Eihän tuo toki sisältänyt minkäänlaista vitsiä? Jo on sisälukutaidossa vikaa, jos tuosta ei vitsiä ymmärrä... Nimittäin kyseinen nimimerkki oli itse ensin syyttänyt meitä muita huonosta asenteesta häntä kohtaan. Sitten kuitenkin paljastui huijariksi housut kintuissa. Kannattaisiko ensin tutkia, eli lukea koko keskustelu, ennenkuin alkaa hutkimaan?
Ja kuten jo aiemmin sanoin, kyse ei ollut minun viestini poistosta vaan yleisesti moderaattoreiden tavoista ja siitä, olisiko niissä jotain parannettavaa? Tämäkin on arvon "poliiseilla" nyt jäänyt huomioimatta. Nyt tässä on myös nimimerkki "Manala" kertonut kokemuksensa, joka nostaa esiin toisen, mielestäni käsittämättömän, epäkohdan. IP-osoitteeseen tms. pohjautuvat bannit on muutenkin hieman huonoja, koska meidän perheestä tätäkin palstaa lukee useampi käyttäjä, niin joutuuko yhden banneista kärsimään kaikki? Ei mene mielestäni oikein. Itse olen keskustelevan moderoinnin kannalla ja epäilen, että tälläkin foorumilla 95% yli 15 vuotiaista on samaa mieltä.
Edelleenkin, asiallisesti antamani kehitysehdotukset ovat kaikuneet selkeästi kuuroille korville, kun "poliisisedät" on vetäytyneet puolustusasemiin, viskovat sieltä tomaattejaan ja alkaneet kasvattaa kaikkien tuntemaa palkokasvia ylähengitysteihinsä. Kaikki vain siksi, että julkenin kertoa asiasta mielipiteeni. Odotan vain, että minulle kohta sanotaan, että "jos on alle 20 viestiä foorumille kirjoittanut, niin pitäisi ymmärtää pitää turpansa kiinni!"
Moderoinnin läpinäkyvyyden ja keskusteluyhteyden puolesta,
-Pasi