• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ainoa toimiva tapa on, että maahan ei oteta niitä, jotka eivät osaa elää lakien ja asetusten mukaan. Tilastotietoa löytyy kyllä aivan tarpeeksi siitä, että mistäpäin ne ongelmatapaukset tulevat.

Joo paitsi että tässä tullaan taas siihen, että milläs erotat ne? Joo ja tiedän että yrität tässä taas "ei oteta ketään ikävistä maista"-korttia mutta se nyt on sitten taas ihan sama kuin irtaannuttaisiin sopimuksista ja sen ongelmat on jo sulle selvennetty.

Keinoja kyllä löytyy, kuten monesti esitetty kotiinpaluun motivointi ankeilla oloilla.
 
Keinoja myös löytyy muutenkin kuin yksipuolinen sopimuksesta irtautuminen. Keinovalikoimaa löytyy kyllä tahallisesta venkoilusta. Ensialkuun voitaisiin yrittää ihan vaikka toimeenpanemalla väliaikaiset rajatarkastukset (mitä tietenkin tarkoitus jatkaa hamaan tulevaisuuteen) mitkä Ruotsi ja Tanskakin on tehnyt ja sitten linjaamalla että rajalla ei voi tehdä turvapaikkahakemusta vaan se täytyy esittää jossain sisämaassa ja luonnollisesti ilman papereita ei olisi asiaa rajan yli.
 
Suomen laissa tuo on, en tiedä miksi tuo on otettu mukaan, esim. hallintolaki § 26
Viranomaisen on järjestettävä tulkitseminen ja kääntäminen asiassa, joka voi tulla vireille viranomaisen aloitteesta(...)
Korostin oleellisen. Se, että kielipuoli maahanmuuttaja käy Kelassa ja sosiaalitoimistossa anomassa erilaisia tukia, ei ole viranomaisen aloitteesta tapahtuvaa asiointia. Ei pitäisi olla mitään syytä järjestää tulkkauspalveluja tuollaisissa tilanteissa.
 
Joo paitsi että tässä tullaan taas siihen, että milläs erotat ne? Joo ja tiedän että yrität tässä taas "ei oteta ketään ikävistä maista"-korttia mutta se nyt on sitten taas ihan sama kuin irtaannuttaisiin sopimuksista ja sen ongelmat on jo sulle selvennetty.

Tulkitsee niitä soppareita oikein. Ei Irakissa, Afganistanissa tai Somaliassa ole oikeaa aktiivista sotatilaa vaan ihan vaan yleinen perseily koska porukka on tasoltaan sitä mitä on.

Ainoa aktiivinen sota taitaa olla Syyriassa ja sitten jotain Afrikan juttuja ehkä mahdollisesti, mutta sen enempää Syyriasta kuin Afrikan härövaltioista tulee Suomeen vain ihan minimaalisia määriä joten ne voi helposti prosessoida.
 
Tulkitsee niitä soppareita oikein. Ei Irakissa, Afganistanissa tai Somaliassa ole oikeaa aktiivista sotatilaa vaan ihan vaan yleinen perseily koska porukka on tasoltaan sitä mitä on.

Ainoa aktiivinen sota taitaa olla Syyriassa ja sitten jotain Afrikan juttuja ehkä mahdollisesti, mutta sen enempää Syyriasta kuin Afrikan härövaltioista tulee Suomeen vain ihan minimaalisia määriä joten ne voi helposti prosessoida.

Ei turvapaikka vaadi sotatilaa eikä sotatila toisaalta muistaakseni ole automaattinen peruste turvapaikalle. Kaikki ne pitää käsitellä edelleen jos meinataan sopimuksia noudattaa ja vaikka ei käsiteltäisi niin jos ne ovat tämän väljästi vartioidun maan rajojen yli kävelleet toisesta EU-maasta, ei meillä välttämättä ole mitään keinoa pakottaa mitään maata ottamaan niitä vastaan vaikka päätettäisiin, ettei edes anneta hakea turvapaikkaa.

Suurin onglema on palauttamisessa ja tehokkain ja edullisin menetelmä on pistää motivaatiota vapaaehtoiseen poistumiseen. Tulee varmasti halvemmaksi kuin maksaa Irak ottamaan vastaan ja silti joutuu pakkopalauttamaan parin poliisin saattueessa per palautettava.
 
Ei turvapaikka vaadi sotatilaa eikä sotatila toisaalta muistaakseni ole automaattinen peruste turvapaikalle. Kaikki ne pitää käsitellä edelleen jos meinataan sopimuksia noudattaa ja vaikka ei käsiteltäisi niin jos ne ovat tämän väljästi vartioidun maan rajojen yli kävelleet toisesta EU-maasta, ei meillä välttämättä ole mitään keinoa pakottaa mitään maata ottamaan niitä vastaan vaikka päätettäisiin, ettei edes anneta hakea turvapaikkaa.

Joo no, voihan sitä vaikkapa olla marokkolainen pummi ja tehdä vaan uusia ja uusia ja uusia turvapaikkahakemuksia niin kauan kuin huvittaa (ja asua veronmaksajien rahoilla vuodesta toiseen). Sinänsä henkilöllisyyksiäkin voi keksiä äärettömän määrän koska paperit häviää. Samat tyypit pummaa useaan eri maahan samaan aikaan, kuten esim. se Oulun lapsi-predator.

Jossain kohtaa tuo konsepti leviää täysin käsiin, nyt kai ollaan toistaiseksi sen armoilla että Etelä-Euroopan ja Suomen välillä on muutama ihan asiallinen rajavalvonta.
 
Joo ja tiedän että yrität tässä taas "ei oteta ketään ikävistä maista"-korttia mutta se nyt on sitten taas ihan sama kuin irtaannuttaisiin sopimuksista ja sen ongelmat on jo sulle selvennetty.
Tarkalleen ottaen mitä kansainvälisiä sopimuksia rikottaisiin, jos Suomi päättäisi estää maahanpääsyn kaikista niistä maista, jotka eivät suostu ottamaan karkotettuja kansalaisiaan vastaan?
Keinoja kyllä löytyy, kuten monesti esitetty kotiinpaluun motivointi ankeilla oloilla.
No tämähän se olisi oikea ja varsin edullinenkin keino. Vaan eipä näytä sen toteuttaminen kiinnostavan edelleenkään kuin yhtä ainoaa puoluetta.
 
Nykyäänkin tehdään kielitesti jos haluaa kansalaisuuden.
Vaatimustaso "tyydyttävä". Oikeudessa silti suomalaisia tarvinnut arabiankielen tulkkeja.

Lisäksi jos saapunut maahan aikuisena luku ja kirjoitustaidottomana voi kansalaisuuden saada. Eli suomalaiseksi voi muuttua vaikka ei osaa edes kieltä. Tämä on se nykytilanne ja asia pitää muuttaa. Ei kukaan voi olla suomalainen jos kieltä ei osaa hyvin. "Tyydyttävä" ei riitä, absurdeinta on tuo että lukutaidottomille voidaan kansalaisuus myöntää. Oksettavaa.

Joo paitsi että tässä tullaan taas siihen, että milläs erotat ne? Joo ja tiedän että yrität tässä taas "ei oteta ketään ikävistä maista"-korttia mutta se nyt on sitten taas ihan sama kuin irtaannuttaisiin sopimuksista ja sen ongelmat on jo sulle selvennetty.

Keinoja kyllä löytyy, kuten monesti esitetty kotiinpaluun motivointi ankeilla oloilla.
Eikö suomi voi valita kiintiöpakolaisensa? Tph sitten asia erikseen ja siihen auttaa askeettiset olosuhteet, mielummin turvaa haetaan silloin muualta.
 
Vaatimustaso "tyydyttävä". Oikeudessa silti suomalaisia tarvinnut arabiankielen tulkkeja.

Lisäksi jos saapunut maahan aikuisena luku ja kirjoitustaidottomana voi kansalaisuuden saada. Eli suomalaiseksi voi muuttua vaikka ei osaa edes kieltä. Tämä on se nykytilanne ja asia pitää muuttaa. Ei kukaan voi olla suomalainen jos kieltä ei osaa hyvin. "Tyydyttävä" ei riitä, absurdeinta on tuo että lukutaidottomille voidaan kansalaisuus myöntää. Oksettavaa.
Onko oikeasti noin hölmösti, vai sekoitatko mahdollisesti pysyvään oleskelulupaan?
 
Joo no, voihan sitä vaikkapa olla marokkolainen pummi ja tehdä vaan uusia ja uusia ja uusia turvapaikkahakemuksia niin kauan kuin huvittaa (ja asua veronmaksajien rahoilla vuodesta toiseen). Sinänsä henkilöllisyyksiäkin voi keksiä äärettömän määrän koska paperit häviää. Samat tyypit pummaa useaan eri maahan samaan aikaan, kuten esim. se Oulun lapsi-predator.

Jossain kohtaa tuo konsepti leviää täysin käsiin, nyt kai ollaan toistaiseksi sen armoilla että Etelä-Euroopan ja Suomen välillä on muutama ihan asiallinen rajavalvonta.

Joo. Mutta helpoin ratkaisu tähänkin on talteenotto eikä silloin rikota mitään kansainvälisiä sopimuksia. Kuinka kauan jaksa leikkiä marokkolaista pummia Suomessa jos se pitää suorittaa jossain vanhalla kasarmilla ja ympärillä on aidat?

Tarkalleen ottaen mitä kansainvälisiä sopimuksia rikottaisiin, jos Suomi päättäisi estää maahanpääsyn kaikista niistä maista, jotka eivät suostu ottamaan karkotettuja kansalaisiaan vastaan?

No tarvittaisiin ensinnäkin tarkka vartiointi sisärajoille, mikä ei ole ihan helppo homma. Lisäksi tarvittaisiin kuitenkin se keskus koska jo rajalle tulija voi hakea sitä turvapaikkaa, jolloin on vaikea olla päästämättä maahan. Keskus hoitaisi senkin ongelman.
 
Hienoa nähdä, että mielipiteet muuttuu!

Vielä kun saataisiin sellainen hallitus, joka tämänkin asian hoitaisi kotiin. :rage:

Itseltä lähtee kyllä ääni Halla-Aholle. Viisas mies ja hänellä tuntuu olevan puolueessa paljon valtaa ja uskaltaa käyttää sitä. Muuten en välttämättä äänestäisi perussuomalaisia. Toivottavasti saa pidettyä oman puolueen apinat kurissa ja lähtee hallitukseen, jos kutsu tulee. Katsotaan nyt ja toivottavasti ei kaduta neljän vuoden päästä.
 
Jotenkin sitä ajattelee, että kun kansalaisuuteen vaaditaan vuosien oleskelu Suomessa, niin siinä ei pitäisi olla kovin suuri saavutus opetella lukemaan.
Mulla on aasialaisia kavereita, jotka opetteli ihan ymmärrettävää suomea parissa vuodessa.
Vaikka ei oikeasti osaisi lukea edes omalla äidinkielellään, niin kyllä nyt jumalauta viidessä vuodessa pitäisi jonkunlainen taso saavuttaa...
 
No tarvittaisiin ensinnäkin tarkka vartiointi sisärajoille, mikä ei ole ihan helppo homma. Lisäksi tarvittaisiin kuitenkin se keskus koska jo rajalle tulija voi hakea sitä turvapaikkaa, jolloin on vaikea olla päästämättä maahan.
Ilmeisesti siis maahantulokiellon määrääminen ei riko mitään kansainvälistä sopimusta?

Mutta pitää nyt tarkentaa sen verran, että kysymykseni sopimuksista ei liittynyt niinkään turvapaikanhakijoiden karsimiseen, vaan mahdollisuuteen painostaa lähtömaita ottamaan vastaan karkotetut kansalaisensa.
Keskus hoitaisi senkin ongelman.
Kyllä, tästä olen edelleen samaa mieltä. Leirit pystyyn jonnekin Lapin kairaan ja kaikki turvapaikan hakijat niille odottamaan asiansa käsittelyä. Minimitason majoitus ja ruoka ilman mitään ylimääräisiä viihdykkeitä karsinee jo osan elintasopakolaisista. Loppujen kohdalla on tietysti katsottava turvapaikan ja oleskeluluvan saannin ehdoissa juuri niitä paljon mainostettuja kansainvälisiä sopimuksia: Täytyy olla kelvollinen näyttö henkilökohtaisesta vainosta, pelkkä sodan tai köyhyyden vuoksi pakeneminen ei riitä. Sopimusten puitteissa menisi myös turvapaikkojen muuttaminen määräaikaisiksi ja suojelun tarpeen tarkistaminen säännöllisin väliajoin.
 
Ilmeisesti siis maahantulokiellon määrääminen ei riko mitään kansainvälistä sopimusta?

Mutta pitää nyt tarkentaa sen verran, että kysymykseni sopimuksista ei liittynyt niinkään turvapaikanhakijoiden karsimiseen, vaan mahdollisuuteen painostaa lähtömaita ottamaan vastaan karkotetut kansalaisensa.
Tuohon ei juuri ole keinoja. Jos saamme muut maat mukaan niin kauppasaarrot yms. tulisivat kysymykseen. Sen sijaan kieltäytyjän painostamiseen vapaaehtoiseen palaamiseen on enemmän keinoja.
 
Ilmeisesti siis maahantulokiellon määrääminen ei riko mitään kansainvälistä sopimusta?

Mutta pitää nyt tarkentaa sen verran, että kysymykseni sopimuksista ei liittynyt niinkään turvapaikanhakijoiden karsimiseen, vaan mahdollisuuteen painostaa lähtömaita ottamaan vastaan karkotetut kansalaisensa.

No kai ei sinänsä mutta kategorinen maahantulokielto esimerkiksi tiettyjen maiden kansalaisille nyt ei ole kovin hyvä idea. Etenkin kun muistelisin, että maahantulo laittomasti turvapaikkaa hakeakseen ei ole rikos. Ja mitä vaikka olisikin toisaalta kun ei se kyseinen rikos vaikuta turvapaikan myöntämiseen. Jos joku nyt joskus käy jossain Tornio-Haaparannan rajaostarilla vilkaisemassa niin aika etäinen ajatus, että tuostakin rajasta saisi millään tapaa tiiviin.

Palautuksessa sillä ei ole oikeastaan mitään väliä, onko joku jonkun maan lainsäädännössä karkoitettu jos toista maata ei kiinnosta pakolla ottaa maahan eikä karkoitettua kiinnosta mennä sinne toiseen maahan. Käytännössä homma pitää hoitaa niin pakkopalautuksessa, että meidän viranomaiset saattelevat sinne määränpäämaan lentoasemalle, jossa sen maan viranomaiset tulevat vastaan ja ottavat palautettavan ja vievät hänet maahan.
 
Jotenkin sitä ajattelee, että kun kansalaisuuteen vaaditaan vuosien oleskelu Suomessa, niin siinä ei pitäisi olla kovin suuri saavutus opetella lukemaan.
Mulla on aasialaisia kavereita, jotka opetteli ihan ymmärrettävää suomea parissa vuodessa.
Vaikka ei oikeasti osaisi lukea edes omalla äidinkielellään, niin kyllä nyt jumalauta viidessä vuodessa pitäisi jonkunlainen taso saavuttaa...


Tuossa varmaan naiset ovat huonommassa asemassa, jos eivät voi esimerkiksi käydä yksin kielikurssilla.
 
Paljon mahdollista.
Pitäisi ehkä vähän katsoa noitakin tapauksia perään, ettei kukaan pidä mitään kotikutoista Lähi-Itää asunnossaan.
Niin varmaan pitäisi. Mutta kun edes ympärileikkauksia ei saada estettyä eikä ketään edes tuomiolle, niin viranomaisia ei yksinkertaisesti kiinnosta ja kovin hiljaa nuo muuten melskaavat naisjärjestötkin ovat.
 
Niin varmaan pitäisi. Mutta kun edes ympärileikkauksia ei saada estettyä eikä ketään edes tuomiolle, niin viranomaisia ei yksinkertaisesti kiinnosta ja kovin hiljaa nuo muuten melskaavat naisjärjestötkin ovat.
Pitää olla "kulttuurisensitiivinen" ;)
 
Hienoa, että laki on kaikille sama.

Jos itse kieltäytyisin esim. vastaanottamasta työvoimaviranomaisten tarjoamaa työtä, olisin heti Kelasta karenssissa, ja alennetun sosiaaliviraston toimeentulotuen varassa.

Kansanedustaja: Pelko reaktiosta vastaanottokeskuksessa ei saa estää turvapaikanhakijoiden sanktion käyttöä

Maahanmuuttoviraston selvityksen mukaan joissain vastaanottokeskuksissa sanktiomahdollisuutta ei käytetä, koska ”sanktioiminen isossa keskuksessa nähdään turvallisuusriskinä".
Yksi syy, joka [valiokunnassa] nousi esiin, oli se, että asiakkaiden sanktioiminen nähdään turvallisuusriskinä eli pelätään, että henkilöt reagoivat turvallisuutta vaarantaen siihen, jos heiltä vähennetään vastaanottorahaa”, Räsänen kertoi eduskunnassa.
Turvapaikanhakijoiden saamaa vastaanottorahaa on mahdollista alentaa 20 prosenttia hetkellisesti, jos henkilö ilman perusteltua syytä kieltäytyy tarjotusta työ- tai opintotoiminnasta. Tarkastusvaliokunnan kotouttamismietinnöstä kuitenkin selvisi, että tätä sanktiomahdollisuutta ei ”juuri” ole käytetty, mihin yksi syy ovat mainitut turvallisuuspelot.
 
Tämä on aikalailla kestämätön ja moraaliton tilanne kantaväestön kannalta että heitä aletaan syrjiä heidän omassa kotimaassaan kun niistä opiskelupaikoista ja työpaikoista on tälläkin hetkellä kovaa kilpailua ja pulaa.

Tällä ei kyllä ole juurikaan tekemistä maahanmuuton kanssa. Nuoret ja vanhat - ja naiset - ovat eriarvoisessa asemassa työmarkkinoilla. Fakta. Toki myös maahanmuuttajia syrjitään kuten moni todellisen elämän esimerkki on osoittanut - nimeä vaihtamalla pääsee töihin. Minä en näe mitään järkeä että syrjintä, seksuaalirikokset jne muut ongelmat rodullistetaan koska ongelman kokonaisvaltainen ratkaisu ei riipu maahanmuutosta.
 
Tällä ei kyllä ole juurikaan tekemistä maahanmuuton kanssa. Nuoret ja vanhat - ja naiset - ovat eriarvoisessa asemassa työmarkkinoilla. Fakta. Toki myös maahanmuuttajia syrjitään kuten moni todellisen elämän esimerkki on osoittanut - nimeä vaihtamalla pääsee töihin. Minä en näe mitään järkeä että syrjintä, seksuaalirikokset jne muut ongelmat rodullistetaan koska ongelman kokonaisvaltainen ratkaisu ei riipu maahanmuutosta.

Selventäisitkö että mihin asiaan oikein otit kantaa?

Siis et halua että maahanmuuttajia rodullistetaan mutta haluat että maahanmuuttajia syrjitään positiivisesti työmarkkinoilla tai koulutuksessa. Ymmärsinkö oikein?

Kokonaisvaltainen ratkaisu on turha kortti mikäli yksi asia aiheuttaa suuren osan ongelmasta. kts. keuhosyöpä ja tupakointi argumentti. Sekä erilaiset ratkaisumallit.
 
Tällä ei kyllä ole juurikaan tekemistä maahanmuuton kanssa. Nuoret ja vanhat - ja naiset - ovat eriarvoisessa asemassa työmarkkinoilla. Fakta. Toki myös maahanmuuttajia syrjitään kuten moni todellisen elämän esimerkki on osoittanut - nimeä vaihtamalla pääsee töihin. Minä en näe mitään järkeä että syrjintä, seksuaalirikokset jne muut ongelmat rodullistetaan koska ongelman kokonaisvaltainen ratkaisu ei riipu maahanmuutosta.
Tänään uutisissa sanoivat että on ainakin 1000 tapausta lasten hyväksikäytöstä ja nyt en puhu 17 vuotiaasta joka rakastuu 20 vuotiaseen.

Suuri ennemistö tekijöistä on mamuja. Ei edes riitä että tarkistaa kuinka monta niistä tapauksista on mamujen tekemä. Monissa tapauksissa moni mamu käyttää hyväkseen samaa lasta.

Minä näen päivän selvästi ongelman maahanmuutossa ei ruotsalainen tai saksalainen joka tulee tänne töihin. Ei se ahkera Vietnam vaimo vaan muusliimit.
 
Selventäisitkö että mihin asiaan oikein otit kantaa?
Tähän lauseeseen otin kantaa. Eli syrjintään.

Tämä on aikalailla kestämätön ja moraaliton tilanne kantaväestön kannalta että heitä aletaan syrjiä heidän omassa kotimaassaan kun niistä opiskelupaikoista ja työpaikoista on tälläkin hetkellä kovaa kilpailua ja pulaa.

Kokonaisvaltainen ratkaisu on turha kortti mikäli yksi asia aiheuttaa suuren osan ongelmasta. kts. keuhosyöpä ja tupakointi argumentti. Sekä erilaiset ratkaisumallit.

HA:n esimerkit oli aika noloja. Suurin osa tupakkaa polttavista on huonosti koulutettuja ja köyhiä. Nyt köyhyys onkin ongelma. En ole hirveän innokas jatkamaan maalitolpan siirtelyä koska se ei johda mihinkään. Mutta sen tiedän että "keuhkosyöpäongelmaa" ei ratkaista maahanmuuttopolitiikalla. Mutta sen tiedän että keskustelua vaivaa mittakaavaongelma.

Tilastokeskuksen yliaktuaari: Vuonna 2017 vain 0,04 prosenttia kaksoiskansalaisista oli epäiltynä seksuaalirikoksista
TILASTOKESKUKSEN yliaktuaarin Kimmo Haapakankaan mukaan seksuaalirikoksista epäiltyjä ja tuomittuja kaksoiskansalaisia on melko vähän.

Asia käy ilmi Haapakankaan kirjoituksesta. Hän viittaa kirjoituksessa ehdotukseen, jonka mukaan törkeistä seksuaalirikoksista tuomitulta otettaisiin Suomen kansalaisuus pois. Näin on harkinnut muun muassa sisäministeri Kai Mykkänen (kok).

Haapakangas käy kirjoituksessa läpi tilastoja vuosilta 2013–2017.

TUONA AIKANA kaikkiaan 229 kaksoiskansalaisen epäiltiin syyllistyneen seksuaalirikokseen. Syylliseksi epäillyt lasketaan poliisin selvitetyksi merkitsemistä rikoksista. Epäily ei välttämättä johda syytteeseen tai tuomioon.

Samaan aikaan seksuaalirikoksista tuomittuja kaksoiskansalaisia oli yhteensä 88.
Lähde: Tilastokeskuksen yliaktuaari: Vuonna 2017 vain 0,04 prosenttia kaksoiskansalaisista oli epäiltynä seksuaalirikoksista


Tänään uutisissa sanoivat että on ainakin 1000 tapausta lasten hyväksikäytöstä ja nyt en puhu 17 vuotiaasta joka rakastuu 20 vuotiaseen.

Suuri ennemistö tekijöistä on mamuja. Ei edes riitä että tarkistaa kuinka monta niistä tapauksista on mamujen tekemä. Monissa tapauksissa moni mamu käyttää hyväkseen samaa lasta.

Minä näen päivän selvästi ongelman maahanmuutossa ei ruotsalainen tai saksalainen joka tulee tänne töihin. Ei se ahkera Vietnam vaimo vaan muusliimit.

Ei ole mikään uusi uutinen että lapsia käytetään seksuaalisesti hyväksi. Vuonna 2011 tapauksia oli yli 1600 kpl. Veikkaan että todelliset luvut oli jo tuolloin moninkertaisia koska kyseessä on ns. piilorikkollisuudesta.

Rikollisuuden ja uskonnon suhteesta on aika turha puhua koska uskontoa ei tilastoida. Myöskään maahanmuuttajien uskontoa ei tilastoida. Varmaan siksi että se on yksityisasia.​
 
Viimeksi muokattu:
HA:n esimerkit oli aika noloja. Suurin osa tupakkaa polttavista on huonosti koulutettuja ja köyhiä. Nyt köyhyys onkin ongelma. En ole hirveän innokas jatkamaan maalitolpan siirtelyä koska se ei johda mihinkään. Mutta sen tiedän että "keuhkosyöpäongelmaa" ei ratkaista maahanmuuttopolitiikalla. Mutta sen tiedän että keskustelua vaivaa mittakaavaongelma.

Tilastokeskuksen yliaktuaari: Vuonna 2017 vain 0,04 prosenttia kaksoiskansalaisista oli epäiltynä seksuaalirikoksista
TILASTOKESKUKSEN yliaktuaarin Kimmo Haapakankaan mukaan seksuaalirikoksista epäiltyjä ja tuomittuja kaksoiskansalaisia on melko vähän.

Asia käy ilmi Haapakankaan kirjoituksesta. Hän viittaa kirjoituksessa ehdotukseen, jonka mukaan törkeistä seksuaalirikoksista tuomitulta otettaisiin Suomen kansalaisuus pois. Näin on harkinnut muun muassa sisäministeri Kai Mykkänen (kok).

Haapakangas käy kirjoituksessa läpi tilastoja vuosilta 2013–2017.

TUONA AIKANA kaikkiaan 229 kaksoiskansalaisen epäiltiin syyllistyneen seksuaalirikokseen. Syylliseksi epäillyt lasketaan poliisin selvitetyksi merkitsemistä rikoksista. Epäily ei välttämättä johda syytteeseen tai tuomioon.

Samaan aikaan seksuaalirikoksista tuomittuja kaksoiskansalaisia oli yhteensä 88.
Lähde: Tilastokeskuksen yliaktuaari: Vuonna 2017 vain 0,04 prosenttia kaksoiskansalaisista oli epäiltynä seksuaalirikoksista




Ei ole mikään uusi uutinen että lapsia käytetään seksuaalisesti hyväksi. Vuonna 2011 tapauksia oli yli 1600 kpl. Veikkaan että todelliset luvut oli jo tuolloin moninkertaisia koska kyseessä on ns. piilorikkollisuudesta.​

Miten kaksoinkansalaisuuden tilastot liittyvät mihinkään?

Vähän härkiä puhua maalitolppien siirtelystä kun alat valittamaan lasten hyväksikäytön määrästä samaan aikaan kun Halla-aho puhui seksuaalirikoksen tekijöistä joista on huomattava osa maahanmuuttajia.

Poliisin uudet tilastot: Seksuaalirikosilmoitukset lisääntyivät eniten Helsingissä – raiskauksesta epäillyistä 54% ulkomaalaisia
 
HA:n esimerkit oli aika noloja. Suurin osa tupakkaa polttavista on huonosti koulutettuja ja köyhiä. Nyt köyhyys onkin ongelma. En ole hirveän innokas jatkamaan maalitolpan siirtelyä koska se ei johda mihinkään. Mutta sen tiedän että "keuhkosyöpäongelmaa" ei ratkaista maahanmuuttopolitiikalla.
Täh. Mistäs tälläinen statistiikka on kaivettu? Siis, että tupakoitsijat ovat köyhiä ja huonosti koulutettuja. Varmaan samanlainen lonkalta veto kuin, että "suurin osa persuja äänestävistä on köyhiä huonostikoulutettuja juntteja..
Vertauskuvia käytetään näyttämään ongelma. HA kommentit ilmeisesti osui ja upposi kun et niitä siinä asiayhteydessä missä sanottu voi kumota..
 
Miten kaksoinkansalaisuuden tilastot liittyvät mihinkään?

Mittakaava ongelma. Promilletason ongelmaa ei kannata ratkaista ydinaseilla.

Vähän härkiä puhua maalitolppien siirtelystä kun alat valittamaan lasten hyväksikäytön määrästä samaan aikaan kun Halla-aho puhui seksuaalirikoksen tekijöistä joista on huomattava osa maahanmuuttajia.


Poliisin uudet tilastot: Seksuaalirikosilmoitukset lisääntyivät eniten Helsingissä – raiskauksesta epäillyistä 54% ulkomaalaisia

Vuoden 2011 tilastot osoittavat että ongelma ei katoa maahanmuutopolitiikalla. Siis Suomen huipputilastot on saatu aikaiseksi kauan ennen kun maahanmuutosta tuli ongelma. Kaikki tutkimukset puhuvat samaa kieltä: hyväksikäyttö ei ole vähentynyt. Ilmi tulleissa tapauksissa on hajontaa eri vuosina ja sen selittää mm julkinen puhe ja poliisin resurssit. Siksi asiasta kannattaa puhua erillään maahanmuutosta.
 
Täh. Ongelma ei katoa? Mikä ongelma? Maahanmuuttajien raiskauksiako tarkoitat? On taas niin ympäripyöreää vatvomista, että ei saa selvää.
 
No kai ei sinänsä mutta kategorinen maahantulokielto esimerkiksi tiettyjen maiden kansalaisille nyt ei ole kovin hyvä idea. Etenkin kun muistelisin, että maahantulo laittomasti turvapaikkaa hakeakseen ei ole rikos. Ja mitä vaikka olisikin toisaalta kun ei se kyseinen rikos vaikuta turvapaikan myöntämiseen. Jos joku nyt joskus käy jossain Tornio-Haaparannan rajaostarilla vilkaisemassa niin aika etäinen ajatus, että tuostakin rajasta saisi millään tapaa tiiviin.

Resurssikysymys. Miljardilla, mikä tähän hyysäämiseen jo nyt menee, saisi aika hitosti rajavalvontaa. Sinänsä olisi myös helppoa kun tarkistaisivat vain kaikki epäilyttävän näköiset tulijat.

Puollustusvoimien budjetti on muuten jotain 3 miljardia. Mamutus kai jotain miljardin ja kun joku osaisi laskea kaikki piilevät kulut tuohon päälle.
 
Vuoden 2011 tilastot osoittavat että ongelma ei katoa maahanmuutopolitiikalla. Siis Suomen huipputilastot on saatu aikaiseksi kauan ennen kun maahanmuutosta tuli ongelma. Kaikki tutkimukset puhuvat samaa kieltä: hyväksikäyttö ei ole vähentynyt. Ilmi tulleissa tapauksissa on hajontaa eri vuosina ja sen selittää mm julkinen puhe ja poliisin resurssit. Siksi asiasta kannattaa puhua erillään maahanmuutosta.

En nyt ymmärrä mitä yrität perustella vanhoilla tilastoilla. Ei tietenkään katoa koko ongelma. Mutta se voi merkittävästi pienentyä fiksulla maahanmuuttopolitiikalla.

Ei Helsingin 54 % osuus ja koko maan 19 % (+kansalaisuuden saaneet) osuus seksuaalirikoksissa maahanmuuttajien määrän koko maassa ollessa hyvin pieni maassa, mitenkään ole mikään promilletason ongelma.
 
En nyt ymmärrä mitä yrität perustella jollain vanhoilla tilastoilla. Ei tietenkään katoa. Mutta se voi merkittävästi pienentyä fiksulla maahanmuuttopolitiikalla.

Ei pääkaupunkiseudun 54 % osuus ja koko maan 19 % osuus millään tasolla ole mitään promilletason ongelma.

Jos ongelma on vanha eikä sitä ole hoidettu niin mitenkä kuvittelet sen kadonneen? Siis yli 1600 ilmoitettua hyväksikäyttötapausta. Maan alle tai netin syövereihin joo mutta sama ongelma on olemassa vuonna 2019 kuin oli vuonna 2011 eikä tätä ongelmaa ratkaista maahanmuuton säätelyllä. Fakta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ongelma on vanha eikä sitä ole hoidettu niin mitenkä kuvittelet sen kadonneen? Siis yli 1600 hyväksikäyttötapausta. Maan alle tai netin syövereihin joo mutta sama ongelma on olemassa olemassa vuonna 2019 kuin vuonna 2011 eikä tätä ongelmaa ratkaista maahanmuutolla. Fakta.

Halla-aho puhui edelleen seksuaalirikoksista eikä pelkistä lasten hyväksikäyttötapauksista.

Ei kukaan ole väittänyt että koko ongelma ratkeasti maahanmuutopolitiikalla. Vähän turhaa olkiukkoilua.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi yrität siirrellä maalitolppia kun Halla-aho puhui seksuaalirikoksista eikä pelkistä lasten hyväksikäyttötapauksista?

Aihe on otettu aikaisemmin vahvasti esille eli minä vain tönäisin pallon maalin.

Ei kukaan ole väittänyt että koko ongelma ratkeasti maahanmuutopolitiikalla että sekin on turhaa olkiukkoilua.

Älä syötä sanoja suuhini.
 
Aihe on otettu aikaisemmin vahvasti esille eli minä vain tönäisin pallon maalin.

Älä syötä sanoja suuhini.

Täällä keskustellaan maahanmuutosta. Sen ongelmia ovat mm. viime aikoina jatkuvasti ilmitulleet lastenraiskaukset. Voithan perustaa ketjun, jossa mietit keinoja yleisellä tasolla Suomessa tapahtuvien seksuaalirikosten torjuntaan.

Mielestäni tuollainen maahamuuton ongelmien vähättely tai piilottelu ja selittely, että ongelmille ei voida tehdä mitään, on johtanut nykyiseen tilanteeseen ja kyseistä toimintaa kannattavat ovat osaltaan vastuussa näistä surullisista tapauksista.

Jotkut piti muutama vuosi sitten rajatarkastuksiakin mahdottomina, kun on ne kansainväliset sopimukset. Kyllä ongelmiin keinot keksitään, jos tahtoa on riittävästi.
 
Tänään uutisissa sanoivat että on ainakin 1000 tapausta lasten hyväksikäytöstä ja nyt en puhu 17 vuotiaasta joka rakastuu 20 vuotiaseen.

Suuri ennemistö tekijöistä on mamuja. Ei edes riitä että tarkistaa kuinka monta niistä tapauksista on mamujen tekemä. Monissa tapauksissa moni mamu käyttää hyväkseen samaa lasta.


Ok. Laitatko faktat tästä vielä meille kaikille nähtäväksi. Sulla varmaankin on tietoa, johon väitteesi perustuu.


Nämä on siis poliisille ilmoitettuja tapauksia. Positiivisena on mainittava se, että ilmoittamisen kynnys on madaltunut.


Poliisin tietoon tulee vuodessa yli tuhat tapausta – tämän tilastot kertovat lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä Suomessa


taustat.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 622
Viestejä
4 552 517
Jäsenet
75 033
Uusin jäsen
Jehu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom