Tämä sama vituttaa lisäksi kaikissa muissakin julkisissa paikoissa.Vituttaa työpaikalla ihmiset jotka katsovat puhelimistaan videoita äänet täysillä yhteisissä taukotiloissa missä on monta muutakin kahvilla/syömässä eväitään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä sama vituttaa lisäksi kaikissa muissakin julkisissa paikoissa.Vituttaa työpaikalla ihmiset jotka katsovat puhelimistaan videoita äänet täysillä yhteisissä taukotiloissa missä on monta muutakin kahvilla/syömässä eväitään.
Tämä sama vituttaa lisäksi kaikissa muissakin julkisissa paikoissa.
Ja etenkin kun siihen puhelimeen pitää sitten vielä huutaa kaiken taustahälyn yli.Tästä johdannaisena myös puheluiden puhuminen kaiutin päällä julkisella paikalla. Ja nyt en tarkoita videopuhelua vaan ihan tavallista puhelinsoittoa tai äänipuhelua jonkun sovelluksen kautta. Näyttää lisäksi äärimmäisen epämukavalta, kun käsi kannattelee luuria suun edessä sen sijaan että puhelin nojaisi päätä vasten.
Vähemmän yllättäen näissä tapauksissa keskustelun taso ei varsinaisesti anna keskustelijoista kovin älykästä kuvaa. Aivotonta ja myötähäpeää herättävää kälätystä.
Ihmiset.. Kaikesta revitään irti mitä saadaan. Ei siinä, mä en ole sadan vuoden päästä kattomassa mites meni. Mutta veikkaan että vituiks män. 8 miljardia ihmistä, ei tää pallo sitä kestä. Kiitti moi ja viimonen sitten sammuttaa valot. Tai no, ne valot on sammunu jo ittekseen.
Mä niin vihaan vaan ihmisiä..
Sarkasmi tutka piipittää kyl pahasti, mut ehkä se on rikki.Samat mielipiteet. Mä kai sitten tykkään sinusta Kuollaan kaikki yhdessä
Viestini ei sisällä sarkasmia.
Ihmiset.. Kaikesta revitään irti mitä saadaan. Ei siinä, mä en ole sadan vuoden päästä kattomassa mites meni. Mutta veikkaan että vituiks män. 8 miljardia ihmistä, ei tää pallo sitä kestä. Kiitti moi ja viimonen sitten sammuttaa valot. Tai no, ne valot on sammunu jo ittekseen.
Se koira lukee sua omistajana, ja kerta joka kerran kun näät koiran alat jännittää ja kiskoa koiraa muuhun suuntaan saat juurikin remmirähjän. Koira vaistoaa, että nyt on jotain pelottavaa tulossa, kun ihminen käyttäytyy noin.Käytiin tuossa koiran kanssa lenkillä, ja huomattiin takanamme tulevan lähitalossa asuvan koiran. Omassa koirassa on remmirähjän vikaa ja koulutus on käynnissä, eli käännyimme muutaman metrin päässä olevasta risteyksestä pakoon takanatulijaa. Käveltiin jonkin matkaa eteenpäin ja pysähdyttiin, jotta saataisiin tästä koulutustilaisuus aikaiseksi. Eiköhän tämä muija käänny samasta risteyksestä, vaikka tiedän ettei hänellä mitään tarvetta ollut tähän, sillä tosiaan tiedän missä hän asuu. Huusin hänelle notta odota vähän että me päästään edestä pois, mutta ei mitään reaktiota. Mieheni yritti puhua hänelle järkeä koittaessani saada oman koirani huomion, mutta ei mennyt jakeluun. Lähden siinä sitten viemään omaa koiraa talon taakse, kun mummeli vain jatkaa tulemistaan ja huutelee että kouluta koirasi. En sitten siinä hetkessä oikein voinut vastata että yritin kyllä, mutta kun muut koiranomistajat ei oikein anna siihen mahdollisuutta.
Tämä kyseinen henkilö on ainakin kahteen kertaan kiihdyttänyt peräämme, vaikka olen pyytänyt odottamaan että päästään edestä pois näköesteen taakse. Kerran olin vasta lähdössä lenkille, kun näin hänen kulkevan risteävällä tiellä. Otettiin sitten oman koiramme kanssa pari askelta taaksepäin, ja eiköhän tämä tyyppi pysähdy juuri risteykseen muka korjaamaan koiransa kuonopantaa. Jos hän olisi kävellyt kaksi askelta eteenpäin, olisi hän jäänyt talon kulman taakse eikä suoraan näköyhteyteen oman koirani kanssa. Jos hänellä siis olisi ollut tarve pysähtyä. Olin aiemminkin epäillyt hänen tekevän tämän kaiken tahallaan, mutta tämäniltainen osoitti kyseessä olevan vain mulkku omistaja, joka ei koiraa ansaitse.
Muutenkin vituttaa paikalliset koiranomistajat. Yritän kouluttaa koiraani ja antaa koiralleni aina tilaa väistää, mutta kun ihmiset eivät vain ymmärrä. Olen väistänyt nurmikon puolelle vastaantulevaa mopsia, ja eiköhän tämän omistaja päätä antaa koiransa ylittää tien ja tulla meidän puolelle. Olen väistänyt tieltä metsäpolulle vastaan tulevaa toista mopsia, ja omistaja vain antaa koiran pysähtyä tuijottamaan polun kohdalle. Oltiin sitten jumissa metsässä, vaikka sanoin omistajalle että te voitte kyllä mennä, minä väistän teitä, mutta mitään reaktiota ei omistajalta tullut. Toisen kerran väistin eri metsään eri tieltä ja omistaja päästää fleksissä olevan ranskanbulldogginsa meidän perään. Olen joutunut erottamaan staffin oman koirani kimpusta, kun omistaja antaa sen kulkea vapaana pururadalla. Hävettää kulkea tuolla kaduilla koiran räyhätessä jokaiselle vastaantulevalle koiralle, mutta parhaani yritän näiden kylähullujen kanssa.
Arvostan haluasi auttaa, mutta koiralle tämä aiheuttaisi vain turhaa lisästressiä. Kyseessä koira, joka sylkee nakit, juuston, munuaisen, eläinkaupan herkut yms suustaan, eikä välitä leluista. Eikä tuossa tilanteessa edes suostuisi syömään mitään, koska on niin stressaantunut.Se koira lukee sua omistajana, ja kerta joka kerran kun näät koiran alat jännittää ja kiskoa koiraa muuhun suuntaan saat juurikin remmirähjän. Koira vaistoaa, että nyt on jotain pelottavaa tulossa, kun ihminen käyttäytyy noin.
Rennosti ohi vain, ja heti palkintoa koiralle jos ei rähjää.
Minkälaiseen työhön voi keskittyä samalla kun kuuntelee äänikirjoja? Salliiko työnantaja tällaisen, vai oletko itse yrittäjänä?Aloin kuunteleman äänikirjoja. Töissä menee jotain 5-7h per päivä kuunteluun. Näin ollen monessa palvelussa oleva 100h:n raja paukkuu rikki liian nopeasti.
Käytin ilmaisen 20h:n kuuntelukokeilun kolmessa päivässä. Ei tuo tarvinnut kuin jokusen kirjan.
Minkälaiseen työhön voi keskittyä samalla kun kuuntelee äänikirjoja? Salliiko työnantaja tällaisen, vai oletko itse yrittäjänä?
Ja toisekseen - miksi tuo on vitutuksen aihe? Jos kerran käyttöä on paljon, niin homman nimi on kaivaa kuvetta. Vai pitäisikö kaikki saada ilmaiseksi?
Itse mallinnan koneella työkseni ja kuuntelen sujuvasti podcasteja tai äänikirjoja tai musiikkia. Mallinnus on visuaalista hommaa mistä asiat tulee selkärangasta niin ei tarvitse paljon miettiä mitä tekee. Päinvastoin, musiikin tai podcastien kuunteleminen päinvastoin auttaa keskittymään paremmin työhön kuin täysi hiljaisuus tai vastavasti duunipaikan yleinen älämölö ja mekastus.Minkälaiseen työhön voi keskittyä samalla kun kuuntelee äänikirjoja? Salliiko työnantaja tällaisen, vai oletko itse yrittäjänä?
Ja toisekseen - miksi tuo on vitutuksen aihe? Jos kerran käyttöä on paljon, niin homman nimi on kaivaa kuvetta. Vai pitäisikö kaikki saada ilmaiseksi?
Osanottoni teille omaisille ja voimia surutyöhön.Sain just ehkä tähänastisen elämäni raskaimman puhelun, siskopuoli tappannu ittsesä viime yönä...
Lepää rauhassa nyt.
Sain just ehkä tähänastisen elämäni raskaimman puhelun, siskopuoli tappannu ittsesä viime yönä...
Lepää rauhassa nyt.
Minkälaiseen työhön voi keskittyä samalla kun kuuntelee äänikirjoja? Salliiko työnantaja tällaisen, vai oletko itse yrittäjänä?
Valvomo jossain paperi/kartonki/puunjalostus teollisuudessa?Vitutuksen aihe on se, että 100h:n pakettikaan ei riitä kunnolla. Isompia paketteja ei ole ainkaan Bookbeatilla näkyvissä.
Duuni on suht itsenäistä duunia, jossa pääpointti on pällistellä monitoria. Kunhan et käyttele puhelinta, kun kävelet portaissa tai käytä työkoneita.
Mikäli äänikirjojen tai musiikin kuuntelu ei olisi ok, niin siihen olisi puututtu jo vuosia aiemmin. Samaa harrastaa varmaa 90% työporukasta, jokaisella on omat hommat ja napit korvilla.
Ah joo ok. Kuvittelin jotenkin että nuo olisi automaattisesti rajoittamattomia, kun maksaa tietyn kk-maksun.Vitutuksen aihe on se, että 100h:n pakettikaan ei riitä kunnolla. Isompia paketteja ei ole ainkaan Bookbeatilla näkyvissä.
Ah joo ok. Kuvittelin jotenkin että nuo olisi automaattisesti rajoittamattomia, kun maksaa tietyn kk-maksun.
Aika jännä, että suoratoistopalveluista voi katsella rajattomasti, mutta äänikirjapalveluissa on kuukausikohtainen tuntiraja. Mistä lie johtuu.
Osanottoni. Ei tällaisia uutisia toivoisi kenellekäänSain just ehkä tähänastisen elämäni raskaimman puhelun, siskopuoli tappannu ittsesä viime yönä...
Lepää rauhassa nyt.
Automaatiovermeiden kanssa työskentelen. Ei ole puuta tai paperia laitoksella käsittelyssä. Työnkuvaan kuuluu prosessinvalvontaa, vikojen selvittelyä ja tarvittaessa huollon kutsumista. Pääpiirteittäin työ on aika päivystelyä ja seurailua.Valvomo jossain paperi/kartonki/puunjalostus teollisuudessa?
Näissähän on kaksi klassikkokommenttia:Käy aamulenkillä läheisellä pururadalla ennen kuin siihen tulee hiihtoladut. Vastaan tulee koira jota ei oke kytketty hihnaan ja haukkuu kuin hullu. Omistaja vai murahtaa jotai ja jatkaa matkaa. No ei siinä mitään, että yksi, mutta kohta vielä toinen vapaa koira. Tämä sentään kiltimpi ja fiksumpi omistaja, mutta säikähdä silti. Miksi nämä urpot ajattelee, että ei siellä muita liiku ja koira vapaaksi? Koiraa ei pidetä vapaana taajamassa.
Koko tilanne olisi voitu välttää lakia noudattamalla. Uskomatonta miten se ei vain joillekin valkene että suurin osa laeista on olemassa syystä tai että kyllä, se koskee myös heitä.Koko tilanne olisi voitu välttää pitämällä koira kiinni kytkettynä.
Se on juuri näin. Hämärässä sitä säikähtää jänistäkin jos yllättäen lähtee pensaikosta karkuun. Koira kun lähtee vielä kohti ja haukkuu niin siitä voi jäädä kunnon traumat. Varsinkin jos sattuisi olemaan vielä lapsia mukana jollain niin voisi tulla pahakin koirakammo.Näissähän on kaksi klassikkokommenttia:
1. Ei meidän koira tee mitään, se on kiltti.
- Mistäs minä sen tiedän kun kohtaan yllättäen irti olevan koiran pimeällä pihalla/tiellä.
2. Ei haukkuva koira pure.
- Ei se koira enää hauku kun hampaat on jalassa kiinni.
Lisäksi joillekin tuntuu olevan täysin käsittämätön tilanne, että joillakin voi olla jonkin asteinen koirakammo. Vuosi pari sitten tuli töihin lähtiessä tällainen irti oleva koira hämärässä pihalla yllättäen vastaan, ja pakko myöntää, että siinä omissa ajatuksissani ollessani taisin "kiljua" kuin pikku tyttö, en tosin ilosta tai innostuksesta. Toki jälkikäteen tuli tajuttua, että koiralla oli vain mielessä tutustua uuteen vastaantulijaan ilman sen kummempia taka-ajatuksia, mutta siinä tilanteessa tuo ei vain ollut ensimmäisenä mielessäni. Koko tilanne olisi voitu välttää pitämällä koira kiinni kytkettynä.
Täälläkin pykättiin ultrakirkas mainostaulu juuri ennen risteysaluetta. Tommonen olohuoneen seinän kokonen~, siinä kun vaihtuu mainos joksikin vaalea pohjaiseksi aamu viideltä niin et hetkeen näe mitään.Mietin kirjoitanko tuonne sähköntuotantoa käsittelevään lankaan, mutta ehkä tämä menee nyt enemmän tänne. Viime päivinä on julkisuudessa kovasti patisteltu kotitalouksia säästämään lisää sähköä (jokainen moccamaster / hehkulamppu on tärkeä jne), ettei jouduta katkoihin. Kävin tällä viikolla pitkästä aikaa Helsingin keskustassa, ja noiden viestien motivaatiovaikutuksia haittaa aika pahasti, kun katsoo miten paljon mainosvaloja siellä (ja muualla) palaa 24/7. En jaksa tällä hetkellä lukea aiheeseen liittyviä uutisia yhtään, koska alkaa vituttaa tuo ristiriita.
Kun koronan aikana saatiin "helposti" aikaan pistelakeja siihen ja tähän, niin nyt voisi hallitus synnyttää pikavauhtia lain, jolla määrätään sammuttamaan kaikki mainosvalot valtakunnasta esim. ensi kevääseen saakka. Ei aavistustakaan mitä ne kokonaisuutena kuluttavat, mutta kai sillä merkitystä olisi, jos kuluttajienkin on kerran tärkeää ajoittaa kahvinkeitto sähkönkulutuspiikkien mukaan.
Toinen vitutuksen aihe onkin sitten se, että tuo nykyinen hallitus ei taida saada enää mitään aikaan, pääosin koska kepu panikoi omaa paikkaansa maailmassa.
Njoo, mutta saa niistä vitutuksen aihetta joksikin aikaa.No, aika turhaa jeesustelua noi nykyaikaiset ledimainostaulut mitä kaduilla on. Yhteen saunomiskertaan kuluvalla sähköllä tommonen iso valotaulu varmaan loistaa vuoden 24/7 ja jääkin vielä sähköä joten en olisi näistä nykymainosvaloista kovin huolissaan.
Juu saa toki, mutta lientyy kun ajattelee hiukan pidemmälleNjoo, mutta saa niistä vitutuksen aihetta joksikin aikaa.
Et uskokaan kuinka paljon tuollaiset monta metriä kanttiinsa olevat leditaulut vie sähköä. Ei kai niihin turhaan kolmivaihesähköä viedä...No, aika turhaa jeesustelua noi nykyaikaiset ledimainostaulut mitä kaduilla on. Yhteen saunomiskertaan kuluvalla sähköllä tommonen iso valotaulu varmaan loistaa vuoden 24/7 ja jääkin vielä sähköä joten en olisi näistä nykymainosvaloista kovin huolissaan.
En uskokkaan. Veikkasin. Joku paremmin tietävä valaiskoon.Et uskokaan kuinka paljon tuollaiset monta metriä kanttiinsa olevat leditaulut vie sähköä. Ei kai niihin turhaan kolmivaihesähköä viedä...
Kerkisitkin ekana tuon saman pistämään, ja tosiaan kyseessä on "vain" ison pakettiauton(MB Sprinter) kokoinen mainostaulu.Tämmönen muutaman vuoden vanha uutinen löyty
Max 420w/m2Uusi led-taulu Klaukkalaan - Nurmijärven Sähkö
Klaukkalantien varteen Teboilin kylmäaseman kohdalle on noussut uusi kaksipuolinen noin 16 neliön led-taulu. Kyse on Nurmijärven Sähkön kustantamasta taulusta, jonka avulla sähköyhtiö haluaa tarjota paikallisille yrityksille ja yhdistyksille mahdollisuuden viestiä Klaukkalan suosituimman tien...www.nurmijarvensahko.fi
Ka. 100w/m2
Eli tuokin taulu vie kaikki pikselit täysillä sellaiset 14kW ja keskimäärinkin liki 3,5kW. Kyllä tuollainen aika reippaasti sähköä haukkaa.Kerkisitkin ekana tuon saman pistämään, ja tosiaan kyseessä on "vain" ison pakettiauton(MB Sprinter) kokoinen mainostaulu.