Kokemuksia Ubiquitin reitittimistä (ja muista verkkovermeistä).

Onko erilliselle laitteelle joku erikoinen syy? Itsellä on kaikki IoT-laitteet toimineet omassa 2.4G SSID verkossaan.
Olemassa olevalla keskeisellä paikalla oleva tukari joka toimi koko talossa muualla ei kuulu enää sähkökaappiin talon seinällä jossa iot wifilaite oli skenaariona

Onko erilliselle laitteelle joku erikoinen syy? Itsellä on kaikki IoT-laitteet toimineet omassa 2.4G SSID verkossaan.

Siis ei riittänyt kantavuus. Oli tarkoitus lisätä uusi IoT-laite paikkaan joka on kaukana ainoasta tukarista niin ei kanna edes 2.4 GHz verkko sinne. Nyt kun tosiaan enemmän järkeilin niin aiemmin ehdotettu Swiss Army Knife lähettämään pelkkää 2.4 GHz verkkoa voisi olla potentiaalinen vaihtoehto, kun tuolla alueella ei siis ole mitään käyttöä 5 GHz verkolle.

Siis ei riittänyt kantavuus. Oli tarkoitus lisätä uusi IoT-laite paikkaan joka on kaukana ainoasta tukarista niin ei kanna edes 2.4 GHz verkko sinne.
Aivan. Siihen käyttöön tuo Army Knife kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

Itse harkitsin U6 liten laittamista mesh-moodissa leikkimökkiin, mutta U7 Pro päivitysten jälkeen verkon kantama laajeni sen verran ettei tuolle ole enää tarvetta.

Olemassa olevalla keskeisellä paikalla oleva tukari joka toimi koko talossa muualla ei kuulu enää sähkökaappiin talon seinällä jossa iot wifilaite oli skenaariona
Sähkökaappiin toisin verkon kaapelilla, jos laite vaan sen mahdollistaa. Itse vedin Cat6 piuhan sähkökaapin kautta sähköauton latauslaitteelle, joka sijaitsee talon ulkoseinässä. Piuhan sai kulkemaan maadoitusjohdon putken kautta autotallista.

Sähkökaappiin toisin verkon kaapelilla, jos laite vaan sen mahdollistaa. Itse vedin Cat6 piuhan sähkökaapin kautta sähköauton latauslaitteelle, joka sijaitsee talon ulkoseinässä. Piuhan sai kulkemaan maadoitusjohdon putken kautta autotallista.

Sinne olisi alkuun tulossa ESP32-viritys lukemaan sähkömittaria, ei ole järkevää alkaa ethernetiä vetämään. Muutaman metrin päässä kaapista on minullakin latauslaite, siihen kantaa nätisti sisältä talosta signaali. Metallihäkkyrä ja muutama metri lisämatkaa seinän taakse oli näköjään liikaa.

Sinne olisi alkuun tulossa ESP32-viritys lukemaan sähkömittaria,
Samaa mietin itse, miten homma toimii kun Caruna saa joskus vaihdettua mittarin HAN-portilliseen. Metallinen kaappi on aikamoinen Faradayn häkki. Ulkoinen antenni tai joku passiivisäteilijä...

Samaa mietin itse, miten homma toimii kun Caruna saa joskus vaihdettua mittarin HAN-portilliseen. Metallinen kaappi on aikamoinen Faradayn häkki. Ulkoinen antenni tai joku passiivisäteilijä...
Kyllä se varmaan toimii jos wifi-tukari on suht lähellä, olen kaverilla kerrostalossa nähnyt wifi-reitittimen metallisessa sähkökaapissa sisällä ja asunnossa toimii wifi ihan normaalisti.

PS. jos ei malta odottaa HAN-porttia (deadline on luokkaa 2030 ja Caruna ei ole edes aloittanut vaihtoja) niin AliExpressistä saa pulssilukijaan osat 10-20 eurolla, eikä siis tarvitse edes kolvia käyttää.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 893
Jäsenet
74 300
Uusin jäsen
MiloT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom