talousosastolle eteenpäin. Rahojen pitäis tulla 2-5 pankkipäivän päästä.

Loppuviikosta saa varmaan ottaa aspaan taas yhteyttä kun rahoja ei näy :facepalm:
Toivottavasti tämä Black Fridaynä ostettu emo ei ole rikki, ei kiinnostais yhtään alkaa noiden kanssa säätämään toista kertaa
 
^Tuli mieleen, että olisiko se email voinut mennä jostain syystä sille alkuperäiselle ostajalle? Jos ovat kuitin kautta katsoneet ostajan ja sieltä sitten alkuperäisen omistajan tiedot?
 
^Tuli mieleen, että olisiko se email voinut mennä jostain syystä sille alkuperäiselle ostajalle? Jos ovat kuitin kautta katsoneet ostajan ja sieltä sitten alkuperäisen omistajan tiedot?

Sano se, että postia on laitettu siihen sähköpostiin minkä tilille tuo palautus on kirjattu, eli minun. Kysäsin näyttiksen alkuperäseltä omistajalta, että onko hänelle tullu mailia mutta eipä ollu.
 
Eihän sieltä mitään rahoja oo tullu. Eilen kysäsin aspasta et millä mallilla homma on, pitkän selvittelyn jälkeen sieltä sanottiin että ei oo tehty vielä tilisiirtoa vielä :facepalm:
 
Itse sain pienen väännön jälkeen palautuksena rahat 799e kaiuttimista. Oli Komplettin aspalla vaikeuksia laittaa kaksi eri rahtikirjaa (kummatkin kaiuttimet olivat erikseen pakattuja) . Matkahuollossa myös kummastelivat näitä PostNordille osoitettuja rahtikirjoja: mikä oli pielessä meni minulta siinä tilanteessa ohi mutta ilmeisesti vastaanottaja tai lähettäjä oli erheellisesti merkattu. Kaiuttimet lähtivät muistaakseni matkaan 20.12 ja rahat tulivat tilille noin viikko sitten. Ennen rahoja tuli sähköpostiin vahvistus hyväksytystä palautuksesta. Ei mikään sulavin prosessi, mutta ei varsinaisesti valittamista.
 
Lopultaki tuli rahat. Hyvittivät vielä tuotteen nykysen hinnan mukaan eikä sen mukaan millä se oli ostettu :smoke:
 
Onko muilla ollu ongelmia takuuhommien kans komplett.se kautta? Yli 2 viikkoa sitten laitoin muisteista RMA:ta ja alkuviikosta kyselin tilannetta kun ei mitään vastausta ole tullut (muuta kuin vahvistus viestin vastaanottamisesta). Sillon hetikohta komplett.fi sulkeutumisen jälkeen ei ollu mitään ongelmia toisen tuotteen takuun kans mut nyt ei mitään vastausta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 691
Viestejä
4 543 968
Jäsenet
74 830
Uusin jäsen
kakkahätä83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom