Amd iso kilpailuvaltti saada FSR tuki peleihin mielestäni että FSR 3.1 saakka toimii ns kaikilla moderneilla näytönohjaimilla ja olisi harmi jos Amd ja Intel lähtisi myös siihen että sulkevat omia skaalaimiaan vain omiin tai jopa omiin uusimpiin näytönohjaimia tukevaksi.
Toki voi olla että laskevat että saavat myyntiä lisättyä sulkemalla tai sitten alussa toimisi vain omilla uusimmilla ja sitten heps keikkaa se toimiikin vanhemmillakin ja sitten heps keikkaa toimii ns kaikilla näytönohjaimilla, myös kilpailijoiden.
Pikkuinen muistikuva itselläni että samalla tavalla Amd puhui myös FSR 3 kanssa että frame generation toimii vain uusimmilla heidän omilla ja sitten aukaisivat sen myös vanhemmille malleille ja sitten myös kilpailijoille, voi olla että nyt samanlainen tapaus kyseessä.
Itse toivoisin että AMD seuraavassa AFMF versiossa(joka toimii ns kaikilla peleillä mutta kuvanlaatu heikompi kuin FSR/XeSS/DLSS toteutuksista jotka ovat pelikohtaisia) parantaisi sitä ajuripohjaista jotta se toimisi koko ajan eikä kuten nykyisessä että tietyissä tilanteissa se frame generation lähtee pois joka tökkii, toki heillä oli perustelut miksi se on parempi kuin pitää koko ajan sitä frame generation päällä mutta mielestäni useimmat mieluiten käyttävät Lossless Scaling koska se pitää koko ajan sen frame generation päällä.
7900 XT varmaan ei menetä ihan tolkuttomasti arvoa vaikka vähän odottaisikin koska siinä kuitenkin se 20gb vramia, toki jos haluaa heti ja varmasti sen FSR 4, paremman säteenseurannan ja parantuneen AV1 striimauksen(vaikkapa VR langattomiin VR laseihin) niin sitten ehkä järkevää siirtyä 9070 XT, tosin varmaan itseäsi 4k pelaajana harmittaa jos vramia on vähemmän?