Voinen kuitenkin yrittää vastata vähän pidemmin? - Ja muistakaa, on myös se ignore olemassa, jos seuraavat mielipiteet satuttavat ja loukkaavat jotenkin liikaa omaa maailmankuvaa.
Lännen suuri raha on mitä ilmeisimminkin muutamaa pienempää poikkeusta lukuunottamatta järjestäytynyt Amerikan Demokraattipuolueen ympärille. Niillä on sitten yhtenä viekkaana agendana esittää ns. "hyvistä" tässä maailmassa, vaikka se suuri raha edustaakin juuri sitä yhtä rikkainta prosenttia tämän maailman ihmisistä. Niillä ihmisillä on jokin mania ja himo rahan haalimisen ohella myös muutenkin yrittää järjestellä tätä muuta maailmaa haluamallaan tavalla. Siltä tämä maailman nykyinen toiminta minun silmiini nyt näyttää. Joku toinen voi tietenkin olla myös toistakin mieltä, mutta minä olen tätä. Ja kestän kyllä salaliittoteoreetikoksikin leimaamisen. Vallasta ja sen kertymisestä ja keskittymisestä tässä maailmassa on lähes aina kuitenkin kyse.
Tuo sama Demokraattipuolueen ympärille järjestäytynyt porukka omistaa aivan ilmiselvästi myös suurimman osan lännen medioista, ja heiltä meidänkin kotimainen mediamme kaikki uutisointinsa ostaa ja ottaa. Kopioi kaiken lähes mitään kyselemättä tai kyseenalaistamatta. Kopiointi on helppoa, itse tuottaminen on jo paljon vaikeampaa ja hitaampaa. Se kun vaatii ajattelemista.
Hillary Clintonille oli jo aivan täysin pedattu valmiiksi se puhuvan käsinuken rooli ja bulvaanin paikka Amerikan ja Vapaan Maailman Suurena Uutena Johtajana, ja kun Trump tulikin paikalle sivusta ja otti tuosta tilanteesta irti sen mitä siitä oli otettavissa, eli voiton, hän osoitti ainakin minulle samalla jotain aika mielenkiintoista tästä maailmasta: Se itse itseään ja omaa riippumattomuuttaan aina korostanut neljäs valtiomahti, lehdistö ja televisio, joiden piti muka olla jotenkin riippumattomia medioita, olivatkin aivan täysin jonkin tahon talutusnuorassa. Niiden Demokraattipuolueen taustavaikuttajien talutusnuorassa. Ne todellakin omistavat median, tai ainakin vähintään 90% siitä.
Asiassa tapahtui vieläpä jonkinlainen resonanssi ilmiö. Median omistajia Trumpin voitto ehkä lähinnä vain harmitti hyvin syvästi, mutta he eivät mitenkään estäneet vasemmalle kallellaan olevia toimittajia lyömästä tätä tiedotus tilannetta aivan täysin yli. Koska alatasolla ylätason penseys oli jotenkin havaittu ja haistettu, nämä toimittajat ihan orjailivat ja alkoivat ihan kilpailemaan siitä, kuka heistä tölväisisi Trumpia kaikkein pahimmin. Tästä syntyi kuin meemi heidän joukkoonsa. Omistajat näyttivät mitä ilmeisimminkin edelleen vihreää valoa tälle typerälle toiminnalle, jolloin se karkasi aivan täysin käsistä. Eikä sitä ylilyömistä olla osattu lopettaa yhä vieläkään.
Ilmeisesti tuon ylilyömisen tulevia seurauksia ei alkuun oikein tajuttu, vaan vaikuttamisen kohdetta eli meitä massoja pidettiin paljon paljon tyhmempinä kuin me oikeasti olemmekaan. On ehkä aika inhimillistä pitää tavallisia ihmisiä sangen tyhminä, varsinkin jos jostain television prime time tarjonnasta tekee meistä minkäänlaisia johtopäätöksiä. Kai se siellä Taustavaikuttajien ja Demokraattien ylätasollakin ehkä nyt jo ymmärretään, että kyseinen johtopäätös oli virheellinen. Ei minkä tahansa asian pelkkä väittäminen enää tässä maailmassa mene ihmisiltä jotenkin vain lävitse. Eivät ihmiset enää automaattisesti hyväksy, että Ok, asia on totta, kun se lehdessä niin lukee. Kuka oikeasti uskoo enää noin? Ei kukaan. Ehkä jotkut vanhukset, mutta eivät varmasti älykkäät ja ajan hermolla pysyneet sellaiset. Nuoremmista toivottavasti todellakaan ei enää kukaan.
Myöskään mitään sellaista asiaa ja tilannetta, kun että täällä kotimaassa lehdistö ja televisio jotenkin valvoisivat niin eduskuntaa kuin hallitusta kuin oikeuslaitostakin jotenkin moraalisesti ja oikeudenmukaisesti, ei ole enää edes olemassakaan. On vain ja ainoastaan pelkkää poliittista vaikuttamisen yrittämistä. Ei yhtään mitään muuta. Sen vaikuttamisen yrittämisen edessä on uhrattu jopa se oma kaikkinainen uskottavuuskin tiedottajina. Toimittajat muuttuivat vallanhimossaan ja nuoruuden suuruudenhulluudessaan pelkiksi poliittisiksi toimijoiksi täysin sen oman oikean työnkuvansa vastaisesti. Nyt se kaikkinainen uskottavuus on sitten iäksi mennyt.
Juuri tälläkin hetkellä maailman media toistaa yhtä ainoaa läntisten taustatoimijoiden edun mukaista nuottia kuin vireeseen pakotettu urkupilli, ja minusta juuri tuo asia on se aika varma merkki siitä, että jokin taho sitä mediaa kyllä silloin hallitsee ja käskyttää. Antaa tälle täysin yksipuoliselle tiedottamiselle edelleenkin ainakin vihreää valoa. Muuten noin täysin yksiääninen ujellus ei olisi edes mahdollista. Se olisi aivan liian epätodennäköistä. Ja näinhän se on nyt käynytkin ilmi, että oikeastaan maailman kaikki uutiset tulevat muutamista harvoista lähteistä, ja noita uutisia sitten matkan varrella eri medioissa vain lainataan ja kopioidaan ristiin ja rastiin ja näin ne tulisivat muka jotenkin varmennettua. Kaikki tuo mukamas riippumaton tiedotustoiminta on osoittautunut pelkäksi suureksi teatteriksi. Meille valehdellaan hyvin johdonmukaisesti, ja noilla valheilla ja niiden kertojilla ovat ne omat tavoitteensa. Noita tavoitteita ei vahingossakaan medioissa koskaan ruodita, tai niitä mitenkään edes arvailla.
Niin Putinia kun Venäjääkin tällä hetkellä demonisoidaan ja mustamaalataan aivan armotta, ja aivan joka käänteessä. Niin käsittämättömän paljon, ettei tiedottamisen taso ole enää millään lailla edes uskottavaa. Mustamaalaaminen on jo aivan samanlaista resonoivaa miellyttämisen halua, kuin on Trumpin jatkuva mollaaminen päivästä ja viikosta ja jopa vuodesta toiseen. Ainakin minussa tuollainen toiminta herättää jo hyvin suuria epäilyksiä, ja kun nuo epäilykset ovat nyt kerran heränneet, niin koko median toiminta todellakin alkaa näyttämään aivan tolkuttomalta propagandalta. Kömpelöltä ja epäonnistuneelta propagandalta. Aivan samalta, kuin oli se '70 -luvun jatkuva suoranainen sietämätön soopa siitä, että Neuvostoliitossa asui suuri ja onnellinen ja rauhantahtoinen kansa. Kanaverkkoaita niillä vain oli ympärillä, ja konekivääri miehet vahtivat sitä, ettei kukaan päässyt tuosta kyseisestä Eldoradosta karkuun. Yrittäjiä ammuttiin selkään. Niiden kommunistiset johtajat olivat pahimpia ihmishirviöitä, mitä maa päällään on kantanut. Voi saakeli, mikä suorainen onnela, ja tuota yhteiskunnallista olotilaa pidettiin silloin hyvänä päämääränä meille kaikille. Samoin kuin EU:n liittovaltiokehitystä pidetään nyt.
Nyt tuo ylempiään ja omistajiaan miellyttämishaluinen ja vastenmielisesti ja opportunistisesti vasemmalle kallellaan oleva toimittaja joukkio laulaa Venäjästä täysin toisensuuntaista, mutta yhä oudon saman kuuloista täysin yksiäänistä laulua. Nationalistinen Venäjä, joka ei Neuvostoliiton raunioilla seistessään suostunutkaan hajoamaan osiinsa, vaikka sen piti tehdä niin, pitää yhä edelleen sitkeästi kiinni omista luonnonrikkauksistaan. Luonnonrikkauksista, jotka voisivat pelastaa lännen kuralla olevan velkatalouden. Niiden rikollinen oligarkki johto (kyllä vain) ei tanssikaan lännen pillin mukaan, vaan yrittää myös itse toimia maailmassa ihan samalla tavalla, kuin länsi toimii. Ja nyt tämä meidän oma mediamme, joka siis ostaa joka ainoan uutisensa lännestä, vinguttaa koko ajan Putinin ja Venäjän vastaista levyä meille. Tutulta kuulostaa, ja tuo ummehtunut hajukin on aivan samanlainen, kuin silloin ennen. Valheen mätää kalaa yritetään myydä tuoreena totuutena.
Siltä tämä nyt minusta näyttää. Olen siis salaliittoteoreetikko. Olen ollut tässä elämässä jo aivan kaikkea muutakin, joten kestän ja hyväksyn myös tämän nimityksen. - Olen ateistiskristilliskonservatiivinen rodunjalostaja salaliittoteoreetikko nationalisti.
Voisimmeko edes yrittää pysyä erillämme tämän maailman valtakuvioiden selvittelyistä, ja olla ryhtymättä minkäänlaiseksi pelinappulaksi kyseiseen peliin? Se voisi olla järkevää meille itsellemme. Se oli muuten taistolaiskommunistien ajatus, että jollet ole puolellamme, olet jotenkin meitä vastaan. Tuo asia kannattaa huomioida. Venäläiset ovat myös meidän naapureitamme hamaan iki tulevaisuuteen saakka, kun EU:sta on enää maininta historian kirjoissa, että se hajosi omaan mahdottomuuteensa kuten aivan kaikki edeltäjänsäkin.
T -.-
(olen distrohyppääjä, ja linuxilla siis kirjoitan. Ei ole minkäänlaista oikeinkirjoituksen tarkistusta käytössä, eikä aina jaksa näitä omia vuodatuksia niin siistiä. Toivon ymmärrystä paikka paikoin huonolle kieliasulle.)