Kingdom Come: Deliverance

Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Jees kiitoksia näistä. Kuulostaisi tosiaan siltä, että voisin pleiskarille tämän ostaa, kun ei kehtaa näillä hinnoilla ja saatavuuksilla lähteä konettakaan päivittelemään tähän väliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Jees kiitoksia näistä. Kuulostaisi tosiaan siltä, että voisin pleiskarille tämän ostaa, kun ei kehtaa näillä hinnoilla ja saatavuuksilla lähteä konettakaan päivittelemään tähän väliin.
Kannattaa suoraan ostaa se Royal versio missä tulee kaikki Delsut mukana niin ainakin on seikkailtavaa joululomaksi.

22,99€

Tässä oli pika googlella halvin
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 160
Plussalaisille vielä 5% pois ja eikun ostaa. Itekkin miettinyt tätä ja nyt kun viimeviikolla tuli Ps5 ni avot.

9,98€

Save 5% more with PS PlusOffer ends 23/12/2021 01.59 UTC+2
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
Täytyisiköhän taas aloittaa.Mulla on tuo Collectors edition Pc.lle ,eli hyllyssä tuollainen iso kuutiopönttö
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 042
Täytyisiköhän taas aloittaa.Mulla on tuo Collectors edition Pc.lle ,eli hyllyssä tuollainen iso kuutiopönttö
Ehdottomasti! 100 tuntia meni että hujahti toisella pelikerralla, vaikka peli jäikin päätarinan osalta kesken. Vähän liiankin hyvin muisti vielä pelin tapahtumat, joten seuraavaan pelikertaan pitää jättää väliä enemmän.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Aloittelin tämän viikonloppuna uudestaan pitkästä aikaa. Mahtaako tähän olla mitään must have-modeja mitkä kantsis asentaa? Etenkin graafiselta puolelta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Aloittelin tämän viikonloppuna uudestaan pitkästä aikaa. Mahtaako tähän olla mitään must have-modeja mitkä kantsis asentaa? Etenkin graafiselta puolelta.
Ainakin ihan viralliset HD - Sound Pack, HD Texture Pack ja HD Voice Pack ovat sellaiset mitkä kannattaa asennella.

Edit: en nyt tiedä montaako enää kiinnostaa mutta itse olin kickstartannut peliä mutta EN ollut hankkinut noita erillisiä lisäosia (tosin naisen osa tuli ilmaisena) joten nyt noita saa "kohtuu halvalla" ( Search results: KINGDOM COME: DELIVERANCE ) From the Ashes 1,79€ ja Band of Bastards 1,7€ mitkä juuri hankin. Tuo tresures of the past tuli tietysti jo peruspelin (kickstart) version mukana. Näköjään KingdomCome: Deliverance 2 on jo näkyvillä vaikka vielä ei voikaan tilata, pitäisi tulla tämän vuoden puolella, saa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Onkos kukaan pelannut tätä Xbox Series X:llä? Onko kuin sulava ja tasainen FPS?
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Tää peli saa olla vaikka jeesuksen kolmas tuleminen, mutta jo nyt about 15 tunnin pelaamisen jälkeen on tullut niin paljon niin vammaista paskaa vastaan, että taitaa kyllä jäädä pelaamatta tämä. Pelkästään jo tuo umpityperä save-systeemi syö itseltä ilon pelaamisesta ihan täysin. Eilen olin vaan käppäilemässä jossain metsässä jotain mäkeä ylös ja yhtäkkiä Runkku-Henkka päättää kimmota viis metriä taaksepäin ja ilmaan, paskoo molemmat jalkansa ja kuolee välittömästi. Sinne meni vittu yli tunti mun elämästäni, jota en saa enää ikinä takaisin. Noin muutenkin peli rakastaa aikani tuhlaamista vähän turhan paljon. Kaikki on vaan niin saatanan hidasta. Aina jos poimit yhden kukan, pyörii monen sekunnin mittainen animaatio, nukkuessa tai "pikamatkustaessa" kestää ihan saatanan kauan. Noin muutenkin peli on täynnä monissa muitakin videopeleissä nähtyjä muka "realistisia" ominaisuuksia, joista tulee lähinnä sellainen tunne, että niiden kehittäjät eivät ole ikinä poistuneet omasta kellaristaan. Toisaalta kaikkihan tietää, että realismia on se, että kaikki tapahtuu vaan vitun hitaasti. Taistelusysteemikin on hyvä lähinnä jos ei ole ikinä pelannut Monttu & Kalpaa tai mitään muutakaan oikeasti hyvän taistelusysteemin peliä.

PC:llä saisi toki monet näistä ärsytyksistä modattua vittuun, mutta konsolilla on kyllä aika SOL. Mun vinkkini onkin siis, että kenenkään ei kannata vittu missään nimessä aloittaa tätä paskaa konsolilla, koska näistä vammaisista jutuista ei pääse eroon ja deveillä ei ole mitään kiinnostusta tehdä näille myöskään mitään. Harmi sinänsä, koska on pelissä paljon hyvääkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Tää peli saa olla vaikka jeesuksen kolmas tuleminen, mutta jo nyt about 15 tunnin pelaamisen jälkeen on tullut niin paljon niin vammaista paskaa vastaan, että taitaa kyllä jäädä pelaamatta tämä. Pelkästään jo tuo umpityperä save-systeemi syö itseltä ilon pelaamisesta ihan täysin. Eilen olin vaan käppäilemässä jossain metsässä jotain mäkeä ylös ja yhtäkkiä Runkku-Henkka päättää kimmota viis metriä taaksepäin ja ilmaan, paskoo molemmat jalkansa ja kuolee välittömästi. ....
Ei mitään sanottavaa itse aiheeseen, mutta pakko kiittää nauruista.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Ei mitään sanottavaa itse aiheeseen, mutta pakko kiittää nauruista.
Just meinasin kirjoittaa saman :rofl2:

Ehkä tähän voi kuites vielä todeta että saattaa jopa olla että peli ei ehkä sittenkään ole @BongisKhan:in kuppi kahvia.
Ja, koska se jessen toinen tuleminen tapahtui!
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tää on just noiden sun ärsytysten vuoksi yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä meikäläisellä. Ruikuttajien takia sitä savea helpotettiin jo aivan liikaa. Alkuun oli parempi. Koska nyt ihan oikeasti se sun henki on kallis, jatkuvalla savella 99% tuosta menetetään.
Konsolilla pelasin julkaisussa jo läpi. Pc:llä en uusiksi enää jaksanut alkaa pelailee, mutta onneksi sain pelattua läpi ennen kuin itkijät sai pilattua saven ja tiirikoinnin.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Mun vinkkini onkin siis, että kenenkään ei kannata vittu missään nimessä aloittaa tätä paskaa konsolilla,
Nojoo nojaa, itsellä ei ollut mitään vastaavia ongelmia PC-version kanssa ja olen harkinnut vakavasti ostavani tän Xboxille ja aloittavani alusta, kun en enää omista PC:tä. Ehkä tämä ei tosijjaan vaan ole suntyylinen peli.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Tää on just noiden sun ärsytysten vuoksi yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä meikäläisellä. Ruikuttajien takia sitä savea helpotettiin jo aivan liikaa. Alkuun oli parempi. Koska nyt ihan oikeasti se sun henki on kallis, jatkuvalla savella 99% tuosta menetetään.
Konsolilla pelasin julkaisussa jo läpi. Pc:llä en uusiksi enää jaksanut alkaa pelailee, mutta onneksi sain pelattua läpi ennen kuin itkijät sai pilattua saven ja tiirikoinnin.
Tällainen gatekeeppaus on kyllä näitä juttuja, joita en ole ikinä tajunnut. OIisiko se ollut jotenkin sun elämyksestäsi pois, jos pelissä olisi säädettävä vaikeustaso? Vaikkapa "babby's first pussy mode", "normal mode according to OuR ViSiOn" ja "extreme brutal hardcore buttfuck mode for the most elite gaymer pros", jossa olisi permadeath kokonaan ilman seivejä, hahmollasi olisi vain yksi raaja, näkökyky 10 cm, koko maailma yrittää tappaa hänet ja "realismin" nimissä aggressiivinen kivessyöpä saattaa iskeä hänen ainoaan jäljellä olevaan kivekseensä koska tahansa ja tappaa pois. Tai (hui!) jopa mahdollisuus täpätä yksitellen haluamansa asiat päälle/pois? Tää on vittu yksinpeli, miksi sulle on niin tärkeää määrätä miten muiden tulisi sitä pelata? Mä oon pelannut Dark Soulsin SL1 runin ja mun mielestä se oli mahtava kokemus. Ei mulla silti ole mitään tarvetta pakottaa kaikkia pelaamaan jo muutenkin haastavaa peliä sillä tavoin tai lesoilla kuinka se on "ainoa oikea tapa pelata". Noin yleisellä tasolla ei kiinnosta vittuakaan miten muut ihmiset pelinsä pelaa ja millä vaikeustasolla, varsinkaan jossain vitun yksinpeleissä. Täytyy myös ihmetellä kaikkia devejä jotka aivan väkisellä haluavat ViSiOnSa takia luotaantyötää pelaajakuntaa, mutta semmoista se vähän on kun henkinen kehitys on jäänyt johonkin yläastetasolle ja elämän suurimmat saavutukset löytyy videopeleistä.

Se "pilattu" tiirikointi on täysin vapaaehtoinen ja save-systeemiin ei käsittääkseni ole tullut mitään muuta muutosta kuin se, että nykyään voit sentään sentään vittu sammuttaa pelin missä tahansa ja se tallentaa siihen. Noin muutenkin, itse olen menettänyt aikaani lähinnä bugeihin, joten aika vaikea ollut kokea hengen olevan erityisen kallis, varsinkin kun itse vihujen AI taas on niin palikkatasoa, että kaksivuotias monivammainen talidomilapsikin osaisi sitä jekuttaa. Lisäksi mitä tässä nyt lueskelin harkitsessani jatkanko peliä, niin aika pian alun jälkeen noita snapseja tulee ovista ja ikkunoista, jolloin koko homma lähinnä muuttuu ylimääräiseksi välppäykseksi. En tiedä, kai se jonkin sortin visio on, että piilotetaan videopelien perusfeatureita aivottoman busyworkin taakse. "Saat pelata aina tunnin-kaksi, kunhan käytät aina välillä 15 minuuttia johonkin irrelevanttiin ja aivottomaan paskaan".

Nojoo nojaa, itsellä ei ollut mitään vastaavia ongelmia PC-version kanssa ja olen harkinnut vakavasti ostavani tän Xboxille ja aloittavani alusta, kun en enää omista PC:tä. Ehkä tämä ei tosijjaan vaan ole suntyylinen peli.
No, mulla on tosiaan nyt jo kahdesti lähtenyt henki johonkin random bugiin ja kaksi kertaa joku välivideo jumahtanut ja sen takia pitänyt aloittaa pitkähköjä tehtäviä alusta.

Noin muutenkin, tää olisi kyllä nimenomaan mun tyylinen peli ja monessa kohtaa, silloin kun se kaikelta tuolta typerältä skeidalta onnistuu, on tullut vahvimpia Morrowind-viboja sitten sen alkuperäisen, ja pelkästään hyvällä tavalla. Tykkään muutenkin kaikenmaailman haastavista ja monimutkaisista autistipeleistä, historiasta ja sen sellaisesta, eli tämän pitäisi kaiken järjen mukaan nimenomaan olla "mun tyylinen peli". Se kuitenkin tuntuu tekevän parhaansa työntääkseen mut pois kaikella typerällä skeidallaaan. Mä oon ruuhkavuosiani elävä perheenisä, jolla on melko rajatusti peliaikaa. Tän takia en oikein arvosta pelejä, jotka tarkoituksella haaskaa mun aikaani.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Siinä on nyt jo kaksi vaikeustasoa olemassa. Ja senkun teet, tai ostat save juomia niin paljon ku haluat ja tallennat minne haluat. Rahaa tossa tulee jokatapauksessa niin älyttömät määrät ettei niille ole mitään käyttöä. Ja kyllä, tässä koko pelin perusidea on hyvin pitkälti se, että Henry ei ole mikään jumala. Eikä tuo aikakausi ollut kovin leppoisa, niin tekisin itse pelin tallennuksen juurikin noin koska pelintekijänä haluaisin saada esille sen armottomuuden mikä tuolla saavutetaan. Miellyttääkö se kaikkia? Ei todellakaan. Tarvitseeko jokaista ”kaikki mulle heti nyt itkuparkupotku” tyyppiä miellyttää? No ei todellakaan.

Mutta tästä on aika turha keskustella noin muutoinkaan. Sulle esim toi taistelusysteemi on kamalinta ikinä, mulle se taas oli ensimmäinen peli ikinä, jossa taistelu tuntui siltä kuin piti perus nappien hakkaamisen sijasta ja toivoisin vastaavaa systeemiä kaikkiin tälläisiin peleihin.

Kaikesta käy ilmi se ettei peli sovellu sulle ollenkaan, joten lähinnä kehottaisin pelaamaan muita pelejä.
Itse tosiaan pelasin jo julkaisussa läpi, jolloin mitään bugeja ei oltu korjailtu. Enkä onnistunut tappamaan itseäni kertaakaan bugin vuoksi. En myöskään koko pelin aikana tainnut kertaakaan pudota mistään vahingossa. Kerran tai kaksi yritin jostain pudottautua ja jalka murtui, mutta niistäkin selvittiin lääkkeillä ja levolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Kun lähden metsästysretkelle ja törmään bandit leiriin niin mietin pari kertaa että jäänkö tappelee vaiko merkkaanko karttaa ylös ja tulen yöllä myrkyttämään heidät.

Mutta on mullekin tapahtunut useasti tuo että mäkeä ylös mentäessä henkka vetäsee jonkun ihme loikan ja jalat poikki, tuolla kai yritetty estää se skyriminin tapa kiivettä vuoria pitkin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Siinä on nyt jo kaksi vaikeustasoa olemassa. Ja senkun teet, tai ostat save juomia niin paljon ku haluat ja tallennat minne haluat. Rahaa tossa tulee jokatapauksessa niin älyttömät määrät ettei niille ole mitään käyttöä.
Niin, jos se on niin triviaalia, niin herääkin kysymys, että minkä vitun takia se snapsisysteemi pitää sitten pelissä ylipäätään olla?

Ja kyllä, tässä koko pelin perusidea on hyvin pitkälti se, että Henry ei ole mikään jumala. Eikä tuo aikakausi ollut kovin leppoisa, niin tekisin itse pelin tallennuksen juurikin noin koska pelintekijänä haluaisin saada esille sen armottomuuden mikä tuolla saavutetaan. Miellyttääkö se kaikkia? Ei todellakaan. Tarvitseeko jokaista ”kaikki mulle heti nyt itkuparkupotku” tyyppiä miellyttää? No ei todellakaan.
Se on ihan hieno ja kannatettava idea. Olen pelannut ja tykännyt monista samaa ideaa toteuttavista peleistä. Kysymys kuitenkin kuuluu: tuoko vammainen savesysteemi oikeasti lisää haastetta tai "armottomuutta"? Eikö sen haasteen pitäisi kuitenkin olla siinä taistelussa? Mitä haastavaa tai armotonta siinä on, että joudut keräämään samat kukat uudestaan ja juoksemaan edes takas kun kuoleman (tai todennäköisemmin bugin) takia tulee tunti rollbäkkiä? Minusta se lisää vain turhaa tyhjäkäyntiä ja aika moni KCD:n PC-pelaaja tuntuu olevan samaa mieltä kun katsoo kuinka helvetisti vapaan tallennuksen mahdollistavaa modia on ladattu. Kuten jo ohessa sivumennen mainitsin, olen pelannut kaikki FROM Softwaren sielupelit läpi (myös roguelikejä on tullut hakattua aika paljon) ja niissä ei varsinaisesti ole tallennuksia ollenkaan, mutta niissä systeemi ei haittaa tippaakaan koska pelit on kokonaan suunniteltu sen ympärille, eikä se ole vain puolivillaisesti mukaan läntätty "realismiominaisuus".

Noin muutenkin, olenko jossain vaiheessa vaatinut, että minun pitäisi pystyä heti alussa saamaan kaikki parhaat aseet, haarniskat ja taidot ja tappaa kaikki silmät kiinni vasemmalla kädellä? Enpä ole. Lähinnä olen kritisoinut pelin elementtejä, jotka eivät lisää millään tasolla sen haastavuutta tai tuo muutenkaan peliin mitään mielekästä sisältöä, vaan ainoastaan haaskaavat pelaajan aikaa. Olisiko peli yhtään sen haastavampi jos lepääminen/odottaminen kestäisi sekunnin kymmenen sijasta? Tuleeko alkemiasta jotenkin mielenkiintoisempaa sillä, että jokaikisen kukan poimimisessa pyörii joku helvetin pitkä ja immersiota rikkova animaatio? OIisiko peli vielä parempi ja haastavampi, jos se animaatio olisi vielä neljä kertaa pidempi ja näyttäisi joka kerta yksityiskohtaisesti kun oman elämänsä floristi Henkka poimii yksittäisen kukan, hellästi taittelee sen kankaaseen, kaivaa esiin reppunsa, avaa repun nyörit ja asettelee kukkasen paikalleen, sulkee repun, huokaisee syvään ja katsoo horisonttiin, joka vitun kerta? Tai jos pikamatkustamisessa ei menisi kolmea päivää oikeaa aikaa, vaan ne rosmot hyökkäisivät kimppuun välittömästi? Se on oikeasti ihme ajatus mikä joillakin on, että "realismia" ja "haastetta" on se, että kaikki tapahtuu vaan helvetin h-i-t-a-a-s-t-i.

Kaikesta käy ilmi se ettei peli sovellu sulle ollenkaan, joten lähinnä kehottaisin pelaamaan muita pelejä.
Itse tosiaan pelasin jo julkaisussa läpi, jolloin mitään bugeja ei oltu korjailtu. Enkä onnistunut tappamaan itseäni kertaakaan bugin vuoksi. En myöskään koko pelin aikana tainnut kertaakaan pudota mistään vahingossa. Kerran tai kaksi yritin jostain pudottautua ja jalka murtui, mutta niistäkin selvittiin lääkkeillä ja levolla.
Kuten tuossa jo edellä toiselle mainitsin, tämän pitäisi kaiken järjen mukaan olla "minun pelini", mutta siinä on kuitenkin helvetisti typeriä ja luotaantyöntäviä suunniteluratkaisuja, joista kuitenkin pääsisi PC:llä eroon. Siksipä totesinkin ihan vaan ikäänkuin PSA mielessä, että eipä kannata kenenkään tätä peliä konsolilla pelata jos se vaan mitenkään on vältettävissä. Niin paljon kuin se sinua varmasti harmittaakin, että PC:llä ihmiset huijaavat yksinpelissä ja kusevat devien maagisen ViSiOn päälle.

Kun lähden metsästysretkelle ja törmään bandit leiriin niin mietin pari kertaa että jäänkö tappelee vaiko merkkaanko karttaa ylös ja tulen yöllä myrkyttämään heidät.
Niin, tosin muuttuisiko tämä silti miksikään, jos voisit tallentaa vapaasti taistelun ulkopuolella käymättä snapsiruudun kautta? Muuttuisivatko ne rosvot jotenkin helpommiksi taistella suoraan vai palaisitko silti yöllä paikalle?
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Niin, tosin muuttuisiko tämä silti miksikään, jos voisit tallentaa vapaasti taistelun ulkopuolella käymättä snapsiruudun kautta? Muuttuisivatko ne rosvot jotenkin helpommiksi taistella suoraan vai palaisitko silti yöllä paikalle?
Yllättävän moni toimii siten että JOS on mahdollisuus tallentaa kun haluaa niin (tietysti) tallentaa esim. ennen taistelua. Sitten yrittää sitä taistelua ja jos kuolee lataa tallennuksen. Mahdollisesti jatkaen tätä useamman kerran.

Nyt vaikka teoriassa voit tutkia ympäristöä ja vaeltaa vaikka useita vuorokausia ympäri metsiä se fakta että (ilman tallennus modia tai noita pulloja) et voikaan tallentaa ellet mene tiettyyn paikkaan ja lepää siellä antaa yhden lisäsyyn miettiä mitä tekee ja missä vaiheessa on paras kääntyä takaisin. Ei voi esim. hiipiä jokaista taloa kaupungissa lävitse ja yrittää varastaa kaikkia tuotteita vaan joutuu miettimään missä vaiheessa riski kasvaa liian suureksi.

Toki nyt voi ilmeisesti toimia siten että sulkee sen pelin jatkuvasti ja käynnistää uudelleen eikä silti "huijaa". Mutta on siitäkin toki oma vaivansa joten uskoisin että ne jotka haluavat huijata lataavat sen modin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Yllättävän moni toimii siten että JOS on mahdollisuus tallentaa kun haluaa niin (tietysti) tallentaa esim. ennen taistelua. Sitten yrittää sitä taistelua ja jos kuolee lataa tallennuksen. Mahdollisesti jatkaen tätä useamman kerran.
Mikään ei estä tätä nytkään. Voit ladata sen snapsisaven vaikka tuhat kertaa. Ainoa mitä snapsi lisää tähän yhtälöön on ajanhukka, kun ne snapsit pitää haalia ja/tai kraftata.

Nyt vaikka teoriassa voit tutkia ympäristöä ja vaeltaa vaikka useita vuorokausia ympäri metsiä se fakta että (ilman tallennus modia tai noita pulloja) et voikaan tallentaa ellet mene tiettyyn paikkaan ja lepää siellä antaa yhden lisäsyyn miettiä mitä tekee ja missä vaiheessa on paras kääntyä takaisin. Ei voi esim. hiipiä jokaista taloa kaupungissa lävitse ja yrittää varastaa kaikkia tuotteita vaan joutuu miettimään missä vaiheessa riski kasvaa liian suureksi.
Edelleen, snapsit lisäävät tähän lähinnä vaivalloisuutta ja ajanhukkaa, mutta mikään ei estä haalimasta isoa läjää niitä ja tallentamasta vaikka minuutin välein. Tässä pelissä on jo täysin vapaa tallennus ja peli selvästi tasapainotettu sitä silmälläpitäen. Jostain ihmeen syystä tallennukseen on kuitenkin haluttu lisätä tarpeettomia välivaiheita. Jos joku sen mielekkääksi kokee niin mikäs siinä, voihan siihen lisätä vaikka jonkun lisäelementin, tyyliin viisi punnerusta ja lyö itseään kiveksille IRL aina kun tallentaa, mutta miksi on niin tärkeää että kaikki muut pelaavat samalla tavoin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
näyttäisi joka kerta yksityiskohtaisesti kun oman elämänsä floristi Henkka poimii yksittäisen kukan, hellästi taittelee sen kankaaseen, kaivaa esiin reppunsa, avaa repun nyörit ja asettelee kukkasen paikalleen, sulkee repun, huokaisee syvään ja katsoo horisonttiin, joka vitun kerta? T
Tuo herbalism tjsp. skilli kehittyy sitä mukaa kun poimit. Homma on aluksi hidasta, mutta leveleiden myötä tuo poiminta nopeutuu kun saa yhä useamman kasvin kerralla. Ei tarvita montaakaan leveliä, että yhdellä poiminnalla tyhjenee koko pelto. (Itse sain ensimmäisessä kylässä, kun Henkan porukat olivat vielä elossa, sen skillin jo tasoon 10, jolloin saa skillin millä poiminta kasvattaa myös vahvuutta. Eikä tuohon mielestäni kauheasti yli 30min uponnut.)

Edelleen, snapsit lisäävät tähän lähinnä vaivalloisuutta ja ajanhukkaa, mutta mikään ei estä haalimasta isoa läjää niitä ja tallentamasta vaikka minuutin välein.
Estääpäs: raha. Tai jos haluat craftata niitä niin esteenä on aika, sillä eivät ne materiaalit itsestään reppuun ilmesty.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Tuo herbalism tjsp. skilli kehittyy sitä mukaa kun poimit. Homma on aluksi hidasta, mutta leveleiden myötä tuo poiminta nopeutuu kun saa yhä useamman kasvin kerralla. Ei tarvita montaakaan leveliä, että yhdellä poiminnalla tyhjenee koko pelto. (Itse sain ensimmäisessä kylässä, kun Henkan porukat olivat vielä elossa, sen skillin jo tasoon 10, jolloin saa skillin millä poiminta kasvattaa myös vahvuutta. Eikä tuohon mielestäni kauheasti yli 30min uponnut.)
Taas menee vähän ohi. Mun ongelmani ei ole se, että pitää keräillä kukkasia, vaan se että siihen(kin) on pitänyt täysin tarpeettomasti lisätä jotain hitaita ja kömpelöitä animaatioita, jotka eivät tee aktiviteetista millään muotoa mielenkiintoisempaa tai haastavampaa. Ainoastaan hitaampaa IRL. Eikö tästä olisi voinut tehdä mielenkiintoisempaa vaikka sillä, että kukkien etsiminen ja tunnistaminen on haastavampaa ja monipuolisempaa, eikä sillä että se on vaan, noh, vaivalloista? Vaikkapa siten, että huonolla herbalismilla et ole ihan varma kukkien lajista ja voit sen takia käyttää vahingossa vääriä kasveja keitoksiin ja niistä tulee tappavia, mutta et huomaa sitä vasta kuin yrittäessäsi juoda niitä kenties vasta tunteja myöhemmin?

Estääpäs: raha. Tai jos haluat craftata niitä niin esteenä on aika, sillä eivät ne materiaalit itsestään reppuun ilmesty.
Edelleen. Sama lopputulos, mutta lisäaskelilla ja minun kritiikkini on koko ajan ollut, että nämä lisäaskeleet eivät ainakaan minulle lisää hommaan yhtään mielekkyyttä tai haastetta, ainoastaan tarpeetonta pelin venytystä. Tässä ei ole nyt vastakkain vaihtoehdot "ei vapaata tallennusta vs. vapaa tallennus" vaan "vapaa tallennus vs. vapaa tallennus vammaisilla lisäkikkailuilla". Tämänkin olisi voinut hoitaa vaikka siten, että alussa ei ole vapaata tallennusta, mutta sitten kun olet kerran tehnyt monivaiheisen ja mielenkiintoisen questin ja krafatannut snapsin, se on sen jälkeen auki. Tuoko saman aivottoman proseduurin toistaminen hommaan oikeasti mitään lisäarvoa? Jossain mörpeissä nyt aika- ja rahakaivot ymmärtää kun tarkoituksena on pitää pelaajat pelissä ja maksamassa kuukausimaksua, mutta mitä virkaa näillä on yksinpelissä?

Muttajoo, eiköhän tässä ole tarpeeksi väännetty. Minä pysyn kannassani: varmasti ihan jees peli, mutta ei todellakaan kannata konsolilla pelata modituen puuttumisen takia. Näyttää myös aika paljon paskemmalta, koska mitään varsinaista next-gen päivitystä ei ole eikä tule ja onhan tuo pädillä söhrääminen vielä aika ankeaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Tällainen gatekeeppaus on kyllä näitä juttuja, joita en ole ikinä tajunnut. OIisiko se ollut jotenkin sun elämyksestäsi pois, jos pelissä olisi säädettävä vaikeustaso? Vaikkapa "babby's first pussy mode", "normal mode according to OuR ViSiOn" ja "extreme brutal hardcore buttfuck mode for the most elite gaymer pros", jossa olisi permadeath kokonaan ilman seivejä, hahmollasi olisi vain yksi raaja, näkökyky 10 cm, koko maailma yrittää tappaa hänet ja "realismin" nimissä aggressiivinen kivessyöpä saattaa iskeä hänen ainoaan jäljellä olevaan kivekseensä koska tahansa ja tappaa pois. Tai (hui!) jopa mahdollisuus täpätä yksitellen haluamansa asiat päälle/pois? Tää on vittu yksinpeli, miksi sulle on niin tärkeää määrätä miten muiden tulisi sitä pelata? Mä oon pelannut Dark Soulsin SL1 runin ja mun mielestä se oli mahtava kokemus. Ei mulla silti ole mitään tarvetta pakottaa kaikkia pelaamaan jo muutenkin haastavaa peliä sillä tavoin tai lesoilla kuinka se on "ainoa oikea tapa pelata". Noin yleisellä tasolla ei kiinnosta vittuakaan miten muut ihmiset pelinsä pelaa ja millä vaikeustasolla, varsinkaan jossain vitun yksinpeleissä. Täytyy myös ihmetellä kaikkia devejä jotka aivan väkisellä haluavat ViSiOnSa takia luotaantyötää pelaajakuntaa, mutta semmoista se vähän on kun henkinen kehitys on jäänyt johonkin yläastetasolle ja elämän suurimmat saavutukset löytyy videopeleistä.

Se "pilattu" tiirikointi on täysin vapaaehtoinen ja save-systeemiin ei käsittääkseni ole tullut mitään muuta muutosta kuin se, että nykyään voit sentään sentään vittu sammuttaa pelin missä tahansa ja se tallentaa siihen. Noin muutenkin, itse olen menettänyt aikaani lähinnä bugeihin, joten aika vaikea ollut kokea hengen olevan erityisen kallis, varsinkin kun itse vihujen AI taas on niin palikkatasoa, että kaksivuotias monivammainen talidomilapsikin osaisi sitä jekuttaa. Lisäksi mitä tässä nyt lueskelin harkitsessani jatkanko peliä, niin aika pian alun jälkeen noita snapseja tulee ovista ja ikkunoista, jolloin koko homma lähinnä muuttuu ylimääräiseksi välppäykseksi. En tiedä, kai se jonkin sortin visio on, että piilotetaan videopelien perusfeatureita aivottoman busyworkin taakse. "Saat pelata aina tunnin-kaksi, kunhan käytät aina välillä 15 minuuttia johonkin irrelevanttiin ja aivottomaan paskaan".



No, mulla on tosiaan nyt jo kahdesti lähtenyt henki johonkin random bugiin ja kaksi kertaa joku välivideo jumahtanut ja sen takia pitänyt aloittaa pitkähköjä tehtäviä alusta.

Noin muutenkin, tää olisi kyllä nimenomaan mun tyylinen peli ja monessa kohtaa, silloin kun se kaikelta tuolta typerältä skeidalta onnistuu, on tullut vahvimpia Morrowind-viboja sitten sen alkuperäisen, ja pelkästään hyvällä tavalla. Tykkään muutenkin kaikenmaailman haastavista ja monimutkaisista autistipeleistä, historiasta ja sen sellaisesta, eli tämän pitäisi kaiken järjen mukaan nimenomaan olla "mun tyylinen peli". Se kuitenkin tuntuu tekevän parhaansa työntääkseen mut pois kaikella typerällä skeidallaaan. Mä oon ruuhkavuosiani elävä perheenisä, jolla on melko rajatusti peliaikaa. Tän takia en oikein arvosta pelejä, jotka tarkoituksella haaskaa mun aikaani.
Ihan järkeenkäypiä perusteluja. Itelle näissä peleissä on se ongelma, etten oikein osaa vaikeuttaa peliä itselleni tahallaan. Jotenkin osaan perustella sen että valitsen sopivan vaikeustason, mutta sen jälkeen yritän unohtaa koko asian. Jotenkin immersio kärsii tai jotain, jos vaikeustasoa miettii pelatessa. Tähän liittyy myös se, etten oikein mielellään asenna modeja (paitsi QoL ja grafiikka), koska sitten tuntuu että mihin sen rajan vetää, jos kerta helpotetaan asiaa A, miksi ei sitten samantien asiaa B, ja lopulta siellä onkin god-mode päällä. Eli joudun pelaamaan pääosin vanillana pelit.

Monet pelit on menneet itellä hieman pilalle F5/F9 naputtelulla, eli sormi käy quick-savella kolmen sekunnin välein, ehkä pahimpana esimerkkinä Half-Life ja vastaavat pelit, jossa otetaan kolme askelta ja quick-save. Sit jos combatti meni huonosti niin quick-load ja uudestaan, ja tämä johtaa siihen että panokset ja health ei koskaan ole vähissä. Oma vika, mutta kun ei osaa olla tekemättä sitä. Niinpä KCD olikin erittäin piristävä, kun ei voikaan koko ajan tallettaa (alussa). Tietysti tällöin pelissä ei missään nimessä saisi olla kriittisiä bugeja. Jos tämä olisi ollut optionaalinen täppä, olisin tietenkin jättänyt sen pois turhaan vaikeuttamasta peliä. Nyt kun ei voinut savettaa koska vaan, tällä tavalla luotu ylimääräinen ahdistus ja pelko paransivat pelikokemusta huomattavasti. Tähän liittyy myös se että pelikehitys on mennyt siihen suuntaan että pelit ovat koko ajan helpottuneet (press X to win), eli pelit ovat yleisesti menneet huonompaan suuntaan, ja tällainen, tavallista vaikeampi peli on hieno askel parempaan suuntaan (DSt pelaamatta, en ole kuitenkaan masokisti :D).

Kannustan vielä runttaamaan muutaman tunnin, itellä peli jäi aluksi kesken, mutta sitten lopulta vei mennessään.


edit: mainitaan vielä sen verran, että olen ehkä hieman oppinut säätelemään tuota pelin vaikeustasoa, selvä esimerkki tästä on Cyberpunk, siinä jätin tarkoitusella OP-hyökkäysiä käyttämättä (snipuilet vihut etäältä seinien läpi), en tiedä miten se onnistui, combat oli vaan niin hauskaa kun hyppäs pyssyjen kanssa vihujen leirin keskelle.

Toinen esimerkki on ehkä Rimworld, jota pelasin toisen pelin ironmanilla, mutta koska kyseessä on tarinageneraattori, jotenkin se siihen peliin kuuluu.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Estääpäs: raha. Tai jos haluat craftata niitä niin esteenä on aika, sillä eivät ne materiaalit itsestään reppuun ilmesty.
Ja noista tulee känniin. Eli et voi minuutin välein tallennella, kun äijä on muuten niin humalassa ja krapulassa ettei siitä mitään tule.

Mitä tohon lataamiseen tulee, niin ite kyllä muistelen ettei sitä saanut ladattua kuin sen kerran, onkohan sekin sitten helpotettu.

Käytin peliin silloin pleikalla noin 200h ja kertaakaan ei savesysteemi ärsyttänyt ja bugitkin jotka silloin osu kohdille, oli lähinnä graafisia. Kaikilta muilta osin pelkkää timanttia alusta loppuun ja tosiaan kaikkien aikojen top3 pelejä kevyesti…jo ennen bugikorjauksia ja konsoleilla ja edelleen suosittelen kaikkien tätä pelaavan ja myös konsoleilla. ja mieluusti vielä hard modella.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Joskus redditissä yks devi kertoi pelin kehittämisestä ja yks asia mikä sitä harmitti oli tuo kukkien ja yrttien poiminta. Niillä oli siihen jotain hienompaa suunnitteilla, mutta pienellä porukalla ja budjetilla eivät saaneet sitä toteutettua. Muitakin kompromisseja joutuivat tekemään.

Pelimoottori oli niillä niin äärimmilleen ajettu, ettei studion koneita voinut sammuttaa lainkaan tjsp heh.

Ja tallentamisesta.. katso netistä resepti niille Savior Schnapseille ja alkemiapöydällä pullota taskut täyteen viinaa. Ei ole iso homma.

edit. Jaa snapseista olikin jo puhetta. Mulla ei tuo snapsien alkoholi haitannut kun en niin usein tallettanut ja mun Henry oli muutenkin tasaisessa hiprakassa varmaan 70 pelituntia. Vasta alkoholismiin sairastuttua hyväksyi ongelman ja raitistui.. satunnaista snapsia lukuunottamatta.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Joskus redditissä yks devi kertoi pelin kehittämisestä ja yks asia mikä sitä harmitti oli tuo kukkien ja yrttien poiminta. Niillä oli siihen jotain hienompaa suunnitteilla, mutta pienellä porukalla ja budjetilla eivät saaneet sitä toteutettua. Muitakin kompromisseja joutuivat tekemään.
Helppo uskoa tämä, ja monta muutakin juttua kuten kunnon hevostaistelut yms. jäi suunnittelupöydälle, koska:

- Kingdom Come: Deliverance budjetti: Noin 35 milj. $

- Esim. kovasti hypetetty ja aivan helvetin rikkinäisenä julkaistu Cyberpunk 2077 budjetti: N. 316 milj. $ (Tämäkin toki ilmeisesti hyvä peli en ole vielä kokeillut).

Noin massiiviseksi peliksi tuo KCD:n budjetti on kyllä aivan loistavasti käytetty kun huomioi pelin laajuuden, tykkäsipä pelin savetus-järjestelmistä yms. tai ei.

Jos kokee tuhlaavansa aikaa tällaisen pelin parissa, niin sitten seuraava peli. Näin tein itse esim. Red Dead Redemption 2 kanssa, joka on monintavoin aivan kiistaton mestariteos, mutta ei vaan lähtenyt se pelimaailma mulla.

Jotain poikkeuksellista tässä KCD:n tunnelmassa oli, kun harvoin nämä hitaat pelit lähtee minullakaan. Kovasti subjektiivisia nämä on, mitkä lähtee kenelläkin. Tunnelma koostuu monesta asiasta kuten tarinan ja henkilöiden samaistuttavuudesta, äänimaailmasta, visuaalisesta mielekkyydestä jne. Tää KCD oli myös hyvää vaihtelua (ei fantasiaa juurikaan), kun nykyään lähes kaikki keskiajan pelit on käytännössä fantasiaa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Juu eihän tämä mikään fastrun peli missään nimessä ole. Jos olisi pakko verrata johonkin, niin Sierran Quest for a Gloryt jäivät vähän kesken ja tästä nautin.

Savetus-systeemi harmitti alussa, mutta oli osa tunnelmaa. Ei voi ihan brute-forcella pelata vaan oli pakko miettiä kaikkea.. DLC:t todellista contenttia ja silkkaa kultaa.

Olisi jokseenkin hölmöä jos Kingdom Come 2:sta ei julkaistaisi viimeistään E3/2022.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
10
Itse en kyllä jaksanut tuota keinotekoista vaikeuttamista snapsi saveilla. Siispä modasin kys. ominaisuuden huis helvettiin (onneksi PC:llä) ja johan maittoi pelaaminen. Pelaamiseen käytettävissä oleva aika on itselläni niin rajallinen, että ei tosiaan huvita hukata aikaa turhaan. Toisessa elämäntilanteessa olisin ehkä voinut elääkin asian kanssa. :)
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Itse en kyllä jaksanut tuota keinotekoista vaikeuttamista snapsi saveilla. Siispä modasin kys. ominaisuuden huis helvettiin (onneksi PC:llä) ja johan maittoi pelaaminen. Pelaamiseen käytettävissä oleva aika on itselläni niin rajallinen, että ei tosiaan huvita hukata aikaa turhaan. Toisessa elämäntilanteessa olisin ehkä voinut elääkin asian kanssa. :)
Tein saman sen jälkeen kun parin kaatumisen jälkeen menetin sen verran peliaikaa, ettei kuuppa enää kestänyt. On tuo kyllä paljon kuumottavampi peli ilman vapaata tallennusta, sormet hiessä sai taistella yksittäistä rosvoa vastaan alussa ja toivoa ettei Henkka vahingoitu liikaa. Silti yksi parhaista peleistä myös vapailla tallennuksilla (ja jouskarin tähtäimellä... :shy:).
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Jotain poikkeuksellista tässä KCD:n tunnelmassa oli, kun harvoin nämä hitaat pelit lähtee minullakaan. Kovasti subjektiivisia nämä on, mitkä lähtee kenelläkin. Tunnelma koostuu monesta asiasta kuten tarinan ja henkilöiden samaistuttavuudesta, äänimaailmasta, visuaalisesta mielekkyydestä jne. Tää KCD oli myös hyvää vaihtelua (ei fantasiaa juurikaan), kun nykyään lähes kaikki keskiajan pelit on käytännössä fantasiaa.
Juu, ei tätä turhaan ole tituleerattu keskiaikasimulaattoriksi. Mun mielestä varsin onnistunut teos, VARSINKIN kun fantasia loistaa poissaolollaan. Papin kanssa juopottelu on edelleen yks hauskimmista kohtauksista peleissä koskaan...
Juu eihän tämä mikään fastrun peli missään nimessä ole. Jos olisi pakko verrata johonkin, niin Sierran Quest for a Gloryt jäivät vähän kesken ja tästä nautin.
OT: Uih, QfG:t tuli junnuna pelattua läpi moneen kertaan. Nuo jos jotkut ansaitsisi remasteroinnin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
103
Tämäkin peli ollu jo pitkään steamin kirjastossa, pitäs varmaan alottaa jos kohta jo kakkosta pukkaa :swaiting: :cigar2:
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
19
Läpipeluu joulupyhinä Xbox Series S:llä ilman teknisiä ongelmia pl. mitä nyt sir Radzig vaelsi pari tehtävää ilman päätä ja maaseudun aitojen tekstuurien värikartta oli sekaisin, mutta yhdellä uudelleenkäynnistämiselle grafiikat myös jiiriin. Arvostettavan tinkimätön esitys, joka nousee eskapismin mestariteosten joukkoon Morrowindin, Skyrimin ja System Shock 2:n oheen. Kunhan askartelee jouselle Post-it-tähtäimen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Itse pelasin PC:llä pelin lävitse ja hujasin minkä kerkesin savetuksissa sekä jousipyssy "tähtäimellä" pelin puolivälin jälkeen. Aika kun rajallista pelaamiseen ja ehkä jonkinlainen kisaväsymys, mutta kaikesta huolimatta pelikokemus ja itse peli menee top 10 peleihin mitä olen pelannut. Edelleen menen välillä ratsaille metsään ja puhdistamaan viimeisiä rosvoja ja vaikka henkka onkin nyt supermies niin turpaa tulee melee taistelussa jos 4 tai enemmän panssaroitujavihollisia.

Joskus kysynyt että kannattaako/pystyykö DLC:t ostaa, asentaa ja pelata läpipelatulla savella? ts. alan pelaamaan vain niitä dlc questejä?
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Joskus kysynyt että kannattaako/pystyykö DLC:t ostaa, asentaa ja pelata läpipelatulla savella? ts. alan pelaamaan vain niitä dlc questejä?
Pystyy ja kannattaa. Varsinkin Woman's Lot vai mikäseoli on äärimmäisen kova delsu. Kaikki on kyl hyviä, eikä pelin alkuvaiheilla taida edes onnistua läpäistä kaikkia, esim Band of Bastardsin taistelut voi olla liikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Kannattaa treenata henkkaa(Kapteenin kanssa areenalla) ja käydä erityisesti jousen kanssa metsällä ihan itsestään Henkan ampumataidot paranee ja itsekin samalla.

Mutta kannattaa tosiaan olla varovainen bandittien varalta kun juoksentelee metsikössä ja pitää hevonen lähellä.

A woman's lot tosiaan avaa tarinan alkua toisesta näkökulmasta eli mitä Theresa teki pelin alussa.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Pelasin johonkin 10 levelille jousella rehellisesti, sitten iski se todellisuus että aikaa kuluu..liikaa Kapteenin kanssa hakkasin miekkaa + muita aseita kunnes iski kyllästyminen. Pelistä voi silti nauttia eikä se ole keneltäkään pois, kuten sanoin pidin pelistä vaikka huijasin. Tämä peli on niitä harvoja yksinpelejä jotka jaksoin pelata loppuun.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Nyt muuten lisäosa:
Kingdom Come: Deliverance – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Ilmaiseksi Steamissa ja ehkä muissakin peliä myyvissä kauppapaikoissa. Ystävänpäivän kunniaksi. Kannattaa siis ladata omansa jos ei sitä ole vielä ostanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
292
Tauon jälkeen tuli tätä taas jatkettua. Pelimaailman tunnelma ja aidon tuntuinen maailma vie kyllä mennessään. Ihmeen paljon saa aikaa tuhlattua kun tutkii kaikki kinttupolut mitä perämetsistä löytyy.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Tämän pelin pelikokemuskaari on kyllä hyvin kummallinen. Alussa kaikki tuntuu helvetin vaivalloiselta ja ärsyttävältä, ja pelaaminen on puoliväkisellä ähertämistä. Sitten peliin pääsee vähän sisään, typerimpien vammaisuuksien kanssa oppii elämään tai olemaan välittämättä, ja hetken aikaa on ihan hauskaa sekoilla ympäri keskiaikatsekkilää. Sitten alkaa taas vituttaa kaikki pelin typeryydet, vajavaisuudet ja se kuinka saatanan tarpeettoman työlästä kaikki on. Joo, ihan hauska ajatus että vaatteet likaantuu ja haarniskaa pitää korjata, mutta käytännössä tämä on vain täysin ylimääräistä välppäämistä, joka ei varsinaisesti tuo pelikokemukseen yhtään mitään muuta kuin lisää ramppaamista korjaajille ja kylpijöille joka vitun pelipäivä. Pelaaminen on alkanut taas tuntua niin pakkopullalta, että väkiselläkin tulee mietittyä, miksi edes vaivautuu. Olen nyt tahkonnut käytännössä pelkästään pääjuonta eteenpäin, koska se nyt jonkin verran kiinnostaa, mutta melkoista edestakas ravaamista tämäkin on. Tulee mieleen Witcher ykkösen puolivaiheen suolla ravaaminen, eikä todellakaan millään hyvällä tavalla.

Lähes kaikki muutkin questit on vaan tylsää edestakas ravaamista, taistelu on aivan naurettavan helppoa läpsyttelyä ja niin suurta vihollisjoukkoa ei olekaan, etteikö sitä voisi yksistään hakata turpaan puoliunissaan (se siitä "realismista", tosin susipaskan autotargetin takia useamman vihun kanssa taistelu on silti aivan saatanan ärsyttävää). Turboepärealistinen vihujen skaalautuminenkin tarkoittaa lähinnä sitä, että rahaa tulee käytännössä loputtomasti, kun joka toisella metsissä maajusseilta lanttuja varastelevalla rosmolla on päällään tuhansien grocheneiden edestä panssaria (herääkin kysymys, miksi he ilmiselvästi upporikkaina vaivautuvat edes ryöstelemään maajusseja). Pelin kartta on loppujen lopuksi aika pieni, mutta silti käytännössä tyhjä ja lopuistakin paikoista suurin osa on pelkkää copypastea. Edelleen peli myös rakastaa pelaajan ajan haaskaamista turhan paljon. Miksi vitussa "pika"-matkustus, nukkuminen ja about kaikki muukin kestää niin helvetin kauan, että usein ehtii lukemaan kokonaisen uutisen Hesarista näiden aikana?

Peli ei myöskään oikein toimi, ellet larppaa jotain turbo-hyvis-henkkaa. Ensinnäkin pelin talous hajoaa aivan välittömästi, koska ryöstely on niin helppoa ja kauppiailla niin paljon arvokasta roinaa, että jo muutaman pelitunnin jälkeen rahaa on niin paljon, että se menettää täysin merkityksensä. Toisaalta taas henkirikokset ei oikein kannata, koska Böömiä vaivaa todella paha zombiekirous. Nimittäin lähes kaikki pelin NPC:t heräävät aina henkiin reilu viikko "kuolemastaan". Hahmot eivät pelkästään respaa, vaan palaavat henkiin tasan siinä tilassa kuin kuolleesaan olivat. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mulla esim. Rattay täynnä alusvaatteisillaan heiluvia kauppojen vartijoita, jotka hyökkäävät välittömästi apinan raivolla kimppuuni koska ilmeisesti muistavat, että ryöstömurhasin heidät sänkyihinsä. Nykyään minun pitääkin ensin käydä aina uudelleenmurhaamassa vartijat sänkyynsä edellisenä yönä, jos haluan käydä shoppailemassa noissa kaupoissa seuraavana päivänä. Tämän jälkeen saan shoppailla rauhassa taas sen reilun viikon minkä heidän maaginen henkiinheräämisensä kestää. Myös kaupunkien vartijat ovat kovan luokan velhoja ja psioneja, joita yhdistää ilmeisesti jonkinlainen hivemind ja he pystyvät lisäksi esim. teleporttaamaan pitkiä matkoja ja näkemään seinien läpi.

Questit eivät myöskään aina kovin hyvin toimi erilaisten pelityylien kanssa ja nämä respaavat NPC:t vaivaavat usein niitäkin. Esim. Nest of Vipers questissa Henkan piti käydä tiedustelemassa rosmoleiriä, mutta minun väkivaltainen alkoholisti-Henkkani (alkoholismi syntyi Schnapsien käytöstä) ei oikein jaksanut umpirikkinäisten stealthmekaniikkojen takia hiippailla, vaan marssi leiriin keskellä päivää ja mätki nuijalla kallot sisään joka rosmolta ja kebabilta. Maagisesti kuitenkin seuraavana päivänä leiri oli taas täynnä samoja vihuja kun questin seuraava vaihe käynnistyi (hihittelin myös sitä kuinka "kovis" pääjehu kys. tehtävässä tippui yhdestä nuijankolautuksesta). Saman suuntaista on käynyt vähän muulloinkin, jolloin peli olettaa että Henkka on liian heikko ja pakenee/välttää taistelua, sen sijaan että mäiskii kaikki hengiltä. Parikin kertaa on main questin aiemmassa vaiheessa teilattuja nimettyjä NPC:eitä kävellyt myöhemmin vastaan.

Sivuhuomiona, jousiampuminen on konsolilla kyllä aivan totaalivisvaista ripulipaskaa, vaikka henkan skilli olisi mikä. Crosshairin puute on täysin idioottimainen ratkaisu, jolla ei ole "realismin" kanssa mitään tekemistä, koska oikeassa elämässä sulla on esim. vittu syvyysnäkö ja muutenkin paljon enemmän fyysistä palautetta käsiteltävästä jousesta. Henkan myöhäisvaiheen Parkinsonin tauti ei myöskään varsinaisesti auta asiaa. Tämä yhdistettynä pädin jo valmiiksi paskaan ohjaustuntumaan on saaneet mut lopettamaan jousien käytön kokonaan, varsinkin kun paljon nopeammin vihut saa hengiltä kun menee vaan iholle ja vetää turpaan. Testasin huvikseen PC:llä ja sillä jouset on huomattavasti siedettävämpiä hiiren tarjoaman ylivertaisen tarkkuuden ansiosta ja näytöllä on paljon helpompi arvioida silmämääräisesti mihin nuoli lentää kuin isolta telkkarin kuvalta. Siltikin, aivan saatanan typerää paskaa.

Kaiken kaikkiaan peliä voisi kuvata englanninkielen idioomilla "close, but no cigar". Peli on täynnä ideoita ja mekaniikkoja, jotka varmasti paperilla kuulostivat vielä ihan hienoilta, mutta jotka käytännössä ovat lähinnä vaivalloisia ja ärsyttäviä, tai eivät vaan oikein toimi. Varmasti osittain kyse on myös rahan ja ajan loppumisesta kesken, mutta toisaalta osa suunniteluratkaisuista on vain yksinkertaisen huonoja (ne vitun snapsit...) ja devit ovat päättäneet niiden olevan se kukkula jolle kuollaan, sanoi kuka mitä tahansa. Harmi sinänsä, koska tässä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin ja kuten sanoin jossain aikaisemmassa postauksessa, niin tämä on kyllä pitkästä aikaa monelta osin lähimpänä vanhan koulukunnan avoimen maailman ropeja, kuten Morrowind. Eihän tämä peli nyt silkkaa paskaa ole, enhän minä muuten tähän olisi jo kymmeniä tunteja elämästäni käyttänyt. Harmittaa ja ärsyttää vaan, että aina kun pelistä alkaa vähän nauttia, se heittää pelaajan kasvoille jotain typerää paskaa ja taas alkaa lähinnä vituttaa ja harmittaa kaikki tämä haaskattu potentiaali. Lisäksi kun PC:n modivalikoimaa katselen, niin näyttäisi siltä, että enimmät devien paskoista suunniteluratkaisuista ja pelin muista typeryyksistä saa modattua vittuun, joten edelleen kyllä suosittelen ihan kaikki pelaamaan tämän PC:llä jos se vaan mitenkään on mahdollista.

Ehkä tämän nyt väkisellä hakkaa loppuun juonen takia, mutta kyllä tämä vähän pakkopullaa alkaa olemaan. Tulee kyllä monella tapaa RDR2 mieleen, sekä typerien suunniteluratkaisujen, haaskatun potentiaalin ja loppupuolen pakkopullamaisuuden osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Jos pelaaminen vieläkin pakko pullaa niin youtubesta voinen katsoa juoni osuudet jos juoni kiinnostaa.

Olen mäkin lopettanut monta muiden/yleisesti pidettyjä pelejä kesken kun eivät vain kutittele omia pelihermoja niin turha sitä päätänsä hakata seinään.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Runttasin nyt sitten vielä pääjuonen loppuun. Ei olisi pitänyt, koska nyt pelistä jäi keskivaiheen posiitivista puolista huolimatta lähinnä paska jälkimaku. Pelin viimeisen kolmanneksen questit voi tiivistää lyhyesti: joko aivan järjetöntä putkijuoksua tai järjetöntä edestakas ravaamista. Vaikka tässä vaiheessa jo tiesin, että peli ei tosiasiassa mitenkään huomio erilaisia lähestymistapoja pahimpiin putkiquesteihinsa, joista ärsyttävän monet vieläpä edellyttävät pelaajan epäonnistumista (niinku mitä vittua?), niin ihan periaatteesta hakkasin niissä kaikissa hepuilta kallot sisään. Vranikissa tapoin kaikki rosmot, paitsi yhden mystisesti kuolemattoman highlanderin, jonka minun piti sitten antaa hakata minut tajuttomaksi "jotta juoni voi tapahtua". Sitten kun siihen yhteen linnaan piti mukamas sniikata, marssin sisään panssarissani ja taas hakkasin kaikki rosmot hengettömäksi yhteen isoon pinoon. Pidin tosiasiassa hallussani koko linnaa, mutta minun piti silti "paeta", koska tarina vaati sitä. Koko questi oli muutenkin aivan totaalisen turha. Molemmissa tapauksissa tietysti rosmot palasivat myöhemmin maagisesti henkiin. Lopun isot joukkotaistelut olivat myös melkoista diibadaabaa. Engine ei vaan kestänyt ja muutenkaan niissä ei ollut oikein mitään jännitettä tai draamaa. Vuosikymmenenen vanhempi Monttu & Kalpa hoiti tämän(kin) tontin helvetisti paremmin. En myöskään muista milloin viimeksi olisin missään tarinassa kohdannut yhtä totaalisen epätyydyttävää loppuratkaisua.

Tämä peli on kyllä loistava esimerkki siitä, miksi tiukasti raamitettu tarina ja avoin maailma ovat yksinkertaisesti vain paskoja petikavereita, tai vaativat aivan järjettömät määrät effortia, tosin eipä sekään aina riitä. RDR2 oli ihan samaa paskaa ja ludonarratiivisen dissonanssin määrä oli >9000. Minun on myös vaikea nähdä tätä "roolipelinä", koska tosiasiassa mitään pelattavaa "roolia" ei ole. Olet Henkka, mitään varsinaisia hahmonkehitysvalintoja ei tarvitse tehdä, vaan voit olla kaikessa hyvä. Millään tarinallisilla valinnoillasi ei ole mitään vaikutusta mihinkään, ainakaan pääjuonen osalta. Tässäkin asiassa tämä muistuttaa kyllä eniten lähinnä RDR2:sta.

Joku pervo masokismi tähän peliin on kyllä silti iskenyt, kun vieläkin mietin jaksanko käydä ihmettelemässä jotain noita tekemättä jääneitä sivuquesteja ja delsuja. Vähän alkaa kyllä tuntua, että tämä peli on nähty ja voisin vaan startata Demon's Soulsin, kun tämä peli tuntuu olevan minulle kaksi lusikallista paskaa jokaista yhtä lusikallista sokeria kohti.

Summa sumarum:

Hyvää:
+ Avoimen maailman sekoilu oli hetken ihan hauskaa
+ Ihan hienon näköiset metsät
+ Pyöri ihan hyvin alusta loppuun PS5:llä

Huonoa:
- Kaikki muu

Kiitos ja hei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Runttasin nyt sitten vielä pääjuonen loppuun. Ei olisi pitänyt, koska nyt pelistä jäi keskivaiheen posiitivista puolista huolimatta lähinnä paska jälkimaku. Pelin viimeisen neljänneksen questit voi tiivistää lyhyesti: joko aivan järjetöntä putkijuoksua tai järjetöntä edestakas ravaamista. Vaikka tässä vaiheessa jo tiesin, että peli ei tosiasiassa mitenkään huomio erilaisia lähestymistapoja pahimpiin putkiquesteihinsa, joista ärsyttävän monet vieläpä edellyttävät pelaajan epäonnistumista (niinku mitä vittua?), niin ihan periaatteesta hakkasin niissä kaikissa hepuilta kallot sisään. Vranikissa tapoin kaikki rosmot, paitsi yhden mystisesti kuolemattoman highlanderin, jonka minun piti sitten antaa hakata minut tajuttomaksi "jotta juoni voi tapahtua". Sitten kun siihen yhteen linnaan piti mukamas sniikata, marssin sisään ja taas hakkasin kaikki rosmot hengettömäksi yhteen isoon pinoon ja pidin tosiasiassa hallussani koko linnaa, mutta minun piti silti "paeta", koska tarina vaati sitä. Koko questi oli muutenkin aivan totaalisen turha. Molemmissa tapauksissa tietysti rosmot palasivat myöhemmin maagisesti henkiin. Lopun isot joukkotaistelut olivat myös melkoista diibadaabaa. Engine ei vaan kestänyt ja muutenkaan niissä ei ollut oikein mitään jännitettä tai draamaa. Vuosikymmenenen vanhempi Monttu & Kalpa hoiti tämän(kin) tontin helvetisti paremmin. En myöskään muista milloin viimeksi olisin missään tarinassa kohdannut yhtä totaalisen epätyydyttävää loppuratkaisua.

Tämä peli on kyllä loistava esimerkki siitä, miksi tiukasti raamitettu tarina ja avoin maailma ovat yksinkertaisesti vain paskoja petikavereita, tai vaativat aivan järjettömät määrät effortia, tosin eipä sekään aina riitä. RDR2 oli ihan samaa paskaa ja ludonarratiivisen dissonanssin määrä oli >9000. Nyt vielä mietin jaksainko käydä ihmettelemässä jotain noita tekemättä jääneitä sivuquesteja ja delsuja, mutta vähän alkaa kyllä tuntua, että tämä peli on nähty ja voisin startata Demon's Soulsin.

Summa sumarum:

Hyvää:
+ Avoimen maailman sekoilu oli hetken ihan hauskaa
+ Ihan hienon näköiset metsät

Huonoa:
- Kaikki muu

Kiitos ja hei.
Jaksoit sentään pelata loppuun. Mielipiteitä saa olla erilaisia, tämä ei selvästi ollut sinulle soveltuva peli. Itse kyllä tykkäsin oikein kovasti ja odottelen jatko-osaa :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Jaksoit sentään pelata loppuun. Mielipiteitä saa olla erilaisia, tämä ei selvästi ollut sinulle soveltuva peli. Itse kyllä tykkäsin oikein kovasti ja odottelen jatko-osaa :tup:
Tämä. Itse annan pelimekaanikoille, varsinkin sellaisille joiden voi itse antaa rikkoa tai olla rikkomatta peli, paljon anteeksi jos peli, tarina, maailma ja esim. tässä päähahmon näyttely, ovat näin hyvää ja erilaista.

Tätä ennen ei oikein ollut mitään vastaavaa - eli onhan tämä se "Original GTH", eli Grand Theft Horse -peli.
(Joo, ja tiedän että ihan oikeakin GTH löytyy... :D)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Tämän pelin pelikokemuskaari on kyllä hyvin kummallinen. Alussa kaikki tuntuu helvetin vaivalloiselta ja ärsyttävältä, ja pelaaminen on puoliväkisellä ähertämistä. Sitten peliin pääsee vähän sisään, typerimpien vammaisuuksien kanssa oppii elämään tai olemaan välittämättä, ja hetken aikaa on ihan hauskaa sekoilla ympäri keskiaikatsekkilää. Sitten alkaa taas vituttaa kaikki pelin typeryydet, vajavaisuudet ja se kuinka saatanan tarpeettoman työlästä kaikki on. Joo, ihan hauska ajatus että vaatteet likaantuu ja haarniskaa pitää korjata, mutta käytännössä tämä on vain täysin ylimääräistä välppäämistä, joka ei varsinaisesti tuo pelikokemukseen yhtään mitään muuta kuin lisää ramppaamista korjaajille ja kylpijöille joka vitun pelipäivä. Pelaaminen on alkanut taas tuntua niin pakkopullalta, että väkiselläkin tulee mietittyä, miksi edes vaivautuu. Olen nyt tahkonnut käytännössä pelkästään pääjuonta eteenpäin, koska se nyt jonkin verran kiinnostaa, mutta melkoista edestakas ravaamista tämäkin on. Tulee mieleen Witcher ykkösen puolivaiheen suolla ravaaminen, eikä todellakaan millään hyvällä tavalla.

Lähes kaikki muutkin questit on vaan tylsää edestakas ravaamista, taistelu on aivan naurettavan helppoa läpsyttelyä ja niin suurta vihollisjoukkoa ei olekaan, etteikö sitä voisi yksistään hakata turpaan puoliunissaan (se siitä "realismista", tosin susipaskan autotargetin takia useamman vihun kanssa taistelu on silti aivan saatanan ärsyttävää). Turboepärealistinen vihujen skaalautuminenkin tarkoittaa lähinnä sitä, että rahaa tulee käytännössä loputtomasti, kun joka toisella metsissä maajusseilta lanttuja varastelevalla rosmolla on päällään tuhansien grocheneiden edestä panssaria (herääkin kysymys, miksi he ilmiselvästi upporikkaina vaivautuvat edes ryöstelemään maajusseja). Pelin kartta on loppujen lopuksi aika pieni, mutta silti käytännössä tyhjä ja lopuistakin paikoista suurin osa on pelkkää copypastea. Edelleen peli myös rakastaa pelaajan ajan haaskaamista turhan paljon. Miksi vitussa "pika"-matkustus, nukkuminen ja about kaikki muukin kestää niin helvetin kauan, että usein ehtii lukemaan kokonaisen uutisen Hesarista näiden aikana?

Peli ei myöskään oikein toimi, ellet larppaa jotain turbo-hyvis-henkkaa. Ensinnäkin pelin talous hajoaa aivan välittömästi, koska ryöstely on niin helppoa ja kauppiailla niin paljon arvokasta roinaa, että jo muutaman pelitunnin jälkeen rahaa on niin paljon, että se menettää täysin merkityksensä. Toisaalta taas henkirikokset ei oikein kannata, koska Böömiä vaivaa todella paha zombiekirous. Nimittäin lähes kaikki pelin NPC:t heräävät aina henkiin reilu viikko "kuolemastaan". Hahmot eivät pelkästään respaa, vaan palaavat henkiin tasan siinä tilassa kuin kuolleesaan olivat. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mulla esim. Rattay täynnä alusvaatteisillaan heiluvia kauppojen vartijoita, jotka hyökkäävät välittömästi apinan raivolla kimppuuni koska ilmeisesti muistavat, että ryöstömurhasin heidät sänkyihinsä. Nykyään minun pitääkin ensin käydä aina uudelleenmurhaamassa vartijat sänkyynsä edellisenä yönä, jos haluan käydä shoppailemassa noissa kaupoissa seuraavana päivänä. Tämän jälkeen saan shoppailla rauhassa taas sen reilun viikon minkä heidän maaginen henkiinheräämisensä kestää. Myös kaupunkien vartijat ovat kovan luokan velhoja ja psioneja, joita yhdistää ilmeisesti jonkinlainen hivemind ja he pystyvät lisäksi esim. teleporttaamaan pitkiä matkoja ja näkemään seinien läpi.

Questit eivät myöskään aina kovin hyvin toimi erilaisten pelityylien kanssa ja nämä respaavat NPC:t vaivaavat usein niitäkin. Esim. Nest of Vipers questissa Henkan piti käydä tiedustelemassa rosmoleiriä, mutta minun väkivaltainen alkoholisti-Henkkani (alkoholismi syntyi Schnapsien käytöstä) ei oikein jaksanut umpirikkinäisten stealthmekaniikkojen takia hiippailla, vaan marssi leiriin keskellä päivää ja mätki nuijalla kallot sisään joka rosmolta ja kebabilta. Maagisesti kuitenkin seuraavana päivänä leiri oli taas täynnä samoja vihuja kun questin seuraava vaihe käynnistyi (hihittelin myös sitä kuinka "kovis" pääjehu kys. tehtävässä tippui yhdestä nuijankolautuksesta). Saman suuntaista on käynyt vähän muulloinkin, jolloin peli olettaa että Henkka on liian heikko ja pakenee/välttää taistelua, sen sijaan että mäiskii kaikki hengiltä. Parikin kertaa on main questin aiemmassa vaiheessa teilattuja nimettyjä NPC:eitä kävellyt myöhemmin vastaan.

Sivuhuomiona, jousiampuminen on konsolilla kyllä aivan totaalivisvaista ripulipaskaa, vaikka henkan skilli olisi mikä. Crosshairin puute on täysin idioottimainen ratkaisu, jolla ei ole "realismin" kanssa mitään tekemistä, koska oikeassa elämässä sulla on esim. vittu syvyysnäkö ja muutenkin paljon enemmän fyysistä palautetta käsiteltävästä jousesta. Henkan myöhäisvaiheen Parkinsonin tauti ei myöskään varsinaisesti auta asiaa. Tämä yhdistettynä pädin jo valmiiksi paskaan ohjaustuntumaan on saaneet mut lopettamaan jousien käytön kokonaan, varsinkin kun paljon nopeammin vihut saa hengiltä kun menee vaan iholle ja vetää turpaan. Testasin huvikseen PC:llä ja sillä jouset on huomattavasti siedettävämpiä hiiren tarjoaman ylivertaisen tarkkuuden ansiosta ja näytöllä on paljon helpompi arvioida silmämääräisesti mihin nuoli lentää kuin isolta telkkarin kuvalta. Siltikin, aivan saatanan typerää paskaa.

Kaiken kaikkiaan peliä voisi kuvata englanninkielen idioomilla "close, but no cigar". Peli on täynnä ideoita ja mekaniikkoja, jotka varmasti paperilla kuulostivat vielä ihan hienoilta, mutta jotka käytännössä ovat lähinnä vaivalloisia ja ärsyttäviä, tai eivät vaan oikein toimi. Varmasti osittain kyse on myös rahan ja ajan loppumisesta kesken, mutta toisaalta osa suunniteluratkaisuista on vain yksinkertaisen huonoja (ne vitun snapsit...) ja devit ovat päättäneet niiden olevan se kukkula jolle kuollaan, sanoi kuka mitä tahansa. Harmi sinänsä, koska tässä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin ja kuten sanoin jossain aikaisemmassa postauksessa, niin tämä on kyllä pitkästä aikaa monelta osin lähimpänä vanhan koulukunnan avoimen maailman ropeja, kuten Morrowind. Eihän tämä peli nyt silkkaa paskaa ole, enhän minä muuten tähän olisi jo kymmeniä tunteja elämästäni käyttänyt. Harmittaa ja ärsyttää vaan, että aina kun pelistä alkaa vähän nauttia, se heittää pelaajan kasvoille jotain typerää paskaa ja taas alkaa lähinnä vituttaa ja harmittaa kaikki tämä haaskattu potentiaali. Lisäksi kun PC:n modivalikoimaa katselen, niin näyttäisi siltä, että enimmät devien paskoista suunniteluratkaisuista ja pelin muista typeryyksistä saa modattua vittuun, joten edelleen kyllä suosittelen ihan kaikki pelaamaan tämän PC:llä jos se vaan mitenkään on mahdollista.

Ehkä tämän nyt väkisellä hakkaa loppuun juonen takia, mutta kyllä tämä vähän pakkopullaa alkaa olemaan. Tulee kyllä monella tapaa RDR2 mieleen, sekä typerien suunniteluratkaisujen, haaskatun potentiaalin ja loppupuolen pakkopullamaisuuden osalta.
Näitä analyysejä on kyllä hauska lukea :rofl2:
Tuosta sun pelaamisesta tulee mieleen eräs toinenkin englantilainen idiomi: "You are doing it wrong" :asif:
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Kiitos teksteistäsi, kun huomioi kuinka paljon negaa pelistä löysit, niin hatunnosto että pelasit kuitenkin loppuun asti. Itse en ole niin masokisti, että pelaisin tuolloin pelit loppuun, vaan jätin esim. RDR2 suosiolla 15h jälkeen kesken, ja seuraava peli alle :tup: Mutta se että noin pitkään pelasit, niin kertoo varmasti siitä, että tässä pelissä on myös sinun mielestäsi paljon hyvääkin, kuten teksteissä niitä erittelitkin. Saa nähdä jatkuuko KCD 2 tästä vai tuleeko kokonaan erilainen peli.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 495
Viestejä
4 164 268
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom