• Käyttäjätunnuksia kaapattu - Myy lahjakortteja

Noin 20-30 TechBBS-käyttäjätunnusta on tunnistettu, että ne on kaapattu kirjautumalla ja vaihtamalla sähköpostiosoite uuteen. Tunnuksilla on yritetty kaupata foorumin kauppa-alueella Steamin ja Verkkokauppa.comin lahjakortteja ja maksutavaksi on ilmoitettu kryptovaluutat BTC, Eth ja LTC. Lue lisää

Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Ymmärrän tuon että moderaattori oli juuri edellisellä sivulla tuosta huomauttanut, mutta huomasin sen vasta siinä vaiheessa kun olin jo viestin kirjoittanut niin en jaksanut alkaa editoimaan pois koko viestiä ja sotkemaan jo lähtenyttä lainausta kun ajattelin että siitä tulee korkeintaan huomautus jos sitäkään koska kyseessä yksi harmiton vastaus.
Juuri tuo on varmaan se syy miksi varoituksia kertyy. Jos jo lähtökohtaisesti ajettelee viestistä tulevan sanomista, miksi se pitää lähettää.

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Juuri tuo on varmaan se syy miksi varoituksia kertyy. Jos jo lähtökohtaisesti ajettelee viestistä tulevan sanomista, miksi se pitää lähettää.
"siinä vaiheessa kun olin jo viestin kirjoittanut niin en jaksanut alkaa editoimaan pois koko viestiä" jne, eli vasta lähetyksen jälkeen oli ajateltu tulevan sanomista.

Mut joo, jos juuri edellisellä sivulla oli siitä huomautettu, ehkä luulis olevan vähän skarpimpana noiden kanssa.

Juurihan mä sanoin, lähdin lukemaan ketjua, osui viesti silmään johon vastasin oman näkemyksen, jatkoin lukemista vastauksen jälkeen jolloin vasta huomasin että rahoituksesta keskustelu oli offtopic.

Olisin voinnut poistaa viestin, mutta ajattelin että en "riko" lainausta mikä näkyy kenelle vastasin ja että ei yhdestä tuollaisesta viestistä ole ennenkään varoituksia tullut, korkeintaan huomautus.

Enhän minä kritisoinut sitä että minua huomautettiin asiasta, vaan että miksi varoitus joka on voimassa 2kk, eli 2kk olen löysässä hirressä mitättömän asian takia joka olisi hoitunut huomautuksella.

Ymmärrän tuon että moderaattori oli juuri edellisellä sivulla tuosta huomauttanut, mutta huomasin sen vasta siinä vaiheessa kun olin jo viestin kirjoittanut niin en jaksanut alkaa editoimaan pois koko viestiä ja sotkemaan jo lähtenyttä lainausta kun ajattelin että siitä tulee korkeintaan huomautus jos sitäkään koska kyseessä yksi harmiton vastaus.
Minullakkin käynyt useamman kerron noin, siis kuvitellut ihan aiheessa oltavan, ja myöhemmin huomaa että moderointi on väliin postannut jotain ohjeita toiseen ketjuun siirtymisestä. Tosin aina en ihan varma mitä on tarkoitettu, ja ymmärtänyt väärin. Sitten tietenkin ne tapaukset jossa mennyt ihan ohi (alustan toiminnan takia niin voi käydä)

Juurihan mä sanoin, lähdin lukemaan ketjua, osui viesti silmään johon vastasin oman näkemyksen, jatkoin lukemista vastauksen jälkeen jolloin vasta huomasin että rahoituksesta keskustelu oli offtopic.

Olisin voinnut poistaa viestin, mutta ajattelin että en "riko" lainausta mikä näkyy kenelle vastasin ja että ei yhdestä tuollaisesta viestistä ole ennenkään varoituksia tullut, korkeintaan huomautus.
Ehkä se on vähän raskauttavaa jos tahallaan jättää viestin. tietoisena että on moderointi ohjeen vastainen.

No muilta tullut joskus mutinaa siitä että on muokannut viestiä jälkikäteen, tai jopa yrittänyt siirtää oikeaan paikkaan.

Minullakkin käynyt useamman kerron noin, siis kuvitellut ihan aiheessa oltavan, ja myöhemmin huomaa että moderointi on väliin postannut jotain ohjeita toiseen ketjuun siirtymisestä. Tosin aina en ihan varma mitä on tarkoitettu, ja ymmärtänyt väärin. Sitten tietenkin ne tapaukset jossa mennyt ihan ohi (alustan toiminnan takia niin voi käydä)

Ehkä se on vähän raskauttavaa jos tahallaan jättää viestin. tietoisena että on moderointi ohjeen vastainen.

No muilta tullut joskus mutinaa siitä että on muokannut viestiä jälkikäteen, tai jopa yrittänyt siirtää oikeaan paikkaan.
Kyllä minäki olen joskus poistanut viestin kun huomannut että ei ole ketjun aiheessa, mutta sitten alkuperäinen kirjoittaja on kysynyt että mitä asiaa kun oli näkynyt lainaus hänen viestiin, mutta ei mitään tekstiä...

Joka tapauksessa olen sitä mieltä että sampsan tapa toimia on kuin keskarin näyttämistä että jaellaan pelkkiä varoituksia 2kk varoajalla kun mitättömästä virheestä voisi huomauttaa.

Kyllä minäki olen joskus poistanut viestin kun huomannut että ei ole ketjun aiheessa, mutta sitten alkuperäinen kirjoittaja on kysynyt että mitä asiaa kun oli näkynyt lainaus hänen viestiin, mutta ei mitään tekstiä...
Tuo toki haastavaa kun väärin teki miten vain.
Ehkä tässä oli idea se että vastaa sinne oikeaan ketjuun, ehkä lainattu kirjoittaja hoksaa mistä kyse.

Joka tapauksessa olen sitä mieltä että sampsan tapa toimia on kuin keskarin näyttämistä että jaellaan pelkkiä varoituksia 2kk varoajalla kun mitättömästä virheestä voisi huomauttaa.
Moderoinnille tapaus näky niin että ensin annettu huomautus (se postaus ketjuun) että juttu menee ohi ketjun, ja nyt oli annettu jopa oikea ketju (*
Jos sen jälkeen joku jatkaa samaa juttua, niin moderoinnille se näkyy tahallisena. Ei ne tiedä onko postaaja lukenut sen aiemman ohjeen, vaan todennäköisesti kuvittelevat että on lukenut.

Tahallisuuden taisit jo myöntää , mokia sattuu, mutta jos mokan olisi korjannut niin seuraava postaaja ei olisi mennyt samaan miinaan.
Ja sekin kannattaa huomata että osa moderaattoreista käyttää varoitustyökalua, ilmeisesti sen takia että sen jälkeen automatiikka toimii, jos niitä kiertyy.

(*Usein on niin ettei kerrota mihin ketjuun ja sitten postaaja arpoo väärän ketjun ja saa huomautusta siitä

Normaalisti 2kk varoituksen voimassaoloaika ei ole ongelma, tietenkin jos sinä aikana tulee aidosti vahinko moka, niin totta. Siksi ei kannatta varoituksia ottaa asenteella joo, väärin, mutta ei tästä nyt varoitusta tule.

2kk voimassaoloaika on ongelma silloin kun saa jostain tuoreesta postauksesta varoituksen ja sen perään viikon kahden vanhasta postaukessta jos ne vielä ovat ns vilpittömi mielin postattuja postauksia.

Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Yksi hyvä tapa on laittaa se off-topic-vastaus toiseen ketjuun. Ja sitten vaikka siihen originaaliin vielä linkki siihen toiseen ja maininta että keskustelu jatkuu siellä. Teen tuota usein, eikä ole kovin vaivalloista.
Editoi viestin tyhjäksi ja raportoi ylläpidolle oman viestinsä poistettavaksi.

Editoi viestin tyhjäksi ja raportoi ylläpidolle oman viestinsä poistettavaksi.
Oikeesti ?
Jos tarkoitus tappaa keskustelu, niin ok.
Mutta jos tarkoitus jatkaa keskustelua toisessa oikeassa ketjussa, niin vastaus toiseen ketjuun, ja alkuperäisestä ketjusta linkki sinne.
Mistä sitä muut tietää missä jatkettu, jos ei linkkaa. No jotkut linkkaa toisen ketjun alkuun, jolloin sitten pitää etsia päivämäärän perusteella viestiä ko ketjusta.

Edit:
Taisit tuossa ehkä ajatella tilannetta missä keskustelu on jo toisessa ketjussa käynnissä ja sinne linkattu, ja vahingossa postaa väärään ketjuun, ja haluaisi sen mokan poistettavan tarpeettomana.

Ymmärrän kyllä hyvin tuon ketjussa käsitellyn offtopic-varoituksen perusteet ja ketjun aiempiin tapahtumiin sen tarkemmin perehtymättä olisin hyvin saattanut itse päätyä ihan samaan lopputulemaan. Varoitetun viestin jälkeen tulleen viestin (viesti oli seurausta varoitetun käyttäjän uudelleen keskusteluun mukaan nostamasta offtopicista) olisi voinut osa modeista poistaa ketjua sotkemasta samalla kun antoi varoituksen, mutta toisaalta moderaattorin viesti oli ketjussa heti seuraavana ns. lopettamassa uudelleen aloitetun offtopicin, kuten en näe asialla suurta merkityustä.
Toisinaan noihin keskusteluihin tulee niitä (OT) viestejä senverran nopeaan tahtiin, jotta se moderointiviesti häviää minuuteissa sinne näkymättömiin (Mahdollisesti edelliselle sivulle). Toisilla laitteilla jopa melko helposti ja kun käyttöliittymä on joissain laitteessa lähinnä luokkaa, kiristämpä kirveellä tämän silmälasinsangan löystyneen ruuvin, niin ei niitä piiloon menneitä välttämättä selailla.

Jos halutaan vaikutusta, niin moderointiviestin jälkeen ko ketju pitäisi pistää pauselle esim muutamaksi tunniksi, jotta siihen ei tule yhtään uutta postausta ja modeviestissä voisi lukea aukeamisika.

Jos taas ohjelmisto tukee, niin toimiva tapa olisi myös se, että kun ketjuun, jossa on OT:tä postataan (ja siitä huomautetaan ketjussa), niin lähetysvaiheessa tulisi ylimääräinen punainen ruutu esim muutaman tunnin ajan, jossa MUISTUTETTAISIIN topikista ja kehoitettaisiin tarkistamaan viesti, ennenkuin lähettää sen. Vasta uusi lahetänapin painallus lähettäisi viestin.

Toki tällä on kumma tapa ketjuripuloida turhaan (esimerkiksi lukuisat koronaketjut silloin, kun aihe oli kuuma.) Tällöin osa ketjuista häviää ja asiat tulevat "oftopikkina" näkyvillä pysyviin ketjuihin ja energiaa hukkuu turhaan valittamiseen ja moderointiin, kun fiksumpi tapa olisi laaja-alaisemmat ketjut.

Sattumalta huomasin että ainakin yksi postaukseni on hävinnyt ja mitään ilmoitusta ei ole tullut. Tällainen sensurointi muuttaa mun suhtautumisen tähän foorumiin täysin.

Onhan tuota käsitelty jo foorumilla.

Yleensä tuo voi tapahtua kun ketjusta massapoistetaan esim. offtopickia.
Ei siinä ole aina aikaa alkaa kymmenille kirjoittamaan että poistan sun viestin syystä x.

Onhan tuota käsitelty jo foorumilla.

Yleensä tuo voi tapahtua kun ketjusta massapoistetaan esim. offtopickia.
Ei siinä ole aina aikaa alkaa kymmenille kirjoittamaan että poistan sun viestin syystä x.
Offtopicin massapoiston yhtydessä voi kaikille joilta viestejä poistetaan laittaa saman viestin poiston syyksi samaan aikaan.

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Sattumalta huomasin että ainakin yksi postaukseni on hävinnyt ja mitään ilmoitusta ei ole tullut. Tällainen sensurointi muuttaa mun suhtautumisen tähän foorumiin täysin.
Kyseisessä tapauksessa koko ketju oli poistettu, tällöin foorumialusta ei valitettavasti välitä poistoilmoitusta yksittäisistä viesteistä. Jos viestejä on ketjussa runsaasti, ei niitä ole järkeä poistaa yksittäin. Kyseinen poistettu ketju näytti olleen "Ryssämielisten keskustelu". Venäjästä keskustelemiselle oli jo foorumilla ketju.

Kyseisessä tapauksessa koko ketju oli poistettu, tällöin foorumialusta ei valitettavasti välitä poistoilmoitusta yksittäisistä viesteistä. Jos viestejä on ketjussa runsaasti, ei niitä ole järkeä poistaa yksittäin. Kyseinen poistettu ketju näytti olleen "Ryssämielisten keskustelu". Venäjästä keskustelemiselle oli jo foorumilla ketju.
Joo nyt tuli ilmoituskin siirrosta.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
216 862
Jäsenet
66 370
Uusin jäsen
Fraktuuri

Hinta.fi

Ylös Bottom