Keskustelua yliskaalaustekniikoista Nvidia Dlss&Nis, Amd Fsr, Intel Xess.

itellä ainakin lumenin tai pathtracingin kanssa tuntuu liikaa viivettä hiiren kanssa kun gpu käyttö 100%

Onko tuossa jotain siihen auttavaa ? eli jos pelin rajoittaa 60 fps ja tuolla interpoloi ruudut 120fps mahdollisesti pienemmällä gpu käytöllä ?
Tähän asti olen tiputtanut resoluutiota joko jollain skaalauksella tai ihan perinteiseen tapaan.
Tuo ennemmin lisää input lagia kun vähentää, sen kustannuksella saa sitten sulavamman näköisen pelikokemuksen.
 
itellä ainakin lumenin tai pathtracingin kanssa tuntuu liikaa viivettä hiiren kanssa kun gpu käyttö 100%

Onko tuossa jotain siihen auttavaa ? eli jos pelin rajoittaa 60 fps ja tuolla interpoloi ruudut 120fps mahdollisesti pienemmällä gpu käytöllä ?
Tähän asti olen tiputtanut resoluutiota joko jollain skaalauksella tai ihan perinteiseen tapaan.

Tässä kyse on siitä, että kun renderöinti on GPU-rajoitteinen, CPU alkaa menemään GPU:n "edelle" ajassa, lisäten viivettä. Tämän voi ratkaista estämällä CPU:ta menemästä liian "kauaksi" GPU:sta. Paras ratkaisu tähän on Nvidia Reflex, mutta jos sitä ei ole saatavilla, voi asettaa FPS rajoituksen vähän saavutetun FPS:n alle.
 


Vajaan 7 euron hintainen Lossless Scaling ohjelma sai ison päivityksen joka tarjoaa melkein missä vain pelissä jopa x3 kertaisen fps.

Toimii vähän samaan tyyliin kuin Amd afmf ajuritoteutus eli ei ole motion vectoreita peleistä yms joten kuvanlaatu huonompi kuin ne sisältävät Nvidia Dlss 3.x ja Amd Fsr 3.x. Lisäksi ei tue g-sync eikä varmaan freesynciä joka varmaan monelle iso juttu.

Saa nähdä tuleeko koska Nvidialta oma toteutus ajuripohjaisesta joka toimisi melkein kaikkien pelien kanssa kuten Amd tarjoaa.

Kiinnostavaa myös tuleeko Dlss 4.x ja Amd Fsr 4.x toteutukset tukemaan 3 kertaista frame generationia ja iso juttu myös aikooko Nvidia lukita ominaisuuksia vain Rtx 5xxx sarjalaisille vai tuleeko ne myös Rtx 4xxx sarjalaisille.

Mitenköhän Intel pärjää tässä kisassa kun heidän erilaisen toteutuksen tulossa on kestänyt?
 
Juuri löysin Horizon Forbidden Westistä tuon asetuksen, jolla saa Frame Generationin päälle ilman resoluution skaalausta. Lukittu 165 FPS, enkä huomannut mitään negatiivista kuvanlaadussa tai viiveessä. Lisää vain peleihin tuota. Erityisesti Alan Wake 2 ja Cyberpunk säteenseuranta päällä huutaisi tuota.
 

Tosiaan nyt 20 prosentin alennuksessa niin ostin jos läppärin kanssa saisi vähän optimoitua pelinlaatua tuulettimien äänentasoon. Jos ei rajoita fps ja optimoi asetuksia on läppäri aika äänekäs. Miettinyt jollain aikavälillä uuden ostoa mutta ei ole ajankohtaista vielä.

Ensin kokeilin x3 ja 48 fps rajoitusta kun läppärin näyttö 144hz 1080p mutta kauheita artifakteja, blurria yms.

Sitten löysin ohjeen jossa suositellaan Nvidian näytönohjaimen kanssa laittaa riva tuner(tulee afterburnerin mukana) ohjelman asetuksista enable frame limiter - nvidia reflex ja laitoin Custom Resolution Utility (CRU) ohjelmalla(koska kannettava ei muuten sitä suostunut tekemään) 120hz ja rajoitin fps 40.

Input lagia hieman tulee joka voisi kyllä hiirellä ja näppäimistöllä pelattaessa olla ongelma mutta peliohjaimella ei ongelmaa. Ihmeellisen vähän tulee ylimääräisiä artifakteja vaikkapa Genshin Impactissa.

Kun sain asetukset kuntoon niin pakko sanoa että yllätyin miten hyvin x3 toimii kun tosiaan Lossless Scaling ohjelmalla ei ole motion vectoreita yms tietoa peleistä ja jotkut sanonut että Fsr 3.x ja Dlss 3.x frame generation 2x on ihan surkea.

Saa nähdä kun tulee Nvidian Dlss 4.x ja Amd Fsr 4.x tuleeko niihin 3x frame generation ja tuleeko molemmilta 3x(Amd on jo Afmf) ajuritoteutus ns kaikille peleillle.

Pitää varmaan kotona kokeilla päytäkoneella vaikkapa Genshin impactissa 60 fps rajoitus(jollei modaa) 2x kertaista 120hz näytölle(olen laskenut 144hz näytöt 120hz ja rajoittanut 120 fps aikaisemmin koska se on itselleni riittävää).
 
DF:n pikaiset kommentit FSR 3.1:



Lyhyesti: Selkeä parannus kuvanlaadussa liikkuvissa objekteissa, mutta jää silti edelleen selvästi jälkeen XeSS:sta ja DLSS:sta. Kehitystä on oikeaan suuntaan, mikä on hyvä asia.

Kunnon analyysiä odotellessa. Kaikkein parasta tässä on se, että. FSR Frame geniä voi nyt käyttää minkä skaalaimen kanssa vaan. Tuo aiempi FSR skaalauksen pakotus oli kyllä typerä veto AMD:ltä, koska se oli kierrettävissä modeilla ja FSR Frame Gen toimi todistettavasti aiemminkin ihan hyvin DLSS:n ja XeSS:n kanssa.
 
No mutta on se hyvä juttu kun nvidia ei pakota yhtään mitään taikka mihinkään. Ilmankos nvidialla kaikki on niin paljon parempaa.

Enpä osannutkaan odottaa tätä kommenttia.
AMD on ihan itse valinnut edukkuuden/open source reitin laadulla ja paremmilla tuotteilla kilpailemisen sijaan. Ei oikein sopinut tuohon open source filosofiaan tuo FSR skaalauksen pakotus sen Frame genin kanssa. Siinä kärsi vain myös AMD:n näyttisten omistajat, kun parempi laatuista XeSS:ää ei voinut käyttää Frame genin kanssa.
 
Niin voisihan sen avata toimimaan minkävain skaalaimen kanssa ja rajoittaa vain 7000 sarjan radeoneille. Eikös se silloin olisi hyvä?
 
Enpä osannutkaan odottaa tätä kommenttia.
AMD on ihan itse valinnut edukkuuden/open source reitin laadulla ja paremmilla tuotteilla kilpailemisen sijaan. Ei oikein sopinut tuohon open source filosofiaan tuo FSR skaalauksen pakotus sen Frame genin kanssa. Siinä kärsi vain myös AMD:n näyttisten omistajat, kun parempi laatuista XeSS:ää ei voinut käyttää Frame genin kanssa.

Parempi se ilmeisesti olisi ettei AMD julkaisisi yhtään mitään niin ei nörttien mieli pääsisi pahoittumaan. Ei ole käyny mielessä että että se on voinut olla ihan valinta kysymys aikoinaan. Joko julkaistaan ja rajataan omalle härvelille ja julkaistaan tuki muille härveleille myöhemmin kun on ehditty niitä tarpeeksi testaamaan. Tai sitten otodellaan X aika että on saatu testattua kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: pig
Parempi se ilmeisesti olisi ettei AMD julkaisisi yhtään mitään niin ei nörttien mieli pääsisi pahoittumaan. Ei ole käyny mielessä että että se on voinut olla ihan valinta kysymys aikoinaan. Joko julkaistaan ja rajataan omalle härvelille ja julkaistaan tuki muille härveleille myöhemmin kun on ehditty niitä tarpeeksi testaamaan. Tai sitten otodellaan X aika että on saatu testattua kaikille.

Voihan se teoriassa olla noinkin. Kummasti se avattiin heti, kun devaajat modasi sen lukon auki, osoittaen että ei ole mitään ongelmaa käyttää muita skaalaimia sen Frame genin kanssa.
 
Kokeilin ensimmäistä kertaa koskaan nyt minäkin DLSS frame geniä Doom 2 RT modissa ja vaikka fps nousi 180..190 tienoille niin liike ei näyttänyt ruudulla yhtä sulavalta kuin ilman frame geniä ja 120 fps capilla (pelkkä DLSS päällä).

Vsync pois päältä kummallakin tavalla, 240 Hz näyttö.
Yleensä 180 fps näyttää sulavammalta näin.

Onko muilla vastaavia havaintoja? Siis ylipäätään frame genistä.

Edit: hetkinen, jos ilman frame geniä saavutan 120 fps niin eikös frame genin kanssa pitäisi päästä 240:een?
Vai riippuuko tämä muista tekijöistä?
 
Viimeksi muokattu:
Edit: hetkinen, jos ilman frame geniä saavutan 120 fps niin eikös frame genin kanssa pitäisi päästä 240:een?
Vai riippuuko tämä muista tekijöistä?
Riippuu eikä se ole ikinä mikään automaattinen 2x suorituskyky
 

Amd Fsr 4 tulee varmaan seuraavan sukupolven Amd näytönohjaimien julkistuksen yhteydessä syksyllä tai talvella vielä tämän vuoden puolella.
Vahva veikkaus, että raudasta johtuen Radeon 7000 sarja on eka joka tuota tukee kun se tulee ulos. Tuurilla myös 6000. Vanhemmat sarjat tuskinpa
 
Vahva veikkaus, että raudasta johtuen Radeon 7000 sarja on eka joka tuota tukee kun se tulee ulos. Tuurilla myös 6000. Vanhemmat sarjat tuskinpa
Sormet ristissä että ne nyt julkaisisi edes hyvän yliskaalaajan, koska joka pelissä missä tuota on tullut testattua, niin FPS pysyy samana/tippuu ja grafiikka kärsii huomattavasti.
 
Sormet ristissä että ne nyt julkaisisi edes hyvän yliskaalaajan, koska joka pelissä missä tuota on tullut testattua, niin FPS pysyy samana/tippuu ja grafiikka kärsii huomattavasti.
Useammassa pelissä tuota on tullut kokeiltua eikä se fps ole vielä yhdessäkään pysynyt samana tai heikentynyt. Olisi kiva tietää millä saat tuon efektin aikaan?
 
AMD tais just virallisesti vahvistaa että FSR 4 tulossa ja käyttää AI-tekniikkaa kuten Nvidian DLSS. Kaiketi myös omalla dedikoidulla osallaan korttia. Ottaen huomioon miten hyvin FSR 3.x pystyy jo laittamaan kampoihin DLSS veikkaanpa että katoaa Nvidialta se viimonenkin oljenkorsi rahastaa ylihintaa. Vielä kun AMD saa keskiluokan korttien hinnat kohdilleen voi Nvidiaa alkaa nikottamaan ylihintaisilla 12GB vram puskureilla. (Toki tällä nyt mitään merkitystä olis nvidia koska datakeskukset printtaa kulttaa). Positiivista kehitystä joka tapauksessa joka heikentää varmasti Nvidia dominanssia jopa niiden kuluttajien kohdalla jotka kyseisen näkee "ongelmana"

 
Useammassa pelissä tuota on tullut kokeiltua eikä se fps ole vielä yhdessäkään pysynyt samana tai heikentynyt. Olisi kiva tietää millä saat tuon efektin aikaan?
Testattu ainakin CS2 ja The Finals peleissä. Testailin Qualityllä ja Performancella. Ei oikein eroa muuta kuin grafiikan suhteen.
 
Testattu ainakin CS2 ja The Finals peleissä. Testailin Qualityllä ja Performancella. Ei oikein eroa muuta kuin grafiikan suhteen.
Vaikuttaisi aika selvältä CPU pullonkaulalta jos ei fps parane tai jopa huononee. Missään en ole muuten törmännyt siihen, että fps ei nousisi.
 
Vaikuttaisi aika selvältä CPU pullonkaulalta jos ei fps parane tai jopa huononee. Missään en ole muuten törmännyt siihen, että fps ei nousisi.
Kaveri kokeili CS2:ssa, taisi olla 1060 ja 3600 prosessori ni en kyllä tuossa näe prosessorin pullonkaulaa.
 
AMD tais just virallisesti vahvistaa että FSR 4 tulossa ja käyttää AI-tekniikkaa kuten Nvidian DLSS. Kaiketi myös omalla dedikoidulla osallaan korttia. Ottaen huomioon miten hyvin FSR 3.x pystyy jo laittamaan kampoihin DLSS veikkaanpa että katoaa Nvidialta se viimonenkin oljenkorsi rahastaa ylihintaa. Vielä kun AMD saa keskiluokan korttien hinnat kohdilleen voi Nvidiaa alkaa nikottamaan ylihintaisilla 12GB vram puskureilla. (Toki tällä nyt mitään merkitystä olis nvidia koska datakeskukset printtaa kulttaa). Positiivista kehitystä joka tapauksessa joka heikentää varmasti Nvidia dominanssia jopa niiden kuluttajien kohdalla jotka kyseisen näkee "ongelmana"



Boldattu kohta nyt aikamoista legendaa. FSR 3.1 skaalauksen laatu on edelleen selkeästi jäljessä varsinkin DLSS:ää. XeSS:n DP4a versioon on kyllä saatu ero jo aika pieneksi/tasoihin, mutta se on edelleen hieman stabiilimbi, kun FSR 3.1.

Muuten olen samaa mieltä, että vihdoin AMD:llä mahdollisuus saada FSR:n laatu nostettua samalla tasolle DLSS:n ja XeSS:n kanssa, joka olisi kilpailun kannalta hieno juttu.

Mielenkiintoista nähdä tuleeko joku XeSS tyyppinen ratkaisu, että FSR4 toimisi edelleen myös muiden valmistajien korteilla softapolulla, mutta AMD:n korteilla olisi parempi laatu rautapolulla, vai miten tuon sitten toteuttavat.
 
Onko RX 7000 -sarjan AI-ytimille vielä ollut mitään konkreettista käyttöä? Jos FSR 4 vaatii erillistä rautaa tekoälyn takia, niin luulisi onnistuvan 7000-sarjallakin. Nykyinen RX 7900 XT voi vanhentua ihan kivasti 20GB muistin ja mahdollisen FSR 4 -tuen ansiosta. Onneksi palautin aikanaan 12GB RTX 4070 Ti:n. :)

Cyberpunkin FSR 3:aa tuli odoteltua aika tarkalleen vuosi sen jälkeen, kun AMD lupasi sen tulevan. Oli aika pettymys toteutuksena. Frame Generation kyllä tuplasi FPS:n, mutta peli ei tuntunut yhtään sulavammalta. Skaalaus taas veti kuvanlaadun aika pehmeäksi. Horizonia on nyt tullut pelailtua pelkkä FSR 3.1 Frame Generation päällä ja toimii edelleen upeasti. Kuvanlaadussa tai viiveessä en edelleenkään huomaa mitään ongelmia, mutta peli pyörii sulavammin.
 
Onko RX 7000 -sarjan AI-ytimille vielä ollut mitään konkreettista käyttöä? Jos FSR 4 vaatii erillistä rautaa tekoälyn takia, niin luulisi onnistuvan 7000-sarjallakin. Nykyinen RX 7900 XT voi vanhentua ihan kivasti 20GB muistin ja mahdollisen FSR 4 -tuen ansiosta. Onneksi palautin aikanaan 12GB RTX 4070 Ti:n. :)
Oma käsitykseni on, että ainakaan pelikäytössä noilla seiskasarjan AI coreilla ei ole ollut vielä mitään virkaa. On kyllä pettymys, jos näille ei löydy tukea FSR 4 myötä. Tosin samalla kannattaa pitää mielessä, että kasisarjassa lienee paljon tehokkaammat AI ytimet, joten FSR 4 ei välttämättä toimi optimaalisesti vanhemmilla korteilla, jos ollenkaan...
 
Hienoa on että FSR4 vihdoinkin menee siihen suuntaan mitä XeSS on näyttänyt, eli "AI" pohjaisena saa parempaa laatua. Kuluttajat voittaa.

Mutta, en vielä AMD käyttäjänä poksauttelisi shamppanjapulloja auki, lähinnä että Nvidia ei myöskään varmaan lopeta DLSS kehitystä ja saattavat tuoda jotain uutta joka taas sitten tiputtaa AMD:n kortteja pois kilpailusta kun käytetään RT tai skaalaimia tms.
 
AMD Fluid Motion Frames 2.0 toimii muuten yllättävän hyvin. Cyberpunkin FSR 3 oli toteutukseltaan pettymys, niin otin tuon FMF:n testiin. Kaikki RT-efektit ja XeSS Ultra Quality päällä pyöri 50-70 FPS, mutta FMF nosti FPS:n 100-140 välille. Valtava ero sulavuudessa eikä kuvanlaadussa oikeasti ollut juurikaan moittimista. Path Tracing päällä lähtö-FPS tosin tippui niin alas, ettei FMF enää sitä pelastanut. Pahoja artifakteja tuli.

Olen pitkään lykännyt Alan Wake 2:n ostamista FSR 3:n toivossa, kun siinä on aika raskasta säteenseurantaa AMD:n korteille. FSR3:aa ei ole näkynyt, mutta FMF2 taitaa tulla tuossa apuun. Täytyykin ostaa AW2, kun saan toisen pelin pelattua alta.
 
AMD Fluid Motion Frames 2.0 toimii muuten yllättävän hyvin. Cyberpunkin FSR 3 oli toteutukseltaan pettymys, niin otin tuon FMF:n testiin. Kaikki RT-efektit ja XeSS Ultra Quality päällä pyöri 50-70 FPS, mutta FMF nosti FPS:n 100-140 välille. Valtava ero sulavuudessa eikä kuvanlaadussa oikeasti ollut juurikaan moittimista. Path Tracing päällä lähtö-FPS tosin tippui niin alas, ettei FMF enää sitä pelastanut. Pahoja artifakteja tuli.

Olen pitkään lykännyt Alan Wake 2:n ostamista FSR 3:n toivossa, kun siinä on aika raskasta säteenseurantaa AMD:n korteille. FSR3:aa ei ole näkynyt, mutta FMF2 taitaa tulla tuossa apuun. Täytyykin ostaa AW2, kun saan toisen pelin pelattua alta.

Onko siihen tullut parannusta, että FMF menee pois päältä nopeassa kamera liikkeessä, jos FPS alle tietyn rajan. Muistelen, että FMF1:ssä oli aika korkea FPS, missä tuo pois päältä kytkeytyminen tapahtui.
 
Onko siihen tullut parannusta, että FMF menee pois päältä nopeassa kamera liikkeessä, jos FPS alle tietyn rajan. Muistelen, että FMF1:ssä oli aika korkea FPS, missä tuo pois päältä kytkeytyminen tapahtui.
En ainakaan 50-60 alkuperäisellä FPS:llä huomannut vielä. Path Tracing päällä ja 30 FPS:llä alkoi jo nykimään pahasti.
 
Asiaton käytös
Eurogamer on nyt testannut tuota PS5 Pron PSSR-toteutusta Ratchet and Clank: Rift Apart -pelillä (PC vs. PS5 Pro). Ja jutun sekä videon perusteella PSSR on selkeästi parempi kuin FSR, mutta DLSS on kuitenkin edelleen edellä.

No tottakai on edellä. Jos ei olis niin loppuis alex pojulle shekkien tuleminen nvidialta.
 
No tottakai on edellä. Jos ei olis niin loppuis alex pojulle shekkien tuleminen nvidialta.
Kylläpä oli aikamoinen zingeri ja ownaus. Varmasti ei ole siitä kyse että Nvidia on kehittänyt DLSS yli viisi vuotta ja pystyy käyttämään omia tuotteitaan halvemmalla mallien treenamiseen kun Sony. Sony on myös pikkufirma nykyiseen Nvidiaan nähden, joka näkynee resurssien määrässä. Sanoisin että kaikki nämä asiat huomioiden eka versio PSSR:stä on erittäin hyvä lähtökohta.

Mutta EI, kyllä on todennäköisempää että DF on todella Nvidian leirissä ja ei uskalleta nostaa PSSR sen takia ykköseksi ja kukkulan kuninkaaksi. Nvidia suuttuisi tosi pahasti jos kehuttaisi liikaa tuotetta joka ei edes kilpaile Nvidian kanssa nykyisestä melkein 80% markkinaosuudesta GPU puolella.
 
Oisko joku salaliittoketju parempi näille teorioille? Tosin menisi riman ali varmaan sielläkin kun et edes yritä perustella väitettäsi...

Eipä ole tuohon sivustoon ollu luottoa sen episodin jälkeen kun ne "testaili" nvidian romua yksinoikeudelle ennen muuta mediaa.
 
Eipä ole tuohon sivustoon ollu luottoa sen episodin jälkeen kun ne "testaili" nvidian romua yksinoikeudelle ennen muuta mediaa.
Aha, eli noiden aiempien Nvidia yksinoikeustestien takia ovat tässä uudessa arviossaan puolueellisia juuri Nvidian eduksi, vaikka saaneet yksinoikeudella testata myös tuota Sonyn uutta laitetta/PSSR:ää, johon nyt Nvidiaa ja muita vertaavat. Varsin uskottava teoria. 🍄

 
Aha, eli noiden aiempien Nvidia yksinoikeustestien takia ovat tässä uudessa arviossaan puolueellisia juuri Nvidian eduksi, vaikka saaneet yksinoikeudella testata myös tuota Sonyn uutta laitetta/PSSR:ää, johon nyt Nvidiaa ja muita vertaavat. Varsin uskottava teoria. 🍄



Enkös mä jo sanonut että noitten uskottavuus meni täysin sen episodin myötä.
 
Call of Duty Black Ops 6 on ensimmäinen peli, joka tulee tukemaan AMD:n uutta koneoppimiseen pohjautuvaa FSR 4:ää.

https://videocardz.com/newz/amds-ne...earning-is-coming-to-call-of-duty-black-ops-6

Kiinnostaa kyllä, millainen toteutus lopulta on ja julkaistaanko vasta RX 8000 -sarjan korttien kanssa. Myös RX 7000 -sarjassa on AI-ytimiä käyttämättä ja toivottavasti FSR 4 toimii myös niillä. Toisaalta edes FSR 3.1 ei ole vielä ehtinyt levitä kunnolla ja sekin toimii ainakin uusimmassa Horizonissa erinomaisesti.

EDIT: RX 7000 -sarjan korteissa on myös eri määrä AI-ytimiä. Esim RX 7900 XT:ssä niitä on 168 ja 7800 XT:ssä 120. Tuon luulisi vaikuttavan jollain tavalla myös FSR 4:n laatuun tai suorituskykyyn, mikäli se toimii näillä korteilla. Tuossakin mielessä tulee olemaan hyvin mielenkiintoinen julkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä homma, että AMD lähtenyt nyt myös tosissaan kehittämään tuota FSR:ää. Pitkään sen kehitys onkin vähän junnannut paikallaan/ollut hidasta.
 
Hyvä homma, että AMD lähtenyt nyt myös tosissaan kehittämään tuota FSR:ää. Pitkään sen kehitys onkin vähän junnannut paikallaan/ollut hidasta.
Jep. Erittäin tervetullutta. Itsellä oli fiilis, että pelinkehittäjät eivät meinaa pysyä AMD:n viimeaikaisessa tahdissa, mutta tuon listan perusteella kuitenkin ihan hyvä määrä FSR 3 ja 3.1 -pelejä jo:

Latest AMD FSR 2 & 3 Supported Games List

Uusissa AAA-peleissä FSR 3.1 tuntuu olevan jo yleinen ja moniin vanhempiin peleihin lisättiin jälkikäteen FSR 3. Toisaalta esimerkiksi Cyberpunkin FSR 3:n toteutus on aika kamala ja jopa Fluid Motion Frames 2 toimii paljon paremmin. Kokeilin äsken myös The Last of Us Part 1:n FSR 3:aa ja siinä oli pakollinen FSR-skaalaus, joka teki kuvan suttuiseksi. Muuten oli kyllä sulavaa, mutta toisaalta jo alkuperäinen FPS oli kaikki asetukset tapissa aika hyvä. Myös Alan Wake 2:een olen kovasti odottanut FSR 3:aa, mutta pakko varmaan pelata FMF2 päällä RT:n kanssa :beye:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 719
Viestejä
4 496 695
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom