Mulla oli ysärin lopulla -89 Dodgen b250 Ram- paku ja ryyppykäytössähän se tottakai enimmäkseen siihen aikaan oli. Kerran oli sitte hiukkasen kuskista pulaa, kun kaikki kerkesi jo alotella kaljan juomisen. Kaveri sitte tokasi että hänen serkkusa on selvinpäin sen illan, se varmaan lähtee illaksi kuskiksi. No lähtihän se pienellä lahjomisella..
Pidin pikasen käyttöopastuksen automaattilootan saloihin (ei ollu ikinä aiemmin ajanu automaatilla), tyyliin että vasenta jalkaa käytät VAIN autoon noustessa ja sieltä poistuessa. Tää kaveri oli vaan että "juujuu, selvä peli!".
Meitähän oli tosiaan koppi aika täys, takapenkillä 4 ukkoa, pari tyyppiä istu lattialla karvamatolla + vänkäri (meikäläinen) sitte eessä toki. Lähettiin siitä sitte liikenteeseen kohti kuusamon keskustaa, musiikki raikasi täysillä ja virvoitusjuomia kului. Ei menny pitkään ku joku huusi täysillä takaa kuskille että "PYSÄHDY HETI!!", viddu kuski polkasi jostain 60kmh:n vauhista vasemmalla jalalla täysillä jarrua ni sillon kuule liha liikku kopissa.. helevetti semmosia raavaan kokosia ukkoja lähti takapenkiltä melko liukkaasti kohti kopin etuosastoa.. kaljatörpöt kourassa. Oli siellä lihaa ja kaljaa ilmassa ku kukaan ei ollu vöissä tietenkään..
Auto ku oli pysähdyksissä tien poskessa, kaljaa pitkin kojelautaa ja tuulilasia, kaks ukkoa etupenkkien välissä läjässä ja loput takaosan lattialla, ni kuski ja mä kyseltiin että miksi vitussa piti muka heti pysähtyä.. tämä yks sankari takaa sano että "no ku mulla on vitunmoinen kupla otassa ja kuselle pitäs päästä"..
Nooh, keräiltiin luumme kasaan, pidettiin siinä sitte tienposkessa kusitauko, autolle ja kyytiläisille tehtiin porukalla pikasiivous, jatkettiin illan viettoa ja kuski keskitty loppuillan pitämään vasemman jalkansa kurissa. Tämä pysähtymiskäskyn huutelija sitten siivosi seuraavana päivänä auton takas tiptop kuntoon taas illaksi ja korjasi myös pöydän mikä meni siinä ryminässä rikki..
Kyllä se kuski pitkään muisti sen episodin, kuten myös kyytiläiset.. monet naurut siitä on saatu vuosien varrella.