Eipä ole tuntunu olevan kun jo nelisen vuotta sitte on paperit lyötyä pöytään, ja täälläkin linkattu monesti.
Totuus on: Ei nämä kiinnosta juuri pätkääkään ketään nämä faktat oikeasti, siis ihan oikeasti oikeasti, paitti korkeintaan jotain sähköautofanaatikoita jos ne luvut sattuisi näyttämään sähköauton ylivoimasuutta niin sitten ottaisivat luvut tietosuuteensa ja öyhöttäisivät niistä somessa.
Tosiasiassa sitten kun niitä lyödään pöytään niin ei tajuta koko asiaa, ollaan ihan hiljaa, ei ymmärretä taulukosta mitään tai aletaan räksyttää jostain toisesta asiasta, eikä luvuista ymmärretä ees kysyä mitään- joten se siitä merkittävyydestä. Kaikki palautteet mitä olen moisesta saanu sähköautoilijoilta on, kun yksikin sotki elinkaaren kulutuksen sataselle ajonaikaseen kulutukseen, ja intti sen 5 tuntia että ei voi olla ajonaikainen energiankulutus 83kwh kun mun hyundain ioniqin ajonaikanen energinakulutus on 14kwh.....ei nämä mitään vaikeita asioita ole eikä tartte olla insinööri, mutta näemmä osa porukkaa menee noista sitten aivan sekasin. Opastin ko. jannua että katso, Hyundai Ioniqin lähtöarvo on 14kwh kulutusta tässä vasemmassa sarakkeessa, jonka päälle on laskettu elinkaaren muut energiakulut näissä muissa sarakkeissa, niin oli liian vaikea asia ymmärtää, jatko vaan inttämistä että ei voi olla ei voi olla 83kwh....Ja tääki jannu olevinaa ties mitä dippainssi jne..
Toinen sähköautoilja anto taas palautetta että pakkasten lämppärikulut pitäis olla sähköautolla vain 2kwh, kun pistin taulukkoon 5kwh, vaikka hän kirjottaa omassa blogissaan että pakkasella lämmityskulut oli 5kwh. Siis ihan ...joo sanonko mitä touhua tää on. Ja kun en tätä muutosta tehny niin se haukku koko laajan laskentataulukon turhaksi harrastelijoitten puuhasteluksi. Menis sekin vaikka ammattiauttajalle kun sinne kuuluis oikeasti.