Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muutaman viikon nyt ajellut tällä Pirellin uudella C3 mallilla, autona toimii bemun E90. Täytyy kyllä myöntää et nyt on harvinaisen onnistunut tuotos. Ehdottomasti suosittelen muillekkin laittamaan harkinta listalle jos etsii uusia premium renkaita kesäksi.Tämä samainen rengas lähtee myös itsellä alle testiin koossa 225/45R17 tänä kesänä.
Joo, olivat ns. ensiasennusrenkaita.Mitähän renkaita mahtoivat olla Tuulilasin testissä olleet volvon ja klonkswagenin sähköautoon tarkoitetut renkaat, onkos ne ensiasennusrenkaat ja kenen valmistamat
Renkaatalle Siitä 2025 vuotiset Hakka Black 3 jos haluat jatkaa Nokialla, 566€ sarja. 24-48h toimitus kotimaisesta varastosta, halutessasi voit tilata myös heiltä asennuksella kalenteri varauksella suoraan PKS seudun liikkeeseen jotka tekevät yhteistyötä heidän kanssa.Uudet kesärenkaat ajankohtaiset vuoden 2016 C220 mersuun. Nykyiset 225/50 R17 Nokian Hakka Black 2 palvellu aika hyvin, kannattako mennä samalla jatkossakin vai onko hinta/laatusuhteelta parempia vaihtoehtoja?
Mielusti kauppoja mistä saa kohtuu nopeella toimituksella tai noudolla PKS alueelta, kun vanteet on jo pajalla huollettavana.
Onkohan tuommoisista gt-radialeista kellään kokemuksia, hiljaiset?
Nuo on kyllä halvat. Ostaisin sinun käyttöprofiilillasi kyllä nuo.
Vanhaan harrasteautoon tilasin juuri kesärenkaat. Vertailun perusteella ei paljon vaihtoehtoja jäänyt, koska pienien renkaiden valmistus on ns. premium merkeillä lopetettu. Varmaankin myyntiä liian vähän.
Koossa 175/65/R13 ainoa järkevä vaihtoehto oli Linglong GreenMax EcoTouring.
Tämä sama vastaus pätee varmasti tuohon peräkärryn renkaan valintaan, ei niihin mitään Hakkoja saa, vaan enemmän ja vähemmän kiinalaisia on tuo kokoluokka.
Ei tuommosia 1558013 c renkaita kukana tämmöinen parempi "valmistaja" tee. Hinta karkaisi kohtuuttoman korkealle eikä niitä kukaan ostaisi. Kyllä tuon koon renkaat on halpoja kiinalaisia. Korealaiset Nexen ja Kumho taitaa muistaakseen tehdä mut yks maksaa varmaan sen 70-80€. Eli ottaisin nuo Kendat tuosta, ovat erittäin halvat rengas-vanne paketti yhdistelmäksi
Mitä mitä mitä, eikö muka ihmisillä ole alumiinivanteita överillä offsetillä niiden kärryissä?
Prkl taas sitä on tullut luuhattua väärillä foorumeilla.
![]()
Ja aivan selvästi katulaillinenkin vielä:
![]()
Sanotaan nyt kuitenkin puolustukseksi niin, että saa olla tosi harrastaja, jos alkaa kärryyn laittamaan premium-valmistajan renkaita. Halvin kura, kunhan on suorat kumit ja pyöreät, ajaa kyllä asiansa.
Vaikka olisihan se hyöty ilmeinen, jos ajaa kärryn kanssa radalla mutkaan 200km/h taulussa, niin on helppo työntää sitten lepikosta varikolle...
Onhan ne halvat, mutta kannattaako niitä ostaa?
Vaikka Kenda ei ole kiinalainen merkki, nuo Kendan peräkärryrenkaat on tehty Kiinassa kiinalaisin opein. Ne eivät kestä kymmentä vuotta kun alkavat pykimään. Urien pohjat halkeavat.
Lisäksi tuohon hintaan pitää laskea tasapainotus, ne eivät ole Puuilon hyllyssä tasapainotettuina.
Eurooppalaisista merkeistä ainakin Kormoran tekee vielä 13" renkaita, on Michelinin halpismerkki. Viimeksi kuin katsoin, niin olivat Balkanilla tehtyjä.
Oletan, että valinnassa mennään nyt se kulumiskestävyys ja laatu edellä, hinnan ollen toissijaista? Noilla kilometreillä olettaisin, että arvostaa sitä, että rengas kestää enemmän kuin yhden kauden. Monet edulliset renkaat ovat kyllä nykyisin jo mukavia ja turvallisia, kuten edellisen postaajan vaihtoehdoissa, mutta edullisten merkkien kulumiskestävyydestä on saatavilla monesti vain vaihtelevaa tietoa. Yleinen konsensus on esimerkiksi, että Michelinit kestävät premium-merkeistä kulutusta parhaiten ja Continental huonommin.Hei! Ensimmäisen kerran olisi renkaiden osto autoon edessä (kesärenkaat)... tai vaimon autoon. Kyseessä Skoda Kodiaq v.2020 rengaskoko 18" (235/55R18). Vaimo ajaa paljon työnpuolesta n.25 000-30 000km/v joten mielellään hyvät ja turvalliset. Michelin Primacy 5 kuumottelisi itseä, mutta otetaan vastaan myös muita hyviä vaihtoehtoja. Kiitos!
Vannetukku ja markkinointi ei sovi ikinään yhteen, skippaisin itse suosiolla. Katselin mieluummin tilalle mm. Falken E. Ziex, Hankook iON tai Pirellin elt (Elect) renkaita.Kiinnostais kokeilla sähköauton renkaita polttikseen.
Ainakin lupaavat että vierintävastus pieni ja ääni myös. Onkohan uhka vai mahdollisuus?![]()
Linglong Sport Master e 235/45R18 V
Täysin uusi Linglong Sport Master e -malli on suunniteltu erityisesti sähköautoille. Se tarjoaa markkinoiden parasta A-luokan energiankulutusta, pisintä A-luokan rangea, hiljaisimman A-luokan äänen ja jopa 34 prosenttia pienemmän vierintävawww.vannetukku.fi
Hei! Ensimmäisen kerran olisi renkaiden osto autoon edessä (kesärenkaat)... tai vaimon autoon. Kyseessä Skoda Kodiaq v.2020 rengaskoko 18" (235/55R18). Vaimo ajaa paljon työnpuolesta n.25 000-30 000km/v joten mielellään hyvät ja turvalliset. Michelin Primacy 5 kuumottelisi itseä, mutta otetaan vastaan myös muita hyviä vaihtoehtoja. Kiitos!
Noilla kriteereillä en edes miettisi muita kuin noita suuria merkkejä eli Michelin, Continental, GoodYear (ja ehkä Nokian). Oman kulkineen alla ollut GY:ta useampi kierros, nytkin tulossa uudestaan Efficientgrip Performance 2:t alle (225/55/17). Ei varmaan se urheilullisin vaihtoehto, mutta normaali arkiajossa toimii loistavasti ja on kestänyt riittävästi eli omalla n. 40tkm vuosiajolla sen 2-3 kesää riippuen hieman tiestön sen hetkisestä kunnosta.
Michelin on poikkeuksellinen (ainoa?) valmistaja kehoittaessaan suorasanaisesti ajamaan renkaat sakkorajalle asti.Noista primacyistä on yleensä taidettu lausua, että ikääntyvät varsin arvokkaasti eli pitoa löytyy vielä useammankin vuoden vanhana hyvin. Kun tuntuu, että osa merkeistä menettää sen pidon jo yhdessä kesässä tai sulaa alle.
Kauankohan toi hiljaisuus kestäis? Joskus olen kuullut, että nämä edullisimman luokan renkaiden kumit huononee jo seuraavasta kaudesta.Landsail Qirin 990 todettu hiljaiseksi renkaaksi ainakin näin parin ekan päivän kokemuksella.
Ostin nuo viime keväänä 255/35-20 koossa nelikko A6 BiTDI:n alle ja hyvin pelitti koko kesän. Mutta kuluma oli kyllä pirun nopeeta, että kannattaa treenata sitä oikean koiven käyttöä vähän "smoothimaksi", jos autosta löytyy tehoja. Sarja menee alle nyt uudestaan viikonloppuna ja pintaa jäljellä kaikissa se 4-5mm.Kiinnostais kokeilla sähköauton renkaita polttikseen.
Ainakin lupaavat että vierintävastus pieni ja ääni myös. Onkohan uhka vai mahdollisuus?![]()
Linglong Sport Master e 235/45R18 V
Täysin uusi Linglong Sport Master e -malli on suunniteltu erityisesti sähköautoille. Se tarjoaa markkinoiden parasta A-luokan energiankulutusta, pisintä A-luokan rangea, hiljaisimman A-luokan äänen ja jopa 34 prosenttia pienemmän vierintävawww.vannetukku.fi
Itse ostin juuri samat peräkärryn renkaat n. kuukausi sitten Puuilosta, kun olivat silloinkin tarjouksessa.Kiitos kaikille kommenteista ja vastauksista peräkärryn renkaisiin liittyen.
Kävin hakemassa puuilosta kaksi satsia renkaita. Olivat ainakin melko tuoreita, valmistusajankohdat vko 42 ja 43 vuodelta 2024. @---Alf kommentin pohjalta varasin vielä muutaman kympin jemmaan tasapainottamista varten. Laitan nämä renkaat nyt kärryyn ja tunnustelen jonkin aikaa, kuinka renkaat käyttäytyvät erilaisissa nopeuksissa ja erilaisilla kuormilla. Henkisesti varaudun siihen, että renkaat pitää vielä tasapainottaa.
Minulla on nämä perhevankkurissamme eli Rellun Espacessa koossa 235/55R19. Viime kesänä tuli loppukesästä hankittua joten isommin ei ole kokemuksia mutta toimivat siinä missä premium-renkaatkin.Kiinnostais kokeilla sähköauton renkaita polttikseen.
Ainakin lupaavat että vierintävastus pieni ja ääni myös. Onkohan uhka vai mahdollisuus?![]()
Linglong Sport Master e 235/45R18 V
Täysin uusi Linglong Sport Master e -malli on suunniteltu erityisesti sähköautoille. Se tarjoaa markkinoiden parasta A-luokan energiankulutusta, pisintä A-luokan rangea, hiljaisimman A-luokan äänen ja jopa 34 prosenttia pienemmän vierintävawww.vannetukku.fi
Kauankohan toi hiljaisuus kestäis? Joskus olen kuullut, että nämä edullisimman luokan renkaiden kumit huononee jo seuraavasta kaudesta.
Onko muilla suositella hiljaista rengasta polttomoottori autoon?
Paha mennä sanomaan, ylinhän on ”bemu optimoitu” ja alin audi mutta mikä käytännön ero on. Oman alla jos kaikkia pääsis kokeileen niin tuskin mitään maatamullistavaa eroa huomaisi. Itse varmaan nuo halvimmat valkkaisin noistaTäysin samanlaiset koot ja mallit mutta silti eroa esim.hinnoissa ja ohiajomelussa. Onko noissa oikeasti jotain eroa?
![]()
Tarkoittaako AO audeille optimootu, vai mistä huomasit kyseisen suosituksen?
Hei! Ensimmäisen kerran olisi renkaiden osto autoon edessä (kesärenkaat)... tai vaimon autoon. Kyseessä Skoda Kodiaq v.2020 rengaskoko 18" (235/55R18). Vaimo ajaa paljon työnpuolesta n.25 000-30 000km/v joten mielellään hyvät ja turvalliset. Michelin Primacy 5 kuumottelisi itseä, mutta otetaan vastaan myös muita hyviä vaihtoehtoja. Kiitos!
Noilla kriteereillä en edes miettisi muita kuin noita suuria merkkejä eli Michelin, Continental, GoodYear (ja ehkä Nokian). Oman kulkineen alla ollut GY:ta useampi kierros, nytkin tulossa uudestaan Efficientgrip Performance 2:t alle (225/55/17). Ei varmaan se urheilullisin vaihtoehto, mutta normaali arkiajossa toimii loistavasti ja on kestänyt riittävästi eli omalla n. 40tkm vuosiajolla sen 2-3 kesää riippuen hieman tiestön sen hetkisestä kunnosta.
Mieli on heikko, tilasin HankookitTulihan omaankin vaihdettua kesäkummit alle. Menee kyllä näköjään tänä kesänä vaihtoon, jännästi pinnaltaan on 2 aikalailla minimissä ja 1 vielä mukavasti pinnoilla
Varmaan laatujuttuja, tuommoiset halpis Radar Dimaxit R8 koossa 225/60r17. Muka SUV kumeja siis. Mutta ihan nuo omassa käytössä on pelittänyt ja ajettu on aikalailla paljon maata päästä päähän ja poikittainkin. Vianorissakin alle laitettuna vain reippa 500€, taitaa taas kelvata...
Et pety.Mieli on heikko, tilasin Hankookit
Hankook Ventus Prime 4 K135A 225/60 R17 99V
Lisätään tähän vielä (+) = VW / Skoda, (MO) = Mersu, (VOL) = Volvo perusmerkeistä suomessa jos muutkin ihmettelevät näitä Pirellin renkaissa.
Laitat tilaukseen, ei ole tyyppivikaaRenkaiden hinnat kyllä jaksaa yllättää. SportContact 7 saa halvemmalla kuin PS4S, vaikka kaikkien testien mukaan ovat paremmat. Taisin kutosistakin maksaa enemmän kuin mitä seiskasta pyydetään.
Onko niissä joku tyyppivika vai laitanko heti tilaukseen?
Kulutusta ja vierintävastusta on testeissä haukuttu, olisko matala treadwear kun sillä sitten pärjää testeissä. Kinukit ei kyllä tuota arvoa ilmoita.Ostin nuo viime keväänä 255/35-20 koossa nelikko A6 BiTDI:n alle ja hyvin pelitti koko kesän. Mutta kuluma oli kyllä pirun nopeeta, että kannattaa treenata sitä oikean koiven käyttöä vähän "smoothimaksi", jos autosta löytyy tehoja. Sarja menee alle nyt uudestaan viikonloppuna ja pintaa jäljellä kaikissa se 4-5mm.
En ole eläissäni nähnyt yhtäkään kinukki rengasta joka ei ilmoita kyljessään TW lukuaan ja tuskin tulee vastaan. Ainut valmistaja jossa on piilotettu omin silmin nähden onolisko matala treadwear kun sillä sitten pärjää testeissä. Kinukit ei kyllä tuota arvoa ilmoita.
Primacy 4:t @3mm lähtivät alle vielä alkukesäksi. Loppukesästä sitten alle uuet gummit.Michelin on poikkeuksellinen (ainoa?) valmistaja kehoittaessaan suorasanaisesti ajamaan renkaat sakkorajalle asti.
on hiljaset ja toimii , tuli vianorilta vaihettuu joku alle 350e, ja paistokin oli 24 tai no ihan ok jos vanhoihin mizukoihin vertaaOnkohan tuommoisista gt-radialeista kellään kokemuksia, hiljaiset?Rengas GT-Radial 275/40 R22 107Y XL FSL | Sportactive 2 SUV | 1001Renkaat.com
GT-Radial-rengas Sportactive 2 SUV 275/40 R22 107Y XL FSL varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Juu siinä jos esim BYD pistäis OE renkaaksi omat niin auton markkina arvo laskee jo heti kättelyssäMielenkiintoisena pidän että edes täyskiinalaiset autovalmistajat ei laita itse myymiinsä autoihin kiinalaisia renkaita. Mikä tässä syynä? Ei ainakaan mikään brändijuttu koska jos asiakas on valmis ostamaan kiinalaisen auton niin miksi kiinanrenkaillakaan olisi niin merkitystä?
ne yleensä allseason renkaita joita volvokin työntää samaan lukuun, ei vaan sovi pohjoismaihinMielenkiintoisena pidän että edes täyskiinalaiset autovalmistajat ei laita itse myymiinsä autoihin kiinalaisia renkaita. Mikä tässä syynä? Ei ainakaan mikään brändijuttu koska jos asiakas on valmis ostamaan kiinalaisen auton niin miksi kiinanrenkaillakaan olisi niin merkitystä?
Eiku tarkoitin että miksi vaikka BYD on ensiasennusrenkaina made in france michelinit vaikka auto on muuten 100% kiinalainen? Miksei Sailunit tai Linglongit jne?ne yleensä allseason renkaita joita volvokin työntää samaan lukuun, ei vaan sovi pohjoismaihin
Oletettavasti kiinamarkkinoille. Voisin melkeen 100% varmuudella sanoa että jos ostat uuden tiguanin (suomesta tai muualta eu) niin siinä ei todellakaan ole linglongeja alla.![]()
Uusimman Auto Bildin mukaan näitä kiinalaisia olisi ensiasennusrenkaina.