Pahoittelen jos sinä tai jotain muu viestistäni pahoitti mielensä, myönnän että olin ehkä hieman liian ankara asetelmissani.
Tottakai on hienoa, että osa tai moni käy töissä väsymyksestä huolimatta. Veikkaan että suurin osa on välillä väsynyt, ja niin olen minäkin. Sitä en ymmärrä, että jotkut jättävät menemättä töihin näin vähäpätöisen asian takia. Tottakai osa oireyhtymistä on todellisia sairauksia, minun kritiikkini kohdistui vain näihin, joille ei löydy mitään elimellistä syytä ja joita ei myöskään pidetä psyykkisinä.
Otetaan nyt sitten esimerkkinä vaikka tuo krooninen väsymysoireyhtymä tai vaikka fibromyalgia. Näitä on tutkittu jo vuosikymmeniä, mutta mitään poikkeavaa näitä sairastavilta ei vaan löydy. Luulisi että tässä vaiheessa olisi jo löytynyt, jos kyseessä olisi oikeasti fyysinen sairaus. Ainakin näistä ensimmäisen kohdalla on myös tutkimuksissa todettu, että sairaus jopa paranee kokonaan tai sitä
sairastavat tulevat huomattavasti parempaan kuntoon psykoterapialla ja liikunnalla. Jos kyseessä olisi oikeasti fyysinen sairaus, se ei todellakaan paranisi näillä hoitokeinoilla. Jos sairaus paranee sillä että laittaa vaan elintavat kuntoon, se ei ole mikään sairaus alunperinkään.
Homeoireista ehkä osa on todellisia, mutta pitää silti muistaa että moni homeoireista kärsivä saa oireita vain jos hän tietää olevansa homekohteessa, sama koskee sähköyliherkkyydestä kärsiviä. Veikkaan että moni homeoireista on vaan psyykkisiä. Tässä hyvä artikkeli asiasta:
https://www.rakennuslehti.fi/2017/0...-jopa-jarru-ymparistoyliherkkien-toipumiselle
En todellakaan koe mitään ylemmyyden tunnetta oikeasti sairaita kohtaan ja mielestäni he ovat oikeutettuja sairauslomaan ja ehkä jopa kuntoutukseen, jonka kautta he voivat päästä uudelleen töihin. Vasemmistolaiseksi haukkumisen jätän omaan arvoonsa.