Kyse on hyvästä keskustelutavasta ja keskustelun pitämisestä selkeänä. Pelkkien linkkien tai videoiden postaaminen ei ole toivottavaa, eikä se ole keskustelua. Jos postaa esim. videon, on toivottavaa että referoi ainakin lyhyesti miksi sen liitti keskusteluun ja mistä videolla puhutaan. Ei voi olettaa, että toiset käyttäjät ehtivät/jaksavat katsomaan minuuttien pituisia videoita, joiden sisällöstä ei ole tarkempaa tietoa. Lisäksi videoita saatetaan poistaa esim YouTubesta jälkikäteen, joten kyseinen viesti ja siitä mahdollisesti seurannut keskustelu on sen jälkeen "rikki", jos referointia ei ole tehty.
Itse kyllä olen sitä mieltä, että pelkästään videon thumbnailista + Linusin tekstistä tulee ihan ilmi mitä video pitää sisällään. + Se että se postattu RTX 3000-saatavuus ketjuun entisestään vahvistaa tätä. Jos jollain ei ole aikaa/viitsimystä tätä katsoa, niin eipä se ole linkin postaajan vika. Vai pitäisikö jokaiseen linkkaukseen postata tarkka kuvaus videolla käsitellystä aiheista (videolla oli useampia pointteja)?
Tuntuu että nykyään io-techissä säännöt muuttuu miten raportteja tulee (RTX 3000-trokaus case). Itsekkin vuosien saatossa (mm. samaan ketjuun) postannut pelkkiä linkkejä mm. Reddit-postauksiin/uutisiin ja nämä ovat ihan edelleen siellä.
Mutta valitettavaa että nämäkään "säännöt" ei kaikkia sitten koske. Esim sysop voi vapaasti postailla Zotacin louhinta-twiitteihin (samassa ketjussa) ilman sisältöä twiitistä joka poistettiin noin 1-2h postauksen jälkeen. Ilmeisesti twiitti ei sitten ole linkki?
Tämän jälkeen tuli runsaasti kyselyitä että mitä tämä twiitti koski? (Mm. itsekkin sitä ihmettelin)
Pidän itse todennäköisempänä että Zotacin provo-twiitti poistetaan vs. Linus Tech Tipsin video jolla on noin 13milj. seuraajaa. Toki, jos tämä video oltaisiin poistettu, niin joku re-upload sieltä olisi kuitenkin tullut.