Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
03.01.2022
Viestejä
58
Toiset ei halua ottaa auton takia lainaa, meillä kolme autoa ja lainaa ei ole niistä yhtään. Eikä noista mikään ole ns. tonnin pommeja vaan kaksi on siinä 10k€ tuntumassa ja yksi varmaan 15-20k€ välillä vaikka ikää jo +13v.

Toki meillä ei ole mistään muustakaan lainaa eikä edes haluta ottaa lainaa...
Jep autoilun kulut kannattaa hahmottaa kokonaisuutena ja näistä laina on yksi enemmän tai vähemmän merkittävä osa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
116
Yritin soitella ja kysellä Toyotalta, mutta epävarmuuden ruummillistuma osui luurin päähän ja pitää varmaan yrittää löytää joku selväsanaisempi jäbä jatkon kannalta.

Mietin että jos ostan Yariksen jonka arvo 23k ja maksan sitä osissa 4 vuotta. Takaavat hyvityshinnaksi 12k. Miten mulla on sellainen fiilis, että auton jälleenmyynti hinta 4 vuoden jälkeen voisi olla enemmän kuin 12k ?

Sain sen verran irti tuosta puhelustani, että myös 'toisenlainen rahoitus' olisi mahdollista, joka ei olisi 'tavallaan niinkuin liisaus'. Ota näistä nyt selvä.
Hyvää pohdintaa ja myös itse pyörinyt tämän epäselvyyden kanssa. Lisäksi uuden auton rahoituksella pitää arvata kilometrit kuinka paljon aikoo ajaa rahoituksen aikana, kun pankin kautta rahoittamalla voi ajella autolla niin paljon kuin haluaa. Käsittääkseni rahoituksella hankitulla autolla voi toki ajaa enemmänkin, mutta tästä tulee lisäkustannuksia, joiden ennakoiminen kokonaiskustannuksissa on hankalampaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Toiset ei halua ottaa auton takia lainaa, meillä kolme autoa ja lainaa ei ole niistä yhtään. Eikä noista mikään ole ns. tonnin pommeja vaan kaksi on siinä 10k€ tuntumassa ja yksi varmaan 15-20k€ välillä vaikka ikää jo +13v.

Toki meillä ei ole mistään muustakaan lainaa eikä edes haluta ottaa lainaa...
Sidottu pääomakin on kulu. 35-40ke ei ole mikään ihan pieni raha seisottaa kiinni vehkeissä, joiden arvo vain laskee koko ajan.

Yleensä niillä ihmisillä kenellä on eniten lainaa, on myös eniten varallisuutta. Mistähän johtuu...
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Sidottu pääomakin on kulu. 35-40ke ei ole mikään ihan pieni raha seisottaa kiinni vehkeissä, joiden arvo vain laskee koko ajan.

Yleensä niillä ihmisillä kenellä on eniten varallisuutta, on myös eniten lainaa. Mistähän johtuu...
Tätäpä ei moni ymmärrä. 2017 jälkeen ein ole rahoja autoissa kiinni pitänyt. Kaikki olleet joko yksityisliisareita tai nollakorkoisia ja käsirahattomia. Nyt tulossa HP Pösö kolmanneksi autoksi nollkäsirahalla sekin.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Yritin soitella ja kysellä Toyotalta, mutta epävarmuuden ruummillistuma osui luurin päähän ja pitää varmaan yrittää löytää joku selväsanaisempi jäbä jatkon kannalta.

Mietin että jos ostan Yariksen jonka arvo 23k ja maksan sitä osissa 4 vuotta. Takaavat hyvityshinnaksi 12k. Miten mulla on sellainen fiilis, että auton jälleenmyynti hinta 4 vuoden jälkeen voisi olla enemmän kuin 12k ?

Sain sen verran irti tuosta puhelustani, että myös 'toisenlainen rahoitus' olisi mahdollista, joka ei olisi 'tavallaan niinkuin liisaus'. Ota näistä nyt selvä.
Itse sain aikoinaan ainakin reilusti paremman hyvityksen kuin mitä tuo takuusumma oli (ihan markkinahinnan). Se on nimenomaan takuusumma, sitä vähempää eivät maksa. Ellet nyt aivan rutattuna yritä sitä palauttaa..
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sidottu pääomakin on kulu. 35-40ke ei ole mikään ihan pieni raha seisottaa kiinni vehkeissä, joiden arvo vain laskee koko ajan.

Yleensä niillä ihmisillä kenellä on eniten lainaa, on myös eniten varallisuutta. Mistähän johtuu...
Entä jos osakesalkku on 400k€ niin haittaako se jos osa varallisuudesta menettää arvoa? :think:
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Entä jos osakesalkku on 400k€ niin haittaako se jos osa varallisuudesta menettää arvoa? :think:
Sinäänsä aivan sama paljon sen salkun arvo on niin silti taloudellisesti menetys on yhtä iso. Se että onko valmis niitä menetyksiä hyväksymään on eri asia.

Tässä lähinnä nyt viitattiin yleisesti siihen että velattomuus ei aina ole mikään tilanne mitä kannattaa tavoitella.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sinäänsä aivan sama paljon sen salkun arvo on niin silti taloudellisesti menetys on yhtä iso. Se että onko valmis niitä menetyksiä hyväksymään on eri asia.

Tässä lähinnä nyt viitattiin yleisesti siihen että velattomuus ei aina ole mikään tilanne mitä kannattaa tavoitella.
Siksi itse en ostele noita +50k€ autoja ja aja sillä +6v ja ihmettele kun hyvitys on puolet uuden hinnasta, 10k€ auton kun myy sen 6v kuluttua pois se ei menetä 25k€ arvostaan...
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Itselläkin sellainen salkku, jolla ostaisi vaikka 5 uutta sähkäriä, mutta en silti ole valmis siitä mitään realisoimaan auton hankintaan. Tarkoitus on hankkia autot pitäen mahdollisimman vähän omaa rahaa kiinni niissä. On se sitten nollakäsirahainen osari mahdollisimman matalalla korolla, yksityisliisari taikka työpaikan liisari.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Siksi itse en ostele noita +50k€ autoja ja aja sillä +6v ja ihmettele kun hyvitys on puolet uuden hinnasta, 10k€ auton kun myy sen 6v kuluttua pois se ei menetä 25k€ arvostaan...
Yhtälailla sen 10k€ auton voi hommata rahoituksella ja pitää ne rahat sijoituksissa kiinni. Itse juuri kirjoitit, että sulla on 45k€ autoissa kiinni. Yhtälailla se on vanhoissa kiinni kuin kuusissa. Ei se raha tiedä onko auto uusi vai vanha. Tai onko sulla yksi vai kolme autoa.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Yhtälailla sen 10k€ auton voi hommata rahoituksella ja pitää ne rahat sijoituksissa kiinni. Itse juuri kirjoitit, että sulla on 45k€ autoissa kiinni. Yhtälailla se on vanhoissa kiinni kuin kuusissa. Ei se raha tiedä onko auto uusi vai vanha. Tai onko sulla yksi vai kolme autoa.
Tässä nyt varmaan ideana oli enemmän flexailla velattomuudella ja salkun arvolla kuin keskustella tästä itse asiasta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Entä jos osakesalkku on 400k€ niin haittaako se jos osa varallisuudesta menettää arvoa? :think:
Osaat varmaan itsekin laskea millä oman pääoman tuotto-odotuksella ja vieraan pääoman kustannuksella sitä vierasta pääomaa kannattaa käyttää.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tässä nyt varmaan ideana oli enemmän flexailla velattomuudella ja salkun arvolla kuin keskustella tästä itse asiasta
Ei vaan siitä että jossain tilanteessa velka on hyvä, jossain tilanteessa ei niin hyvä vaihtoehto. Totta kai nollakorolla tai hyvin lähelle sitä on hyvä ottaa velalla, mutta jos aletaan puhumaan 8% korosta autolainassa niin siinä ei enää ole mun mielestä mitään järkeä.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
463
Tosielämän esimerkki autolainan kannattavuudesta. 1.2.2021 otin 90 000 euroa autolainaa kiinteällä 2% korolla. Olisin voinut maksaa auton kokonaan käteiselläkin mutta uskoin saavani sijoituksille autolainan korkoa paremman tuoton. Kahden vuoden ajalla 2.1.2021 - 2.1.2023 osakesalkkuni arvo on noussut 36%, eli auton ostoon varaamani 90 000 euroa on tehnyt tuottoa 32 400 euroa ennen veroja. Autolainan korkokulut ensimmäisenä vuonna 1 800 euroa, toisena hieman vähemmän. Tukevasti voiton puolella siis ollaan, uskon tuottoeron jatkossa vain kasvavan koko laina-ajan.

Samasta syystä en myöskään kiirehdi asuntolainan lyhennyksiä vaikka se onkin tuplasti autolainaani kalliimpaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Tosielämän esimerkki autolainan kannattavuudesta. 1.2.2021 otin 90 000 euroa autolainaa kiinteällä 2% korolla. Olisin voinut maksaa auton kokonaan käteiselläkin mutta uskoin saavani sijoituksille autolainan korkoa paremman tuoton. Kahden vuoden ajalla 2.1.2021 - 2.1.2023 osakesalkkuni arvo on noussut 36%, eli auton ostoon varaamani 90 000 euroa on tehnyt tuottoa 32 400 euroa ennen veroja. Autolainan korkokulut ensimmäisenä vuonna 1 800 euroa, toisena hieman vähemmän. Tukevasti voiton puolella siis ollaan, uskon tuottoeron jatkossa vain kasvavan koko laina-ajan.

Samasta syystä en myöskään kiirehdi asuntolainan lyhennyksiä vaikka se onkin tuplasti autolainaani kalliimpaa.
Näitä yksittäisia tarinoita riittää varmasti vaikka kuinka suuntaan ja toiseen. Tuskin olisit täällä kertonut tätä "tosielämän esimerkkiä", jos salkku olisi kyykännyt 10 %.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Näitä yksittäisia tarinoita riittää varmasti vaikka kuinka suuntaan ja toiseen. Tuskin olisit täällä kertonut tätä "tosielämän esimerkkiä", jos salkku olisi kyykännyt 10 %.
No mulla ihan samanlaisia kokemuksia. Jo useamman auton kohdalta. 2017 lähtien, jolloin myin viimeisen oman auton ja laitoin myynistä saadut rahat pörssiin. Mulla ollut noita 0%-1.9% korolla kolme autoa tänä aikana hankittu ja yksi yksityisliisari. Kaikkiin olisi ollut rahaa tilillä / sijoituksissa, mutta en edes miettinyt asiaa. Toi 2017 laitettu alkusumma on nyt 8,2% vuotuista tuottoa tehnyt tähän päivään mennessä. Pitkässä juoksussa ihan ok vrt. noi 0-1.9% rahoitukset. Korkoa korolle toimii.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
No mulla ihan samanlaisia kokemuksia. Jo useamman auton kohdalta. 2017 lähtien, jolloin myin viimeisen oman auton ja laitoin myynistä saadut rahat pörssiin. Mulla ollut noita 0%-1.9% korolla kolme autoa tänä aikana hankittu ja yksi yksityisliisari. Kaikkiin olisi ollut rahaa tilillä / sijoituksissa, mutta en edes miettinyt asiaa. Toi 2017 laitettu alkusumma on nyt 8,2% vuotuista tuottoa tehnyt tähän päivään mennessä. Pitkässä juoksussa ihan ok vrt. noi 0-1.9% rahoitukset. Korkoa korolle toimii.
...ja on varmasti monella muullakin. Ja sitten on monta, joilla on päinvastaisia kokemuksia. Esim. viime aikoina korot ovat nousseet ja indeksit laskeneet.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
...ja on varmasti monella muullakin. Ja sitten on monta, joilla on päinvastaisia kokemuksia. Esim. viime aikoina korot ovat nousseet ja indeksit laskeneet.
Joo tällä hetkellä on vähän siinä ja siinä kumpi kannattaa kun osakemarkkinoilta ei saa "varmasti" sitä 7% vuosituottoa ja autojen korot pyörii jossain ~4% todellisen vuosikoron paikkeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Joo tällä hetkellä on vähän siinä ja siinä kumpi kannattaa kun osakemarkkinoilta ei saa "varmasti" sitä 7% vuosituottoa ja autojen korot pyörii jossain ~4% todellisen vuosikoron paikkeilla.
No periaatteessa jos on kylmäpäinen niin nyt kannattaa nimenomaan ostaa osakkeita.

Ja esim. Nordnetista saa edelleen salkkua vastaan tietyin rajoituksin 1,99% korolla lainaa, jota sitäkin voi periaatteessa käyttää mihin vain - esim. auton ostoon. Tässä esim. hyvä vinkki eräälle 400ke salkku -miehelle.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Joo tällä hetkellä on vähän siinä ja siinä kumpi kannattaa kun osakemarkkinoilta ei saa "varmasti" sitä 7% vuosituottoa ja autojen korot pyörii jossain ~4% todellisen vuosikoron paikkeilla.
No osakemarkkinoita ei kannatttaisi kovin lyhyellä aikavälillä miettiä. Keskimäärin kuitenkin todennäköisyys on tonne 7-10% tuottoon. Toki nyt on tilanne eri kuin muutama vuosi sitten. Mutta kyllä nytkin välillä ihan asiallisia tarjouksia tulee eteen auton hankintaan. Pitää vain olla nopea päätöksissää, koska noi menee usein äkkiä.

Just tässäkin ketjussa oli Corollaa 0.99% jne.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
No osakemarkkinoita ei kannatttaisi kovin lyhyellä aikavälillä miettiä. Keskimäärin kuitenkin todennäköisyys on tonne 7-10% tuottoon. Toki nyt on tilanne eri kuin muutama vuosi sitten. Mutta kyllä nytkin välillä ihan asiallisia tarjouksia tulee eteen auton hankintaan. Pitää vain olla nopea päätöksissää, koska noi menee usein äkkiä.

Just tässäkin ketjussa oli Corollaa 0.99% jne.
Joo lähinnä siis meinasin että nyt varmaan ollaa ns huonoimmassa jamassa kun korot on ylhäällä ja tuotot epävarmoja. Toki pitkällä tähtäimellä mikään ei ole muuttunut.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
35
Nyt on kyllä poikkeuksellisen upea sekä läpikotainen diagrammi väsätty yhden Toyotan (ei pahalla) hankinnasta.
Mielenkiinnolla kyselen millaisia diagrammeja väsäät asunnon tai kesäpaikan tms. hankinnoista :hmm:
Onneksi em. ei ole hankintalistalla. Mun autistinen mieli vaatii ton lähestymisen vaikka tiedän että valtaosalle ihmisistä päätöksenteko on "nimi lappuun" tyylinen suorite sen ihmeempiä funtsimatta.

Kävin myös ('ei pahalla') koeajamassa Yariksen ja kyllähän se hankintaan menee. Kuin johdatuksesta, kotiin uberoidessani alle osui neljävuotta vanha Hybrid ('ei pahalla') Toyota ja ratin takana itse aurinko, joka kertoi että neljävuotta aiemmin uutena ostettu vehje on nyt rullattu 185k lukemiin ilman ainuttakaan issueta.

Tuon miehen sanat, auton olemus ja näytössä seisova km-lukema oli kaikista vakuuttavin myyntipuhe tulevan ratkaisuni oikeellisuudesta. Meni heittämällä ohi automaatikahvia sipittävästä polopaidasta, joka hetkeä aiemmin yritti minua vakuutella :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Onneksi em. ei ole hankintalistalla. Mun autistinen mieli vaatii ton lähestymisen vaikka tiedän että valtaosalle ihmisistä päätöksenteko on "nimi lappuun" tyylinen suorite sen ihmeempiä funtsimatta.

Kävin myös ('ei pahalla') koeajamassa Yariksen ja kyllähän se hankintaan menee. Kuin johdatuksesta, kotiin uberoidessani alle osui neljävuotta vanha Hybrid ('ei pahalla') Toyota ja ratin takana itse aurinko, joka kertoi että neljävuotta aiemmin uutena ostettu vehje on nyt rullattu 185k lukemiin ilman ainuttakaan issueta.

Tuon miehen sanat, auton olemus ja näytössä seisova km-lukema oli kaikista vakuuttavin myyntipuhe tulevan ratkaisuni oikeellisuudesta. Meni heittämällä ohi automaatikahvia sipittävästä polopaidasta, joka hetkeä aiemmin yritti minua vakuutella :)
Pakko kysyä että tilasiko automyyjä sattumalta sinulle sen uberin, joka oli yllättävän lähellä sattumalta odottelemassa? ;)
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Onneksi em. ei ole hankintalistalla. Mun autistinen mieli vaatii ton lähestymisen vaikka tiedän että valtaosalle ihmisistä päätöksenteko on "nimi lappuun" tyylinen suorite sen ihmeempiä funtsimatta.

Kävin myös ('ei pahalla') koeajamassa Yariksen ja kyllähän se hankintaan menee. Kuin johdatuksesta, kotiin uberoidessani alle osui neljävuotta vanha Hybrid ('ei pahalla') Toyota ja ratin takana itse aurinko, joka kertoi että neljävuotta aiemmin uutena ostettu vehje on nyt rullattu 185k lukemiin ilman ainuttakaan issueta.

Tuon miehen sanat, auton olemus ja näytössä seisova km-lukema oli kaikista vakuuttavin myyntipuhe tulevan ratkaisuni oikeellisuudesta. Meni heittämällä ohi automaatikahvia sipittävästä polopaidasta, joka hetkeä aiemmin yritti minua vakuutella :)
:tup:

Muista sitten päivitellä tänne kuinka tilausprosessi ym. etenee ja millaiset ovat auton tuntumat, ymmärsinkö oikein että olet ostamassa sitä täysin koeajamatta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 321
Tämä lause vei tämän tarinan uskottavuuden. Kukaan ei ole niin puupää että maksaisi asuntolainan korkoa 4%
Miten niin? Jos rahat on nyt jossain missä tuottavat vaikka 10% niin eihän niitä sieltä kannata pois ottaa ja maksaa lainaa?
Vai mitä meinasit?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Euribor viitekorko + marginaali, noissa luokissa tällä hetkellä mennään.
Ja ylikin. Jos korontarkastus ollut juuri ja 12kk EB, niin sehän käväisi jo yli 3.9%. Just yhdellä kaverilla oli pari viikkoa sitten korontarkastupäivä ja sai 3.8x% +marginaali.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
236
Tämmöinen tarjous tuli taas vastaan:

TOYOTA COROLLA TS HYBRID
LEASING 12 KK, vain 339 €/KK
sis. kahdet renkaat.

Metalliväri (Valintasi mukaan (ei Premium))
Winter Pack
Talvirenkaat kevytmetallivantein
Automaattivaihteet
15 tkm/12 kk

Viitsisikö sitä ajaa vuoden Corollalla kun odottelee mitä sähköautomarkkinassa tapahtuu?
 
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
130
Tämmöinen tarjous tuli taas vastaan:

TOYOTA COROLLA TS HYBRID
LEASING 12 KK, vain 339 €/KK
sis. kahdet renkaat.

Metalliväri (Valintasi mukaan (ei Premium))
Winter Pack
Talvirenkaat kevytmetallivantein
Automaattivaihteet
15 tkm/12 kk

Viitsisikö sitä ajaa vuoden Corollalla kun odottelee mitä sähköautomarkkinassa tapahtuu?
Vaimolla tuollainen Corolla ja muuten tietenkin ihan toimiva peli, käy halvalla jne, mutta ohjaus täysin tunnoton ja maantiellä vetelee miten sattuu. Itsellä saksalainen alla ja ero on ku yöllä ja päivällä ajettavuudessa. Makuasioita tietenkin…
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 004
Itse juuri vaihdoin 1,5v vanhan bensa autoni uuteen sähköautoon vaikka sain tämän polttiksen 1,69% kokonaiskorolla. Sähkärissä kokonaiskorko on niinkin iso kuin 6,01%. En tietenkään olisi koskaan vaihtanut uuteen polttikseen näillä koroilla mutta sähkäriä pystyy lyhentämään enemmän ja uskallan väittää että ei sähköautossa ainakaan huonompi arvonalenema tule olemaan kuin polttiksessa. Sähköauton tosin saan vasta heinäkuussa joten tätä nykyistä kerkeän vähän vielä lyhentelemään jonkun verran mikä on aina kotiin päin.

Jonkun mielestä varmaan erittäin tyhmä veto mutta pyörittelin laskureita niin aikalailla +-0 taloudellisesti ja heinäkuussa taas uusi auto alla, vaikka velkaa toki enemmän.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
261
Ainahan näitä voi ylioptimoida ja miettiä maailman tappiin asti onko nyt riittävän pieni korkoprosentti ja olisiko pitänyt kuitenkin sijoittaa rahastoon. Jos sitä autoa tarvitsee ja perse kestää maksaa niin mikäpäs tuossa. Itse ajelen 20+tkm vuodessa ja teen sen mieluummin mukavasti ja turvallisesti, kuin ajelen jollain tonnipommilla. Kyllä näistä useimmiten eroon pääsee vähintään siten, että velkaa ei ainakaan kymmeniä tuhansia jää jos oikein huonosti käy. Vähän samaa vaihtoa itsekin tässä harkinnut, siis XC60 T8 --> Polestar 2 ja luonnollisesti nykyinen auto on noin 2% korolla ja tämän päivän korot on mitä on. Luultavasti tämä menee tuonne kesän korville, mutta saa nähdä. Muuta syytä ei ole, kuin että sähköllä on mukavampi ajaa kuin polttomoottorilla.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
392
Sain tänään 18,5k€ osuudelle 72kk tarjouksen 9,23% todellisella vuosikorolla. Heh.
Ei välttämättä tuu tartuttua. :)
Aika perussettiä. Ei taida ykskään isompi liike myydä alle 4,99% korolla tällä hetkellä, niin äkkiä kyllä pomppaa todelliset.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Pistetääs taas väliin tarjouksia, Auto-Aritalta Yaris Cross vuoden tai kahden liisari-osamaksulla ja takaisinostolla 359 eur/kk, 20000km/v.

Ei nyt kaikkein halvin auto, mutta ihan ok-hintainen vuoden tai kahden liisari nykyisessä talousympäristössä, keskivertokuskille riittävillä kilometreillä.


Auto Vuodeksi -sopimukseen kuuluu reilut ajokilometrit, ilmainen vuosihuolto ja nyt nopea toimitusaika!

Auto Vuodeksi -kampanjassa asiakas maksaa kuukausittain tasaerän sopimusajalta ja palauttaa auton 12kk jälkeen. Autoon siis sitoudutaan vain vuodeksi TAI voit pitää auton myös kaksi vuotta (24kk), jolloin myös 30tkm huolto kuuluu sopimuksen. Tämä kampanja on voimassa vain rajoitetun ajan!

Sopimuskauden päätyttyä voit myös sopia jatkosta myyjän kanssa. Voit palauttaa auton tai halutessasi jatkaa sopimusta, ihan mikä Sinulle parhaiten sopii. Autoja saatavilla olosuhteet huomioiden nopealla toimituksella.

Sopimus sisältää:

  • Uusi kattavasti varusteltu automaattivaihteinen Yaris Cross 1.5 Hybrid Active
  • Kumimattosarja ja talvirenkaat kevytmetallivantein
  • Metalliväri
  • Reilut ajokilometrit (nyt 20 tkm / 12 kk TAI 40tkm / 24kk)
  • Ensimmäinen ja toinen vuosihuolto (sisältyy Auto Vuodeksi -kampanjaan pituudesta riippuen)
  • Ei käsirahaa
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 349
Paljonko arvelette että Kamux maksaisi jos heille myy auton? Auto uudehko vähänajettu bensavehje, tarkistin nettiautosta että vastaavien keskimääräinen pyyntihinta on nyt ~12 900€.

Kiinnostaa siis että paljonko ottavat katetta välistä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
364
Paljonko arvelette että Kamux maksaisi jos heille myy auton? Auto uudehko vähänajettu bensavehje, tarkistin nettiautosta että vastaavien keskimääräinen pyyntihinta on nyt ~12 900€.

Kiinnostaa siis että paljonko ottavat katetta välistä.
Kymppitonnin hujakoilla lie ostohinta. Rintajouppi.com ja Saka mukaan tarjouskilpaan niin saat nostettua hintaa. Saka yleensä tarjonnut ihan hyvin ensin, sitten käynyt muissa liikkeissä. Kantsii sanoa että vien Sakalle 11k€, että pystyttekö parempaan?
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
2000-3000€ tuon hintaluokan kulkupelissä, riippuen tietysti siitä, että kuinka helppo myytävä kyseinen auto on. Kannattaa kokeilla jos ei meinaa muuten mennä kaupaksi.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
159
Paljonko arvelette että Kamux maksaisi jos heille myy auton? Auto uudehko vähänajettu bensavehje, tarkistin nettiautosta että vastaavien keskimääräinen pyyntihinta on nyt ~12 900€.

Kiinnostaa siis että paljonko ottavat katetta välistä.
Jos viitsit nähdä hieman vaivaa niin laita Autovexin kautta, saa paremman hinnan kun liikkeet kilpailee keskenään. Tietysti voit vertailun vuoksi kysyä tarjoukset ensin näiltä perusfirmoilta (saka, kamux, rintajouppi yms) niin sit on vertailudataa.

Esimerkkinä: Myin viime vuonna vm 2017 toyota yariksen. Pitkän väännön jälkeen Kamuxin paras tarjous 12500€, Saka 12200€. Autovexin kautta sain 13600€. Käytin vaan auton pesussa, otin muutamat kuvat ja odottelin viikon verran kunnes autovexin 'huutokauppa' meni läpi.
 
Viimeksi muokattu:

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Jos viitsit nähdä hieman vaivaa niin laita Autovexin kautta, saa paremman hinnan kun liikkeet kilpailee keskenään. Tietysti voit vertailun vuoksi kysyä tarjoukset ensin näiltä perusfirmoilta (saka, kamux, rintajouppi yms) niin sit on vertailudataa.

Esimerkkinä: Myin viime vuonna vm 2017 toyota yariksen. Pitkän väännön jälkeen Kamuxin paras tarjous 12500€, Saka 12200€. Autovexin kautta sain 13600€. Käytin vaan auton pesussa, otin muutamat kuvat ja odottelin viikon verran kunnes autovexin 'huutokauppa' meni läpi.
Mielenkiinnosta oliko autovexin kautta auton ostaja joka tapauksessa kamux tai saka?

Omat kokemukset Hämeen alueelta että Sana on tarjonnut törkeitä alihintoja. Kamuxin tarjonnut yleensä järkevästi. Muutama diisseli farkku tullut kaupattua siis vuosien saatossa. Mutta yllä olleet vinkit on hyvät eli useampi tarjous tai sitten tuolta autovexin kautta.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
159
Mielenkiinnosta oliko autovexin kautta auton ostaja joka tapauksessa kamux tai saka?

Omat kokemukset Hämeen alueelta että Sana on tarjonnut törkeitä alihintoja. Kamuxin tarjonnut yleensä järkevästi. Muutama diisseli farkku tullut kaupattua siis vuosien saatossa. Mutta yllä olleet vinkit on hyvät eli useampi tarjous tai sitten tuolta autovexin kautta.
Lohjan autokeskus teki lopulta parhaan tarjouksen, laittoi rahat tilille ja sen jälkeen tuli noutamaan auton pihasta. Koko historiaa ei enää näy autovexissä, mutta kilpailua oli 6:n autoliikkeen välillä. Sinänsä kätevää kun ei tarvinnut tehdä muuta kun odotella ja tätä kautta sai 'parhaan' hinnan. Tietysti yksityiseltä olisi voinut saada muutaman satasen enemmän, mut siinä on aina oma vaivansa.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Nettiautolla on myös se Baana, taitaa niitä olla muitakin jo vexin sijaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 542
Viestejä
4 165 929
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom