Kissat, nuo universumin hallitsijat ja ihanat karvapallerot

Neko täyttää tänä vuonna 17. Vielä on suht terävä katse hänellä.

1770666599027.png

Kissa on todella huono juomaan vettä enkä ole juuri koskaan nähnyt sen juovan mistään kupista. Olen tähän asti laittanut ruuan sekaan vettä jotta tulisi edes desi-pari päivässä nesteitä.

Mutta toimiiko joku veden annostelija, että vois tarpeen tullen kissa lipittää vettä? Kissa ei kai kovin paljoa vettä edes tarvitse mutta sitä olisi kai hyvä olla saatavilla ja jos ei kerran kupista maistu.

Kissa on todella huono juomaan vettä enkä ole juuri koskaan nähnyt sen juovan mistään kupista. Olen tähän asti laittanut ruuan sekaan vettä jotta tulisi edes desi-pari päivässä nesteitä.

Mutta toimiiko joku veden annostelija, että vois tarpeen tullen kissa lipittää vettä? Kissa ei kai kovin paljoa vettä edes tarvitse mutta sitä olisi kai hyvä olla saatavilla ja jos ei kerran kupista maistu.
Kuulema joillekkin toimii ne "suihkulähteet", meillä ei toiminut. Se sen sijaan taas toimi että yksi (kolmesta) vesikupista onkin pöydällä.

Kissoilla ei luontaista janon tunnetta samalla tavalla ole kuin meillä ihmisillä. Hyvä että olet lisännyt ruoan sekaan vettä niin ainakin sitä kautta saa. Yksi mitä voi kokeilla on siirtää vesikuppi kauemmas ruokakupista, kissat ei juo siellä missä ne syö. Minulla oli aikanaan myös useampi kuppi mistä saivat käydä juomassa, eli voisit kokeilla laittaa muutaman vesikupin eri paikkoihin. Nuo muppelon mainitsemat suihkulähteet voivat myös toimia, meillä semmoisen kanssa tosin vain leikittiin. Niissä on ideana se että juoksevan ja raikkaan veden pitäisi houkutella kissoja juomaan.

Kissoilla ei luontaista janon tunnetta samalla tavalla ole kuin meillä ihmisillä. Hyvä että olet lisännyt ruoan sekaan vettä niin ainakin sitä kautta saa. Yksi mitä voi kokeilla on siirtää vesikuppi kauemmas ruokakupista, kissat ei juo siellä missä ne syö. Minulla oli aikanaan myös useampi kuppi mistä saivat käydä juomassa, eli voisit kokeilla laittaa muutaman vesikupin eri paikkoihin. Nuo muppelon mainitsemat suihkulähteet voivat myös toimia, meillä semmoisen kanssa tosin vain leikittiin. Niissä on ideana se että juoksevan ja raikkaan veden pitäisi houkutella kissoja juomaan.
Niin leikittiin meilläkin :D ja voi olla että tuo pöydällä oleva kuppi nyt vaan on tarpeeksi kaukana ruokakipoista.

Niin leikittiin meilläkin :D ja voi olla että tuo pöydällä oleva kuppi nyt vaan on tarpeeksi kaukana ruokakipoista.
Onneksi on muovimatto eikä puulattia :D sitä vettä oli nimittäin ihan joka puolella. Se voi olla, jotkut kissat tykkää myös juoda ennemmin vaikka isoista tuopeista jne. ota näistä nyt selvää :D

Tämä. Meillä kissat saavat ruokansa keittiössä, mutta juomakupit ovat saunassa. Suihkulähteiden on myös sellaisia jotka vain laittaa veden liplattamaan ei suihkuamaan ja tämä voi joillain parantaa tuota juomista.
Meillä ei toki ollut vaikutusta sähköisellä vehkeellä.

Mutta @podopado jos haluat voin lahjoittaa tuon meidän melkolailla käyttämättömän laitteen sinulle jos siitä olisi apua. Sovitaan, että maksat postimaksut ja laite on sinun. Ja jos laite ei toimi sinullakaan laita se eteenpäin seuraavalle halukkaalle kokeilijalle.
Laite on tämmöinen: Petkit Eversweet 2

Se on toki kissakohtaista. Märkäruuasta kissa saa osan nesteestä mitä tarvitsee. Täällä toimii: Cat Mate Pet Fountain minkä aikoinaan tilasin ZooPlussasta.

Yllättäen monesti myös kissat ovat seurallisia ja jos avaat vesihanaa voivat tulla siitäkin juomaan tai jopa mukiin / tuoppiin tulla lipittämään (sen täytyy olla hyvää jos palvelijakin nauttii siitä)
Se mitä mainittiin pitää paikkansa, on hyvä jos kissan vessa, märkäruoka, kuivaruoka ja vesipiste ovat kaikki eri paikoissa eivätkä toistensa vieressä.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 007
Jäsenet
81 893
Uusin jäsen
Kastikus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom