Keskustelua hybridiautoista

Muoviosa varmaan virhevalinta tuohon kohtaan mutta kuten videossa näkyy niin siihen on uudempi metallinen korjausosa olemassa.

Veikkaan että ajoprofiili ollut mallia "pätkäajoa" jos kosteus ei ole huohottunut pois öljyn seasta. Jos nyt sitten ajatellaan että nämä pätkäajot olisi vedetty bensalla, niin olisiko tuo yhtään paremmassa kunnossa? Pätkäajossa bensallakaan öljyt ei kerkeä lämpenemään tarpeeksi saati sitten että ajoa lämpenemisen jälkeen tulisi vielä niin paljon lisää että kosteus huohottuisi pois.

Lisäksi öljyt pitäisi Mersun hybridissä vaihtaa vähintään kerran vuodessa, niin tulee sekin mieleen että onko niin tehty. Kerkeääkö vuodessa kertyä noin paljon vettä joukkoon?
Joku tiesi Autostadiumilla kertoa, että nuo muoviosat on tyyppivikana ko. moottorissa myös Renaultilla ja Nissanilla, jotka käyttävät tätä konetta vain ei-hybrideissä.
 
Onko olemassa plug in phev hybridiautoja jossa on akun esilämmitys ? Akun käyttöikä olisi paljon parempi, koska kylmää akkua ei tarvitsisi rasittaa maksimi tehoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Onko olemassa plug in phev hybridiautoja jossa on akun esilämmitys ? Akun käyttöikä olisi paljon parempi, koska kylmää akkua ei tarvitsisi rasittaa maksimi tehoilla.
Villi arvaus, se esilämmityksen vaatima energiamäärä tuhoais plugarin idean ja siksi sitä ei tietääkseni ole toteutettu
 
Todennäköisesti kallistaisi akkua liikaa. En tosin muista oliko BMW ja Porsche niitä joilla oli ilmastoinnin kierto phev akun kautta kun meinasin kirjoittaa ettei missään hybridissä ole lämmönhallintaa akulle... Lämmitystä siis ei, mutta lämmönhallinta ylikuumenemisen osalta ehkä.

Muistelin että Kokkolan videoissa olis ollu kylmäaineliittimet Bemarin akkuun... :hmm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 204
Viestejä
4 748 130
Jäsenet
77 279
Uusin jäsen
Eliiti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom