Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Hitto nämä korot vie kaikki halut vaihtaa autoa, tai asuntoa. Kovasti tekisi i3:sta mieli lähitaisteluun.
 
No, odotellaan nyt puoli vuotta - vuosi niin eiköhän kauppa taas käy. Muistan ajat kun 8,9% oli ihan normi korko ja kyllä sitä autokauppaa silloinkin tehtiin. Nyt korot ovat vain nousseet niin nopeasti että uunommatkin ovat pelästyneet kun on eletty niin kauan poikkeuksellisen pienen koron aikaa.

Ennemmin tai myöhemmin ihmisten on autoja taas alettava vaihtaa, kun kyseessä kuitenkin on kulutushyödyke joka ei kestä loputtomiin.
 
No, odotellaan nyt puoli vuotta - vuosi niin eiköhän kauppa taas käy. Muistan ajat kun 8,9% oli ihan normi korko ja kyllä sitä autokauppaa silloinkin tehtiin. Nyt korot ovat vain nousseet niin nopeasti että uunommatkin ovat pelästyneet kun on eletty niin kauan poikkeuksellisen pienen koron aikaa.

Ennemmin tai myöhemmin ihmisten on autoja taas alettava vaihtaa, kun kyseessä kuitenkin on kulutushyödyke joka ei kestä loputtomiin.
Ei tästäkään mitenkään niin hirveän kauaa ole ja kamuxit ja sakat menneet tällä kokoajan.
 
Kyllä menee vuosia ennenkuin lähtee vetämään, tässä on sukupolvet "oppineet" elämään nollakorkojen ajassa eikä ees paperilla ole ollut ymmärtämystä enää hetkeen käsitteestä 'inflaatio;' on vaan luultu, että tämä ihanuus jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

Noh: tuli Covid, tuli sota ja energiakriisi, saapui inflaation aika.

Asuntolainojen korot kaataa loppuvuodesta jo kotitalouksia, kulutusjuhlat saapuu päätökseensä kuten ysärin alussa; Me joilla on nippu kunnossa saamme juhlapäivät, mutta taloutensa väärin mitoittaneet menettävät välimaastossa paljon - kaikki. Koko Eurooppa on jo sakkaamassa velkojensa kanssa, tämä ei ole mikään pieni yskäys ja jos energian hinta kohoaa ens talvena taas niin...

/profetia
 
Asuntolainojen korot kaataa loppuvuodesta jo kotitalouksia, kulutusjuhlat saapuu päätökseensä kuten ysärin alussa; Me joilla on nippu kunnossa saamme juhlapäivät, mutta taloutensa väärin mitoittaneet menettävät välimaastossa paljon - kaikki. Koko Eurooppa on jo sakkaamassa velkojensa kanssa, tämä ei ole mikään pieni yskäys ja jos energian hinta kohoaa ens talvena taas niin...

/profetia

Nojaa, eiköhän jokainen jota hiemankin epäilyttää ole vaihtanut asuntolainansa koron mikäli ei jo ollut kiinteään tasaerään mikä nyt on tietysti kurja korkeiden korkojen aikaan kun ei oikeen lyhene mutta eipähän kaada taloutta.
 
Teslalta tuli mailitse mainos 2,99% korosta. En tiedä onko hyvä vai huono Teslan normaaliin korkoon verrattuna.

----

Hyödy 2,99 % korosta

Lukitse 2,99 % korko Model Y Long Range tai Model 3 Long Range All-Wheel Drive malliin.

Model Y ja Model 3 yhdistävät minimalistisen sisustuksen huipputeknologian kanssa, luoden yhden mukavimmista ajokokemuksista. Löydä sopiva auto sinulle ja hae rahoitusta kätevästi kotoasi.

Hyötyäksesi, tilaa ja nouda autosi viimeistään 30. kesäkuuta 2023.

----

Ja linkki ohjasi tänne: Uudet ja käytetyt sähköautot | Tesla
 
Pitää nähdä se todellinen vuosikorko, mutta tässä tilanteessa hyvinkin edullisemmasta päästä rahoituksia.
 
Pitää nähdä se todellinen vuosikorko, mutta tässä tilanteessa hyvinkin edullisemmasta päästä rahoituksia.

" Auton kokonaishinta 52 790 €, käsiraha 5 279 €, luottosuhteen perustamiskulu 70 €, sopimusaika 60 kk, käsittelymaksu 7 €/erä, korko 2,99%, rahoitettava osuus 47 581 €, kk-erä 518 €. Viimeinen suurempi maksuerä 22 700 €. Todellinen vuosikorko 3,31%. Luottokustannukset yhteensä 6 296 €, auton todellinen luottohinta 59 086 €. "

esimerkiksi T3 longrange awd.
 
Näyttää olevan nettisivullakin & koskee Model 3 ja Y LR:
1685717037860.png

1685717069635.png


Edit:

Kokonaiskorko lukee, kun laittaa rahoituksen maksuehdoksi. Ser on 3.30% esimerkiksi Y -LR, valkoinen perus:
1685717142772.png


3 LR, valkoinen perus:
1685717184715.png
 

Liitteet

  • 1685717087262.png
    1685717087262.png
    26,6 KB · Luettu: 22
Eipä mistään tällä hetkellä parempia rahoituksia oikein saa, ne prosentin korot on pitkäksi aikaa:

:shi:

Tuttua markka-ajoilta.
 
Polestarilla näyttää olevan 0,99% korko varastoautoihin.

1685775977678.png

Todellinen vuosikorko 1,5% luokkaa.
 
Veikkaanpa että tässäkin apinaa koijataan, eli marginaalista vetäisty siivu jolla subventoidaan korkoa.
 
Autojen hinta on sama kuin toukokuun loppuun saakka voimassa ollut 3,99%(vai oliko 2,99%) rahoituskorko. Silloin tosin kuului talvirenkaat pakettiin.
 
Tuli spostia Teslalta:

Hyödy 2,99 % korosta​
Lukitse 2,99 % korko Model Y Long Range tai Model 3 Long Range All-Wheel Drive malliin.​

Melkein kiehtoisi tuo Y.

Mutta kyllä vain oletusasetuksilla todellinen korko sitten pompsahtaa kun on käsittelymaksua jne.

"Auton kokonaishinta 48 790 €, käsiraha 4 879 €, luottosuhteen perustamiskulu 70 €, sopimusaika 60 kk, käsittelymaksu 7 €/erä, korko 5,15%, rahoitettava osuus 43 981 €, kk-erä 541 €. Viimeinen suurempi maksuerä 20 980 €. Todellinen vuosikorko 5,58%. Luottokustannukset yhteensä 9 499 €, auton todellinen luottohinta 58 289 €."
 
Tuli spostia Teslalta:

Hyödy 2,99 % korosta
Lukitse 2,99 % korko Model Y Long Range tai Model 3 Long Range All-Wheel Drive malliin.

Melkein kiehtoisi tuo Y.

Mutta kyllä vain oletusasetuksilla todellinen korko sitten pompsahtaa kun on käsittelymaksua jne.

"Auton kokonaishinta 48 790 €, käsiraha 4 879 €, luottosuhteen perustamiskulu 70 €, sopimusaika 60 kk, käsittelymaksu 7 €/erä, korko 5,15%, rahoitettava osuus 43 981 €, kk-erä 541 €. Viimeinen suurempi maksuerä 20 980 €. Todellinen vuosikorko 5,58%. Luottokustannukset yhteensä 9 499 €, auton todellinen luottohinta 58 289 €."
Koskee vain varastoautoja ei uusia tilauksia.
3/Y LR.
 
Koskee vain varastoautoja ei uusia tilauksia.
3/Y LR.
Juu, se oli tiedossa. En ole Teslaa edes harkinnut aiemmin. Mutta tuo tarjous sai tarkistamaan mitä maksaisi. Ei aiheuttanut hirveitä ostohaluja, ainakaan vielä. En edes tiedä mitä Tesla tarjoaa koroksi uusille tilauksille juuri nyt.
 
Juu, se oli tiedossa. En ole Teslaa edes harkinnut aiemmin. Mutta tuo tarjous sai tarkistamaan mitä maksaisi. Ei aiheuttanut hirveitä ostohaluja, ainakaan vielä. En edes tiedä mitä Tesla tarjoaa koroksi uusille tilauksille juuri nyt.
Tuo minkä otit viestiin on se uusien korko.
Varastoautoilla se on todellinen 3,2%.

Musta Y LR
Auton kokonaishinta 59 290 €, käsiraha 5 929 €, luottosuhteen perustamiskulu 70 €, sopimusaika 60 kk, käsittelymaksu 7 €/erä, korko 2,99%, rahoitettava osuus 53 431 €, kk-erä 581 €. Viimeinen suurempi maksuerä 25 495 €. Todellinen vuosikorko 3,28%. Luottokustannukset yhteensä 7 010 €, auton todellinen luottohinta 66 300 €. Rahoituksen tarjoaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Rahoitus edellyttää myönteisen luottopäätöksen sekä rahoitus- ja kaskovakuutuksen. Suositeltava korkein jäännösarvo 10 000 kilometrin vuotuiselle ajomäärälle, Tesla ei takaa jäännösarvoa.

Valkoinen Y LR
Auton kokonaishinta 55 590 €, käsiraha 5 559 €, luottosuhteen perustamiskulu 70 €, sopimusaika 60 kk, käsittelymaksu 7 €/erä, korko 2,99%, rahoitettava osuus 50 101 €, kk-erä 546 €. Viimeinen suurempi maksuerä 23 904 €. Todellinen vuosikorko 3,30%. Luottokustannukset yhteensä 6 603 €, auton todellinen luottohinta 62 193 €. Rahoituksen tarjoaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Rahoitus edellyttää myönteisen luottopäätöksen sekä rahoitus- ja kaskovakuutuksen. Suositeltava korkein jäännösarvo 10 000 kilometrin vuotuiselle ajomäärälle, Tesla ei takaa jäännösarvoa.

Edit. Koskee myös uutta tilausta mutta pitäisi saada silti ennen 30.6.2023.
 
Polestarilla olisi nyt 0,99% tarjous nopeesti toimitettaviin autoihin. Tulisi n. 100€/kk halvemmaksi kuin odottamani C40 jonka saan heinäkuussa. Nimiä ei ole papereihin kirjoitettu mutta muodollinen "hyväksyn tarjouksen" viesti on käyty myyjän kanssa sähköpostitse mikä lienee ihan pätevä sitoutuminen kauppaan. Jos haluankin perua kaupan niin mitä mahtaa autoliike periä minulta? Tietysti jos pollen hommaan niin joudun tämän nykyisen myymään suoralla kaupalla ja silloin ei siitä niin paljoa saa kuin vaihtamalla uuteen. Tällöin mulla saattaa olla vähäsen lainaa enemmän mitä autosta maksetaan.
 
Vanha Polle on etuveto ja C40 tulis takavetona. Painotukset säilyy, vaikka oliskin nelikkona.
 
Polestarilla olisi nyt 0,99% tarjous nopeesti toimitettaviin autoihin. Tulisi n. 100€/kk halvemmaksi kuin odottamani C40 jonka saan heinäkuussa. Nimiä ei ole papereihin kirjoitettu mutta muodollinen "hyväksyn tarjouksen" viesti on käyty myyjän kanssa sähköpostitse mikä lienee ihan pätevä sitoutuminen kauppaan. Jos haluankin perua kaupan niin mitä mahtaa autoliike periä minulta? Tietysti jos pollen hommaan niin joudun tämän nykyisen myymään suoralla kaupalla ja silloin ei siitä niin paljoa saa kuin vaihtamalla uuteen. Tällöin mulla saattaa olla vähäsen lainaa enemmän mitä autosta maksetaan.
Kysyt mitä maksaa perustus ja sen jälkeen katsot että perutko vai et. Ota halvempi.
 
Polestarilla olisi nyt 0,99% tarjous nopeesti toimitettaviin autoihin. Tulisi n. 100€/kk halvemmaksi kuin odottamani C40 jonka saan heinäkuussa. Nimiä ei ole papereihin kirjoitettu mutta muodollinen "hyväksyn tarjouksen" viesti on käyty myyjän kanssa sähköpostitse mikä lienee ihan pätevä sitoutuminen kauppaan. Jos haluankin perua kaupan niin mitä mahtaa autoliike periä minulta? Tietysti jos pollen hommaan niin joudun tämän nykyisen myymään suoralla kaupalla ja silloin ei siitä niin paljoa saa kuin vaihtamalla uuteen. Tällöin mulla saattaa olla vähäsen lainaa enemmän mitä autosta maksetaan.
Polestar pommittaa kovilla. Eikö kauppa käy ja pian vielä kovempia tarjouksia, eli hintaa alas ja "tankki täyteen" tms ?
 
Taitaa olla kuolonkorinaa T: satojen miljoonien tappiot.
Noh… täytyy muistaa mikä Polestar on. Kyseessä on lähtökohtaisesti Volvosta eriytetty sport/luksus brändi, joka myy 50-70k€ Volvo S40:stä, Coupe EX90/XC90:stä, sekä omaa super kallista hybridi coupea (varmaan joku S90 johdannainen).
Tässä taloustilanteessa kalliimmat mallit eivät toki menesty, mutta sehän nyt on taskusta toiseen siirtämistä, jos tuo brändi kuopataan. Pohjalla lienee kuitenkin paljon jaettuka kehityskustannuksia emobrändin kanssa. Erityisesti tuo pikkukakkonen on erikoinen malli. Sisältä pienempi kuin Golf, äänieristys kuin alkuperäisestä halpis Volvon visiosta ja hintaa kuin kilpailevilla katumaasturimalleilla. Nousevassa taloussuhdanteessa menestys voisi olla eri. Brändi ja muotoilu kun näyttää vetoavan ainakin joihinkin.
 
Sähkö sorsaa 300€/kk 15tkm/v 24kk soppari


Aamulla oli muistaakseni 12, enää 8 jäljellä jotta nopeat syövät hitaat.

e: Näemmä loppu kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Sorsia saattaa tulla lisää, ehkä pyrkivät nyt välttämään ettei käy ”hullupösöt” tämänkin kanssa.
 
Corsa tilattu. Nopea saa näköjään olla.

Hullupösön sain 31.5. ja tykästyin sähköajoon. Laitetaan nyt toi talouden kolmosauto vaihtoon tähän sitten.
 
Polestar pommittaa kovilla. Eikö kauppa käy ja pian vielä kovempia tarjouksia, eli hintaa alas ja "tankki täyteen" tms ?
Joo niin siinä tuppaa käymään. Nyt kun EX30 on julkaistu ja tilauskirjat auki niin noita nopeesti toimitettavia polleja tulee varmaan lisää vaan tarjolle-->haluavat niitä pois käsistä niin tarjouksia varmaan pukkaa :D
 
Eikö nuo maassa olevat polestarit ole 2023 mallia ja tehdastilaukset on 2024 mallia. Vuosimalli 2024 on faceliftattu ja mm. range on kasvanut selvästi.
 
Teslalta korkotarjous.

2,99% korko kesäkuussa 2023 toimitettaviin Model 3 ajoneuvoihin​
Jokainen kesäkuussa toimitettava Model 3 on nyt saatavilla 2,99 % korolla. Model 3 -mallissa on vakiona Autopilot, esi-ilmastointi, ohjelmistopäivitykset ja paljon muuta. Löydä sopiva auto sinulle ja hae rahoitusta kätevästi kotoasi.

Hyötyäksesi, tee tilaus nopeasti kun varastoa on vielä jäljellä ja nouda autosi viimeistään 30. kesäkuuta 2023*.

 
Tämä olin alunperin laitettu tänne samalle sivulle toisen käyttäjän toimesta.
Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Olet nyt kahdesti spämmännyt saman, oletko Teslalla töissä vai itse Elon Musk?
Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista
Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista
Aiemmat tarjoukset koski vain Long Rangeja, nyt mukana myös perusmallit 3:sen osalta. Luetaampa viestit tarkemmin.
 

Hediniltä Focusta, Pumaa ja Kugaa 0,99% korolla sekä perustamiskulu 190e ja käsittelykulut 12e/kk.

Esimerkissä 60kk laina-aika. Rahoitustarjous voimassa 16.6.-31.7.2023. Edellyttää rekisteröintiä 30.8.2023 mennessä.

Hieman hämää kun puhutaan farkkuautomaatista, mutta aukilasketussa esimerkissä manuaali eikä mainintaa farmarimallista
 
Onko kokemuksia siitä, miten autokaupat ja rahoitusyhtiöt kunnioittavat sopimuksien korkoehtoja kun toimitus on venynyt sähköauton tapauksessa? Tilasin reilu vuosi sitten sähköauton liikkeestä, johon rahoitusyhtiön kautta rahoituspuoli kuntoon sopivalla korolla eli haettiin luottopäätökset ja sopimukseen korkoehdot. Nyt auto sitten olisi tulossa, niin rahoitusyhtiö nostamassa korkoehdon tämän päivän tasolle eli ihan reipas korotus kyseessä. Missään vaiheessa sopimusprosessia ei ole ollut mainintaa, että korkoa voi nostaa myöhemmin tai että päätös olisi määräaikainen.

Autokauppa ja rahoitusyhtiö olisivat nostamassa käsiä pystyyn asiassa. Syyttelevät toisiaan asiassa. Mitähän tämän kanssa kannattaa tai voi tehdä, vai onko sopimuksen purku edessä?
 
Mitä siinä rahoitussopparissa sanotaan, siinä kerrotaan onko mahdollista. Mikä rahoitusyhtiö?
 
Mitä siinä rahoitussopparissa sanotaan, siinä kerrotaan onko mahdollista. Mikä rahoitusyhtiö?

Autosta on allekirjoitettu kauppasopimus ison autokauppaketjun kanssa. Sopimukseen on kirjattu rahoituksen tiedot ja korkoehdot. Luottopäätös haettiin myyjäliikkeen kautta eli tämä prosessi meni suoraan heidän kauttaan. Rahoittajana OP. Varsinaisessa kauppasopimuksessa ei ole rahoituksen ehtoja liitteenä, vaikka muuten onkin liitettä riittävästi, mutta tarkistin rahoitusyhtiön sivuiltakin yleisistä ehdoista asian laitaa, enkä huomannut mitään mainintaa määräaikaisesta luottopäätöksestä tai että korko fiksataankin vasta luovutushetkellä.
 
Onko kokemuksia siitä, miten autokaupat ja rahoitusyhtiöt kunnioittavat sopimuksien korkoehtoja kun toimitus on venynyt sähköauton tapauksessa? Tilasin reilu vuosi sitten sähköauton liikkeestä, johon rahoitusyhtiön kautta rahoituspuoli kuntoon sopivalla korolla eli haettiin luottopäätökset ja sopimukseen korkoehdot. Nyt auto sitten olisi tulossa, niin rahoitusyhtiö nostamassa korkoehdon tämän päivän tasolle eli ihan reipas korotus kyseessä. Missään vaiheessa sopimusprosessia ei ole ollut mainintaa, että korkoa voi nostaa myöhemmin tai että päätös olisi määräaikainen.

Autokauppa ja rahoitusyhtiö olisivat nostamassa käsiä pystyyn asiassa. Syyttelevät toisiaan asiassa. Mitähän tämän kanssa kannattaa tai voi tehdä, vai onko sopimuksen purku edessä?
Autoalan keskusliiton pohjaa kuitenkin varmaaan käytetty? Minulla ainakin lukee sopimuksessa korko-% selvästi ja yksiselitteisesti ilman mitään muttia. Hankala tuosta on autoliikkeen enää mihinkään venkoilla. Se on sitten toinen juttu, jos olet vetänyt nimesi toiseen ristiriitaiseen paperiin, jossa sallitaan ehtojen muuttaminen. Siinä kohtaa lähtisin kuluttajaneuvonnan kanssa keskustelemaan.

e: Jos sinulla on kauppakirja pelkästään allekirjoitettuna, niin älä nyt ainakaan kauppaa mene purkamaan. Vaadit vain autoa myyjältä sopimuksenne mukaisin ehdoin. Se on sitten voivoi, jos myyjätaho on ryssinyt osuutensa rahoitusyhtiön kanssa.
 
Autoalan keskusliiton pohjaa kuitenkin varmaaan käytetty? Minulla ainakin lukee sopimuksessa korko-% selvästi ja yksiselitteisesti ilman mitään muttia. Hankala tuosta on autoliikkeen enää mihinkään venkoilla. Se on sitten toinen juttu, jos olet vetänyt nimesi toiseen ristiriitaiseen paperiin, jossa sallitaan ehtojen muuttaminen. Siinä kohtaa lähtisin kuluttajaneuvonnan kanssa keskustelemaan.

Juu, kyseessä on juuri Autoalan keskusliiton pohja jossa asia on minunkin mielestäni hyvin yksiselitteistä. Muuhun dokkariin en ole nimeä laittanut. Laitoinkin tästä jo rahoitusyhtiönkin suuntaan jo selvityspyyntöä, jos joutuu kuluttajaneuvonnan kanssa vääntämään asiaa.
 
Juu, kyseessä on juuri Autoalan keskusliiton pohja jossa asia on minunkin mielestäni hyvin yksiselitteistä. Muuhun dokkariin en ole nimeä laittanut. Laitoinkin tästä jo rahoitusyhtiönkin suuntaan jo selvityspyyntöä, jos joutuu kuluttajaneuvonnan kanssa vääntämään asiaa.
Sulla lienee autoliikkeestä saamasi tarjouskin tallella, missä on rahoitustarjous mukana? Se + siitä seurannut tilaus tekevät aika selväksi mitä on oikeasti haluttu sopia. (Pro-tip: pyydä tarjous aina sähköpostilla ja hyväksy se kirjallisesti.) Lähtökohtaisesti autoliikkeen kyllä pitäisi ottaa se pää pois perseestään ja kunnioittaa tekemäänsä sopimusta.

e: Hyvällä tuurilla kyse on jostain kesätyöntekijän sekoilusta. Nyt on prime-time sille.
 
Nuo halvat korot pitäisi tehdä käytännössä niin että luottopäätös päivitetään 3kk välein jolloin alun perin tehty luottohakemus pysyy voimassa.
Jos myyjäliike ei ole sitä tajunnut tehdä mutta on silti myynyt halvalla korolla, niin kyllä se myyjäliikkeen tappioksi koituu eikä siitä oikein pääse irti venkoilemaan.
 
Onko kokemuksia siitä, miten autokaupat ja rahoitusyhtiöt kunnioittavat sopimuksien korkoehtoja kun toimitus on venynyt sähköauton tapauksessa? Tilasin reilu vuosi sitten sähköauton liikkeestä, johon rahoitusyhtiön kautta rahoituspuoli kuntoon sopivalla korolla eli haettiin luottopäätökset ja sopimukseen korkoehdot. Nyt auto sitten olisi tulossa, niin rahoitusyhtiö nostamassa korkoehdon tämän päivän tasolle eli ihan reipas korotus kyseessä. Missään vaiheessa sopimusprosessia ei ole ollut mainintaa, että korkoa voi nostaa myöhemmin tai että päätös olisi määräaikainen.

Autokauppa ja rahoitusyhtiö olisivat nostamassa käsiä pystyyn asiassa. Syyttelevät toisiaan asiassa. Mitähän tämän kanssa kannattaa tai voi tehdä, vai onko sopimuksen purku edessä?
Voitko kertoa mikä auto on kyseessä? Liikettä ei varmaan tarvitse (kannata?) kertoa.

Itselläkin tulossa elokuussa 3/2022 tilattu auto ja kanssa vähän arveluttaa miten pitävät kiinni sopimuksesta kun mukana vielä vaihtoauto mistä luvattu kohtuullisen hyvä hyvitys.
Myyjäkin ehtinyt jo vaihtamaan työnantajaa ja sopimuksessa ei ehtoja lue.
 
Sulla lienee autoliikkeestä saamasi tarjouskin tallella, missä on rahoitustarjous mukana? Se + siitä seurannut tilaus tekevät aika selväksi mitä on oikeasti haluttu sopia. (Pro-tip: pyydä tarjous aina sähköpostilla ja hyväksy se kirjallisesti.) Lähtökohtaisesti autoliikkeen kyllä pitäisi ottaa se pää pois perseestään ja kunnioittaa tekemäänsä sopimusta.

e: Hyvällä tuurilla kyse on jostain kesätyöntekijän sekoilusta. Nyt on prime-time sille.

Kaikki on tallella sähköisesti. Olivat yllättävänkin tiukkana asiasta kun keskustelin asiasta. Yhteyshenkilö on tosiaan lomilla, mutta asiaa oli jo kuulemani mukaan pikaisesti ehditty pohtia jonkin verran ylemmällä tasolla sekä rahoitusyhtiön kanssa. Olen vähän itsekin yllättänyt naiivina ihmisenä, että sopimus on selkeä mutta silti isot ja tunnetut organisaatiot tässä venkoilevat :)
 
Nuo halvat korot pitäisi tehdä käytännössä niin että luottopäätös päivitetään 3kk välein jolloin alun perin tehty luottohakemus pysyy voimassa.
Jos myyjäliike ei ole sitä tajunnut tehdä mutta on silti myynyt halvalla korolla, niin kyllä se myyjäliikkeen tappioksi koituu eikä siitä oikein pääse irti venkoilemaan.

Ymmärrän itsekin tämän rahoitusyhtiön vinkkelistä. Missään vaiheessa tosiaan myyjä ei ole asiasta maininnut ja tietenkään sopimuksissakaan ei ole mainintaa. Tässä tapauksessa autoliike syyttää rahoitusyhtiötä ja rahoitusyhtiö autoliikettä (joka on liikkeen kumppani, mutta ei tarjoa tässä tapauksessa autoliikkeen "omaa" rahoitusta)
 
Voitko kertoa mikä auto on kyseessä? Liikettä ei varmaan tarvitse (kannata?) kertoa.

Itselläkin tulossa elokuussa 3/2022 tilattu auto ja kanssa vähän arveluttaa miten pitävät kiinni sopimuksesta kun mukana vielä vaihtoauto mistä luvattu kohtuullisen hyvä hyvitys.
Myyjäkin ehtinyt jo vaihtamaan työnantajaa ja sopimuksessa ei ehtoja lue.

BMW i4 M50 kyseessä.
 
Tilasin 02/2022 uuden työsuhdeauton, jonka sain 10/2022. Ekasta kokonaisen kuukauden palkkalaskelmasta huomasin, että palkasta pidätettävä autoetu oli enemmän mitä piti.
Aloin sitä selvittää ja syyksi paljastui juurikin korkojen nousu. Rahoitusyhtiö päivittää korkotilanteen 3 kk välein. Rahoitusyhtiö, sekä autoasioista vastaava firma pesivät kätensä vedoten rahoitusyhtiön mahdollisuuteen tarkistaa korko. Minä kun en ollut tuossa kaupan osapuoli, niin asiaa ei vaivauduttu minulle infoamaan.
Tappio jäi siten minun ja työnantajan maksettavaksi. Onneksi nettovaikutus ei ollut merkittävä. Hämmentävää oli, että asian selvittäminen kesti pari kuukautta.

yksityishenkilön kaupassa pätee kuitenkin eri lait ja säädökset ja kuluttaja on paremmin suojattu tuollaisilta muutoksilta vs. b2b.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 601
Viestejä
4 510 293
Jäsenet
74 441
Uusin jäsen
Antti Hongisto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom