Keskustelua sairastamisesta (Koronavirus)

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Kaksi koronaa alla - se originaali ja omikron.
Ensimmäinen kesti 4 päivää: haju- ja makuaistin menetys, kuumetta, upea yskä jonka takia parin päivän jälkeen alkoi koskea yskiminen melko kiitettävästi. Parani ongelmitta.
Omikron käytännössä oireeton, yhtenä aamuna 3 aivastusta. Taudin keksin, kun olin altistunut, ja leposyke nousi n. 10bpm. Syke palautui kolmessa päivässä.

Omikronista vastaavat oireet myös lähes 90v mummolleni. 2x rokotukset hänellä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Joulukuussa aivastelin viikon, ei muuta ja en käynyt testeissä. Tytär oli flunssassa joulu-tammikuussa kaksi eri kertaa, kävi virallisessa testissä kaksi kertaa ja teki kotitestin kaksi kertaa. Kaikissa nega.

Jos itselle tulisi nyt oireita niin en näe vaivaa mihinkään testeihin. Ilmoittaisin töihin olevani flunssassa.
Mä olen ihan tyytyväinen tietoon, että olen sen nyt sairastanut. Enpähän levitä ainakaan pariin kuukauteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Niin, pelkkänä aivasteluna en päässyt tuolloin testiin, oletan että sairastin sen lievänä..?
Juu, hyvin mahdollista, kesän jälkeen olen vain aivastellut aika monena viikkona oletettavasti ilman koronaa (pari kertaa todistetusti niin kehtasi viedä lasta hoitoon), kun päiväkoti täynnä erilaisia flunssia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 914
Ehkä mä jollekin tutuille ilmoittaisin, jos pitempään olisi tullut nuhjattua samassa sisätilassa. Muuten aika se ja sama. Olet tuskin heidän ainoa altistumisensa.
Tuo testi varmistu positiiviseksi PCR-testissä. Tuttavan puolesta aikasemmin kyselin kun oli "hädissään" tuosta ekasta tuloksesta. :x3:

No itsekin tässä nyt parhaillaan oireita seurailen kun nuoremman pojan tulos varmistu sunnuntaina positiiviseksi. Poika siis käytännössä täysin oireeton, muutaman kerran sunnuntaina yskäsi ja koska koululla oli useana päivänä altistumisia niin tein kotitestin josta positiivinen tulos.

Nyt on käytännössä 4. päivä menossa ja ainakaan vielä ei ole itsellä eikä vanhemmalla pojalla oireita. Onkos täällä monella ollu tilanne sama tässä lähiaikoina, oletetun omikronin kanssa, että lapsella korona ja kukaan muu perheestä ei sairastunut? Toki voihan ne oireet alkaa milloin vaan, ei tässä "selvillä" vesillä olla. Minulla 3 rokotetta, vanhemmalla pojalla 2 ja nuoremmalla joka sairastu 1.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
355
Itsellä iski päälle 3.1 aika kevyesti. Pikkasen kylmä, karhea olo aamuisin ja Oura ilmoitteli, että pikkasen lämpöä (takana kaksi rokotusta touko- ja heinäkuulta) Pari päivää otin iisisti liikahtamatta mihinkään varmuudeksi, sitten löytyi kotitestejä ja pamahti samantien kaksi viivaa. Päivää myöhemmin 6.1 viralliseen testiin ja sieltä positiivinen. Vaimo oli myös kevyesti kipeänä, kotitesti näytti negatiivista, mutta kun on astman takia riskiryhmää niin onnistui tulla samaan testiaikaan. Ja myös virallisesta sitten positiivinen (eli tässä taloudessa kotitestin luotettavuuden statsit 50%).

Homma oli aikalailla taputeltu alle viikossa ja onneksi alkukuusta oli helppo vetäistä tuo 10pv karanteeni. Reilummin tuli nukuttua, mutta mitään ihmeellistä ei ollut. Mutta ärsyttävästi tuli oikeastaan jo sairastamisen jälkeen kuiva yskä ja se ei ole lähtenyt yhtään mihinkään. Ulkoilma ja mitä reilummin tulee päivän aikana puhuttua niin illasta ei tarvitse paljon mitään sanoa, kun koko ajan yskittää. Tänään lekurissa ja antibiootit, kortisonia inhalaattorilla sekä yskänlääke. Itsellä ollut pari kertaa influenssa joka sitten vetäissyt keuhkokuumeeksi, joka pahimmillaan vaatinut kolme ab-kuuria sekä vielä tiukemman kortisonikuurin. Joten toivottavasti ei kehkeytyisi pidempiaikainen säätö.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Oliskohan tämä nyt ollut omikronia?
Maanantaina paikkoja särki koko päivän. Iltaa kohti alkoi vilu, 9 maissa hampaat löi yhteen. Kolmen peiton kanssa nukkumaan ja kolmen tunnin päästä alkoi tarkenemaan. Pumppu löi tiheään, kuten aina kuumeessa on tapana. Sitten tuli kuuma, olin hiestä märkä. Mittasin yöllä kuumeen, 37,9.
Eilen oli välillä kuuma ja välillä tuskan hiki ja lihaksia särki, kuumetta en mitannut. Kotitesti näytti negatiivista.
Tänään on ollut pää kipeä koko päivän, Burana ei ole tehonnut kunnolla. Ei kuitenkaan kovin pahasti, mutta sen verran, että vituttaa. Kuumemittari näyttää 35,2, eikä paikat ole enää olleet kipeänä.
Työkaveri laittoi äsken viestiä, kaverinsa oli faceen kirjoittanut tartunnasta johon joku oli kommentoinut samanlaisista oireista, kuin omani; ensimmäinen päivä syväjäässä ja sen jälkeen oli jo helpottanut. Lisäksi työkaveri oli kuullut useammasta muustakin samankaltaisesta tapauksesta.
Toisen piikin sain 4.11. Kolmatta näillä näkymin en hae.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Oliskohan tämä nyt ollut omikronia?
Maanantaina paikkoja särki koko päivän. Iltaa kohti alkoi vilu, 9 maissa hampaat löi yhteen. Kolmen peiton kanssa nukkumaan ja kolmen tunnin päästä alkoi tarkenemaan. Pumppu löi tiheään, kuten aina kuumeessa on tapana. Sitten tuli kuuma, olin hiestä märkä. Mittasin yöllä kuumeen, 37,9.
Eilen oli välillä kuuma ja välillä tuskan hiki ja lihaksia särki, kuumetta en mitannut. Kotitesti näytti negatiivista.
Tänään on ollut pää kipeä koko päivän, Burana ei ole tehonnut kunnolla. Ei kuitenkaan kovin pahasti, mutta sen verran, että vituttaa. Kuumemittari näyttää 35,2, eikä paikat ole enää olleet kipeänä.
Työkaveri laittoi äsken viestiä, kaverinsa oli faceen kirjoittanut tartunnasta johon joku oli kommentoinut samanlaisista oireista, kuin omani; ensimmäinen päivä syväjäässä ja sen jälkeen oli jo helpottanut. Lisäksi työkaveri oli kuullut useammasta muustakin samankaltaisesta tapauksesta.
Toisen piikin sain 4.11. Kolmatta näillä näkymin en hae.
Tee vielä toinen kotitesti. Menee jo suht epätodennäköiseksi että kaksi näyttäisi false negativea.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
943
Kolmas piikki lähtee puolita päivin. Kahteen vuoteen en ole sairastanut yhtään flunssaa. Paremmalla puoliskolla oli yksi flunssa tänä syksynä. Itselläni on keskiarvona ollut ehkä yksi flunssa kahteen vuoteen, mutta nyt on sekin jäänyt väliin. Onko se tämä maski vai mikä?

PS. Jotenkin tuntuu omasta mielestä ihmeelliseltä kuinka sairaita kaikki muut ovat koko ajan. Eikö ne ihmettele sitä itse koskaan? Aina kuumessa, vatsataudissa ja nuhassa. Mitä ihmeen epäterveellistä ne koko ajan tekee?
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
687
Kolmas piikki lähtee puolita päivin. Kahteen vuoteen en ole sairastanut yhtään flunssaa. Paremmalla puoliskolla oli yksi flunssa tänä syksynä. Itselläni on keskiarvona ollut ehkä yksi flunssa kahteen vuoteen, mutta nyt on sekin jäänyt väliin. Onko se tämä maski vai mikä?

PS. Jotenkin tuntuu omasta mielestä ihmeelliseltä kuinka sairaita kaikki muut ovat koko ajan. Eikö ne ihmettele sitä itse koskaan? Aina kuumessa, vatsataudissa ja nuhassa. Mitä ihmeen epäterveellistä ne koko ajan tekee?
Lapsilta eli päiväkodista ne meille ainakin on tullut. En ollut ollut päivääkään sairaslomalla yli kuuteen vuoteen kunnes esikoinen meni päiväkotiin. Kyllä joka syksy vähintään joku räkätauti, vatsapöpö tai vastaava on siitä hetkestä asti tullu saatua
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 914
Ite jotenkin pystynyt vältteleen käytännössä kaikki taudit tämän koronan aikana. Koronaa edeltävänä talvena sairastin influenssan ja sen jälkeen ei mitään. Kerran oli päivän maha löysänä, enkä vaivautunut testeihin sen vuoksi. Ehkä tuo käsihygienia pelastanut paljolta, tiedä sitten.

Mitenkään neuroottisesti en ole omasta mielestäni vältellyt massoja, kaupassa käynti normaalisti. Baarissa käyny varmaan 7 vuotta sitten viimeksi ja pari kertaa käyny ravintolassa syömässä tämän koronan aikana. Pitänee koputtaa puuta :lol:

Kait tuo pieni lottovoitto on jos en nyt tuota koronaa saa nuoremmalta pojalta, mutta katsotaan nyt mitä tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
222
Korona day 4. Tiistaina iltapäivällä alkoi lämpö nousta. Illalla alkoi päänsärky. Lihakset tuntuivat kipeitä erityisesti jaloissa. Nämä oireet jatkuivat eiliseen asti, pikkuhiljaa lämpö laski ja pääkipu helpotti. Lämpöä oli enimmillään kuitenkin vain 37,5.

Tällä hetkellä rintakehä tuntuu aralta ja välissä pistelee, erityisesti jos yrittää jotain arkiaskareita suorittaa. Lisäksi iho tuntuu kauttaaltaan herkältä, ikäänkuin pieniä neulasia olisi joka paikassa. Hieman on limaa keuhkoissa, satunnaisten yskähdysten mukana irtoilee sitten.

Pikkuhiljaa tuntuu että pitäisi tämä makoilu lopettaa, on senkin vuoksi selkä ja niskat ihan jumissa.

Rokotteita en ole ottanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Meillä iski tuossa pari viikkoa sitten ensin vaimolle, oli vähän nuutunut olo, ei kuumetta, testistä negaa. Seuraavana päivänä oli jo vähän lämpöä ja nuhaa, toinen testikin negaa. Sitten 5v tuli parin päivän päästä päiväkodista, näytti vähän nuutuneelta, mitattiin 39 kuumetta ja positiivinen testi. Tehtiin sitten huvikseen vaimollekin, jolla ei ollut enää muita oireita kun vähän yskää, ja hups, positiivinen. Tein itse joka kerta itsellenikin testit, kaikki negaa. Tosin koko viikon oli vähän veto pois, voi olla että oli oireeton tartunta, tai sitten vastustuskyky pyöri vähän ylikiekoilla. 5v oli seuraavana päivänä täysin ok, ei edes nuhaa tai yskää. Meillä oli jo vaimon kans 3. rokotteet alla, tosin niin tuoreet ettei välttämättä ollut ihan täydessä iskussa vielä. Noi kotitestit näyttää ilmeisesti aika helposti vääriä negoja.

Totesin että paras koronalääke on skottiviski, perheestä 100% niistä jotka eivät nauti skottiviskiä sairastui, ja 100% niistä jotka nauttivat, ei sairastunut. Parempi teho kuin rokotteilla, ja nauttiminenkin paljon kivempaa (riippuu tietenkin mistä tykkää) :rofl:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Tee vielä toinen kotitesti. Menee jo suht epätodennäköiseksi että kaksi näyttäisi false negativea.
Jos kaksi ekaa on false negativeja jos ei esim ole osannut kaivaa nenää tarpeeksi syvältä tai ei tajua. että himmeäkin viiva on viiva, tekee helposti saman mokan vielä kolmannen kerran ja saa kolmannen false negativen.

Näiden saman ihmisen testien false negativejen todennäköisyys ei ole tilastollisesti riippumaton. vaan niissä on keskenään hyvin suuri korrelaatio.

Tässä vielä oma positiivinen testitulos, jonka moni väärintulkitsisi negatiiviseksi, koska viiva on hyvin himmeä. pcr-testistä haettu positiivinen päivä tämän jälkeen
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Aika reippaasti muuten tuntuu vieläkin urheillessa sykkeissä tuo vuodenvaihteen korona: sama hiihtolenkki samalla vauhdilla joulukuussa syke 147, nyt tiistaina syke 161.

Ja tosiaan keli vaikuttaa omassa hiihdossa lähinnä vain vauhtiin, samalla meiningillä hiihtäessä syke pysyy samalla reitillä normalisti melko samana, mutta paremmassa kelissä vaan menee kovempaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Huomautus - asiaton käytös, provosointi, nollapostailu
Aika reippaasti muuten tuntuu vieläkin urheillessa sykkeissä tuo vuodenvaihteen korona: sama hiihtolenkki samalla vauhdilla joulukuussa syke 147, nyt tiistaina syke 161.
Keliolosuhteet samat? Oliko voitelutiimi hoitanut hommansa kunnolla? No ei vaan, tottahan toki noin reipas sykkeen nousu johtuu sairastetusta koronasta. Long covidia pukkaa siis. Ehkä olisi hyvä jo ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon ja alkaa valmistautua eläköitymiseen.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
737
Keliolosuhteet samat? Oliko voitelutiimi hoitanut hommansa kunnolla? No ei vaan, tottahan toki noin reipas sykkeen nousu johtuu sairastetusta koronasta. Long covidia pukkaa siis. Ehkä olisi hyvä jo ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon ja alkaa valmistautua eläköitymiseen.
Ei se urheilua harrastamattomalle välttämättä tunnu isolta muutokselta
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Toisen testin tein syvemmältä, kuin ensimmäisen. Ohjeessa sanotaan 2-4cm, mutta tuikkasin kyllä syvemmälle. Selvä negatiivinen.
Perjantaina olin töissä, illalla nousi taas lämpö 37,5 ja vilu, sama homma tänään, lämpöä en tosin ole mitannut.
Erikoinen tauti, oli mitä oli.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Näistä kun ihmisillä on tullut testauksessa negatiivista vaikka hyvin suuri epäilys on taudille niin tässähän on tosiaan muutamia seikkoja siis, että ottaa sen kotitestin sinä päivänä kun oireet alkaa ja 3pv oireiden alkamisesta.

Omikronin osalta, muualla maailmalla suositetaan otettavan nielusta/nielurisat- ja nenänielusta eli molemmista. Suomessa on sanottu tosiaan, herra diagnostiikka johtajankin toimesta että se nenänielu riittää mutta muualla taas on käytänteet erilaisia sekä sanottu ainakin yhdistelmänäytteen ottamalla saavan paremman tuloksen varsinkin jos tauti on oireeton tai lieväoireinen.

Jokainen voi toki noita paketin ohjeita seurailla ja toimia niiden mukaan, mutta jos on muutama euro ylimääräistä ja mielenkiintoa niin ottaa myös yhdistelmänäytteen sekä vertaa sitä pelkkään nenänieluun. Alla esimerkkiä yhdistelmänäytteten otosta NHS - eli UK / Britannia:

1643493741504.png

Huomioitavaa:

"Do not touch the tongue, teeth, cheeks, gums or any other surfaces with the fabric
tip of the swab. If it touches anything else, it may spoil your sample.
Never touch the soft, fabric tip of the swab with your hands."

Eli tikkua ei saa pyöritellä / osua hampaisiin, kieleen, ikeniin tmv.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Lapsella korona ja kuume. Itse olin tänään testissä ja tulos "heikko positiivinen". Mikäs se semmoinen on? Jostain ylen jutusta luin että THL:n mukaan joskus jo sairastettu tartunta voi näkyä heikkona positiivisena useankin kuukauden.
Mitään kummempaa ei ole. Kurkku ehkä lievän kipeä, muttei muuta. 3x rokotetta takana.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lapsella korona ja kuume. Itse olin tänään testissä ja tulos "heikko positiivinen". Mikäs se semmoinen on? Jostain ylen jutusta luin että THL:n mukaan joskus jo sairastettu tartunta voi näkyä heikkona positiivisena useankin kuukauden.
Mitään kummempaa ei ole. Kurkku ehkä lievän kipeä, muttei muuta. 3x rokotetta takana.
Heikko positiivinen = positiivinen
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Lapsella korona ja kuume. Itse olin tänään testissä ja tulos "heikko positiivinen". Mikäs se semmoinen on? Jostain ylen jutusta luin että THL:n mukaan joskus jo sairastettu tartunta voi näkyä heikkona positiivisena useankin kuukauden.
Mitään kummempaa ei ole. Kurkku ehkä lievän kipeä, muttei muuta. 3x rokotetta takana.
En tiedä missä testissä ne antaa tuollaista tietoa, mutta esim. PCR-testissähän sitä näytteen sisältämää perimäainesta monistetaan, ja mitä vähemmän näytteessä on virusta, sen useamman syklin se vatii ennen kuin monistuu mitattavaksi määräksi.
Näin ollen näytteessä on siis ollut viruksen perimää, mutta jos se positiivinen tulos vaatii esim. yli 30 sykliä, sitä on vähemmän kuin jos sen voi havaita jo pienemmällä monistuksella.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Lapsella korona ja kuume. Itse olin tänään testissä ja tulos "heikko positiivinen". Mikäs se semmoinen on? Jostain ylen jutusta luin että THL:n mukaan joskus jo sairastettu tartunta voi näkyä heikkona positiivisena useankin kuukauden.
Mitään kummempaa ei ole. Kurkku ehkä lievän kipeä, muttei muuta. 3x rokotetta takana.
HUS.fi :

"12.2. PCR-testin heikko positiivinen (raja-arvoinen)
Jos CV19NhO/-pocCV19 vastataan heikosti positiiviseksi (HUSLAB tulos ”jäljitä” ja lausunto Näytteestä saadaan heikko
positiivinen signaali SARS-CoV-2 nukleiinihaponosoitustestissä, löydöstä ei voida varmentaa) suhtaudutaan vastauk-
seen eristyksen ja tartunnanjäljityksen osalta kuten positiiviseen vastaukseen.
Jos pocCV19 vastataan heikosti positiiviseksi, suhtaudutaan kuten yllä. Sairaalahoitoon jääville suositellaan CV19NhO-
varmistustestiä. "

Kyseessä todennäköisesti siis diagnostiikan määritellyn maksimisyklin puitteissa havaittu löydös/"positiivinen tulos".

Eli kuten @Jurppii sanoikin, positiivinen.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
20
Näistä kun ihmisillä on tullut testauksessa negatiivista vaikka hyvin suuri epäilys on taudille niin tässähän on tosiaan muutamia seikkoja siis, että ottaa sen kotitestin sinä päivänä kun oireet alkaa ja 3pv oireiden alkamisesta.

Omikronin osalta, muualla maailmalla suositetaan otettavan nielusta/nielurisat- ja nenänielusta eli molemmista. Suomessa on sanottu tosiaan, herra diagnostiikka johtajankin toimesta että se nenänielu riittää mutta muualla taas on käytänteet erilaisia sekä sanottu ainakin yhdistelmänäytteen ottamalla saavan paremman tuloksen varsinkin jos tauti on oireeton tai lieväoireinen.

Jokainen voi toki noita paketin ohjeita seurailla ja toimia niiden mukaan, mutta jos on muutama euro ylimääräistä ja mielenkiintoa niin ottaa myös yhdistelmänäytteen sekä vertaa sitä pelkkään nenänieluun. Alla esimerkkiä yhdistelmänäytteten otosta NHS - eli UK / Britannia:



Huomioitavaa:

"Do not touch the tongue, teeth, cheeks, gums or any other surfaces with the fabric
tip of the swab. If it touches anything else, it may spoil your sample.
Never touch the soft, fabric tip of the swab with your hands."

Eli tikkua ei saa pyöritellä / osua hampaisiin, kieleen, ikeniin tmv.
Ne kun tutkii jätevesistäkin näitä pitoisuuksia, niin otin kotitestissä käyttöön kolmoisnäytteenoton; pyörittelen tikkua ensin hanurissa, sitten nielussa ja lopuksi tökkään nenään.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
20
Miten tämä sun testin tekeminen kuuluu tähän ketjuun.
Tämä menee nyt offtopic jauhamiseksi, mutta jos luit viestin, johon vastasin, niin silleen. Ja kymmeneen ennen sitä kirjoitettuun viestiin, joissa puhuttiin testaamisesta. Niihin et puuttunut, joten päättelen, että se on vaan huumori, joka sinua ärsyttää. Olen lukenut tätä foorumia vasta pari päivää, joten en tiedä onko huumori täällä kielletty. Jos on, niin sori siintä.
 

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
Itellä iski viime sunnuntaina kipeä olo. Olin jo ma-aamuna, että kai sitä melkein töihin voisi mennä. Lämpöä oli 37. No hyvä, että jäin himaan, kun aamupäivällä lämmöt oli kohonneet jo 37,5 ja illalla 38,6. Tiistai-aamuna taisi olla ennätys eli 38.8.
Tein maanantaina kotitestin joka näytti negatiivista. Aloin sitten miettimään, että jo on ärhäkkä, kun kurkku oli niin hemmetin kipeä. Mun piti yhdessä vaiheessa sylkeä säännöllisesti, kun nielu oli niin kipeä. Ja yhtenä yönä kurkku oli niin turvoksissa, että nielemisrefleksi ei toiminut ja heräsin siihen, kun suu täynnä kuolaa. Nuhaa tai yskää ei siis ollut.

Aloin sitten epäilemään angiinaa ja varasin ajan työterveyteen keskiviikolle. Siellä otettiin korona- ja angiinatestit joista ensimmäinen osoittautui positiiviseksi ja jälkimmäinen negatiiviseksi.

Tänään oli ensimmäinen kuumeeton päivä ja eilisestä lähtien kurkkukin on toiminut jota kuinkin normaalisti. Mulla on viimeks ollut näin kova kuume 2013-2014. Selvästi toi kurkkukipu nyt oli tässä se vaikein osa. En oikein ymmärrä, että miten heikoin variantti iskee noin kovaa kurkkuun. Osasyynä varmasti se, että en päässyt ylläpitämään kuntoani reiluun kuukauteen, kun STM:n jakkupukukalkkunat laittoi paikat säppiin. Epäilen, että olisiko rokotteella ollut sen kummoisempaa vaikutusta. En ole yhtäkään koronarokotetta ottanut.
 

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
Ehkä se ettet ottanut rokotetta on syy. Elämä on valintoja
Haha, aika rajuja hypoteeseja teet kyllä... ;)

Ihmiset on yksilöitä, mutta oletuksena rokote olisi lievittänyt tautia määrän X verran.
Sitten voidaan ottaa esimerkiksi niitä rokotettuja joilla on noussut kuume. Eiköhän näitäkin löydy. Tälläkin hetkellä Israelissa valtaosalla vakavan taudin osakseen saaneista on kolme rokotusta taustalla.
'80% of serious COVID cases are fully vaccinated' says Ichilov hospital director

Rokotteesta puhutaan noin yleisesti, että suojaa hyvin vakavaa tautia eli sairaalaan joutumista vastaan. Minun oireet voidaan siis vielä kuvailla lievinä sairaalatermein. Tän takia on vähän vaikea löytää tietoa siitä miten paljon lievissä tapauksissa rokote lieventää oireita.

Monella tapaa tämä oli lievempi kuin flunssa (ei nuhaa tai yskää). 1/3:lle aiheutuu koronasta kurkkukipua. Jos mulle ei olis osunut tuo kurkkukipu kohdalle, niin olis ollut helposti lievempi kuin flunssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Nyt on korona ohi. Vuorokauden oli kuume ja sitten seilasi pientäkin lämpöä. Lihassäryt oli ikävät. Alaselkä ja lapaluiden seutu lähinnä. Yleinen väsymys myös.

Ei nyt paha nakki. Rokotuksia on alla. Lämpö kävi 38,3c korkeimmillaan.

Kyllä ne veemäisimmät ovat olleet kun joku vuosi oli 40c kuumetta ja useampi vuosi sitten norovirus perheessä samaan aikaan. Onneksi hiukan vuorotteli mutta siinä meni viikonloppu mukavasti kuumehoureissa paskat housussa ja oksennukset ympäriinsä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Tälläkin hetkellä Israelissa valtaosalla vakavan taudin osakseen saaneista on kolme rokotusta taustalla.
'80% of serious COVID cases are fully vaccinated' says Ichilov hospital director
Hyvin toi paska leviää. Tuolla uutissivulla on koko Israelinkin tiedot, mutta tuo kolmas kerta, kun tuota linkkiä esitetään koko Israelin statseina. Samassa valittaa, että niillä koronaa sairastavia muusta syystä vakavana pidettyjä siellä.

Ja odotan mielenkiinnolla milloin sairaalan esittelemästä rokotukset turhaksi tekevästä lääkkeestä kuuluu mitään.

Sama lehti, seuraava päivä:
Of the active cases, 1,132 patients are seriously ill, including 480 people who received three or four doses of the COVID vaccine, 117 vaccinated patients without the booster, and 482 unvaccinated patients.

Rokotteesta puhutaan noin yleisesti, että suojaa hyvin vakavaa tautia eli sairaalaan joutumista vastaan. Minun oireet voidaan siis vielä kuvailla lievinä sairaalatermein. Tän takia on vähän vaikea löytää tietoa siitä miten paljon lievissä tapauksissa rokote lieventää oireita.
En jaksa kaivaa lähteitä, tuolla koronaketjussa ollut kuvia ja linkkejä, mutta ne rokotukset lyhentää aikaa jona se virus jyllää. Joten kyllä ne oireet ainakin nopeammin menee ohi.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Jos mulle ei olis osunut tuo kurkkukipu kohdalle, niin olis ollut helposti lievempi kuin flunssa.
Jos ja jos. Jossei sulla olisi ollut kurkkukipua, niin sitten olisi voinut olla jotain muuta ikävää. Oireet on yksilöllisiä, mutta keskimäärin kyseessä on paljon flunssaa ikävämpi tauti.

Eikä se ole mitään rakettitiedettä, että rokote lisää vasta-ainetasoja (sehän on rokotteen tarkoitus!), joten virus jyllää vähemmän ankarasti kehossa ja tauti on lievempi.

Mutta sulla kävi tuuri, että sait omikronin nyt vasta, etkä esimerkiksi deltaa viime vuonna.
 

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
Jos ja jos. Jossei sulla olisi ollut kurkkukipua, niin sitten olisi voinut olla jotain muuta ikävää. Oireet on yksilöllisiä, mutta keskimäärin kyseessä on paljon flunssaa ikävämpi tauti.
Omikronin kohdalla näin ei pitäisi olla. Tapauskuolleisuus pienempi kuin influenssassa. Ja flunssa ei lähes koskaan aiheuta mulle kummempaa kuumetta joten miksi olettaisin omikroninkaan aiheuttavan? Deltakin mulle taisi olla pitkälti oireettomana.

Jos katsot tosta pari viestiä ylempää, niin siinä rokotettu sai kuumeen lisäksi osakseen myös lihassärkyjä joita mulla ei ollut. Aikalailla tuntuu arpapeliltä. Olkoonkin, että oireiden kestoon rokotteella voi olla osansa.

Ite pidän mahdollisena, että kurkku otti osumaa osaksi siksi niin paljon, koska olin viime viikolla kulkenut takki auki muutamana päivänä töissä ulkona ja kauppaan mennessä. Ei ollut mitenkään erityisen kylmä tosin, mutta kai sillä voi vaikutus olla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Haha, aika rajuja hypoteeseja teet kyllä... ;)

Ihmiset on yksilöitä, mutta oletuksena rokote olisi lievittänyt tautia määrän X verran.
Ihan samaa hypoteesia sinäkin teet, ihmiset on yksilöitä ja yleensä perusterveellä aikuisella rokotteen hyöty jää olemattomaksi koska kuume ja flunssa nyt tulee melkein mistä vain vastaavaasta virustaudista.

Se että rokote pitää vanhat ja sairaat poissa sairaalasta on hyvä asia, mutta meille terveille en näe sen hyötyä, muuta kuin henkistä turvaa...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Nyt on korona ohi. Vuorokauden oli kuume ja sitten seilasi pientäkin lämpöä. Lihassäryt oli ikävät. Alaselkä ja lapaluiden seutu lähinnä. Yleinen väsymys myös.

Ei nyt paha nakki. Rokotuksia on alla. Lämpö kävi 38,3c korkeimmillaan.

Kyllä ne veemäisimmät ovat olleet kun joku vuosi oli 40c kuumetta ja useampi vuosi sitten norovirus perheessä samaan aikaan. Onneksi hiukan vuorotteli mutta siinä meni viikonloppu mukavasti kuumehoureissa paskat housussa ja oksennukset ympäriinsä.
Kyllä toi nyt aika vittumaiselta kuulostaa omaan 3pvä flunssaan, eikä edes kuume noussut, lihakset ja pää kipeänä ja siinä se?!
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Jos ja jos. Jossei sulla olisi ollut kurkkukipua, niin sitten olisi voinut olla jotain muuta ikävää. Oireet on yksilöllisiä, mutta keskimäärin kyseessä on paljon flunssaa ikävämpi tauti.

Eikä se ole mitään rakettitiedettä, että rokote lisää vasta-ainetasoja (sehän on rokotteen tarkoitus!), joten virus jyllää vähemmän ankarasti kehossa ja tauti on lievempi.

Mutta sulla kävi tuuri, että sait omikronin nyt vasta, etkä esimerkiksi deltaa viime vuonna.
Mikä siinä deltassa oli niin kauheaa? Marraskuussa sen sairastin rokottamattomana 3pvä flunssana?

Ihme tapa jossitella vaikka muita juuri kritisoit jossittelusta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Mikä siinä deltassa oli niin kauheaa? Marraskuussa sen sairastin rokottamattomana 3pvä flunssana?

Ihme tapa jossitella vaikka muita juuri kritisoit jossittelusta?
No se delta on keskimäärin pahempi. Paha sanoa miten se toimii yksilötasolla, kun ensimmäisen kerran voit sairastaa vaan kerran, mutta ei nyt ihan älytön hypoteesi, että olisi pahempi kuin omicron sille yksilölle.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
20
Mikä siinä deltassa oli niin kauheaa? Marraskuussa sen sairastin rokottamattomana 3pvä flunssana?

Ihme tapa jossitella vaikka muita juuri kritisoit jossittelusta?
Tutun kuuloista juttua. Denialistiosastolla he itse tai joku tuttu on sairastanyt koronan suunnilleen parin tunnin päänsäryllä. Sen lisäksi jokaisella on useampi tuttu/läheinen saanut rokotuksesta syövän, veritulpan, sydänlihastulehduksen tai jopa kuollut.

Youtubessa kun on joskus katsellut pätkiä antiwaxereiden videoista, niin siellä on kommenteissa rokotuksiin kuolleita enemmän kuin kommentteja. Jos ne olisivat kaikki totta, luulisi jo muutaman miljardin kuolleen rokotuksiin. No, ehkä näin onkin mutta salaliitto on onnistunut pimittämään asian ihmisiltä.
 

luujauho

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
148
Mun koronatarina viime viikolta (kaksi rokotetta alla):
Ma - Outo tunne kurkussa
Ti - Kurkkukipu voimistui + vilunväristykset. Tein illalla kotitestin ja antoi positiivisen tuloksen.
Ke - Kurkkukipu alkoi hellittämään. Kuumetta päivällä 38,5. Otsaa ja poskiä särki. Nenä vuotaa. Olo oli aika heikko.
To - Kuumetta vähän edelleen. Nenä vuotaa. Yskä tuli uutena oireena.
Pe - Kuumetta ei ollut enää. Nenä vuotaa. Yskittää.
La - Pelkkä yskä enää läsnä.
Su - Olo melkein normaali.

Haju- ja makuaisti ei lähtenyt pois.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
497
Vaimolla korona. Kolme rokotetta alla, sekä lisäksi yksi sairastettu korona. Ei perussairauksia, 41v.
Aivan tuhannen paskana, helvetin kipeä. Kävi tänään sairaalassa, mutta pistettiin takaisin muutaman inhalaattorihoidon jälkeen. Paikkoja ei ole tämän kuntoiselle, vaan ne on varattu varttuneemmalle väelle.

Ei mennyt nallekarkit tasan nyt niiden "lievempien oireiden" kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Vaimolla korona. Kolme rokotetta alla, sekä lisäksi yksi sairastettu korona. Ei perussairauksia, 41v.
Aivan tuhannen paskana, helvetin kipeä. Kävi tänään sairaalassa, mutta pistettiin takaisin muutaman inhalaattorihoidon jälkeen. Paikkoja ei ole tämän kuntoiselle, vaan ne on varattu varttuneemmalle väelle.

Ei mennyt nallekarkit tasan nyt niiden "lievempien oireiden" kanssa.
Mikä on "tuhannen paskana"..? Korkea kuume ja vetämättömissä ei riitä osastolle. Hengitysvaikeus yms on eri asia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
497
Mikä on "tuhannen paskana"..? Korkea kuume ja vetämättömissä ei riitä osastolle. Hengitysvaikeus yms on eri asia.
Korkea kuume, paineen tuntu rintakehässä, vinkuva hengitys, ei saa keuhkoja "täyteen ilmaa", vaan on "pinnallista".

En sitä sano että on osastokamaa, mutta helvetin kovat oireet, ja kunnan infektiolääkäri sinne osastolle puhelimessa passitti.
Nyt kun on ollut tätä "lievemmät oireet" -variantti ja ei aiheuta toimenpiteitä. No nyt aiheutti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Korkea kuume, paineen tuntu rintakehässä, vinkuva hengitys, ei saa keuhkoja "täyteen ilmaa", vaan on "pinnallista".

En sitä sano että on osastokamaa, mutta helvetin kovat oireet, ja kunnan infektiolääkäri sinne osastolle puhelimessa passitti.
Nyt kun on ollut tätä "lievemmät oireet" -variantti ja ei aiheuta toimenpiteitä. No nyt aiheutti.
No kait siinä mitataan happisaturaatio taso ja sen mukaan otetaan sisään jos tarvis. Voimia vaimolle ja pikaista paranemista kuitenkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 459
Viestejä
4 162 761
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom