- Liittynyt
- 14.12.2016
- Viestejä
- 16
-
Viimeksi muokattu:
Varmaan tällaiseen annokseen voi livahtaa pikku "jekutus"..Juurikin näin. Kyllä asiakas sai ne ruokansa, mutta voin sanoa että keittiö porukkaa hieman vitutti.
En itse osaisi asiakkaana ajatella, että kun keittiö menee kiinni vaikka 20:30 niin ruokaa ei saisi tilata kuin 20 asti. Itse ainakin oletan, että ruokaa valmistetaan jos tilauksia vielä otetaan vastaan. En jotenkin ajattele, että asiakkaan tulisi tietää milloin saa ja milloin ei enää saa ruokaa tilata.Koen tämän ymmärryksen ja kohteliaisuuden puutteeksi (asiakkaan puolelta). Damathacus varmasti teki tilatut annokset, mutta kieltämättä se vituttaa. Korostetusti näin hiljaisena korona-aikana.
Juuri näin. Ravintolan tehtävä on kommunikoida keittiönsä aukiolo siihen malliin, ettei asiakkaan tarvitse yrittää tulkita, että saakohan nyt enää tilata vai. "Keittiömme on auki klo 21 asti. Siihen asti voi tehdä tilauksia." Ei ole kovin saatanan vaikeaa.En itse osaisi asiakkaana ajatella, että kun keittiö menee kiinni vaikka 20:30 niin ruokaa ei saisi tilata kuin 20 asti. Itse ainakin oletan, että ruokaa valmistetaan jos tilauksia vielä otetaan vastaan. En jotenkin ajattele, että asiakkaan tulisi tietää milloin saa ja milloin ei enää saa ruokaa tilata.
Varsinkin näin hiljaisena korona-aika luulisi ravintolan ja sen työntekijöiden olevan onnellisia, että edes joku siellä käy syömässä.
Pointti olikin, että sen vitutuksen voi kyseinen keittiö täysin itse ehkäistä ohjeistamalla asiakkaita selkeästi.Eihän tässä keittiö asiassa ollut mistään sen ihmeellisemmästä kysymys kuin että vitutti.
Aivan samalla tavalla luulisin myyntihenkilöä vituttavan jos viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa tulee asiakas joka haluaa tietää ummet ja lammet siitä ja tuosta. Tai onkohan koskaan missään virastossa tai pankissa (tai IT-tuessa) vastattu puhelimeen viittä vaille viisi perjantaina? Erona toki että myyjä joutuu jauhamaan paskaa sen viisi minuuttia ja virastoissa ei vastata. Kokki kuitenkin tekee sen ruoan, ammattilainen ilman "jekkuja".
Jos kiireinen ravintola jossa tilauksia tulee muutenkin koko ajan niin asialla ei ole väliä. Jos kahteen tuntiin ei ole käynyt asiakkaita (korona) ja viittä vaille tilataan ruokaa jonka valmistaminen kestää kauan niin se vituttaa. Ei sille mitään voi.
Ymmärsin alkuperäisestä viestistä että ruoka oli tilattu viisi minuuttia ennen keittiön kiinnimenoa. Mutta tämä nyt kuuluu alaan, ja ymmärrän että asiaa on ehkä vaikea hahmottaa. Siksi yritin noilla myyjä/virasto esimerkeillä selventää.Pointti olikin, että sen vitutuksen voi kyseinen keittiö täysin itse ehkäistä ohjeistamalla asiakkaita selkeästi.
Ymmärsit oikein mutta et ymmärtänyt vastausta sinulle. Jos ravintolassa on ongelma valmistaa ruoka 5 min ennen sulkeutumista niin silloin ravintola voi ohjeistaa asiakkaita, että uusia tilauksia ei voi tehdä enää 30 min ennen sulkeutumista. Tai vielä parempi, ruokaa valmistetaan kaikille aukioloaikana tehdyille tilauksille ja ravintolan sulkeuduttua henkilökunnalle on varattu vaikka tunti aikaa siivoukseen yms. josta heille maksetaan normaalia palkkaa. Nyt vaikuttaa siltä, että keittiön sulkeuduttua loppuu myös tuon kokin työaika eikä hänelle ylitöistä makseta, vaikea muuten ymmärtää mikä vituttaa.Ymmärsin alkuperäisestä viestistä että ruoka oli tilattu viisi minuuttia ennen keittiön kiinnimenoa. Mutta tämä nyt kuuluu alaan, ja ymmärrän että asiaa on ehkä vaikea hahmottaa. Siksi yritin noilla myyjä/virasto esimerkeillä selventää.
Niin, ymmärtääkseni kyse oli siitä että vitutti. Ei muusta.Ymmärsit oikein mutta et ymmärtänyt vastausta sinulle. Jos ravintolassa on ongelma valmistaa ruoka 5 min ennen sulkeutumista niin silloin ravintola voi ohjeistaa asiakkaita, että uusia tilauksia ei voi tehdä enää 30 min ennen sulkeutumista. Tai vielä parempi, ruokaa valmistetaan kaikille aukioloaikana tehdyille tilauksille ja ravintolan sulkeuduttua henkilökunnalle on varattu vaikka tunti aikaa siivoukseen yms. josta heille maksetaan normaalia palkkaa. Nyt vaikuttaa siltä, että keittiön sulkeuduttua loppuu myös tuon kokin työaika eikä hänelle ylitöistä makseta, vaikea muuten ymmärtää mikä vituttaa.
No klo 15 nyt vaan on outo aika syödä/tilata ravintolaruokaa noin yleisesti. Ei osu lounaaseen, päivälliseen, saati illalliseen.Näihin keittiö vs rafla aukioloaikoihin: paikallinen intialainen ilmoittaa avaavansa arkena klo 15. Ajelin töistä suoraan paikan päälle n. 15:20, ajatuksena hakea ruoat mukaan kotiin. Tein tilausta niin ukko tiskin takana toteaan että eijole uuni vielä lämmin, ei saa liharuoka. No saako pitsaa? Ei saa pitsa, mene puoli tuntia että uuni lämmin. Limpparia ja riisiä varmaan olisi saanut
Ehkä pitäisi laittaa uunit päälle tuntia ennen avaamista, jos lämpenemiseen menee niin kauan ja aikomuksena on avata ovet asiakkaille? Tai ovelle lappu "keittiö aukeaa tunti avaamisen jälkeen"?
Korjasin typos.Inttervep. Paikka, jossa päivänselvistä asioista saa väännön aikaan takuuvarmasti
Ravintoloiden aukiolo tuohon aikaan pitäisi kieltää, ettei kukaan vaan missään nimessä syö väärään aikaan ruokaa.No klo 15 nyt vaan on outo aika syödä/tilata ravintolaruokaa noin yleisesti. Ei osu lounaaseen, päivälliseen, saati illalliseen.
Kyllä siinä sen lisäksi oli aika selkeä väite siitä, että asiakas oli tilanteessa se kusipää. Ehkä se toisten mielestä sitten vaan "kuuluu vitutukseen"?Niin, ymmärtääkseni kyse oli siitä että vitutti. Ei muusta.
Miten laajalta alueelta haet töitä? Olihan tuossa juuri operaattorihommia sipoossa tarjolla, olisi ollut vakkarihommia mutta hakuaikakin loppui pari viikkoa sitten ja normaalia logistiikkatyötäkin olisi vantaalla ja sipoossa tarjolla.Tekemisen puute. Palkkatöihin ei pääse, vapaaehtoistöihin kysyttäessä sanottiin suoraan ettei nyt oteta ketään ja maaliskuussa tulee tieto siitä pääsenkö edes kouluun. Kai tässä pitää kysellä jotain te-toimiston kursseja niin saisi päiviin vähän vaihtelua.
Onneksi lähellekään kaikki asiakkaat eivät ole idiootteja ja toisaalta on mukavaa olla avuksi ihmisille. Toivoisi vain, että hieman pohtisivat miten purkaa ärsytystä; työaikasekoilut ovat yhtä vähän työntekijöiden vika. Se ei välttämättä ole edes tämän työntekijän esimiehen vika vaan syy menee kyseisen kaupan tilojen ulkopuolelle.Toisaalta jos asiakkaat vituttaa ihan suunnattomasti, niin töissähän ei ole pakko kenenkään olla. Sossun luukku on aina auki.
Jos nyt oikeasti mietitään asiaa, niin mitkään työaikasekoilut eivät ole asiakkaiden vika. Se on työnantajan vika. Työajat pitää ajoittaa niin että ei kestä puoli tuntia vielä avaamisen jälkeen kun uunit on kuumina. Nämä ovat ihan perusasioita.
Se kassamyyjä, joka ei juuri osaa muuta kuin näpertää kassakonetta on lähes aina oikeassa jos on asiakkaan kanssa eri mielisyyksiä. Puhumattakaan, niistä kassamyyjistä, jotka taitavat kaikki kaupan tehtävät aina tilauksista tilityksien kautta erilaisiin laitteiden huoltotöihin.Niin no, on valituksia ja valituksia. Joskus asiakas voi yllättävää kyllä olla ihan oikeassakin valittaessaan jostakin asiasta. Katsos kun ihan samalla lailla asiakaspalvelijoissa on idiootteja. Perus kassamyyjä kun nyt ei välttämättä hirveästi osaa muuta kuin sitä kassakonetta näpertää.
En tiedä kokeeko se kassaneiti olevansa asiakkaiden yläpuolella, mutta lähes 100%:n varmasti hän on oikeassa ja asiakas on väärässä. Onhan näitä tilanteita huvittavaa seurata jos on asiakkaana, kun kassaneiti yrittää löytää mahdollisimman yksinkertaista ja helppoa tapaa kertoa miten asia on ja miksi, mutta höyryävä asiakas ei vain meinaa millään tajuta asiaaSaahan sitä uskotella itsellensä ihan mitä haluaa. Meitä muita sitten huvittaa kovasti kun joku kassaneiti luulee olevansa asiakkaiden yläpuolella.
Mitä itse olen joskus asiakaspalvelua sivusta seurannut, niin varmasti 90% asiakkaista tosiaan on normaaleja, mutta valittajien osalta suhteet voikin sitten heittää päinvastoin. Ja en ole ollut kaupan kassalla, joten toki siihen maailmaan ei ole kosketuspintaa ja varmasti paskoista tuotteista reklamoidaan usemmiten ihan asiasta.Onhan niitä vittumaisia asiakkaitakin varmaan, mutta väitän että 90% asiakkaista on kuitenkin ihan normaaleja. Suomessa on vaan yksi maailman parhaimmista kuluttajansuojista ja sehän vasta joitakin palvelijoita ja firmoja vituttaakin.
Tässäkin on isoja kauppakohtaisia eroja. Toisessa kaupassa 90% asiakkaista voi olla fiksuja kykeneviä ihmisiä ja toisessa 90% täysiä luupäitä. Luvut eivät ole liioiteltuja ja puhun kokemuksesta. Sen voi arvat kummassa kaupassa asiakas saa parempaa palvelua vaikka myyjä olisikin sama?Onhan niitä vittumaisia asiakkaitakin varmaan, mutta väitän että 90% asiakkaista on kuitenkin ihan normaaleja. Suomessa on vaan yksi maailman parhaimmista kuluttajansuojista ja sehän vasta joitakin palvelijoita ja firmoja vituttaakin.
Aina loskapaskan voittaa. Ja ainakin seuraavat 2vkoa näyttäis olevan pakkasta niinkuin talvella kuuluukin. Ihanaa.Taivaalta sataa valkoista paskaa.
Sama. Odottanut jo pitkään kun pääsisi aloittamaan uuden sähköpotkulautakauden.Taivaalta sataa valkoista paskaa.
Niin. Eli sinua vituttaa varmaan ne vuokralautailijat, jotka ajavat kaksi päällä välittämättä liikennesäännöistä tai muista kaduilla liikkujista.Ei saatana. Kohta rupee näitäkin vehkeitä löytymään joka kulman takaa.
Sinä sentään vaivauduit poistamaan lumet ja jäät katolta. Hyvä! Kyllä tuolla on eilen ja tänään näkynyt melko vaarallisia (itselleen ja varsinkin muille) igluja tiellä.Tuo kova lumen tulo yhdistettynä pakettiautoon ja maasturiin joilla ei välttämättä edes joka viikko ajeta.
Katoilla 20cm lunta, joista alimmainen kerros, lähes 10cm on jäätä.
Pakko oli pakuun taakse laittaa rakennuslämmitin puhaltamaan lämpöistä, niin sai jääkorpun irroitettua katolta.
Onneksi sentään emännän autossa ei samaa ongelmaa ole, kun päivittäin ajossa.
Nimimerkillä; jos joskun muutan omakotitaloon, on siellä oltava edes katos, johon vähemmällä käytöllä olevat autot mahtuu.
Muutoin tuo lumentulo ihan kiva, vaikka joutunutkin paljon mönkijällä auraamaan, saa siitä sentään pienen vaivanpalkan.
Pysyis nyt vaan pakkasella.
Myönnetään, etten kyllä mitään alta viittä senttistä puuterilunta rupea sen enempää poistamaan, ainakaan noista pakusta ja maasturista. Sen verran keljua hommaa heilua jakkaran ja katuharjan kanssa..Sinä sentään vaivauduit poistamaan lumet ja jäät katolta. Hyvä! Kyllä tuolla on eilen ja tänään näkynyt melko vaarallisia (itselleen ja varsinkin muille) igluja tiellä.
Haen töitä lähinnä Keskipohjanmaalta ja Pohjoispohjanmaan eteläosista. Henkilökohtaisista syistä muutto toiselle paikkakunnalle ei onnistu joten töiden haku rajoittuu lähinnä sellaisille etäisyyksille että sen pystyy ajamaan autolla. Eli korkeintaan 60 km päähän omalta paikkakunnalta.Miten laajalta alueelta haet töitä? Olihan tuossa juuri operaattorihommia sipoossa tarjolla, olisi ollut vakkarihommia mutta hakuaikakin loppui pari viikkoa sitten ja normaalia logistiikkatyötäkin olisi vantaalla ja sipoossa tarjolla.
Ne on kyllä varsin onnettomia, itsekin hankin pari vuotta sitten uuden mutta onneksi en heittänyt vanhaa puuvartista menemään. Kyllähän se muovirimpula yhden talven kesti mutta oli kyllä roskiskunnossa sen jälkeen. Wanha, varmaan yli 15v ikäinen puuvartinen on edelleen käyttökelpoinen, ainoastaan harjakset ovat vähän ruvenneet hapsottamaan ja jääskrapa heiluu kiinnityksessään mutta se vaatisi vain pienen modauksen niin pysyisi sekin kunnolla paikallaan. Toinen puuvartinen olisi vielä jossain jemmassa mutta siitä sentään on vuosien varrella jääskrapaosa hajonnut. Taidan siihenkin vaan suosiolla vaihtaa skrapan niin ei tarvitse noiden muovirimpuloiden kanssa leikkiä ja kiroilla.Miten onnettomia rimpuloita nämä lumiharja-skrapa yhdistelmät ovat, hyvä jos kestävät kaksi talvea. Viimeinen ei edes tätä. Miten voidaan valita noin huonoa muovia noihin, eikä pakkastakaan ole -10 enempää...
Kun hommaa kunnollisen, eli Kungs-merkkisen, ei ole mistään rimpuöasta kyse. Saa olla melkoinen toheli joka saa tuollaisen normaalikäytössä rikki.Ne on kyllä varsin onnettomia, itsekin hankin pari vuotta sitten uuden mutta onneksi en heittänyt vanhaa puuvartista menemään. Kyllähän se muovirimpula yhden talven kesti mutta oli kyllä roskiskunnossa sen jälkeen. Wanha, varmaan yli 15v ikäinen puuvartinen on edelleen käyttökelpoinen, ainoastaan harjakset ovat vähän ruvenneet hapsottamaan ja jääskrapa heiluu kiinnityksessään mutta se vaatisi vain pienen modauksen niin pysyisi sekin kunnolla paikallaan. Toinen puuvartinen olisi vielä jossain jemmassa mutta siitä sentään on vuosien varrella jääskrapaosa hajonnut. Taidan siihenkin vaan suosiolla vaihtaa skrapan niin ei tarvitse noiden muovirimpuloiden kanssa leikkiä ja kiroilla.
Kyllä tuollainenkin hajosi, eli skrapa osa katkesi irti.Kun hommaa kunnollisen, eli Kungs-merkkisen, ei ole mistään rimpuöasta kyse. Saa olla melkoinen toheli joka saa tuollaisen normaalikäytössä rikki.
Arvatenkin ihan siitä irroitettavan jääskrapaosan juuresta? Samasta kohti hajonneita lumiharjoja on näkynyt aina sillointällöin jonkun huoltoaseman tai varaosaliikkeen roskiksesta törröttämässä. Se skrapan kiinnikkeen haarukkakohdan juuri tuntuu olevan noissa se heikko kohta josta hajoaa. Siihen kun laitettaisiin vähän enemmän muovia niin saattaisi alkaa kestämäänkin.Kyllä tuollainenkin hajosi, eli skrapa osa katkesi irti.
Noin kymmenisen astetta pakkasta riittää ja kun skrapaat vähän kovempaa jäätä niin ei paljoa tarvitse niin tuo kiinanmuovi alkaa lohkeilemaan. Ja sitten kun on vielä tehty ainakin joissakin malleissa terävä kulma tuohon muoviin niin lähtee siitä aika herkästi repeämään. Itseasiassa ei tarvitsisi paljoa designiä muuttaa niin nuo skrapapuolet kestäisivät "ikuisesti" mutta sittenhän kukaan ei enää ostaisi uusia kun ne ei koskaan hajoaisi.Miten tuollaisen saa edes poikki?