Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Auto teki tenkkapoon, ja tarvittenpi kuitenki töissä kulkemisee sitä. Ja rahaa aiva tarpeheks muuhunki menny jo.. huomenna soittelemaa lainaan autoa
 
Auto teki tenkkapoon, ja tarvittenpi kuitenki töissä kulkemisee sitä. Ja rahaa aiva tarpeheks muuhunki menny jo.. huomenna soittelemaa lainaan autoa
Mjaa. Oma auto ei menny katsastuksesta läpi ja ens maanantaina asentaja korjaa auton kuntoon. Tiistaina sitten uusintakatsastus. Auto on 21v vanha käyttöarvonsa säilyttänyt vehje. Joka vuosi käytän sen määräaikaiskatsastuksessa, jossa asentaja vaihtaa kaikki suodattimet ja katselee auton parempaan kuntoon kuin sisälle tullessaan.
edit: Määräaikaistarkastuksessa
 
Hetkellisesti vitutti kun perjantaina ostettu äkkilähtöreissu meni vituiksi kun pojalla nous kuume ja kotitestiin posit neljä tuntia ennen lähtöä. No, parempi sairastaa kotona.
 
Koronainflaatio edelleen. Taas tänään tuli osoitus siitä. Kai sitä voisi ajatella, että itse vältin tässä tapauksessa luodin, mutta silti se vituttaa. Eli tilasin pari viikkoa sitten Ikeasta Bestå senkin ja rakentelin itselleni mieluisen kokoonpanon sillä heidän konfiguraattorillaan. Kokonaishinnaksi tuli tasan 300€ + toimituskulut. Nyt sitten mietin, että hakisin ensi viikolla pari hyllylevyä lisää kaappiin ja katsoin samalla, että löytyykö niitä hyllytavarana lähimmästä ikeasta. Kyllä löytyi, mutta samalla aloin ihmettelemään hintaa. Kokonaisuutta tilatessani yhden hyllylevyn kappalehinta oli 5€. Nyt verkkosivuilta erikseen selatessa sen hinta olikin 10€. Mietin hetken, että saako noita tarvikkeita edullisemmin, jos tilaa sen koko kokonaisuuden, mutta eipä tietenkään, vaan uudestaan konfiguraattorissa saman kokonaisuuden kasaamalla sain todeta, että mikäli laittaisin tilauksen nyt vetämään, tulisi senkin hinnaksi 360€ + toimituskulut. Eli 20 % hinnan korotus valitsemalleni kokoonpanolle. Katsoin, ettei aivan kaikissa osissa ollut ainakaan vielä hinta noussut, mutta sitten taas joihinkin osiin oli tullut 100% korotus. Näin kokonaisuuden hinnaksi tuli lopulta 20 % lisää. Eipä sillä, etteikö kaikki muukin tällä hetkellä kallistu, mutta nämä prosentit ovat aivan älyttömiä. Ja se näkyy myös siellä absoluuttisten eurojen puolella. Pelkkiin välttämättömyyksiin olen huomannut tässä viime syksyn ja alkuvuoden aikana menevän selvästi enemmän euroja kuin aiemmin.
 
Koronainflaatio edelleen. Taas tänään tuli osoitus siitä. Kai sitä voisi ajatella, että itse vältin tässä tapauksessa luodin, mutta silti se vituttaa. Eli tilasin pari viikkoa sitten Ikeasta Bestå senkin ja rakentelin itselleni mieluisen kokoonpanon sillä heidän konfiguraattorillaan. Kokonaishinnaksi tuli tasan 300€ + toimituskulut. Nyt sitten mietin, että hakisin ensi viikolla pari hyllylevyä lisää kaappiin ja katsoin samalla, että löytyykö niitä hyllytavarana lähimmästä ikeasta. Kyllä löytyi, mutta samalla aloin ihmettelemään hintaa. Kokonaisuutta tilatessani yhden hyllylevyn kappalehinta oli 5€. Nyt verkkosivuilta erikseen selatessa sen hinta olikin 10€. Mietin hetken, että saako noita tarvikkeita edullisemmin, jos tilaa sen koko kokonaisuuden, mutta eipä tietenkään, vaan uudestaan konfiguraattorissa saman kokonaisuuden kasaamalla sain todeta, että mikäli laittaisin tilauksen nyt vetämään, tulisi senkin hinnaksi 360€ + toimituskulut. Eli 20 % hinnan korotus valitsemalleni kokoonpanolle. Katsoin, ettei aivan kaikissa osissa ollut ainakaan vielä hinta noussut, mutta sitten taas joihinkin osiin oli tullut 100% korotus. Näin kokonaisuuden hinnaksi tuli lopulta 20 % lisää. Eipä sillä, etteikö kaikki muukin tällä hetkellä kallistu, mutta nämä prosentit ovat aivan älyttömiä. Ja se näkyy myös siellä absoluuttisten eurojen puolella. Pelkkiin välttämättömyyksiin olen huomannut tässä viime syksyn ja alkuvuoden aikana menevän selvästi enemmän euroja kuin aiemmin.
Ettei vaan olisi ollut ekalla kerralla nuo tuotteet alennuksessa? Tuntuvat olevan välillä puoleen hintaan. Itsekin joku aika sitten katselin jotain IKEA-sälää, yhtenä juurikin hyllylevy jonka hinta oli 10e ja sitten katselin jokunen päivä myöhemmin niin oli 5e kun oli tullut alennukseen.
 
Ettei vaan olisi ollut ekalla kerralla nuo tuotteet alennuksessa? Tuntuvat olevan välillä puoleen hintaan. Itsekin joku aika sitten katselin jotain IKEA-sälää, yhtenä juurikin hyllylevy jonka hinta oli 10e ja sitten katselin jokunen päivä myöhemmin niin oli 5e kun oli tullut alennukseen.

Jos olikin alennuksessa, niin sellaisesta ei ollut Ikean sivuilla tilaushetkellä mitään viitteitä. Muutenkin kun katsoin nyt niiden valmiiden kokoonpanojen hintoja, niin kyllähän niihin jokaiseen oli hintaa tullut lisää. Suhteellinen hinnankorotus toki riippuu siitä, millä osilla kukin kokonaisuus on rakennettu, kun esim. Bestån runkojen hinta ei ole ainakaan toistaiseksi noussut, mutta esim. oviin taisi tulla 10e lisää ja hyllylevyjen hinta tosiaan tuplaantui.

Noihin aiempiin uutisiin Ikean hinnannostoista en osaa ottaa kantaa, koska en tiedä, paljonko esim. Bestå-kokonaisuuden yksittäisten osien hinnat olivat esim. viime kesänä. Saatoin siis jo nyt maksaa koronalisää, mutta ei ole mitään vertailukohtaa tätä vahvistaakseni. Voi olla, että hinnat nousivat nyt entisestään tai vaihtoehtoisesti vasta nyt siirsivät nuo uhatut korotukset hintoihin. Muistan jostain uutisesta lukeneeni, että emoyhtiö nosti artikkeleiden hintoja, mutta jätti kunkin paikallistoimijan harkinnan varaan, siirtävätkö korotukset hintoihin ja jos kyllä, niin millä osuudella ja milloin.
 
Ettei vaan olisi ollut ekalla kerralla nuo tuotteet alennuksessa? Tuntuvat olevan välillä puoleen hintaan. Itsekin joku aika sitten katselin jotain IKEA-sälää, yhtenä juurikin hyllylevy jonka hinta oli 10e ja sitten katselin jokunen päivä myöhemmin niin oli 5e kun oli tullut alennukseen.

Selvisi nyt tämäkin sitten lopullisesti: ei ollut kyse alennuksista, vaan ovat ihan oikeasti tarkistaneet hintoja ylöspäin ja ihan urakalla. Nuo uutisoidut korotukset oli tehty joulukuun/tammikuun aikana, mutta nyt ainakin säilytyskalusteissa ovat nostaneet hintoja 10-35 %. Lopullinen korotus riippuu ostettavasta tuotteesta ja Bestån kohdalla valittujen osien kokoonpanosta. Eli aika kiitettävää kaksinumeroista inflaatiota. Eipä sillä, että jatkuvasti Ikeassa asioisin, mutta samanlaiset kaksinumeroiset inflaatioluvut ovat kyllä tarttuneet todella moniin tavaroihin.
 
Mua vituttaa, että jengi ostaa kamaa IKEAsta.

Vaikka suht harvoin sieltä itsekään mitään ostan, niin saa sieltä sentään myös järkevää tavaraa, kuten akkuparistot, jotka aina viime vuoden lopulle asti olivat uudelleenbrändättyjä pro enelooppeja. Ne uudetkin on ainakin omissa tilauksissani olleet japanilaisvalmisteisia, joten lienee yhä mahdollista, että ovat enelooppeja.

Lisäksi kun katsoo Torin jälkimarkkinoita, niin joistakin Ikean kalusteista on aivan toisenlaiset mahdollisuudet saada myöhemminkin jotain vs. Jyskit ja Sotkat. Toki tykkään laadusta ja viime aikoina olen suunnitellut teettäväni puusepällä tv-tason, mutta en ole siinä määrin massipäällikkö, että lähtisin aivan jokaista asiaa teettämään ja ostamaan kalliilla. Siksi on hyvä, että on mahdollista saada kuitenkin järkevää laatua kohtuuhinnalla, oli se sitten ikeasta tai jostain muualta.
 
Nyt mua vituttaa te kaksi, kun ostatte IKEAsta. Petturit.
Minua ei saisi sinne vapaaehtoisesti kirveelläkään. Mutta, mitä ei mies tekisi p....n takia. Ainakin pieniä kiviä söisin.
 
Nyt mua vituttaa te kaksi, kun ostatte IKEAsta. Petturit.
Minua ei saisi sinne vapaaehtoisesti kirveelläkään. Mutta, mitä ei mies tekisi p....n takia. Ainakin pieniä kiviä söisin.

Meinaat että itsemurhakuutioonkin pitäisi teettää jurvalaisilla puusepillä pirttikalusto? Tai ostaa se sama IKEA paska (masku,jysk,sotka,asko,jne.) tuplahinnalla?

Ei saatana. Tässä on ~20vuoden aikana kuusi kertaa tullut muutettua. Joutaakin välillä vaihtaa kalustoa. Ei ole edes sisustussilmää, mutta mieluummin ostaa uutta kalustoa uuteen kämppään. Ovat edes vähän väriltään sinnepäin. Paljon helpompi antaa vaikka ilmaiseksi vanhat pois muuttaessa, tai myydä @Azumiar kaltaisille kaljapalkalla. Usein joku +20v ihana 10000€ nahkasohva on täysin arvoton. Siitä pitää maksaa että joku sen hakee. 5v IKEA-sohvan joku hakee ilmaiseksi, tai maksaa sen kaljalaatikon. Mahtuu muuttokuormakin yhteen pakuun, kun ei ole niin paljon sitä romua.
 
No, itse olen muuttanut kaksi kertaa 20 vuoden aikana. Nykyään ei osteta kuin koko puuta, jos jotain tarvitaan. Sängynkin kasasi puuseppä paikan päällä. Eikös tuo uuden ostaminen joka kerta ole nykyisin jotain #kamaa? Ilmastonmuutos ja sitä rataa. #Ilmaiseksi annan pois ja tuhlaan taas uuteen?
Etenkin, kun se on jotain uutta, on IKEA roskaa? Ei tämä ainakaan vitutusta vähennä.
 
En oo kattonu enkä kato koko juttua, oletan että jotakuta harmittaa kun telkkarissa puhutaan nussimisesta. Mun mielestä siitä voitaisiin puhua vaikka lisääkin, jos ihmiset vaikka vahingossa lopettais toisten nussimisen kauhistelun.
 
En oo kattonu enkä kato koko juttua, oletan että jotakuta harmittaa kun telkkarissa puhutaan nussimisesta. Mun mielestä siitä voitaisiin puhua vaikka lisääkin, jos ihmiset vaikka vahingossa lopettais toisten nussimisen kauhistelun.

Okei, siinä oli 2 uutista samassa. Eli videossa nuo naiset sanovat että Convoy Finland tien tukkiminen huono, mutta sitten nämä nuoret hipit jotka makaavat tiellä ok.
 
Oon ostanut kalliimpaa huonekalua muutaman kerran ja jos ne ei ole jotain oikeasti kalliita niin sitä samaa IKEAn romua ne on, ainoostaan 4x hinnalla. Sitten vaikka ostaisi jonkun 8000€ sängyn jonka Sveitsiläinen puuseppä käy yksityislennolla kasaamassa niin siihen kuitenkin kyllästyy ja myydessä sen arvo on sadasosa siitä mitä siitä maksoi. Jos nyt ei hakkaa vasaralla niitä huonekaluja tai kaada kaljaa säännöllisesti päälle niin IKEAn kamat säilyy vuosia ja vaihtaessa kun antaa pois niin joku saa sen vielä vuosiksi käyttöön uudestaan.
 
Nyt mua vituttaa te kaksi, kun ostatte IKEAsta. Petturit.
Minua ei saisi sinne vapaaehtoisesti kirveelläkään. Mutta, mitä ei mies tekisi p....n takia. Ainakin pieniä kiviä söisin.

Huvittavaa, minkälaisista asioista ihmiset rakentavat tapoja korottaa itsensä muita paremmaksi.
 
Oon ostanut kalliimpaa huonekalua muutaman kerran ja jos ne ei ole jotain oikeasti kalliita niin sitä samaa IKEAn romua ne on, ainoostaan 4x hinnalla. Sitten vaikka ostaisi jonkun 8000€ sängyn jonka Sveitsiläinen puuseppä käy yksityislennolla kasaamassa niin siihen kuitenkin kyllästyy ja myydessä sen arvo on sadasosa siitä mitä siitä maksoi. Jos nyt ei hakkaa vasaralla niitä huonekaluja tai kaada kaljaa säännöllisesti päälle niin IKEAn kamat säilyy vuosia ja vaihtaessa kun antaa pois niin joku saa sen vielä vuosiksi käyttöön uudestaan.

Ikeaan liitty asia, jota tyhmät ihmiset eivät tajua, jos joku piironki maksaa Ikeassa ja Maskussa tai missä tahansa halpaliiterissä sen saman 100 € ( tai mitä nyt ikinä maksaakaan ), saa Ikea ostovolyyminsa ansiosta hankittua sen hintaan 20 €, kun kotimainen halpaliiteri joutu maksamaan siitä 50 € ( hyvin yksinkertaistettu esimerkki ).

Tällöin Ikea pystyy myymään parempaa laatua samaan hintaan ja silti pitämään katteensa paremmalla tasolla, kuin halpaliiteri.
Ikealle on brändin ja asiakkaiden sitouttamisen kannalta kannattavampaa myydä pikkuisen parempaa ja standartoitua tavaraa, kuin haalia sekalaisia halpa eriä sieltä täältä.

Ikea pystyy ostamaan jonkun Intialaisen huonekalutehtaan koko vuoden tuotannon, jolloin heillä on mahdollisuus vaikuttaa tuotantoon ja sen laatuun, kun taas joku halpaliiteri saa agentin avustuksella ostettua sen kontillisen tai kaksi huonekaluja ja niiden hinnan sekä laadun määrittää usein huonekalutehdas.

Silti osa ihmisistä on sitä mieltä, että Ikean kama on ihan sekundaa ja ostaa mielummin surkeampaa sekundaa samaan hintaan tai jopa kalliimmalla jostain Maskusta.

Oikeasti laadukkaat kotimaiset tai eurooppalaiset huonekalut sitten erikseen, niitä ei voi verrata Ikean myymään kamaan ja Ikeassakin oikeasti hyvä euroopassa tuotettu tavara alkaa maksamaan lähes saman kuin muualla.
 
Joo, meilläkin on Ikeaa. Nykyään ei enää osteta ikeaa, vituttaisi koota lähestulkoon paskaa joka on nykyään samaa hintatasoa kuin perus huonekaluliikkeessä. Sohvakalustoa myöten. Ainut mitä voisi kuvitella hankkivansa sieltä on keittiö.

Ikea on nykyään vain aikuisten puuhamaa.
 
Siipan kanssa kasattiin uuteen kämppään viime syksynä vitriini. Olen kasannut ikäni erilaisia kalusteita työssänikin aikoinaan, mutta tuo lasipaskiainen oli kyllä sellainen setti koottavaksi, että suosittelen maksamaan ulkopuoliselle kasaajalle vaikka viiskymppiä, jos pääsette samalla seuraamaan sitten kasaus-shown ihan aitiopaikalta :lol:
IKEAn huonekaluissa sentään on yleensä suhtkoht selkeät ja yksiselitteiset kasausohjeet, samaa ei voi sanoa esim JYSKin tai Sotkan romuista joissa pahimmillaan on vain palikoiden räjäytyskuva jonka perusteella pitäisi arpoa miten kyseinen mööpeli pitäisi kasata. Nimimerkillä "kaverin ja parin muunkin kanssa erästä kirjahyllyä 8h kasannut"... Koko kasausohjeissa oli tosiaan kaksi kuvaa ja osia oli about 40 + ruuvit sun muut pikkutilpehöörit.
 
Ikeaan liitty asia, jota tyhmät ihmiset eivät tajua, jos joku piironki maksaa Ikeassa ja Maskussa tai missä tahansa halpaliiterissä sen saman 100 € ( tai mitä nyt ikinä maksaakaan ), saa Ikea ostovolyyminsa ansiosta hankittua sen hintaan 20 €, kun kotimainen halpaliiteri joutu maksamaan siitä 50 € ( hyvin yksinkertaistettu esimerkki ).

Tällöin Ikea pystyy myymään parempaa laatua samaan hintaan ja silti pitämään katteensa paremmalla tasolla, kuin halpaliiteri.
Ikealle on brändin ja asiakkaiden sitouttamisen kannalta kannattavampaa myydä pikkuisen parempaa ja standartoitua tavaraa, kuin haalia sekalaisia halpa eriä sieltä täältä.

Ikea pystyy ostamaan jonkun Intialaisen huonekalutehtaan koko vuoden tuotannon, jolloin heillä on mahdollisuus vaikuttaa tuotantoon ja sen laatuun, kun taas joku halpaliiteri saa agentin avustuksella ostettua sen kontillisen tai kaksi huonekaluja ja niiden hinnan sekä laadun määrittää usein huonekalutehdas.

Silti osa ihmisistä on sitä mieltä, että Ikean kama on ihan sekundaa ja ostaa mielummin surkeampaa sekundaa samaan hintaan tai jopa kalliimmalla jostain Maskusta.

Oikeasti laadukkaat kotimaiset tai eurooppalaiset huonekalut sitten erikseen, niitä ei voi verrata Ikean myymään kamaan ja Ikeassakin oikeasti hyvä euroopassa tuotettu tavara alkaa maksamaan lähes saman kuin muualla.

Just näin. Oli vähä sinänsä nihkee fiilis ku tsiigasin toimituksen jälkeen 2000€ sohvaa tarkemmin ja huomasin että ihan samat materiaalit ja rakenteet ku IKEAn romuissa. En kyllä koskaan ala enää ostamaan mitään jäätävän kalliita eurooppalaisia tai suomalaisia huonekaluja kun näköjään varsinkin näissä suomalaisissa lafkoissa myytävä romu on 90% samaa kamaa ku IKEAssa.

Toinen vitutuksen aihe on suomalaisten huonekaluliikkeiden aivan totaalisen paskat nettisivut ja palvelu. IKEA on 10 vuotta edellä kaikkia muita. IKEAsta ostaminen on niin helvetin helppoa, aina ku yrittää tulkita jonkun Maskun tilaus ja noutoprosesseja niin äkkiä päätyy IKEAn sivuille.
 
Random autoilija ajoi perässäni kaupungissa katuvalo alueella lisäpitkä päällä useamman kilometrin. Vilautin takasumaria, ei reaktiota. Käännyin bussipysäkille ja päästin auton eteeni. Autoilija kääntyi seuraavasta liittymästä tietenkin pois. Auto oli tesla. Liekkö kännissä ettei tajunnut tai muuten vain mulkku härnäämässä ja sokaisemassa muita :mad:
 
Huvittavaa, minkälaisista asioista ihmiset rakentavat tapoja korottaa itsensä muita paremmaksi.

Nyt en ymmärrä. Minua vituttaa IKEA. En halua käydä siellä. En todellakaan halua kävellä sitä lattiaan piirrettyä nauhaa. Missään tapauksessa en halua syödä niitä purkki lihapullia.
En tiennyt omaavani ylimielisyyden luonne virheen vain siitä syystä, etten tykkää käydä IKEAssa.
 
Nyt en ymmärrä. Minua vituttaa IKEA. En halua käydä siellä. En todellakaan halua kävellä sitä lattiaan piirrettyä nauhaa. Missään tapauksessa en halua syödä niitä purkki lihapullia.
En tiennyt omaavani ylimielisyyden luonne virheen vain siitä syystä, etten tykkää käydä IKEAssa.
Ei tarvitse ravata missään, vaan tuotteet voi tilata noudettavaksi.
Ja vituttaa jos ei tuon vertaa ymmärrä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tarvitse ravata missään, vaan tuotteet voi tilata noudettavaksi.

Tuoko ne himaan ja kokoaa?
Entäs, jos se ei näytä samalta kuin kuvassa? En kyllä ikinä ostaisi huonekaluja ilman, että näen ne, koe istun ne.
En kyllä osta mitään muutakaan vain netissä näkyvän kuvan perusteella.

Nyt kyllä menee minulla vähän ohi tämän keskustelun tarkoitus? Siis tänne joku laittaa, miksi joku asia vituttaa ja sitten kaikki peikot Perähikiältä vittuilee ja kertoo, että sinä olet väärässä?
 
Tuoko ne himaan ja kokoaa?
Entäs, jos se ei näytä samalta kuin kuvassa? En kyllä ikinä ostaisi huonekaluja ilman, että näen ne, koe istun ne.
En kyllä osta mitään muutakaan vain netissä näkyvän kuvan perusteella.

Nyt kyllä menee minulla vähän ohi tämän keskustelun tarkoitus? Siis tänne joku laittaa, miksi joku asia vituttaa ja sitten kaikki peikot Perähikiältä vittuilee ja kertoo, että sinä olet väärässä?
Miten sitten liittyy IKEAaan.
Osta muualta.
Perähikiä on Espoo.
 
On se kyllä hienoa kun vitutusketjussa saadaan sivutolkulla mielipiteitä siitä, että kyllä minä ainakin ostan aina uudet mahonki tai täyspuukalusteet aina muuttaessa.

Kannattaa muistaa se, että joka jannulla ei ole varaa vaihtaa kalustusta joka muutossa ja muutenkin joutuu ostamaan käytettyjä huonekaluja eri somejen kirpputoreilta.

Ne keillä on turhan paljon hilloa joko hyvästä työpaikasta tai suvun rikkailta saanut perintöä, kannattaisi katsoa peiliin, eikä tulla tänne aukomaan päätä, että IKEA:n kalusteet olisi jotenkin huonoja.
 
Naapurit!

jotka kuvittelee että kämpässä voi pitää työpajaa 24/ 7 . Voi vittu !. sitte joku toinen

saatanan läski jumppaa vieresessä kämpässä ja paiskoo kaapin ovia ja huutaa!

kyllä pitää olla vakavasti henkisesti jotain vialla.

mikä vittu jotain ihmisiä vaivaa ihan oikesti?
 
Nyt en ymmärrä. Minua vituttaa IKEA. En halua käydä siellä. En todellakaan halua kävellä sitä lattiaan piirrettyä nauhaa. Missään tapauksessa en halua syödä niitä purkki lihapullia.
En tiennyt omaavani ylimielisyyden luonne virheen vain siitä syystä, etten tykkää käydä IKEAssa.

Varmasti. Eikä se monelle muullekaan mikään nautinnollinen paikka ole, vaikka periaatteessa kai siellä olisi mahdollista käydä myös kulkematta viivaa ja syömättä lihapullia. Kuitenkaan sulla ei ollut julistuksen aiheena se, että ikea vituttaa, vaan että ikeassa käyvät ihmiset vituttaa. Tuskin se ylimielisyys mitenkään johtuu siitä, ettet tykkää käydä ikeassa, se on vain löytänyt siitä tuollaisen lapsellisen huvittavan ilmenemismuodon.
 
Tänään korpeaa kusi. Tenava pyöri leikkipuistossa jäällä, jäällä joka osoittautui tarkemmin katseltuna raikkaan keltaiseksi. Hajuhavainto seurasi vasta perässä. Jumankekka, olen pyykännyt ja desinfioinut kuin pieni apina, ja tuntuu, että pistävä ammoniakkilöyhy on jo syöpynyt kiinni poskionteloihin. On vallan ylevä fiilis.
 
Tänään rupesin tutkimaan miksi netti tuntuu niin hitaalta läppärillä wifin yli. No, hetken ihmeteltyäni totesin että kaikki 2.4GHz wifi-kanavat on täynnä ja monilla kanavilla oli jo useampikin verkko. Sama juttu 5GHz puolella, kymmeniä verkkoja näkyi kun skannaili. Ja suurimmassa osassa tuntui SSID viittaavan jotenkin 5G-purkkeihin kun oli kaikenlaisia DNA-Mokkula, 5GCPE, Elisa-Mobi sun muita vastaavia nimiä verkoilla. Tässä taloyhtiössä tulisi kaapelimodeemin kauttakin gigainen yhteys ja luultavasti noista wifi-verkoista ainakin osa on ihan turhaan päällä tukkimassa kaistaa. Pitää siis ruveta vetelemään kaapelia yleisimpiin läppärin käyttöpaikkoihin. Hyvin on 5G-markkinointi ainakin onnistunut tällä alueella noiden verkkonimien perusteella.
 
Kyllä itseänikin vituttaa Ikeassa tuo rahvaan löyhkä. Uskoisin, että monella parempituloisella on sama. Tämän takia käyn Vepsäläisellä.
Itse kävin äskettäin tilaamassa sohvan Vepsäläiseltä, toimitusaika 12 viikkoa ja sekin taisi olla koska lähtee tehtaalta liikkeelle. Ikeasta sentään olisi saanut heti.
 
Kyllä itseänikin vituttaa Ikeassa tuo rahvaan löyhkä. Uskoisin, että monella parempituloisella on sama. Tämän takia käyn Vepsäläisellä.
Joo itellä sama. Oksettaa esim kattoa ihmisiä, jotka ostaa pirkka tai rainbow tuotteita. Huomaa heti, että persaukista porukkaa.
 
Ja suurimmassa osassa tuntui SSID viittaavan jotenkin 5G-purkkeihin kun oli kaikenlaisia DNA-Mokkula, 5GCPE, Elisa-Mobi sun muita vastaavia nimiä verkoilla.
Eikös näissä 5G:n sisältävissä verkkonimissä yleensä ole kysymys ihan minkä tahansa 4G- tai ADSL-boksin viiden gigahertsin verkon oletus-SSID:stä? Lukee mun ikivanhan ADSL-purkin pohjassakin oletusnimi, joka päättyy kirjaimiin "5G". Eri juttu tietysti jos tarkasti tunnistat tiettyjä tuotteita listalta.

Olivat ne mitä hyvänsä, niin ilman muuta on todellinen ilmiö, että tarpeettomia käynnissä olevia wifi-tukiasemia on ihan liikaa, ja se on eräänlaista roskaamista. Joskus on kysymys siitä, että tampion kotona on unohtuneena jokin purkki, parhaimmillaan joku kodinkone haluaa pitää omaa wifi-tukiasemaa kätevää pieruappsia varten. Joo, tällainenkin voi tulla kivasti esim. lämpöpumpun mukana. :mad:

Toisaalta järkevässäkin käytössä niitä on joka tapauksessa aina se ainakin yksi per normaalin ihmisen* asunto. Langattomastihan sitä kotiyhteyttä halutaan käyttää, oli se sitten millä tahansa uplinkillä. Ongelma tulee siis ilman perseilyäkin. :hmm:

*tämä rajaa pois sähköallergikot, naapurin lankapuhelinta käyttävän 93v rouvan ja "jaan netin puhelimesta kun kaivan läppärin vaatekomeron hyllyltä esiin kerran vuodessa" sun muut marginaalitapaukset
 
Viimeksi muokattu:
Moni asia ei oikeasti vituta minua enempää kuin tuo että pöllitään pyöriä.
Kyllä se jos toisen omaisuutta varastetaan tai vahingoitetaan(edes vahingossa ilman yhteystietojen jättöä) pistää vihaksi.
No, kaikenlaisia selkärangattomia valtion elättejä täällä on. Pitää vaan, ikävä kyllä oppia heidän mukaan elää
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 345
Viestejä
4 427 610
Jäsenet
73 320
Uusin jäsen
Linde_8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom