Käytiin tuossa koiran kanssa lenkillä, ja huomattiin takanamme tulevan lähitalossa asuvan koiran. Omassa koirassa on remmirähjän vikaa ja koulutus on käynnissä, eli käännyimme muutaman metrin päässä olevasta risteyksestä pakoon takanatulijaa. Käveltiin jonkin matkaa eteenpäin ja pysähdyttiin, jotta saataisiin tästä koulutustilaisuus aikaiseksi. Eiköhän tämä muija käänny samasta risteyksestä, vaikka tiedän ettei hänellä mitään tarvetta ollut tähän, sillä tosiaan tiedän missä hän asuu. Huusin hänelle notta odota vähän että me päästään edestä pois, mutta ei mitään reaktiota. Mieheni yritti puhua hänelle järkeä koittaessani saada oman koirani huomion, mutta ei mennyt jakeluun. Lähden siinä sitten viemään omaa koiraa talon taakse, kun mummeli vain jatkaa tulemistaan ja huutelee että kouluta koirasi. En sitten siinä hetkessä oikein voinut vastata että yritin kyllä, mutta kun muut koiranomistajat ei oikein anna siihen mahdollisuutta.
Tämä kyseinen henkilö on ainakin kahteen kertaan kiihdyttänyt peräämme, vaikka olen pyytänyt odottamaan että päästään edestä pois näköesteen taakse. Kerran olin vasta lähdössä lenkille, kun näin hänen kulkevan risteävällä tiellä. Otettiin sitten oman koiramme kanssa pari askelta taaksepäin, ja eiköhän tämä tyyppi pysähdy juuri risteykseen muka korjaamaan koiransa kuonopantaa. Jos hän olisi kävellyt kaksi askelta eteenpäin, olisi hän jäänyt talon kulman taakse eikä suoraan näköyhteyteen oman koirani kanssa. Jos hänellä siis olisi ollut tarve pysähtyä. Olin aiemminkin epäillyt hänen tekevän tämän kaiken tahallaan, mutta tämäniltainen osoitti kyseessä olevan vain mulkku omistaja, joka ei koiraa ansaitse.
Muutenkin vituttaa paikalliset koiranomistajat. Yritän kouluttaa koiraani ja antaa koiralleni aina tilaa väistää, mutta kun ihmiset eivät vain ymmärrä. Olen väistänyt nurmikon puolelle vastaantulevaa mopsia, ja eiköhän tämän omistaja päätä antaa koiransa ylittää tien ja tulla meidän puolelle. Olen väistänyt tieltä metsäpolulle vastaan tulevaa toista mopsia, ja omistaja vain antaa koiran pysähtyä tuijottamaan polun kohdalle. Oltiin sitten jumissa metsässä, vaikka sanoin omistajalle että te voitte kyllä mennä, minä väistän teitä, mutta mitään reaktiota ei omistajalta tullut. Toisen kerran väistin eri metsään eri tieltä ja omistaja päästää fleksissä olevan ranskanbulldogginsa meidän perään. Olen joutunut erottamaan staffin oman koirani kimpusta, kun omistaja antaa sen kulkea vapaana pururadalla. Hävettää kulkea tuolla kaduilla koiran räyhätessä jokaiselle vastaantulevalle koiralle, mutta parhaani yritän näiden kylähullujen kanssa.