Sen kuuluukin olla poikki, 1-2-2-1 neljällä johdolla. Se oikea jakoliuska näkyy vasta kun koko liitin puretaan pillunpäreiksi
Kovasti se liitin oli aukipuretun näköinen siinä kuvassa. Ei ne pinneihin menevät liushat muuten näy..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen kuuluukin olla poikki, 1-2-2-1 neljällä johdolla. Se oikea jakoliuska näkyy vasta kun koko liitin puretaan pillunpäreiksi
Tässä näkyy ne 1-2-2-1 liuskat mitkä on tarkoituksella katki:Kovasti se liitin oli aukipuretun näköinen siinä kuvassa. Ei ne pinneihin menevät liushat muuten näy..
Jonnyguru, joka työskentelee nykyään Corsairilla virtisten parissa keskustelee aktiivisesti aiheesta redditissä. Myös hänen mukaansa adapterin ongelma juotos eikä liity siihen onko terminaalissa kaksi vai yksi avoinainen "sauma", kuten Buildzoid arveli. Asiaa myös mm. Corsairin 12VHPWR kaapelien toimitushaasteista ja behind the scenes tarinaa Nvidian kanssa työskentelystä.
Haastava yksittäisiä viestejä lainata kun asiaa on ripoteltuna keskustelun kontekstissa vastauksina kysymyksiin jne. niin linkkaan hänen profiilinsa:
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Ehkäpä toi on lähinnä yleistä Nvidian sekoilun ihmettelemistä, sitä on usemmassa viestissä.Tässä toisaalta ihmettelee miksi nimenomaan NVIDIAn kaapelissa on "halkaistut" terminaalit kun kaikilla muilla ei:
The seam has nothing to do with the failures because a double seam terminal will just "flare out" when there's too much movement. Not ideal, but I believe it would take more force to flare a double seam terminal than break that solder joint.
Pelottavaa jos pitää luottaa loppukäyttäjiin siinä että johto ei missään nimessä saa olla väärin "käsitelty".
GN:n video testauksesta noilla 12V.... adaptereilla, näyttäisi erilaisilta kuin Igorin kaapelit. Tässä saattaa olla kyse siitä, että kun nuo on sleevattu on halpisvalmistaja ajatellut, että ei haittaa jos vähän laittaa pienempää kaapelia.
Itse liitinhän on myös mekaanisesti aika surkea, eli toimii optimaalisesti vain jos pinnit on täysin suorana siellä sisällä.
Näinpä. Olen työn puolesta testaillut erilaisia standardiliittimiä eri hintaluokista ja siellä on aika räikeitä eroja, jos ei ole tarkkaan speksattu kontaktivastusta ja materiaalin kestävyyttä yms. Yksi parhaista esimerkeistä on micro-D liitinperhe standardina, siellä on liittimiä, joiden vastus pysyy annetuissa spekseissä laajalla käyttöalueella ja sitten on sellaisia, jotka ei toimi edes huoneenlämmössä laadukkaasti. pahempaa tällainen halpuutus on liittimissä, joita käytetään kulutuselektroniikassa.Siitähän ei ole mitään takeita, että pinnejä ei ole monenlaisia. Sopimaton metalli, joka löystyy ja muutenkin aiheuttaa pahemman ylimenovastuksen. Lisäksi se pinni voi ottaa kotaktia useammasta tai harvemmasta paikasta..
Ei hyvää päivää sanat pääsi suusta kun katsoo noiden juotosten "laatua"Tässä näkyy ne 1-2-2-1 liuskat mitkä on tarkoituksella katki:
Tässä on se liittimen sisältä löytyvä jakoliuska,
12 voltilla et merkittävää "valokaarta" saa aikaan.Ei hyvää päivää sanat pääsi suusta kun katsoo noiden juotosten "laatua"
Muutenkin kun on menty laittamaan tuollaisille tehoille tuollainen rimpulaliitin niin ihme että ei ole vielä kenelläkään kämppä palanut. Vähänkään sähköistä enemmän tietävä tietää että DC sähköllä kun tulee heikko kontakti jonka seurauksena syttyy valokaari niin sitä et sammutakkaan ihan niin helpolla kun vertaa AC. Luin kyllä sen Tukesilta saadun vastauksen mutta kyllä nämä ois hyvä saada heille tutkittavaksi ja Marek-listalle kiellettynä tuotteena. Tai no... ylipäätään kaikki laitteet missä kyseinen kikkareliitin.
12 voltilla et merkittävää "valokaarta" saa aikaan.
Hitsauksessa tosiaan voidaan käyttää jopa niinkin alhaista jännitettä kuin 10V niin miten merkittävä sen valokaaren täytyy olla että se on merkittävä?
Matalilla jännitteillä se valokaari ei hyppää siksi että johtimet olisivat liian lähellä vaan siksi että johtimet irtoaa toisistaan -> valokaari. Kipinät esim auton akun kanssa ei tule siitä että yhdistää, vaan siitä että irroittaa. Valokaaren ylläpito ei taas vaadi sitä ~ 1cm = 1kv jännitteitä vaan virtaa. DC puolella ongelma on ettei jännite koskaan tipu, kuten AC puolella käy ~100 kertaa sekunnissa.12 voltilla et merkittävää "valokaarta" saa aikaan.
150V vs 300V piuhoilla nyt ei tässä yhteydessä ole mitään merkitystä. Ihan sama vaikka siellä olis 60V speksatut piuhat. Ainoastaan sillä piuhan pinta-alalla ja materiaalilla mistä metallista ne on tehty on merkitystä. Noiden kahden summana tulee sen kaapelin virrankesto.
Tuota kautta voi siis hyvinkin löytyä eroja jos toinen alihankkija käyttänyt noita "150v" speksattuja kaapeleita ja toinen noita "300v" kaapeleita.
Missä tietokoneissa muka käytetään tuollaisia jännitteitä?Pointti nyt olikin se että kaapelin 150V taikka 300V merkinnästä ei mitenkään voida päätellä että se se 150V merkitty kaapeli olisi huonompi. Se voi olla vaikka parempi.
EVGA 1600W virtalähteestä saa heidän tuotesivujensa mukaan 133A ulos 12v linjasta, olettaisin että siellä ei ole jaoteltu tuota +12v syöttöä useampaan pienempitehoiseen piiriin vaan kaikki virta on teoriassa otettavissa yhden johtimen kautta ulos. Tuohon vielä se perus 20-30% lisää ennenkuin OCP potkaisee syötön katki niin kyllä aletaan lähestyä jo perus valovirtahitsin lukemia.
Pointti nyt olikin se että kaapelin 150V taikka 300V merkinnästä ei mitenkään voida päätellä että se se 150V merkitty kaapeli olisi huonompi. Se voi olla vaikka parempi.
Missä tietokoneissa muka käytetään tuollaisia jännitteitä?
Kun laitteesta, jossa on esim 12V irtoaa tinaus (Tai on muu katkos (esim liittimessä), siihen ei yleensä muodostu mitään juuri minkäännäköistä jälkeä, muutakuin tinauksessa on murtuma. Ei siis synny valokaarta, joka hyppäisi ja kuumentaisi juuri yhtään, vaan siihen vain syntyy katkos. Olen tähän ilmiöön tutustunut yli 30 vuotta..Matalilla jännitteillä se valokaari ei hyppää siksi että johtimet olisivat liian lähellä vaan siksi että johtimet irtoaa toisistaan -> valokaari. Kipinät esim auton akun kanssa ei tule siitä että yhdistää, vaan siitä että irroittaa. Valokaaren ylläpito ei taas vaadi sitä ~ 1cm = 1kv jännitteitä vaan virtaa. DC puolella ongelma on ettei jännite koskaan tipu, kuten AC puolella käy ~100 kertaa sekunnissa.
Sulamista varten siitä huonosta liitoksesta ei tarvitse mennä kuin muutama ampeeri 12V jännittellä jos 30% tehosta muuttuu 1mm² alueella lämmöksi. Ei tuollainen muovi paljoa watteja tarvitse että alkaa sulaa.
Tuo on kärähtänyt keskeltä, ei reunasta. Viittaisi enemmän siihen että se kontaktipintojen kontakti olisi syy ennemmin kuin juotokset yms siellä reunoissa. Imo.Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Kärähtänyt liitin 300V johdoilla
I have cables from FE and PNY. They're both made the same. But they seem to be different than the other AIB cards' adapter which ARE being reported as failing.
I think they went soldered instead of crimped for time to market. Remember the reported failures of the crimped terminal back in August? It took about 6+ weeks to correct that. If Nvidia had waited for that new & improved terminal, they would have missed their launch date for 4090.
Eiköhän siltä joku 4050 tule tai 4030 eiköhän ne pääse tuohon alle 250W tdp:hen ainankin. Tekniikan kehitys on nyt vain hidastunut ja suorituskykyä tuhlataan mielettömään resoluutioon (4K) ja / tai tajuttomiin virkistystaajuuksiin (>60hz).Ai kiesus, kohta myydään RTX kortteja nimellä XX90 valmistaja, malli, muistin määrä, lisänä sitten vielä 30cm/45cm/60cm joka kertoo lisävirta johtojen pituuden joka on juotettu suoraan piirilevylle tähän saisi mukavasti vielä mukaan päälle shielded joka kertoo että johdossa on vedonpoisto toteutettu titaanista tehdyllä palikalla.
Kysyn vaan milloin päästään takasin 250W TDP kortteihin joissa kehitetään piiriä eikä perkele lisätä tehonkulutusta. Voi niitä aikoja kun oli kehitys eri luokkaa, Riva TNT 2>Geforce 256>Geforce 2.
Eiköhän siltä joku 4050 tule tai 4030 eiköhän ne pääse tuohon alle 250W tdp:hen ainankin. Tekniikan kehitys on nyt vain hidastunut ja suorituskykyä tuhlataan mielettömään resoluutioon (4K) ja / tai tajuttomiin virkistystaajuuksiin (>60hz).
Kun tyydyt FHD@30hz, niin varmasti saat pienemmällä tehonkulutuksella!
Kysyn vaan milloin päästään takasin 250W TDP kortteihin joissa kehitetään piiriä eikä perkele lisätä tehonkulutusta. Voi niitä aikoja kun oli kehitys eri luokkaa, Riva TNT 2>Geforce 256>Geforce 2.
Sitten kun keksitään jotain mullistavaa minkä myötä valmistusprosessien paraneminen saadaan samalle tasolle kuin se silloin joskus oli.Kysyn vaan milloin päästään takasin 250W TDP kortteihin joissa kehitetään piiriä eikä perkele lisätä tehonkulutusta. Voi niitä aikoja kun oli kehitys eri luokkaa, Riva TNT 2>Geforce 256>Geforce 2.
Vähintäänkin ois järkevää ekana testata ja sen mukaan suunnitella sopiva kuorman kestävä liitin eikä vaan latoa tuotantolinjalle mitäsattuu... mukaanlukien 8pin.Veikkaan että kohta alkaa valmistajat valmistaa 4090 kortteja 8pin liittimillä, se olis vähintäänkin järkevää.
Suunittelupöydällä laskin sanoo että kestää 600w ja jos kaikista myydyistä korteista alle % prosentti sulanu, ei se välttämättä testeissä tuu vastaan sulaneet liittimet.Vähintäänkin ois järkevää ekana testata ja sen mukaan suunnitella sopiva kuorman kestävä liitin eikä vaan latoa tuotantolinjalle mitäsattuu... mukaanlukien 8pin.