Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
808
Niin tärkeä pointti tuossa on, että säännöissä kielletään mainostaminen. Mitään sellaista tuolla ei ole tapahtunut. Ja voiko mainostaa ihmisille jotka on kuidun jo tilanneet tai jo saaneet?

Jos tämä kielto koskee kokonaan kaikkea kommunikointia joka liittyy työnantaja yritykseesi niin se olisi hyvä säännöissä sitten lukea.
Kyllähän tuo nyt hyvän mielen markkinoinnista kävi siinä missä muunkinlainen mainonta. Itsellä ainakin koheni mielikuva yrityksestä, ja sen kommunikoinnin tasosta, joka tähän asti ollut mielestäni lähinnä luokattoman huonoa. Tämä vaikka olen jo kuidun tilannutkin, ja kyllähän tuota ketjua tilausta vasta harkitsevatkin lukevat.

En usko, että kielto koskee normaalin käyttäjän yksittäisiä työhön liittyviä viestejä, mutta siitähän ei tässä ollut kyse. Jari liittyi foorumille yksinomaan Valoon verkkopuolen johtajan roolissa ja jokainen viesti kuvasti tätä. Tässä vielä hänen ensimmäinen viestinsä foorumilla.

Morjesta kaikille,

Mielenkiinnolla lueskellut foorumin kirjoituksia jo pitemmän aikaa. Ajattelin tänne lyhyesti jotain kirjoittaa ja antaa "kasvot" Valoolle.
Lueskelen foorumin asioita epäsäännöllisen säännöllisesti ja jos Valoo jossain tekstissä mainitaan niin koitan siihen jatkossa kommentoida mikäli se vastausta vaatii.
En ole kuiturakentamisen ammattilainen - meillä on muut ammattilaiset sitä varten, mutta IP:stä ja teknologioista jotain ymmärrän. :)

Jos kysymyksiä niin laittakaa tähän ketjuun viestiä niin helpompi seurata.

Mukavaa kesänjatkoa kaikille!

Terveisin,

Jari Pentinmäki
Head of Network
Valoo Oy
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Kyllähän tuo nyt hyvän mielen markkinoinnista kävi siinä missä muunkinlainen mainonta. Itsellä ainakin koheni mielikuva yrityksestä, ja sen kommunikoinnin tasosta, joka tähän asti ollut mielestäni lähinnä luokattoman huonoa. Tämä vaikka olen jo kuidun tilannutkin, ja kyllähän tuota ketjua tilausta vasta harkitsevatkin lukevat.

En usko, että kielto koskee normaalin käyttäjän yksittäisiä työhön liittyviä viestejä, mutta siitähän ei tässä ollut kyse. Jari liittyi foorumille yksinomaan Valoon verkkopuolen johtajan roolissa ja jokainen viesti kuvasti tätä. Tässä vielä hänen ensimmäinen viestinsä foorumilla.
Eli syynä tähän sinun mielestäsi on ollut se, että jos aiemmin kommunikointi on ollut huonoa niin heitä siitä pitäisi rankaista kun yrittävät parantaa kommunikointia siellä missä heitä voisi tavoittaa? Ja se on mielestäsi mainontaa? Huomioi, että säännöissä kielletään mainonta. Tuolla ei tietääkseni ole mainostettu mistä saa tilata tai taikka kampanjahinnoista. Tuo ei ole mainos.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
808
Eli syynä tähän sinun mielestäsi on ollut se, että jos aiemmin kommunikointi on ollut huonoa niin heitä siitä pitäisi rankaista kun yrittävät parantaa kommunikointia siellä missä heitä voisi tavoittaa? Ja se on mielestäsi mainontaa? Huomioi, että säännöissä kielletään mainonta. Tuolla ei tietääkseni ole mainostettu mistä saa tilata tai taikka kampanjahinnoista. Tuo ei ole mainos.
Mitä sinä horiset? Keksit nyt ihan omiasi sen sijaan että lukisit mitä viestissäni luki. Yritin vain selventää miksi tämä on mielestäni väärä tulkinta kyseisen tapahtuman pohjalta.

Jos tämä kielto koskee kokonaan kaikkea kommunikointia joka liittyy työnantaja yritykseesi niin se olisi hyvä säännöissä sitten lukea.
Ei mainos vaadi tuotteen tai hinnan esille tuomista, sen pyrkimyksenä voi myös olla esimerkiksi vaikuttaa kuluttajan mielikuvaan palvelusta. Tälle löytyy ihan termikin, brändimainos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 144
Nämä säännöistä itkemiset ovat kyllä jännä juttu. Osalle keskustelijoita on näemmä kovin vaikeata ymmärtää, että säännöt on tehty ihan sitä varten että foorumi pysyy siistinä villistä mainostamisesta.

Jos säännöt tuntuvat hankalilta ymmärtää, voi aina poistaa tilinsä ja etsiä semmoinen paikka jossain jossa ei ole sääntöjä. Tai sopeutua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 119
Nämä säännöistä itkemiset ovat kyllä jännä juttu. Osalle keskustelijoita on näemmä kovin vaikeata ymmärtää, että säännöt on tehty ihan sitä varten että foorumi pysyy siistinä villistä mainostamisesta.

Jos säännöt tuntuvat hankalilta ymmärtää, voi aina poistaa tilinsä ja etsiä semmoinen paikka jossain jossa ei ole sääntöjä. Tai sopeutua.
Sääntöjä pitääkin olla, mutta minulle ongelmaksi muodostuu niiden tulkinnanvaraisuus tässä asiassa. Ei säännöissä mainita mitään brändiyhteistyön yms. mahdollisuuksista edes, eli jos sääntöjen mukaan mennään niin sellaistakaan ei saisi olla. Eli tuota tekstiä pitäisi tuoda ajan tasalle vakiintuneen käytännön mukaiseksi ja sitten miettiä vähän tarkemmin miten rajataan tällainen tilanne järkevästi ilman että samalla rajataan kaikki ihmiset pois, jotka jossain ovat joskus työskennelleet.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 147
Ei säännöissä mainita mitään brändiyhteistyön yms. mahdollisuuksista edes, eli jos sääntöjen mukaan mennään niin sellaistakaan ei saisi olla. Eli tuota tekstiä pitäisi tuoda ajan tasalle vakiintuneen käytännön mukaiseksi ja sitten miettiä vähän tarkemmin miten rajataan tällainen tilanne järkevästi ilman että samalla rajataan kaikki ihmiset pois, jotka jossain ovat joskus työskennelleet.
Kyllä sitä ihan maalaisjärjellä tulee hyvin toimeen.
Sanotaan nyt esimerkkinä:
Jos vaihtaisi allekirjoituksen tyyliin "Tee työtä millä on tarkoitus" ja mainitsisin aina välistä miten hommia tulee tehtyä Suomenkin mittapuulla tosi isossa firmassa minkä budjetti on noin 2% valtiomme bruttokansantuotteesta, ottaisi kärkkäästi kantaa Ukrainan sotaan ja jakaisin mielipiteitä miten se "pitäisi hoitaa", Natoon jne jne.. se voitaisiin helposti nähdä mainostuksena Suomen armeijan puolelta tai ainakin alettaisiin kyselemään ja epäilemaan että henkilö olisi töissä armeijassa.

On tietysti fakta että ihmiset ovat töissä jossain (tai no, osa ei ole) mutta se että yhdessä sivulauseessa kertoo vaikka tietävänsä miten sitä kaapelia vedetään tai mainitsee että tietää kyllä miten kone kootaan ei vielä ole taas mainos (varsinkin kun tietotekniikan foorumilla ollaan) jonkun tietyn IT firman puolesta.

Toki ei saisi eikä kuulukaan tehdä mitään "brändiyhteistyötä", vaikka osa tekeekin sitä saamatta mitään palkkaa. Yleensä toki heille lähinnä nauretaan tai suhtaudutaan säälien. Tarkoitan siis sitä että aina kun uusi prosessori tai näytönohjain ilmestyy tulee tietyt nimimerkit kirjoittelemaan pitkät horinat esim. siitä miten Intel on paljon parempi ja hoitanut hommat paremmin ja miten AMD nyt vaan on täysin surkea. Muuten eivät ehkä edes kirjaudu foorumille saati kirjoita mitään. Nimet voivat olla täysin keksittyjä juten jotain tähtiensotaan liittyvää tai vaikka elämänkouluun tms. ettei "kukaan suoraan" epäilisi tiettyyn brändiin trollaaviksi...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Mitä sinä horiset? Keksit nyt ihan omiasi sen sijaan että lukisit mitä viestissäni luki. Yritin vain selventää miksi tämä on mielestäni väärä tulkinta kyseisen tapahtuman pohjalta.

Ei mainos vaadi tuotteen tai hinnan esille tuomista, sen pyrkimyksenä voi myös olla esimerkiksi vaikuttaa kuluttajan mielikuvaan palvelusta. Tälle löytyy ihan termikin, brändimainos.
Brändimainos on sellainen jossa sitten kehutaan omaa tuotetetta, brändiä tai luodaan mielikuvia. Mitään sellaista ei ole tapahtunut.

Jos taloyhtiöön tilataan vaikkapa julkisivuremontti josta on jo tilaus tehty. Jos yhtiön edustaja tulee yhtiökokoukseen kertomaan miten projekti tulee etenemään. Onko se mainos? Ei ole. Se on vain hyvää asiakaspalvelua tulla sinne keskustelemaan missä ihmiset on.

Nämä säännöistä itkemiset ovat kyllä jännä juttu. Osalle keskustelijoita on näemmä kovin vaikeata ymmärtää, että säännöt on tehty ihan sitä varten että foorumi pysyy siistinä villistä mainostamisesta.

Jos säännöt tuntuvat hankalilta ymmärtää, voi aina poistaa tilinsä ja etsiä semmoinen paikka jossain jossa ei ole sääntöjä. Tai sopeutua.
Ei tässä säännöistä itketä. Säännöt ovat ihan hyvät. Ei tänne varmasti haluta kaupparatsuja mainostamaan heidän tuotteitaan tai "only for you" hintoja.

Ongelma tässä on kun mitään mainontaa kun ei ole tapahtunut. Jos sinulle ei ole tulossa Valoon valokuitua niin jospa poistut takavasemme leikkimästä jotain sohvapoliisia. Minulle on ja mielelläni pystyisin täällä keskustelemaan myös asiantuntijan kanssa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
808
Brändimainos on sellainen jossa sitten kehutaan omaa tuotetetta, brändiä tai luodaan mielikuvia. Mitään sellaista ei ole tapahtunut.

Jos taloyhtiöön tilataan vaikkapa julkisivuremontti josta on jo tilaus tehty. Jos yhtiön edustaja tulee yhtiökokoukseen kertomaan miten projekti tulee etenemään. Onko se mainos? Ei ole. Se on vain hyvää asiakaspalvelua tulla sinne keskustelemaan missä ihmiset on.
Brändimarkkinointi voi olla paljon muutakin, ihan vaikka vain yrityksen nimen esilletuominen, tästä helpoin esimerkki vaikka kilpa-autojen teippaukset. Se että sinä kategorisoit mainokset erittäin suppeasti, ei tarkoita että muut, lähinnä ylläpito, näkee asian samalla tavalla. Ja vaikka menisikin tuolla kapealla katselmuksella, niin kyllähän tässä juurikin sitä Valoon kohdistuvaa mielikuvaa parannettiin, mahdollisesti sivutuotteena, mutta yhtä kaikki.

Pelkästään Valoon omaa ketjua on luettu yli 50 000 kertaa, tämän lisäksi Jari kirjoitti yleiseen kuituketjuun jossa lukukertoja on yli 1,7 miljoonaa. Näistä toki valtaosa ennen hänen läsnäoloa, mutta kuitenkin merkittävä määrä sen jälkeenkin. Etkö tosissaan voi uskoa että osalla näistä on kuidun tilaus vasta suunnitelutasolla?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Brändimarkkinointi voi olla paljon muutakin, ihan vaikka vain yrityksen nimen esilletuominen, tästä helpoin esimerkki vaikka kilpa-autojen teippaukset. Se että sinä kategorisoit mainokset erittäin suppeasti, ei tarkoita että muut, lähinnä ylläpito, näkee asian samalla tavalla. Ja vaikka menisikin tuolla kapealla katselmuksella, niin kyllähän tässä juurikin sitä Valoon kohdistuvaa mielikuvaa parannettiin, mahdollisesti sivutuotteena, mutta yhtä kaikki.

Pelkästään Valoon omaa ketjua on luettu yli 50 000 kertaa, tämän lisäksi Jari kirjoitti yleiseen kuituketjuun jossa lukukertoja on yli 1,7 miljoonaa. Näistä toki valtaosa ennen hänen läsnäoloa, mutta kuitenkin merkittävä määrä sen jälkeenkin. Etkö tosissaan voi uskoa että osalla näistä on kuidun tilaus vasta suunnitelutasolla?
Edelleenkään markkinointi ei ole sama asia kuin mainos. Säännöissä kielletään mainokset jotka on vain pieni osa markkinointia. Säännöissä ei kielletä markkinointia. Ymmärrän hyvin miksi mainonta on kiellettyä.

Hyvän asiakaspalvelun antaminen on yleensä kaikkia hyödyttävä asia. Siitä hyötyy täällä olevat jäsenet ja toki Valoo saisi tyytyväisempiä asiakkaita. Se ei ole pois edes muiden valokuitutoimittajien asiakkailta vaikka täällä ehkä monia se taitaa harmittaa kun ei kuitua sitten tullutkaan omaan torppaan. Olkoonkin sitten jonkin sortin markkinointia. Sille toki voi määritellä selkeät pelisäännöt.

Se jopa hyödyttää jopa ylläpitoa joka saattanut saada takaisin tämän takia joitain vanhoja kävijöitä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 818
Ylläpito on tainnut tässä asiassa tehdä kantansa selväksi, kun tuohon ketjuun kommentoivat. Kun olet jo sanonut ettei sinua kiinnosta muiden käyttäjien mielipiteet asiassa, niin ehkä parempi että lopetat tänne kirjoittelun ja laitat vaikka Sampsalle yksityisviestin.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 998
Jos taloyhtiöön tilataan vaikkapa julkisivuremontti josta on jo tilaus tehty. Jos yhtiön edustaja tulee yhtiökokoukseen kertomaan miten projekti tulee etenemään. Onko se mainos? Ei ole. Se on vain hyvää asiakaspalvelua tulla sinne keskustelemaan missä ihmiset on.
Ymmärrän näkemyksesi ja tietyssä mielessä näen positiivisena asiana että toi tyyppi saa kertoa missä mennään ja minkälaista laitetta on tulossa, yms.

Mutta toisaalta esim tuolla datatronicin ketjussa jatkuvasti kysellään missä tilaukset menee, joten näen myös hyvät perusteet että valoo toimisi samalla tavalla, kuin DT tai sitten viestisi muitakanavia pitkin.

Ja jos pikkasen vertaat tuohon DT:n ketjuun, niin ymmärrät että valoon toiminnassa oli samankaltaisia piirteitä kuin DT toiminnassa. DT vain on virallinen yhteistyökumppani.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
808
Edelleenkään markkinointi ei ole sama asia kuin mainos. Säännöissä kielletään mainokset jotka on vain pieni osa markkinointia. Säännöissä ei kielletä markkinointia. Ymmärrän hyvin miksi mainonta on kiellettyä.

Hyvän asiakaspalvelun antaminen on yleensä kaikkia hyödyttävä asia. Siitä hyötyy täällä olevat jäsenet ja toki Valoo saisi tyytyväisempiä asiakkaita. Se ei ole pois edes muiden valokuitutoimittajien asiakkailta vaikka täällä ehkä monia se taitaa harmittaa kun ei kuitua sitten tullutkaan omaan torppaan. Olkoonkin sitten jonkin sortin markkinointia. Sille toki voi määritellä selkeät pelisäännöt.

Se jopa hyödyttää jopa ylläpitoa joka saattanut saada takaisin tämän takia joitain vanhoja kävijöitä.
Tämä on sinun mielipiteesi, ilmeisesti ylläpito koki asian eri tavalla. Mutta eiköhän tämä ollut tässä minun puolestani, toivottavasti saat haluamasi selvennyksen ylläpidolta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 190
Edelleenkään markkinointi ei ole sama asia kuin mainos. Säännöissä kielletään mainokset jotka on vain pieni osa markkinointia. Säännöissä ei kielletä markkinointia. Ymmärrän hyvin miksi mainonta on kiellettyä.
Ymmärrän että joillekkin pitää kaikki erikseen kieltää sanatarkasti, esim "älä hauku toista tyhmäksi", niin sen osa ymmärtää varsin laajasti, mutta joukkoon mahtuu sitten heitä joiden mielestä saa haukkua idiootiksi, koska sitä sanaa ei ole esimerkissä mainittu.

Esille nostamassasi tapauksessa nimimerkki ei saanut mitään käyttökieltoa, saati ikä bannejä, vaan ilmeisen asiallisesti kerrottu. Ja ilmeisesti oli ymmärtänyt ja koska hänen edustama yhtiö ei ilmeisesti katsonnut toimintaa niin arvokkaaksi että sitä kannattaisi jatkaa, niin se on sen yhtiön päätös. Osoita toiveesi sinne.

Edit laitetaan vielä se säännöissä ollut esimerki..
Asiaton sisältö

Esimerkiksi:


Mainostaminen,
Ja jotain ajatusta voi saada tuosta kaupallisesta osioista.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 697
Jos yritys haluaa tänne edustajan, voi hän varmasti ottaa yhteyttä foorumin ylläpitoon ja sopia heidän kanssaan toimintatavoista.
Juurikin näin.

Tämä foorumi on tarkoitettu yksityishenkilöille keskusteluun ja kaupankäyntiin lähtökohtaisesti ILMAISEKSI.

Tämän foorumin pyörittäminen on osa meidän liiketoimintaa, joka perustuu täysin mainonnan ja markkinoinnin myyntiin yrityksille.

Tarjoamme yrityksille mahdollisuuden rahaa vastaan tavoittaa yhteisön eri tavoilla, kuten esimerkiksi bannerimainonnalla tai kaupallisen alueen viestiketjussa kommunikoimalla yrityksen nimissä.

Tämän kiertäminen eli ilman lupaa mainostaminen on säännöissä yksiselitteisesti kielletty.

@Zalama
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Juurikin näin.

Tämä foorumi on tarkoitettu yksityishenkilöille keskusteluun ja kaupankäyntiin lähtökohtaisesti ILMAISEKSI.

Tämän foorumin pyörittäminen on osa meidän liiketoimintaa, joka perustuu täysin mainonnan ja markkinoinnin myyntiin yrityksille.

Tarjoamme yrityksille mahdollisuuden rahaa vastaan tavoittaa yhteisön eri tavoilla, kuten esimerkiksi bannerimainonnalla tai kaupallisen alueen viestiketjussa kommunikoimalla yrityksen nimissä.

Tämän kiertäminen eli ilman lupaa mainostaminen on säännöissä yksiselitteisesti kielletty.

@Zalama
Et Sampsa nyt ota kantaa lainkaan siihen kun mitään mainostamista ei ole tapahtunut.

Eikö olisi helpompaa lukea säännöissä, että "tilien luominen sallittua vain yksityishenkilöille ilman ylläpidon kanssa tehtävää sopimusta". Koska sehän nyt on teidän tulkinta ilmeisesti...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 147
Eikö olisi helpompaa lukea säännöissä, että "tilien luominen sallittua vain yksityishenkilöille ilman ylläpidon kanssa tehtävää sopimusta". Koska sehän nyt on teidän tulkinta ilmeisesti...
Eikö se riitä että virallinen kanta on: "
Tämän foorumin pyörittäminen on osa meidän liiketoimintaa, joka perustuu täysin mainonnan ja markkinoinnin myyntiin yrityksille. "
Joten jos yritys haluaa tuoda henkilökuntaa vaikka keskustelemaan paikallisesta säästä tai pelkästään hengaamaan tai vastaamaan kysymyksiin he maksavat siitä eli tekevät erillisen sopimuksen IO-Techin kanssa.
Koska silloin tämä henkilökunnan jäsen ei ole täällä yksityishenkilönä vaan edustaa sitä firmaa => siitä halutaan osa IO-Techin liiketoimintaa = se maksaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 314
Eikö se riitä että virallinen kanta on: "
Tämän foorumin pyörittäminen on osa meidän liiketoimintaa, joka perustuu täysin mainonnan ja markkinoinnin myyntiin yrityksille. "
Joten jos yritys haluaa tuoda henkilökuntaa vaikka keskustelemaan paikallisesta säästä tai pelkästään hengaamaan tai vastaamaan kysymyksiin he maksavat siitä eli tekevät erillisen sopimuksen IO-Techin kanssa.
Koska silloin tämä henkilökunnan jäsen ei ole täällä yksityishenkilönä vaan edustaa sitä firmaa => siitä halutaan osa IO-Techin liiketoimintaa = se maksaa.
Tuon logiikan mukaan se on kaikille jossain firmassa töissä oleville MAKSA TAI TURPA KIINNI. Varsinkaan mihinkään kysymykseen vastaaminen, joka jotenkin liittyy firmaan on tai sen hommiin on täysin kiellettty. jos joku kysyy jostain firmasta asiaa X, niin sellaisen, joka on töissä siellä ei varsinkaan kannata vastata kysymykseen tai varsinkaan myöntää olevansa töissä siellä, jos kysytään, jotta mistä tiedät asian laidan.. Joten täällä voidaan vain luulotella tai spekuloida normaalisti..
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 190
Et Sampsa nyt ota kantaa lainkaan siihen kun mitään mainostamista ei ole tapahtunut.
Väiteeseijälkeen etsin kyseisen nimimerkin ja hänen viestihistorian, niin ei kai tuosta tarvi oikeasti vääntää. eikä kai sillä väliä ymmärtääkö kaikki lukijat 99,99% markkinointi, mainonta linjaukset,

Mutta nyt menee kyllä kaverinpuolesta loukkaantuminen äärimmilleen

Mutta jos nyt tuohon "esim mainonta" niin oli siellä osa viesteistä selkeäämin sitäkin, eikä pelkkää pahoittelua ongelmista. Mutta jos miellät mainonnan tiukasti sellaisena missä on joku kuvaliite, hinta, ja osta meiltä. niin sellaisia ei ehkä ollut. ja osasta viesteistä taisi puuttua selkeästi yhteys operaattoriin.


Edit
Nyt ihan oikeasti, kun nuo ns sisääntuloviestit käy lukemassa, niin eihän tuossa mitään epäselvää ole. Plussaa siitä että aloitus oli rehti.

Hämmennyt miksi hyökätä io.techiä vastaan, sinne Valoolle kannattaa viestiä että tulisivat tänne ihan oikeasti, se olisi kaikkien voitto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 098
Eräällä jääkiekkoon keskittyvällä foorumilla oli ylläpidon siunauksella Telian tiimi päivystämässä ja vastailemassa kysymyksiin, kun Liigan striimauspalvelu lanseerattiin muutama vuosi sitten. Avainsana oli ylläpidon siunaus asialle. Eivät he olleet mainostamassa tai edes markkinoimassa, vaan ottamassa vastaan palautetta ja muuten vaan jeesaamassa. Mä en ainakaan muista, että kukaan olisi siitä vetänyt herneitä nenään. Paitsi toki aika moni mökötti, kun palvelussa oli välillä ongelmia. Mutta se on eri tarina se.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 917
Et Sampsa nyt ota kantaa lainkaan siihen kun mitään mainostamista ei ole tapahtunut.

Eikö olisi helpompaa lukea säännöissä, että "tilien luominen sallittua vain yksityishenkilöille ilman ylläpidon kanssa tehtävää sopimusta". Koska sehän nyt on teidän tulkinta ilmeisesti...
Mikä se ongelma nyt on? Jatkat kuten ennenkin, paitsi jos tulee ylläpidolta valitusta että ei ole ok. Tai tiedät itsekin jos erehdyt mainostamaan. Ei näistä yk-käyttäjien itkuista tarvitse välittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 282
Kaiken kaikkiaan ei ole kovin helppoa vetää rajaa mainostamisen ja "viattoman keskustelun" välille jos sen tekee yrityksen edustajana. Esim. onko se vain viatonta keskustelua, jos yritys palkkaa työntekijän esim. antamaan tuotetukea tällä foorumilla ja kommentoimaan yrityksen myymiä tuotteita? Ehkä selkeämpää, että kaikki yrityksen nimissä tapahtuva kommunikointi on mainostamista ja siitä pitää sopia erikseen.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 697
Eräällä jääkiekkoon keskittyvällä foorumilla oli ylläpidon siunauksella Telian tiimi päivystämässä ja vastailemassa kysymyksiin, kun Liigan striimauspalvelu lanseerattiin muutama vuosi sitten. Avainsana oli ylläpidon siunaus asialle. Eivät he olleet mainostamassa tai edes markkinoimassa, vaan ottamassa vastaan palautetta ja muuten vaan jeesaamassa. Mä en ainakaan muista, että kukaan olisi siitä vetänyt herneitä nenään. Paitsi toki aika moni mökötti, kun palvelussa oli välillä ongelmia. Mutta se on eri tarina se.
En tiedä Jatkoajan ja Telian välisistä markkinointisopimuksista, mutta tismalleen samalta konseptilta tuo näyttää kuin tämän foorumin kaupallisen alueen yhteistyökumppaneiden viestiketjut ja tunnukset:



Jos tuo Jatkoajan toimesta hyvää hyvyyttään on Telialle tarjottu ilman jonkinlaista markkinointikuviota niin tyhmää yritystoimintaa se olisi ja näin en usko asian olevan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 119
Kaiken kaikkiaan ei ole kovin helppoa vetää rajaa mainostamisen ja "viattoman keskustelun" välille jos sen tekee yrityksen edustajana. Esim. onko se vain viatonta keskustelua, jos yritys palkkaa työntekijän esim. antamaan tuotetukea tällä foorumilla ja kommentoimaan yrityksen myymiä tuotteita? Ehkä selkeämpää, että kaikki yrityksen nimissä tapahtuva kommunikointi on mainostamista ja siitä pitää sopia erikseen.
Toinen esimerkki minun mielestäni vähän turhan tiukasta rajanvedosta täällä on, ettei youtubeen tutoriaalivideoita tekevä henkilö saa liittää videotaan osaksi vastausta kysymykseen, johon video vastaisi.

Ymmärrän itsekin yrittäjänä, että liiketoimintaa tässä tehdään, mutta uskoisin silti, että pieni sääntöjen keventäminen voisi myös tuoda lisää sitä liiketoimintaa, kun kynnys liittyä tänne olisi matalampi. Mutta edelleen, oli säännöt mitä tahansa, olisi hyvä jos tuolla sääntösivulla olisi maininta, että keneen olla yhteydessä kaupallisissa asioissa tai keneltä kysyä poikkeuslupia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 144
Toinen esimerkki minun mielestäni vähän turhan tiukasta rajanvedosta täällä on, ettei youtubeen tutoriaalivideoita tekevä henkilö saa liittää videotaan osaksi vastausta kysymykseen, johon video vastaisi.

Ymmärrän itsekin yrittäjänä, että liiketoimintaa tässä tehdään, mutta uskoisin silti, että pieni sääntöjen keventäminen voisi myös tuoda lisää sitä liiketoimintaa, kun kynnys liittyä tänne olisi matalampi. Mutta edelleen, oli säännöt mitä tahansa, olisi hyvä jos tuolla sääntösivulla olisi maininta, että keneen olla yhteydessä kaupallisissa asioissa tai keneltä kysyä poikkeuslupia.
Ylläpitoon voit ottaa yhteyttä lomakkeen avulla, lähettää sähköpostia osoitteeseen bbs [a] io-tech.fi
Suoraan säännöistä kopioituna. Tosin tuo lomake ei vie mihinkään (@Sampsa) muualle kuin foorumin etusivulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 119
Suoraan säännöistä kopioituna. Tosin tuo lomake ei vie mihinkään (@Sampsa) muualle kuin foorumin etusivulle.
Kappas, niinpäs olikin. Moneen kertaan tavasin nuo säännöt läpi, mutta ilmeisesti hyppäsin raportointikohdan yli. Mutta joka tapauksessa tuolla voisi olla maininta, että yhteys ensin jos on yrityksen edustajana tulossa. Lisäksi mainostaminen-kohtaa pitäisi vähän avata. Jos linkkaan jonkun hyvän liittymätarjouksen aiheen ketjuun, niin onhan sekin periaatteessa mainos vaikkei minulle siitä makseta? Jos täällä foorumilla joku kysyisi neuvoa oman firman palveluihin liittyen niin mielestäni vastaaminen ei ole mainostamista? Kyseisessä tapauksessa tosin olisi mielestäni hyvän tavan mukaista kertoa oma yhteys firmaan, mutta se taas voi olla mainostamista?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 190
Toinen esimerkki minun mielestäni vähän turhan tiukasta rajanvedosta täällä on, ettei youtubeen tutoriaalivideoita tekevä henkilö saa liittää videotaan osaksi vastausta kysymykseen, johon video vastaisi.
En tiedä mitä nimimerkkiä tarkoitat, mutta mm verkkolaite puolella oli silmiin pistävänä vahvasti pitkään postauksia jossa omaa Youtube kanavan markkinointiin. Siis tarkoitan niitä postauksia missä itse viestissä ei ollut sisältöä, vaan lähinnä linkki videoon, ei videon avainasioita, ei tiivistelmää, vaan se video piti katsoa, sitten kun tajusi että omia videoitaan mainostaa. niin ei edes voi vedota tekijänoikeuksiin.... esim kuvakaappauksien osalta. Niiden lisäksi sitten muihin postauksiin oli välillä sisälletetty samaisia mainoksia.

En nyt muista nimimerkkiä, joten en tsekannut oliko osuma, tai siis onko markkinointi loppunut.


Mutta joka tapauksessa tuolla voisi olla maininta, että yhteys ensin jos on yrityksen edustajana tulossa. Lisäksi mainostaminen-kohtaa pitäisi vähän avata. Jos linkkaan jonkun hyvän liittymätarjouksen aiheen ketjuun, niin onhan sekin periaatteessa mainos vaikkei minulle siitä makseta?
Täällä on kyllä rima hyvin korkealla, siis ulkopuolisen silmin vain räikeimpiin tapauksiin on puututtu, ehkä kaikki ei tule näkyviin, mutta jos nyt oma-aloitteisesti työantajan liittymätarjouksia linkkaa, niin mitä muuta se on kuin mainontaa, voi miettiä jos jokainen operaattorilla töissä oleva linkkailisi työantajansa liittymä tarjoukset.

Jos nyt kerran neljässäävuodessa huomannut jonkun poikkeuksellisen namun jota odotettu , niin miettiä miksi pitäisi linkata, jos se on namu ja sitä operaattori markkinoi, niin kyllä sen tän kokoisessa joku toinenkin huomaa.
Jos kerran kuudessavuodessa saa vihiä että työantajalla hinnoittelu moka, ja tietää että toimitetaan kaikille tilanneilla ja nyt tuntiaikaa se tehdä ennenkuin saadaan korjattua, niin tuskin siitä banneja saa :) vaan kaikki iloisia (no ehkä työantaja ei ole)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Eikö se riitä että virallinen kanta on: "
Tämän foorumin pyörittäminen on osa meidän liiketoimintaa, joka perustuu täysin mainonnan ja markkinoinnin myyntiin yrityksille. "
Joten jos yritys haluaa tuoda henkilökuntaa vaikka keskustelemaan paikallisesta säästä tai pelkästään hengaamaan tai vastaamaan kysymyksiin he maksavat siitä eli tekevät erillisen sopimuksen IO-Techin kanssa.
Koska silloin tämä henkilökunnan jäsen ei ole täällä yksityishenkilönä vaan edustaa sitä firmaa => siitä halutaan osa IO-Techin liiketoimintaa = se maksaa.
Eniten tässä tapauksessa kärsii käyttäjät. Poistun nyt takavasemmalle, koska tällä forumilla ei selvästi ole mitään lisäarvoa. Tuskin poissaoloni ketään liikuttaa, mutta tuskin olen ainoa.

Jos haluaa käyttäjiä niin kannattaisia ajatella ensin mikä saisi käyttäjät tulemaan forumille. Jos ei ole käyttäjiä niin ei ole myöskään ole yrityksillä kiinnostusta kaupalliseen yhteistyöhön.

Asian ei tarvitsisi olla noin mustavalkoinen, jossa heti pitäisi lyödä rahaa tiskin jos meinaa jotain postata. Pelkkä paperityö tuollaisen yhteistyösopimukseen todennäköisesti ole vaivan arvoinen kun täällä apu ollut enemmänkin "goodwilliä". Siinä kun otetaan hankinta, lakimiehet ja muut katsomaan papereita läpi niin pelkästään sopimuksen kirjoittaminen lienee 4-5 numeroinen kustannus.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 346
Eniten tässä tapauksessa kärsii käyttäjät. Poistun nyt takavasemmalle, koska tällä forumilla ei selvästi ole mitään lisäarvoa. Tuskin poissaoloni ketään liikuttaa, mutta tuskin olen ainoa.

Jos haluaa käyttäjiä niin kannattaisia ajatella ensin mikä saisi käyttäjät tulemaan forumille. Jos ei ole käyttäjiä niin ei ole myöskään ole yrityksillä kiinnostusta kaupalliseen yhteistyöhön.

Asian ei tarvitsisi olla noin mustavalkoinen, jossa heti pitäisi lyödä rahaa tiskin jos meinaa jotain postata. Pelkkä paperityö tuollaisen yhteistyösopimukseen todennäköisesti ole vaivan arvoinen kun täällä apu ollut enemmänkin "goodwilliä". Siinä kun otetaan hankinta, lakimiehet ja muut katsomaan papereita läpi niin pelkästään sopimuksen kirjoittaminen lienee 4-5 numeroinen kustannus.
Foorumilla on yli 75000 käyttäjää ja reilut 4 miljoonaa viestiä. Vähän olen siltä pohjalta eri mieltä tuosta lisäarvosta ja siitä etteikö olisi ajateltu mikä käyttäjiä kiinnostaa, mutta ymmärrän pointin, jos kiukuttaa kun omat tarpeet jonkin yksittäisen palvelutarjoajan palvelukanavan kohdalla ei tule tyydytetyksi tälle täysin ulkopuolisessa palvelussa.

Ja niinhän se ei ole, että "pitää lyödä rahaa tiskiin, jos haluaa jotain postata". Eivät foorumin käyttäjät mitään maksa kenellekään, mutta jos haluaa esiintyä täällä jonkin firman puolesta/nimissä jotta näiden ei tarvitse pyörittää omaa vastaavaa palvelua ja kerätä sinne käyttäjiä, niin sitten pitää tosiaan sopia ylläpidon kanssa kuviosta.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 998
Eniten tässä tapauksessa kärsii käyttäjät. Poistun nyt takavasemmalle, koska tällä forumilla ei selvästi ole mitään lisäarvoa. Tuskin poissaoloni ketään liikuttaa, mutta tuskin olen ainoa.

Jos haluaa käyttäjiä niin kannattaisia ajatella ensin mikä saisi käyttäjät tulemaan forumille. Jos ei ole käyttäjiä niin ei ole myöskään ole yrityksillä kiinnostusta kaupalliseen yhteistyöhön.

Asian ei tarvitsisi olla noin mustavalkoinen, jossa heti pitäisi lyödä rahaa tiskin jos meinaa jotain postata. Pelkkä paperityö tuollaisen yhteistyösopimukseen todennäköisesti ole vaivan arvoinen kun täällä apu ollut enemmänkin "goodwilliä". Siinä kun otetaan hankinta, lakimiehet ja muut katsomaan papereita läpi niin pelkästään sopimuksen kirjoittaminen lienee 4-5 numeroinen kustannus.
Sä tiukasti pidät kiinni omasta käsityksestäsi, etkä edes halua ymmärtää syitä toiselle näkökulmalle.
Jos haluaa käyttäjiä niin kannattaisia ajatella ensin mikä saisi käyttäjät tulemaan forumille. Jos ei ole käyttäjiä niin ei ole myöskään ole yrityksillä kiinnostusta kaupalliseen yhteistyöhön.
Miksi haluat yhdelle kaupalliselle toimijalle antaa erivapauksia? Foorumin omistajat ovat yrittäjiä, ei hyväntekiöitä. Yritysten kanssa tehdään kaupallista yhteistyötä.
Asian ei tarvitsisi olla noin mustavalkoinen, jossa heti pitäisi lyödä rahaa tiskin jos meinaa jotain postata. Pelkkä paperityö tuollaisen yhteistyösopimukseen todennäköisesti ole vaivan arvoinen kun täällä apu ollut enemmänkin "goodwilliä". Siinä kun otetaan hankinta, lakimiehet ja muut katsomaan papereita läpi niin pelkästään sopimuksen kirjoittaminen lienee 4-5 numeroinen kustannus.
Myös datatronic haluaa ketjussaan kerätä "goodwilliä" pyrkimällä avaamaan prosesseja taustalla ja auttamaan tilausten kanssa.

Joten vaikka sulla oli ajatus ihan hyvä, niin kun tarkemmin ajattelee, niin on hyvät perusteet toisenlaiseen ratkaisuun.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 147
Jos haluaa käyttäjiä niin kannattaisia ajatella ensin mikä saisi käyttäjät tulemaan forumille. Jos ei ole käyttäjiä niin ei ole myöskään ole yrityksillä kiinnostusta kaupalliseen yhteistyöhön.
Käyttäjiä on reippaasti ja ainakin omalta kohdaltani (sekä varmaan monen muun) tämä nykyinen tapa on vaan hyvin toimiva.
Eli tarpeeksi rentoa menoa (saa keskustella kohtuu vapaasti vaikka säännöt onkin vs Muropaketin "uudistuminen käyttäjien ehdoilla"), Sampsa ja Kokkonen tekevät hommaa mistä molemmat nauttivat mikä välittyy myös käyttäjille joista moni myös oikeasti on maksanut siitä (erilaiset tunnukset, hyväntekeväisyys huutokaupat jne).

Täällä on paljon samoista asioista (IT-puolen, enempi rauta kuin softa) kiinnostunutta porukkaa joilla on ainakin yhtenä kielenä Suomi (ei niin yleistä kun nettiä selaa).

Keskustelu (foorumi) on aktiivista ja vaikka ehkä ne ekat kommentit ovatkin kärkkäitä yleensä aina tulee myös apua jos sitä kysyy. Myös R&T puolella.

Täytyy kuitenkin muistaa että Sampsa ja Kokkonen tekevät tätä täysipäiväisenä ja ammatikseen. Eli jostain sen rahan täytyy tulla. Toki se että me käyttäjät (osa meistä) tekee lahjoituksia ja youtube videoista heruu hieman auttaa mutta varmasti suurempi osuus tulee erilaisista kaupallisista yhteistyötoiminnoista. Heillä on kuitenkin myös palkattuja työntekijöitä lisänä ja artikkelit ovat Suomen ja jopa maailman mittapuulla asiantuntevia ja tulevat nopeasti ulos.

Foorumi ei ole myöskään täysin eriävä paikka muusta IO-Techin toiminnosta vaan kuuluu siihen, vaikka ehkä monilla (ainakin itselläni) ehdottomasti suurempi aika kuluisikin foorumin puolella vs. erilaiset muut sosiaalisen median kanavat tai "pääsivusto".
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Käyttäjiä on reippaasti ja ainakin omalta kohdaltani (sekä varmaan monen muun) tämä nykyinen tapa on vaan hyvin toimiva.
Eli tarpeeksi rentoa menoa (saa keskustella kohtuu vapaasti vaikka säännöt onkin vs Muropaketin "uudistuminen käyttäjien ehdoilla"), Sampsa ja Kokkonen tekevät hommaa mistä molemmat nauttivat mikä välittyy myös käyttäjille joista moni myös oikeasti on maksanut siitä (erilaiset tunnukset, hyväntekeväisyys huutokaupat jne).

Täällä on paljon samoista asioista (IT-puolen, enempi rauta kuin softa) kiinnostunutta porukkaa joilla on ainakin yhtenä kielenä Suomi (ei niin yleistä kun nettiä selaa).

Keskustelu (foorumi) on aktiivista ja vaikka ehkä ne ekat kommentit ovatkin kärkkäitä yleensä aina tulee myös apua jos sitä kysyy. Myös R&T puolella.

Täytyy kuitenkin muistaa että Sampsa ja Kokkonen tekevät tätä täysipäiväisenä ja ammatikseen. Eli jostain sen rahan täytyy tulla. Toki se että me käyttäjät (osa meistä) tekee lahjoituksia ja youtube videoista heruu hieman auttaa mutta varmasti suurempi osuus tulee erilaisista kaupallisista yhteistyötoiminnoista. Heillä on kuitenkin myös palkattuja työntekijöitä lisänä ja artikkelit ovat Suomen ja jopa maailman mittapuulla asiantuntevia ja tulevat nopeasti ulos.

Foorumi ei ole myöskään täysin eriävä paikka muusta IO-Techin toiminnosta vaan kuuluu siihen, vaikka ehkä monilla (ainakin itselläni) ehdottomasti suurempi aika kuluisikin foorumin puolella vs. erilaiset muut sosiaalisen median kanavat tai "pääsivusto".
Se jos yrityksen edustaja vastaa muutamaan kymmeneen polttavaan kysymykseen ja pitäisi alkaa kaivaa 5 numeroinen luku markkinointibudjetista niin tietää miten siinä käy.

Jos tämä koetaan hedelmälliseksi siitä voisi syntyä myöhemmin ihan oikeakin kaupallinen yhteistyö. Ymmärrän tottakai, että jostain on rahan tultava, mutta kannattaisi ajatella välillä myös sen potentiaalisen markkinointikumppanin ja käyttäjien näkökulmasta. Kannattaisi asioissakin pitää joku kohtuullinen tolkku ja järki mukana.

Jos kaupoissakin jo ovella vaaditaan, että jos haluaa tulla sisään niin on pakko ostaa 100€ edestä niin tuskimpa kovin moni enää jatkossa edes astuu sisään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 282
Poistun nyt takavasemmalle, koska tällä forumilla ei selvästi ole mitään lisäarvoa.
:kippis:

Jos haluaa käyttäjiä niin kannattaisia ajatella ensin mikä saisi käyttäjät tulemaan forumille. Jos ei ole käyttäjiä niin ei ole myöskään ole yrityksillä kiinnostusta kaupalliseen yhteistyöhön.
Täällähän on todella paljon päivittäisiä käyttäjiä. Mahtaako olla mitään toista yhtä suosittua suomenkielistä tietotekniikka-aiheista foorumia? Eli täällä on selvästi tehty asioita oikein. Käsittääkseni sivustolla on myös kaupallista yhteistyötä ja jos ei ole, niin ei se ainakaan käyttäjien puutteesta johdu.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 147
Se jos yrityksen edustaja vastaa muutamaan kymmeneen polttavaan kysymykseen ja pitäisi alkaa kaivaa 5 numeroinen luku markkinointibudjetista niin tietää miten siinä käy.

Jos tämä koetaan hedelmälliseksi siitä voisi syntyä myöhemmin ihan oikeakin kaupallinen yhteistyö. Ymmärrän tottakai, että jostain on rahan tultava, mutta kannattaisi ajatella välillä myös sen potentiaalisen markkinointikumppanin ja käyttäjien näkökulmasta. Kannattaisi asioissakin pitää joku kohtuullinen tolkku ja järki mukana.

Jos kaupoissakin jo ovella vaaditaan, että jos haluaa tulla sisään niin on pakko ostaa 100€ edestä niin tuskimpa kovin moni enää jatkossa edes astuu sisään.
Valitettavasti tämä toimii näin.
Ihan valitettava fakta. Esim. ei voi pieni yrittäjä saada ilmaiseksi pääsyä TV:n mainoksiin vaikka myöhemmin voisi kasvaa ihan oikeaksi kaupalliseksi yhteistyöksi. Sama jos haluaa vain hieman mainostaa lehdissä, vaatii rahallista panostusta heti. Myös ihmetellyt miksi ei saisi ihan vaan vähän maistella Alkon tuotteita mutta kun ei vaan saa..

Jotenkin noita on vaan laskettu että silti kannattaa.. esimerkkejä löytyy pilvin pimein. Kyseessä siis huomattavasti isommistakin toimijoista kuin joku IO-Tech.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
:kippis:



Täällähän on todella paljon päivittäisiä käyttäjiä. Mahtaako olla mitään toista yhtä suosittua suomenkielistä tietotekniikka-aiheista foorumia? Eli täällä on selvästi tehty asioita oikein. Käsittääkseni sivustolla on myös kaupallista yhteistyötä ja jos ei ole, niin ei se ainakaan käyttäjien puutteesta johdu.
Kannattaa muistaa, että kyse on käytännössä bulkki kuluttajatuotteesta eikä kohderyhmänä ole suinkaan mitenkään tietotekniikasta erityisesti kiinnostuneet. Käyttäjämäärät täällä tuollaiseen kohderyhmään on hyvin marginaaliset.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 346
Jos kaupoissakin jo ovella vaaditaan, että jos haluaa tulla sisään niin on pakko ostaa 100€ edestä niin tuskimpa kovin moni enää jatkossa edes astuu sisään.
Typerä esimerkki. Eivät asiakkaat kaupoissa maksa sisäänpääsystä tai ole pakotettuja ostamaan mitään. Myyjät sen sijaan maksavat fasiliteeteista, joissa kauppaa tekevät, riippumatta siitä ostaako yksikään asiakas mitään. Siitähän tuossa juuri on kyse, eli vaadit sitä, että joku tietty ulkopuolinen firma voisi mainostaa täällä palveluitaan ilmaiseksi samaan aikaan kun toiset firmat ihan tyytyväisenä maksavat siitä. Ja kaikki tämä valitus vain siksi, koska firman oma asiakaspalvelukanava ei pysty tarjoamaan vastauksia juuri sinulle. Kovin putkikatseinen ja naiivi näkemys muutenkin.

Ylläpito sitä paitsi jo antoi tähän tyhjentävän vastauksen, joten en tiedä miksi tästä pitää vielä jankata.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Valitettavasti tämä toimii näin.
Ihan valitettava fakta. Esim. ei voi pieni yrittäjä saada ilmaiseksi pääsyä TV:n mainoksiin vaikka myöhemmin voisi kasvaa ihan oikeaksi kaupalliseksi yhteistyöksi. Sama jos haluaa vain hieman mainostaa lehdissä, vaatii rahallista panostusta heti. Myös ihmetellyt miksi ei saisi ihan vaan vähän maistella Alkon tuotteita mutta kun ei vaan saa..

Jotenkin noita on vaan laskettu että silti kannattaa.. esimerkkejä löytyy pilvin pimein. Kyseessä siis huomattavasti isommistakin toimijoista kuin joku IO-Tech.
Niin. Mutta kyse sinänsä juuri ei mielestäni ollutkaan kyse mistään mainostamisesta vaan enemmän goodwilliä josta eniten hyötyi enemmänkin ne tekniikasta kiinnostuneet.

Kyse on bulkkituotteesta jossa varmaankin asiakkaanakin pitäisi olla vähintään 5-10v ennen kuin saavat omansa takaisin. Esimerkiksi 100 uuden asiakkaan saaminen vaikka tätä kautta on varmasti heille aika merkityksetöntä. Valoo ei sinänsä ole pieni firma, mutta täällä olevat marginaliset käyttäjämäärät tuskin paljon heitä oikeasti kovin paljoa kiinnostaa.

Ja mikä tässä nyt harmittaa niin tuskin Valoota kauheasti kiinnostaa, että täältä tuli monoa. Se mikä harmittaa on ne jotka täällä olisi heidän kommenteistaan hyötyneet.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Typerä esimerkki. Eivät asiakkaat kaupoissa maksa sisäänpääsystä tai ole pakotettuja ostamaan mitään. Myyjät sen sijaan maksavat fasiliteeteista, joissa kauppaa tekevät, riippumatta siitä ostaako yksikään asiakas mitään. Siitähän tuossa juuri on kyse, eli vaadit sitä, että joku tietty ulkopuolinen firma voisi mainostaa täällä palveluitaan ilmaiseksi samaan aikaan kun toiset firmat ihan tyytyväisenä maksavat siitä. Ja kaikki tämä valitus vain siksi, koska firman oma asiakaspalvelukanava ei pysty tarjoamaan vastauksia juuri sinulle. Kovin putkikatseinen ja naiivi näkemys muutenkin.

Ylläpito sitä paitsi jo antoi tähän tyhjentävän vastauksen, joten en tiedä miksi tästä pitää vielä jankata.
Älä sitten kommentoi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 346
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 119
Sama jos haluaa vain hieman mainostaa lehdissä, vaatii rahallista panostusta heti.
Itse yrittäjänä olen tästä eri mieltä, lehdet kyllä kiinnostuu jos on jutun aihetta tiedossa. Toki yrittävät myös myydä mainoksia ja natiiviartikkeleita, mutta ihan ilmaiseksikin tekevät juttuja melko matalalla kynnyksellä. Yrittäjälle niistä on toki mainosarvoa, mutta lehti tekee jutun ilmaiseksi tilaajille lisäarvoa tuovan sisällön takia. Vähän saman näkisin toimivan täällä, sisältö toisi lisäarvoa foorumin lukijalle ja IO-Techillä olisi helpompi tehdä lisämyyntiä firmoille, kun kanavan toimivuus on huomattu. Mutta tästä olisi tärkeää luoda erittäin tarkat toimintaohjeet esimerkkeineen ettei lähde käsistä aivan villiksi länneksi toiminta. Ei suoraa mainontaa pidäkään ilmaiseksi sallia, mutta pieniä myönnytyksiä tietynlaisen lukijalle hyödyllisen sisällön muodossa voisi olla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Sinähän se olet, jonka piti katkeroituneena "poistua takavasemmalle", mutta jankkaus sen kun jatkuu vaan. Raskasta menoa.
Esitin vain tyytymättömyyteni päätökseen perusteluineen, mutta te jotkut vain haluatte jatkaa asian saivartelua. Elämässä tapahtuu monia katkeria asioita, mutta tämä ei ole niitä. Joskus asioihin voi olla tyytymätön tulematta katkeraksi.

Sinähän tässä jatkat vain asian trollailua ja ilmeisesti yrität päästä ihon alle. En ole kuitenkaan mikään teini joka provosoituu noin helposti :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 144
Jos kaupoissakin jo ovella vaaditaan, että jos haluaa tulla sisään niin on pakko ostaa 100€ edestä niin tuskimpa kovin moni enää jatkossa edes astuu sisään.
Eli otetaan vaikka esimerkiksi Citymarket, jossa on Elisan standi kaupan sisällä. Ajatuksesi mukaan olisi ihan ok, että DNA:n edustaja pystyttäisi kauppaan sisälle oman ständinsä vain neuvoakseen asiakkaita pro bono?

Elisa sillä välin maksaa Keskolle siitä että saa pitää omaa ständiään kaupassa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Eli otetaan vaikka esimerkiksi Citymarket, jossa on Elisan standi kaupan sisällä. Ajatuksesi mukaan olisi ihan ok, että DNA:n edustaja pystyttäisi kauppaan sisälle oman ständinsä vain neuvoakseen asiakkaita pro bono?

Elisa sillä välin maksaa Keskolle siitä että saa pitää omaa ständiään kaupassa.
Erittäin huono vertaus.

Vertauksessasi on kauppa ja tilanne jossa myyjälle olisi varsinaista suoraa kaupallista hyötyä. Lisäksi kyse on rahallisesti arvokkaasta tilasta jota Citymarket antaisi kaupalliseen käyttöön.

Parempi vertaus olisi se kun kauppias heittäisi ulos partiolaiset myymästä asiakkaille joulukalenterja. Siitä joulukalenterimyynnistä ei ole kauppiaalle mitään hyötyä vaikka partioliike ja sen jäsenille jäsenmaksujen kannalta. Päinvastoin se voi jopa heikentää Citymarketin omien kalentereiden myyntiä. Tässä vertauksessa se ero, että tuskin Valoo on hyötynyt tuosta goodwillistä edes sitä vertaa mitä partioliike tässä vertauksesta.

Myöskin valokuitu ei ole sellainen jota voi vain ostaa kuten tavaraa DNA tai Elisan liikkeestä. Alueille rakennetaan valokuitua siten, että ei siellä ihminen voi valita kenen kuidun ottaa. Et sinä voi mennä vain tilata kuitua itsellesi vaikka kuinka mieli tekisi. Itse olen odottanut kuitua yli 10 vuotta ja jopa muutamalta toimittajalta kysellyt sen perään. Pari kuitutoimittajaa aikaisemmin jopa kartoitellut kysyntää ilman mahdollisuutta sellaista hankkia. Ei sinänsä tuollaisen kampanjointiin ja "mainostamiseen" ole mieltä jota et voi ostaa. Tässä ei häviä kuin kuluttaja joka haluaa asiasta paremmin tietoa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Eli otetaan vaikka esimerkiksi Citymarket, jossa on Elisan standi kaupan sisällä. Ajatuksesi mukaan olisi ihan ok, että DNA:n edustaja pystyttäisi kauppaan sisälle oman ständinsä vain neuvoakseen asiakkaita pro bono?

Elisa sillä välin maksaa Keskolle siitä että saa pitää omaa ständiään kaupassa.
Oikeasti parempi vertauskuva olisi vaikka sähköverkkoyhtiöt. Valokuidut ovat lähes sähköverkkoon verrattavia monopoliasemassa olevia infra toimittajia. Sinä et voi valita sähköverkkoyhtiötäsi.

Jos täällä tai jossain muualla sähköverkkoyhtiön edustaja tulisi keskustelemaan asioista. Ei heillä ole mitään erityistä kaupallista intressiä tehdä mitään kaupallista yhteistyötä ja maksaa siitä. Valokuidulle periaatteessa on vaihtoehtoja, mutta ei käytännössä mitkään yhteydet ole oikeasti kunnolla verrannollisia valokuidulle laadullisesti ja nopeuden kannalta. Se että saisitt heiltä neuvoja vaikka minkälainen invertteri kannattaa hankkia aurinkopaneeleita varten tai millaiset akkusysteemit niin ei siitä ole sähköverkkoyhtiölle mitään iloa mutta täällä oleville ihmisille kyllä varmasti olisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 144
Erittäin huono vertaus.

Vertauksessasi on kauppa ja tilanne jossa myyjälle olisi varsinaista suoraa kaupallista hyötyä. Lisäksi kyse on rahallisesti arvokkaasta tilasta jota Citymarket antaisi kaupalliseen käyttöön.

Parempi vertaus olisi se kun kauppias heittäisi ulos partiolaiset myymästä asiakkaille joulukalenterja. Siitä joulukalenterimyynnistä ei ole kauppiaalle mitään hyötyä vaikka partioliike ja sen jäsenille jäsenmaksujen kannalta. Päinvastoin se voi jopa heikentää Citymarketin omien kalentereiden myyntiä. Tässä vertauksessa se ero, että tuskin Valoo on hyötynyt tuosta goodwillistä edes sitä vertaa mitä partioliike tässä vertauksesta.

Myöskin valokuitu ei ole sellainen jota voi vain ostaa kuten tavaraa DNA tai Elisan liikkeestä. Alueille rakennetaan valokuitua siten, että ei siellä ihminen voi valita kenen kuidun ottaa. Et sinä voi mennä vain tilata kuitua itsellesi vaikka kuinka mieli tekisi. Itse olen odottanut kuitua yli 10 vuotta ja jopa muutamalta toimittajalta kysellyt sen perään. Pari kuitutoimittajaa aikaisemmin jopa kartoitellut kysyntää ilman mahdollisuutta sellaista hankkia. Ei sinänsä tuollaisen kampanjointiin ja "mainostamiseen" ole mieltä jota et voi ostaa. Tässä ei häviä kuin kuluttaja joka haluaa asiasta paremmin tietoa.
Ei vaan täysin sama tilanne kuin täällä. Io-tech (eli esimerkin Citymarket) myy yhteistyökumppanuutta jolla saa vaikka käyttäjätunnuksen ja keskusteluketjun foorumille omaan osioonsa. Yhteistyö maksaa rahaa. Samaan aikaan forumille saapuu Valoo yrityksen edustaja, joka mukamas pro bono neuvoo asiakkaita (foorumin käyttäjiä).

Tilanne on siis täysin epäreilu yhteistyöstä maksaneille kumppaneille. Valoo voi ihan yhtä hyvin tehdä sopimuksen Io-techin kanssa ja saada myös käyttäjätunnuksen ja ketjun.

Sinä tätä et jostain syystä hyväksy ja pidät epäreiluna. En tiedä miksi, oletko kenties kytköksissä jotenkin kyseiseen lafkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
40
Ei vaan täysin sama tilanne kuin täällä. Io-tech (eli esimerkin Citymarket) myy yhteistyökumppanuutta jolla saa vaikka käyttäjätunnuksen ja keskusteluketjun foorumille omaan osioonsa. Yhteistyö maksaa rahaa. Samaan aikaan forumille saapuu Valoo yrityksen edustaja, joka mukamas pro bono neuvoo asiakkaita (foorumin käyttäjiä).

Tilanne on siis täysin epäreilu yhteistyöstä maksaneille kumppaneille. Valoo voi ihan yhtä hyvin tehdä sopimuksen Io-techin kanssa ja saada myös käyttäjätunnuksen ja ketjun.

Sinä tätä et jostain syystä hyväksy ja pidät epäreiluna. En tiedä miksi, oletko kenties kytköksissä jotenkin kyseiseen lafkaan?
Jospa ottaisit pään pois hanurista ja harrastaisit pikkuisen sisälukutaitoa. Tässä nyt faktat.

1. Minulle on tulossa Valoon valokuitu. Kuitua olen yrittänyt saada jo yli 10 vuotta
2. Valoolta tuli tänne asiantuntija vastaamaan ihmisten kysymyksiin joita muita kautta ei voi oikein saada
3. Valoolla ei varmasti ole intressejä tehdä mitään kaupallista yhteistyötä. Sen idea on että rahalla saa vastinetta jossa hyöty on suurempi kuin kustannus
4. Minä en pysty mitenkään vaihtamaan toiselle toimittajalle jos asiakaspalvelu ei vastaa teknisiin nörtti kysymyksiin (ja harvemmassa missään vastaa).
5. Ylläpito on tehnyt asiasta linjauksen. Minä ilmaisin asiaan tyytymättömyyteni ja oman näkemykseni, mutta sinä ja pari muuta trollia jaksaa asiasta edelleen vängätä.

Lopputuloksena on se, että me jotka haluaisimme saada niitä vastauksia emme niitä jatkossa saa.

Kyllä kuten olen sanonut minulla on kytkös eli olen tuleva asiakas. Voisitko jo lopettaa nuo syytökset?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 279
Viestejä
4 363 639
Jäsenet
72 583
Uusin jäsen
Jonttutonttu30

Hinta.fi

Ylös Bottom