Meneepi offtopiciksi mutta onko kellään vinkkejä, millä saisi noita omia videoita vähän vetovoimaisimmiksi.
Onko kyse itse musiikista? Luokaton soitto? Huono äänenlaatu? Huono videon laatu?
Mihinkään usean kuvakulman/oton säätelyyn en sen enempää halua lähteä, koska edelleen olen sitä mieltä, että jos ei yhdellä otolla biisi mene, niin ei voi sanoa osaavansa sitä.
Mitäs vinkkejä olisi?
Vai pitääkö lähteä laajentamaan Somewhere In Time soundia Maidenin ulkopuolelle?
Tälleen leffa- ja tv-alan ammattilaisena se ensimmäinen kysymys on että miksi haluat tehdä videoita? Onko tarkoitus että saat vain yleisöä omalle soitolle, vai jotain muuta, spesifimpää?
Soittotaidoistasi en osaa sanoa muuta kuin että hyvältä kuulostaa tämmöisen aloittelevan koneen ääressä nuudeloijan korvaan.
Mutta jos mietin itseäni yleisönä, niin mulle pitää olla joku syy miksi käytän vessa-aikani jonkun tietyn youtubevideon katsomiseen. Jos katsoin kanavasi oikein, niin selkeästi eniten katsottu videosi on Steve Vain soundien mätsääminen yhteen biisiin. Siinä yhdistyy jo monta asiaa, ensinnäkin näyt siinä kunnolla itse, joka tekee videosta heti persoonallisemman. Siihen sitten yhdistyy ilmeisen hyvä versio biisin saundeista, joka kiinnostaa sen softan käyttäjiä, ja biisikin on kuitenkin suhteellisen omaperäinen.
Jos video on otsikoltaan vain coveri jonkun tosi tunnetun bändin biisistä, niin se hukkuu aivan satavarmasti tuhannen muun saman bändin/biisin coverin sekaan. Ja sieltä sitä ei löydä edes hakemalla, koska youtuben haku antaa nykyään about 10 hakutulosta ennen kuin tarjoaa kissavideoita.
Tosi paljon parempi kulma on esimerkiksi tehdä video missä ”yritetään” tehdä coveri biisistä. Sen alussa voi vaikka selittää omalla naamalla kameralle et tämmösestä biisistä lähdetään tekee coveria, ja tällä ohjelmalla ja plugarilla. Siihen vähän sepustusta miten ja millä kamoilla bändi on ehkä aikanaan biisin tehnyt, ja näytetään et tälleen mä oon lähtenyt tätä soundia hakemaan.
”Tältä tää kuulostaa ilman tätä yhtä juttua”
Naps
”Ja jutun kanssa. Eikö ookkin parempi?
Sitten vaan coveri yhdellä otolla perään ja loppuun kysymys et miltäs kuulosti? Ja mainostus bändin foorumille tms. kanaviin.
En muista kuka täällä kritisoi vuosi-pari sitten Kirk Hammetin uusia kitarasooloja, mutta ihan loistava videon idea olisi tehdä video missä selittää auki miksi ei niistä tykkää, ja sen jälkeen tehdä biisistä about uskollinen coveri, jossa on paremmat soolot. Siinä vaan pitää laittaa oma perse likoon.
Ja toki pitää miettiä mitä itse haluaa tehdä, omaa persoonaa vasten ei kannata lähteä tekemään, se käy vain ahdistamaan. Mutta omaa naamaa suosittelen kyllä näyttämään.