Keskustelua sairastamisesta (Koronavirus)

Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 916
Ihmisille myytiin rokote niin että estää tartunnat ja jos saat koronan et huomaa sitä.

Tuli monelle yllätyksenä että kumpikaan ei toteutunut.
Ei ainakaan kenellekään minun tuntemalleni ihmiselle ole noilla perusteilla myyty. Ehkä rokotevastaisissa piireissä oli erilaista myyntiä, mutta ei silti kelvannut.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Ihmisille myytiin rokote niin että estää tartunnat ja jos saat koronan et huomaa sitä.

Tuli monelle yllätyksenä että kumpikaan ei toteutunut.
Jos yhtään kuunteli mitä sanottiin niin ei todellakaan.
Aluksi toivottiin että estäisi tartunnat mutta selviää myöhemmin, ja sittemmin korjattiin sanomaa uuden tiedon valossa että estää vakavaa tautia todennäköisyydellä x ja tartuntaa todennäköisyydellä y.

Missään kohtaa ei luvattu tai väitetty että rokotteilla tautia ei sais tai jos sais niin menis oireettomana ohi, vaan lievempänä kuin ilman rokotetta.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Jos yhtään kuunteli mitä sanottiin niin ei todellakaan.
Aluksi toivottiin että estäisi tartunnat mutta selviää myöhemmin, ja sittemmin korjattiin sanomaa uuden tiedon valossa että estää vakavaa tautia todennäköisyydellä x ja tartuntaa todennäköisyydellä y.

Missään kohtaa ei luvattu tai väitetty että rokotteilla tautia ei sais tai jos sais niin menis oireettomana ohi, vaan lievempänä kuin ilman rokotetta.
kaikki rokottamattomat jotka tiedän tän taudin sairastaneen nii on tosi helpolla päässyt.. ja niitä on äkkiälaskettuna 30-35
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
745
kaikki rokottamattomat jotka tiedän tän taudin sairastaneen nii on tosi helpolla päässyt.. ja niitä on äkkiälaskettuna 30-35
Facebookin "rokotekriittiset" tms valikoituneet nettitutut ei anna kovin puolueetonta kuvaa. :D
Omista tutuista taas ne muutaama rokottamaton on ollut aika rikki ja ihan teholta asti pahimmillaan jouduttu hakemaan vauhtia elävien kirjoihin. Rokotetut taas kaikki pärjänneet kotihoidossa, vaikka heitä on lukumääräisesti moninkertaisesti ja ovat keskimäärin vanhempia ja sairaampia.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 916
Facebookin "rokotekriittiset" tms valikoituneet nettitutut ei anna kovin puolueetonta kuvaa. :D
Omista tutuista taas ne muutaama rokottamaton on ollut aika rikki ja ihan teholta asti pahimmillaan jouduttu hakemaan vauhtia elävien kirjoihin. Rokotetut taas kaikki pärjänneet kotihoidossa, vaikka heitä on lukumääräisesti moninkertaisesti ja ovat keskimäärin vanhempia ja sairaampia.
Koronarokotevastaisten materiaalia netistä myös löytyy varmasti paljon. Mm. julkisuudessa koronarokotevastainen BB-Ville onnistui ainakin 11 päivän videoblogin youtubeen sairaudesta laittamaan (sieltä löytyy, jos oikeasti kiinnostaa). Miehen ikä ilmeisesti hivenen alta 40 (todennäköisesti myös puolison) ja tuskin hän elintavoiltaan on ainakaan sieltä heikoimmasta päästä (uskontoa kovasti mainostaa - tämä ilmeisesti teemana myös kun oli BB:ssä vieraana). Videoblogimateriaalia kuitenkin siis reilu toista viikkoa eli aika pitkään sairastanut, hänellä oireet suhteellisen lieviä, mutta jos blogia seuraa niin testien lisäksi ainakin kerran itse päivystyksessä käynyt sulkemassa pois syvän laskimotukoksen. Puoliso ilmeisesti selvästi Villeä kipeämpi (näin videolla Villen kertoman mukaan ja taustalta välillä -ilmeisesti puolison - varsin vaikealta kuulosta yskä läpi välillä tulee), hänellä kerrotun mukaan sairauden aikana myös selvästi enemmän tukevan lääkityksen tarvetta. Lisäksi puoliso myös blogin mukaan päivystykseen voinnin heikennyttyä hakeutumaan (mm. nesteitä jouduttu suonensisäisesti antamaan - tuo nyt ei varsinaisesti aina mitään kerro, mutta ei se nyt varsinaisesti kaikista lievin tauti ainakaan ole ollut).
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Facebookin "rokotekriittiset" tms valikoituneet nettitutut ei anna kovin puolueetonta kuvaa. :D
Omista tutuista taas ne muutaama rokottamaton on ollut aika rikki ja ihan teholta asti pahimmillaan jouduttu hakemaan vauhtia elävien kirjoihin. Rokotetut taas kaikki pärjänneet kotihoidossa, vaikka heitä on lukumääräisesti moninkertaisesti ja ovat keskimäärin vanhempia ja sairaampia.
nämä kaikki on oikeita tuttuja. Jokainen normaalikuntoinen on selvinnyt pienellä. Tosin taas yks läski oli kuoleman kielissä
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
155
Nolla rokotusta enkä ole sairastanut. En ole myöskään rokotevastainen, mutta tämä rokote ei toimi kunnolla. Palataan asiaan kun rokote estää tartunnan samalla tavalla kuin vaikka poliorokote tai tetanusrokote. Töissä olen altistunut 3 kertaa(kaikki rokotettuja) ihan lähietäisyydellä työskentelevästä ja ties kuinka monta kertaa muista eikä ole tarttunut. Kukaan ei tietääkseni ole ollut kauhean rikki oli rokotus tai ei, en ole toki paljon kyselly mutta täydessä iskussa palanneet töihin noin viikossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 815
Työpaikan läpi pyyhkäisi korona ja minäkin sain testata sen. Olen 2x mrdna rokotettu



Oireet aikajanalla

Perjantai 4.3. :
- Lievää kurkkukipua ja palelua illalla

Launtai 5.3. :
- Aamu ok, pientä kurkkukipua. Päivä ok, vähän väsy
- Maku- ja hajuaisti selkeästi heikko
- Illalla enemmän kurkkukipua, palelee ja hikoiluttaa
- Koko LA-SU yö meni yskiessä keuhkoja pihalle, aivan tajuttoman voimakas kuiva yskä

Sunnuntai 6.3. :
- Väsymys, päänsärky
- Ei yskitä enää
- Kurkku on enää vähän kipeä toiselta puolelta

Maanantai 7.3. :
- Olo suht normaali, nenä vuotaa kovasti
- Päänsärky ja pieni väsymysy edelleen mukana

Tiistai 8.3. :
- Nenä tukossa, ei muuta


En tätä osannut edes koronaksi mieltää ennen kuin kuulin maanantaina että samassa työporukassa oli varmistettu tapaus paljon kovemmilla oireilla. Olin viime viikolla tuossa työporukassa koko viikon. En itse käynyt testeissä tai ostanut kotitestejä mutta eiköhän tuo aika selvä keissi ole nyt kun sitä katsoo. Nenän tukkoisuus loppui viime perjantaina kuten myös maku- ja hajuaisti tuli takaisin samoihin aikoihin.

Tuota yskää luulin aluksi närästyksen/refluksin aikaansaannokseksi mutta eipä tainnut ollakaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Omasta kokemuksesta kertominen on ok. Se että kertoo tietävänsä ison kansanjoukon jutuista ei itseasiassa kerro mitään.
Niin, puoliso ollut koko ajan korona osastolla töissä tämän koronan ajan ja hän sanonut koko ajan samaa että siellä näkyy niin hyväkuntoisia rokotettuja ja rokottamattomia osastolla, mutta yksi mikä yhdistää sitten niitä tehopotilaita tai melkein sinne joutuvia on huonot elintavat ja lihavuus. Ei auta vaikka olisi kolme rokotetta, mutta tupakointi, alkoholi ja lihavuus niin siellä olet hyvin suurella todennäköisyydellä.

Onko tämä riittävän omasta kokemuksesta kerrottua?

Itse ja puoliso sairastettiin korona rokottamattomina 3pvä flunssana
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ihmisille myytiin rokote niin että estää tartunnat ja jos saat koronan et huomaa sitä.

Tuli monelle yllätyksenä että kumpikaan ei toteutunut.
Kun lehdet 2020 kirjoitti isoin otsikoin että toimiva rokote koronaa vastaan on löydetty ja nyt kun siitä mainitsee niin tulee varoitusta, hienosti! :facepalm:

Laitetaan vielä kuva
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 138
Niin, puoliso ollut koko ajan korona osastolla töissä tämän koronan ajan ja hän sanonut koko ajan samaa että siellä näkyy niin hyväkuntoisia rokotettuja ja rokottamattomia osastolla, mutta yksi mikä yhdistää sitten niitä tehopotilaita tai melkein sinne joutuvia on huonot elintavat ja lihavuus. Ei auta vaikka olisi kolme rokotetta, mutta tupakointi, alkoholi ja lihavuus niin siellä olet hyvin suurella todennäköisyydellä.

Onko tämä riittävän omasta kokemuksesta kerrottua?

Itse ja puoliso sairastettiin korona rokottamattomina 3pvä flunssana
On ja myöskin uskottava tarina. Anekdootit kavereista ja kavereiden kavereista eivät ole koskaan sitä.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
745
Niin, puoliso ollut koko ajan korona osastolla töissä tämän koronan ajan ja hän sanonut koko ajan samaa että siellä näkyy niin hyväkuntoisia rokotettuja ja rokottamattomia osastolla, mutta yksi mikä yhdistää sitten niitä tehopotilaita tai melkein sinne joutuvia on huonot elintavat ja lihavuus. Ei auta vaikka olisi kolme rokotetta, mutta tupakointi, alkoholi ja lihavuus niin siellä olet hyvin suurella todennäköisyydellä.

Onko tämä riittävän omasta kokemuksesta kerrottua?

Itse ja puoliso sairastettiin korona rokottamattomina 3pvä flunssana
Eikö koskaan hiivi mieleen hetkeksikään ajatus että tuollaisen soopan levittäminen on täysin moraalitonta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Eikö koskaan hiivi mieleen hetkeksikään ajatus että tuollaisen soopan levittäminen on täysin moraalitonta.
Kerro ihmeessä kuinka monta vastaavaa tapausta tunnet?

Puoliso on sairaanhoitaja, sisko on sairaanhoitaja, hänen miehensä on ensihoitaja/palomies, mutsi on eläkkeellä oleva lääkäri, puolet suvusta on sairaalassa töissä. Sattuu olemaan melko paljon kontaktipintaa julkiseen terveydenhuoltoon ja sairaaloihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 857
Kun lehdet 2020 kirjoitti isoin otsikoin että toimiva rokote koronaa vastaan on löydetty ja nyt kun siitä mainitsee niin tulee varoitusta, hienosti! :facepalm:
Siteeraatko vielä sen kohdan ja laitat linkin, missä puhutaan otsikon mukaisesta steriloivasta immuniteetin rokotteesta?

Laitan toisen lähteen missä puhutaan myös samoista rokotteista samoihin aikoihin: Pikavauhtia edennyt koronarokotteiden kehittäminen ei alkanut nollasta

Sitäkään ei tiedetä, estävätkö pian käyttöön tulevat rokotteet saamasta tartuntaa vai vain sairastumisen. Ellei rokote muodosta steriloivaa immuniteettia, rokotettu saattaa saada tartunnan ja levittää tautia oireettomana.


Sitten samasta nenään ruiskutettavasta rokotteesta, mihin linkkaamasi otsikko myös liittyy:

Muista pidemmällä olevista koronarokotteista tämä eroaa siinä, että se annetaan nenäsuihkeena.
– On prekliinistä näyttöä, että jos halutaan estää viruksen tarttuminen ja eteenpäin levittäminen, se todennäköisesti onnistuu vain intranasaalilla rokottamisella, Saksela kertoo.
Rokotekehittäjät tähtäävät siihen, että steriloiva immuniteetti saavutettaisiin yhdellä rokoteannoksella ja että rokote säilyisi jääkaappilämpötilassa.
– Lähdimme työhön keväällä kun muut olivat jo vauhdissa, emmekä pärjää nopeuskilpailussa, mutta tarkoitus on tuottaa mahdollisimman hyvä rokote Suomen tarpeisiin ja muuta maailmaa ajatellen. On tärkeää, että myös toisen sukupolven rokotetta kehitetään, Saksela sanoo.

Vaiheen kaksi resurssit on turvattu, mutta siitä eteenpäin rahoitus on vielä epävarmaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Herätys nyt. Tuo on vuodelta 2020 kun liikkeellä oli eri virus.
Pointti asiassa oli että kun alunalkaen alettiin puhumaan että nyt on löytynyt toimiva rokote joka antaa suojan koronaa vastaan. Kyllä minä sen tiedän että nopeasti ääni muuttui kellossa ja alettiin puhumaan vain 95% suojasta mikä putosi 70%, sitten keksittiin toinen ja kolmas rokote millä suoja saatiin taas ylös.

Silti huomannut että joillain jäännyt ihme käsitys että rokote suojaa koronalta kuten mittari sanoi vaikka näin ei ole.

No ei näköjään ollut mitään hyötyä noista rokotteista.. ite kans sairastin koronan pari viikkoa sitten ja vielä kyl hengästyy urheillessa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pointti asiassa oli että kun alunalkaen alettiin puhumaan että nyt on löytynyt toimiva rokoite joka antaa suojan koronaa vastaan.
No niin se teki. Ja kaikki tiesi ja avoimesti sanottiin, että virus saattaa muuttua ja niin sekin teki. Ja uutta rokotetta ei spesifisesti uusille versiolle kiinnostanut tehdä koska alkuperäinenkin suojaa hyvin vakavalta taudilta ja kuten on nähty, virus tosiaan muuttuu.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Pointti asiassa oli että kun alunalkaen alettiin puhumaan että nyt on löytynyt toimiva rokoite joka antaa suojan koronaa vastaan. Kyllä minä sen tiedän että nopeasti ääni muuttui kellossa ja alettiin puhumaan vain 95% suojasta mikä putosi 70%, sitten keksittiin toinen ja kolmas rokote millä suoja saatiin taas ylös.

Silti huomannut että joillain jäännyt ihme käsitys että rokote suojaa koronalta kuten mittari sanoi vaikka näin ei ole.
Kyllä se rokote saattaa yhä suojata erittäin tehokkaasti alkuperäiseltä Wuhanin virukselta, jota vastaan se on suunniteltukin... Sitä ei oikeastaan vaan voida tietää, eikä sillä ole mitään merkitystäkään, sattuneesta syystä.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
745
Kerro ihmeessä kuinka monta vastaavaa tapausta tunnet?

Puoliso on sairaanhoitaja, sisko on sairaanhoitaja, hänen miehensä on ensihoitaja/palomies, mutsi on eläkkeellä oleva lääkäri, puolet suvusta on sairaalassa töissä. Sattuu olemaan melko paljon kontaktipintaa julkiseen terveydenhuoltoon ja sairaaloihin.
Ehkä johtuu ylimielisyydestäni mutta arvioin tietäväni aiheesta enemmän kuin keskimääräinen sairaanhoitajien sukulainen tai eläkkeellä olevan lääkärin lapsi. :lol:
Mutta siis kiinnostaa ihan uteliaisuudesta että eikö koskaan hiivi mieleen että toimii moraalittomasti suoltaessaan rokotevastaista propagandaa, vaikka kaikki tutkimus ja data osoittaa että sillä saa aikaan vain inhimillistä kärsimystä ja pahimmillaan kuolemaa jos onnistuu "käännytystyössään".
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ehkä johtuu ylimielisyydestäni mutta arvioin tietäväni aiheesta enemmän kuin keskimääräinen sairaanhoitajien sukulainen tai eläkkeellä olevan lääkärin lapsi. :lol:
Mutta siis kiinnostaa ihan uteliaisuudesta että eikö koskaan hiivi mieleen että toimii moraalittomasti suoltaessaan rokotevastaista propagandaa, vaikka kaikki tutkimus ja data osoittaa että sillä saa aikaan vain inhimillistä kärsimystä ja pahimmillaan kuolemaa jos onnistuu "käännytystyössään".
Missä mä taas olen suoltanut rokotevastaista propagandaa?

Mä olen ehkä sen kymmenen kertaa sanonut että rokote on hyvä sitä tarvitseville, fakta on silti se ettei kaikki sitä tarvitse, mitä vielä haluat?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 444
Missä mä taas olen suoltanut rokotevastaista propagandaa?

Mä olen ehkä sen kymmenen kertaa sanonut että rokote on hyvä sitä tarvitseville, fakta on silti se ettei kaikki sitä tarvitse, mitä vielä haluat?
Ehkä sinun pitää perustaa joku puhelinpalvelu jossa kerrot soittajalle hyötyykö tämä rokotteesta vai ei. Itse vaikea nähdä mistä sen varmuudella tietäisi.

E. Ja tuolla edellähän se vastaus on. Minulle 'myytiin' rokotteet sillä, että vähentää merkittävästi todennäköisyyttä vakavaan tautiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Ei auta vaikka olisi kolme rokotetta, mutta tupakointi, alkoholi ja lihavuus niin siellä olet hyvin suurella todennäköisyydellä.
Joko Suomessa on todella suuri tehohoitokapasiteetti tai aika vähän lihavia tupakoivia juomareita.

Lienee se vakavan sairauden riski viinaan menevälle läskille tupakoitsijallekin yksilötasolla rokotettuna aika pieni, vaikka vähemmän yllättäen ovatkin tehohoidossa kovasti edustettuina.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Missä mä taas olen suoltanut rokotevastaista propagandaa?
Kerta vielä: Johdat tahallasi ihmisiä harhaan ja luot rokotevastaista ilmapiiriä heittelemällä noita "myytiin meille näillä valheilla"-kehitelmiäsi. Ei myyty. Kukaan ei koskaan sanonut, ettei tartuntaa voi rokotettunakin saada tai että rokotettu ei huomaa koronaa sen saadessaan, kuten tuossa yllä väitit (ja sait rankun). Samoin kerrottiin ihan avoimesti, että virus voi muuttua ja väistää rokotteita. Ja silti rokote suojaa edelleen oikein hyvin vakavilta tautitapauksilta eikä kukaan pätkääkään tilastotieteestä ymmärtävä voi sitä kiistää vaikka olisi sukulaisena mikä lähihoitaja.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kerta vielä: Johdat tahallasi ihmisiä harhaan ja luot rokotevastaista ilmapiiriä heittelemällä noita "myytiin meille näillä valheilla"-kehitelmiäsi. Ei myyty. Kukaan ei koskaan sanonut, ettei tartuntaa voi rokotettunakin saada tai että rokotettu ei huomaa koronaa sen saadessaan, kuten tuossa yllä väitit (ja sait rankun). Samoin kerrottiin ihan avoimesti, että virus voi muuttua ja väistää rokotteita. Ja silti rokote suojaa edelleen oikein hyvin vakavilta tautitapauksilta eikä kukaan pätkääkään tilastotieteestä ymmärtävä voi sitä kiistää vaikka olisi sukulaisena mikä lähihoitaja.
Sä sekoitat nyt kaksi asiaa, olen aina sanonut että rokote on hyväksi ihmisille ketkä ovat sairata/heikkoja/vanhoja, mutta samalla kaikki ei rokotetta tarvitse.

Tuo äskeinen ei taas liity mitenkään siihen kommenttiin mistä sain varoituksen että ihmisille "myytiin rokote joka suojaa koronalta", kritisioin asiaa missä iltapäivälehdet isoilla otsikoilla hehkutti asiaa silloin 2020 kun ensimmäisiä otsikoita alkoi rokotteesta tulemaan ja että vielä tänä päivänäkin on ihmisiä (katso mittarin postaus) jotka oikeasti luulee että rokote suojaa koronalta vaikka se ei pidä paikkansa, ei ole koskaan pitänyt, kyllä minä sen tiedän ja en ole koskaan sitä vastaan edes väittänyt, saatikka missään väittänyt etteikö virus olisi muuntautunut siitä mitä oli alussa.

No ei näköjään ollut mitään hyötyä noista rokotteista.. ite kans sairastin koronan pari viikkoa sitten ja vielä kyl hengästyy urheillessa
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
261
Korona-aallon jyllätessä on tuttavapiirissä ilmennyt mielenkiintoinen oire: koronan aiheuttama alaselkäkipu joka laittaa ihan hyväkuntoisiakin nuoria ihmisiä saikulle vaikka muuten ovat jo koronasta toipuneet. En osaa mekanismistä sanoa mitään mutta kaikissa on ajallinen yhteys positiiviseen koronaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
53
Sieltä se korona tuli itselle:

Keskiviikkona altistus. Samassa palaverissa (1,5 h) koronapositiivisen kanssa.

Lauantaina kurkun karheutta ja pientä painetta rinnassa. Hieman yskää. Testi negatiivinen (nenätesti)

Sunnuntaina edelleen kurkun kutinaa, vähän nenän tukkosuutta. Kuiva yskä. Testi negatiivinen (nenätesti)

Maanantaina ei enää tuntemuksia kurkussa eikä nenässä juurikaan. Kova kuiva yskä jatkuu. Testi positiivinen (sylky ja nenätestit - molemmat)

Ainakin tähän asti tuntuu helpolta. Kolme rokotetta plakkarissa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Sieltä se korona tuli itselle:

Keskiviikkona altistus. Samassa palaverissa (1,5 h) koronapositiivisen kanssa.

Lauantaina kurkun karheutta ja pientä painetta rinnassa. Hieman yskää. Testi negatiivinen (nenätesti)

Sunnuntaina edelleen kurkun kutinaa, vähän nenän tukkosuutta. Kuiva yskä. Testi negatiivinen (nenätesti)

Maanantaina ei enää tuntemuksia kurkussa eikä nenässä juurikaan. Kova kuiva yskä jatkuu. Testi positiivinen (sylky ja nenätestit - molemmat)

Ainakin tähän asti tuntuu helpolta. Kolme rokotetta plakkarissa.
Samaa ollut lähipiirissä, kun täälläkin sitä empiiristä "tutkimusta" jotkut viljelee niin kolmannen rokotteen saaneilla ovensuukyselijöillä ollut selvästi kevyemmät oireet sekä nopeammin toipuneet. Omassa perheessä 3 rokotteen saanut ei ilmeisesti levittänyt sitten tautia eteenpäin yhtään, kun taas lapselta levisi eteenpäin kuin "kulovalkea".

Itse tässä neljättä päivää mennään sairaana ja huomenna taitaa "karanteeni" loppua. Oireet vähentyneet ja vielä vaivaa ärsytys/kuiva yskä (2 rokotetta, josta 6kk jo aikaa...)

Ei ole mikään ihme toisaalta, että tauti jyllää kovasti nyt eteenpäin rajoitusten poistumisen sekä tuon 5pv linjauksen jälkeen. Tässä testiä neljänneltä päivältä... testihän pitäisi odottaa sen 10-15min, kuvassa testissä on mennyt pari minuuttia. Jokainen voi arvella olenko tartuttava tuon virallisen linjauksen jälkeen vai en... :cautious:

IMG_20220311_181352.jpg

edit: Tässä jotain vinkkejä kuivan yskän sekä keuhkoputkien ärsytyksen lieventämiseen, kun sellaisesta kärsiviä varmasti on, tässä jotain:

- Säännöllisesti tarpeeksi vettä / nestettä
- Sisäilman kosteutus
- Lämpimässä suihkussa käynti, höyryhengittely varauksella (ei saa olla liian kuumaa höyryä)
- Säännöllinen sisäilman tuuletus ajoittain, puhdas sisäilma
- Viileä ilma voi myös rauhoittaa keuhkoputkia - parvekkeella piipahtaminen ... ei liian kylmä ilma
- Hunaja
- Nukkuminen puoli-istuvassa asennossa / selvästi koholla....

....
 
Viimeksi muokattu:

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Kun lehdet 2020 kirjoitti isoin otsikoin että toimiva rokote koronaa vastaan on löydetty ja nyt kun siitä mainitsee niin tulee varoitusta, hienosti! :facepalm:

Laitetaan vielä kuva
Tuossa kuvassahan lukee, että steriloivaa immuniteettia on hyvin vaikea saavuttaa.

Ja sitten sä väität, että se on todiste siitä, että sellainen väitettiin saavutetun. :facepalm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Sieltä se korona tuli itselle:

Keskiviikkona altistus. Samassa palaverissa (1,5 h) koronapositiivisen kanssa.

Lauantaina kurkun karheutta ja pientä painetta rinnassa. Hieman yskää. Testi negatiivinen (nenätesti)

Sunnuntaina edelleen kurkun kutinaa, vähän nenän tukkosuutta. Kuiva yskä. Testi negatiivinen (nenätesti)

Maanantaina ei enää tuntemuksia kurkussa eikä nenässä juurikaan. Kova kuiva yskä jatkuu. Testi positiivinen (sylky ja nenätestit - molemmat)

Ainakin tähän asti tuntuu helpolta. Kolme rokotetta plakkarissa.
Odottelen tässä virallista testitulosta juuri itsekin. Altistumisesta ei mitään hajua, mutta periaatteessa "missä vain" voinut tapahtua kun tullut käytyä urheilemassa, ravintolassa, kaupassa... Alkuviikosta viime viikolla alkoi kurkun karheudella, torstaina kipeytyi sitten kunnolla, perjantaina päälle 38 kuumetta, aivan helvetillinen ripuli, jopa juotu vesi tuli samantien perseestä ulos, näillä setein mentiin viikonlopun yli ja nyt maanantaina kurkku edelleen kipeä, kurkussa valkoisia peitteitä ja kaiken tekeminen väsyttää.

Jos ei ole korona, niin ihmettelen kyllä - sen verran kokemus poikkeaa tavallisesta flunssasta :D
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Joo, oireet oli kyllä. Tiistai/keskiviikko meni nukkuessa.

Mites tämmöisessä tilanteessa kun oireet alkoi tiistaina. Tein testejä ti/ke ja negaa. Tänään to aamulla parempi olo ja sain testinkin näyttämään kahta viivaa. Soitin lekurille, joka kirjoitti sairaslomaa pe,la ja huomiseksi löytyi aika viralliseen testiin.

Joka todennäköisesti siis positiivinen. Onko se se 5 päivää ekoista oireista ja sen jälkeen työkykyinen työnantajan kanssa sovittaessa? Tuo koronatestin ajankohta ei vaikuta siihen vissiin?

Eli periaatteessa voisin mennä sunnuntaina hommiin, vaikka huomenna olisikin positiivinen korona testillä? Oman olon niin salliessa toki..
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Onko se se 5 päivää ekoista oireista ja sen jälkeen työkykyinen työnantajan kanssa sovittaessa? Tuo koronatestin ajankohta ei vaikuta siihen vissiin?

Eli periaatteessa voisin mennä sunnuntaina hommiin, vaikka huomenna olisikin positiivinen korona testillä? Oman olon niin salliessa toki..
Suositus on ”5/2”, eli 5 päivää oireiden alkamisesta ja 2 päivää niiden päättymisestä ennen kuin lähtee liikkeelle.

Milloin positiivisen testituloksen jälkeen voi palata työpaikalle?
Jos sinulla on kotitestillä tai terveydenhuollon testillä varmistettu koronavirustauti, suositus on, että pysyttelet kotona, kunnes olet ollut oireeton 2 vuorokauden ajan ja oireiden alusta on kulunut vähintään 5 vuorokautta.
Katso tarkat ohjeet Koronataudin jälkeen -sivulta

 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Oma tauti oli Joulun jälkeen ja omikronia, 2 piikkiä alla joista jälkimmäinen elokuussa. Lievästi oli kurkku kipeä ja yskitti pari päivää, ei muuta. Jos ei olisi "tilanne päällä" ja tiedossa ollut että oli altistunut niin en olisi vanhaan aikaan noilla oireilla jäänyt edes töistä pois. Tuolloin oli vielä se 11 päivää saikkua niin tulipa kerrankin pitkä joululoma.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
492
Tässä vielä väsymystä jäljellä taudin jälkeen.
Ei rokotuksia.
Puoltoista päivää reilummin kuumetta, pääkipu, silmien kipu. Testien takia piti vielä puolipäivää reissailla pahimman olon aikana.
Normaalia ärhäkämpi flunssa. Väsymystä huomattava määrä.

Niin juu. Onkos kukaan muu saanut verenohennetta? Ja soittoja peräänkin? Kovasti pikkukunta tuntuu kantavan huolta asukkaistaan :)
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
109
Onko täällä muilla kokemusta että korona tarttuisi hyvin lyhyen ajan päästä uudestaan? Pojalla oli helmikuun 8 päivä kotitestillä todettu tartunta. Me aikuiset saatiin ilmeisesti Omikron 2 variantti 1-2vk sitten ja tänään poika valitti että kurkku kipeä. Lämpö 37.4c ja kotitesti näytti selkeää positiivista.

Eli ilmeisesti aiempi immuniteetti ei suojaa uutta varianttia vastaan?
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Oiskohan nyt sitten se omikroni... Kuumetta lähes 39c ja olo sen mukainen. Hieman limaa keuhkoissa/kurkussa, mutta nenä ei vuoda eikä silti pahemmin yskitä. Helpottaa kyllä kun on oikeastaan vain kuumetta, mutta tästä yöstä tulee varmaan aika "mielenkiintoinen"...
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Tässä vielä väsymystä jäljellä taudin jälkeen.
Ei rokotuksia.
Puoltoista päivää reilummin kuumetta, pääkipu, silmien kipu. Testien takia piti vielä puolipäivää reissailla pahimman olon aikana.
Normaalia ärhäkämpi flunssa. Väsymystä huomattava määrä.

Niin juu. Onkos kukaan muu saanut verenohennetta? Ja soittoja peräänkin? Kovasti pikkukunta tuntuu kantavan huolta asukkaistaan :)
Väsyttää ja se on se isoin homma tässä.. Ei oikein muita oireita ole, mitä nyt ehkä hieman yskää ollut ja omituinen olo mutta johtuu väsymyksestä varmaan.
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Eipä oikein nukkumisesta tule mitään kun yskittää ja kurkku täynnä limaa, että välillä joutuu nousemaan istumaan ja kakomaan. 3 sairaspäivä tämä. Eilen kotitesti ainakin vielä negatiivinen, mutta samassa taloudessa useita positiivisia. Voimat ovat olleet 404, vaikka varsinainen kuume uupuu. Kurkku myös kipeä ja kovat ilmavaivat.

Edit. Tänään nähtävästi vasta oli nostanut lämpöä 37,5c.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
109
Eipä oikein nukkumisesta tule mitään kun yskittää ja kurkku täynnä limaa, että välillä joutuu nousemaan istumaan ja kakomaan. 3 sairaspäivä tämä. Eilen kotitesti ainakin vielä negatiivinen, mutta samassa taloudessa useita positiivisia. Voimat ovat olleet 404, vaikka varsinainen kuume uupuu. Kurkku myös kipeä ja kovat ilmavaivat.

Edit. Tänään nähtävästi vasta oli nostanut lämpöä 37,5c.
Kannattaa Boson nimisellä kotitestillä tehdä testi, ne on tarkempia testejä. Yleensä kun kuume noussut, niin testin pitäisi näyttää myös positiivista.
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Kannattaa Boson nimisellä kotitestillä tehdä testi, ne on tarkempia testejä. Yleensä kun kuume noussut, niin testin pitäisi näyttää myös positiivista.
Taas negatiivinen tulos kotitestistä. Mielenkiintoista kun tässä on 5 henkilöllä positiivinen tulos ja minulla suunnilleen samanlainen oirekuva. Mutta nuo meidän testit ei näytä minulle mitään.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 408
Taas negatiivinen tulos kotitestistä. Mielenkiintoista kun tässä on 5 henkilöllä positiivinen tulos ja minulla suunnilleen samanlainen oirekuva. Mutta nuo meidän testit ei näytä minulle mitään.
Itellä sama tilanne, eli ensin kotitestillä positiivisen tuloksen saaneen ja virallisella PCR-testillä positiiviseksi todetun henkilön kanssa saman katon alla useamman päivän, mutta omat pikatestit (kahta eri testiä, Lidlin sekä Boson) näyttävät negatiivista, vaikka itsellä on selviä flunssan oireita. Siis kylläkin ihan normaalin flunssan, ei mielestäni mitään koronaoireita, eli toisin sanoen ei kuumetta, päänsärkyä, yskää, väsymystä. Lähinnä lievää kurkkukipua, korvat lukossa ja tukkoisuutta. Voisiko olla, ettei kaikilla noi pikatestit anna positiivista millään ja/tai tämä on sitten ihan pelkkä flunssa.
 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
32
Taas negatiivinen tulos kotitestistä. Mielenkiintoista kun tässä on 5 henkilöllä positiivinen tulos ja minulla suunnilleen samanlainen oirekuva. Mutta nuo meidän testit ei näytä minulle mitään.
Ihan mielenkiinnosta, että miksi haluat saada kotitestistä positiivisen tuloksen, kun on käytännössä päivänselvää, että sullakin on korona?
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Ihan mielenkiinnosta, että miksi haluat saada kotitestistä positiivisen tuloksen, kun on käytännössä päivänselvää, että sullakin on korona?
Ihan mielenkiinnosta aloin testata, kun näytti nuo testit negatiivista, kun kuitenkin erittäin todennäköisesti on korona. Luulisi jossain vaiheessa tuollaisen testin vaihtuvan positiiviseksi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 765
Itellä sama tilanne, eli ensin kotitestillä positiivisen tuloksen saaneen ja virallisella PCR-testillä positiiviseksi todetun henkilön kanssa saman katon alla useamman päivän, mutta omat pikatestit (kahta eri testiä, Lidlin sekä Boson) näyttävät negatiivista, vaikka itsellä on selviä flunssan oireita. Siis kylläkin ihan normaalin flunssan, ei mielestäni mitään koronaoireita, eli toisin sanoen ei kuumetta, päänsärkyä, yskää, väsymystä. Lähinnä lievää kurkkukipua, korvat lukossa ja tukkoisuutta. Voisiko olla, ettei kaikilla noi pikatestit anna positiivista millään ja/tai tämä on sitten ihan pelkkä flunssa.
Meillä oli yhdellä aikuisella todettu tartunta pikatestillä ja PCR. Perheestä kaksi lapsi sairastu aivan samanlaisiin oireisiin sopivalla aikavälillä, mutta ei saatu positiviista. Kuukauden päästä sairastuivat uudelleeen ja tuli selvät positiiviset, itse myös sairastuin ja selvä positiivinen.

Itsekin olin hyvin skeptinen pikatestien toimivuudesta, mutta ilmeisesti tartuttavuus vaihtelee ihmisillä sekä ne ajat milloin ottaa. On pidetty ajankohtia hyvänä ottaa testi, päivä 0 kun oireet iskee kunnolla päälle sekä sitten +3 päivää sairastumisen jälkeen, toki voi ottaa useamminkin jos haluaa.... Myös nykyään on noita "sylkitestejä" myös. Ilmeisesti meillä oli lapsilla kuitenkin flunssat vaikka olin aivan varma, että se on COVID. Itse en sairastunut tällöin ollenkaan vaikka toinen aikuisista sairastui.

Tuossa nenätestissäkin kannattaa tosiaan niistää nenä kunnolla ensin ja ihan ronskisti ottaa se testi niin, että sitä syvältä nenänielun pinnan solukkoa tulee mukaan ettei pelkkää räkää kaivele siihen tikkuun hennosti. Samoin kun laittaa sen tikun sinne puteloon niin se pää ei täyty lähtökohtaisesti kunnolla nesteestä niin puristaa hennosti pohjalta jotta se nestemäärä nousee ylöspäin ja peittää tikkua paremmin ja pyörittelee siinä. Lopuksi sitten pyöräyttää ja samalla puristaa sen tikun "kuivaksi" puolessa välissä kun ottaa sen pois. Tämä varmaan monelle selviö, mutta laitoinpa nyt vain :)

edit: testit mitä käytetty oli tosiaan Boson ja Prisman se nykyinen 2,90e mikälie testi. Molemmilla tuli hyvin posit.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Taas negatiivinen tulos kotitestistä. Mielenkiintoista kun tässä on 5 henkilöllä positiivinen tulos ja minulla suunnilleen samanlainen oirekuva. Mutta nuo meidän testit ei näytä minulle mitään.
Ittelläkään ei tullut kotitestistä positiivistä parilla kokeilukerralla. Samana päivänä otettu klo 6 jälkeen aamulla kotitesti negana ja klo 10 jälkeen PCR-testi testauspisteellä josta positiivinen. Työterveyslääkäri sanoi että pikatesti saattaa näyttää positiivista vasta monta päivää sen jälkeen kun PCR-testillä löytyy jo tartunta...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itellä sama tilanne, eli ensin kotitestillä positiivisen tuloksen saaneen ja virallisella PCR-testillä positiiviseksi todetun henkilön kanssa saman katon alla useamman päivän, mutta omat pikatestit (kahta eri testiä, Lidlin sekä Boson) näyttävät negatiivista, vaikka itsellä on selviä flunssan oireita. Siis kylläkin ihan normaalin flunssan, ei mielestäni mitään koronaoireita, eli toisin sanoen ei kuumetta, päänsärkyä, yskää, väsymystä. Lähinnä lievää kurkkukipua, korvat lukossa ja tukkoisuutta. Voisiko olla, ettei kaikilla noi pikatestit anna positiivista millään ja/tai tämä on sitten ihan pelkkä flunssa.
Oletko rokotettu? Pitää taas muistuttaa, että "rokote ei suojaa tartunnoilta" ei pidä paikkaansa vaan vastaa enemmän sitä "maalivahti ei estä maaleja"-väitettä. Osalla estää.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 408
Oletko rokotettu? Pitää taas muistuttaa, että "rokote ei suojaa tartunnoilta" ei pidä paikkaansa vaan vastaa enemmän sitä "maalivahti ei estä maaleja"-väitettä. Osalla estää.
Joo, kolme kertaa rokotettu, tammikuussa otettu kolmas piikki. Voihan se olla, ettei korona tullut nyt, vaan ihan tavallinen flunssa joko sattumalta jostain muualta tai sivuosumana koronaa sairastaneelta (kai sitä voi useampaa virusta kantaa). Otin noiden nenätestien lisäksi vielä sylkitestinkin, mutta negaa antoi sekin. Nyt alkaa jo oireetkin katoamaan, joten tuskinpa ainakaan virusmäärät tästä enää nousevat, joten jää ikuiseksi arvoitukseksi oliko korona vai ei.

Ite tosiaan oon testaillu ihan mielenkiinnosta, ei ole sinänsä väliä tuleeko posi vai nega, jos joku ihmettelee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
254
Pitkäänhän sitä selvittiin ilman ja eilen näytti kotitesti punaista. Oireina muutama tippa nuhaa nenässä ja päänsärkyä ei muita oireita ei edes lämpöä. Kolme rokotetta. Oireet niin lieviä että "normaaliaikana" tuskin olisi kovin kummoisesti edes noteeranut koko tautia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 440
Viestejä
4 199 529
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom