Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Eihän tässä keittiö asiassa ollut mistään sen ihmeellisemmästä kysymys kuin että vitutti.

Aivan samalla tavalla luulisin myyntihenkilöä vituttavan jos viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa tulee asiakas joka haluaa tietää ummet ja lammet siitä ja tuosta. Tai onkohan koskaan missään virastossa tai pankissa (tai IT-tuessa) vastattu puhelimeen viittä vaille viisi perjantaina? Erona toki että myyjä joutuu jauhamaan paskaa sen viisi minuuttia ja virastoissa ei vastata. Kokki kuitenkin tekee sen ruoan, ammattilainen ilman "jekkuja".

Jos kiireinen ravintola jossa tilauksia tulee muutenkin koko ajan niin asialla ei ole väliä. Jos kahteen tuntiin ei ole käynyt asiakkaita (korona) ja viittä vaille tilataan ruokaa jonka valmistaminen kestää kauan niin se vituttaa. Ei sille mitään voi.
 
Eihän tässä keittiö asiassa ollut mistään sen ihmeellisemmästä kysymys kuin että vitutti.

Aivan samalla tavalla luulisin myyntihenkilöä vituttavan jos viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa tulee asiakas joka haluaa tietää ummet ja lammet siitä ja tuosta. Tai onkohan koskaan missään virastossa tai pankissa (tai IT-tuessa) vastattu puhelimeen viittä vaille viisi perjantaina? Erona toki että myyjä joutuu jauhamaan paskaa sen viisi minuuttia ja virastoissa ei vastata. Kokki kuitenkin tekee sen ruoan, ammattilainen ilman "jekkuja".

Jos kiireinen ravintola jossa tilauksia tulee muutenkin koko ajan niin asialla ei ole väliä. Jos kahteen tuntiin ei ole käynyt asiakkaita (korona) ja viittä vaille tilataan ruokaa jonka valmistaminen kestää kauan niin se vituttaa. Ei sille mitään voi.

Pointti olikin, että sen vitutuksen voi kyseinen keittiö täysin itse ehkäistä ohjeistamalla asiakkaita selkeästi.
 
Pointti olikin, että sen vitutuksen voi kyseinen keittiö täysin itse ehkäistä ohjeistamalla asiakkaita selkeästi.

Ymmärsin alkuperäisestä viestistä että ruoka oli tilattu viisi minuuttia ennen keittiön kiinnimenoa. Mutta tämä nyt kuuluu alaan, ja ymmärrän että asiaa on ehkä vaikea hahmottaa. Siksi yritin noilla myyjä/virasto esimerkeillä selventää.
 
Ymmärsin alkuperäisestä viestistä että ruoka oli tilattu viisi minuuttia ennen keittiön kiinnimenoa. Mutta tämä nyt kuuluu alaan, ja ymmärrän että asiaa on ehkä vaikea hahmottaa. Siksi yritin noilla myyjä/virasto esimerkeillä selventää.
Ymmärsit oikein mutta et ymmärtänyt vastausta sinulle. Jos ravintolassa on ongelma valmistaa ruoka 5 min ennen sulkeutumista niin silloin ravintola voi ohjeistaa asiakkaita, että uusia tilauksia ei voi tehdä enää 30 min ennen sulkeutumista. Tai vielä parempi, ruokaa valmistetaan kaikille aukioloaikana tehdyille tilauksille ja ravintolan sulkeuduttua henkilökunnalle on varattu vaikka tunti aikaa siivoukseen yms. josta heille maksetaan normaalia palkkaa. Nyt vaikuttaa siltä, että keittiön sulkeuduttua loppuu myös tuon kokin työaika eikä hänelle ylitöistä makseta, vaikea muuten ymmärtää mikä vituttaa.
 
Ymmärsit oikein mutta et ymmärtänyt vastausta sinulle. Jos ravintolassa on ongelma valmistaa ruoka 5 min ennen sulkeutumista niin silloin ravintola voi ohjeistaa asiakkaita, että uusia tilauksia ei voi tehdä enää 30 min ennen sulkeutumista. Tai vielä parempi, ruokaa valmistetaan kaikille aukioloaikana tehdyille tilauksille ja ravintolan sulkeuduttua henkilökunnalle on varattu vaikka tunti aikaa siivoukseen yms. josta heille maksetaan normaalia palkkaa. Nyt vaikuttaa siltä, että keittiön sulkeuduttua loppuu myös tuon kokin työaika eikä hänelle ylitöistä makseta, vaikea muuten ymmärtää mikä vituttaa.

Niin, ymmärtääkseni kyse oli siitä että vitutti. Ei muusta.

Normaaliin tapaan kuten kaikilla aloilla jotkut tilanteet vituttavat. Tätä ei voi korjata, tottakai keittiö tekee ruokaa niin kauan kuin se on auki.

Vitutus korostuu jos tätä hetkeä ennen on ollut hiljaista ja kaikki on jo siivottu. Jos tilauksia tulee kokoajan muutenkin niin tilanne on eri.

Mutta se siitä, ei minulla tähän nyt enempää sanottavaa ole.
 
Näihin keittiö vs rafla aukioloaikoihin: paikallinen intialainen ilmoittaa avaavansa arkena klo 15. Ajelin töistä suoraan paikan päälle n. 15:20, ajatuksena hakea ruoat mukaan kotiin. Tein tilausta niin ukko tiskin takana toteaan että eijole uuni vielä lämmin, ei saa liharuoka. No saako pitsaa? Ei saa pitsa, mene puoli tuntia että uuni lämmin. Limpparia ja riisiä varmaan olisi saanut :D

Ehkä pitäisi laittaa uunit päälle tuntia ennen avaamista, jos lämpenemiseen menee niin kauan ja aikomuksena on avata ovet asiakkaille? Tai ovelle lappu "keittiö aukeaa tunti avaamisen jälkeen"?
No klo 15 nyt vaan on outo aika syödä/tilata ravintolaruokaa noin yleisesti. Ei osu lounaaseen, päivälliseen, saati illalliseen.
 
No klo 15 nyt vaan on outo aika syödä/tilata ravintolaruokaa noin yleisesti. Ei osu lounaaseen, päivälliseen, saati illalliseen.
Ravintoloiden aukiolo tuohon aikaan pitäisi kieltää, ettei kukaan vaan missään nimessä syö väärään aikaan ruokaa.
 
Eihän ne asiakkaat ole :eat:liikkeille kuin se välttämätön paha.... :kippis:
-Nehän nyt sattuu vain tuomaan palkan tekijöille.... :whistling:

Oli firma mikä hyvänsä, paitsi nallen-Björn Wahlroos pankit johon asiakkaat vain tuovat kuraa eteiseen.... :facepalm:

 
Hieman tympäisee, että salkun arvosta on kadonnut n. 70k lyhyessä ajassa.. ja ei ole sotakassaa.
 
Perkele !! joku katseli Jordaniassa mun käyttärillä Netfliksiä, salasanankin onnistui vaihtamaan.

loppujen lopuksi Nflixin tuki auttoi asian kuntoon
 
Muutin tähän kämpään vuonna 2017 ja maksanut aina vuokrat ajallaan. Nytkin makson 28.päivä vaikka eräpäivä 3.päivä.

Vuokranantaja, sijoitusaunto ei ole kertaakaan kiinnostanut jos olisin voinut itse maalata tai tapetoida.

Nettikaapeli, valokaapelit irrallaan katonrajossa kiepillä.

Hän on poliisi KRP, 600 metrin päässä tästä, eikä hoida asioita. Se vituttaaa.
 
Tekemisen puute. Palkkatöihin ei pääse, vapaaehtoistöihin kysyttäessä sanottiin suoraan ettei nyt oteta ketään ja maaliskuussa tulee tieto siitä pääsenkö edes kouluun. Kai tässä pitää kysellä jotain te-toimiston kursseja niin saisi päiviin vähän vaihtelua.
Miten laajalta alueelta haet töitä? Olihan tuossa juuri operaattorihommia sipoossa tarjolla, olisi ollut vakkarihommia mutta hakuaikakin loppui pari viikkoa sitten ja normaalia logistiikkatyötäkin olisi vantaalla ja sipoossa tarjolla.
 
Joskus 15-vuotiaana murtunut ranne alkanut kiukkuilemaan ihan huolella viimeisen viikon aikaan. Aamulla heräsin tähän särkyyn. Liekkö alettava varailla kohta lääkäriä, hirvittää vaan onko tässä jotain nivelkulumaa.
 
Kaupoissa työntekijöitä hitottaa kun paistotuotteet eivät ole valmiina kun kauppa aukeaa. Tai siis ei se valitus yleisesti..vaan se, että siinä valituksessa aina syytetään nimenomaan myyjää ja tämän osaamista.

Jos kaupassa on aamuvuorossa kaksi henkilöä ja toisen vuoro alkaa 15min ennen avausta ja toisen avaamisen aikaan, niin siinä on paha saada paistoja esille kun niissä menee nopeimmissakin lähes 15 minuuttia jos uuni on valmiiksi lämpimänä. Tähän mukaan kaikki muut tehtävät mitä pitää tehdä ennen avausta. Eli mussuttaa saa tällaisissa tilanteissa, mutta mussuttaisivat firman toiminnasta jne.

----

Lisäksi ärsyttävät asiakkaat jotka ilmaisevat hidastellessaan tai valitessaan palvelukassan tekevänsä myyjälle palveluksen. Ärsyttää kun itse tietää, että saatavien työtuntien määrä lasketaan myyntien määrästä ja pikakassojen myötä työntekijöille tuli lisää työtehtäviä mitä pitäisi tehdä. Tunteihin ei ollut vaikutusta.

Saa toki hidastella ja valita palvelukassan halutessaan. Kunhan ymmärtävät etteivät tee tuossa palvelusta.
 
Toisaalta jos asiakkaat vituttaa ihan suunnattomasti, niin töissähän ei ole pakko kenenkään olla. Sossun luukku on aina auki.

Jos nyt oikeasti mietitään asiaa, niin mitkään työaikasekoilut eivät ole asiakkaiden vika. Se on työnantajan vika. Työajat pitää ajoittaa niin että ei kestä puoli tuntia vielä avaamisen jälkeen kun uunit on kuumina. Nämä ovat ihan perusasioita.
Onneksi lähellekään kaikki asiakkaat eivät ole idiootteja ja toisaalta on mukavaa olla avuksi ihmisille. Toivoisi vain, että hieman pohtisivat miten purkaa ärsytystä; työaikasekoilut ovat yhtä vähän työntekijöiden vika. Se ei välttämättä ole edes tämän työntekijän esimiehen vika vaan syy menee kyseisen kaupan tilojen ulkopuolelle.

Samaten asiakkaat voisivat muistaa, että työntekijän mahdollisuudet vaikuttaa hintoihin ovat yhtä suuret kuin asiakkaalla.

Toki useimmiten valittavien asiakkaiden kohdalla haastavinta on pitää pokkaa, ettei rupea nauramaan näille.
 
Niin no, on valituksia ja valituksia. Joskus asiakas voi yllättävää kyllä olla ihan oikeassakin valittaessaan jostakin asiasta. Katsos kun ihan samalla lailla asiakaspalvelijoissa on idiootteja. Perus kassamyyjä kun nyt ei välttämättä hirveästi osaa muuta kuin sitä kassakonetta näpertää.
Se kassamyyjä, joka ei juuri osaa muuta kuin näpertää kassakonetta on lähes aina oikeassa jos on asiakkaan kanssa eri mielisyyksiä. Puhumattakaan, niistä kassamyyjistä, jotka taitavat kaikki kaupan tehtävät aina tilauksista tilityksien kautta erilaisiin laitteiden huoltotöihin.

Kaupan alalla on sanotaan, että asiakas on aina väärässä, mutta mahdollisuuksien mukaan tälle tarjotaan illuusio siitä, että hän olisi oikeassa.
 
Saahan sitä uskotella itsellensä ihan mitä haluaa. Meitä muita sitten huvittaa kovasti kun joku kassaneiti luulee olevansa asiakkaiden yläpuolella. :D
En tiedä kokeeko se kassaneiti olevansa asiakkaiden yläpuolella, mutta lähes 100%:n varmasti hän on oikeassa ja asiakas on väärässä. Onhan näitä tilanteita huvittavaa seurata jos on asiakkaana, kun kassaneiti yrittää löytää mahdollisimman yksinkertaista ja helppoa tapaa kertoa miten asia on ja miksi, mutta höyryävä asiakas ei vain meinaa millään tajuta asiaa :D
 
Onhan niitä vittumaisia asiakkaitakin varmaan, mutta väitän että 90% asiakkaista on kuitenkin ihan normaaleja. Suomessa on vaan yksi maailman parhaimmista kuluttajansuojista ja sehän vasta joitakin palvelijoita ja firmoja vituttaakin. :thumbsup:
Mitä itse olen joskus asiakaspalvelua sivusta seurannut, niin varmasti 90% asiakkaista tosiaan on normaaleja, mutta valittajien osalta suhteet voikin sitten heittää päinvastoin. Ja en ole ollut kaupan kassalla, joten toki siihen maailmaan ei ole kosketuspintaa ja varmasti paskoista tuotteista reklamoidaan usemmiten ihan asiasta.
 
Onhan niitä vittumaisia asiakkaitakin varmaan, mutta väitän että 90% asiakkaista on kuitenkin ihan normaaleja. Suomessa on vaan yksi maailman parhaimmista kuluttajansuojista ja sehän vasta joitakin palvelijoita ja firmoja vituttaakin. :thumbsup:
Tässäkin on isoja kauppakohtaisia eroja. Toisessa kaupassa 90% asiakkaista voi olla fiksuja kykeneviä ihmisiä ja toisessa 90% täysiä luupäitä. Luvut eivät ole liioiteltuja ja puhun kokemuksesta. Sen voi arvat kummassa kaupassa asiakas saa parempaa palvelua vaikka myyjä olisikin sama?

Tämä keskustelu lähti siitä, että minua ärsytti se tapa millä ihmiset valittavat asioista. Ymmärrän, että turhautumista lähdetään purkamaan myyjälle, mutta kunhan muistettaisiin, että lähes aina se myyjä on täysin syytön siihen ongelmaan. Kuten muissakin asioissa, niin asiallisella suhtautumisella saa aina enemmän aikaan.
 
Ei saatana. Kohta rupee näitäkin vehkeitä löytymään joka kulman takaa. :facepalm:
Niin. Eli sinua vituttaa varmaan ne vuokralautailijat, jotka ajavat kaksi päällä välittämättä liikennesäännöistä tai muista kaduilla liikkujista.

Tiesitkö, että meitä ihan oikesti kunnollisia sähköpotkulautailijoita vituttaa sama asia, kun koko paska liitetään kaikkiin meihin?
 
Tuo kova lumen tulo yhdistettynä pakettiautoon ja maasturiin joilla ei välttämättä edes joka viikko ajeta.
Katoilla 20cm lunta, joista alimmainen kerros, lähes 10cm on jäätä.
Pakko oli pakuun taakse laittaa rakennuslämmitin puhaltamaan lämpöistä, niin sai jääkorpun irroitettua katolta.
Onneksi sentään emännän autossa ei samaa ongelmaa ole, kun päivittäin ajossa.

Nimimerkillä; jos joskun muutan omakotitaloon, on siellä oltava edes katos, johon vähemmällä käytöllä olevat autot mahtuu.

Muutoin tuo lumentulo ihan kiva, vaikka joutunutkin paljon mönkijällä auraamaan, saa siitä sentään pienen vaivanpalkan.
Pysyis nyt vaan pakkasella.
 
Tuo kova lumen tulo yhdistettynä pakettiautoon ja maasturiin joilla ei välttämättä edes joka viikko ajeta.
Katoilla 20cm lunta, joista alimmainen kerros, lähes 10cm on jäätä.
Pakko oli pakuun taakse laittaa rakennuslämmitin puhaltamaan lämpöistä, niin sai jääkorpun irroitettua katolta.
Onneksi sentään emännän autossa ei samaa ongelmaa ole, kun päivittäin ajossa.

Nimimerkillä; jos joskun muutan omakotitaloon, on siellä oltava edes katos, johon vähemmällä käytöllä olevat autot mahtuu.

Muutoin tuo lumentulo ihan kiva, vaikka joutunutkin paljon mönkijällä auraamaan, saa siitä sentään pienen vaivanpalkan.
Pysyis nyt vaan pakkasella.
Sinä sentään vaivauduit poistamaan lumet ja jäät katolta. Hyvä! Kyllä tuolla on eilen ja tänään näkynyt melko vaarallisia (itselleen ja varsinkin muille) igluja tiellä.
 
Sinä sentään vaivauduit poistamaan lumet ja jäät katolta. Hyvä! Kyllä tuolla on eilen ja tänään näkynyt melko vaarallisia (itselleen ja varsinkin muille) igluja tiellä.
Myönnetään, etten kyllä mitään alta viittä senttistä puuterilunta rupea sen enempää poistamaan, ainakaan noista pakusta ja maasturista. Sen verran keljua hommaa heilua jakkaran ja katuharjan kanssa..
Toki meillä harvoin sitä lunta on paljoa katolla, jos päivittäin liikenteessä. Avoin alue missä autot on parkissa, niin pienikin tuuli riittää, ettei sitä jää katolle yhtä paljon, mitä maahan satanut.

Edit: Vaikka maasturin katto ei niin korkealla ole, kuin pakun nuo kattokaiteet hankaloittaa hommaa.
 
Viimeksi muokattu:
Miten laajalta alueelta haet töitä? Olihan tuossa juuri operaattorihommia sipoossa tarjolla, olisi ollut vakkarihommia mutta hakuaikakin loppui pari viikkoa sitten ja normaalia logistiikkatyötäkin olisi vantaalla ja sipoossa tarjolla.
Haen töitä lähinnä Keskipohjanmaalta ja Pohjoispohjanmaan eteläosista. Henkilökohtaisista syistä muutto toiselle paikkakunnalle ei onnistu joten töiden haku rajoittuu lähinnä sellaisille etäisyyksille että sen pystyy ajamaan autolla. Eli korkeintaan 60 km päähän omalta paikkakunnalta.
Aina välillä löytyy mielenkiintoinen työ mutta kun laittaa hakemuksen niin siihen ei vastata ollenkaan. Sitten kun soittaa perään niin saa kuulla että paikka on täytetty.
Nyt haen kouluun alalle jolta löytyisi töitä ihan ajomatkan päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Saamattomuus ammattiasioissa kotona. Tossun Haori möllöttänyt olkkarissa parisen kuukautta, ei ole kuin manuaalia laiskasti selattu. Sähköpatterit joten Carunan muikkarit aiheesta luulisi herättävän mutta ei. Ehkä jos viikonloppuna laittaisi olutta kylmään ja vääntelisi. Ja seuraava on sitten alakerta, sähköllä sekin tosin vesikierto lattiassa. Joku vilppi Virosta tai jotain omaa viritystä....ehkä olisi parempi tilata tylysti asennukset joltain muulta.
 
Miten onnettomia rimpuloita nämä lumiharja-skrapa yhdistelmät ovat, hyvä jos kestävät kaksi talvea. Viimeinen ei edes tätä. Miten voidaan valita noin huonoa muovia noihin, eikä pakkastakaan ole -10 enempää...
 
Tilasin uuden 4K tykin olohuoneeseen ja kun sen eilen sain niin DOA:han se saatana oli. Lisävitutusta siitä että piti lähettää tuo hyvästä palvelusta tunnettuun Elcareen kuin ei uutta kyseisen valmistajan käytännön mukaan jämy voi suoraan antaa. Ei sitten vkl korkata vielä 4K -leffavaihetta.
 
Miten onnettomia rimpuloita nämä lumiharja-skrapa yhdistelmät ovat, hyvä jos kestävät kaksi talvea. Viimeinen ei edes tätä. Miten voidaan valita noin huonoa muovia noihin, eikä pakkastakaan ole -10 enempää...
Ne on kyllä varsin onnettomia, itsekin hankin pari vuotta sitten uuden mutta onneksi en heittänyt vanhaa puuvartista menemään. Kyllähän se muovirimpula yhden talven kesti mutta oli kyllä roskiskunnossa sen jälkeen. Wanha, varmaan yli 15v ikäinen puuvartinen on edelleen käyttökelpoinen, ainoastaan harjakset ovat vähän ruvenneet hapsottamaan ja jääskrapa heiluu kiinnityksessään mutta se vaatisi vain pienen modauksen niin pysyisi sekin kunnolla paikallaan. Toinen puuvartinen olisi vielä jossain jemmassa mutta siitä sentään on vuosien varrella jääskrapaosa hajonnut. Taidan siihenkin vaan suosiolla vaihtaa skrapan niin ei tarvitse noiden muovirimpuloiden kanssa leikkiä ja kiroilla.
 
Ne on kyllä varsin onnettomia, itsekin hankin pari vuotta sitten uuden mutta onneksi en heittänyt vanhaa puuvartista menemään. Kyllähän se muovirimpula yhden talven kesti mutta oli kyllä roskiskunnossa sen jälkeen. Wanha, varmaan yli 15v ikäinen puuvartinen on edelleen käyttökelpoinen, ainoastaan harjakset ovat vähän ruvenneet hapsottamaan ja jääskrapa heiluu kiinnityksessään mutta se vaatisi vain pienen modauksen niin pysyisi sekin kunnolla paikallaan. Toinen puuvartinen olisi vielä jossain jemmassa mutta siitä sentään on vuosien varrella jääskrapaosa hajonnut. Taidan siihenkin vaan suosiolla vaihtaa skrapan niin ei tarvitse noiden muovirimpuloiden kanssa leikkiä ja kiroilla.
Kun hommaa kunnollisen, eli Kungs-merkkisen, ei ole mistään rimpuöasta kyse. Saa olla melkoinen toheli joka saa tuollaisen normaalikäytössä rikki.
 
Kyllä tuollainenkin hajosi, eli skrapa osa katkesi irti.
Arvatenkin ihan siitä irroitettavan jääskrapaosan juuresta? Samasta kohti hajonneita lumiharjoja on näkynyt aina sillointällöin jonkun huoltoaseman tai varaosaliikkeen roskiksesta törröttämässä. Se skrapan kiinnikkeen haarukkakohdan juuri tuntuu olevan noissa se heikko kohta josta hajoaa. Siihen kun laitettaisiin vähän enemmän muovia niin saattaisi alkaa kestämäänkin.
 
Kaksi tuntia työt seisoneet, kun netti on pätkinyt ja ollut toivottoman hidas. Kysyin puolisolta, tekeekö hän jotain erikoista. "En tee".

Kävin lopulta tarkistamassa, ja siellä sitten olikin käynnissä muutaman sadan gigan verrankuvien siirtelyä pilvipalvelusta koneelle ja sitten toiseen palveluun. Ei mitään erikoista sitten kuitenkaan.
 
Miten tuollaisen saa edes poikki?
Noin kymmenisen astetta pakkasta riittää ja kun skrapaat vähän kovempaa jäätä niin ei paljoa tarvitse niin tuo kiinanmuovi alkaa lohkeilemaan. Ja sitten kun on vielä tehty ainakin joissakin malleissa terävä kulma tuohon muoviin niin lähtee siitä aika herkästi repeämään. Itseasiassa ei tarvitsisi paljoa designiä muuttaa niin nuo skrapapuolet kestäisivät "ikuisesti" mutta sittenhän kukaan ei enää ostaisi uusia kun ne ei koskaan hajoaisi.
 
Noin kymmenisen astetta pakkasta riittää ja kun skrapaat vähän kovempaa jäätä niin ei paljoa tarvitse niin tuo kiinanmuovi alkaa lohkeilemaan. Ja sitten kun on vielä tehty ainakin joissakin malleissa terävä kulma tuohon muoviin niin lähtee siitä aika herkästi repeämään. Itseasiassa ei tarvitsisi paljoa designiä muuttaa niin nuo skrapapuolet kestäisivät "ikuisesti" mutta sittenhän kukaan ei enää ostaisi uusia kun ne ei koskaan hajoaisi.

Ok. Ensimmäistäkään en ole saanut poikki, joten luultavastin teen jotain väärin.
 
Ok. Ensimmäistäkään en ole saanut poikki, joten luultavastin teen jotain väärin.
Joko sulle on osunut valmistusvirheinen yksilö joka sattuu kestämään paremmin kuin normaalisti tai sitten sulla ei ikinä ole ollut sellaista teräsjäätä mihin ei meinaa pystyä oikein mikään työkalu. Tietty jos on sisätilalämmitin tai webasto niin se vähän pehmittää jäätä mutta joskus vaan joutuu lähtemään liikkeelle ilman mitään lämmitystä ja silloin se jää on välillä pirun kovaa ja kaikki paskat skrapat hajoavat siihen. Toki itsekin yritän mahdollisuuksien mukaan esilämmitellä jolloin yleensä jäät lähtee jo pelkällä harjallakin mutta välillä tulee tilanteita että pitää olla vartin päästä liikenteessä niin siinä ei paljon lämmityksellä kerkiä jäitä pehmittää.
 
Joko sulle on osunut valmistusvirheinen yksilö joka sattuu kestämään paremmin kuin normaalisti tai sitten sulla ei ikinä ole ollut sellaista teräsjäätä mihin ei meinaa pystyä oikein mikään työkalu. Tietty jos on sisätilalämmitin tai webasto niin se vähän pehmittää jäätä mutta joskus vaan joutuu lähtemään liikkeelle ilman mitään lämmitystä ja silloin se jää on välillä pirun kovaa ja kaikki paskat skrapat hajoavat siihen. Toki itsekin yritän mahdollisuuksien mukaan esilämmitellä jolloin yleensä jäät lähtee jo pelkällä harjallakin mutta välillä tulee tilanteita että pitää olla vartin päästä liikenteessä niin siinä ei paljon lämmityksellä kerkiä jäitä pehmittää.

Auto makaa tuossa taivasalla ilman lämmityksiä ja nuo teräsjää kaudetkin on koettu useasti tuolla samalla kungs-merkkisellä vekottimella, enkä ole ensimmäistäkään saanut vuosien mittaan poikki.
 
Auto makaa tuossa taivasalla ilman lämmityksiä ja nuo teräsjää kaudetkin on koettu useasti tuolla samalla kungs-merkkisellä vekottimella, enkä ole ensimmäistäkään saanut vuosien mittaan poikki.
Ehkä noita sinun mainostamia Kungs-lumiharjoja sitten on eri laatuisia myynnissä, osa kestää ja osa ei. Vai oletko tuolla Kungsilla töissä? :D
 
Ei kyllä täälläkään ole yksikään Kungsin raaputin hajonnut vaikka vuosikaudet raavittu jäät laseista kelillä kuin kelillä ilman lämmityksiä.
 
Ehkä noita sinun mainostamia Kungs-lumiharjoja sitten on eri laatuisia myynnissä, osa kestää ja osa ei. Vai oletko tuolla Kungsilla töissä? :D

En osaa sanoa, enkä ole kungsin palkkalistoilla, vaan teen jotain ihan muuta työkseni.
 
Just ostin Motonetistä Kungs:in jääskrapan jatkovarrella. Ekan kerran kun käytin niin puolesta välistä poikki. Onneks on takuuta pitkälti, monestikohan saa vaihtaa:)
 
Auto makaa tuossa taivasalla ilman lämmityksiä ja nuo teräsjää kaudetkin on koettu useasti tuolla samalla kungs-merkkisellä vekottimella, enkä ole ensimmäistäkään saanut vuosien mittaan poikki.
Ei kyllä täälläkään ole yksikään Kungsin raaputin hajonnut vaikka vuosikaudet raavittu jäät laseista kelillä kuin kelillä ilman lämmityksiä.
Just ostin Motonetistä Kungs:in jääskrapan jatkovarrella. Ekan kerran kun käytin niin puolesta välistä poikki. Onneks on takuuta pitkälti, monestikohan saa vaihtaa:)
Omat kokemukset huomioiden on aikalailla fifty-sixty että nuo kestävät eli ovat ihan samaa paskaa kuin muutkin eli tuurilla saa sellaisen yksilön joka kestää seuraavaan talveen asti. Eli Kungs ei ole yhtään sen parempi kuin nuo kiinalaisetkaan jotka kestävät tuurilla vuoden tai kaksi tai sitten sattuu osumaan joku superyksilöä kohdalle. Itse siis edelleen menen wanhalla puuvartisella joka vaan kestää ja kestää ja kestää ja kestää ja...
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 340
Viestejä
4 427 498
Jäsenet
73 319
Uusin jäsen
Linde_8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom