Kitaran soittaminen

Vähän sama ilmiö kun soittaessa tuntuu hyvältä mutta kun kuulee nauhalta omaa soittoa niin toteaa vain että voi vee mitä skeidaa.
Löysin tallennetun soundin paskojan. Eli cubasen pregain oli interfacen signal inputeissa päällä. Ei vaikuta siihen monitoroituun ääneen, mutta se tallennettu kuivasignaali menee kehnoksi. Ei tietenkään poista taimia, mutta aiheuttaa sellaisen sirkkelimäisen äänen. Tuon kun kytki pois niin tulee paljon pehmeämpi soundi eikä raasta korvia. Tarkoittaa siis sitä että omien videoiden ääni on väärä paitsi niissä tapauksissa joissa ääni on siitä logitech c270 kameran tallenteesta. Mutta jatketaan harjoituksia.

Meneepi offtopiciksi mutta onko kellään vinkkejä, millä saisi noita omia videoita vähän vetovoimaisimmiksi.

Onko kyse itse musiikista? Luokaton soitto? Huono äänenlaatu? Huono videon laatu?

Mihinkään usean kuvakulman/oton säätelyyn en sen enempää halua lähteä, koska edelleen olen sitä mieltä, että jos ei yhdellä otolla biisi mene, niin ei voi sanoa osaavansa sitä.

Mitäs vinkkejä olisi?

Vai pitääkö lähteä laajentamaan Somewhere In Time soundia Maidenin ulkopuolelle? :D

Meneepi offtopiciksi mutta onko kellään vinkkejä, millä saisi noita omia videoita vähän vetovoimaisimmiksi.

Onko kyse itse musiikista? Luokaton soitto? Huono äänenlaatu? Huono videon laatu?

Mihinkään usean kuvakulman/oton säätelyyn en sen enempää halua lähteä, koska edelleen olen sitä mieltä, että jos ei yhdellä otolla biisi mene, niin ei voi sanoa osaavansa sitä.

Mitäs vinkkejä olisi?

Vai pitääkö lähteä laajentamaan Somewhere In Time soundia Maidenin ulkopuolelle? :D
Ehkä se näkyvyys on se suurin ongelma. Oon nähny aivan 10/10 videoita joilla on vuodessa tullu 150 katsomista. En tiedä mihin oot markkinoinu mutta kannattaa puskea joka hemmetin areenalle mitä vaan ikinä keksii. Ehkä voisit testaa onko mitään vaikutusta vetovoimaan jos soitto onkin virheetöntä ja soundi hiottu ihan tappiin (playbackinä sitten video). Se on kans yks taito että pystyy vetää taustan mukaan niin että ei erota onko live vai ei. Siihen pätee sama että sitten vasta osaa biisin kunnolla kun sen pystyy soittaa samalla lailla kerta toisensa jälkeen :)

Nyt kun on tullu niitä maiden funk juttuja yms niin voi myös miettiä onko siellä enää kaluttavaa ja kysyntää. Tai sitten pitää löytää joku niin törkeän omaperänen kulma aiheeseen että sillä sitten saa imua.

Aiheesta viidenteen. Testailin väsää Kingston Wall soundia. Aika hankala kun melko omintakeinen soundi kyseessä, ja kun ei ole kuin BiasFx2 käytössä ja siinä melko rajallinen määrä kampetta millä tehdä. Mutta plexi ja pari purnukkaa sen eteen toi semmosen kinkkari live tyyppisen soundin, ja kirkuu paikoin hienosti. Rumpujen naputtaminen aika työlästä kun bändissä oli aika ehtivä rumpali. Minuutin eteen sai nähdä oikein vaivaa kun korvakuulolla mentiin. Päivän sai tärveltyä :p

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ehkä se näkyvyys on se suurin ongelma. Oon nähny aivan 10/10 videoita joilla on vuodessa tullu 150 katsomista. En tiedä mihin oot markkinoinu mutta kannattaa puskea joka hemmetin areenalle mitä vaan ikinä keksii. Ehkä voisit testaa onko mitään vaikutusta vetovoimaan jos soitto onkin virheetöntä ja soundi hiottu ihan tappiin (playbackinä sitten video). Se on kans yks taito että pystyy vetää taustan mukaan niin että ei erota onko live vai ei. Siihen pätee sama että sitten vasta osaa biisin kunnolla kun sen pystyy soittaa samalla lailla kerta toisensa jälkeen :)

Nyt kun on tullu niitä maiden funk juttuja yms niin voi myös miettiä onko siellä enää kaluttavaa ja kysyntää. Tai sitten pitää löytää joku niin törkeän omaperänen kulma aiheeseen että sillä sitten saa imua.

Mulla ei vaan kärsivällisyys riitä alkaa biisejä, tai siis sooloja, opetella sillai niinkuin ne pitäis vetää. Se nyt on vähän se oma juttu, että vedetään osittain mitä alkuperäisessä ja loput mitä mieleen juolahtaa. Oli ne sitten hyviä lopputuloksia vai ei. Kuitenkin rajallinen aika ja varsinkin kärsivällisyys. Kuitenkin tällä lailla saa vedettyä sen biisin tai kaksi viikkoon, riippuen muusta elämästä.

Joo, noi funk jutut on hauskoja mitä tullut vastaan. On tuo AI ihmeellinen :D Mä en vaan käsitä, miten se saadaan valjastettua vetämään kokonainen levy tietyllä tapaa.

EDIT: Joo, unohtui. Eli on kyllä tullut mainostettua siellä täällä (reddit Maiden ja jotain Maiden aiheisia alustoja siellä täällä, TikTokit ym.). Pitää vaan koittaa ettei mene liialliseksi puskemiseksi.

Aiheesta viidenteen. Testailin väsää Kingston Wall soundia. Aika hankala kun melko omintakeinen soundi kyseessä, ja kun ei ole kuin BiasFx2 käytössä ja siinä melko rajallinen määrä kampetta millä tehdä. Mutta plexi ja pari purnukkaa sen eteen toi semmosen kinkkari live tyyppisen soundin, ja kirkuu paikoin hienosti. Rumpujen naputtaminen aika työlästä kun bändissä oli aika ehtivä rumpali. Minuutin eteen sai nähdä oikein vaivaa kun korvakuulolla mentiin. Päivän sai tärveltyä :p

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Kiva soundi! Eipä noihin Marshall soundeihin hirveästi mitään välttis aina tartte eteen. Mä en ole oikein Plexejä ruuvaillut ollenkaan vaan aina siellä JCM800/900/Silver Jubilee kuplassa pyörin.

Mitäs vinkkejä olisi?

Oma mutu on että pelkät biisit vain ei vedä, ellei ole jo sitä omaa fanikuntaa. Jonkun tunnetun artistin kipale, ja miten sen kipaleen soundi saadaan plugareilla tehtyä on varmaan sellaista joka saisi yleiseä (eli meitä pers aukisia makkari soittajia) .

Phaser ja kunnon kaiku, niin sillä tekee jo ihmeitä :) Hienon kuuloista.

Jos menen YouTubeen katsomaan kitaravideoita niin menen sinne sen takia että soitto näkyy. Staattinen muumikuva ei houkuta.

Video on kuvattu niin läheltä kitaraa ja semmoisesta kulmasta takaviistosta, että vasen käsi on osan ajasta kokonaan kuvan ulkopuolella ja plektrakäsi blokkaa plektran ja kielet. Siirtäisin kameraa tässä enemmän kohtisuoraan kitaraan ja kauemmaksi.

Tuossa näkyy useampikin kuvakulma sopivan kaukaa kuvattuna niin, että näkyy se itse soitto. Niistä lähtee kokeilemaan mikä miellyttää omaa silmää.

Video on kuvattu niin läheltä kitaraa ja semmoisesta kulmasta takaviistosta, että vasen käsi on osan ajasta kokonaan kuvan ulkopuolella ja plektrakäsi blokkaa plektran ja kielet. Siirtäisin kameraa tässä enemmän kohtisuoraan kitaraan ja kauemmaksi.

Toi nyt on käytännön syistä noin. Se on telkkari siinä taustalla missä taustakuva ja puhelin kuvaa niin että se on just ruudun kokoinen. Aika naftisti tilaa siinä välissä kun kuitenkin vähän liikettä tapahtuu.
Tiedossa on nämä tuon tyylin rajoitukset, mutta eipähän ole sitä perus "istutaan tietokoneen edessä LED tuulettimineen ja ollaan näyttävinään siltä että kiinnostaa ihan vitusti" :D Hoho

Statistiikka

Viestiketjuista
290 375
Jäsenet
79 780
Uusin jäsen
jeppe91

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom