• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Elon Muskista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DaKyy
  • Aloitettu Aloitettu
Muskilla alkaa olla jo paljon lapsia (ehkä 14). Ja Musk haluaa nimen jaomaan poikalapsia.

Tosi ilkeä tuo Musk ainakin yhtä lastansa kohtaan:

"Muskin transsukupuolinen tytär Vivian Jenna Wilson on sen sijaan ollut paljonkin esillä julkisuudessa. Hän on ottanut useaan kertaan julkisesti yhteen isänsä kanssa ja käyttää nykyään äitinsä tyttönimeä."

"Trumpin voitettua Yhdysvaltain presidentinvaalit Wilson ilmoitti, ettei hän näe elävänsä tulevaisuudessa Yhdysvalloissa. Tästä suivaantunut Musk avasi jälleen sanaisen arkkunsa.

– Woke-mielenvirus tappoi poikani, hän kirjoitti transsukupuolisesta tyttärestään X:ssä."

Eiköhän tähänkin ratkaisu löydy. Erotetaan vaikka varmuuden vuoksi koko osasto jos syyllistä ei löydy. Tai herra Ketamiini tarjoaa 100.000 dollaria sille joka kertoo kirjeen lähettäjän/lähettäjät.
Muistaakseni Teslassa etsittiin vuotajaa jo joku vuosi sitten. Tekniikka oli muistini mukaan että jokaiselle vastaanottajalle lähetettiin sama sähköposti, paitsi että jokaisessa oli uniikki yhdistelmä piilotettuja merkkejä, esim tuplavälilyönnit jossain tms. Jos tällaisen viestin copy-pasteaa sellaisenaan voidaan päätellä kuka vuosi

FT: Tesla varoittaa Trumpia kauppasodan vaikutuksista

"Yhdysvaltain kauppaedustajalle Jamieson Greerille osoitetussa kirjeessä Tesla kertoo ”tukevansa” reilua kauppaa, mutta varoittaa, että amerikkalaiset vientiyhtiöt ovat ”alttiina suhteettomille vaikutuksille, kun muut maat reagoivat Yhdysvaltain kauppatoimiin”.

Kirje on lähetetty allekirjoittamattomana.
– Se on allekirjoittamaton, koska kukaan yrityksessä ei halua tulla erotetuksi, kertoo kirjeen lähettämisestä perillä oleva henkilö Financial Timesille."

Teslan johtokin pyrkii pistämään vastaan Trumpille, vaikka keinot ovat rajatut. Hyvä esimerkki siitä että Trumpin tuontitullit ovat todellakin haitallinen asia - sekä siitä että Teslaa nykyisin johdetaan pelolla.
Eihän tuossa viestissä ole mitään mitä Musk ei olisi sanonut itse:

Ainoa, kuka oikeasti sitä "ihmisjauhinta" pitää käynnissä on Putin. Putin voisi koska tahansa vetää joukkonsa pois Ukrainasta ja sota loppuisi siihen paikkaan.
Sodassa on aina kaksi osapuolta. Jos toinen voittaa, toinen ei voi jatkaa. Kaksi vaihtoehtoa, siksi on myös kaksi tapaa miten sota voi loppua. Itse kannatan toki Ukrainan voittamista, se olisi paras lopputulos. Ymmärrän kuitenkin myös toista vaihtoehtoa, missä rauha tehtäisiin siten, että Venäjä ainakin itse kuvittelisi voittaneensa, tämä toki mielestäni huonompi vaihtoehto juurikin siitä syystä, että ilman kunnon turvatakuita Venäjä voisi helposti jatkaa sotaa milloin vain ja mahdollisesti laajentaa muihin maihin, tämä on selvä riski.

Tämä sota ei ole Trumpin sota. Trump on Yhdysvaltojen presidentti, ja USA ei ole osapuoli tässä sodassa.
Riippumatta tarkoista termeistä, kaikki joilla on vaikutusta sodan kulkuun ovat jollain tapaa osallisia, koska heidän toimintansa vaikuttaa sodan tulokseen.
Tämä sota olisi voitu välttää, jos Venäjälle olisi laitettu kunnon pakotteet jo 2008 kun Venäjä hyökkäsi Georgiaan. Kun Venäjälle ei ole laitettu kovaa kovaa vastaan, se on vaan jatkuvasti lisännyt perseilyään.
Tästä asiasta olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Ja nyt Trump haluaa myönnytyspolitiikallaan toistaa aiemmat virheet ja efektiivisesti palkita Venäjää tämän brutaalin hyökkäyssodan aloittamisesta. Venäjälle ei tule antaa tässä sodassa yhtään mitään, niin silloin kaikille on selvää että Venäjä hävisi sodan, mikä tahansa mikä voidaan jollain tavalla tulkita "voitoksi" johtaa saman perseilyn jatkumiseen.
Tämä riski on todellinen. Tähän asiaan vaikuttaa kuitenkin moni eri tekijä, kuten mihin suuntaan Venäjän talous kehittyy, vaihtuuko diktaattori lähiaikoina, minkälaiset turvatakuut USA järjestää jne...
Ei olisi voitu lähettää mitään "riittävän suurta sotaa lopettavaa tukea" kun suurin osa Euroopasta oli ajanut sotavoimansa alas eikä ollut mitä antaa.
Eurooppa olisi voinut nopeasti ostaa sotakalustoa muilta mailta ja aloittaa ripeällä tahdilla myös uuden kaluston valmistuksen. Kyse oli täysin päätöskyvyttömyydestä.
Nimenomaan. Sinä sen sijaan tunnut täysin kritiikittä uskovan kaikki Turmpin ja Elonin valheet etsimättä yhtään sitä totuutta sieltä kivenkoloista.
Katso peiliin näiden kommenttiesi kanssa, itse tässä olet lähtenyt sille helpolle tiellä päättäessäsi vaan alkaa uskomaan kaiken mitä Elon ja Trump sanoo ilman mitään kritiikkiä.
Ei myöskään ole rehellistä fokusoitua pelkästään hyviin puoliin, ja niiden perusteella ignoroida niitä huonoja puolia. Sinä teet tätä Elon-fanituksellasi.
Olen esittänyt moneen kertaa kritiikkiä näistä molemmista henkilöistä myös tässä ketjussa, nämä väitteesi eivät pidä alkuunkaan paikkaansa.
Olen nimenomaan esittänyt sekä negatiivisia, että positiivisia puolia näistä henkilöistä.

Sodassa on aina kaksi osapuolta. Jos toinen voittaa, toinen ei voi jatkaa. Kaksi vaihtoehtoa, siksi on myös kaksi tapaa miten sota voi loppua. Itse kannatan toki Ukrainan voittamista, se olisi paras lopputulos. Ymmärrän kuitenkin myös toista vaihtoehtoa, missä rauha tehtäisiin siten, että Venäjä ainakin itse kuvittelisi voittaneensa, tämä toki mielestäni huonompi vaihtoehto juurikin siitä syystä, että ilman kunnon turvatakuita Venäjä voisi helposti jatkaa sotaa milloin vain ja mahdollisesti laajentaa muihin maihin, tämä on selvä riski.
Tässä on se naiivi oletus että sodan pitäisi loppua, mutta tämähän ei pidä paikkaansa etenkään lyhyellä aikavälillä. Katso vaikka Koreoiden välistä konfliktia, sehän on ollut efektiivisesti 90 vuotta päällä. Venäjän ja Ukrainan sota voi hyvin ajautua vastaavaan tilanteeseen, ja sehän olisi länsimaiden näkökulmasta ihan hyväksyttävä lopputulos. Ei länsimaille ole mitään merkitystä vaikka venäjän sanktiot pidettäisiin voimassa maailmanloppuun asti, niistä on viime kädessä vain hyötyä meidän markkinoille ja samalla venäjän kyky rakentaa sotavoimiaan pysyy heikkona.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 129
Jäsenet
76 726
Uusin jäsen
Sakkeus62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom