Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja perusmuro, 17.10.2016.

1. Junaski

Junaski

Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Jaa no siinä tapauksessa ei vituta niin paljon.

2. Josef

Josef Ебать с Америкой, Россия снова велика.

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mikä helvetin helle +20 muka on, normilämpö normaalin ihmisen kämpässä.

Centteri tykkää tästä.
  3. Freeze

Freeze Elitisti Team Ryzen Team NVIDIA

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ironia – Wikipedia ( :kahvi: )

4. Nutjob

Nutjob

Rekisteröitynyt:
    15.02.2017
    Rehellisesti sanoen olen tällä hetkellä erittäin vittuuntunut koska olen todella sairaana, sanoin miehelle etten jaksa tehdä tänään ihmeempää ruokaa joten teen jauhelihakeittoa, pyysin häntä tuomaan kaupasta kaksi asiaa: Jauhelihaa ja sellaisen valmiin peruna+keittojuurekset-pussin ja kuvailin vielä kyseistä vihannespussia merkin ja värin kanssa ja kerroin vielä mistä se löytyy.
    Mitä sain? Kaksi pakettia sika-nautaa ja kaksi pussia rainbow-peruna-sipuli suikaleita.

5. Maso

Maso

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Paistat jauhelihat ja lykkäät sekaisin vuokaan peruna-sipulin kanssa, loraus kermaa päälle/munamaitoa ja juustoraastetta. Uunin kautta ääntä kohti.

Viimeksi muokattu: 22.05.2019
    |le, demas, jugih ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  6. perato

perato

Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Mikä skenaario siellä talossa on, että sairaana oleva tekee ruokaa ja toinen torspottaa kaupasta vääriä tavaroita. Ossaa kait se mies itekki keittää pottua ja laittaa juureksia kattilaan.

Skøgø, Cereal killah, demo69 ja 12 muuta tykkäävät tästä.
  7. Lumimies

Lumimies

Rekisteröitynyt:
    07.11.2016
    Joo, vähän vituttaa tuommoinen että sairaana oleva tekee sapuskat.

8. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Perusmies. Ei kannata vielä huolestua. :rofl:

9. Centteri

Centteri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Äidin sylistä vaimon syliin. Varttia vaille peräkammarin poika.

H0rna, Cereal killah ja Tarnado tykkäävät tästä.
  10. Desgorr

Desgorr

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Äkisti alkanut ukonilma sitten paskoi töllön, NAS:n, HTPC:n ja kaapelimodeemin. :facepalm: Ei ehtinyt juuri kissaa sanoa kun rysähti ja kunnolla. :rage: Siinä on jo vähän myöhäistä repiä johtoja irti.
    Onneksi sentään tietokone säästyi (Oli ylijännitesuojan takana jos nyt jotain auttoi). Toisaalta taas reititin, kytkin ja WLAN-tukari säästyi ehjänä vaikka eivät olleet suojan takana, mutta kuitenkin samassa rasiassa TV:n kanssa.
    Vakuutuksen onneksi pitäisi kattaa vahingot. Kiitän kyllä onnea, ettei ole tullut kitsasteltua kotivakuutuksessa vaan tullut otettua se laajin mahdollinen. Astetta huonompi ei olisi korvannut näistä mitään.

NAS on 2013 hommattu CDON.comin tarjouksesta ja mallia Fujitsu Q802. Tuosta ei varmaan ikävähennysten jälkeen paljon käpälään jää ja uusi vastaava taas maksaa jo ihan mukavasti. TV on onneksi vain vuoden vanha Philipsin 55" OLED, niin tuosta luulisi jotain takaisin tulevankin ellei mene korjattavaksi tai saa sitten suoraan uutta tilalle.

HTPC täytyy tässä vielä tutkailla, että riittäisikö pelkkä virtalähteen vaihto. Sama saattaisi toimia NAS:n kanssa jos ei ole vienyt muuta mennessään, mutta täytyy katsoa ensin mitä vakuutusyhtiö sanoo.

Kyllä voi taas pientä ihmistä vituttaa!

Viimeksi muokattu: 22.05.2019
    Tinke-80, Leo_Greta ja Kaitzschu tykkäävät tästä.
  11. lunkwill

lunkwill

Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    En tiedä onko ok valittaa, mutta mihin ne luvatut ukkoset jäi?
    Kuulin iltapäivällä pari kertaa munakarvat kihartavat jyrähdykset ja siihe se jäi...

Tykkään ukonilmasta ja luonto kaipaisi sadetta, sekkä kosteutukseen, että tuon siitepölysaastan siivoamiseen.
    Vaikka en ole allergikko, niin huomaan siitepölyn vaikutuksen, enkä pysty edes ajattelemaan, mitä oikeasti alllergiset käyvät läpi just nyt.
    Eli kunnon rankkasade olisi auttanut meitä kaikkia edes hetkellisesti.

Nutjob ja Kan Dee Dokata tykkäävät tästä.
  12. Leo_Greta

Leo_Greta

Rekisteröitynyt:
    14.03.2019
    On OK valittaa! Itekki tykkään kunnon väläyksistä ja pamauksista ukkosen suhteen. Täällä Jkl:ssä ei sattunu omalle kohalle edes ne vesisateet jotka aiheutti ongelmia lähes naapurissa. Tai no yhdet liikennevalot oli lakannu toimimasta ja risteys sekaisin, jota onnistuin pahentamaan omalla toiminnallani :facepalm:. Hävettää se risteystilanne vieläki et miten päin persettä se meni.......... :(:(:(

[edit] Siis oma vitutukseni oli toi oma risteys toiminta kun liikennevalot ei toiminu. Siltä varalta et joku ei sitä tajunnut :).

13. KoessiKenguru

KoessiKenguru

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Nyt just viikkoa ennen kesäloman alkamista selvisi, että työkaveri on saanut paremman paikan ja lähtee ennen syksyä muihin hommiin. N. 1000 ihmisen organisaatiossa työkaveri on ainoa minun lisäksi, joka tekee samoja hommia, joten nyt iski "pienehkön" stressin päälle että miten työnjako saadaan hoidettua kun rekry on valmis varmaan aikaisintaan loka-marraskuussa.

Joku näkisi tässä varmaan päällimmäisenä mahdollisuuden, mutta ikuisena pessimistinä vituttaa se että tietää jo valmiiksi että syksyllä on sitten ihan saatananmoinen ralli päällä heti loman jälkeen. :facepalm:

14. ikuhappy

ikuhappy

Rekisteröitynyt:
    27.11.2016
    Aika pitkän varoajan sait kuitenkin. Itseltä lähti juuri se huomattavasti kokeneempi työpari alle kuukauden varoitusajalla ja rekry tosiaan valmis ehkä joskus kesän jälkeen. Saatananmoinen ralli tässä ollut hetken jo päällä ja jatkuu koko kesän. Kaikki kehitysprojektit yms. olen lyönyt yksipuolisella ilmoituksella johdolle jäihin ja mennään täysin omien ja ex-kollegan rutiinien & kriittisimpien ad-hocien kanssa n. 120% työkuormalla, vaikka jotain hommia sain ulkoistettuakin. Luonnollisesti palkka ei muuttumut mihinkään vaikka työmäärä ja vastuut kasvoi. Linkedin on päivitetty.

demas ja KoessiKenguru tykkäävät tästä.
  15. KoessiKenguru

KoessiKenguru

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No tämähän se, jos tietäisi että palkka hyppäisi vastuiden myötä niin sitten ei niin paljoa mietityttäisi :D Mutta joo, ihan totta tuo että varoaikaa onneksi on. Ehtii vähän järjestellä aikatauluja.

demas tykkää tästä.
  16. demas

demas

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Tuo on kyllä jännä että siinä palkassa ei huomioida mitenkään jos vastuut kasvaa. Ja muutenkin jos on hyvin tärkeässä asemassa organisaatiossa niin pitäis näkyä palkassa. Toki näissä on se että monesti väliaikainen tilanne, mutta kannattaahan se katella muitakin duuneja..

17. KoessiKenguru

KoessiKenguru

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Listapalkalla kun on, niin palkankorotusperusteet on aika tiukkaan sidottu vaativuusarviointeihin ja sen mukaan määriteltyihin palkkaluokkiin. Kun vastuut on ns. maksimissa ilman esimiesvastuuta ei palkka nouse vaikka työmäärä ja vastuu töiden suhteen laajenisi, jos esimiesvastuuta ei tule mukaan työnkuvaan. Eli oikeastaan ongelma on enemmänkin vaativuusarviointien luokitteluissa. Onneksi yrittäjänä voi sivutoimisissa duuneissa sitten laskuttaa mitä itse haluaa.

No, turhaan kitisen kun en tiedä tietysti mitä tulee tapahtumaan mutta en henkeä pidättelisi. :D

18. Nutjob

Nutjob

Rekisteröitynyt:
    15.02.2017
    Siitä on tullut vain tapa. Ja miehen valmistamat ruoat eivät ole useinkaan mitään herkkua tai ovat suorastaan hirveän makuisia, joten mieluummin teen itse kuin esitän hymyssä suin pöydän ääressä että hyvältä maistuu kulta!.
    Tuo kauppa-juttu on sellainen mitä on tehnyt aina. Listalta muistuu ostaa vähän päälle puolet tavaroista, mutta niiden puuttuvien tilalle on ilmaantunut aina näitä heräteostoksia. Uutuus-juttuja, erikoisoluita, herkkuja ja niin edelleen. Olen joskus lähettänyt sen ostamaan pelkkää vessapaperia ja on tullut kahden kauppakassin kanssa kotiin. Ilman vessapaperia.

Viimeksi muokattu: 23.05.2019
    Skøgø, Myrkky, Pekste ja 9 muuta tykkäävät tästä.
  19. Edqar

Edqar

Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    Miten olisi ostoslista mobiili-appi?
    Esim. Androidille FamCal. Siinä on muistilistat ja kalenteri.

Nutjob tykkää tästä.
  20. ttjm

ttjm

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Saattaisi olla sopiva palvelu tuo ainakin Prismoissa oleva nettikauppa. Teet valmiin ostoskorin ja laitat ukon hakemaan sieltä noutopisteeltä :D

21. Alceste

Alceste

Rekisteröitynyt:
    19.01.2017
    Tilasin Verkkokauppa.comista tavaraa ja Posti on taas(!) mennyt tunkemaan paketin väärään Smarttiin. Äkkiähän tuonne parin kilsan päähän kävelis, jollei olis jalka murtunut.

22. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Edelleen normaalia. Sain huutia, kun tulin kaupasta 16A sulakkeiden, veikkauslapun ja ketsupin sekä kaljapäksin kanssa, kun oli sanottu, että tuo ruokaa. Ei ostoslistaa mukana, niin mitä siellä nyt voi tehdä?

No mennä uudestaan selkeän ostoslistan kanssa.

23. skirne

skirne

Rekisteröitynyt:
    13.04.2018
    En tiedä millä planeetalla normaalia. Itse olisin tuonu ruokaa kun oli niin pyydetty

Skøgø, mopnex ja ttjm tykkäävät tästä.
  24. Zacksa

Zacksa

Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Jos minua pyydetään hoitamaan ruokaa pöytään, niin se on kaupasta valmisruokaa tai pikaruokaa.
    En ala itse tekemään, jätän sen niille joita ruuanlaitto kiinnostaa.

25. Moonis

Moonis

Rekisteröitynyt:
    20.03.2018
    On sekin parampaa kuin ei mitään syömäkelpoista... Ja itse moniallergikkona oon tyytyväinen että saan oikeasti edes JOTAIN ruokaa mahaani.

26. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Täällä miestenplaneetalla asiat on mustavalkoisia ja joskus helppokin tehtävä ilman tarkkaa ohjeistusta aiheuttaa tyhmyyttä ja koomisia tilanteita. Mies on yleensä toki syytön, koska osaa käsitellä työn ulkopuolella esim. parisuhteessa vain yhtä tärkeää asiaa kerrallaan.

27. Moonis

Moonis

Rekisteröitynyt:
    20.03.2018
    IMG_20190523_182444.jpg

Kiukkuisen naisnörtin lepyttelysarja... Äijä kaiketi mun katseesta huomas jo että "nyt sitä salmiakkia tai multa putoaa pää..."

Leo_Greta tykkää tästä.
  28. root

root Make ATK Great Again

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse usein unohdan ruokakaupassa sen tuotteen, minkä vaimo pyysi tuomaan. Neljä tuotetta on maksimi mitä muistaa ilman listaa. Toisaalta vaimolla on yliluonnollinen kyky lisätä WhatsApin kautta ostoslistalle yksi tuote juuri silloin, kun olen maksamassa kassalla.

FreshMint, Melbac, Kaitzschu ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  29. Cereal killah

Cereal killah

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Siitä kyllä tulee aina hyvä fiilis kun oppii kokkaamaan jotain ns. uudentyyppistä ja oma repertuaari laajentuu sen suhteen että mitä voi tehdä ja improvisoida. Viimeksi eilen (sori off-topic!). Eli @Nutjob suosittelen vaikka jonkinlaista yhteistä kokkikoulua (=yhteistä kokkausta kotona) sen peräkammarin pojan kanssa niin jos siitä vaikka innostuisi sitten kun osaa edes jotain. Mausteet kuntoon niin riittää minimaalinen "tekninen" osaaminen.

30. Haukka81

Haukka81

Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Ruokaa on helppo tehdä. Ei se ole rakettitiedettä.

Eilen tekaisin lihamurekkeen ja muusin, valmista alle tunnissa. Uuni lämpenee, kuorii perunat ja nakkaa kiehuu. Jauheliha ja ainekset (lihapulla mix on hyvä mauste) sekasin, muotoilu pellille ja uuniin. Perunat kypsyy ni vatkain laulaa, voita ja maitoa sekaan plus suola = Muusi valmis. Murke kartanolle uunista 30min jälkeen = Pöytään :)

T.Nelihenkisen perheen pääkokki.

Kaitzschu tykkää tästä.
  31. Mikkos

Mikkos

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Henkilökohtaisesti mun on kyllä tosi vaikee ymmärtää ihmisiä jotka ei tykkää kokkaamisesta. Saatika sitten että ei edes osaa kokata.
    Itte tekemällä saa just sellaista ja sen makuista pöperöä kun itse haluaa. Ja valmistaminenkin kivaa.

The Oath, techchicken, Nutjob ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  32. Mikkos

Mikkos

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ja jos haluu vielä vähän nopeuttaa ja helpottaa niin Lidlin pussimuusit tulille.

E: miten mulla on semmonen muistikuva että muusia ei kannattais vatkaimella tehdä koska siitä tulee liisteriä..? aina survimella.

33. outonaapuri

outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se on mistä tykkää tuo muusi

34. perato

perato

Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Sauvasekoittimella ei kannata, mut menee jo pikkusen pitkälle vitutuksen aiheista =D

35. Haukka81

Haukka81

Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Ei tule meillä koskaan liisteriä, vaan täydellistä pehmeää melkein vaahtomaista muusia jossa ei ole kokkareita. Pussimuusit on hirveitä, tuo lidlin kokeiltu myös :/

36. Melbac

Melbac

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Noi voi olla täynnä jonka takia posti on sitten pistänyt sen paketin seuraavaksi lähimpään smarttiin?.

37. ?..

?..

Rekisteröitynyt:
    06.04.2018
    Kuulostaa enemmänkin kaljaa ja makkaraa tyyppisen junttimiehen toiminnalta tuo. Normaali mies osaa ostaa ja kokata ruokaa.

38. Alceste

Alceste

Rekisteröitynyt:
    19.01.2017
    Voit olla oikeassa, joskin mä luulen että siitä olisi ollut joku maininta. Tai että se asiakaspalvelija jonka kanssa mä puhuin olisi nähnyt sen.

39. Ylimaisteri

Ylimaisteri

Rekisteröitynyt:
    17.07.2018
    Itsellä on vähän samanlaisia ongelmia. Mutta osa noista shoppailureissujen virheistä johtuu kiireestä, stressistä ja vitutuksesta työpäivän jälkeen sekä omasta introverttiudesta = haluaa sieltä täpötäydestä Prismasta kotiin ASAP.
    Ja on tullut usein ostettua täysin väärää tuotetta puolisolle, olipa se sitten sitä vaniljantuoksuista suihkusaippuaa tai suuvettä. Tai se erikoishammastahna mikä pitää olla. Väärät tampoonit listalla myös.
    Nykyään tulee otettua kuva puhelimella noista edelllisenä päivänä niin tietää. :D
    Joskus olen kyllä jättänyt vessa- tai talouspaperit tietoisesti ostamatta kun eivät mahdu siihen saatanan vedettävään kärriin tai koriin. Ostoskärryjä en koskaan käytä, 2 hengen talous. Vessapaperiahan voi käyttää talouspaperina tai päinvastoin (kunhan silppuaa pieneksi) sen pari päivää.

Yleensä tulee tehtyä ostokset ilman mitään kauppalistaa, tuo parempi puoliso edellisenä iltana luettelee ne tavarat mitä sieltä pitäisi hakea + ne normi tarpeet. Yleensä kaikessa hässäkässä muistan vähän yli puolet siitä mitä pyydettiin tuomaan.

Ruokaa osaan kyllä kokkailla, meillä aika lailla 50-50 on tuo ruuanlaitto. Molemmat kokataan ja tykätään.

Taika-Jim tykkää tästä.
  40. outonaapuri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Äh, jos on yli kolme tuotetta niin lista. Jos haluaa jotain tiettyä merkkiä niin tarkka kuvaus, tarvittaessa kaupasta sitten laittaa kuvaa että mikä näistä.

Teen suurimman osan meillä ruuista ja hoidan enimmäkseen kauppareissut. Tuo eukko vaan kiskoo kaiken maailman ghian siementä tai psylliymejä joista ei tälläinen semijuntti mies tajua yhtään mitään.

Taika-Jim tykkää tästä.
  41. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mä en pidä ruoanlaitosta, tai kaupassa käymisestä. Liikaa vaivaa kummastakin, ainoa hyvä puoli on että saa sellaista mikä maistuu itselle. Normi sapuskoita nyt osaan tehdä, sitten jos katsoo jotain reseptiä vähän vaihtelun vuoksi, niin tuleekin eteen kaikkea outoa mistä en ole ikinä kuullutkaan. Osta sitten niitä ja mieti että jos nyt onnistuisi, niin sitten loput jäisi pilaantumaan eli täysin hukkaan se mitä ei pysty piakkoin käyttämään.
    Nytkin on joku sotku uunissa. Kaupassa kävin ja unohdin yhden mausteen ostaa vaikka olin jättänyt tyhjän purkin pöydälle avaimien viereen muistutukseksi, mutta ei koska olisi pitänyt kirjoittaa lapulle tai ottaa purkki mukaan.

Näin sitä unohdetaan vaikka mitä, heräteostoksia ei tule koska olen pihi. Valmisruokia en osta ikinä, vaan teen niin että riittää päiväksi pariksi.
    Enkä kyllä tajua miksi jotkut katsoo jotain kokkausohjelmia, jipii.

Taika-Jim tykkää tästä.
  42. Mikkos

Mikkos

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    :rolleyes:

Alceste tykkää tästä.
  43. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta ja keskittymiskyky on luokkaa kultakala mitä mokomaan tulee.:shifty:

Memory tykkää tästä.
  44. Zyrppa

Zyrppa

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tässä sitä joutuu yksin nysväämään kotona. Kaverit jossain hevonperseessä, avovaimoke jossain hevonperseen koiratreeneissä. Onneksi sentään lonkeroa ja loma alkoi. Jos sitä jussina takaisin töihin.

Memory ja ttjm tykkäävät tästä.
  45. Mikkos

Mikkos

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Öö.. tai mennä väärään säikeeseen? Tää on mikä vituttaa eikä miks on hyvä päivä..

VeGe-, Memory, ttjm ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  46. Zyrppa

Zyrppa

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Normaalisti olisikin ehkä hyvä päivä mutta nyt vituttaa kun kerrankin olisi aikaa viettää aikaa jonkun kanssa

Memory tykkää tästä.
  47. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tapaillaanko samaa eukkoa?:think:

Memory ja Zyrppa tykkäävät tästä.
  48. outonaapuri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Serrit tulille ja kaljaa kunnes nukahtaa naama näppikseen. Mikäs sen parempaa

tle88 tykkää tästä.
  49. Junaski

Junaski

Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Vittu kun ostaa jonkun uuden vehkeen ja asentaa sen, niin lopussa seisoo teksti että ei tämä nyt näin toimikaan vaikka pitäisi. Siinä sitten yrität säätää neljä tuntia tuloksetta, ja vehje ei kuin vittuilee, vaikka piti olla ihan piece of cake juttu saatana.:rage:

50. KoessiKenguru

KoessiKenguru

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kiinnostaa, että elätkö parisuhteessa jossa nainen tekee _kaikki_ ruoat? Tuntuu jotenkin aika epätodelliselta, että tasa-arvoisessa parisuhteessa ruokaa laittaisi vain nainen, ellei nyt sitten mies ole ihan vitun käsi ja korvaa ruoanlaitot jollain pyykkihommilla tai siivoamalla.

Jos nainen toisi pöytään vaan valmisruokaa niin lähtisi nainen aika nopeasti hus vittuun.