Keskustelua työttömyydestä

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Jos ei moneya, niin niin vaikeuttaa varmaan mukavasti. Asunnottomuudesta ei kokemusta, joten en tiedä miten esim. Kelan avustuksien (ts. muuttoapu) tapahtuu Poste restanten kautta, kun muuton lähtöosoitetta ei voida antaa.

Tämä mies kumminkin vaikuttaa asenteellaan (muukalaispataljoona, sissihenki ja ei yli 600euron yksiöön (jossa viime kädessä kasvaneen asumistuen omavastuun taitaa väliaikaisesti ainakin kompensoida Kelan toimeentulotuki)) itse aiheuttaneen tilanteensa. Päihteet eivät ole ainoa keino ajaa siihen, vaan myös ylensuuri kunnianhimo ja nöyrtymisen halun puute.
Jos kyseinen herra satsaa vaikka niistä säästöistä 20-30 euroa ja sijoittaa sen junalippuun tai vielä halvempi onnibussi. Väitän että 1000% varmuudella jos menee vaikka Jurvaan tms. peräkylään ja pistää paikallisen marketin eteen makuupussin ja vermeet on kyläläiset jo hommaamassa asuntoa ja ruokalahjoituksia.

Näin se toimii landella ja ketään ei jätetä kadulle. Lisäksi tyhjiä asuntoja löytyy vaikka kuinka. Eli oma valinta katsoo asiaa ihan mitenpäin tahansa. Ei mitään estettä hypätä vaikka seuraavaan junaan kun ei ole duunia, omaisuutta eikä läheisiä.

edit. kiltisti sanottuna tässä jutussa jätetään kertomatta jotain hyvin oleellista.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Ei osta retkikeitintä, vaan ostaa pari kupillista kahvia päivässä. Tuohon menee heti vähintään 60€/kk.
Kyllähän miehellä on peiliinkatsomisen paikka omassakin toiminnassaan. Taitaa olla kuitenkin sellainen elämäntapaintiaani, että omalla tavallaan tykkääkin asua metsässä yksikseen. Jossain yömajassa tms. nukkumisessa ei mielestäni ko. kaverilla mitään vaaraa edes olisi, kerta mitään varastettavaakaan ole...

Mutta että kahvikupin ostaminen tuhlailua... :think:
Meneehän siihen toki rahaa, mutta saattaa olla niitä ainuita asioita jotka saa vielä tuntemaan itsensä ihmiseksi, kun voi istahtaa kahvilaan/huoltoasemalle ihan tavallisten ihmisten seuraan ja lukea lehden ja katsella maailman menoa.

Kahvikuppi lienee kuitenkin se halvin tuote huoltoasemalla tms., eikä siellä saa istuskella jos ei osta mitään. Ainakaan hampuusin näköiset reppureissarit.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Jännät paikat. Kohta pitäisi mennä työhaastatteluun :openmouth:

Nykyään hakuprosessit on liian monimutkaisia.

Ensin ansioluettelo sähköpostilla, sitten videohaastattelu, jossa piti nauhoittaa neljä eri videota ja nyt kolmantena vaiheena vasta itse työhaastattelu.
Tänään (joulupäivänä) sain sähköpostiin vastauksen, että pääsen aloittamaan työt :tup:
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
888
Tää oli kyllä aika läppä. Äijä kertoo ensin ettei ole mitään ihmissuhteita eikä omaisuutta ja sitten töräyttää ettei sitä noin vain muuteta muualle :facepalm::facepalm::facepalm:
Näitä intiaaneja on Suomen kylät ja torit täynnä. Kun johonkin on totuttu, se tuntuu turvalliselta ja muutosta on mahdoton tehdä, vaikka se johtaisi massiiviseen elintason nousuun.
 

HoM0 Materialismus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
38
Ainahan voi muuttaa Grönlantiin asumaan igluun.

Isot kaupungit paskaisia ja täyteen ahdettuja.
Kiitos asuntosijoittajien vuokrat on 1230842348854848399929234929349 euroa / kuukausi.
Ei ihme että porukkaa majailee metsissä. :cigar2::cigar2::cigar2:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Työhaastattelussa kyseltiin moneen otteeseen hakijan some-aktiivisuudesta ja suorastaan ihmeteltiin, kun hakijalta ei löydy edes Instagram tiliä. Tästä aikaa vajaa vuosi ja suurikokoinen IT-alan yritys Helsingissä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Työhaastattelussa kyseltiin moneen otteeseen hakijan some-aktiivisuudesta ja suorastaan ihmeteltiin, kun hakijalta ei löydy edes Instagram tiliä. Tästä aikaa vajaa vuosi ja suurikokoinen IT-alan yritys Helsingissä.
Olisivat luultavasti käyneet stalkkaamassa aktiivisuuttasi ja tutkineet mitä sinne olet kirjoittanut ja tehneet sen perusteella päätelmiä, vaikka se ei taida olla eettisesti kovin sallittua.

Tämän vuoksi olen laittanut esim. oman Facebook tilin asetukset mahdollisimman tiukiksi, etteivät tuntemattomat pääse selaamaan tietojani, kuviani eikä kavereitani.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
317
Sut pitää saada äkkiä johonkin työkokeiluun tai koulutukseen että hallituksen lupaama työllisyysprosentti toteutuis..
Lasketaanko koulutuksessa tai 9e/päivä kokeilussa oleva työlliseksi? Olen ollut siinä tähän asti siinä uskossa että vain vähintään 1h/ viikossa palkkaa saava lasketaan työlliseksi mutta enää en ole varma. "Työllinen on henkilö, joka on tutkimusviikolla tehnyt ansiotyötä vähintään tunnin rahapalkkaa tai luontaisetua vastaan tai voittoa saadakseen." Onko tuo 9e (tai työttömyyskorvaus tai sen korotusosa) luontaisetu tai voitto?

Työttömäksihän kokeilussa olevaa ei lasketa ja kokeilun jälkeen häntä ei lasketa myöskään pitkäaikaistyöttömien joukkoon vaan se ikään kuin nollaa päivät.

Tuossa yks kaveri joka on yrittäjä (ja sattuu tuntemaan jonkun työkkärintädin), kertoi ettei missään tapauksessa ota mitään kokeilijoita tai harjoittelijoita, kun sitten ne TE-akat tekee yllätyskäyntejä ja mitä lie byrokratiaa. Samoin tuli kuultua että firmat mitkä käyttää noita ilmaisia orjia, niin nekin joutuu nopsaan suurennuslasin alle, jos väärinkäyttöä ilmenee.
Voi olla paikkakuntakohtaista, mutta säännöt lienee samat kuitenkin kaikille. Toteutus sitten eri...
Tuohan on parannus jos ei ole sitten pelkästään paikkakuntakohtaista. Aikoinaan olin kokeiluissa itsekkin ja kertaakaan ei tietääkseni työkkäristä kukaan tullut millekään käynnille. Enkä ole koskaan nähnyt käyntejä myöskään silloin kun kanssatyöntekijä onkin vain kokeilija.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Lasketaanko koulutuksessa tai 9e/päivä kokeilussa oleva työlliseksi? Olen ollut siinä tähän asti siinä uskossa että vain vähintään 1h/ viikossa palkkaa saava lasketaan työlliseksi mutta enää en ole varma. "Työllinen on henkilö, joka on tutkimusviikolla tehnyt ansiotyötä vähintään tunnin rahapalkkaa tai luontaisetua vastaan tai voittoa saadakseen." Onko tuo 9e (tai työttömyyskorvaus tai sen korotusosa) luontaisetu tai voitto?

Työttömäksihän kokeilussa olevaa ei lasketa ja kokeilun jälkeen häntä ei lasketa myöskään pitkäaikaistyöttömien joukkoon vaan se ikään kuin nollaa päivät.


Tuohan on parannus jos ei ole sitten pelkästään paikkakuntakohtaista. Aikoinaan olin kokeiluissa itsekkin ja kertaakaan ei tietääkseni työkkäristä kukaan tullut millekään käynnille. Enkä ole koskaan nähnyt käyntejä myöskään silloin kun kanssatyöntekijä onkin vain kokeilija.
Käsittääkseni mikä tahansa työkokeilu, kurssi tms. poistaa sut työttömien joukosta siks aikaa vähintään kun tätä tapahtuu.

edit. varmaa tietoa ei tästä ole, vain mutuilua
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tuohan on parannus jos ei ole sitten pelkästään paikkakuntakohtaista. Aikoinaan olin kokeiluissa itsekkin ja kertaakaan ei tietääkseni työkkäristä kukaan tullut millekään käynnille. Enkä ole koskaan nähnyt käyntejä myöskään silloin kun kanssatyöntekijä onkin vain kokeilija.
Tuo vertaus kaverin firmaan koskee yrittäjiä, säätiöt ja yhdistykset on luonnollisesti sen ulkopuolella. Siellähän ei ole muuta kun kokeilijoita, harjoittelijoita ym. palkkatuella suorittavia. Jotkut saa sen palkan, toiset 9e/päivä samat hommat, ilman etuja toki kuten lomaa tai työterveyshoitoa, tai eläkekertymää. Mutta sehän on normaalia ja sama se kai on jokapuolella.
Sitten nämä orjuuttajat toki pitää melkoista laumaa vakiduunissa moninaisina johtajina ja koordinaattoreina, ohjaajina, opastajina. Eli työllistävät itsensä koska se palkka tulee taikaseinästä joka on...
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
317
Käsittääkseni mikä tahansa työkokeilu, kurssi tms. poistaa sut työttömien joukosta siks aikaa vähintään kun tätä tapahtuu.

edit. varmaa tietoa ei tästä ole, vain mutuilua
Näinhän se on mutta työllisyystavoitteen saavuttamisessa se ei käsittääkseni auta vaikka jokaikinen työtön olisi kokeilussa tai kurssilla.

Tuo vertaus kaverin firmaan koskee yrittäjiä, säätiöt ja yhdistykset on luonnollisesti sen ulkopuolella. Siellähän ei ole muuta kun kokeilijoita, harjoittelijoita ym. palkkatuella suorittavia. Jotkut saa sen palkan, toiset 9e/päivä samat hommat, ilman etuja toki kuten lomaa tai työterveyshoitoa, tai eläkekertymää. Mutta sehän on normaalia ja sama se kai on jokapuolella.
Sitten nämä orjuuttajat toki pitää melkoista laumaa vakiduunissa moninaisina johtajina ja koordinaattoreina, ohjaajina, opastajina. Eli työllistävät itsensä koska se palkka tulee taikaseinästä joka on...
Olen ollut työkokeilemassa vain yksityisellä puolella ja siellä ei ole työkkäristä käynyt kukaan. Ja te-toimistoon tuolloin antamani palaute kokeilupaikasta aiheutti vain "niii-in" vastauksen. Myöskään kunnalla en nähnyt minkäänlaisia tarkastajia. Mutta omista kokeiluistani on jo aikaa ja systeemit on voineet muuttua. Tosin ainakin pari vuotta sitten ei myöskään kunnalla käynyt kukaan tarkastamassa. Itse en tuolloin ollut tuo kokeilija.


Ns. kolmannella sektorilla toki te-toimistosta tullaan käymään ainakin kuntouttavassa olevien kohdalla. Taitaa olla jopa lakisääteistä että muutaman kuukauden välein pitää pitää palaveria ja sopia jatkosta. Työnohjaaja ja valmentajaahan yms. siellä löytyy kyllä jokalähtöön. Ei tarvitse kuin vilkaista paikallisten säätiöiden nettisivuja.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
42
En ole kirjoittanut tänne pidempään aikaan, mutta voin tunnustaa, että löysin töitä ja olen ollut kiireinen niiden parissa.

Olen elänyt työttömyyden aikaisella elintasollani ja samalla kerryttänyt itselleni kolmatta kymmenettä tuhatta euroa säästöjä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
En ole kirjoittanut tänne pidempään aikaan, mutta voin tunnustaa, että löysin töitä ja olen ollut kiireinen niiden parissa.

Olen elänyt työttömyyden aikaisella elintasollani ja samalla kerryttänyt itselleni kolmatta kymmenettä tuhatta euroa säästöjä.
En ole kirjoittanut tänne pidempään aikaan, mutta voin tunnustaa, että löysin töitä ja olen ollut kiireinen niiden parissa.

Olen elänyt työttömyyden aikaisella elintasollani ja samalla kerryttänyt itselleni kolmatta kymmenettä tuhatta euroa säästöjä.
Arvostan! Hyvää työtä. Ja onnea työpaikasta. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 190 935
Jäsenet
70 768
Uusin jäsen
Craft Bear

Hinta.fi

Ylös Bottom