Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Kun katsot millä rahalla nuo isot ketjut imuroi yksityisiltäkin autot sisään (ostot jopa vain 1000e alle asetetun pyyntihinnan), niin pakkohan niiden on korkoerotuotolla ja lisämyynnillä tehdä kauppaa.
Eihän autoliike voi olla autoliike jos se ei millään keinolla saa katetta tehtyä. Tässä markkinassa vaikuttaa siltä että harva pystyy rautakatetta kovin paljoa tekemään, niin tässä on tulos.
 
Kun katsot millä rahalla nuo isot ketjut imuroi yksityisiltäkin autot sisään (ostot jopa vain 1000e alle asetetun pyyntihinnan), niin pakkohan niiden on korkoerotuotolla ja lisämyynnillä tehdä kauppaa.
Eihän autoliike voi olla autoliike jos se ei millään keinolla saa katetta tehtyä. Tässä markkinassa vaikuttaa siltä että harva pystyy rautakatetta kovin paljoa tekemään, niin tässä on tulos.
Aika huonoa hintaa he kyllä tarjoavat käytetyistä autoista, tämä on ihan lähipiirin kokemus kauttaaltaan, niin kyllä niille vaihtoautoille katetta saadaan. Ymmärtäisin että ottaisivat prosentin kaksi jokaisesta rahoituksesta välistä. Mutta kun ohjauskorko on tällä hetkellä 2%, niin mikään ei oikein anna syytä veloittaa asiakkaalta sitä 8% ja ylikin. Varsinkin, kuten tuossa aikasemminkin mainitsin niin perivät 15€/kk + toimituskulut jotka nekin ovat useampi sata euroa.

Jos nyt vaikka 10k€ auto, maksat sen kolmen vuoden aikana niin kyllähän liike siitä ihan mukavat katteet ottaa. Sisäänostohinta varmasti ollut sen 7-8000€, 300€ toimitusmaksu, 15€/kk laskutuksesta ja siihen päälle se 5% korko mitä ottavat välistä.

Eihän se tyhmä ole joka pyytää, mutta tämän takia kartan itse näitä isoja liikkeitä. Palvelun taso myös lähtökohtaiseti ala-arvoista, mitä nyt muutamassa käynyt tässä viime aikoina. Iso osa tuonti-autoja, jossa historia täysin pimennossa tai se pimitetään yms yms.
 
Varmaan jos autoliikkeelle tarjotaan jotain 300tkm ajettua octaviaa tai jotain tuoretta GTE-Passatia niin ei ostohinnat ole kummoiset. Oletuksena oli että puhutaan nyt jotenkin edes etäisesti kaupallisesta tavarasta. Aika usein tässä on myös se pieni harha että omistaja itse pitää autoaan aina kalliimpana kuin muut ja katsoo pelkästään myynnissä olevien autojen pyyntihintoja.

A) Pyyntihinta ei ole myyntihinta
B) Tällä hetkellä myynnissä olevien autojen pyyntihinnat ei välttämättä ole se kestävä markkinahinta, vaan on peilattava myös toteutuneita kauppoja.

Aika usein sitten se naapurin pertsa vielä jättää kertomatta että autossa paloikin moottorin vikavalo, toinen avain oli hukassa, jakopää täytyisi tehdä 5000km sisään ja renkaatkin oli kaljut.

Autoliikkeiden ja rahoitusyhtiöiden väliset sopimukset ovat usein sellaiset että sitä koko korkoerotuottoa ei makseta minkään oletuksen pohjalta, vaan toteutuvan mukaan kuukausittain. Keskimääräinen rahoitussopimuksen kesto on noin 1,5v, joten jollain prosentin korkoerotuotolla ei kyllä joku kamuxin tai sakan kokoinen firma kauheasti rikastu.
Lisäksi perustamiskulua ja laskutuslisää ei autoliike saa itselleen kokonaisuudessaan.

Se autoliikkeen pyörittäminen ei ole ihan niin yksinkertaista mitä monasti ulkopuolelta saattaa näyttää ja kyseessä kun on vielä todella raskaan pääomavaltainen ala, täytyisi tuotto-odotuskin jonkinlainen olla.

Sitten kun aletaan vielä pohtimaan jälkikuluja etc. niin myisitkö itse autoliikkeen vastuilla jotain 20 000e autoja tonnin katteella ja 2,49% korolla? Jos myyt, niin ei muuta kuin yrittäjäksi ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
 
Saka antoi mulle parhaat hyvitykset kaikista ja vaikea oli muiden tapella vastaan koroillakaan. Kakkosautoa vaihtaessa ne tarjos 3ke enemmän ku seuraavaksi paras. Ei prosenttiyksikön kovempi korko haitannut, kun pätkää jäi niin paljon vähemmän maksettavaksi. Möivät auton n. tonnin marginaalilla eteenpäin.
 
Varmaan jos autoliikkeelle tarjotaan jotain 300tkm ajettua octaviaa tai jotain tuoretta GTE-Passatia niin ei ostohinnat ole kummoiset. Oletuksena oli että puhutaan nyt jotenkin edes etäisesti kaupallisesta tavarasta. Aika usein tässä on myös se pieni harha että omistaja itse pitää autoaan aina kalliimpana kuin muut ja katsoo pelkästään myynnissä olevien autojen pyyntihintoja.

A) Pyyntihinta ei ole myyntihinta
B) Tällä hetkellä myynnissä olevien autojen pyyntihinnat ei välttämättä ole se kestävä markkinahinta, vaan on peilattava myös toteutuneita kauppoja.

Aika usein sitten se naapurin pertsa vielä jättää kertomatta että autossa paloikin moottorin vikavalo, toinen avain oli hukassa, jakopää täytyisi tehdä 5000km sisään ja renkaatkin oli kaljut.

Autoliikkeiden ja rahoitusyhtiöiden väliset sopimukset ovat usein sellaiset että sitä koko korkoerotuottoa ei makseta minkään oletuksen pohjalta, vaan toteutuvan mukaan kuukausittain. Keskimääräinen rahoitussopimuksen kesto on noin 1,5v, joten jollain prosentin korkoerotuotolla ei kyllä joku kamuxin tai sakan kokoinen firma kauheasti rikastu.
Lisäksi perustamiskulua ja laskutuslisää ei autoliike saa itselleen kokonaisuudessaan.

Se autoliikkeen pyörittäminen ei ole ihan niin yksinkertaista mitä monasti ulkopuolelta saattaa näyttää ja kyseessä kun on vielä todella raskaan pääomavaltainen ala, täytyisi tuotto-odotuskin jonkinlainen olla.

Sitten kun aletaan vielä pohtimaan jälkikuluja etc. niin myisitkö itse autoliikkeen vastuilla jotain 20 000e autoja tonnin katteella ja 2,49% korolla? Jos myyt, niin ei muuta kuin yrittäjäksi ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Tämä nyt niin selvä provosointi, ja ääriesimerkkejä täynnä että ei pitäisi edes tarttua mutta tartutaan rapalaan. Taidat itse olla ison firman lippatukka.

En kyllä naapureilta hirveasti kysele mitä heidän autoissa on, että ihan luotettavilta kysyn jos on kysyttävää.

Jos olisit lukenut, etkä keksittynyt pelkästään trollailuun, niin en puhunut missään vaiheessa luoton perustamiskulusta vaan toimituskuluista.

Jos ei ole varaa myydä vastuulla, niin ei kannattaisi myydä ollenkaan. Montahan kertaa nämä isot ovat jääneet kiinni ties mistä kusetuksista, eikä loppua niille näy. Uitetaan maahan kaikennäköisiä mällätyjä autoja ja myydään ne HUIPPUYKSILÖINÄ. Se miksen itse rupea myymään ei välttämättä liity tähän ketjuun, mutta en rupea automyyjäksi koska automyynti ei kiinnosta itseäni yhtään. Se että olisi jotenkin erityisen vaikeata, niin sitähän se nyt ei ole.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 738
Viestejä
4 973 682
Jäsenet
79 840
Uusin jäsen
T0mmiT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom