Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^ Mulle on jo kolmisen viikkoa jaettu päiväposti aika tasan klo.18.30.
Onneks nykyään tulee kaikki paketti ilmoitukset ja muut sähköisenä tai saattaisi jopa vituttaa.
400 päivää täynnä työttömyyskassassa ja tästä eteenpäin pitää hakea monta kertaa kuukaudessa eduskuntaan avustajaksi.
Työnhaku on työttömän työ? Työt vituttaa melkolailla aina? Joku harmonia pitää olla maailmassa? Onnellisia olkoot ne jotka pitävät työstänsä.Itse olen työttömien työpajassa. Ja olen ainoa jonka täytyy hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mietin että eihän siinä muuta kuin tekee jonkun yleisen cv:n ja lähettää sen 4 edes vähän kiinnostavaan paikkaan. Tein kevyet muokkaukset ansioluetteloon aina tiettyä paikkaa varten, lähetin hakemuksen ja samalla ilmoitin TE-toimistoon hakemani paikat. Ei riittänyt vaan vastaukseksi tuli helkkarin pitkä luettelo siitä mitä TE-toimistolle olisi pitänyt ilmoittaa joka paikasta.
Tämä tuntuu aikamoiselta vittuilulta.
Johan ne repii jo 16v junnut töihin koulusta.400 päivää täynnä työttömyyskassassa ja tästä eteenpäin pitää hakea monta kertaa kuukaudessa eduskuntaan avustajaksi.
Niin, kyllähän siitä työnhausta ihan maksetaankin.Työnhaku on työttömän työ? Työt vituttaa melkolailla aina? Joku harmonia pitää olla maailmassa? Onnellisia olkoot ne jotka pitävät työstänsä.
Niin, kyllähän siitä työnhausta ihan maksetaankin.Työnhaku on työttömän työ? Työt vituttaa melkolailla aina? Joku harmonia pitää olla maailmassa? Onnellisia olkoot ne jotka pitävät työstänsä.
Et ymmärtänyt sitten mitään.Työnhaku on työttömän työ? Työt vituttaa melkolailla aina? Joku harmonia pitää olla maailmassa? Onnellisia olkoot ne jotka pitävät työstänsä.
Elämä on. Vituttaako? Olet oikeassa ketjussa todennäköisesti.Et ymmärtänyt sitten mitään.
Mikähän sinulla nyt on?Elämä on. Vituttaako? Olet oikeassa ketjussa todennäköisesti.
Tästähän olis halvemmalla selvinny ihan sillä, että ostaa oman pyykkikoneen.Kiva viedä pyykit taloyhtiön kuivaushuoneeseen, kun siellä haisee kuin keravalaisen kuntosalin pukuhuoneessa. Kuivumassa jonkun naapurin teknisiä tekokuituisia tekstiilejä. Onkohan takana nuukuus ettei viitsitä pestä hikisiä vaatteita kuudessakympissä, orjallinen pesuohjeiden noudattaminen, vai eikö siellä vaan tajuta, että pyykkien ei kuuluisi haista hikisille pesun jälkeen?
No, kahden viikon päästä muutto omakotitaloon, eipähän tarvitse enää muiden ihmisten sielunelämää pidempää pohtia.
Mitä sillä on väliä vaikka paska haisee jossain keravalaisessa kuntosalissa?Kiva viedä pyykit taloyhtiön kuivaushuoneeseen, kun siellä haisee kuin keravalaisen kuntosalin pukuhuoneessa. Kuivumassa jonkun naapurin teknisiä tekokuituisia tekstiilejä. Onkohan takana nuukuus ettei viitsitä pestä hikisiä vaatteita kuudessakympissä, orjallinen pesuohjeiden noudattaminen, vai eikö siellä vaan tajuta, että pyykkien ei kuuluisi haista hikisille pesun jälkeen?
No, kahden viikon päästä muutto omakotitaloon, eipähän tarvitse enää muiden ihmisten sielunelämää pidempää pohtia.
Niinhän sitä olisi (sillä korjauksella, että kuivausrumpua tässä tarvittaisiin). No, onpahan isompi elintason muutos kun pääsee pois homocitystä böndelle.Tästähän olis halvemmalla selvinny ihan sillä, että ostaa oman pyykkikoneen.
Luku-taito on tärkeä kansalais-taito. Ajattelumyöskin.Mitä sillä on väliä vaikka paska haisee jossain keravalaisessa kuntosalissa?
Itse olen työttömien työpajassa. Ja olen ainoa jonka täytyy hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mietin että eihän siinä muuta kuin tekee jonkun yleisen cv:n ja lähettää sen 4 edes vähän kiinnostavaan paikkaan. Tein kevyet muokkaukset ansioluetteloon aina tiettyä paikkaa varten, lähetin hakemuksen ja samalla ilmoitin TE-toimistoon hakemani paikat. Ei riittänyt vaan vastaukseksi tuli helkkarin pitkä luettelo siitä mitä TE-toimistolle olisi pitänyt ilmoittaa joka paikasta.
Tämä tuntuu aikamoiselta vittuilulta.
Siis mitä ne hiekkapillut nyt vielä enempää tietoa tarvii?
Täällä saa näköjään paljon vittuilua vastaan jos toisella ei mene hyvin, vähän vituttaa jos työttömälle kehtaa olla kateellinen tai jotain...
Olisit voinut kertoa tämän tarkemmin. Minä jo luulin että sinä vittuilet minulle siitä että koetan olla kunnon työtön ja hakea töitä. No juu, ollaan oikeassa ketjussa kylläSe mun pointti tais lentää ohi ja korkealta. Pointti oli se, että aina se vaan vituttaa. Jos olis töissä niin ei vituttais työnhaku vaan joku työpaikan byrokratia, työn sisältö, esimies, liian pieni liksa tms. Ei ollut kyseessä työttömälle vittuilu vaan jonkinsortin ironinen toteamus siitä, että oli niin tai näin niin aina voi vituttaa. Alleviivattuna työnhakijaa vituttaa työn hakeminen, työntekijää työn tekeminen. Ja lopuksi totesin, että kai niitä onnellisiakin on olemassa.
Tämä on huomattu. Tämän takia en edes uskalla kirjoittaa mitään työttömyyttä koskeviin ketjuihin.Täällä saa näköjään paljon vittuilua vastaan jos toisella ei mene hyvin, vähän vituttaa jos työttömälle kehtaa olla kateellinen tai jotain...
Työmahdollisuuden tyyppi ( Yli kaksi viikkoa kestävän työtehtävän hakeminen, avoin hakemus työnantajalle, lisätyön tai tuntien hakeminen nykyiseltä työnantajalta, Työnhakuprofiilin julkaiseminen työmarkkinatorilla, Oman työn markkinointi - Etsimällä yrittäjänä työmahdollisuuksia vai muun työmahdollisuuden hakeminen, työtehtävä, Työntantaja, Toteutuspäivä ja selvitys tehdyistä toimista.Siis mitä ne hiekkapillut nyt vielä enempää tietoa tarvii?
Täällä saa näköjään paljon vittuilua vastaan jos toisella ei mene hyvin, vähän vituttaa jos työttömälle kehtaa olla kateellinen tai jotain...
Työmahdollisuuden tyyppi ( Yli kaksi viikkoa kestävän työtehtävän hakeminen, avoin hakemus työnantajalle, lisätyön tai tuntien hakeminen nykyiseltä työnantajalta, Työnhakuprofiilin julkaiseminen työmarkkinatorilla, Oman työn markkinointi - Etsimällä yrittäjänä työmahdollisuuksia vai muun työmahdollisuuden hakeminen, työtehtävä, Työntantaja, Toteutuspäivä ja selvitys tehdyistä toimista.
Eli pitäisi lähettää kuukaudessa 4 romaania TE-toimistolle.
Täällähän olikin hyvää keskustelua pyykkituvista ja pahasta hajusta. Mitään tapauskohtaista analyysia en osaa laatia mutta vähäisiä kokemusperäisiä havaintoja kyllä. Aikanaan käytin pariin otteeseen erään ison osaketalon kellaripesutupaa - ensiksi ennen kuin ehdin ostaa pesukoneen ja toiseen kertaan samasta syystä romun hajottua. Ennen tuota kokemusta välttelin moista koska pidin sitä vaivalloisena, mitä se onkin. Jälkeenpäin välttelen enimmäkseen hygienia- ja mielenrauhasyistä.Elikkä: keravalaisen, ja miksei vaikka askolalaisenkin kuntosalin pukuhuone saa minun puolestani haista hielle. Biojäteaste saa haista orgaaniselle, ja sikala paskalle.
Pestyn pyykin ei pitäisi haista millekään noista, ellei pesua ole tarkoitettu muodolliseksi toimenpiteeksi, jossa lopputuloksella ei ole mitään merkitystä.
Suosittelen kärpäspaperia biojäteastian läheisyyteen. Toimii meillä.Banaanikärpäset.
Loppukesästä pörräsi vähän tällaisia keittiössä, kun olin epäsäännöllisesti paikalla ja joskus unohtui biojäteastia tyhjentää. Nyt olin kuukauden reissussa, ja ennen tuota reissua siivosin kaikki paikat kiiltävksi ja kuiviksi. Eilen ostin ensimmäisen kerran reissun jälkeen tuoreita hedelmiä keittiöön. Äsken pirtelöä tehdessä kaksi lemmikkiä pörräsi jostain paikalle.
Jotain alkoholia esille, ne juo ittensä hengiltä.Banaanikärpäset.
Loppukesästä pörräsi vähän tällaisia keittiössä, kun olin epäsäännöllisesti paikalla ja joskus unohtui biojäteastia tyhjentää. Nyt olin kuukauden reissussa, ja ennen tuota reissua siivosin kaikki paikat kiiltävksi ja kuiviksi. Eilen ostin ensimmäisen kerran reissun jälkeen tuoreita hedelmiä keittiöön. Äsken pirtelöä tehdessä kaksi lemmikkiä pörräsi jostain paikalle.
Joo, kyllä noita löytyy muistakin kansallisuuksista jotka olettavat tässä maassa saavansa kaikesta alennusta, ja jopa vetoavat sääliin kun heille tämä nyt maksaa tän ja tän verran ja heidän kotimaassaan maksaisi sen ja sen verran niin eikö voisi työstä veloittaa vaan 50% normitaksasta ja maksaa urakoitsija matkat ite. Mutta vaatimustaso on silti paljon kovempi kuin mitä edes täkäläisessä pykälien luvatussa maassa osataan odottaa.*Työpuhelin soi"
>"Hei, tässä Graf Firma Oy:stä, miten voin auttaa?"
<"do you speak english?"
>"Yes, this is Graf from Firma Oy, how can I help you?"
*Työpuhelin soi"
>"Hei, tässä Graf Firma Oy:stä, miten voin auttaa?"
<"do you speak english?"
>"Yes, this is Graf from Firma Oy, how can I help you?"
Loppukeskustelu englanniksi, käännettynä suomeksi. Ammattiala vaihdettu.
<"Tässä Gonzales Marques Silva De La Fernandez, puhuimme jonkin aikaa sitten palveluistanne"
>"Niin, silloin puoli vuotta sitten, joo nyt muistan. Miten teillä menee?"
<"Joo päätimme jatkaa nykyisellä palveluntarjoajalla tämän vuoden, mutta nyt mietimme vaihtoa. Päädyimme siihen, että teemme itse perustukset ja rungon, teidän tehtäväksi jää hoitaa seinät, katto ja meidän työn tarkistus."
>"Joo tota, me ei oikeastaan tarjota lainkaan tuollaista jaettua palvelumallia, että tuohon olisi varmaan paremmin sopivia firmoja olemassa"
<"Juteltiin silloin keväällä teidän hinnoista, ja teillä oli seinät 5000€. Jos me kuitenkin hommataan ruuvit omasta takaa, aleneeko hinta?"
>"Niin, siis tämä ei nyt ole sellainen tarjous jota me lähdettäisiin tekemään"
<"Katsoin tätä teidän hinnastoa, ja siellä lukee että teillä on matkakuluveloitus. Mä voin kuitenkin lainata teille veljen Fordin, niin sitä veloitusta ei sitten varmaan tule. Voidaan myös maksaa bensat mun etukortilla niin saadaan kilsahinnasta pari senttiä varmaan pois"
>"Varmistan vielä nyt, että me emme siis tarjoa tätä palvelua mitä te nyt haette"
<"Minusta on oikeastaan vähän epäreilua, että teidän laskutus kasvaa rakennuksen pinta-alan mukaan. Minunkin kulut kasvavat silloin, eikö se olekin vähän hassua? Ja katsoin tuota teidän hinnastoanne lisää, miksi teillä on nosturin paikallaolo päivähinnalla, kun sitä kuitenkin käytetään vain kahdeksan tuntia päivässä?"
>"Terve ja hyvää päivänjatkoa"
En tiedä mikä juttu tämä on, mutta lähes kaikki Etelä-Amerikkalaiset Suomessa mihin olen törmännyt ovat olleet aivan uskomattoman pikkutarkkoja vänkkääjiä. En tiedä onko laajemmin paikallinen kulttuurinen piirre, vai onko tämä "haha Finland antisocial introvert country" meemeily johtanut siihen, että kaikki perspurilaiset sieltä valuvat tänne.
Mikään ei lupaa niin ruusuista tulevaisuutta startupille, kuin helvetin nuuka yrittäjä. Vie varmaan postitkin itse perille, ettei tarvitse postimerkkejä ostaa.
Jep, tuttu juttu. Yleensä tuolla asenteella ovat myös niitä tyyppejä, jotka käyttävät mieluummin kaksi tuntia säästääkseen kympin, kuin tunnin tienatakseen kaksikymppiä.Tämmöiset asiakkaat on vieläpä kaiken lisäksi niitä jotka valittaa ihan kaikesta. Jos heti alusta lähtien kaiken pitää olla helvetin halpaa ja kaikessa pitää säästää niin jokainen voi itse arvioida mitä tapahtuu kun saavat ensimmäisen laskun.
Tämmöisille olisi lisätöistä ja sopimukseen kuulumattomista töistä hyvä myös lähettää 50 sivun selite ja pyytää asiakkaalta kuittaus kun ovat ajatuksen kanssa lukeneet sen läpi ja ymmärtäneet joka sivun, muuten puhelin soi saman tien jos on laskutettu yhtään mitään ylimääräistä yhtään mistään syystä (mikään syy ei tietenkään ole koskaan asiakkaasta johtuva).
Entä jos boottaat tikulta jonkun Linux Mintin, ja vilkaiset pystyykö sitä kautta pelastamaan tiedostot?Toissaviikolla sain pöytäkoneen kasattua ja tänään sitten tulikin Blue Screen of DeathWindows näytti tarjoavan resetointia ilman henkilökohtaisten tiedostojen poistamista, niin pitää kokeilla josko tuota kautta pääsisi koneelle ja saisi tiedostot pelastettua. Suurin osa on tallessa läppärillä/tikulla, mutta jotain tiedostoja taisi olla vain pöytäkoneella... Viime viikolla mietin, että pitäisiköhän tuo varmuuskopio tekaista, mutta jäi sitten ajatukseksi, näin se laiskuus kostautuu. Voe vittu
![]()
Kiitos kun vastasit mieltä askarruttaneeseen kysymykseen. Olen ihmetellyt video klipppejä tubessa, kun auto lähtee laukalle. Noin kait niissä sit tapahtuu. Itse ajanut kahden jalan tekniikalla automaattia alusta asti. Tuntuu vaan luontevalta... rallisimuja saa kait tuosta syyttää...olen ajanut automaattivaihteisella autolla vasta muutaman kerran, tietenkin olen itse syynä koska etsin olematonta kytkinpoljinta jaruttaessani, mutta painoinkin vahingossa kaasua
Tämä. Pari vuotta sitten oli vuokra-auto käytössä, ja parkkipaikalta peruuttaessa ihmettelin, että miten tässä saakaan pakin päälle. Kun pakki lopulta saatiin päälle sammui moottori pamauksen saattelemana. Kävi ilmi, että olisi pitänyt painaa myös kytkintä pakkia kytkiessä, pelkkä jarru ei riittänytkään.Lainavehkeillä neekerilaatikolla ajelles tahtoo joskus aluks unohtuu esim. liikennevaloihin jarrutelles ett ois hyvä sitä ylimäärästä petaaliakin potkia..
Mitä ihmettä? Kannattaa ensi tilassa opetella tällaisesta, täysin väärästä tavasta ulos!Itse ajanut kahden jalan tekniikalla automaattia alusta asti. Tuntuu vaan luontevalta... rallisimuja saa kait tuosta syyttää...![]()
Mitä ihmettä? Kannattaa ensi tilassa opetella tällaisesta, täysin väärästä tavasta ulos!
Osa ihmisistä näkee jostain syystä ihan liian ison harppauksen manuaalin ja automaatin välillä.
Todellisuudessa/oikein käyttynähän se menee niin, että ainoa ero mikä näissä ajamisen jalkatyön kannalta on, että manuaalissa tarvitaan vasenta jalkaa (vain) silloin, kun tarvitaan kytkintä.
Automaatissa ei MILLOINKAAN! Molemmissa vasen jalka lepää suurimman osan ajasta sille tarkoitetulla tuella.
Viimeinen viesti itseltä tästä aiheesta kerta OT.Täällä nyt niin hyviä havaintoja, että asia ansaitsisi oman ketjunJos rallisimulla menty, ja ehkä kortti ajettu automaatilla, niin sekin herättää vähän kysymyksiä. Siis jokuhan ehdotti jo omaa ketjua näille aiemmin. Rallisimusta puheenollen, ajan aina manuaalilla. Tosielämässä aika iso osa autoista on ollut ja on automaatteja kuten nytkin.
Vittu kun nää jutut karkaa aina vähän OT mutta uutta ketjua pystyyn.
Itselläni aivan sama, tosin ei nosta oikein edes lämpöä, niin kuumeesta voi vain haaveilla, vituttaa tälläinen puolikuntoisuus.Toisaalta vituttaa, toisaalta on jopa helpottunut olo kun viimeinkin joku lentsu pääsi iskemään niin että voi sanoa olevansa kipeänä. Pari päivää oli ollut vähän väsynyt olo ja iltapäivällä oli lämpöä ollut hekellisesti jotain just ja just alle 37 mutta tänä aamuna sentään vihdoin karvan vajaa 38 astetta. Jospa tuo "melkein kipeä" olo loppuisi tämän jälkeen kun nyt jaksaa sairastella. Tuota samaa vähän väsynyttä oloa ja "nyt se lentsu iskee" -fiilistä on satunnaisesti ollut jo pari viikkoa niin josko se nyt sitten helpottaisi. Eniten tässä vituttaa että viikonloppu on tulossa ja on kipeä.
Joskus itse kokeilen jättää toisen noista pois joksikin aikaa niin pääsee hetken vähän helpommalla.vituttaa hengittää sisään vituttaa hengittää ulos
Itse itseäni lainaten, syykin tälle "lentsulle" selvisi, pyörittelin vähän tikkua nokassa ja positiivinen testituloshan sieltä paukahti. Eli toinen korona tälle vuodelle.Toisaalta vituttaa, toisaalta on jopa helpottunut olo kun viimeinkin joku lentsu pääsi iskemään niin että voi sanoa olevansa kipeänä. Pari päivää oli ollut vähän väsynyt olo ja iltapäivällä oli lämpöä ollut hekellisesti jotain just ja just alle 37 mutta tänä aamuna sentään vihdoin karvan vajaa 38 astetta. Jospa tuo "melkein kipeä" olo loppuisi tämän jälkeen kun nyt jaksaa sairastella. Tuota samaa vähän väsynyttä oloa ja "nyt se lentsu iskee" -fiilistä on satunnaisesti ollut jo pari viikkoa niin josko se nyt sitten helpottaisi. Eniten tässä vituttaa että viikonloppu on tulossa ja on kipeä.
Toissaviikolla sain pöytäkoneen kasattua ja tänään sitten tulikin Blue Screen of DeathWindows näytti tarjoavan resetointia ilman henkilökohtaisten tiedostojen poistamista, niin pitää kokeilla josko tuota kautta pääsisi koneelle ja saisi tiedostot pelastettua. Suurin osa on tallessa läppärillä/tikulla, mutta jotain tiedostoja taisi olla vain pöytäkoneella... Viime viikolla mietin, että pitäisiköhän tuo varmuuskopio tekaista, mutta jäi sitten ajatukseksi, näin se laiskuus kostautuu. Voe vittu
![]()
No tämä ratkesikin niin helposti, että resetoinnilla lähti Windows käyntiin (ilman henkilökohtaisten tiedostojen poistamista) ja koneella olleet tiedostot nyt monessa paikassa tallessa. Otin opikseni, nyt Windows backup päällä väliaikaisesti ja pitää selvitellä tässä viikonloppuna mitä softaa tuohon jatkossa alkaa käyttämään.Entä jos boottaat tikulta jonkun Linux Mintin, ja vilkaiset pystyykö sitä kautta pelastamaan tiedostot?
Tämä sama vituttaa lisäksi kaikissa muissakin julkisissa paikoissa.Vituttaa työpaikalla ihmiset jotka katsovat puhelimistaan videoita äänet täysillä yhteisissä taukotiloissa missä on monta muutakin kahvilla/syömässä eväitään.