Minusta tuossa sinun listalla ei edelleenkään ole mitään muuta kuin kiusallisuutta ja mauttomuutta Elonin osalta, ja vähän ylireagoit tuohon poliittiseen viestintään. Olen kiusallisuudesta samaa mieltä. Isolla Koolla. Tässä tapauksessa pitäisi kuitenkin muistaa ne teot. Ne Starlinkit on edelleen siellä ja ilman niitä Ukrainan nykytilanne olisi merkittävästi huonompi. Kukaan muu kuin Elon ei olisi voinut lyödä heille kommunikointivälineitä käyttöön niin nopeasti sodan alussa. Eurooppa istui kädet taskussa. Syytät Elonia siitä, että vaikka on auttanut, on puhunut auttamisesta ikävästi.
Tuo Starlink-heitto ei ollut mielestäni voimafantasiaa tai kiristämistä, eikä kukaan sitä voi varmuudella sellaiseksi todeta. Hän vaan totesi miten asia on. Zelenskyn kritisointi oli silloin pari viikkoa sitten jenkkijohdon poliittista viestintää, pidämme siitä tai emme, ja syystä tai toisesta myös Elon jakoi sitä ajattelumallia koska on toistaiseksi Team Trump. Itse ajattelen, että se nyt oli jotain typerää poliittista neuvottelu -mind gamea heidän osaltaan. Eihän se nättiä ollut.
Minusta tässä vaiheessa on aikaista vetää johtopäätöstä, että onko nyt joku on menettänyt arvostuksen. Odottaisin ainakin ensin, että miten tämän sodan kanssa käy. Jenkit katsovat sitä eri näkökulmasta kuin me. Kukaan ei myöskään puhu kiinalaisten roolista yhtä paljon kuin jenkkien roolista, vaikka jenkit auttaa Ukrainaa ja Kiina Venäjää. Jenkit on kuitenkin nyt ne pahikset uutisissa. Jos sota loppuu siten kuin USA sen näkee loppuvan ja Ukraina on siihen tyytyväinen, aiommeko vielä senkin jälkeen tuomita somekirjoitteluja, jotka ovat puoltaneet tätä ratkaisua.
Elonin homma siellä on enemmänki räplätä sitä DOGE-hommaa, sellaisessa hän loistaa enemmän. Itse toistaiseksi uskon, että hän tekee sitä puhtaasti auttamismielessä, koska uskoo, että se on pakko tehdä. Nämä ulkopoliittiset heitot eivät ole hänen alaansa eikä hän niihin mitenkään liity päättäjänä. Ne on sitä kiusallista Team Trump viestintää mihin hän on syystä tai toisesta lähtenyt, mutta hän ei päätä mistään asetuista tai muistakaan, vaan Twiittaa omia näkemyksiään, jotka ovat jenkeissä ymmärtääkseni kovin suosittuja tällä hetkellä.