Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
288
Isäpuolivainaa aikoinaan käski teipata vasemman jalan penkkiin kiinni ku ajaa automaatilla
niin sanoi myös minunkin isäni kuin auto hankittiin viikko sitten (veli suoritti kortin automaatilla joten oli pakko hankkia) mutta ohje unohtui, nyt pitää tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
383
Mulla oli ysärin lopulla -89 Dodgen b250 Ram- paku ja ryyppykäytössähän se tottakai enimmäkseen siihen aikaan oli. Kerran oli sitte hiukkasen kuskista pulaa, kun kaikki kerkesi jo alotella kaljan juomisen. Kaveri sitte tokasi että hänen serkkusa on selvinpäin sen illan, se varmaan lähtee illaksi kuskiksi. No lähtihän se pienellä lahjomisella..
Pidin pikasen käyttöopastuksen automaattilootan saloihin (ei ollu ikinä aiemmin ajanu automaatilla), tyyliin että vasenta jalkaa käytät VAIN autoon noustessa ja sieltä poistuessa. Tää kaveri oli vaan että "juujuu, selvä peli!".

Meitähän oli tosiaan koppi aika täys, takapenkillä 4 ukkoa, pari tyyppiä istu lattialla karvamatolla + vänkäri (meikäläinen) sitte eessä toki. Lähettiin siitä sitte liikenteeseen kohti kuusamon keskustaa, musiikki raikasi täysillä ja virvoitusjuomia kului. Ei menny pitkään ku joku huusi täysillä takaa kuskille että "PYSÄHDY HETI!!", viddu kuski polkasi jostain 60kmh:n vauhista vasemmalla jalalla täysillä jarrua ni sillon kuule liha liikku kopissa.. helevetti semmosia raavaan kokosia ukkoja lähti takapenkiltä melko liukkaasti kohti kopin etuosastoa.. kaljatörpöt kourassa. Oli siellä lihaa ja kaljaa ilmassa ku kukaan ei ollu vöissä tietenkään..
Auto ku oli pysähdyksissä tien poskessa, kaljaa pitkin kojelautaa ja tuulilasia, kaks ukkoa etupenkkien välissä läjässä ja loput takaosan lattialla, ni kuski ja mä kyseltiin että miksi vitussa piti muka heti pysähtyä.. tämä yks sankari takaa sano että "no ku mulla on vitunmoinen kupla otassa ja kuselle pitäs päästä"..

Nooh, keräiltiin luumme kasaan, pidettiin siinä sitte tienposkessa kusitauko, autolle ja kyytiläisille tehtiin porukalla pikasiivous, jatkettiin illan viettoa ja kuski keskitty loppuillan pitämään vasemman jalkansa kurissa. Tämä pysähtymiskäskyn huutelija sitten siivosi seuraavana päivänä auton takas tiptop kuntoon taas illaksi ja korjasi myös pöydän mikä meni siinä ryminässä rikki..

Kyllä se kuski pitkään muisti sen episodin, kuten myös kyytiläiset.. monet naurut siitä on saatu vuosien varrella. :rofl:
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 608
Jotenkin tuntuu vanhemmille manuaaliveteraaneille olevan toi automaatti haastava asia. Meilläkin isä ajoi joskus vuokra-autoa siten että vasen jalka oli jarrulla ja valitti jälkeenpäin että liian haastavaa.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Tuon @HendriXXX stoorin jälkeen alkaa tuntuun, että pitäskö oikein pystyttää oma ketju noille jutuille, jossa kuski on ekaa kertaa kättelemässä tomaatin kanssa :hmm:? Sitä sivuten on pakko kysästä: tietääkö kukaan ainuttakaan Suomessa syntynyttä suomalaista, jonka ajokortissa on merkintä, että saa ajaa vain automaativahteisilla autoilla? Vai muistanko mä väärin, että jos ajaa autokoulun tomaatilla läpi, ei saa ajaa manuaalilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 450
Tuon @HendriXXX stoorin jälkeen alkaa tuntuun, että pitäskö oikein pystyttää oma ketju noille jutuille, jossa kuski on ekaa kertaa kättelemässä tomaatin kanssa :hmm:? Sitä sivuten on pakko kysästä: tietääkö kukaan ainuttakaan Suomessa syntynyttä suomalaista, jonka ajokortissa on merkintä, että saa ajaa vain automaativahteisilla autoilla? Vai muistanko mä väärin, että jos ajaa autokoulun tomaatilla läpi, ei saa ajaa manuaalilla?
Minä ainakin tiedän parikin joilla on merkintä ajokortissa että saa aja vain automaatilla. Toinen tosin on invalidi jolloin automaatti on oikeastaan ainoa vaihtoehto muutenkin.

Ja itse kun olen käytännössä aina ajanut vain manuaalilla niin kyllä se automaattivaihteisen auton ajaminen vähän jänskättää joka kerta ensimmäisen vartin verran kunnes siihen taas tottuu.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Minä ainakin tiedän parikin joilla on merkintä ajokortissa että saa aja vain automaatilla. Toinen tosin on invalidi jolloin automaatti on oikeastaan ainoa vaihtoehto muutenkin.

Ja itse kun olen käytännössä aina ajanut vain manuaalilla niin kyllä se automaattivaihteisen auton ajaminen vähän jänskättää joka kerta ensimmäisen vartin verran kunnes siihen taas tottuu.
Oliko se merkintä etu-, vai takapuolella? Oma kortti on saatu 2000-luvun alkuhämärissä ja en nyt yhtäkkiä löytänyt siitä kohtaa mihin se merkittäisiin, paitsi tietenkin sarake 12. (erityisehdot).

Spoilereissa on video Rantaralli 6.10.2018 ek1:stä. Kattokaapa kartturin jalkoja, niin näkee kuinka väkevää tottumus on ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
383
Ja siis aihetta liipaten.. VITUTTAA SAATANA. Muutama kuukausi freecädillä piirtelyssä ollu taukoa, ni on näkyy unohtunu perusjutut jo hyvinni tehokkaasti. Ei tuu tää vanhuus yksin prkl.. kokoajan pitäs tehä ja saada toistoa että pysys asiat vähänkään muistissa. :rage:
Nuorempana ei tarvinnu ku parit kerran tehä ja asiat jäi kerrasta muistiin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 450
Oliko se merkintä etu-, vai takapuolella? Oma kortti on saatu 2000-luvun alkuhämärissä ja en nyt yhtäkkiä löytänyt siitä kohtaa mihin se merkittäisiin, paitsi tietenkin sarake 12. (erityisehdot).
Siinä kohdassa erityisehdot se on, en nyt muista missä kohti se siinä kortissa on mutta erityisehtoihin tuo kuuluu.
Ja siis aihetta liipaten.. VITUTTAA SAATANA. Muutama kuukausi freecädillä piirtelyssä ollu taukoa, ni on näkyy unohtunu perusjutut jo hyvinni tehokkaasti. Ei tuu tää vanhuus yksin prkl.. kokoajan pitäs tehä ja saada toistoa että pysys asiat vähänkään muistissa. :rage:
Nuorempana ei tarvinnu ku parit kerran tehä ja asiat jäi kerrasta muistiin..
Sama juttu itsellä, juuri pari päivää sitten piti taas monen kuukauden jälkeen piirrellä cadilla ja opetteluksihan se taas alkuun meni kun puolet asioista unohtanut kun harvoin käyttää. Sama juttu muutamassa muussakin harvoin käytetyssä softassa, vielä kun on useampi samantyylinen softa. Aina saa aluksi etsiä toimintoja valikoista ja just kun alkaa taas oppimaan miten softaa ajetaan niin onkin työt sillä tehty ja taas tulee kuukausien tauko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 961
Ja siis aihetta liipaten.. VITUTTAA SAATANA. Muutama kuukausi freecädillä piirtelyssä ollu taukoa, ni on näkyy unohtunu perusjutut jo hyvinni tehokkaasti. Ei tuu tää vanhuus yksin prkl.. kokoajan pitäs tehä ja saada toistoa että pysys asiat vähänkään muistissa. :rage:
Nuorempana ei tarvinnu ku parit kerran tehä ja asiat jäi kerrasta muistiin..
Tämä toki ja sihen vielä lisäksi pari samankaltaista ohjelmaa jossa hiiren napit ja kontrollit toimii täysin päinvastoin eikä niitä saa muutettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Postihan se taas vituttaa, siis sen jakelu. Tänään aikaisemmin hain laatikosta eilisen postit. Nyt äsken kun tulin lenkiltä, niin jo tapaan tottuneena vilkaisin laatikkoon, niin olihan sinne kirje ilmestynyt. No hyvä että jotkut toimittaa, välillä hukkuu kokonaan, sitten maksellaan muistutuksista tai jopa perintätoimiston kirjettä, kun ei ole sitä alkuperäistä tai muistutustakaan näkynyt:thumbsdown:
Laatikko on lukittu ja naapurin rouvan etätyöhuoneen edessä, eli ei sieltä mitään kukaan pölli mitään.

90% on e-laskuja, sitten nää satunnaiset tulee jos on tullakseen paperisena. Kalliiksi käy tälläiset ja meikän henkilötiedotkin on varmaan ties missä ja kenellä.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
^ Mulle on jo kolmisen viikkoa jaettu päiväposti aika tasan klo.18.30.
Onneks nykyään tulee kaikki paketti ilmoitukset ja muut sähköisenä tai saattaisi jopa vituttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
^ Mulle on jo kolmisen viikkoa jaettu päiväposti aika tasan klo.18.30.
Onneks nykyään tulee kaikki paketti ilmoitukset ja muut sähköisenä tai saattaisi jopa vituttaa.
Täällä ei tiistaina tai perjantaina ole edes jakelua. Silti näitä yllärieitä löytyy em. päivien lisäksi lauantaina ja sunnuntainakin. Tuleehan mullekin toki naapurien postit, mitkä sitten vien perille. Ne mitä ei näy ollenkaan on suurin ongelma, koska niistä tulee helposti ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
400 päivää täynnä työttömyyskassassa ja tästä eteenpäin pitää hakea monta kertaa kuukaudessa eduskuntaan avustajaksi.
Ethän sä voi hakea samaa paikkaa kertaa enemmän, näin olen ymmärtänyt. Tai lääkäriksi, ydinfyysikoksi, papiksi jne jne, jos oon oikein ymmärtänyt. Kai siitä jotain rangaistusta tulee, en vaan tiedä mitä jos vaihtoehdot on vähissä. Sitten työssäolovelvoite mikä on edellistä hankalampi kun pitäis niitä oikeita töitä tehdä x määrä, mitä ei välttämättä saa ellei ole lähihoitaja joka pesee kakkaa 247 hinnalla millä hyvänsä. Suomi on maailman onnellisin maa,, tai sitten ei.

Tää ei ollut siis vittuilua.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
377
Itse olen työttömien työpajassa. Ja olen ainoa jonka täytyy hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mietin että eihän siinä muuta kuin tekee jonkun yleisen cv:n ja lähettää sen 4 edes vähän kiinnostavaan paikkaan. Tein kevyet muokkaukset ansioluetteloon aina tiettyä paikkaa varten, lähetin hakemuksen ja samalla ilmoitin TE-toimistoon hakemani paikat. Ei riittänyt vaan vastaukseksi tuli helkkarin pitkä luettelo siitä mitä TE-toimistolle olisi pitänyt ilmoittaa joka paikasta.
Tämä tuntuu aikamoiselta vittuilulta.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 053
Itse olen työttömien työpajassa. Ja olen ainoa jonka täytyy hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mietin että eihän siinä muuta kuin tekee jonkun yleisen cv:n ja lähettää sen 4 edes vähän kiinnostavaan paikkaan. Tein kevyet muokkaukset ansioluetteloon aina tiettyä paikkaa varten, lähetin hakemuksen ja samalla ilmoitin TE-toimistoon hakemani paikat. Ei riittänyt vaan vastaukseksi tuli helkkarin pitkä luettelo siitä mitä TE-toimistolle olisi pitänyt ilmoittaa joka paikasta.
Tämä tuntuu aikamoiselta vittuilulta.
Työnhaku on työttömän työ? Työt vituttaa melkolailla aina? Joku harmonia pitää olla maailmassa? Onnellisia olkoot ne jotka pitävät työstänsä.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
400 päivää täynnä työttömyyskassassa ja tästä eteenpäin pitää hakea monta kertaa kuukaudessa eduskuntaan avustajaksi.
Johan ne repii jo 16v junnut töihin koulusta.
.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Kiva viedä pyykit taloyhtiön kuivaushuoneeseen, kun siellä haisee kuin keravalaisen kuntosalin pukuhuoneessa. Kuivumassa jonkun naapurin teknisiä tekokuituisia tekstiilejä. Onkohan takana nuukuus ettei viitsitä pestä hikisiä vaatteita kuudessakympissä, orjallinen pesuohjeiden noudattaminen, vai eikö siellä vaan tajuta, että pyykkien ei kuuluisi haista hikisille pesun jälkeen?

No, kahden viikon päästä muutto omakotitaloon, eipähän tarvitse enää muiden ihmisten sielunelämää pidempää pohtia.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
543
Kiva viedä pyykit taloyhtiön kuivaushuoneeseen, kun siellä haisee kuin keravalaisen kuntosalin pukuhuoneessa. Kuivumassa jonkun naapurin teknisiä tekokuituisia tekstiilejä. Onkohan takana nuukuus ettei viitsitä pestä hikisiä vaatteita kuudessakympissä, orjallinen pesuohjeiden noudattaminen, vai eikö siellä vaan tajuta, että pyykkien ei kuuluisi haista hikisille pesun jälkeen?

No, kahden viikon päästä muutto omakotitaloon, eipähän tarvitse enää muiden ihmisten sielunelämää pidempää pohtia.
Tästähän olis halvemmalla selvinny ihan sillä, että ostaa oman pyykkikoneen.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 608
Kiva viedä pyykit taloyhtiön kuivaushuoneeseen, kun siellä haisee kuin keravalaisen kuntosalin pukuhuoneessa. Kuivumassa jonkun naapurin teknisiä tekokuituisia tekstiilejä. Onkohan takana nuukuus ettei viitsitä pestä hikisiä vaatteita kuudessakympissä, orjallinen pesuohjeiden noudattaminen, vai eikö siellä vaan tajuta, että pyykkien ei kuuluisi haista hikisille pesun jälkeen?

No, kahden viikon päästä muutto omakotitaloon, eipähän tarvitse enää muiden ihmisten sielunelämää pidempää pohtia.
Mitä sillä on väliä vaikka paska haisee jossain keravalaisessa kuntosalissa?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Tästähän olis halvemmalla selvinny ihan sillä, että ostaa oman pyykkikoneen.
Niinhän sitä olisi (sillä korjauksella, että kuivausrumpua tässä tarvittaisiin). No, onpahan isompi elintason muutos kun pääsee pois homocitystä böndelle.
Mitä sillä on väliä vaikka paska haisee jossain keravalaisessa kuntosalissa?
Luku-taito on tärkeä kansalais-taito. Ajattelumyöskin.

Elikkä: keravalaisen, ja miksei vaikka askolalaisenkin kuntosalin pukuhuone saa minun puolestani haista hielle. Biojäteaste saa haista orgaaniselle, ja sikala paskalle.

Pestyn pyykin ei pitäisi haista millekään noista, ellei pesua ole tarkoitettu muodolliseksi toimenpiteeksi, jossa lopputuloksella ei ole mitään merkitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Itse olen työttömien työpajassa. Ja olen ainoa jonka täytyy hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mietin että eihän siinä muuta kuin tekee jonkun yleisen cv:n ja lähettää sen 4 edes vähän kiinnostavaan paikkaan. Tein kevyet muokkaukset ansioluetteloon aina tiettyä paikkaa varten, lähetin hakemuksen ja samalla ilmoitin TE-toimistoon hakemani paikat. Ei riittänyt vaan vastaukseksi tuli helkkarin pitkä luettelo siitä mitä TE-toimistolle olisi pitänyt ilmoittaa joka paikasta.
Tämä tuntuu aikamoiselta vittuilulta.
Siis mitä ne hiekkapillut nyt vielä enempää tietoa tarvii?

Täällä saa näköjään paljon vittuilua vastaan jos toisella ei mene hyvin, vähän vituttaa jos työttömälle kehtaa olla kateellinen tai jotain...
 
  • Tykkää
Reactions: cl0

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 053
Siis mitä ne hiekkapillut nyt vielä enempää tietoa tarvii?

Täällä saa näköjään paljon vittuilua vastaan jos toisella ei mene hyvin, vähän vituttaa jos työttömälle kehtaa olla kateellinen tai jotain...
Se mun pointti tais lentää ohi ja korkealta. Pointti oli se, että aina se vaan vituttaa. Jos olis töissä niin ei vituttais työnhaku vaan joku työpaikan byrokratia, työn sisältö, esimies, liian pieni liksa tms. Ei ollut kyseessä työttömälle vittuilu vaan jonkinsortin ironinen toteamus siitä, että oli niin tai näin niin aina voi vituttaa. Alleviivattuna työnhakijaa vituttaa työn hakeminen, työntekijää työn tekeminen. Ja lopuksi totesin, että kai niitä onnellisiakin on olemassa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
113
Koiran ja tämän kaksi pentua metsän kautta lenkille tänään. Vastaan tulee joku pienempi pörisijä jonka omistaja väistää syrjään, omat menee ohi like a boss mutta itse osun samalla johonkin puun tynkään ja hillitön vekki alasääreen. Muutenkin verenkierto jaloissa haasteellisempaa joten pareneminen vie aikaa. Omaa puhdasta töhelistämistä kaikki tyynni.

Sen siitä saa kun yrittää säästää aikaa ja lähtee koko lössin kanssa ulos.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
377
Se mun pointti tais lentää ohi ja korkealta. Pointti oli se, että aina se vaan vituttaa. Jos olis töissä niin ei vituttais työnhaku vaan joku työpaikan byrokratia, työn sisältö, esimies, liian pieni liksa tms. Ei ollut kyseessä työttömälle vittuilu vaan jonkinsortin ironinen toteamus siitä, että oli niin tai näin niin aina voi vituttaa. Alleviivattuna työnhakijaa vituttaa työn hakeminen, työntekijää työn tekeminen. Ja lopuksi totesin, että kai niitä onnellisiakin on olemassa.
Olisit voinut kertoa tämän tarkemmin. Minä jo luulin että sinä vittuilet minulle siitä että koetan olla kunnon työtön ja hakea töitä. No juu, ollaan oikeassa ketjussa kyllä
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
377
Täällä saa näköjään paljon vittuilua vastaan jos toisella ei mene hyvin, vähän vituttaa jos työttömälle kehtaa olla kateellinen tai jotain...
Tämä on huomattu. Tämän takia en edes uskalla kirjoittaa mitään työttömyyttä koskeviin ketjuihin.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
377
Siis mitä ne hiekkapillut nyt vielä enempää tietoa tarvii?

Täällä saa näköjään paljon vittuilua vastaan jos toisella ei mene hyvin, vähän vituttaa jos työttömälle kehtaa olla kateellinen tai jotain...
Työmahdollisuuden tyyppi ( Yli kaksi viikkoa kestävän työtehtävän hakeminen, avoin hakemus työnantajalle, lisätyön tai tuntien hakeminen nykyiseltä työnantajalta, Työnhakuprofiilin julkaiseminen työmarkkinatorilla, Oman työn markkinointi - Etsimällä yrittäjänä työmahdollisuuksia vai muun työmahdollisuuden hakeminen, työtehtävä, Työntantaja, Toteutuspäivä ja selvitys tehdyistä toimista.

Eli pitäisi lähettää kuukaudessa 4 romaania TE-toimistolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Työmahdollisuuden tyyppi ( Yli kaksi viikkoa kestävän työtehtävän hakeminen, avoin hakemus työnantajalle, lisätyön tai tuntien hakeminen nykyiseltä työnantajalta, Työnhakuprofiilin julkaiseminen työmarkkinatorilla, Oman työn markkinointi - Etsimällä yrittäjänä työmahdollisuuksia vai muun työmahdollisuuden hakeminen, työtehtävä, Työntantaja, Toteutuspäivä ja selvitys tehdyistä toimista.

Eli pitäisi lähettää kuukaudessa 4 romaania TE-toimistolle.
Nyt kuulostaa että sulla on kunnon sosiopaatti vahtina. Sanattomaksi vetää, että vielä yrittäjäksi muun lisäksi. Luulisi että noilla luuskilla ei edes aika riitä kaiken kyttäämiseen, ja toisaalta noihan ei pitkään samassa paikassa kestä ennenkun kasetti hajoaa ja etsivät itselleen toisen duunin. Jos yhtään inhimillisyyttä, tai kuinka pitkälle sitä pitää etsiä itsestään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Elikkä: keravalaisen, ja miksei vaikka askolalaisenkin kuntosalin pukuhuone saa minun puolestani haista hielle. Biojäteaste saa haista orgaaniselle, ja sikala paskalle.

Pestyn pyykin ei pitäisi haista millekään noista, ellei pesua ole tarkoitettu muodolliseksi toimenpiteeksi, jossa lopputuloksella ei ole mitään merkitystä.
Täällähän olikin hyvää keskustelua pyykkituvista ja pahasta hajusta. Mitään tapauskohtaista analyysia en osaa laatia mutta vähäisiä kokemusperäisiä havaintoja kyllä. Aikanaan käytin pariin otteeseen erään ison osaketalon kellaripesutupaa - ensiksi ennen kuin ehdin ostaa pesukoneen ja toiseen kertaan samasta syystä romun hajottua. Ennen tuota kokemusta välttelin moista koska pidin sitä vaivalloisena, mitä se onkin. Jälkeenpäin välttelen enimmäkseen hygienia- ja mielenrauhasyistä.

Kävi nimittäin niin, että omat pyykit tulivat pesussa erittäin pahanhajuisiksi, vaikka varmuudella käytin koneita oikein ja annostelin pesuainetta oikein. Eikä kysymys ollut mistään kuukaudeksi autoon unohtuneesta salikassista vaan ihan tavallisista normaalilikaisista tai puhtaammista sisävaatteista. Ilmeisesti joku muu ei osannut käyttää edes oikeaa pesuainetta, pesi jotain silkkaa paskaa tai yliannosteli järkyttävästi. Ehkä koneet karstoittuivat siivottomiksi huollon puutteessa ja lähinnä pelkkää viileää pesua käyttävien avustamana. Vaatteet siis haisivat hiukan oksennukselle ja hiukan huonosti huuhdellulle liialle omolle, ja kyseessä oli usein puhtaamman puoleinen tavara joka puhdistuu täysin neutraaliksi normaalin kuluttajakoneen 40 asteen tunnin intensive-ohjelmalla.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 735
Banaanikärpäset.

Loppukesästä pörräsi vähän tällaisia keittiössä, kun olin epäsäännöllisesti paikalla ja joskus unohtui biojäteastia tyhjentää. Nyt olin kuukauden reissussa, ja ennen tuota reissua siivosin kaikki paikat kiiltävksi ja kuiviksi. Eilen ostin ensimmäisen kerran reissun jälkeen tuoreita hedelmiä keittiöön. Äsken pirtelöä tehdessä kaksi lemmikkiä pörräsi jostain paikalle.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
334
Banaanikärpäset.

Loppukesästä pörräsi vähän tällaisia keittiössä, kun olin epäsäännöllisesti paikalla ja joskus unohtui biojäteastia tyhjentää. Nyt olin kuukauden reissussa, ja ennen tuota reissua siivosin kaikki paikat kiiltävksi ja kuiviksi. Eilen ostin ensimmäisen kerran reissun jälkeen tuoreita hedelmiä keittiöön. Äsken pirtelöä tehdessä kaksi lemmikkiä pörräsi jostain paikalle.
Suosittelen kärpäspaperia biojäteastian läheisyyteen. Toimii meillä.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
682
Banaanikärpäset.

Loppukesästä pörräsi vähän tällaisia keittiössä, kun olin epäsäännöllisesti paikalla ja joskus unohtui biojäteastia tyhjentää. Nyt olin kuukauden reissussa, ja ennen tuota reissua siivosin kaikki paikat kiiltävksi ja kuiviksi. Eilen ostin ensimmäisen kerran reissun jälkeen tuoreita hedelmiä keittiöön. Äsken pirtelöä tehdessä kaksi lemmikkiä pörräsi jostain paikalle.
Jotain alkoholia esille, ne juo ittensä hengiltä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
*Työpuhelin soi"
>"Hei, tässä Graf Firma Oy:stä, miten voin auttaa?"
<"do you speak english?"
>"Yes, this is Graf from Firma Oy, how can I help you?"

Loppukeskustelu englanniksi, käännettynä suomeksi. Ammattiala vaihdettu.

<"Tässä Gonzales Marques Silva De La Fernandez, puhuimme jonkin aikaa sitten palveluistanne"
>"Niin, silloin puoli vuotta sitten, joo nyt muistan. Miten teillä menee?"
<"Joo päätimme jatkaa nykyisellä palveluntarjoajalla tämän vuoden, mutta nyt mietimme vaihtoa. Päädyimme siihen, että teemme itse perustukset ja rungon, teidän tehtäväksi jää hoitaa seinät, katto ja meidän työn tarkistus."
>"Joo tota, me ei oikeastaan tarjota lainkaan tuollaista jaettua palvelumallia, että tuohon olisi varmaan paremmin sopivia firmoja olemassa"
<"Juteltiin silloin keväällä teidän hinnoista, ja teillä oli seinät 5000€. Jos me kuitenkin hommataan ruuvit omasta takaa, aleneeko hinta?"
>"Niin, siis tämä ei nyt ole sellainen tarjous jota me lähdettäisiin tekemään"
<"Katsoin tätä teidän hinnastoa, ja siellä lukee että teillä on matkakuluveloitus. Mä voin kuitenkin lainata teille veljen Fordin, niin sitä veloitusta ei sitten varmaan tule. Voidaan myös maksaa bensat mun etukortilla niin saadaan kilsahinnasta pari senttiä varmaan pois"
>"Varmistan vielä nyt, että me emme siis tarjoa tätä palvelua mitä te nyt haette"
<"Minusta on oikeastaan vähän epäreilua, että teidän laskutus kasvaa rakennuksen pinta-alan mukaan. Minunkin kulut kasvavat silloin, eikö se olekin vähän hassua? Ja katsoin tuota teidän hinnastoanne lisää, miksi teillä on nosturin paikallaolo päivähinnalla, kun sitä kuitenkin käytetään vain kahdeksan tuntia päivässä?"
>"Terve ja hyvää päivänjatkoa"

En tiedä mikä juttu tämä on, mutta lähes kaikki Etelä-Amerikkalaiset Suomessa mihin olen törmännyt ovat olleet aivan uskomattoman pikkutarkkoja vänkkääjiä. En tiedä onko laajemmin paikallinen kulttuurinen piirre, vai onko tämä "haha Finland antisocial introvert country" meemeily johtanut siihen, että kaikki perspurilaiset sieltä valuvat tänne.

Mikään ei lupaa niin ruusuista tulevaisuutta startupille, kuin helvetin nuuka yrittäjä. Vie varmaan postitkin itse perille, ettei tarvitse postimerkkejä ostaa.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
306
*Työpuhelin soi"
>"Hei, tässä Graf Firma Oy:stä, miten voin auttaa?"
<"do you speak english?"
>"Yes, this is Graf from Firma Oy, how can I help you?"
Joo, kyllä noita löytyy muistakin kansallisuuksista jotka olettavat tässä maassa saavansa kaikesta alennusta, ja jopa vetoavat sääliin kun heille tämä nyt maksaa tän ja tän verran ja heidän kotimaassaan maksaisi sen ja sen verran niin eikö voisi työstä veloittaa vaan 50% normitaksasta ja maksaa urakoitsija matkat ite. Mutta vaatimustaso on silti paljon kovempi kuin mitä edes täkäläisessä pykälien luvatussa maassa osataan odottaa.

Yhtenä esimerkkinä oma firma tarjosi eräälle x-maalaiselle sanotaanko yrittäjälle/kiinteistömogulille vähän asevelihintaan yhden keikan, koska tarjouslaskija haisteli (pieleen) että tää keissi kannattaa ottaa. Uumoili, että saatais ehkä huoltoa hänen omistamista lukuisista kiinteistöistä jatkossa, yms. töitä niihin liittyen. No sanottakoon tähän väliin että kaikki myöhemmät huoltokeikat hän teetätti jollain veljenpojallaan joka teki halvalla sutta ja sekundaa.

Tästä nahkoineen myydystä keikasta tää keikari vielä vaati alennuksia koska jotkut nyanssit ei kohdanneet hänen mielikuviinsa lopputuloksesta, vaikka kaikki oli tehty (hyvin suurpiirteisen) speksin ja sopimuksen mukaisesti ja kuten alalla on hyvän työtavan mukaisesti tyylinä tehdä. No alennusta annettiin eli mentiin jo persneton puolelle, niin sitten alkoi se vikiseminen jälkikäteen kaikesta, ja takuuaikaa yritettiin käyttää kaikkeen meille kuulumattomienkin asioiden korjaamiseen. Turhaa kulkemista kohteeseen tuli ns. paljon ja aina onnistui vain sellaisena ajankohtana että hän on siellä paikalla, yleensä johonkin v-mäiseen kellonaikaan joka sotkee kaikki muut päivän duunit.

Lisäksi liioitteli puhelimessa usein ongelmaa, välillä oli "koko rakennus käyttökelvoton, pitää lähettää työntekijät kotiin" ja sitten syynä oli joku puuttuva kyltti jostain laitteesta, jota me ei oltu edes toimitettu vaan hän itse tilannut asennuksen joltain muulta, ja hänen täysin toistaitoinen kiinteistön-/laitteistonhoitajansa ei tajunnut jotain prosessia ilman että jokaisen position katsoi kuvasta ja sitten laitteen kyljestä erikseen ymmärtääkseen mitä se tekee. Ja siltikään ei ymmärtänyt aina.

Luovutuspiirustustenkin kanssa kävi niin että oltiin toimitettu kolmet paperisarjat printtitoimiston kautta teetettynä, mutta mustavalkoisena. Ainoa tarve värille oli meidän firman logo ja yhden laitteiston tiedoissa jotkut muutaman hiton esittelyvalokuvat siitä tuotteesta. Nämä piti saada ehdottomasti paikanpäälle värillisenä paperitulosteena. Ei kelvannut itse tulostetut versiot jotka lähetettäisiin postilla hänelle, kun kuulemma ei ole aikaa niitä viedä sinne koska on kiireinen. No sitten ajettiin yhteensä n. 350km jonkun vitun mappien takia. Ja herra ite oli siellä kuitenkin häärimässä paikalla, ja kävi uudet mapit tarkasti läpi ja kysyi jostain puuttuvasta reunaviivastakin että onko tulostettu vinoon.

En edes jaksa kaikkea skeidaa kirjoittaa mitä tuon kanssa sai vääntää, ja en yhtään ymmärrä miksi oli niin v-mäinen asiakas koska sai kaiken mitä halusi ja paljon halvemmalla kuin markkinoilta yleensä, ja aina pyrittiin kaikki "puutteet" korjaamaan ASAPina. Sanomattakin selvää että seuraavaan uuteen halliinsa kun yritti saada tarjousta meiltä, niin ei annettu.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 408
*Työpuhelin soi"
>"Hei, tässä Graf Firma Oy:stä, miten voin auttaa?"
<"do you speak english?"
>"Yes, this is Graf from Firma Oy, how can I help you?"

Loppukeskustelu englanniksi, käännettynä suomeksi. Ammattiala vaihdettu.

<"Tässä Gonzales Marques Silva De La Fernandez, puhuimme jonkin aikaa sitten palveluistanne"
>"Niin, silloin puoli vuotta sitten, joo nyt muistan. Miten teillä menee?"
<"Joo päätimme jatkaa nykyisellä palveluntarjoajalla tämän vuoden, mutta nyt mietimme vaihtoa. Päädyimme siihen, että teemme itse perustukset ja rungon, teidän tehtäväksi jää hoitaa seinät, katto ja meidän työn tarkistus."
>"Joo tota, me ei oikeastaan tarjota lainkaan tuollaista jaettua palvelumallia, että tuohon olisi varmaan paremmin sopivia firmoja olemassa"
<"Juteltiin silloin keväällä teidän hinnoista, ja teillä oli seinät 5000€. Jos me kuitenkin hommataan ruuvit omasta takaa, aleneeko hinta?"
>"Niin, siis tämä ei nyt ole sellainen tarjous jota me lähdettäisiin tekemään"
<"Katsoin tätä teidän hinnastoa, ja siellä lukee että teillä on matkakuluveloitus. Mä voin kuitenkin lainata teille veljen Fordin, niin sitä veloitusta ei sitten varmaan tule. Voidaan myös maksaa bensat mun etukortilla niin saadaan kilsahinnasta pari senttiä varmaan pois"
>"Varmistan vielä nyt, että me emme siis tarjoa tätä palvelua mitä te nyt haette"
<"Minusta on oikeastaan vähän epäreilua, että teidän laskutus kasvaa rakennuksen pinta-alan mukaan. Minunkin kulut kasvavat silloin, eikö se olekin vähän hassua? Ja katsoin tuota teidän hinnastoanne lisää, miksi teillä on nosturin paikallaolo päivähinnalla, kun sitä kuitenkin käytetään vain kahdeksan tuntia päivässä?"
>"Terve ja hyvää päivänjatkoa"

En tiedä mikä juttu tämä on, mutta lähes kaikki Etelä-Amerikkalaiset Suomessa mihin olen törmännyt ovat olleet aivan uskomattoman pikkutarkkoja vänkkääjiä. En tiedä onko laajemmin paikallinen kulttuurinen piirre, vai onko tämä "haha Finland antisocial introvert country" meemeily johtanut siihen, että kaikki perspurilaiset sieltä valuvat tänne.

Mikään ei lupaa niin ruusuista tulevaisuutta startupille, kuin helvetin nuuka yrittäjä. Vie varmaan postitkin itse perille, ettei tarvitse postimerkkejä ostaa.
Tämmöiset asiakkaat on vieläpä kaiken lisäksi niitä jotka valittaa ihan kaikesta. Jos heti alusta lähtien kaiken pitää olla helvetin halpaa ja kaikessa pitää säästää niin jokainen voi itse arvioida mitä tapahtuu kun saavat ensimmäisen laskun.

Tämmöisille olisi lisätöistä ja sopimukseen kuulumattomista töistä hyvä myös lähettää 50 sivun selite ja pyytää asiakkaalta kuittaus kun ovat ajatuksen kanssa lukeneet sen läpi ja ymmärtäneet joka sivun, muuten puhelin soi saman tien jos on laskutettu yhtään mitään ylimääräistä yhtään mistään syystä (mikään syy ei tietenkään ole koskaan asiakkaasta johtuva).
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Tämmöiset asiakkaat on vieläpä kaiken lisäksi niitä jotka valittaa ihan kaikesta. Jos heti alusta lähtien kaiken pitää olla helvetin halpaa ja kaikessa pitää säästää niin jokainen voi itse arvioida mitä tapahtuu kun saavat ensimmäisen laskun.

Tämmöisille olisi lisätöistä ja sopimukseen kuulumattomista töistä hyvä myös lähettää 50 sivun selite ja pyytää asiakkaalta kuittaus kun ovat ajatuksen kanssa lukeneet sen läpi ja ymmärtäneet joka sivun, muuten puhelin soi saman tien jos on laskutettu yhtään mitään ylimääräistä yhtään mistään syystä (mikään syy ei tietenkään ole koskaan asiakkaasta johtuva).
Jep, tuttu juttu. Yleensä tuolla asenteella ovat myös niitä tyyppejä, jotka käyttävät mieluummin kaksi tuntia säästääkseen kympin, kuin tunnin tienatakseen kaksikymppiä.

Kerran tuli poksautettua yhden asiakkaan otsasuonet, kun vastasin rehellisesti laskutetusta ajasta n. 20 minuuttia menneen siihen, että selitin mihin edellisen laskun mennyt aika kohdistui. Ihan hauska ikiliikkuja sinänsä.

Yksinyrittäjänä saan onneksi olla nirso asiakkaiden kanssa. Tyypit, jotka soittelevat ja rupeavat ensi töikseen lukemaan hinnastoa puhelimessa ääneen, eivät ole sitä asiakaskuntaa josta olen kiinnostunut.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
897
Näköjään tesoman palloiluhallilla edes kuntosalia ei saa käyttää ilman varausta. Hyvin käytetyt veromiljoonat tohon rakennukseen. Ja pikkujuttu lielahden prisman auto imurilla ei mitään ilmoitusta ettei käyttöaika nouse jos laittaa useamman poletin kerralla vaan pitää yksitellen.
 
Liittynyt
05.04.2022
Viestejä
232
Toissaviikolla sain pöytäkoneen kasattua ja tänään sitten tulikin Blue Screen of Death :D Windows näytti tarjoavan resetointia ilman henkilökohtaisten tiedostojen poistamista, niin pitää kokeilla josko tuota kautta pääsisi koneelle ja saisi tiedostot pelastettua. Suurin osa on tallessa läppärillä/tikulla, mutta jotain tiedostoja taisi olla vain pöytäkoneella... Viime viikolla mietin, että pitäisiköhän tuo varmuuskopio tekaista, mutta jäi sitten ajatukseksi, näin se laiskuus kostautuu. Voe vittu :poop:
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
627
Toissaviikolla sain pöytäkoneen kasattua ja tänään sitten tulikin Blue Screen of Death :D Windows näytti tarjoavan resetointia ilman henkilökohtaisten tiedostojen poistamista, niin pitää kokeilla josko tuota kautta pääsisi koneelle ja saisi tiedostot pelastettua. Suurin osa on tallessa läppärillä/tikulla, mutta jotain tiedostoja taisi olla vain pöytäkoneella... Viime viikolla mietin, että pitäisiköhän tuo varmuuskopio tekaista, mutta jäi sitten ajatukseksi, näin se laiskuus kostautuu. Voe vittu :poop:
Entä jos boottaat tikulta jonkun Linux Mintin, ja vilkaiset pystyykö sitä kautta pelastamaan tiedostot?
 
Liittynyt
26.04.2022
Viestejä
79
olen ajanut automaattivaihteisella autolla vasta muutaman kerran, tietenkin olen itse syynä koska etsin olematonta kytkinpoljinta jaruttaessani, mutta painoinkin vahingossa kaasua
Kiitos kun vastasit mieltä askarruttaneeseen kysymykseen. Olen ihmetellyt video klipppejä tubessa, kun auto lähtee laukalle. Noin kait niissä sit tapahtuu. Itse ajanut kahden jalan tekniikalla automaattia alusta asti. Tuntuu vaan luontevalta... rallisimuja saa kait tuosta syyttää... :D
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Ei oo ollu väkisinvaihdettavaa itellä kai viiteentoista vuoteen mut en mä ny vasuria tartte jarruttamiseen. Lainavehkeillä neekerilaatikolla ajelles tahtoo joskus aluks unohtuu esim. liikennevaloihin jarrutelles ett ois hyvä sitä ylimäärästä petaaliakin potkia..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 587
Lainavehkeillä neekerilaatikolla ajelles tahtoo joskus aluks unohtuu esim. liikennevaloihin jarrutelles ett ois hyvä sitä ylimäärästä petaaliakin potkia..
Tämä. Pari vuotta sitten oli vuokra-auto käytössä, ja parkkipaikalta peruuttaessa ihmettelin, että miten tässä saakaan pakin päälle. Kun pakki lopulta saatiin päälle sammui moottori pamauksen saattelemana. Kävi ilmi, että olisi pitänyt painaa myös kytkintä pakkia kytkiessä, pelkkä jarru ei riittänytkään.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 847
Itse ajanut kahden jalan tekniikalla automaattia alusta asti. Tuntuu vaan luontevalta... rallisimuja saa kait tuosta syyttää... :D
Mitä ihmettä? Kannattaa ensi tilassa opetella tällaisesta, täysin väärästä tavasta ulos!

Osa ihmisistä näkee jostain syystä ihan liian ison harppauksen manuaalin ja automaatin välillä.

Todellisuudessa/oikein käyttynähän se menee niin, että ainoa ero mikä näissä ajamisen jalkatyön kannalta on, että manuaalissa tarvitaan vasenta jalkaa (vain) silloin, kun tarvitaan kytkintä.

Automaatissa ei MILLOINKAAN! Molemmissa vasen jalka lepää suurimman osan ajasta sille tarkoitetulla tuella.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 378
Viestejä
4 215 912
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom