Kesärenkaat - yleisketju

Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
276
Vianor näyttää kauppaavan poistomyynnissä RoadX Rxquest -renkaita suht edulliseen hintaan (399€) töineen. Onkohan ihan itsemurharenkaat kun en oikein revikoitakaan löydä. Neliveto kun auto tietty on niin..
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 863
Tuota... Sanotaanko näin, että jos se on Sailunin "budjettimerkki..." :hmm:
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
303
235 45 R18 kokoon pitäisi ostaa uudet mustat ja pyöreät. Muutamasta liikkeestä kävin kyselemässä ja Continentalin PremiumContact 7 yritti myydä molemmat, lisäksi toinen kehui Barumin Bravurista aivan premium merkkien tasoiseksi. Autossa on nyt alla kuluneet Nokian Hakka blackit.

Vähän houkuttaisi Barumit kun autoa ei ole tarkoitus pitää muutamaa vuotta pidempään, onko kokemusta miten niillä pärjää verrattuna esim tuohon Contin malliin? Farkku Superb autona.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 863
Hyvin pärjää. Ei niin vaimea ääneltään kuin conti, mutta hyvä rengas tänne arkeen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Hieman on taas myyjällä lähtenyt myyntipuhe laukalle, mutta sehän on tavallista. Barum toki ei ole premium-merkki, eikä ihan premium-tasoinen rengaskaan. Kuitenkin hyvin varteenotettava eurooppalainen (Contin omistama) vaihtoehto hieman alemmassa hintaluokassa kuin kalleimmat Continentalit, Michelinit, Goodyearit ym.

Oletan, että kyseessä oli Barum Bravuris 3.
EDIT: Korjaan Bravuris 5.
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 863
Kuka ny mitään kolmosta kun viitostakin on tehty jo vuosia. :bored:
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
38
Falken Azenis (FK510 ja uudempi FK520) -renkaita voi suositella, jos vastaan tulee. Made in Japan. FK510:t kestivät painavahkon dieselfarmarin alla itsellä yllättävänkin hyvin ja pärjänneet testeissäkin mukavasti.
Näitä myös itse suositellut muille. On painavempia ja tukevampia renkaita rungoiltaan kuin muut merkit mikä tuo kestävyyttä painaviinkin autoihin.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 164
Onko mitään järkeä pitää kesärenkaat ja talvirenkaat eri vannekoolla, eli 20 tuumaiset kesärenkaat ja 18 tuumaiset talvirenkaat. Vai kannattaisiko suosiolla hankkia kesärenkaat myös 18 tuumaisina, ja laittaa nuo 20 tuuman setit myyntiin?

Molemmat renkaat ihan perus Continentaleja, jotka tulivat tehtaalta auton mukana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 144
Onko mitään järkeä pitää kesärenkaat ja talvirenkaat eri vannekoolla, eli 20 tuumaiset kesärenkaat ja 18 tuumaiset talvirenkaat. Vai kannattaisiko suosiolla hankkia kesärenkaat myös 18 tuumaisina, ja laittaa nuo 20 tuuman setit myyntiin?

Molemmat renkaat ihan perus Continentaleja, jotka tulivat tehtaalta auton mukana.
Käytännössä ainut motiivi pitää 20-tuumaiset kesällä on ulkonäkö. Joku voisi väittää ajettavuutta paremmaksi, mutta sekin on kyseenalaista arkiliikenteellä.

Jos 20-tuumaisista saa niin paljon rahaa että sillä voi kuitata uusien 18-tuumaisten hankinnan ja rahaa jää ylikin niin en miettisi hetkeäkään.

Suomen tiet on paikoin niin surkeassa kunnossa, että 20-tuumaisille on aika vähän järkiperusteita.

Ja toki ostaisin itse nuo 18-tuumaiset tietysti alkuperäislaatuiset käytetyt tori.fi tms. Tarvikevanteet usein rapistuu parissa vuodessa pinnaltaan huonoiksi puhumattakaan että ne valetaan jostain romuraudan ja tinan sekoituksesta.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 863
Riippuu vähän mistä roikkuu. Jos kesällä tuut toimeen isoilla vanteilla, anna olla.

Oma tuli 21" eriparin vanteilla, en ajatellut yrittää vaihtaa vaan, mutta hommasin talvisarjan 19" vanteilla. Ei nois kaksykkösis mitään järkeä ole, mutta antaa mennä kun on mennäkseen, ompahan sitten kerran elämässä omistanu auton jossa kunnon läskit alla vakiona. :comp:

IMG_20240704_164426752.jpg
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 164
Lisättäköön tunnustus, etten ole koskaan vaihtanut auton vanteita. Jos on selkeästi vaativampi urakka kuin pelkkä renkaanvaihto, niin täytynee viedä auto pajalle.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 863
Ellei teknisessä otteessa lue suoraan mitä eri kokoja saa olla niin rengasmyyjä kyllä osaa tarjota oikean koon eri profiilissa itseäsi miellyttäville vanteille.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 164
Ellei teknisessä otteessa lue suoraan mitä eri kokoja saa olla niin rengasmyyjä kyllä osaa tarjota oikean koon eri profiilissa itseäsi miellyttäville vanteille.
Sopivat vanteet ja renkaat on tiedossa, vielä jos saisi kohtuulliseen hintaan. Kohtuu tuuheaa maksaa uusista 18 tuuman vanteista ja kesärengassetistä melkein kaksi tonttua, kun yleensä pelkkä laatuvalmistajan (ei Kiina) rengassetti on lähtenyt 300 - 400 euron hinnalla.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 863
Ooks ns. Kysyny Eestistä?

Tuos viime vuonna tuli tehtyä valintojen maailmaa kun suomessa pyydettiin kirkkain silmin reilu tonni per vanne, puoltoista renkaat niille päälle ja satku kappaleelta paineanturit.

Eestistä kotio ~1900€...
 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
903
Onko mitään järkeä pitää kesärenkaat ja talvirenkaat eri vannekoolla, eli 20 tuumaiset kesärenkaat ja 18 tuumaiset talvirenkaat. Vai kannattaisiko suosiolla hankkia kesärenkaat myös 18 tuumaisina, ja laittaa nuo 20 tuuman setit myyntiin?
18-tuuman renkailla tulee 25 mm lisää ilmatilaa, mikä oletettavasti parantaa renkaiden kykyä selviytyä suomalaisen sveitsinjuus...tienpinnan röykyistä ja muista miinoista ehjänä. 18 tuuman renkaat voi olla ajettavuudeltaan hieman löysemmät kuin 20-tuumaiset mutta tätä voi jonkin verran kompensoida nostamalla painetta. Korkealla paineella rengas kestää vielä paremmin iskuja ja ehkä kuluukin hitaammin.

Pienenä lisänä 18" vanteet on todennäköisesti jopa kiloja kevyemmät kuin 20" vanteet, kunhan asiaan kiinnittää huomiota vannekaupoilla. Jousittamaton massa pienenee ja ajettavuus parantuu (marginaalisesti).
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
38
18-tuuman renkailla tulee 25 mm lisää ilmatilaa, mikä oletettavasti parantaa renkaiden kykyä selviytyä suomalaisen sveitsinjuus...tienpinnan röykyistä ja muista miinoista ehjänä. 18 tuuman renkaat voi olla ajettavuudeltaan hieman löysemmät kuin 20-tuumaiset mutta tätä voi jonkin verran kompensoida nostamalla painetta. Korkealla paineella rengas kestää vielä paremmin iskuja ja ehkä kuluukin hitaammin.
Juurikin näin. Renkaan profiilikin vaikuttaa moneen asiaan, mut sanotaan näin et <45 profiilisia renkaita en laittaisi suomen miina teille.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
303
Nyt ensimmäinen kesä 45 profiilin renkailla ja vähän liian matalalta tuntuvat nekin. Tulee katkokset ja muut osumat ikävästi läpi sekä hiekkateillä ajaminen on epämukavaa.
 
Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
38
Tiedän tunteen, itsellä kans 45 profiiliset ja tarkkaavaisesti saa ajella. Talvi kitkat 55 profiiliset ja ero valtava ajettavuuteen. Muutenhan rengas on aikalailla samankokoinen jos vierekkäin laitetaan.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
604
Missä määrin tuossa "matalaprofiiliset on epämukavia" -asiassa on kyse profiilisuhteesta ja missä määrin taas sivuseinämän absoluuttisesta korkeudesta? Periaatteessahan vaikkapa isohkon auton taka-akselin 45-profiilisen renkaan sivuseinämä voi olla korkeampi kuin pienen auton 65-profiilisen renkaan sivuseinämä...

KokoSivuseinämän korkeus millimetreinä
235/50R19117,5
255/45R19114,75
225/45R17101,25
205/55R16112,75
175/65R14113,75
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 733
Viestejä
4 367 548
Jäsenet
72 673
Uusin jäsen
Koostumus

Hinta.fi

Ylös Bottom