Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

"Offtopic ei keskustelua yksityishenkilöistä foorumilla"

En tiedä kuka poisti viestit, mutta lyhyt google haku olisi paljastanut, ettei kyseessä ole mikään yksityishenkilö, jos henkilö esiintyy toistuvasti medioidoissa ja on poliittisesti aktiivinen siinä missä mikä tahansa Esa Saarinen, Johan Bäckman tai Tommi Aura. On tiedossa, että tämä nimeltämainitsematon henkilö on hyvin peppukipeä siitä mitä hänestä kirjoitellaan, joten oliko hän itse yhteydessä ylläpitoon vai mikä oli homman nimi?

Lähetin tämän viestin sillä ajatuksella, että voiko asiasta keskustella sopivammassa ketjussa, vai onko aihe totaalisesti kielletty?

Viimeksi muokattu:
"Offtopic ei keskustelua yksityishenkilöistä foorumilla"

En tiedä kuka poisti viestit, mutta lyhyt google haku olisi paljastanut, ettei kyseessä ole mikään yksityishenkilö, jos henkilö esiintyy toistuvasti medioidoissa ja on poliittisesti aktiivinen siinä missä mikä tahansa Esa Saarinen, Johan Bäckman tai Tommi Aura. On tiedossa, että tämä nimeltämainitsematon henkilö on hyvin peppukipeä siitä mitä hänestä kirjoitellaan, joten oliko hän itse yhteydessä ylläpitoon vai mikä oli homman nimi?

Lähetin tämän viestin sillä ajatuksella, että voiko asiasta keskustella sopivammassa ketjussa, vai onko aihe totaalisesti kielletty?
Konteksti missä otit esille toisen foorumin käyttäjän omalla nimellään oli täysin offtopic, eikä kuulu tänne.

Ylläpito on varoittanut/huomauttanut sinua 25 kertaa offtopicista, keskustelun sotkemisesta, jankkaamisesta, toistuvasta olkiukkoilusta jne.

Mitään vaikutusta näillä ei ole ollut, vaan sama jatkuu. Olet omasta mielestäsi oikeassa ja vänkäät maailman tappiin asti. Se ei ole keskustelua, vaan häiriköimistä.

Seuraavasta varoituksesta seuraa ikibannit.
Huomasin, että Sompin lainaukset löytyvät täältä mutta itse käyttäjätunnus ja viestihistoria on kadonnut. Mitä tapahtui? Entä miten kävi Sompin tekemälle rikosilmoitukselle?

Muistutus ketjun aiheessa pysymisestä :hammer: Poistettu ketjua sotkemasta kolmisenkymmentä viestiä puhdasta offtopicia liittyen autojen käyttövoimiin, liittymättä mitenkään kotimaan politiikkaan.
Taisi mennä samalla vähän muutakin. En itse mielestäni kirjoittanut mitään autojen käyttövoimaan liittyvää, mutta tuskimpa niillä kuitenkaan oli niin paljon arvoa että kahta viestiä kannattaa lähteä etsimään.

Taisi mennä samalla vähän muutakin. En itse mielestäni kirjoittanut mitään autojen käyttövoimaan liittyvää, mutta tuskimpa niillä kuitenkaan oli niin paljon arvoa että kahta viestiä kannattaa lähteä etsimään.
Niin siinä monesti helposti käy, jos on ketjuun tullut paljon offtopicia ja seassa on yksittäisissä viesteissä myös jotain osin aiheeseen liittyvää.

Edit: Yhdessä viestissä keskustelit kiinan vaarallisuudesta, toinen oli tosiaan ihan aiheeseen liittyvää ja oli vahingossa poistettu, nyt palautettu.

Millä tavalla se on "turha raportti" jos raportoi myyntiketjun mikä on muokattu vain muotoon "MYYTY" ja kaikki muut tiedot on poistettu?

Eikös nuo myyntitiedot pidä sääntöjen mukaan jättää näkyviin.

Millä tavalla se on "turha raportti" jos raportoi myyntiketjun mikä on muokattu vain muotoon "MYYTY" ja kaikki muut tiedot on poistettu?

Eikös nuo myyntitiedot pidä sääntöjen mukaan jättää näkyviin.
Tämä on suositus, mutta jos joku ne näkyvistä pois muokkaa niin ei sitä tarvitse ylläpidolle raportoida.

Syitä voi olla monia. Perinteisesti:
- On itse pyytänyt (esim. joulun tms. ajaksi)
- On perseillyt (esim. kännissä & läpällä viikonloppuna)
- On saanut 3 varoitus liian tiheään (kts yllä)
- On huijannut kaupoissa / tehnyt pikavippejä yms outouksia
- On menettänyt hermonsa ja pyytää itse tunnusten poistoa ja alkaa sekoilemaan että saa bannit ensin (yleensä tekee uudet tunnukset millä jatkaa)
Ai, näitä voi pyytääkkin?
No, nyt on vähän taas kiireitä ja täällä kuluu turhaan aikaa, pistäkääpä sellainen kuukauden pikabänni kiitos, saa alkaa HETI!

Ai, näitä voi pyytääkkin?
No, nyt on vähän taas kiireitä ja täällä kuluu turhaan aikaa, pistäkääpä sellainen kuukauden pikabänni kiitos, saa alkaa HETI!
Onnistuu myös tekemällä viestiketjun Räbään ei-mayhem aiheisesta jutusta mayhem-tagilla. Monet ottaneet äkkilähdön banaanisaarille niinkin. :D

Ookei, no ei sitten tarvitse jatkossa niistä välittää. Huomautuksia niistä on aiemmin saanut, mutta menee läpi sitten näköjään jatkossa.
Ylläpito puuttuu jos näkee tarpeelliseksi. Kyllä niihin sitten puututaan esim jos on toistuvaa. Itse olen usein muikkarin säännöistä ja ohjeistuksista laittanut, vaikka ei olisikaan ollut "pakollista".

Tämä on suositus, mutta jos joku ne näkyvistä pois muokkaa niin ei sitä tarvitse ylläpidolle raportoida.
Varmaan sitten voisi kirjailla sääntöihin selkeästi erikseen säännöt ja erikseen suositukset ymmärrettävämmin turhilta raporteilta välttyäkseen.

Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet​

- Kun olet myynyt tuotteet, kerro siitä viiveettä ilmoituksessa, muokkaa otsikon etuliitteeksi Myyty, säilytä alkuperäinen myynti-ilmoitus ja ilmoita vielä, millä hinnalla tuote myytiin

Varmaan sitten voisi kirjailla sääntöihin selkeästi erikseen säännöt ja erikseen suositukset ymmärrettävämmin turhilta raporteilta välttyäkseen.

Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet​

- Kun olet myynyt tuotteet, kerro siitä viiveettä ilmoituksessa, muokkaa otsikon etuliitteeksi Myyty, säilytä alkuperäinen myynti-ilmoitus ja ilmoita vielä, millä hinnalla tuote myytiin
Sääntöihin ei ole tarkoitus kirjailla kaikkea mahdollista

Kummatko säännöt ihmiset lukevat, 1 sivun pituiset, jotka vaativat arkijärkeä, vaiko 10 sivun pituiset, jotka eivät silti onnistu täyttämään kaikkia koheloiden kuoppia?

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 150
Jäsenet
77 442
Uusin jäsen
Kelamies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom