Nappasinpa Lossless Scaling-softan Steamista, ja testiin kuvan asetuksilla joiden laitto kesti muutaman sekunnin. Last of Us part 1 4k ja ultra-asetuksilla, lukittuna 60fps:ään ja nostettuna 120 fps:ään. Olen kyllä yllättynyt kuinka hyvää jälkeä tuo tekee, ui:ssa näkyi tähtäimen kohdalla ghostingia ainoastaan jos pyöritti kameraa täysillä ympäri, jota ei pelissä normaali-tilanteissa tule harrastettua. Scalingia en edes kokeillut, tuo LSFG 3.0 itsessään on jo aika pystyvä. Jää kyllä omaan käyttöön, tätä usein kehutaan etenkin heikoimpien näyttisten kaveriksi, mutta tällainen about 60fps/4k-näyttis (useimmissa peleissä) 9070XT saa myös hyvän avun, kun Frame G-:llä ottaa 120hz:hin 4k-telkkarista loput irti.
Lopputulos on hyvää, kun multiplier vain 2, latency target pienin eli 0, flow scale sellainen että Gpu:lla jää hengitystilaa, 70% suositeltu mutta minulla taisi olla puolessa välissä. Valittuna ehdottomasti uusin LSFG 3.0, se on iso parannus 2.0-versiosta. Adaptive-modea kokeilin myös, jossa voi itse määrittää Framen fps:n, en huomannut eroa joten menin tuolla fixed-asetuksella.
Vaikuttavaa jälkeä, eipä tässä enää ole inspiraatiota yli tonnia näyttiksestä maksaa, ainakaan pelikäyttöön. Nämä uudet softat kehittyy hurjaa kyytiä. Emulaattorit ja 30/60fps:ään lukitut pelit tämän kanssa mainio, ja sekä saamaan natiivista 4k/60hz pelistä lisää irti "feikkifreimeillä". Ohjainpeleihin paras, kilpailullisiin peleihin toki ei edes sitä pientä latenssisakkoa haluta. Mikään ei tietysti sitäkään estä, jos asetukset niin että latenssi-sakko pienin.
Summa summarum, 7 euroa voisi käyttää huonomminkin, olen positiivisesti yllättynyt.