Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen paljon erilaista käyttöä ollut akkukoneilla. Ryobi on ihan ok, mutta kovaan käyttöön en heiltä ostaisi. Makita on oma suosikki ollut pitkään, mutta huomatkaa, että on olemassa "Makita" ja Makita. Oikeat Makitat tehdään Japanissa ja nuo "makitat" Kiinassa. Todella tyytyväinen olen ollut Japanin Makitoihin ja todella pettynyt kiinan Makitoihin
Kyllähän se teettäjämaa on aina teettäjämaa.
Mitä uutta/vanhaa siinä on? Lukiko Hitaastissa japani, vai miksi niin kova into?
Seinäsähkörojuina toimii vaikka bläk&suckerkin, olkoon vaikka intoneesiassa turattu.
Tuli hankittua tuo Bosch GSR 18 V-LI 2x4 Ah akuilla kun sellainen oli uutena myynnissä hintaan 189€.
Mistä sait tuohon hintaan?
TTI:n (eli Milwaukee, AEG, Ryobi) akkujen sanotaan olevan huonoja.
Ostin tänään DeWaltin hiiliharjattoman koneen kahdella 5Ah akulla 190 eurolla.
DCD790P2
Paluu - Tuotteet - Ammattisähkötyökalut - Porakoneet - Porakoneet - 18 V porakone 5,0 Ah - DEWALT
Ehdottomasti ergonomialtaan paras kone, jota olen pitänyt käsissäni ja todella kevyt isosta akusta huolimatta.
Kone on "saksalainen" ja valmistettu Tsekeissä. Koneella 3 vuoden takuu.
Tuossa linkissä on jotain tietoa. Sen mukaan painaa 1.84kg, mutta voin punnita vielä kotona. En ole varma pitääkö tuo mukanaan myös akun painon. Ajattelin vaihtaa tuon vielä tehokkaampaan (70Nm) ja kevyempään (1.70kg) malliin. Istukka on molemmissa 13mm.Pätevän näköinen peli. Paljonko tuolla painoa akun kera? Onko 13 millisellä istukalla?
Ostin tänään DeWaltin hiiliharjattoman koneen kahdella 5Ah akulla 190 eurolla.
DCD790P2
Paluu - Tuotteet - Ammattisähkötyökalut - Porakoneet - Porakoneet - 18 V porakone 5,0 Ah - DEWALT
Ehdottomasti ergonomialtaan paras kone, jota olen pitänyt käsissäni ja todella kevyt isosta akusta huolimatta.
Kone on "saksalainen" ja valmistettu Tsekeissä. Koneella 3 vuoden takuu.
Nyt mulla on koneet DCD790P2 ja DCD791P2 tuossa kotona lattialla. DCD790P2 pitäisi painaa Dewaltin sivujen mukaan 1,84kg ja DCD791P2 1,70kg. Yllätys oli suuri ja oikeastaan pieni järkytys, kun punnitsin nämä kotona keittiövaa'alla. DCD790P2 painoi akun kanssa 1798g eli vähemmän kuin ilmoitettu, mutta DCD791P2 painoikin 1832g eli 132g enemmän kuin mainostettu. Kummankin 5,0Ah akku painoi saman 624g. Hiukan on petetty olo, kun toista selkeästi mainostetaan kevyempänä koneena ja on lisäksi kalliimpi. DCD791P2 oli muuten valmistettu Kiinassa eli uudempi kone ja valmistuspaikka vaihdettu tuossa välissä mallimuutoksen myötä.Pätevän näköinen peli. Paljonko tuolla painoa akun kera? Onko 13 millisellä istukalla?
Ainakin nuo yllä mainitsemani Dewaltit ovat molemmat metallisilla vaihteistoilla varustettuja. Toinen iso juttu on toki tuo hiiliharjaton moottori. DCD791P2:ssa on myös todella hyvä LED-valo, jossa on kolme eri asetusta.Näitä porakoneita miettiny, ni jostain oon saanu semmoisen kuvan päähän, että niitä on kahdenlaisia, muovisilla ja metallisilla rattailla, pitääkö paikkaansa ? Kaiketi olisi syytä hankkia metallisilla rattailla oleva ainoastaan.
Laitoin noista painoista kyssäriä maahantuojalle ja katsotaan mitä vastaavat.
Metallia on monenlaista,heikoimmasta päästä taitaa olla sinkkiseokset,sitten messinki ja alumiiniseokset, kestävin on teräksiset joita on niitäkin lukematon määrä erilaatuisia.Parhaat muovi ja komposiittimateriaalit on kestävempiä kuin huonot metallit.Näitä porakoneita miettiny, ni jostain oon saanu semmoisen kuvan päähän, että niitä on kahdenlaisia, muovisilla ja metallisilla rattailla, pitääkö paikkaansa ? Kaiketi olisi syytä hankkia metallisilla rattailla oleva ainoastaan.
Metallia on monenlaista,heikoimmasta päästä taitaa olla sinkkiseokset,sitten messinki ja alumiiniseokset, kestävin on teräksiset joita on niitäkin lukematon määrä erilaatuisia.Parhaat muovi ja komposiittimateriaalit on kestävempiä kuin huonot metallit.
Eikös titaani oli kestävimmästä päästä?
Toisaalta on vähän kyseenalaista maksaa liikaa laadusta harrastuskäytössä kun akut kuolee yleensä paljon ennen konetta ja uudet akut maksavat saman kuin uusi kone.Harrastuskäyttöön paras valinta on jokin keskikastin kone riittävällä laadulla kohtuuhintaan.Eikä harrastuskäytössä välttämättä tarvita ruuvinväännin/porakoneessa isoja akkuja vaan kaksi keskikokoista riittää hyvin.Asia erikseen on isot mutterinvääntimet, sirkkelit ja kulmahiomakoneet.
Onko antaa linkkiä hyväksi havaittuihin? Itsellä tosin 18v 3Ah orkkisakku tuntuu kestävän ja kestävän. Nyt 9v ikää, ja vielä toimii.Saksasta saa ainakin Makitaan sopivia off-label akkuja kohtuu hintaan ja toimivat siinä missä orkkiksetkin.
Ihan hyvä tarjous, mutta pidän tuota omaa Dewaltin DCD791:stä (2x5Ah) 200 eurolla kuitenkin vielä parempana diilinä. Jos muuten on Makitaa koneet niin tuo kannattaisi melkein jo hakea akkujen takia pois.Lehdestä osui mielestäni ihan hyvä tarjous silmään K-Rauta Palokassa.
Clasulla on muuten tullut uusi Pro-tuotesarja myyntiin. Jossain ~30% alennuksessa tuo on varmaan aika kova peli:
Porakone Cocraft PRO Edition DH18-BL - COCRAFT | Clas Ohlson
Hiiliharjaton moottori, isku ja 5 vuoden takuu. Satkun hinnalla ei varmaan paljon parempaa saa.
Clasulla on muuten tullut uusi Pro-tuotesarja myyntiin. Jossain ~30% alennuksessa tuo on varmaan aika kova peli:
Porakone Cocraft PRO Edition DH18-BL - COCRAFT | Clas Ohlson
Hiiliharjaton moottori, isku ja 5 vuoden takuu. Satkun hinnalla ei varmaan paljon parempaa saa.
Tuota halvempaa ei-pro mallia ainakin on kehuttu aika paljon ja on varmasti harrastekäytössä aivan riittävä ja tarjoaa hyvän hintalaatusuhteen. Ei se pro-malli varmaan ainakaan huonompi ole ja onhan noissa se 5 vuoden takuu. Aika moni "merkkivalmistaja" lupaa peruskoneilleen vain vuoden takuun ja ammattilaismalleillekin vain 3 vuotta.Taitaa olla joku Clasun oma merkki. Tosi prolta kuullostaa.
Kuka tuota ammattilaisvehkeeksi on sanonut? Ja oliko sulla ihan jotain kokemustakin asiasta vai muutenko vaan huutelet?No ei hintalaatusuhde tai pitkä takuu tee siitä ammattilaistason vehjettä.
Muutekin koko hintalaatusuhde on käsite joka voitaisiin unohtaa. Tekee vaan asioiden vertaamisesta hankalampaa. Etenkin kun se on usein subjektiivinen mielipide.
Kuka tuota ammattilaisvehkeeksi on sanonut? Ja oliko sulla ihan jotain kokemustakin asiasta vai muutenko vaan huutelet?
Voi perse, nyt vasta huomasin tämän. Tuo on todella hyvä tarjous.
Ei tästä mielestäni pelkkää akkukeskustelua kannata tehdä. "Kestävä akkuporakone" on tällainen kompromissimallinen yleiskäsite ja se kattaa akun lisäksi kaiken muunkin tekniikan. Teoriassa ketjun nimi voisi olla vaikka "Hinta-laatusuhteeltaan hyvä akkuporakone", mutta sekin aiheuttaisi eripuraa, kun käyttötarkoituksia on kuitenkin niin monenlaisia.Ai niin, jos AP kehtaa muuttaa ketjun otsikoksi "akultaan kestävä akkuporakone", tms. niin kiitän. Käytännössä harvinaisuus, että itse kone hajoaa. Joitain hajonneita latureita toki tullut nähtyä, mutta ne eivät ole sateeseen tarkoitettuja.