Varmaan ymmärrät, että jos enempää ei ole jaettu, sille on syynsä. Ota tai jätä, ei ole multa pois. Viranomaisethan nämä päätökset tekevät...
Jaettu enempää mitä?
En nyt oikein pysy perässä, että mitä tarkoitat.
Tarkoititko alunperin, että jossakin on todettu altistuminen ja se on painettu villaisella sanomalla että käytä maskia? Vai käsitinkö väärin että mitä tarkoitit? Jos se noin menisi, niin ihan varmasti siihen puuttuvat isommat virkamiehet tuollaisesta kuullessaan, enkä usko että kukaan lääkäri lähtee riskeeraamaan työpaikkaansa sellaisella.
Ja ilmeisesti pelkkä kirurgi/kangasmaskikin kuuluu näihin kriteereihin.
Jaa siis kriteerihin arvioida altistumista? Varmaan se voi siinä mielessä kuulua, että jos katsotaan kaikki muut mahdolliset altistumisen kriteerit ensin ja ollaan niiden perusteella muutenkin sillä rajalla, että onko joku yksittäinen henkilö ollut lähikontaktissa vai ei, niin ehkä sellaisessa tilanteessa se maskin käyttäminen (varsinkin FFP2 tai paremman) voi kallistaa sille puolelle että lähikontaktiksi miellettävä raja ei täyty. Mutta ei tuo mikään yleinen käytäntö varmasti ole.
Se rajanveto siihen mikä on lähikontaki ja mikä ei, on itsessään sellainen veteen piirretty viiva, mutta jossakin sen viivan pitää silti olla.
Voitko antaa luotettavan lähteen, että maskien käytön on osoitettu vähentävän viruksen leviämistä väestötasolla.
Viittaan siihen, että maskien käytön ja viruksen leviämisen hidastumisen korrelaatio on aika surkea.
Juuri pari viestiä aiemmin vittuilit minulle, että en seuraa foorumia ja sitten kyselet tuollaisia.
Tämä ketju on 30 sivua pitkä. Ei jaksaisi aloittaa alusta taas keskustelua maskien käytön mahdollisista hyödyistä ja haitoista ja linkitellä samoja asioita uudestaan samoilla perusteluilla. Sinä itse esitit väitteen maskien käytön aiheuttamasta viruksen leviämisestä, joten toivoisin mieluummin jotain lähdettä tuolle.
Se että virus on päässyt leviämään maskisuosituksista huolimatta, on huono veruke millekään, kun ei ole tietoa kuinka paljon virus olisi levinnyt samalla alueella ilman niitä maskeja. En minä väitä että perusmaskit ihmeitä tekevät, mutta koska tauti tarttuu pisaroiden kautta ja maskit rajoittavat niiden leviämistä, niin aika värittyneillä laseilla pitää asiaa katsella, jos väittää että ne eivät auta lainkaan viruksen levittäjän käyttämänä.