Kodin yleiskaapelointi ja RJ45 läpi talon - keskustelua ja vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lexy
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi tarvii olla nimenomaan valokuitu? Tavallisella Cat6-kaapelillakin saa 10G lähiverkon pystyyn.
Saa ainakin galvaanisen eristyksen, eri kerrokset saattavat olla eri vaiheessa.

Vielä mustista kaapeleista, niissä on yleensä parempi uv kesto.

Kuidun hitsaamiseen tarvitsee ammattilaisen jolla ammattilaisen välineet. Samalla voi teettää muita sähköasennuksia niin tulee nekin kerralla.

Onkohan tämmöiseen saatavissa RJ45-liittimelle kalustetta tuon puhelinrasian tilalle?
1777188465973.png

Yksi RJ45 per puhelinrasia riittäisi, noita olisi muutama pitkin taloa ja olisi kiva jos saisi tuohon nykyiseen kehykseen sopimaan RJ45:n ettei tarvitsisi tehdä jotain purkkaviritystä tai vaihtaa koko höskää.

edit:
Ja jos joku osaa nimetä tuon kalustesarjan niin sekin olisi kiva tietää.

Viimeksi muokattu:
Onkohan tämmöiseen saatavissa RJ45-liittimelle kalustetta tuon puhelinrasian tilalle?
1777188465973.png

Yksi RJ45 per puhelinrasia riittäisi, noita olisi muutama pitkin taloa ja olisi kiva jos saisi tuohon nykyiseen kehykseen sopimaan RJ45:n ettei tarvitsisi tehdä jotain purkkaviritystä tai vaihtaa koko höskää.
Tuo on Vanha Vakio kalustesarjaa, vielä pari vuotta sitten oli sähkötukuissa sopivia 48x48mm keskiölevyjä. Ainakin Rexel antaa vielä tilata, mutta Rexelin kauppa sulkeutuu 30.4. kun Ahlsell osti sen, ehkä Ahlsellin kautta saa? Tuota Onnisen mallia olen tilannut 2020 onnistuneesti vaikka poistunut 2019 valikoimasta.

Edit. Voin kyllä ottaa mitat, jos joku haluaa tehdä 3D-tulostettavan mallin. Jostain muovitehtaalta nuo tuli suoraan kun tilasin 2020, runko-osa ja itse peitelevy molemmat muovia plus pari ruuvia.

Viimeksi muokattu:
Tuo on Vanha Vakio kalustesarjaa, vielä pari vuotta sitten oli sähkötukuissa sopivia 48x48mm keskiölevyjä. Ainakin Rexel antaa vielä tilata, mutta Rexelin kauppa sulkeutuu 30.4. kun Ahlsell osti sen, ehkä Ahlsellin kautta saa? Tuota Onnisen mallia olen tilannut 2020 onnistuneesti vaikka poistunut 2019 valikoimasta.

Edit. Voin kyllä ottaa mitat, jos joku haluaa tehdä 3D-tulostettavan mallin. Jostain muovitehtaalta nuo tuli suoraan kun tilasin 2020, runko-osa ja itse peitelevy molemmat muovia plus pari ruuvia.
Kiitoksia tiedoista. Pitääpä lähteä metsästämään noilla tiedoilla, jos jostain löytäisi edes 2kpl noita niin saisi ainakin pari oleellisinta ja näkyvintä paikkaa niillä tehtyä ettei tarvitsisi lähteä vaihtelemaan pistorasiaa myöten kaikkea.

Itseasiassa nyt tuli jostain sellainen etiäinen että minulla saattaisi itsellänikin olla jotain vanhoja kalusteita jotka on jääneet jostain duunikeikasta yli joskus vuosia sitten, kun vaan tietäisi missä ne on... Jotenkin olisi sellainen muistikuva että olisi pari RJ45-rasiaa 48x48 keskiölevyllä ja sovitteella uudemmalle kalusteelle jemmassa.

Statistiikka

Viestiketjuista
306 030
Jäsenet
82 798
Uusin jäsen
Karipit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom