Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Onkohan muilla merkeillä/liikkeillä vastaavaa rahoitusta/osamaksua kun Toyota easy missä viimeinen suurempi erä on ns ”takuu hinta” eli Toyota ostaa sen sillä jos ei itse halua sitä maksaa. Itse en ole törmännyt vastaavaan nyt hetkeen. Ja nimenomaan ei ihan uusiin.
 
Onkohan muilla merkeillä/liikkeillä vastaavaa rahoitusta/osamaksua kun Toyota easy missä viimeinen suurempi erä on ns ”takuu hinta” eli Toyota ostaa sen sillä jos ei itse halua sitä maksaa. Itse en ole törmännyt vastaavaan nyt hetkeen. Ja nimenomaan ei ihan uusiin.

Autosalpa tarjoaa käytettyihin.


Käytettyjen valikoima on kyllä hyvin Volvo-painotteinen. Muutama Renault, Nissan ja Dacia joukossa.

 
Ihan normaali laina tuo on. Korkoa maksetaan sen mukaan paljonko lainaa on jäljellä. Alussa lainaa on enemmän, jolloin korkoa luonnollisesti maksetaan reilummin. Luonnollisesti kun laina lyhenee, niin koron osuus lainan lyhennyksessä lähestyy nollaa loppua kohden.

Kaikissa saamissani autojen rahoituksissa korkoerä vaihtelee kuukausittain siten, että alussa koron osuus rahoituksesta on suurimmillaan ja loppua kohden rahoituksen osuus laskee nollaan (?). Tämä on ilmeisesti täysin normaalia, mutta esimerkiksi kuuden vuoden maksuajalla ja kolme vuotta autoa pitämällä koron osuus on huomattavasti suurempi, kuin rahoitustarjous antaa ymmärtää. Vaihdan autoa 2-3 vuoden välein ja kaikki autot ovat tämänlaisilla rahoituksilla hankittuja.

Pystyykö tätä ilmiötä välttelemään mitenkään? Laskennalliset lainojen korot ovat yli kaksinumeroisia, kun huomioi auton 2-3 vuoden pitämisen ja rahoituksen pituuden.

T. Noviisi

Tämä ns. "annuiteetti" tyyppinen autorahoitus on suuri kusetus, vähän kuin suurin osa kaikenlaisista "joustoluotoista" ym. Otat 72kk (6 vuotta) autolainaa, jonka alkupuolen (2-3 vuotta) maksat suurimmaksi osaksi lainan korkoja, kk-erästä jopa 70 % voi olla pelkkää lainapääoman korkoa. Näiden osuus tasaantuu vasta lainan loppupuolella, jolloin varsinaisen velan kutistumisen vauhti kasvaa.

Harva kuitenkaan pitää autoaan 6 vuotta vaan vaihtaa sen pois esimerkiksi 3v jälkeen -> maksanut suurimmaksi osaksi pois sen 6v lainan korkoja -> itse velan määrä ei ole lyhentynyt yhtään niin paljoa kuin voisi kuvitella. Uusi auto pihaan ja sama ralli jatkuu.


Sen sijaan pankista sama summa ns. "kiinteällä tasaerällä" on paljon parempi vaihtoehto, maksat lainan alusta saakka myös isoa osaa varsinaisesta velkapääomasta. Korostuu varsinkin suuremmassa osamaksussa eli suomeksi kalliimmissa autoissa, tyyliin 50-60 ... 80ke. Tämän saaminen tosin vaatii vakuuksia sekä sen verran löysää, että saa kässärin (10-20-30ke) heitettyä omasta pussista. Tämä tulee huonollakin korkotarjouksella paljon fiksummaksi kuin keskivertoinen käytetyn auton autorahoitus - saatika kamux / saka / yms. kusetus. Tosin Hedin, K-auto ym. tarjoaa ihan samaa, älytöntä 7-8% todellista vuosikorkoa. Uusien autojen nollakorkokamppistarjoukset sitten erikseen.
 
Ja kk-erähän tässä on sitten alussa korkeampi kuin lopussa. Eli ei pysy laina-sikaa samana. Ei se mikään kusetus ole, vain erilainen tapa lyhentää lainaa.
Kusetusta ehkä se, että auton arvo laskee nopeammin kuin lainamäärä ja jos ei tiedosta ja varaudu tähän, niin on auton kanssa pahasti jumissa kun ei ole varaa vaihtaa.

Toki rahamiehelle yhdentekevää / vain hyvä juttu - köyhälle voi vaan tulla yllätyksenä että saa maksaa välirahaa reilusti halvempaankin vaihdettaessa.
 
Tarkoitit varmaan tasalyhennystä.

Tarkoitin kiinteää tasaerää, eli lainaa jossa joka ikisen kk-erän suuruus on sama. Sekä erien sisältö sama, esimerkiksi 600e kk-erässä maksat 400e lainanlyhennystä ja 200e korkoja, siis jokaikisessä erässä läpi lainan. Vasta viimeisessä erässä tasataan mahdollinen heitto, eräänsortin "jämäri" sekin. Asuntolainoissa tämä usein tarkoittaa laina-ajan pidentymistä / lyhentymistä mutta pankkilainoissa se tasataan viimeisessä erässä.

En siis puhu pankkien "joustoluotto" tai "joustolaina" tai vastaava vakuudeton "remonttilaina" tms. vaan nykypäivänä melko suuriakin vakuuksia taakseen vaativa pankkilaina about 50+ ke summille.

Vuosikorko voi olla piirun suurempi kuin jossain autoliikkeiden (käytettyjen autojen) 3,99e + kulut -tarjouksissa, mutta tässä ostaja alkaa maksamaan heti alusta saakka isoa osaa lainastaan pois - ei "autorahoitus" -tyyppisen velkavivun korkoja. Lisäksi tähän ei saa nykypäivän velkavivutuksen ihmemaassa monille niin auvoisia "jämäreitä" eli suurempia viimeisiä eriä, ei pysty fleksaamaan samalla tavalla koska koko lainasumma pitää jakaa kuukausille, esimerkiksi 72kk.
 
Tarkoitin kiinteää tasaerää, eli lainaa jossa joka ikisen kk-erän suuruus on sama. Sekä erien sisältö sama, esimerkiksi 600e kk-erässä maksat 400e lainanlyhennystä ja 200e korkoja, siis jokaikisessä erässä läpi lainan.
Taitaa taas mennä puurot ja vellit sekaisin. Yleensä lainoittaja haluaa kyllä korkonsa heti eikä suostu jättämään 200€ korkoa viimeiseen erään, kun pääomaa on enää 400€ maksamatta. Käsittääkseni kyseisessä lainamuodossa kuukausierä pysyy samana, mutta lyhennyksen ja koron osuus vaihtelee jäljellä olevan lainapääoman mukaan. Koron mahd. muuttuessa laina-aika pitenee mutta kuukausierä pysyy edelleen samana.
 
Taitaa taas mennä puurot ja vellit sekaisin. Yleensä lainoittaja haluaa kyllä korkonsa heti eikä suostu jättämään 200€ korkoa viimeiseen erään, kun pääomaa on enää 400€ maksamatta. Käsittääkseni kyseisessä lainamuodossa kuukausierä pysyy samana, mutta lyhennyksen ja koron osuus vaihtelee jäljellä olevan lainapääoman mukaan. Koron mahd. muuttuessa laina-aika pitenee mutta kuukausierä pysyy edelleen samana.
Juuri näin. Ja tässä toki kk-erä on korkeampi kuin samaan autoon perinteisissä jämärillisessä autolainassa. Johtuen jämärin puutteesta.

Lainan tyyppiä tärkeämpää on ymmärtää lainan kokonaiskulut. Ja ne on kyllä jokaisessa lainassa jo hakuvaiheessa saatavilla. Todellinen kokonaiskorko ja kulut euroina.
 
Tämähän on ihan kohtalainen tarjous. Autokin saanut kehuja, vaikka rellua vierastankin (varmaan syyttä) itse. Pitää harkita.
Nettiautossa näyttäisi olevan yksi vastaava tänä vuonna rekisteröity vähän ajettu auto 36 t€ eli ehkä alennus on lähempänä 5000€ kuin 10000€. Hyvä alennus kuitenkin....
 
Onko tuosta Meganesta kokemuksia tilojen puolesta? Eli mahtuuko väljästi turvaistuin selkämenosuuntaan jos etupenkillä yli 180 cm henkilö? Houkuttelevan hintainen kyllä ja vielä 4 vuoden takuulla.
 
Jos nyt oisin uutta autoa vailla, niin K-Auton korkotarjous on kyllä hyvä. 0.99% ja 15e/kk + 369e avausmaksu. Tiedä vaan sitten, onko hinnoissa enää tinkivaraa?
 
Miten tavaratila, onko riittävästi litroja perhekäyttöön, mahtuuko lastenvaunut ilman pyörien irroittamista?
Luulisi että ainakin pystöön poikittain mahtuisi.

1732702325228.png
 

Nyt on oikea hinta ko. autolle! Mulla oli tämä uusivuodeksi -diilinä 2022-2023. Silloin tuon ER-mallin hankintahinta oli yli 50ke. Koin sen kovin ylihintaisena ja muistan miettineeni että oikea hintalappu sille olisi 30ke uutena.

Kokemuksia autosta:
+ 22kW sisäinen AC-laturi, tämä oli suurin plussa!
+ hyvä Googlen softa, mutta päivityksiä tuli todella harvoin (vuoden aikana muistaakseni 3 kpl)
+ näppärän kokoinen
+ ulkonäkö (makuasia toki)
EDIT: + kulutus, kesällä pyörittiin ajotietokoneen mukaan 15kWh/100km tietämissä, talvella 20+.
- todella hidas lataamaan talvella, akun esilämmitys on navigoinnissa mutta tuntui ettei se oikein koskaan toiminut. Latausnopeudet oli talvella max 50kWh luokkaa, kesällä pääsi 100kWh vauhteihin, mutta ei silloinkaan luvattuun maksimiin.
- random bugit, lähinnä rangeen ei voinut yhtään luottaa. Vakkari toimi epäjohdonmukaisesti jne.
- kallis huolto (huolto maksoi 300e, valohoitoa ja raikkarin vaihto - raikkari maksoi silloin tyyliin 200e. On kuulemma tullut alas noista hinnoista)
- laiska, voimalinjan viiveettömyys tekee toki sen ettei ole niin laiska kuin hp-luvun perusteella voisi päätellä.
- penkit, näennäisesti hyvät mutta ei kyllä mun selälle sopinut pidemmälle (lue: yli 200km siirtymä) matkoille. Lapissakin tällä autolla tuli kuitenkin onnistuneesti käytyä...

Ostaisinko itselle? 30ke hintaan kyllä hyvä vaihtoehto, ottaisin tämän ennemmin kuin esimerkiksi ID3:n. 50ke hintaan en missään nimessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti Autobassadonen kautta oli liisari. He tuntuvat rahastavan noissa huolloissa ylimääräistä.

Kyllä, silloisen autoverkkokaupan kautta uusivuodeksi -diilinä. Huoltoliikkeenä ei kyllä ollut autoverkkokauppa vaan oman pitäjän Renault-liike. Kyselin silloin huoltotarjoukset kyllä muualtakin, olivat kautta linjan samoja.
 
Miten tavaratila, onko riittävästi litroja perhekäyttöön, mahtuuko lastenvaunut ilman pyörien irroittamista?

Tämä on asia joka kannattaa käydä kokeilemassa paikanpäällä, riippuu paljon vaunuista. Kun sanot että lastenvaunut pitää mahtua, niin meinaatko että lootaan pitää mennä sekä runko/alaosa että myös vaunukoppa vai esim. kokoontaitettavat rattaat? Näillä voi olla kokoeroa jonkin verran.

Esimerkkinä nyt mainittakoon, että meidän Britaxit meni rattaina kokoontaitettuna jopa 2014 mallin Kia Rion perään kun irroitti toisen takarenkaan, mutta mitään muuta konttiin ei sitten oikeastaan mahtunutkaan Silloin kun vaunukoppaa käytettiin niin runko+koppa ei menneet peräkonttiin vaan koppa piti ottaa takapenkille ja runko peräkonttiin. Rion peräkontti taisi olla pikkuisen yli 300 litraa kun tässä Meganessa litroja luvataan 440.
 
Kun vaan olisi vähän spontaanimpi autonvaihtaja, niin tähän voisi melkein tarttua. On vaan nykyisessä Pösön polttiksessa korko kuluineen alhaisempi, ja suunnitelmissa oli vasta vuoden parin päästä miettiä vaihtoa. Toisaalta onhan tässä Renaultissa käyttökulut edullisemmat. Huoh pitänee laittaa oma kehno matikkapää tulille ja miettiä.
 

TVK on kohtuuton 4 prosenttia. Toki auton hinnanalennus auttaa, n. 20 prosenttia lähtee listahinnasta. Käteisostajalle houkutteleva vaihtoehto.

Erä Renault Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER autoja alk. 32 500 € (sis. toimituskulut 600 €). Etusi jopa 9 870 €. Hinta ennen alennusta 42 370 €. *Rahoitusesimerkki: Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER hinta toimituskuluineen 32 500 €, vaihtoauto/käsiraha 6 000 €, rahoitettava osuus 26 899 €, perustamiskulu 399 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 2,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 133,50 €, kk-erä yhteensä 298,50 €/kk (sis. käsittelymaksu 15 €/erä). Todellinen vuosikorko 4,19 %. Luottokustannukset 4 842,26 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 31 741,26 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 37 342,26 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 5. krs, 00020 Nordea. Tarjous voimassa 15.12.2024 tai niin kauan kun autoja riittää. Autoissa on Etoile musta -metalliväri ja avustinpaketti Evolution ER. Malliston CO2 0 g/km. Kuvan auto erikoisvarustein.

Rellun omassa kampanjassa TVK vain 2 prosenttia. Toki n. 6000€ kalliimpi, koska listahintainen.

*Rahoitusesimerkki: Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 6 000 €, rahoitettava osuus 34 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 9 568 € = kk-erä yhteensä 390,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,02 %. Korko sopimusajalta 1 328,74 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 37 271,74 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 271,74 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
 
Nyt on oikea hinta ko. autolle! Mulla oli tämä uusivuodeksi -diilinä 2022-2023. Silloin tuon ER-mallin hankintahinta oli yli 50ke. Koin sen kovin ylihintaisena ja muistan miettineeni että oikea hintalappu sille olisi 30ke uutena.

Kokemuksia autosta:
+ 22kW sisäinen AC-laturi, tämä oli suurin plussa!
+ hyvä Googlen softa, mutta päivityksiä tuli todella harvoin (vuoden aikana muistaakseni 3 kpl)
+ näppärän kokoinen
+ ulkonäkö (makuasia toki)
- todella hidas lataamaan talvella, akun esilämmitys on navigoinnissa mutta tuntui ettei se oikein koskaan toiminut. Latausnopeudet oli talvella max 50kWh luokkaa, kesällä pääsi 100kWh vauhteihin, mutta ei silloinkaan luvattuun maksimiin.
- random bugit, lähinnä rangeen ei voinut yhtään luottaa. Vakkari toimi epäjohdonmukaisesti jne.
- kallis huolto (huolto maksoi 300e, valohoitoa ja raikkarin vaihto - raikkari maksoi silloin tyyliin 200e. On kuulemma tullut alas noista hinnoista)
- laiska, voimalinjan viiveettömyys tekee toki sen ettei ole niin laiska kuin hp-luvun perusteella voisi päätellä.
- penkit, näennäisesti hyvät mutta ei kyllä mun selälle sopinut pidemmälle (lue: yli 200km siirtymä) matkoille. Lapissakin tällä autolla tuli kuitenkin onnistuneesti käytyä...

Ostaisinko itselle? 30ke hintaan kyllä hyvä vaihtoehto, ottaisin tämän ennemmin kuin esimerkiksi ID3:n. 50ke hintaan en missään nimessä.
Oliko minkälaisia kulutuslukemia kesällä ja talvella? Kohtuullista kulutusta ainakin joissakin arvosteluissa kehuttu.

Raikkarit kannattaa yleensä vaihtaa itse, jos vaan pystyy, eikä tarvitse puolta autoa purkaa. Vai oliko kiellettyä? :think:
 
Oliko minkälaisia kulutuslukemia kesällä ja talvella? Kohtuullista kulutusta ainakin joissakin arvosteluissa kehuttu.

Raikkarit kannattaa yleensä vaihtaa itse, jos vaan pystyy, eikä tarvitse puolta autoa purkaa. Vai oliko kiellettyä? :think:

Tuo uusivuodeksi -”liisari” vaati huollon merkkiliikkeessä. Sopivia raikkareita ei silloin myöskään saanut ostettua muualta kuin timanttitiskiltä. Tilanne on varmaan jo nyt parempi kun tota autoa on ollut myynnissä se 2 vuotta. Kulutus oli kesällä 15kWh/100km luokkaa, talvella 20+. Lukemat auton tietokoneesta, ei laskettu latauslaskuista (ei sisällä häviöitä).

Ton kulutuksen voisi kyllä nostaa listalla plussaksi.
 
Megane E saa myös koukun, nettisivuilla lukee vetopainoksi jopa 900kg. Tämä koskee vain tehokkaampaa 220hv mallia. Pienempitehoisella 130hv vetomassa on 500 kiloa myyjän mukaan. Itsellä on tarvetta joskus liikutella kalavenettä pieniä matkoja niin jää ton takia Megane pois laskuista... muuten kyllä fiksun oloinen tarjous
 
Aika tyyris on tuo irrotettava koukku 500 kg vetomassalla: 1300 eur. 18" talvirengaspaketista pyytävät 2400 eur.
 
Onhan sillä hintaa, mutta irrotettava koukku taitaa olla Kia EV3:lle mielestäni vielä kalliimpi. Kovasti näiden hinnat nousseet.
 
Aika pieni erä noita relluja kuulemma, yhteensä 4 autoa, joista 2 myyty. Katsotaan ehdinkö saamaan vaihtotarjouksen ja onko mistään kotoisin edes :think:
 
Kyselin uudehkoa, takuunalaista Ford Kugasta vaihtotarjousta (plugari :/) ja tvk olisi 5% tuntumassa. Ei liene pahimmasta päästä, mutta onko silti liikaa? Kalleimmat kilometrit lienee jo sulaneet arvonaleneman suhteen. Muutaman vuoden vanha. Muuten tarjous oli hyvä, eikä jämäriäkään ollut.

Sähkökulkineet menee melko tyyriiksi, polestar voisi kiinnostaa - mutta menee toisen ketjun aiheiksi.
 
Kyselin uudehkoa, takuunalaista Ford Kugasta vaihtotarjousta (plugari :/) ja tvk olisi 5% tuntumassa. Ei liene pahimmasta päästä, mutta onko silti liikaa? Kalleimmat kilometrit lienee jo sulaneet arvonaleneman suhteen. Muutaman vuoden vanha. Muuten tarjous oli hyvä, eikä jämäriäkään ollut.

Sähkökulkineet menee melko tyyriiksi, polestar voisi kiinnostaa - mutta menee toisen ketjun aiheiksi.
Riippuu ihan lainan määrästä. Jos se on 10k pintaan nii tuo on halpa, 20k taas ei jne.
 
Ei 5% TVK halpa ole mut ihan kohtuullinen. Itselle tarjottiin TVK 9% äskettäin.. ei tullut kauppoja.
 
Nythän saa vaikka mitä korkotarjouksia käytettyihinkin. Uusiin ja esittelyautoihin sitten vielä parempia.






Uusia sitten on 0-2% välissä vaikka kuinka...
 
Ei 5% TVK halpa ole mut ihan kohtuullinen. Itselle tarjottiin TVK 9% äskettäin.. ei tullut kauppoja.
Ei ittelläkään tullut parempaa eteen kuin 5,5% tvk 18k€:lle. Tuo oli 2,99% kampanjalla. Toisen firman 1,99% kamppiksella oli enemmän eli ne muut kulut vaikuttaa taustalla myös paljon.
 
"Avausmaksu" tai "käsittelykulu" on oikeasti kiinteä korko. Saavat autot jäädä kyllä kauppaan, jos noilla ehdoilla yrittävät myydä.

Täälläkin kun tarjouksia mainostetaan, niin mainitkaa nyt hyvät ihmiset minkäsuuruiset kulut niissä on. Tietämättä lainasummaa ei tietenkään voi ilmoittaa todellista korkoa - mutta ehdottomasti VOI ilmoittaa paljonko sopimukseen tulee kiinteitä maksuja nimelliskoron lisäksi.
 
No onko sillä nyt oikeesti noin paljon väliä? Normaalit kulut on ollut vuosikymmenen ajan jotain 10-15 €/kk. Jos se olisi jossain 20 € ylöspäin niin voisin pitää jotenkin kalliina.

Olen ostanut viimeisen 10 vuoden aikana 6 uutta autoa ja korkotasot on olleet 0,9-1,9 %. Vuoteen 2018 asti näemmä sai 9,90 €/kk ja sen jälkeen tasaisesti 12 €/kk. Että en nyt pitäisi 15 €/kk kulua mitenkään erikoisen karmeana.

Parasta on vain katsoa luottokustannusten kokonaismäärää ja miettiä onko valmis maksamaan vaikka 40 tonnin autosta 5 tonnia korkoja ja kuluja.
 

No onko sillä nyt oikeesti noin paljon väliä? Normaalit kulut on ollut vuosikymmenen ajan jotain 10-15 €/kk. Jos se olisi jossain 20 € ylöspäin niin voisin pitää jotenkin kalliina.

Olen ostanut viimeisen 10 vuoden aikana 6 uutta autoa ja korkotasot on olleet 0,9-1,9 %. Vuoteen 2018 asti näemmä sai 9,90 €/kk ja sen jälkeen tasaisesti 12 €/kk. Että en nyt pitäisi 15 €/kk kulua mitenkään erikoisen karmeana.

Parasta on vain katsoa luottokustannusten kokonaismäärää ja miettiä onko valmis maksamaan vaikka 40 tonnin autosta 5 tonnia korkoja ja kuluja.
ostin viimeisen uuden autoni 2011, Chevrolet Cruzen todellisella 0% korolla ja silti hinnasta sai vähän tingattua. Isolla dieselkoneella hyvin varusteltu mukava auto maksoi muistaakseni 22k€. 100tkm ja 4 vuotta myöhemmin myin auton vähän haikein mielin 11k€:lla. Tuntui niin kalliilta harrastukselta, että lopetin uudet autot ja ajellut kaikenlaisilla ropposilla sen jälkeen. Nyky hintoja ja korkoja kun katsoo, niin tuntuu lähinnä naurettavilta nuo reilun 10 vuoden takaiset autoilun kulut.. Mitä nyt saa 22k€:lla, ei edes pikkuautoa..
 
2021 sai Kialta omaan uuteen autoon 0% koron 8e/kk käsittelykululla. Toki se oli tarjous (mutta onhan näitä oikeasti nollakuluisiakin) mutta 15e on kuitenkin melkein tuplat tuohon.

Ei sen siis sinänsä väliä kun sen ottaa huomioon, mutta ei se vaikka viiden vuoden lainalla nyt mikään merkityksetön enää ole. Varsinkin tietty vielä korostaa jos ostettavan auton lainamäärä kokonaisuudessaan on maltillisempi eli maksaa suhteessa enemmän käsittelykuluista.

Isolla lainasummalla sen merkityskin on suhteessa pienempi.
 
2021 sai Kialta omaan uuteen autoon 0% koron 8e/kk käsittelykululla. Toki se oli tarjous (mutta onhan näitä oikeasti nollakuluisiakin) mutta 15e on kuitenkin melkein tuplat tuohon.

Ei sen siis sinänsä väliä kun sen ottaa huomioon, mutta ei se vaikka viiden vuoden lainalla nyt mikään merkityksetön enää ole. Varsinkin tietty vielä korostaa jos ostettavan auton lainamäärä kokonaisuudessaan on maltillisempi eli maksaa suhteessa enemmän käsittelykuluista.

Isolla lainasummalla sen merkityskin on suhteessa pienempi.
olen pannut merkille näissä "nykypäivän" todellisissa nollakorkotarjouksissa sen, että auton hinta on usein hinnoiteltu kalliiksi ja/tai tarjous koskee jotain hyvin rajattua erää vähemmän myyvää mallia. Eipä ole kauan, kun oli joku Focus 1l ecoboom moottorilla 35k€, helppo kai tuohon on leipoa halpa rahoitus kun ostaja maksaa koron auton hinnassa.
 
olen pannut merkille näissä "nykypäivän" todellisissa nollakorkotarjouksissa sen, että auton hinta on usein hinnoiteltu kalliiksi ja/tai tarjous koskee jotain hyvin rajattua erää vähemmän myyvää mallia. Eipä ole kauan, kun oli joku Focus 1l ecoboom moottorilla 35k€, helppo kai tuohon on leipoa halpa rahoitus kun ostaja maksaa koron auton hinnassa.

Tähän se tyssäsi itselläkin Tesla model Y:n hankinta. "Nollakorkoa" tyrkytetään, mutta kun listahintaan on pumpattu viitisen tonnia lisää, niin todellinen alennus vuoden takaiseen onkin joitakin satasia, mikä ei kyllä ole lähellekään tarpeeksi että viitsisi faceliftin alta väistyvää mallia alkaa ostamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 752
Viestejä
4 564 647
Jäsenet
75 015
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom