Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

No toi on just se edullinen, etenkin kun ilmoitettu korko on lähes sama kuin todellinen korko. Ei kulutusluottoa juuri halvemmalla saa, kun eb pyörii 2% hujakoilla. Autoliikkeiden 1,99% voi olla helposti 4% todellista ja siinäkin on mukana kompensointia, eli joku kuittaa rahoittajalle ekstraa koron päälle. Se joku on autoa myyvä liike hyvin todennäköisesti.
Ehkä tässä olisi hyvä mainita edes sivulauseessa ne Nordnetin luottoon liittyvät riskit tai ainakin se, että jos tuota käyttää kannattaa tietää mitä tekee ja kuinka paljon sitä kannattaa ottaa vs. salkun koko.
 
Etuajopäiviltä (1-6.9.2025) olisi saatavissa nollakorko Skoda Fabiaan, Kamiqiin ja Scalaan aina 30 000€ rahoitukselle asti. Perustamiskulu 349€ ja 16€ käsittelykulu tosin nostavat todellisen vuosikoron suuremmaksi.

1756580359143.png



** Rahoituslaskelma esimerkiksi: Škoda Fabia 1.0 TSI 116 Essence kokonaishinta 22 412,83 €, sisältäen 600 € toimituskulut, käsiraha 5 700,00 €, luoton perustamiskulu 349,00€, rahoitettava osuus 17 061,83 €. Rahoitusaika 60kk, korko 0,00 %, poikkeava viimeinen erä 6 275,00 €, kk-erä 198,90 € (sis. käsittelymaksu 16,00€/erä). Todellinen vuosikorko 2,28 %, luottokustannukset 1 309,00 €, KSL:n mukainen luottohinta 23 721,83 €. Enintään rahoitettava osuus 30 000 €. Korkoetu ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin. Rahoituksen tarjoaa OP Yrityspankki Oyj, Gebhardinaukio 1, Helsinki. Sisältäen 600 € toimituskulut.
 
Etuajopäiviltä (1-6.9.2025) olisi saatavissa nollakorko Skoda Fabiaan, Kamiqiin ja Scalaan aina 30 000€ rahoitukselle asti. Perustamiskulu 349€ ja 16€ käsittelykulu tosin nostavat todellisen vuosikoron suuremmaksi.


Myös Etuajopäivät < Škoda - Tarjoukset auton ostajalle | Helkama-Autokauppa Oy | Škodan Brand Store tarjolla Elroq yksityisleasing 399 € / kk 50 Selection malli winter-paketti, metalliväri ja renkaat. 48kk/ 40 000 km. 30 kpl:n rajoitettu erä.
 
Onko luotettava? Kokemuksia?

On ainakin Lahdessa kohtuu kauan toiminut, enkä ole ainakaan huonoihin kokemuksiin törmännyt, mutta ei ole itsellä omia kokemuksia kun muutama koeajo ja tarjouksen pyyntö ja niistä jäi ihan asiallinen kuva.
 
Jos Kia kelpaa niin mä sain tässä kuussa Autokeskuksen mainostaman 0+kulut-koron myös nelivetoiseen EV6:een, vaikkeivät sitä mainostakaan.

Ei toki ihan nollakorko mutta sen verran edullinen että todellinen vuosikorko oli 0,52%.
 
Missä pyörii tällä hetkellä autorahoitukset käytetyille autoille?
Autolähde ”NYT: LÄHES KAIKKI AUTOT 1,79 % + kulut! ”

Yleisesti mitä noita käytettyjen autojen korkotarjouksia olen seurannut, niin tuntuu ne tarjouksen sitten olevan leivottu auton hintaa.
 
Olen tainnut jo täällä ketjussa aiemmin päteäkin aiheesta, mutta eikö se nyt ole päivän selvä asia että käytettyjen autojen kauppias ei sinulle myy 1,79% korolla autoa ottamatta sitä jossain muodossa takaisin? Jos Euriborikin on korkeampi kuin käytetyn auton nimelliskorko niin kyllä vähän hitaammatkin hoksottimet tajuaa että joku kikka siinä on taustalla, kun tuskin rahoitusyhtiötkään hyvää hyvyyttään tuollaisia korkoja autoliikkeelle antaisivat?
 
Todella huonot tarjoukset tänä vuonna Hulluilla Päivillä:

Peugeot
2008 Edition Hybrid 145 Automaatti 28990,00 €

Peugeot E-3008 Allure Business 73 kWh 210 Automaatti​

Yksityisleasing alkaen 559 €/kk**​

Sopimusaika esimerkissä on 48 kk ja 40 tkm. Pyydä tarjous halutessasi muulla käsirahalla (esimerkiksi vaihtoauto), tai muulla sopimusajalla, tai ajomäärällä. Sopimus sisältää määräaikaishuollot, kesä- ja talvirenkaat, 24/7 tiepalvelun ja katsastukset.
 
Entäs vaihtoautoista? ;)

Vaihtoautoista on harva se viikko samanlaisia 0,99 % kampanjoita. Noissa täytyy vain katsoa tarkkaan käsittelykulut, etteivät nosta todellista vuosikorkoa yli 2 %:n.

Sinulla oli alkuperäisessä viestissä hintarajana tuo 40 t€, niin ajattelin että nuokin voi laittaa, kun noita saa uusina tuohon 40 t€ hintaan.

Jos laitat tarkemmin mitä autoa haet, niin etsitään sopiva korko.
 
Nuo minuutissa googlasin nuo uusista autoista:
Tesla Model 3 -> 0,99 % korko
Tesla Model Y -> 0 % korko
Mazda -> 0,99 % korko

Listaan jatkoa

Nissan 0%
Ford 0.99%

Ja muitakin lienee, itse kans hintaluokkaa huomioiden ett myös mahdolliset uudet autot hakusessa.
 
Vaihtoautoista on harva se viikko samanlaisia 0,99 % kampanjoita. Noissa täytyy vain katsoa tarkkaan käsittelykulut, etteivät nosta todellista vuosikorkoa yli 2 %:n.

Sinulla oli alkuperäisessä viestissä hintarajana tuo 40 t€, niin ajattelin että nuokin voi laittaa, kun noita saa uusina tuohon 40 t€ hintaan.

Jos laitat tarkemmin mitä autoa haet, niin etsitään sopiva korko.
Uusissa autoissa arvonalenemat on niin jäätävät ettei kannata.
Kriteereinä ainakin neliveto, bensa/sähkö, webasto/ilp, hinta mieluiten alle 35 t€.
 
Uusissa autoissa arvonalenemat on niin jäätävät ettei kannata.
Kriteereinä ainakin neliveto, bensa/sähkö, webasto/ilp, hinta mieluiten alle 35 t€.

Tarkoitin että kerro minkä auton haluat, niin voidaan katsoa mistä siihen saisi parhaan koron.
 
Uusissa autoissa arvonalenemat on niin jäätävät ettei kannata.
Kriteereinä ainakin neliveto, bensa/sähkö, webasto/ilp, hinta mieluiten alle 35 t€.
Tuolla kannattaa kysellä autosuosituksia
 
Uusissa autoissa arvonalenemat on niin jäätävät ettei kannata.
Kriteereinä ainakin neliveto, bensa/sähkö, webasto/ilp, hinta mieluiten alle 35 t€.

Ja käytetyissä yksilön merkitys todella suuri. Vissiin omalla kohdalla vaatimukset auton varuteilta, kunnolta, iältä ja ajomäärältä ajavat vaihtoehdot vähiin ja viimeistään rajallinen budjetti karsii melkein kaikki loputkin. Korosta/maksuerästä ja hinnasta onneksi voi esittää näkemyksiä myyjälle.

Itse asiassa vähän samanlaisilla spekseillä seurannut markkinaa 22< XC60 Volvoista.

Nettiautosta:
<50k€, 22-> löytyy 111 tulosta
T8 mukaan löytyy 37 tulosta
Dark mukaan 13 tulosta
Ultimate/Ultra 3 tulosta

Tällä tarjonnalla korkotarjousten osuminen samaa on vähän turhan harvinaista.

Reipas vuosittainen ajomäärä vielä rajoittaa yksityisleasingit pois.
 
Näyttäisi BYDillä olevan loppuvuoden ajan 0%-korkotarjous Nordeasta. Käytännössä taitaa olla 0% + 14e/kk + 600e perustaminen. Maksimisumma 60ke ja maksimiaika 60kk.
 
Hyvä, mutta eikö noissa jäädy ovet ja kahvat talvella?

Ei kuulu sitten tämä asia millään tavalla tähän ketjuun, jatkot Teslan mallien ominaisuuksista ja vioista voi hoitaa joko sähköautoketjussa, Tesla yleisketjussa tai Model Y mallikeskustelussa.

 
E-S Autotaloa ja tämän keissin jälkihoitoa koskevan keskustelun vois siirtää tuonne Kaupankäynnin kiistatilanteet -ketjuun josta se tänne linkattiinkin. Ei enää varsinaisesti suoraan liity auto- ja rahoitustarjouksiin.

Tässä vielä linkki alkuperäiseen ketjuun/viestiin:
 
Keskustelua siirretty kaupankäynnin kiistatilanteet -ketjuun - tämä hieman väärä paikka sille + samasta asiasta ei järkeä käydä rinnakkaista keskustelua kahdessa eri ketjussa.
 
Nelipyörällä Merkilliset Markkinat, kaikkiin uusiin autoihin 0,4% rahoitus (ja rapsakat kulut, aloitus 499 ja 17e/kk). Mm. Fordit, Skodat, Kiat, Mitsut jne: Ajankohtaiset kampanjat - Fordeissa 8v lisätakuuta ja rahoitustarjous koskee myös sähköautoja.
 
Minkälaisia rahoitushintoja yleisesti autokaupoilta saa, jotka ei yleensä mainosta mitään rahoitus alennuksia?
Esim Saka, Rintajoupit, Hedin, Länsiauto jne?

muutamia vuosia sitten Saka ja rintajoupit ei "pystyneet" yhtään tiputtamaan 7-8% koroista alaspäin. Onko edelleen sama tilanne?

En tiedä kuinka iso osa ostaa auton rahoituksella, epäilisin että todella iso prosentti, niin eihän tuollaisissa 10% tod koroissa ole mitään järkeä, mutta silti kauppa käy?
 
Minkälaisia rahoitushintoja yleisesti autokaupoilta saa, jotka ei yleensä mainosta mitään rahoitus alennuksia?
Esim Saka, Rintajoupit, Hedin, Länsiauto jne?

muutamia vuosia sitten Saka ja rintajoupit ei "pystyneet" yhtään tiputtamaan 7-8% koroista alaspäin. Onko edelleen sama tilanne?

En tiedä kuinka iso osa ostaa auton rahoituksella, epäilisin että todella iso prosentti, niin eihän tuollaisissa 10% tod koroissa ole mitään järkeä, mutta silti kauppa käy?
Tuossa pari viikkoa sitten Rinta-Joupin chatin kautta kyselin, että onko korko todellakin 7,99% vai onko se neuvoteltavissa, niin 3,99% tulivat vastaan.
Kauppoja ei tosin syntynyt, koska edelleen mielestäni korkea, jolloin esim. 5v luottokuluineen auton hinta lähentelee uutta, jossa 0% korkokampanja.

edit: Tämä eräs pinkin värinen vaihtoautokauppa erityisesti pullautti silmät päästä, en usko että hirveästi näillä hinnoilla kauppa käy 🤔
24k€ autoon pelkkiä sivukuluja jo 2500€ 5v laina-ajalla ja sitten vielä 10% korko päälle.

1761291994300.png
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia rahoitushintoja yleisesti autokaupoilta saa, jotka ei yleensä mainosta mitään rahoitus alennuksia?
Esim Saka, Rintajoupit, Hedin, Länsiauto jne?

muutamia vuosia sitten Saka ja rintajoupit ei "pystyneet" yhtään tiputtamaan 7-8% koroista alaspäin. Onko edelleen sama tilanne?

En tiedä kuinka iso osa ostaa auton rahoituksella, epäilisin että todella iso prosentti, niin eihän tuollaisissa 10% tod koroissa ole mitään järkeä, mutta silti kauppa käy?
Saka, Kamux ja J.rintajouppi pitää tiukasti 5,99-8%> Rinta-jouppi tarjoaa tuon 3,99.

On kyllä törkeitä korkoja mitä veloittavat nykyisessä korkomarkkinassa. Siihen kun kuitenkin lisäävät täysin turhan sen n. 300€ toimistomaksun + n.15€ käsittelykulun.

Onneksi on muitakin liikkeitä.
 
Saka, Kamux ja J.rintajouppi pitää tiukasti 5,99-8%> Rinta-jouppi tarjoaa tuon 3,99.

On kyllä törkeitä korkoja mitä veloittavat nykyisessä korkomarkkinassa. Siihen kun kuitenkin lisäävät täysin turhan sen n. 300€ toimistomaksun + n.15€ käsittelykulun.

Onneksi on muitakin liikkeitä.
Se on vaan ikävää, kun noi kaksi isointa "imuroi" suurimman osan autoista itselleen myyntiin. Saka ja Kamux.

rintajouppi ei ainakaan kuukaisi sitten joustanut yhtään 8,99% korosta ja 399euron perustamismaksusta. 25k€ auto kyseessä, josta lähes koko summa olisi mennyt rahoituksella, eli luulisi olevan hyvä diili autokaupalle/rahoitusyhtiölle?
 
Saka, Kamux ja J.rintajouppi pitää tiukasti 5,99-8%> Rinta-jouppi tarjoaa tuon 3,99.

On kyllä törkeitä korkoja mitä veloittavat nykyisessä korkomarkkinassa. Siihen kun kuitenkin lisäävät täysin turhan sen n. 300€ toimistomaksun + n.15€ käsittelykulun.

Onneksi on muitakin liikkeitä.
Pari vuotta kesällä sitten uusiinkin autoihin korkotaso tuota luokkaa niin oli helppo ostaa kaksi vuotias kamuxilta 5.79% tvk, ärsyttäähän se maksaa tuota korkoa, mutta silloin esim. Uusiin Volvoihin ei saanut pienempää ja sai 2v arvoalaskeneen auton alle. Nyt voi olla järkevämpi laittaa se pakka uusi 0%. Autokin oli sen 5k kilpailevaa liikettä halvempi ja korko sama heillä.
 
Pari vuotta kesällä sitten uusiinkin autoihin korkotaso tuota luokkaa niin oli helppo ostaa kaksi vuotias kamuxilta 5.79% tvk, ärsyttäähän se maksaa tuota korkoa, mutta silloin esim. Uusiin Volvoihin ei saanut pienempää ja sai 2v arvoalaskeneen auton alle. Nyt voi olla järkevämpi laittaa se pakka uusi 0%. Autokin oli sen 5k kilpailevaa liikettä halvempi ja korko sama heillä.
Markkinahan sen lopulta määrittää. Mutta outoa kyllä että isot ketjut paukuttaa tuota isoa prosenttia kun pienemmissä ollut nyt alkaen 1,79%. Nämä siis vaihtoautoihin mitä katsonut.
 
Kun katsot millä rahalla nuo isot ketjut imuroi yksityisiltäkin autot sisään (ostot jopa vain 1000e alle asetetun pyyntihinnan), niin pakkohan niiden on korkoerotuotolla ja lisämyynnillä tehdä kauppaa.
Eihän autoliike voi olla autoliike jos se ei millään keinolla saa katetta tehtyä. Tässä markkinassa vaikuttaa siltä että harva pystyy rautakatetta kovin paljoa tekemään, niin tässä on tulos.
 
Kun katsot millä rahalla nuo isot ketjut imuroi yksityisiltäkin autot sisään (ostot jopa vain 1000e alle asetetun pyyntihinnan), niin pakkohan niiden on korkoerotuotolla ja lisämyynnillä tehdä kauppaa.
Eihän autoliike voi olla autoliike jos se ei millään keinolla saa katetta tehtyä. Tässä markkinassa vaikuttaa siltä että harva pystyy rautakatetta kovin paljoa tekemään, niin tässä on tulos.
Aika huonoa hintaa he kyllä tarjoavat käytetyistä autoista, tämä on ihan lähipiirin kokemus kauttaaltaan, niin kyllä niille vaihtoautoille katetta saadaan. Ymmärtäisin että ottaisivat prosentin kaksi jokaisesta rahoituksesta välistä. Mutta kun ohjauskorko on tällä hetkellä 2%, niin mikään ei oikein anna syytä veloittaa asiakkaalta sitä 8% ja ylikin. Varsinkin, kuten tuossa aikasemminkin mainitsin niin perivät 15€/kk + toimituskulut jotka nekin ovat useampi sata euroa.

Jos nyt vaikka 10k€ auto, maksat sen kolmen vuoden aikana niin kyllähän liike siitä ihan mukavat katteet ottaa. Sisäänostohinta varmasti ollut sen 7-8000€, 300€ toimitusmaksu, 15€/kk laskutuksesta ja siihen päälle se 5% korko mitä ottavat välistä.

Eihän se tyhmä ole joka pyytää, mutta tämän takia kartan itse näitä isoja liikkeitä. Palvelun taso myös lähtökohtaiseti ala-arvoista, mitä nyt muutamassa käynyt tässä viime aikoina. Iso osa tuonti-autoja, jossa historia täysin pimennossa tai se pimitetään yms yms.
 
Varmaan jos autoliikkeelle tarjotaan jotain 300tkm ajettua octaviaa tai jotain tuoretta GTE-Passatia niin ei ostohinnat ole kummoiset. Oletuksena oli että puhutaan nyt jotenkin edes etäisesti kaupallisesta tavarasta. Aika usein tässä on myös se pieni harha että omistaja itse pitää autoaan aina kalliimpana kuin muut ja katsoo pelkästään myynnissä olevien autojen pyyntihintoja.

A) Pyyntihinta ei ole myyntihinta
B) Tällä hetkellä myynnissä olevien autojen pyyntihinnat ei välttämättä ole se kestävä markkinahinta, vaan on peilattava myös toteutuneita kauppoja.

Aika usein sitten se naapurin pertsa vielä jättää kertomatta että autossa paloikin moottorin vikavalo, toinen avain oli hukassa, jakopää täytyisi tehdä 5000km sisään ja renkaatkin oli kaljut.

Autoliikkeiden ja rahoitusyhtiöiden väliset sopimukset ovat usein sellaiset että sitä koko korkoerotuottoa ei makseta minkään oletuksen pohjalta, vaan toteutuvan mukaan kuukausittain. Keskimääräinen rahoitussopimuksen kesto on noin 1,5v, joten jollain prosentin korkoerotuotolla ei kyllä joku kamuxin tai sakan kokoinen firma kauheasti rikastu.
Lisäksi perustamiskulua ja laskutuslisää ei autoliike saa itselleen kokonaisuudessaan.

Se autoliikkeen pyörittäminen ei ole ihan niin yksinkertaista mitä monasti ulkopuolelta saattaa näyttää ja kyseessä kun on vielä todella raskaan pääomavaltainen ala, täytyisi tuotto-odotuskin jonkinlainen olla.

Sitten kun aletaan vielä pohtimaan jälkikuluja etc. niin myisitkö itse autoliikkeen vastuilla jotain 20 000e autoja tonnin katteella ja 2,49% korolla? Jos myyt, niin ei muuta kuin yrittäjäksi ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 020
Viestejä
5 059 750
Jäsenet
81 019
Uusin jäsen
apustaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom